mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Ha jammer Stella (moest wel lachen om je opmerking, zwanger van een slijmprop ) maar misschien vanavond. Hij zal er idd vast wel een keer uitkomen een dezer dagen. Gewoon lekker je ding doen (ik weet niet hoe ver die beurs rijden is voor je) en als het begint ben je zo weer thuis.

Ja ik denk dat dat het is, wat je zegt, over dat jongens vs meisjesding. Een meisje is van nature meer vertrouwd omdat je er zelf ook een bent. Maar wat jij zegt kan ik me ook helemaal voorstellen. Zodra je dan weet dat het een jongen is gaat die knop om en zit je er ook verder niet meer mee en ga je gewoon vol voor het feit dat je een jongetje krijgt, kleertjes, kamertje, namen etc. Is dan niet meer belangrijk. Maar om die reden wilde ik het iig wel vantevoren weten (bij Roos dan, bij zoon wisten we het niet). En ik ken ook een moeder van 3 jongens en die zei ook, bij de tweede had ik het nog wel leuk gevonden als dat een meisje zou zijn geweest, maar bij de derde dacht ik, doe nu dan maar nog een jongen hoor! Drie knulletjes, hartstikke leuk (en druk )

Ik heb trouwens informatie ingewonnen over peutergym, want ik denk dat Roos dat heel erg leuk zou vinden. Ze is altijd aan het “gymen” in de kamer, acrobaatje spelen aan de trapleuningen, balanceren over stoeprandjes, ik moet haar altijd “ophangen” als we een rekstok zien in de speeltuin en dan gaat ze eindeloos bungelen, ze springt de hele dag als een kikker door de kamer en de tuin. Nu heb ik twee dingen gevonden, peutergym bij een turnvereniging en peuterdans, bij een dansschool hier in de buurt, allebei vanaf 2 jaar. In september is ze welkom, gaan we bij allebei kijken wat het leukste is! Ben benieuwd. Peuterspeelzaal gaat ze niet naartoe trouwens, 2 dagen KDV en 1 dagje oma vind ik wel genoeg. Heb ik bij zoon ook niet gedaan. Op de creche doen ze al zoveel. Roos gaat nu ook naar de peutergroep. Bij het afscheid van de Dwergjes kreeg ik een multimap mee helemaal vol met werkjes én foto’s van de afgelopen 2 jaar. Die maken ze van elk kind, en ik had hem nog nooit gezien. Echt zooooo leuk! Daar was ik echt super blij mee!! Ze heeft bekers met een geïntegreerd rietje getrakteerd (van de Zeeman, die zijn echt super handig trouwens) met een bellenblaas en rozijntjes erin en haar drie lieve leidsters heb ik ook een leuk kado gegeven (een boek en mini’s van Kneip). Wat was ze dol op die vrouwen! Nu is het elke ochtend weer even wennen in het Toverbos, de leidsters kent ze nog niet zo goed natuurlijk, maar ze heeft weer hele leuke leidsters dus dat komt vast snel goed. Als ik haar kom halen wil ze niet meer mee, goed teken dus! Ze kan trouwens sinds deze week zelf fietsen op haar driewieler, knap he *trots*

Zoon kreeg gisteren rapport mee, die is over naar groep 5, hoera!

Nou ik ga eens wat doen.

Fijne dag allemaal!
Hier is het ook nog rustig. Lekker geslapen weer! Op deze manier kan ik er nog wel even tegenaan. Het zou alleen zo fijn zijn als je weet wanneer het gebeurt zodat je er rekening mee kunt houden. Maar he zo werkt dat niet helaas. Ik weet nog van de vorige keer dat de dag van de datum voorbij ging zonder enige actie. Ik had daarna ook niks meer gepland dus toen zat ik wel te balen. Uiteindelijk kwam WZM na 4 dagen vanzelf. Stella waarom gingen ze jou eigenlijk strippen? Omdat je dat zelf wilde? Hier doen ze daar allemaal niet aan. Het hoeft van mij ook niet zo, geloof ik.

Kikky ik werd elke keer nog een keertje ongesteld na de miskraam. En dan de ronde erna was het gelijk raak. Moet ook wel zeggen dat ik flink aan de slag ging met ovulatiesticks na die miskramen. Ik had eerst 5 maanden zonder gedaan, zonder enig resultaat, toen 2 miskramen achter elkaar. Op een gegeven moment werd ik wel wanhopig..Zeker ook omdat ik mijn leeftijd tegen had..was zo bang dat het er er helemaal niet van zou komen. Ik hoop en duim voor je dat het bij jou ook direct weer raak is. Net als Sap vond ik het een hele verdrietige tijd. Gelukkig is het al een beetje klaar en heeft je lichaam het zelf opgelost. Nu weer flink de mojo uit de kast! Zet hem op!!

WZM is net opgehaald door opa en oma dus we hebben een lekker weekend voor ons zelf. Geeeeeeeen idee wat ik in godsnaam moet doen vandaag
Stella 40 weken trouwens! Even cheeren hoor!
-
Net bij de kapper geweest en dacht, even spieken hier, maar nog geen nieuwtjes helaas!

Loeszie, wat je moet doen, gewoon even bevallen denk ik . Wie weet...! Het is ook niet echt weer om lekker naar buiten te gaan he, dat is wel jammer. Ben trouwens ook zo benieuwd naar jullie meisjesnaam, en of dat er eentje is die ook ergens op ons lijstje stond, aangezien we een beetje dezelfde smaak hebben. Het wordt niet Babysapjes tweede naam, toch? Dat zou wel erg grappig zijn geweest!

Stella, jij bikkel, nog gewoon even een rondje over de beurs! Was het leuk? Nog leuke of nieuwe dingen gezien? Was je er even alleen naar toe?

Lusy, leuk dat je hier weer even langskomt! Peutergym, ja leuk! Alhoewel ik Sapje hier meer een peuterdans meisje vindt. Dat is niet zo'n durfal, als ik het vergelijk met wat ik hier over Roosje lees. Helaas hebben ze hier in de buurt geen peuterdansen. Iets verder weg wel, maar dat is bij een dansschool en daar betaal je echt veel voor. Bovendien is het op zaterdag om 14uur, een rottijd. Snap ik niet, kleintjes van 2+ slapen toch rond die tijd meestal nog? Of gaan ze er vanuit dat ze allemaal geen middagdutje meer doen?

Mij lijkt het ook wel weer heerlijk om zo het verschil tussen een jongen en een meisje te zien! Ik ben hier juist benieuwd of ze elkaar later niet in de haren gaan vliegen. Want meiden kunnen echt wel gemeen zijn tegen elkaar! Dat hebben jouw kids vast helemaal niet of in ieder geval een stuk minder!

Hiro, wat heerlijk al zo'n 'lange' nacht! Mag hij snachts wel zo lang doorslapen nu? Omdat je het eerst erover had dat je 7 voedingen moet proberen te halen op een dag? Is Hero alweer gewogen?

Wij willen vanmiddag eigenlijk even de deur uit, maar het weer werkt niet echt mee, jammer! Waait hier zoooo hard. Sapje heeft het de hele tijd over dat ze in de draagdoek wil bij papa, dus misschien gaan we toch nog eventjes wandelen ergens, bij een kinderboerderij in de buurt ofzo. Kan zij in de Manduca op papa's rug, en Babysapje op mijn buik!

Verder niet zo veel vandaag, heb ook nog een enorme berg was te vouwen. Morgen openen mijn zusje en haar verloofde hun dierenpension! Groot feest, erg bijzonder ook! Ze zijn 1,5 jaar aan het klussen geweest en de oude varkensschuur en de lap grond zijn nu een prachtig pension met trimsalon ernaast, en de lap grond zijn prachtige uitlaat weiden geworden.

Toch ideaal hoor, we zijn daar morgen de hele middag en avond, en ik denk gewoon niet na over Babysapje en slapen. Neem een doek en een draagzak mee en dan komt het vanzelf goed! Lekker hoor.

Babysapje is nog wat uit haar doen. Erg verkouden, zo zielig zo'n vol neusje, ze kan er ook niet zo lekker van slapen vandaag overdag. Gisteravond had ze ook koorts, 38.6, dus heb voor het slapen gaan een zetpilletje gegeven. Toen heeft ze wel heel goed geslapen, ze heeft aan één stuk geslapen van 19.30 tot vanmorgen 8.00uur.
Ik ga op advies van Carla taart bakken

Nou eigenlijk niet bakken want ik ga kwarktaart met aardbeitjes maken.

Ik vroeg me trouwens nog af wat voor spiraaltje je precies had Sap? Ik wil iets zonder hormonen denk ik en ik ben nu ervaringen met gynefix aan het lezen....
Ah beterschap voor Sapbaby! Oh en nee het wordt niet Babysapjes 2e naam. Alhoewel die wel prachtig is
Haha zou ook wel erg toevallig zijn geweest als jullie meiden allebei de tweede naam van onze meiden zouden hebben!

Ik heb de T-Safe spiraal. Vrij nieuw en kan 10 jaar blijven zitten..

Ik ben weer aan het doekenneuzen... help! Heb deze op het oog maar eigenlijk geen centjes...

http://www.ellevill.com/en/products/pai ... asshopper-
Die heb ik vandaag live gezien, Sap, mooie doek hoor
Oh die is prachtig! Leuke kleur ook

Taart staat in de koelkast, nu maar even liggen denk ik.

Nog wat gekocht Stella?
Lekker, zo'n kwarktaartje is niet zo moeilijk én lekker, kan ik ook wel weer eens maken (zo gaan de kilo's alleen niet af...!)

Heb Babybij gemaild om te vragen of zij hem kunnen bestellen.. Durf hem niet direct in Denemarken te bestellen, ben te bang voor torenhoge douane kosten..
Vind stella ook een bikkel, ff over de beurs nog.

Vond t vrij benauwd, icm mn lage bloeddruk paar keer flink sterretjes gezien.

Juaman was alleen erg flauw, die wilde na half uur al weg, dus in mn eentje rondgelopen. Draagdoekworkshop gevolgd, weet nu helemaal zeker dat ik een geweven doek wil. Ook een paar mooie gezien maar kan niet kiezen!!!!

Ik duim nog steeds voor 2 baby's t weekend!!!

Beterschap voor babysapje!!
-
Ik was of een nieuwsgierig naar nieuws van het front. Maar nog geen ontwikkelingen dus.

Jua en Stella wat grappig dat jullie elkaar nog tegenkwamen op de beurs. Jua jij nog dingen gekocht?

Lusy, gefeliciteerd met je zoon. Wat fijn dat hij over is. Peutergym klinkt ook helemaal leuk voor roos.

Sap, heerlijk dat sapje2 zo lekker slaapt in draagdoek, scheelt weer veel gedoe. Hoe is het nu met je vermoeidheid, nog last van trillend ooglid.

Stella, ook nog even een applaus voor jou, 40 weken... Baby2 doet zijn best, hoe groot schatten ze hem eigenlijk?

Loeszie, wat fijn dat je zulke goede nachten maakt en nu ook nog lekker even verder uitrusten zonder NZM. Ik zou zeggen laat WZM maar komen.

Hero was vandaag aangekomen!!! Borstvoeding begint dus te werken. Morgen of overmorgen komt vk nog even voor laatste check en dan is kraamtijd definitief klaar. Gaat zo snel weer. We mochten trouwens voeden op verzoek, dus laat de nachten lekker voor wat ze zijn.

Carla, was het nog gezellig met 4 daagse?

Door al het gepraat over taartjes heb ik spontaan honger gekregen, maar eens even kijken of er nog iets lekkers in huis is.
Mmmm krijg opeens ook zin om taarten te maken!!

Hiro wat fijn dat hero is aangekomen!! Dat moet een goed gevoel geven!!

Hier denk ik dat ik voor een girasol ga. Twijfel nog tussen de mister x of de frigga en dan waarschijnlijk de azur. Beide zijn alleen niet op voorraad.

Ik heb iig goed leren knopen en met zon levensechte ( qau gewicht) voelde t ook heerlijk.

Trouwens ook een heerlijke zwangerschapsmassage gehad op de beurs.

Verder ook niets gekocht...
Oh... ik mag hem kopen van Sapvent! Joepie!

(omdat ik zoveel draag.. :-) als ik ze alleen maar voor de heb zou kopen en ze weinig gebruikte was hij het er niet mee eens... maar gelukkig voor mij draag ik (natuurlijk!) wel veel!)
Stella en Loesz, alles nog steeds rustig?

Hiro, wat fijn dat Hero aangekomen was! Het gaat dan helemaal de goede kant op! Is Hiroman eigenlijk nog vrij? Zoja, hoe lang nog? Hoe gaat het verder met Hera? Snapt ze er wat van, dat dat hummeltje er nog steeds is?

Jua, wat heb je een leuke dingen gedaan op de beurs!! Ik wilde ook heel graag, baalde enorm dat het zo ver weg was. Toch hebben we gisteren overwogen om te gaan, maar omdat we morgen ook al op en neer naar Brabant moeten vonden we het wel veel rijden dit weekend en hebben we toch maar overgeslagen.

Ben je alweer helemaal gewend aan het grijze weer hier?

Wij zijn vanmiddag even lekker gaan wandelen. Even naar de kinderboerderij en speeltuin. Sapje bij Sapvent in de Manduca, ze wilde zelf graag en vind het echt leuk! Er gaat dus géén buggy mee het vliegtuig in over 3 weken, scheelt weer sjouwen. Babysapje lekker bij mij, leuk om zo te wandelen. Wij konden zelfs fijn hand in hand lopen. Veel gezelliger dan wanneer er een een buggy duwt

Vind het vannacht wel tijd voor een bevalling dames! Hoop dat of het jongetje of het meisje zich snel aandient!

Ik zit lekker op de bank met een rood wijntje. Niet te laat naar bed vandaag, morgen leuke maar drukke dag. Mijn zusje opent haar eigen bedrijf, een dierenpension en trimsalon. Ben zo trots op haar en haar toekomstige man! Haar droom komt uit, echt stoer! Dus morgen daar naartoe en lekker bbq'en. Beetje jammer dat er zo'n slecht weer voorspeld is...
Waar gaan jullie heen op vakantie Sap? Ik heb nog even gekeken naar de link die je stuurde met vakantiehuisjes. Ziet er ook erg leuk uit met al die dieren in de buurt. NZM is helemaal verknocht aan de buggy ook nu ze kan lopen. Ze klimt er vaak thuis al in en wacht dan tot we naar buiten gaan. Zou toch niet zo snel zonder buggy op vakantie gaan.

Taart was heerlijk met lekker veel aardbeien. Ook kwam de AH langs, we hebben een megabestelling gedaan zodat we een goede voorraad hebben in de voorraadkast. Mijn wenkbrauwen zijn gedaan, wimpers geverfd. Nu heb ik zo'n beetje alles van mijn to-do lijst wel gedaan.

Ik denk zelf dat de baby volgende week komt, misschien in het weekend ofzo. Voel me de laatste dagen erg goed dus kan nog wel even een weekje afwachten!

Ben benieuwd naar de manduca Sap! En heerlijk dat je nog een doek mag kopen. Het is ook fijn om te weten dat je de doeken later toch voor mooie prijzen kunt verkopen. Scheelt toch weer!
Oh wat fijn, de AH die boodschapjes brengt! Heerlijk ook zeker als je een voorraadje wilt aanleggen!

Je klinkt er helemaal klaar voor. En moet zeggen dat het fijn klinkt dat je zo goed slaapt! Ik herken dat niet, ik sliep echt waardeloos die laatste weken. Vaak hoor je dat men na een aantal goede nachten slaap (= dus bijtanken) gaat bevallen! Ik hoop het voor je, ben zo benieuwd ook!

Vind het heerlijk om het zo te volgen allemaal van 'dichtbij'

De Manduca is ideaal. Sapje zat er zo in. Groot verschil ook met de Mei Tai, dit vindt Sapvent prima te doen, ondanks de 12,7 kilo die Sapje weeg.

Daarna knoopt ik Babysapje in de doek en toen zei Sapvent nog gekscherend 'kijk Sapje, mama gaat weer moeilijk doen met de doek, die van ons is veel makkelijker en 1,2,3 op de rug geslingerd he'. Haha!

Ik zag de Paisley Grasshopper die ik nu op het oog heb één keer tweedehands aangeboden aan de overkant, maar die was in 20min verkocht! Kan hem ook nog nergens bestellen, dus heb 2 webshops gemaild of ze hem kunnen bestellen voor me. Verwacht dus wel dat het een goed verkoopbare doek is. Dat is idd mede de reden dat Sapvent het wel oke vindt als ik blijf kopen. Nu maar hopen dat hij straks net zo goed bevalt als mijn eigen Elllevil. Dat is toch echt wel mijn lievelingsdoekje. Had hem vandaag weer mee (omdat het niet zo warm was was de Vatanai niet 'nodig').

Sapje is natuurlijk wel een beetje ouder dan NZM dus ze kan ook al wat langer stukjes lopen. Als we met de buggy gaan vindt ze dat ook erg leuk hoor, ze wil er altijd graag in. Maar ze is nu even helemaal weg van de 'witte draagdoek' waarin ze bij papa mag. Ze vond het zo leuk dat ze samen in de doeken hingen bij ons

Is Loeszman straks vrij als de kleine meid geboren is?
Oja, wij gaan naar Zuid-Spanje. Mijn ouders zitten in een huis (prive gehuurd) met gastenverblijf bij in. Zij gaan 1,5 week eerder. Wij vliegen heen, samen met mijn jongste zusje, en blijven 1 weekje. Kamperen had ik veel leuker gevonden, beviel vorig jaar zo goed! Maar hebben besloten dat vanaf volgend haar weer te doen. Babysapje slaapt overdag nog zoveel dat je dan wel veel bij je tent zit, en dat is minder praktisch. Dit was een 'goedekope' oplossing dachten we.. maar man, dat vliegen is duur in het hoogseiszoen! Sapje kost ook gewoon de volle mep vanaf 2 jaar. Maar goed, we gaan lekker en hopelijk bevalt het goed. Vast wel.

En idd, leuk park he! Met die kinderboerderij erbij enzo. Het lijkt me erg leuk. We gaan 31 aug nog een weekendje daarheen.
-
Www.deroek.nl Stella, dat is het park waar we heen gaan!

Welke dierentuin ga je dan? Houd je dat nog vol, zo lang lopen?

Een meet lijkt me sowieso weer leuk over een tijdje, even nieuwe kindjes snuffelen en kennismaken!
Goedemorgen!

Nog geen baby's?
-
Geen baby's dus?!

Idd BUT weer

Stella heel herkenbaar... Jz doet dat ook herl erg. Van te voren aangeven ( nog 1 keer) helpt hier ook niet.

Probeer hem vaak maar af te leiden om zo eruit te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven