mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Geen baby hier!
Wat moet je verder op zon dag als bevallen? Dus kom op baby's
Inderdaad Jua om deze saaie, grijze dag wat glans te geven zouden er toch wel wat baby's geboren moeten worden...

Stella, Hera heeft ook al wel driftbuien als ze moet stoppen met kleuren, probeer haar dan ook maar af te leiden met ander speelgoed of met wat eten werkt bij mijn kleine vreetmonster ook erg goed...

Hero vandaag weer wat minder zwaar dan gisteren, die weegschaal mag wel de deur uit van mij, wordt je ook maar onzeker aan. Binnen hoeveel tijd moesten ze ook al weer op geboortegewicht zitten? Want is nu negende dag en hij zit nog 200 gram eronder, niet veel, maar toch.
Sap, veel plezier bij je zusje, jammer dat ze er niet wat meer zon bij heeft. Hiroman is trouwens nog twee weken vrij, een week cao, twee weken vakantie. Heerlijk! Ook wel rustig zeker als Hera naar kdv gaat.
hiro heb je hero wel eens gewogen vóór het voeden en erna? Zodat je weet wat hij binnenkrijgt?

Geen idee wat de stel regel is voor terug zijn op geboortegewicht. Maar snap heel goed dat je van dat wegen onzeker word! Door wie word je begeleid nu? Door de vk nog of door het cb?
-
Het wegen werkte hier heel goed. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb er nog over na zitten denken en kan nog 2 dingen verzinnen:

Feit; je vermelde hier ergens dat je in de eerste dagen al 250 cc kolfde. Dat is natuurlijk best veel.

Dat kan met zich mee brengen dat Hero al aan de (minder voedzame) voormelk genoeg heeft. Dat hij aan de achtermelk niet toekomst.

Het kan ook zijn dat hij omdat het "aanbod groot is" zich misschien verslikt of veel lucht binnenkrijgt. Dan krijgt hij snel een verzadigd gevoel terwijl lucht natuurlijk geen voedingswaarde heeft

Vraag het idd eens bij je lactatiekundige na, die kan je vast verder helpen.
Ik heb afgelopen jaar op mijn opleiding geleerd om strakd tijdens de borstvoedingsavond niks meer te vertellen over voor -en achtermelk. Dat zou erg achterhaald zijn en het verschil hiertussen is te klein om daar rekening mee te houden bij het geven van bv...
ik zag bij het kolven wel altijd een flink verschil. Na het afkoelen had de eerste melk meestal maar een klein "roomrandje" terwijl het bij totaal kolven of kolven aan het einde meer was.

Puur gebaseerd op eigen ervaring.
Pffffff eigenlijk vind ik het een beetje stom dat ze zo moeilijk doen over het weer op geboortegewicht komen. Geef de baby toch wat tijd..200 gram onder het geboorte gewicht bij een baby die het prima kan hebben zou toch prima moeten zijn? Hij kwam toch steeds ietsje meer aan? Hij drinkt goed, met je productie is niks mis als je zo veel kan kolven. Ik zou de plas en poepluiers meer als indicatie nemen.

Prima dat ze het in de gaten houden. Bij NZM was dat heel goed omdat ze op een gegeven moment te slap was om goed te drinken en zij was in 5 dagen echt alleen maar afgevallen.

Maar als ik jouw verhaal zo lees dan vind ik het wel een klein beetje overdreven.... Vervelend dat je er zo onzeker van wordt
Mmmm kan een narumi Overnemen aan de overkant voor 55,- . Het is alleen maat 4

Deze is niet meer te krijgen en ik vind hem wel mooi. Al lijkt de frigga azul de ocaso er natuurlijk ook op. ( maar die is lange tijd niet te krijgen)

Geen idee of t verstandig is, moet iig ook een maat 6.

Twiet, sap wat denken jullie?

Haha sinds de beurs en de workshop heb ik zon zin om te gaan dragen straks...
-
Pff hero wat een onzekerheid!

Ik ben t met loeszie eens, het asnkomen is niet t enige. Hero was mooi op gewicht toch? En als hij goed poept en plast zou ik me niet meteen te druk maken. Wie weet zit hij over 2 dagen wel al op zijn geboortegewicht?

Was bij jz ook, duurde volgens de 1 ste kraamzorg ook te lang en uiteindelijk ruim op tijd op gewicht.

Maar goed ik ben natuurlijk geen deskundige...

Luister vooral ook naar je eigen gevoel.

Verder geen baby's meer t weekend??

Mijn buurvrouw is vandaag ook 41 wk en zit te wachten....
Haha stella zou jou bijna vergeten.

Dat idee had ik ook idd.... De verkoopster zit me een btje over te halen. Met die hormonen ben ik geloof een btje koperig/hebberig

Ik heb natuurlijk ook nog lang de tijd...
Ik zou ook geen maat 4 kopen Jua, ik doe het zelfs (nog) niet. Ik heb echt liever iets teveel stof dan te weinig, hoewel dat ook we persoonlijk is. Vaak ga je ook beter en strakker knopen als je meer ervaring hebt, en kan je wel steeds beter met minder stof af.

Bovendien ben jij langer dan ik, dus dan is het wellicht echt te kort. Loeszie is bijvoorbeeld wat kleiner dan ik en heeft haar laatste doek een maat5 gekocht, omdat zij zes net te lang vond.

Er is wel een verschil hoor tussen die melk, dat klopt. Dat werd ook erkent door onze docente (lactatiekudige). Maar zei vertelde dus dat het verschil te klein was om er iets mee te doen. Zo werd altijd aangeraden na een borst nog even de andere een klein beetje te geven (het toetje) vanwege die voormelk, maar dat schijnt dus weinig effectief te zijn...

Maar goed, de ideeën over zulke dingen veranderen steeds, misschien zeggen ze volgend jaar toch wel weer iets anders.

Er is een Ellevil Paisley Grasshopper doek voor me besteld! Kán lang dure... Kán er ook in twee weken zijn... Daar duim ik voor!
-
-
Thanks meiden!!ben overtuigd dat ik geen 4 ga kopen.

Ik houd me in

En ik ga voor de frigga... Houd daarvoor de overkant ook in de gaten..
Stella, helemaal geen gerommel meer in je buik? Wanneer weer naar de vk?! Morgen alweer?

Loeszie, jouw dag verder lekker rustig geweest? Is nzm weer thuis na haar logeerpartijtje?
-
Hm, dat vind ik ook, de het we eens mag gaan doorzetten! Ben je al lekker in de warm bad gewees om extra te ontspannend? Of misschien Chantals remedie nog toepassen? Hihi, even je man lief aankijken

De opening was leuk, het is echt mooi geworden! Heel trots ben ik, waren we allemaal wel natuurlijk.

Ipv van buiten had ze nu de borrelplek in één van de stallen gedaan. Op zich prima, ruim en droog, maar een vrij galmende ruimte. Dan muziek erbij aan en veel mensen was best lawaaierig. Nu maakte ik zelf de fout door toen we net binnen waren Babysapje vrij snel af te geven aan mijn moeder. Ze was daar eventjes stil en werd daana onrustig en daarna zelfs ontroostbaar. Meteen terug genomen lekker bij me natuurlijk, maar ze werd niet rustig. Toen ben ik haar maar in de doek gaan knopen, maar pffff, dat is eventjes iets anders dan met een ontspannen kindje. Dit was de eerste keer de ik haar zo overstuur meemaakte (ze huilt nooit met tranen, nu wel :'( ) en ze strekte zich steeds. Ook nog eens knopen zonder spiegel (vind het echt makkelijker als ik mezelf zie) maakte het heel lastig. Uiteindelijk de FWCC maar losgemaakt, die niet goed lukte, en een FCC gedaan voor de spiegel. Even gelopen en toen werd ze pas rustig. Ze heeft uiteindelijk zo een uur geslapen. Na de fles even gespeeld op schoot en daarna weer in de doek. Toen sliep ze maar 20min, eigenlijk te kort. Vrij snel daarna gingen we en deed ze in de auto nog een dutje.

Het ging dus qua doek op zich goed, ze werd er rustig van toen ze er eenmaal in zat en sliep wel wat. Maar het was duidelijk dat de drukte haar niet heel erg goed deed.

Eigenlijk hetzelfde als eerst op het KDV, als ik daar binnenkwam en haar afgaf. Nu doen we eerst even in de wipper in de lege ruimte, dan pas naar de drukkere groep. Moet even goed bedenken dat ik daarop let bij nieuwe en drukke dingen. Had er nu niet bij stil gestaan. Het was zoooo dat ze zo intens verdrietig was. Dan is het wel extra fijn dat ze uiteindelijk in de doek wel rustig wordt..

Zo, heel verhaal, haha.
-
Ik doe met je mee Stella, ik lig ook weer in mijn bed. Doordat Twietie de waterpokken heeft, slaapt ze al twee nachten heel slecht (dwz ze slaapt alleen met tepel in de mond of boven op mij) en ik ben zelf enorm verkouden. Ik heb dus maar besloten om me zo aan het eind van het schooljaar toch een keertje ziek te melden. Ik voel me wel een klein beetje schuldig, maar aan de andere kant heb ik de rust echt even nodig. Nu maar hopen dat Twietie op de opvang niet te veel last heeft van de waterpokken en ik haar alsnog moet gaan ophalen.

Wel jammer dat er dit weekend geen baby's geboren zijn zeg! Ik had er stiekem een klein beetje op gerekend.

Stella, wat gek dat het nu al zo lang aan het rommelen is. Als het eenmaal doorzet, is hij er vast heel snel!

Loes, heb jij een rustig weekend gehad? Heeft NZM zich ook vermaakt bij haar opa en oma?

Sap, ik vind het zo leuk dat jij het dragen nu ook helemaal ontdekt hebt! Grappig ook om je vaker aan de overkant tegen te komen.

En het is inderdaad zo fijn om te merken dat babysapje zo snel tot rust komt in de doek. Dicht bij mama is toch het allerfijnst

Hiro, wat een ontzettend lief filmpje van Hera en Hero!! Hera vindt haar broertje duidelijk heel interessant. Hoe gaat dat nu? Is ze er veel mee bezig of valt dat wel mee? Wat fijn dat Hiroman nog twee weken vrij is.

Over het drinken van Hero, ik zou inderdaad de lactatiekundige nog eens mee laten kijken. Maar ik ben het ook wel eens met Loes, als hij verder alert is en goed poept en plast, dan maakt dat gewicht volgens mij niet heel veel uit. Ik dacht trouwens dat er ongeveer twee weken stond voor het terugkomen op gewicht. Duurde dat bij Chantal ook niet langer?

Jua, ik wou nog even reageren op het dochter/zoon verhaal. Net als de anderen snap ik het heel goed hoor. Het is ook heus niet zo dat je daardoor minder van dit kindje houdt, maar je moet wennen aan het idee dat er waarschijnlijk nooit een dochter zal komen. Hoewel, in het begin lijken alle baby's jongens he... bij een collega van me hadden ze bij de pretecho ook gezegd dat het een jongen was, maar bij de 20 weken echo bleek het toch echt een meisje.

Wat ik trouwens wel erg vind, is het verhaal van een kennis van me. Zij had al drie jongens en kreeg toen een dochter. Ze heeft wel eens gezegd dat als de derde een jongen zou zijn, de vierde er dan niet gekomen was. Zij ging dus echt door tot ze een meisje kreeg, dat vind ik wel triest voor de andere jongens.

Stella, het peutergedrag wat je omschrijft is heel herkenbaar. Maar ik denk dat het voor peuters ook nog heel moeilijk is om echt te beseffen wat 'nog een keer' of 'de laatste keer' betekent. Ik merk in ieder geval aan Twietie dat ze 20 keer kan zeggen dat het de laatste keer is, dus ik denk dat ze dat nog niet goed begrijpt. Meestal kondig ik het een paar keer aan en wacht dan tot ze zelf klaar is met haar spel, ik maak dan wel heel duidelijk dat ik op het punt sta om verder te gaan. Maar als me dat te lang duurt, probeer ik haar met veel afleiding of een spelletje mee te krijgen. Bijv. 'kom, we gaan een stukje rennen!' 'zullen we een gele auto zoeken?' 'kijk, daar is een grote vrachtauto.' Over het algemeen gaat dit redelijk goed en anders moet ik nog wat meer geduld hebben :-).

Nou, ik ga maar eens een dutje doen. Hopelijk knap ik daar van op.... Vandaag zou overigens een goede dag zijn voor een bevalling, want dan kan ik alles op de voet volgen .
Had ook stiekem gehoopt op twee weekendbaby's, maar echt lang kunnen ze ook niet meer op zich laten wachten. Loeszie, vandaag 40 weken?

Wat leuk dat jullie zo met die doeken bezig zijn, wordt er zelf bijna enthousiast van. Haha hoewel het mij wel beetje duizelt van alle termen.

Twiedel, goed dat je je ziek hebt gemeld, belangrijk om zeker nu goed te luisteren naar je lichaam.

Sap, wat verdrietig dat sapje2 zo ontroostbaar was, voor jou ook niet leuk natuurlijk. Gelukkig dat je haar uiteindelijk stil hebt kunnen krijgen.

Ik heb besloten om mij niet teveel te laten leiden door het gewicht. Ga volgende week wel keertje naar cb voor weeguurtje en verder heb ik er alle vertrouwen in. Hij is steeds alerter en poept en plast goed. Zo komen mijn ouders op bezoek, verder rustig dagje want Hera zit op kdv. Op haar groep waren trouwens al vijf kinderen gestopt met kdv. Ben wel beetje ongerust dat straks helft kdv leeg staat en ze naar nieuwe groep moet met andere leidsters. Hoe is dat bij jullie?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven