mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Lieve woorden Sap! Zucht... Snik... Pfff... Hormonen....
twiedel!
Eisprong is vandaag of morgen. Dus gelukkig toch een ei deze cyclus.

Ik zal wel wat minder hier zijn voorlopig (niet dat ik er alweer zoveel was, ahum). Gun jullie al het babygeluk, maar vind het moeilijk om er steeds mee geconfronteerd te worden. Met name als het gaat over het 'tegenvallende' geslacht tijdens echo's... Dat komt bij mij keihard binnen omdat ik net twee lege echo's gezien heb... Ik had wat graag zo'n echo gezien! Dus merk dat ik wat verder van jullie verwijderd wordt door zulke opmerkingen. Dus meiden, toedels en misschien tot later.
pfff... ik begrijp je wel kikky en ik hoop dat je snel een positieve test en echo hebt...

maar vind t wel moeilijk wat je schrijft, want ik ben ook zeer blij met mijn echo's en voel me erg "gezegend" dat we zo snel al zwanger waren

......het staat er wel heel hard, "tegenvallend geslacht". Zo zwart/ wit is t helemaal niet natuurlijk.....

De opmerking valt me iig wel zwaar merk ik....

Woensdag 20 weken echo en ik hoop heel erg dat alles goed is, vind t best spannend. Dat vind ik t allerbelangrijkste!!!
Over hormonen gesproken, twietel wel herkenbaar hoor...

al moet ik zeggen dat t bij mij de laatste tijd omgeslagen is. Ik zie er veel minder tegenop, de angst of ik t wel red met 2 kindjes....heb erg veel zin om straks met zijn 4tjes te zijn...
Kikky, wat fijn dat je een eisprong hebt! Wat goed van je lichaam dat het dat zelf op orde brengt al zo snel!

En heel begrijpelijk hoe het voelt als het om het geslacht van kinderen gaat. Je zit zelf nu in zo’n rot situatie dat dat je extra hard raakt. Goed dat je afstand neemt, als dat beter voelt.

En ik begrijp het ook van de andere kant, je referentiekader (of hoe je dat ook moet zeggen), je uitgangssituatie en gevoel op het moment is gewoon anders, waardoor je op een andere manier daarover praat en iets makkelijker of juist niet makkelijk denkt en uitspreekt.

Niet goed of slecht, maar van beide partijen begrijpelijk.

Ik hoop dat je er niet te erg mee blijft zitten Jua. Het is niet erg dat je het uitgesproken hebt, maar wel heel logisch dat Kikky het zo voelt. Niemand die daar iets aan kan doen..

voor iedereen!
Twiedel, wou precies hetzelfde zeggen als sap over het aankunnen van een tweede. Ik vind jou zo'n natuurlijke moeder, die zo op haar gevoel afgaat dat ik er het volste vertrouwen in heb dat jij het aankunt.

Stella, bedankt voor je mooie kaartje, grappig dat de sticker waarmee enveloppe dichtzat ook matcht met het kaartje.

Kikky, duim heel hard voor een mooie zwangerschap voor jou. Vind het jammer dat je hier even wat minder komt, maar hoop je binnenkort weer wat vaker terug te zien.

Jua, wat fijn dat je er al wat meer naar uitkijkt om straks met z'n viertjes te zijn. Ik ervaar zelf de overgang van 0 naar 1 kind als een grotere dan van 1 naar 2. Overigens vind ik het heel logisch dat als je altijd de wens hebt gehad om een dochter te hebben dat het dan even anders is als het niet zo blijkt te zijn, hoe blij je ook bent met gezond kindje, vind dat daar hier ook de ruimte voor moet zijn.

Sap, wat fijn dat je nu geen relatiedip ervaart. Toch wel mooi hoe een tweede zo in jullie leven past. Let je wel goed op jezelf qua vermoeidheid?

Chantal, vind je het nog spannend voor nod? Of is het nu wel anders? Wel heel leuk dat jullie nog voor een derde willen gaan.

Hier net visite van mijn werk gehad en straks nog een vriendin. Wel heel gezellig. Verder deze week niet heel veel dingen staan dus lekker genieten van elkaar, hiroman zijn laatste week vrij.
Loeszie en Stella, nog aan het genieten van jullie laatste daagjes kraamzorg?

Hero heeft zo'n last aan krampjes, zo zielig. Hij is zich helemaal aan het overstrekken en buikje is helemaal hard. Infacol helpt wel iets, maar nog niet echt genoeg. Tegen mama aanliggen daarentegen lijkt nog meest effectieve medicijn...

Jua, morgen echo. Nog zenuwachtig voor?
Zoooo he he even rust om te reageren. Tenminste tot dat WZM wakker wordt.

Wat een drukke week toch die kraamweek. Gisteren was het een komen en gaan van allerlei mensen: vlos, hielprikjes meneer (wat een figuur was dat), kraam, auto werd afgeleverd, kraamvisite etc etc.

Anyway vandaag was de kraam voor het laatst en hoe lief ze ook was ik ben wel even blij dat ik het huis weer voor mezelf heb. Ze heeft echt supergoed geholpen met de BV en eten maken, was doen etc. Maar toch elke keer dat meekijken/denken/adviseren over de BV begon soms op mijn zenuwen te werken. Het loopt nog niet storm en ik heb vandaag ook eerlijk gezegd dat ik het nog even aan ga kijken met hoe het nu gaat maar dat ik gewoon geen tijd heb voor het hele riedeltje van BV (lang!!), nakolven, flesje KV. Eergister en gister was ze weer afgevallen, vandaag gelukkig aangekomen. Maar zonder KV redt ze het echt niet. Qua slaappatroon is ze ook erg vreemd: ze is overdag heel veel wakker en gisteren sliep ze gewoon van 20.30 tot 1.30 en daarna tot 6.30. En ik lag wakker...echt irritant

Sorry sorry sorry dat niet iedereen een kaartje heeft gekregen. Ik schrijf natuurlijk op meerdere topic en zelfs op meerdere fora en mijn kaartjes waren helaas op. Ik ga iedereen het kaartje mailen. Als jullie dat tenminste leuk vinden Oh en Jua wat een geweldig kaartje heb jij gestuurd, echt zo schattig. Voel me helemaal lullig dat ik kaartjes te kort had Echt superlief! Het was een foto van de zusjes bij de eerste kennismaking *smelt*

Hiro volgens mij gaat alles wel goed daar toch? O de krampjes na. Ik heb alvast ABC Dophilus besteld, dat hielp bij WZM ook goed. Infacol werkte ook wel maar op een gegeven moment ook niet meer.

Stella hoe gaat het voeden bij jou? Ik zag prachtige foto's langskomen op FB

Kikky jammer dat je (tijdelijk?) hier even niet meer komt. Snap het vanuit jouw referentiekader heel goed. Net wat Sap zegt. Vind je wel hard tegen over Jua. Het is inderdaad niet zo zwart/wit en hier op het forum zou er ruimte moeten zijn voor verschillende meningen en gevoelens. Ik denk dat Jua best begrijpt waar zo'n uitspraak vandaan komt maar als iemand zich dan na zo'n opmerking terug trekt dan kan er ook niet over gepraat worden. Maar goed ik ben natuurlijk ook geen onbeschreven blad en ik kan me er natuurlijk beter niet mee bemoeien Enfin ik sluit me dus aan bij wat Sap (zo mooi) zegt.

En Twiedel als er iemand is die het 'natuurlijk' ouderschap in de vingers heeft ben jij het. Natuurlijk kun jij het! Herkenbaar ook die twijfels. Ik heb er meerdere keren als een berg tegenop gezien de stap van 1 naar 2, maar uiteindelijk doe je het gewoon en je zult zien dat het goed zal goed. En Sap is ook hier mijn lichtende voorbeeld

Nou ik ga weer even aan de slag met WZM. Ze is zo lief en schattig! Ben helemaal verliefd op d'r
-
Stella ik kom niet verder dan 3x kolven per dag. Het lukt me zelfs op mijn 'vrije' dag niet. Ik heb vannacht gekolfd omdat ik niet kon slapen. En dan sochtends en smiddags nog een keer. Savonds heeft geen zin want dan komt er vrijwel niets uit. Dat komt vooral door het wissel voeden dat zo een uur in beslag neemt. Mijn kraam is overigens ook lactatiekundige. Dus dat was wel handig!

Vreselijk zeg dat gePlak vd visite!! En wat fijn dat het beter gaat met de pijn en het aanleggen'

Succes morgen Jua!!
Stella, klinkt echt niet leuk die kraamvisite inderdaad. Wat vreemd dat sommige mensen toch niet begrijpen dat bij jonge ouders je echt om 9 uur weg moet zijn. Wel heel fijn dat de bv wat begint te lopen.

Loeszie, respect hoor dat je de riedel rondom bv nog volhoudt. En inderdaad als je het niet meer trekt misschien wat minder kolven. Nou ja belangrijkste is dat jij je er gewoon goed bij voelt. Zag vandaag wel weer super lieve foto's voorbij komen.

Stella en Loeszie, hadden jullie ook beetje zo'n herbelevingsgevoel een week later. Ik was in ieder geval echt de hele tijd aan het denken wat er op welk tijdstip precies gebeurde.

Jua, bestel je die kaartjes op hallmark? Want ik ga het even onthouden, vond die van jou ook echt heel leuk. Die van de rest ook hoor...

Ga dat Abc spul wel even bestellen, Hero wordt steeds helemaal rood, trekt rugje krom en zet het op krijsen, dus wel echt duidelijk darmkrampjes. Wel gek Hera had dt helemaal niet zo. Verder vandaag tweede auto'tje gekocht, wel decadent vind ik zelf, maar ook wel heel lekker om altijd uit de voeten te kunnen.
Pfff meiden respect hoor, die bv klinkt idd als een hele onderneming!

Fijn dat bij stella de pijn minder is en bij loeszie dat wzm toch aangekomen is.

Hiro hoe is t bij jou, hero ondertussen ook goed aangekomen?

Leuk te horen dat jullie mn kaartjes zo leuk vonden! ( hiro ze komen van kaartje2go)graag gedaan hoor.

En loeszie, ik ontvang t geboortekaartje graag per mail ben nml wel erg nieuwsgierig.

En bedankt voor je lieve woorden... Sap ook trouwens, voelde me nml wel vrij rot erover...

Morgen idd 20 wk echo, vind t toch wel spannend. Hopelijk is alles goed. Gelukkig al meteen om 9 uur dat scheelt.

En dan wilde ik nog meer reageren maar ff gern puff, gaat op zich wel goed met mn energie maar gisteren was jz in erge peuterbui/dag , veel boos, heel vervelend en moeilijk en vandaag iets te veel gedaan en nu harde buiken... Dus ga ff rustig doen.
Ff snel, jua wens je morgen een mooie echo toe met een gezond kleintje daarop!!
Misschien komt het inderdaad wel hard over, maar dat is hoe ik het ervaren heb. Het is niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Maar misschien was het fijn geweest als iemand had bedacht hoe het voor mij was om daarover te praten. En ook buiten mijn miskraam kan ik het me niet goed voorstellen, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat anderen dat niet mogen voelen (in meer of mindere mate of wat dan ook) en dat uit mogen spreken,daar heb ik geen oordeel over. En volgens mij heb ik dat ook niet gezegd! Ik snap het niet, maar that's it. En volgens mij hebben we onlangs nog besproken dat we allemaal anders zijn. Ik heb verteld hoe het voor mij was, dat mag ik hier toch ook benoemen? En voel me nu wel een beetje in de steek gelaten als het erom gaat hoe mijn post voor Jua is. En ook dat zeg ik niet om iemand te kwetsen.

Het moment dat je een lege echo ziet is echt verschrikkelijk... Je gaat naar de vk om zo'n klein boontje met bolletjes als armpjes en beentjes te zien. En om voor het eerst het hartje te horen bonken. Dat je dan je man in de ogen kijkt en de tranen in je ogen springen. Dat al overheersende gevoel...

Maar ik zag niets, nopes, nada bij die vk waar ik niets liever dan het boontje had willen zien, het was een zwart leeg gat.. letterlijk! Dat voel zo ongelovelijk ... tja leeg verdrietig, ... heb er de woorden niet voor. En als ik dan hier (nog geen week later!) lees over de pretecho. Ja heel gek, maar dat trek ik dan niet zo goed. En dat zal inderdaad niet bijdragen aan mijn 'referentiekader', maar niet geheel onbegrijpelijk lijkt me!!!!!!

Ik hoop dat je een goede echo hebt Jua, echt waar en ik weet dat je gelukkig zult zijn met welk geslacht dan ook. En ik wens je al het geluk met je kindje en hoop dat het heel gezond is en je een zuper zwangerschap en bevalling en kraamperiode hebt.

Maar heb het gepost omdat ik even wilde hoe het voor mij voelde. Het deed pijn, veel pijn. Hoe het ook bedoeld was, het deed gewoon heel erg pijn. Tja en daar kan ik ook niets aan doe, moet ik dat dan maar niet uitspreken?
Natúúrlijk mag je zeggen Kikky! Ik snap het juist meer dan goed!!!

Ik hoop dat je mijn opmerkingen over het 'referentiekader' niet verkeerd hebt opgevat. Ik bedoelde het juist positief, dat ik het zo goed snap hoe het voor jou voelt!

*je omschrijft trouwens exact het gevoel hoe ik de miskraam ervaren heb.... het raakt me, soms komt dat allesoverheersende gevoel weer even boven drijven...*
Jua, inmiddels heb je als het goed is echo gehad, hoop dat alles gezond was.

Lieve kikky, gevoel zoals je miskraam beschrijft is echt hartverscheurend en helaas herkenbaar voor mij. Vind het zo verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken. Denk dat er al veel over is gezegd, maar wat betreft geslacht, ik weet zeker dat iedereen hier bovenal gelukkig is als het kindje gezond is. Dat is het allerbelangrijkste en dat heeft Jua in haar berichten volgens mij ook meerdere malen aangegeven. Nou ja ik hou erover op, hoop dat je in ieder geval ook de ruimte ervaart om jouw gevoelens hier kwijt te kunnen. Hele dikke knuffel voor jou!

Hier gaat bv toch niet zo lekker. Heb meer dan genoeg, maar blijft pijn doen. Tepels zijn als Hero heeft gedronken ook helemaal vervormd, ondanks het tepelhoedje. Had er bij Hera in mijn herinnering helemaal niet zo'n last van. Heb net lactatiedeskundige gebeld en die komt vrijdag. Mocht de aankomende dagen wel gaan kolven als dat minder pijnlijk was. Nog even aankijken, Hera is helemaal niet vaak ziek en heb soms toch het gevoel dat dat door bv kwam en bovendien heb ik haar 5 maanden gevoed en dan voelt het voor Hero niet eerlijk als ik er na 3 weken de brui aan geef. Pfff normaal ben ik echt logisch nadenkend mens, maar merk dank hier wel beetje emotioneel onder ben.
Lieve kikky, het spijt me als ik je pijn heb gedaan.

Ik vind het heel verdrietig dat jullie dit hebben moeten meemaken!

Ik kan begrijpen dat in die strekking je t harder/ zwart witter leest dan ik het bedoel.

De term "teleurstellend geslacht" kwam bij mij nogal hard aan....en is ook niet hoe t is en bedoelt...

Ik hoop dat jullie snel een mooie echo hebben!
Hiro: wat balen dat de bv toch niet zo loopt als gewenst....

logisch ook dat je je wat schuldig voelt naar hero als je eerder zou stoppen als bij hera maar je moet ook echt aan jezelf denken he! Wat niet gaat, dat gaat niet!

Elke bv die erin zit is er 1....die heeft hij maar mooi binnen gehad!!
zo ben al ruim een half uur bezig 2 berichten te plaatsen;

Nog ff een poging voor mij ego vrolijke bericht;

Ons kleinste mannetje helemaal goedgekeurd! Zag er helemaal pirma uit!

Vond t best spannend toch, slecht geslapen maar nu blij en dolverliefd!
Jua, wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd!
-
super nieuws Jua!!!
fijn jua!
wat betreft het geslacht van je BIB; ik vond het juist heel bijzonder dat zo'n "taboe" en zo'n heel persoonlijke gedachte/gevoel hier gedeeld werd in ons groepje.

Voor mij was het duidelijk dat ze heel blij was met een gezond jongetje, maar ik snap ook dat je even moet schakelen als er in het plaatje in je hoofd een meisje voorkwam.

Maar voor Kikky begrijp ik dat het, zeker nu, in het verkeerde keelsgat geschoten is. Als je net een lege echo hebt gezien is het natuurlijk een groot contrast. Ook fijn dat Kikky dat durfde te uiten ipv zich er buiten het forum om verdrietig over te voelen.

Sterkte kikky! Hoop dat je vruchtbare dagen goed benut zijn!

Hoe gaat het trouwens met de toiletgang van je kleine meid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven