mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
-
"De jongetjes liggen te slapen", wat klinkt dat super lief

Hoe bevalt de vatanai?

Zie prachtige foto's van wzm! Heb jij de doek al gebruik

Hiro, wat lekker dat je al eventjes weg bent geweest!

Chantal, wat spannend! En leuk je update, ben ook wel benieuwd hoe jouw meisjes er nu uitzien!

Verder even kort, sorry. Forum mobiel nu. Zijn bij mijn ouders, morgen hele dag bruiloft van hele goede vriendin, meisjes blijven bij opa en oma.
Stella, wow, nu al op en babysteltje zelfs al in de doek! Dat vraagt om een foto! Wat zal ds heerlijk zijn, zo'n klein frommeltje in de doek

Jammer dat je weer zoveel last hebt van kloven. Hopelijk lukt het met hulp van de lk om het pijnloos voor elkaar te krijgen.

Loes, zo hè wat een turbobevalling!! Geen wonder dat jr. Last hebt van naweeën. Misschien stelt het je gerust als ik zeg dat er bij mij de eerste drie dagen met kolven ook niks uit kwam. Daarna was de eerste opbrengst 25cc en trots dat ik daarop was! Komt Hiro nu aan met 250cc in de kramweek haha

Ben je dan vandaag ook al even alleen thuis of zorgt je man dat hij de Kraamzorg afwisselt?

Sap, veel plezier op de bruiloft!

Hier gaat het wel weet iets beter. De ergste vermoeidheid is gelukkig over. Alleen was ik de laatste dagen ineens weer misselijk terwijl dat ook anderhalve week weg was. Denk dat het komt door de verkoudheid, dat het me allemaal wat meer energie kost. Buikje begint nu echt te groeien! Gisteren een jurkje aan en zelfs een collega die het nog niet wis zag het duidelijk. Dus het lijkt nu echt geen vetrol meer
Loeszie, wow wat een turbobevalling. Wel lekker dat je het nu achter de rug hebt. NZM dus niet wakker geworden? Mooie foto's ook, speciale instelling op toestel dat ze retro lijken?

Stella, ook nog beetje aan het zoeken met bv dus, bij mij kwam voeding na stuwingsdag (4e dag) echt op gang. Hoop dat dat bij jou ook komt.

Twiedel, tijd voor een buikfoto????

Sap, veel plezier op bruiloft.

Ga weer even voeden, mannetje is al echt wat meer wakker, zo lief aan het rondkijken.
Hoi allemaal hoe is het met jullie? Heb even snel de tijd om wat te schrijven..

Wow Chantal voor een derde! Wat super zeg!

Twiedel al een buikje, ik zeg ook: buikenfoto!! Fijn dat de ergste vermoeidheid nu weg is..

Veel plezier op de bruiloft Sap!

Hier loop de BV weer niet. WZM was te veel afgevallen vandaag helaas. Gelukkig zijn alle andere signalen wel erg goed: ze is heel alert, drinkt goed aan de borst, hapt goed aan, poept en plast (wel te geconcentreerd). Nu dus weer het hele ratteplan: borst-kv-kolven elke voeding. Zucht. De komende dagen maar weer aan de slag daarmee. Maar als het echt niet van de grond komt dan gewoon aan de kv. Opmerkelijk hoe relaxed ik over dit alles ben. Het is ook zo anders als bij NZM. Zij was toen helemaal slap en had totaal geen motivatie voor de borst. Bij WZM lijkt het andersom dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. En zo niet dan niet.

WZM gisteren nog even in de doek gedaan maar ze zit nog zo opgevouwen met haar voetjes. Ze heeft echt opgevouwen in mijn buik gelegen. Dus ik wacht nog even tot ze wat uit de plooi komt want ze zat nog niet echt lekker met haar voetjes buiten de doek.

Stella hoe is het daar? Stelbaby nog misselijk? Was hier ook zo maar nu gelukkig weg...Hoe gaat het met je tepels? Leuke vraag

Kikky eisprong goed benut? Hope so!

Hiro ook alles goed? Foto's maak ik meestal met mijn iPhone, camera+. Dan krijg je zo'n leuk vintage effect. Hoe gaat het met de krampjes? Daar kijk ik niet naar uit, vind dat zo zielig altijd. Helaas moet je er doorheen. Ik ga wel weer abc dophilus kopen als WZM krampjes krijgt. Daar hadden we wel goede ervaringen mee. Zo de grote zus komt thuis van de opvang. Tijd om haar even lekker te knuffelen!!

Tot later meiden!
Loeszie, wat klink je lekker relaxed. Wel balen dat je weer alles uit de kast moet trekken voor bv. En vandaag je kaartje gehad, bedankt!! Leuk zeg en snel voor elkaar.

Zo buren op bezoek, vanmorgen, vanmiddag en vanavond bezoek.. Pfff wel beetje teveel van het goede.
Iedereen lekker aan het genieten van de zon? Heerlijk hè Loeszie en Stella om met deze warmte niet meer zwanger te zijn? Jua en Twiedel hebben jullie er nog last van? Net zwembadje voor Hera opgezet, kan ze straks na haar slaapje lekker in. Ze is trouwens weer helemaal naar twee slaapjes over, wel vreemd maar goed ze zal het nodig hebben. Loopt bv nog een beetje bij jullie Loeszie en stella? Sap, mooie bruiloft gehad? Jullie zagen er in ieder geval stralend uit. Nou ik ga lekker even in de tuin liggen, vanmiddag helemaal geen bezoek meer dus lekker even met z'n viertjes.
wat balen loeszie en stella dat de bv toch niet zo gaat als gehoopt...

Voor kloven had ik de tip wat denk ik wel werkte om naast in de lucht te laten drogen, druppel moedermelk erop te doen.

En idd die bepanthen zalf, super spul. Ook luieruitslag, droge plekjes ed helpt super.

Hiro, warm? Valt toch wel mee, idd donderdag was t wel vrij benauwd....maar nu , hier staat veel wind iig.....

Over bv gesproken, ff een vraagje;

Ik ben aan t denken om alvast een electrische borstkolf te kopen. Ik wil niet zon hele uitgebreide, ga immers niet zo vaak kolven maar had bij jz alleen een handpomp en kreeg er wat van ( langzaam, en erg lamme handen).

Ook lijkt het me handig om in de kraamweek dan al daar mee te kolven. Of mag dat niet, moet je dan weer duur een kolf huren?

Hoe doen jullie dat?

Nu heb ik ook al op mp naar de 2de hands gekeken maar lees toch dat het sterk afgeraden wordt; iig de niet gesloten systemen omdat er melk in de motor kan komen met alle gevolgen van dien ( bacterieen, schimmels en zelf in uitzonderlijke gevallen hiv) Misschien is het ook overdreven maar je weet t natuurlijk nooit.

Had jij nu via mp een borstkolf gekocht loeszie?

Nou ja ik heb nog ff....
Jua, heb zelf een dubbele elektrische kolf van medela. Maar die was inderdaad wel behoorlijk duur, geloof 300 euro ofzo. Zou zelf zoiets ook liever niet tweedehands hebben ivm spruw. Wel grappig Jua, hier is het echt best warm en is het inmiddels in huis al 24 graden.
Ja hier geloof ik ondertussen ook wel warm; maar lig ik nog ff lekker relaxt op de bank.

Een dubbele kolf heb ik idd niet nodig....
-
Hier ook even snel tussendoor..

Jua ik heb ook een Medela freestyle en ben blij dat ik dat ding al in huis had. Via MP inderdaad. Hij was echt niet/nauwelijks gebruikt dus ik vond het wel kunnen. Alles zat nog in de verpakking, winkelbon erbij met nieuwprijs van 350 euro. Ik heb 200 betaald. Volgens mij kun je die dingen toch naderhand van top tot teen steriliseren enzo? Ik hoop hem daarna toch wel weer te kunnen verkopen eigenlijk. Misschien over 20 weken aan jou? Maar kan me ook voorstellen dat je toch liever een nieuwe koopt.

Hier ook chaos vanmorgen. NZM kon alleen maar krijsen, ik had een nacht met elke drie uur voeding (valt weer vies tegen), het was hier bloedheet, ik was chagrijnig omdat ik 8x kolven echt niet trek als NZM hier rond loopt te jammeren, ik kreeg ineens de kriebels van de kraam die me goed begeleid met de BV maar ja er zit toch de hele tijd iemand mee te kijken.pfffff nou ja alles liep een beetje mis. Uiteindelijk keerde de rust terug en gingen we WZM wegen. Blijkt ze gewoon in 1 dag 250 gram aangekomen te zijn en zit ze nog maar 60gram onder haar geboorte gewicht

Godzijdank zijn mijn borsten ook vol en kunnen we ervan uitgaan dat we weer beter op de rit zitten. Bijvoeden doen we nog wel maar ik kolf al meer en WZM is dol op de borst. Als het aan haar lag, lag ze alleen maar aan den tiet

Enfin ik ben net even een rondje gaan wandelen met de grote..zo krijgt ze ook wat aandacht. Net gekolfd (verspilde kostbare druppels, flesje zat niet goed k.u.t.)..straks pizza eten!

Klote Stella van je tepels..hopelijk gaat het snel weer beter...vind kolven wel te doen maar niet met een dreinende dreumes. Zet hem op!

*zwaai*
Ja die medela die jullie hebben heeft een gesloten systeem; en dat kan wel 2 de hands omdat er geen melk in de motor komt.

Ik zal eens gaan rekenen hoe veel ik zou kwijt zijn met een goedkopere ( enkele) kolf en huurkosten kraamweek.

Want 200 is voor mij wel veel aangezien ik natuurlijk niet zo veel ga kolven.
En wat goed loeszie WZM al zo goed aangekomen!!
Ik heb vorige keer zon 160 euro moeten afrekenen voor het huren vd kolf voor 2 maanden. Maar ik hoef er geen 200 euro voor hoor. Heb de kolf dan ook weer een tijdje gebruikt. We kijken wel! Wellicht kun je er een op MP scoren!

Zo ik ga naar bed. Lief geeft straks flesje gekolfde melk plus flesje KV en dan neem ik het vannacht weer over. Hoop een paar uurtjes aan een gesloten te kunnen slapen!
Loeszie, wow 250 gram. Super zeg. Hoop dat je vannacht en bij hebt kunnen slapen.

Stella, die nacht klinkt al goed zeg. Dat recalcitrante gedrag herken ik ook wel trouwens.

Gisteren eerste stapje van Hera. Moeder trots!!!
Hoeraaaa voor Hera

Hier een goede nacht gehad..WZM sliep van 23 tot 4! En daarna tot 8. Echt super dus!

Net heb ik haar weer in de doek geknoopt. Dit keer ging het al een stuk beter (zie FB!) en ze heeft zo heerlijk bij me geslapen

Hoe gaan de nachten bij jou Hiro?
Loeszie, wow zeg dat is supernacht zo te horen. Hier gaan de nachten nog niet echt super, vannacht 22.00 uur, 00.30, 03.00, 06.00... Het is een echt vreetzakje, overdag wel wat langer ertussen maar ja daar hebben we weer wat minder aan.
Hi meiden, leuk om te lezen hoe de kersverse mama's en baby's het doen. Die zwanger- en babytijd is toch zo bijzonder he, als ik daarover lees dan zou ik zo willen ruilen. Maar het is ook wel weer leuk nu mijn kindjes wat groter zijn, merk ik. Zoon helpt 's ochtends zo goed mee tegenwoordig, hij trekt Roos d'r schoentjes aan en poetst soms haar tanden Hij wordt zo zelfstandig en doet inmiddels zoveel zelf (aankleden, haren, wassen, tandenpoetsen etc.) da's ook wel lekker hoor!

Even over de kolf, ik heb een Ameda Lactaline, een dubbelzijdige electrische kolf (kan ook enkelzijdig gebruikt worden) en die is iets van 160 euro dacht ik. Scheelt toch weer een stuk t.o.v. de Medela en ik was er zeer over te spreken! Je kan de zuigkracht en het zuigritme instellen en hij is super stil. Je kunt hem ook huren met optie tot koop, bij firma Vos. Dat heb ik gedaan, dan krijg je een nieuwe opgestuurd. Omdat ik hem meer dan 6 mnd heb gebruikt heb ik besloten om hem te houden, want hoe langer je hem had, hoe minder je ervoor terug kreeg natuurlijk. Ik heb 'm nog bewaard, ook volledig ontsmet en in de verpakking, hij kan zo op MP in feite. Al heb ik ergens nog een piepklein stemmetje in me dat ik mijn liefste babyspullen nog niet weg wil doen 100% tegen beter weten in natuurlijk, want er komt hier geen derde, maar toch. Sommige dingen kan ik nog geen afstand van doen ofzo. Maargoed de kolf beviel super goed, ik heb ruim 6 maanden gekolft op mijn werk (3 x per dag) en dan is het wel fijn als je dat dubbelzijdig electrisch kan doen en hij niet teveel herrie maakt. Succes met kiezen Jua!

Oeps is dat plaatje bij jullie ook zo groot? Dan moet ik m misschien even verwijderen.
Hoi hoi allemaal. Wow loeszie waar goed van wzm dat ze lekker heeft 'doorgeslapen' afgelopen nacht. Zag de foto op fb en wat lag ze heerlijk bij je in de draagdoek. Tijdens vakantie heb ik NiCO ook weer eens gedragen, ik was vergeten hoe fijn het is om ze zo dichtbij te hebben. en hoera hoera voor 250 gram aankomen!!!

Twiet, balen zeg dat je weer misselijk bent. Hopelijk gaat het weer snel voorbij. Heb je al vakantie? Vriend van mij is ook lerares en indat ze nu met verlof gaat krijgt ze maar drie weken terug van de zes van haar vakantie. Niet echt eerlijk, heb jij daar ook 'last' van tijdens jouw verlof??

Stella, je klinkt relax mbt de BV, kolven etc. ik hoop dat het snel lekker gaat lopen én dat babysteltje snel aan de borst kan zonder dat jouw tepels er kapot aan gaan.

Sab, leuke bruiloft gehad? Waren de meiden thuis met een oppas?

Jua, ook hier een medela freestyle kolf. Ben er erg blij mee, gelukkig kom ik hem ook gebruiken deze keer

Hera, wat goed van hera dat ze haar eerste stapjes gezet heeft. Mooie timing van haar! Én wat een leuke fb foto van jullie in de tuin. Het zag er heerlijk relax uit.

Hebben gisteren een feestje gehad bij een van de buren. Was echt super gezellig, met een aantal andere buurtjes hebben we tot in de vroege ochtend gedanst. Lag er om half vier in. Dus de hele dag goed brak geweest haha. vanavond maar vroeg naar bed . Heb even uitgerekend dat ik volgende week maandag ongesteld moet worden. Dus nog even een week geduld. Ben heel benieuwd, we hebben nl geen rekening gehouden met vruchtbare dagen snap.

Kikky, wanneer is jou nod????
Ben erg moe, dus geen lange bijdrage van mij dit weekend. Een lange dag bruiloft (van 10.00-2.00 uur) hakt even in de nachtrust, en zeker als je dan met je baby'tje op 1 kamer slaapt en elk zuchtje en kreuntje hoort .

Wil alleen Stella en Loeszie even bedanken voor de allebei weer erg prachtige kaartjes!

Ergens de komende dagen meer van mijn kant. Misschien morgen al wel ergens tussen het werken door

Alles gaat hier prima, we genieten zo van de meiden. Ik ben gewoon heel gelukkig! We genieten echt dubbel en dwars van alles!!

(overigens hadden wij bij sapje rond de vier maanden na haar geboorte best wel een pittige relatiedip. nu is die gelukkig nergens te bekennen! ben benieuwd hoe jullie dat ervaren? chantal? carla? lusy?)
Wat een prachtige foto's komen er langs op FB! Ongelooflijk hoe fit jullie er alledrie alweer uit zien. Stella en Loes, horen jullie niet nog gewoon de hele dag in het kraambed te liggen??

Hiro, voor de eerste stapjes van hera! Voor je het weet rent ze de kamer door.

Ik moet stiekem wel gniffelen om de tijden van wakker worden die ik langs zie komen, voor mij is dat namelijk nog steeds heel normaal. Al is het met een pasgeborene natuurlijk wel anders want dan ben je 's nachts zo een uur bezig. Met een beetje geluk slaap ik nu binnen het kwartier weer.

Loes en Stella, ik vind jullie trouwens allebe echte bikkels dat jullie toch proberen met kolven de bv op gang te brengen. Zeker omdat jullie er tegen op zagen. En nu klinken jullie er heel relaxed onder, fijn zeg!

Jua, wanneer heb je eigenlijk de 20 weken echo? Ben zo benieuwd of het niet stiekem toch een meisje is

Kikky, hoe is het met jou? Met zekerheid een ei gespot? Mijn vliegenpakjes is weer aan hoor!

Chantal, bij ons krijg je de zomervakantie terug als dat in je verlof valt. De vorige keer had ik hem precies achter mijn verlof aan. Ik baal er wel van dat ik nu midden in het schooljaar beval en dus snel weer aan het werk moet. Maar ja, niks aan te doen.

Spannend dat je weer kan wachten op je NOD! Wie weet is het weer snel raak.

Zoals de meeste gezien hebben zijn wij een weekendje weg geweest, spontane actie. Twietie heef zich uitstekend vermaakt op het strand en vandaag in m adurodam. Ze liep continu voorop en riep dan naar ons: "mama, papa, kohoooom! Hierheen!" Kleine directrice haha!
Sap, wat fijn dat jullie zo genieten! Het straalt er ook echt van af! En geruststellend om te horen dat er nu geen relatiedip is. Ben er af en toe best bang voor. Ik ben op het moment sowieso nogal onzeker over straks, kan ik/kunnen wij het wel aan met twee kindjes?? Het voelt weer als zo'n enorme verandering en ik vind het doodeng. Bij Twietie had ik dat niet maar misschien omda ik toen geen idee had wat me te wachten stond. Maar goed, dan zijn zulke positieve berichten van jou heel fijn om te lezen!

Stella, inderdaad bedankt voor het leuke kaartje!!

Loes, die van jou heb ik nog niet binnen. Ben benieuwd! (of ga ik er nu te arrogant van uit dat er een mijn kant op komt?)
Twiedel, ik besef me dat het niet voor iedereen zo is natuurlijk (hele goede vriendin haar tweede kindje had een heel moeizame start, blijkt koemelkallergie te hebben! En zij vindt het zoveel moeilijker en zwaarder dan met 1 kindje) dat het zo makkelijk gaat. Maar wij vinden het echt zoveel makkelijker en nóg leuker dan met de eerste. Ik geniet bewuster en ze gaat gewoon in het ritme wat we al hadden, mee.

Ik hoop dat je je druk maakt voor niks. En ik denk wel dat dat zo is. Jij kan zo goed je moedergevoel volgen, dat kan toch niet anders dan goed gaan? Ik vind je juist altijd zo mooi terug naar de basis gaan en dat is toch het allerbeste wat je je kindjes kan geven! Je kan het echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven