mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
.
Jua, hoe gaat het met je? Laatste dag kraamzorg al weer geweest. Gek zeker dat die week ineens weer voorbij is. Trek je de zorg wel een beetje? Heb je nog wel wat hulp in de buurt. Bedankt voor je mooie kaartje!

Twiedel, voor mijn gevoel aan het nu wel heel snel met je, je hebt gewoon meldplicht. Wel heel bijzonder dat jij alles straks ook weer mee gaat maken. Ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren en hoe twietie er mee om gaat. Voor mij ook zo spannend dat je helemaal niet weet wat het wordt.

Loeszie, ben je inmiddels al weer wat beter? Niet leuk zeg dat snotterige, volgens mij heerst het ook echt, op kdv vertelde ze dat ze al twee kindjes naar huis hadden moeten sturen op de groep van Hera. Trouwens herkenbaar overduidelijk dat ze gepoept heeft en dan glashard ontkennen.

Sap, lijkt mij ook wel een gek idee dat er nooit meer kindje komt, moet je ook wel echt afscheid van nemen. Heb je er voor je gevoel wel genoeg van genoten? Wel leuk zeg het eerste tandje en wat fijn dat ze er helemaal geen last van had gehad.

Stella, wel lekker dat je er ook voor je gevoel echt klaar mee bent. Ben je alle babydingen die kvr niet meer gebruikt ook al aan het wegdoen?

Ik ben echt zo druk op mijn werk, dat ik jullie beetje heb verwaarloosd. Maar met verse baby in aantocht ga ik natuurlijk weer alles goed in de gaten houden. Korte update, Hero vorige week ziek, Hera nu tegen ziek zijn aan, geeft wel stress, hoop maar dat ze op kdv niet bellen, zit alleen maar in werkafspraken. Moet echt met mijn baas gaan praten om wat werk over te gaan dragen.
Meld :-)
Ow twiet meldplicht!!!! Je hebt dus t idee dat deze ook vroeg komt? Zou wel

Mooi zijn en anders duurt t wachten wel lang..

Zie tegen de bevalling op?

Ben ook benieuwd of jullie nu een jongen of een meisje krijgen. Deze keer heb ik er helemaal geen idee/ gevoel bij...

Sinterklaas: jz vind dat ook spannend, wilde zijn schoen niet zetten en die avond nog in paniek wakker geweest. Kadootje maakte veel goed; hij verteld nu steeds dat hij t van klaas heeft gehad en die heel lief is. Volgende week op juaman's werk , ben benieuwd denk dat hij dat ook wel spannend vind.

Sap: moeilijk dat de gevoelens en verstand voor een 3 de nu tegenover elkaar staan; die kriebels kun je idd misschien sltijd houden ook als een 3 de krijgt. De deur staat niet op een heel klein kiertje?!

Ik merk hier dat de deur bij mij ( zullen de hormonen zijn van na de bevalling) opeens een stukje open is , al is de kans hier ook

Nihil dat er ooit een 3 de komt. En anders pas over 3 jaar ofzo.....
Ik typ ff in etapes, zit op de ipod en voor je t weet is alles weg....,

Lusy: wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!!! Heel verbaasd ben ik niet, had ook wel t idee dat jullie t niet helemaal hadden uitgesloten

Hiro jij hebt ook een drukke baan he? Lijkt mij moeilijk als de kindjes ziekig zijn. Je man kan moeilijker weg van t werk?
Hier gaat t wel goed! Gisteren idd laatste dag kraamzorg en heel fijne tijd gehad. We hadden ook een stagiare erbij en dus heel t huis spik en span, wasmachine maakte overuren en jz had de tijd van zn leven. Ik ook goed verzorgd, ze hebben de vorige kraamtijd wel goed gemaakt; heb gewoon voor 2 keer genoten!

Juaman is nu 3 wk vrij en dat is wel fijn. Hoewel t, zeker vergeleken met vorige keer heeel goed gaat ben ik nog lang niet fit genoeg om t alleen te doen. Iig om alleen met jz te zijn. Alleen met jzbaby zal nog wel lukken. Dat lijkt dat nu toe een rustig en tevreden mannetje; gisteren was hij wel erg onrustig en veel aan de borst en ook vannacht minder geslapen maar verder is hij makkelijker te troosten, slaapt beter en huilt alleen bij honger of krampjes. En dan ook gern half uur/ uur aan een stuk zoals jz deed.

Maar ik houd heel erg een slag om de arm. Ben best bang dat t nog om kan slaan en hij toch ook een huilbaby blijkt. Hij is nu pas 10 sagen oud natuurlijk. Maar merk ook dat ik zoveel rustiger etonder ben. Ik maak me niet zo druk, is hij onrustig dan neem ik hem ff bij me en hij wordt netern rustig... Klaar.... Etc.

Hoop wel straks weer fit genoeg te zijn, kan nog wel ern btje opzien tegen de tijd dat juaman aan t werk is. Hij heeft per 1 jan ern nieuwe baan !!!! Super van hem zo snel!! Maar betekend ook dat hij dan moeilijker ff een dag vrij kan nemen en ik dus 4 dagen alleen ben met 2. Schoonouders kunnen wel bijspringen natuurlijk, al ben ik wel een btje schoonmamamoe ( xo vaak gezien laatste tijd...)

Veel te lang verhaal..... Maar had ff een momentje tijd tussendoor...
Ow ff een vraagje; sab simplex (?) dat werkt goed bij krampjes he?!

Waar hebben jullie t gekocht?
.
Stella, klinkt wel heel zwaar die nachten zo, zeker als je hem niet meteen weer naar bed kan brengen. Hoop dat het vaste voedsel verandering gaat brengen. Dacht trouwens dat er nog redelijke handel zat in babykleertjes, maar niet dus.

Twiedel, waar ben je??? Niet stiekem aan het bevallen toch?

Jua, zo'n verschil met hoe je nu klinkt en hoe je met JZ klonk, wat fijn dat het zo goed gaat!! En Juaman gewoon een nieuwe baan, wat knap zeker in deze tijd. Scheelt toch een hoop kopzorgen lijkt mij.

Loeszie, ben jij ook al aan de slag met groente en fruit? Hero vindt het nog niet echt wat.

Moet echt alle sinterklaascadeautjes nog kopen, Pfff wat een werk, jammer dat Sinterklaas zijn vak niet echt serieus neemt. ;) nou ja zo maar even aan de slag met de gedichten.
Meld! Onverwacht drukke maar leuke dag gehad (speeltuin, spontane D&V meet, visite collega). Als ik zo bezig ben voel ik me nog heel fit en denk ik dat het wel even duurt. Maar ga nu toch maar lekker met de beentjes omhoog . Morgen weer alleen thuis dus dan zal ik uitgebreider reageren.
Hier zijn de nachten eindelijk weer wat beter na 2 maanden. Ze slaapt nu ongeveer weer van 22 tot 5. Oh wat maakt dat toch veel uit. Voel me gelijk een stuk beter. Hier vond ik bevalling, kraamtijd en eigenlijk de eerste maanden super. Pas na onze vakantie ging mini slechter slapen en moest ik weer werken...Hopelijk gaat het nu blijvend weer beter want ook NZM had een slechte periode. Slopend gewoon.

Sab Simplex hadden we voor NZM destijds ook. En ABC Dophilus hebben we voor allebei gebruikt.Mini had gelukkig niet zo veel krampjes als NZM. Zo zielig altijd

Jua je kraamtijd klinkt heerlijk! Lekker genieten van je mooie gezin! Leuk kaartje met die uiltjes, lief!

Hier vandaag weer wat peer gegeven na weken van niks. Ging er wel redelijk in. Maar dit keer vind ik het wel handig gewoon alleen melk haha. Al dat gedoe met hapjes maken vond het met NZM super leuk maar weet nu echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
ooooh ja meld inderdaad Twiedel! Fijn dat je je fit voelt. Geniet nog maar van de BIB!
Jua sab simplex online besteld geloof ik. En wat super dat vriend een nieuwe baan heeft. Gefeliciteerd!
Koperspriaal bevalt goed. Maar ben natuurlijk ook nog niet ongesteld geweest. Zie er ook niet naar uit

Hoera voor babysapje haar eerste tandje en voor jou Sap. Lijkt me erg lastig als je gevoel je verstand tegen spreekt. Ik zie jullie ook wel met een derde...het loopt zo als een trein bij jullie. Ik ben allang al blij dat ik alle ballen met 2 kinders in de lucht kan houden. Maar ik zit natuurlijk ook nog volop in de babytijd. Zal wel even moeten slikken als de laatste maat 80/86 weg gaat en als er geen minibaby'tje meer in een FWCC kan.
Meld! Maar het begint al wel wat te rommelen hier. Sinds gister ineens af en toe krampen (harde buiken?). Het lijkt ook wel of mijn buik in twee dagen enorm gegroeid is, alsof hij nog even een eindsprint maakt. Ik ben er zelf ook wel klaar mee, van mij mag het komen. Zul je zien dat het nu juist nog drie weken duurt...

Jua, wat heerlijk dat het zo lekker loopt bij jullie! En fijn dat Juaman een paar weken thuis is en in januari al aan zijn nieuwe baan kan beginnen! Dat is wel supersnel gegaan zeg. Wat een opluchting zal dat zijn.

Ik hoop dat je nog heel lang op deze enorme blauwe wolk blijft zitten. Ik vind het zo leuk om je zo relaxed en gelukkig te lezen!!

Hiro, gaan jullie uitgebreid Sinterklaas vieren? Vervelend dat je zelf geen zwarte piet hebt om alles voor je te regelen he .

Stella, voor de zware nachten. Hoe gaat het slapen overdag? Is het dan soms ook zo moeilijk om hem in slaap te krijgen?

Loes, ik moet elke keer zo lachen als ik jou aan de overkant lees. Helemaal doekenverslaafd! Je wompat is prachtig (die van Stella trouwens ook!).

Sorry meiden, ik kan me er niet zo goed toe zetten om uitgebreid te reageren. Mijn cocoon tijd is blijkbaar echt begonnen.
Voor de liefhebbers: er staat aan de overkant een buikfoto. Ik schrik er zelf van als ik die foto zie, wat een enorme ballon!
Twiedel, wat spannend zeg, hoop dat je geduldig te lang meer op de proef wordt gesteld. Is alles in huis al wel klaar, baby kwam bij jullie op de kamer toch? Heeft je man straks nog vrij?

Haha Loeszie gedoe hè met dat fruit, kan mij ook bijna niet meer voorstellen dat ik daar nou met Hera zo om zat te popelen om te beginnen.

Jua, hoe is het met de krampjes? Vond het zelf wel heel vervelend die krampjestjd, je staat zo machteloos.

Hier weekend en de meeste cadeautjes zijn zowaar binnen, heb via internet en gisteren in de stad goed mijn slag kunnen slaan. Nu lekker even relaxen op de bank, Hera en Hero liggen lekker allebei in bed. Rust! ;)
Twiedel, wat spannend, dat klinkt alsof het allemaal niet zo heel lang op zich gaat laten wachten! En ik vind echt dat je een prachtige buik hebt, super mooi!!!

Hier even niet veel tijd, op deze regenachtige dag lekker bezig met de meiden binnenshuis.
Tussenstand Babysapje (vandaag bij CB geweest) is 69 cm (nog steeds mini en kort dus) en 8515 kg. In gewicht dus lekker meegegroeid, in lengte blijft ze even achter. Dik propje dus!
Lief: "ze zeggen doeg, die gezichtje die dansen met de blauwe streepjes". Rara wat bedoelt ze...?
.
Klinkt goed Stella, je krijgt het ritme te pakken en daar doen je kleine mannetjes goed in mee zo te lezen!

Ik ga binnenkort dat ene ieniemienie tandje ook maar poetsen.

En het klopt van de cursus, maar ik hoop eigenlijk dat die betrokkenheid me steeds voldoende 'bevredigd' de komende jaren (al hoop ik dat vooral maar kan ik het me nog moeilijk voorstellen)

Je vroeg trouwens nog naar de koper spiraal. Ik ben nog steeds erg tevreden, ik heb gewoon mijn eigen cyclus en ongesteldheid al een tijdje en heb veel minder hoofdpijn en voel me prima. Ideaal ook om niet meer aan die pil te hoeven denken elke avond.

Twiedel, hoe gaat het daar? Jullie al bedacht wat je met Twietie gaat doen tijdens de bevalling? Ik bedenk me ook steeds Twietie met een broertje... Ben zoooo benieuwd wat er in je buik zit al al die tijd!

Hiro, heerlijk zo als ze samen slapen hè en je echt even de tijd aan jezelf hebt!

Loeszie, heel de ziekenboeg een beetje over? Nog in de weer geweest met fruit en hapjes?

Herken het wel hoor wat jullie zeggen, dat je er veel minder mee bezig bent dan bij de eerste. Met eentje was dat het enigste wat je op een dag hoefde, nu heb je er nog eentje die vanalles moet en doet op een dag. Zo vergat ik helemaal dat ze al wat brood mocht enzo. Ach, allemaal goed gekomen, mijn jongste meisje eet heel goed.

Sapje leg ik trouwens al een paar dagen niet in bed smiddags (tenzij ze perse zelf wil). Hierdoor slaapt ze savonds meteen in. Ze trekt het wel, al heeft ze vaak een gaap-halfuurtje ergens rond half drie, maar over dat punt komt ze ook weer heen en dan blijft ze nog reuze gezellig tot bedtijd. Het is vooral een beetje eigen belang, want Babysapje slaapt nu aan het einde van de ochtend (11.00-12.30) en einde van de middag (15.00-16.30). Als sapje dan aan t begin van de middag slaapt kan ik echt geen enkel moment op de dag iets. Ik laat het dus maar even zo. Niet meer slapen en als ze wel perse wil mag ze een dutje van 45min tot 60min doen.

Sapje bedoelde trouwens de cheerleaders in de tabel
Haha sap dat laatste had ik er niet uitgehaald, zat al te denken aan zwarte piet ofzo. Knap dat sapje het zonder slaapje redt, ook wel intensief voor jou zeker?

Stella, wow ook al een tandje, gaat snel zeg. Wel fijn dat je voor je gevoel weer een wat soepeler ritme hebt. Ben je los van de kinderen ook nog veel wakker dan?

Nu weer even lekker naar tvoh kijken, net zo schattig. Hero kreeg laatste fles en lag nog even naast mij in bed en ik kreeg echt zo'n heerlijk brede lach. Smelt!

Twiedel, kan aan mij liggen, maar waar stond die foto van je buik?
Twiedel, hoe gaat t daar?

Vieren jullie allemaal iets van sinterklaas dit weekend?
Alles rustig hier. Goed geslapen, alleen wat vroeg wakker (we waren om half 6 wakker en zaten voor 7 uur al beneden).

Hiro, mijn buikfoto staat op D&V. Was even vergeten dat jij dar niet komt. Misschien zet ik hem straks ook wel op FB.

Sap, wat grappig hoe Sapje de poppetjes omschreef! Ik had trouwens niet verwacht dat jullie slaapkopje al zonder middagdutje zou kunnen. Bij twietie is het juist weer helemaal terug. We denken dat ze een groeispurt heeft want ze slaapt ineens weer gemiddeld 2 uur en gaat 's avonds ook redelijk op tijd naar bed. Nachten zijn nog wel wisselend, meestal wordt ze toch een paar keer wakker.

Stella, fijn dat het langzaam beter gaat. Het duurt ook even oor je een nieuw ritme hebt gevonden met je werk en thuis. Daar mag je jezelf best de tijd voor geven hoor.

Wij vieren morgen Sinterklaas. Onze ouders komen en we hebben voor iedereen wat cadeautjes. We hadden al bedacht dat daarna de weeën wel mogen beginnen want dan is er genoeg oppas voor twietie. Waarschijnlijk komt mijn moeder sowieso hier als het zover is.

Ik ga er trouwens ook helemaal vanuit dat de baby een jongen is, heb zo'n sterk gevoel. Maar ik vind het ook wel een gek idee dat ik misschien straks een zoon heb. Een meisje voelt toch vertrouwder op een of andere manier. Ach, we zien het vanzelf binnen nu en een paar weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven