mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Sap en de kindjes zijn hier net weg...was heel gezellig! Lieve cadeautjes hebben we gekregen; een Sophie de giraf bijtring en de hit: klei!

Lekker in het zonnetje geluncht! Ik zal straks even wat foto's uploaden op FB!
-
Ja, we zijn alweer even thuis. Was idd gezellig!! Leuk om nzm en wzm te zien!!

Babysapje sliep in de auto meteen, wel kort, maar 20 min, en ligt nu thuis heerlijk te slapen. Sapje viel vlak voor we thuis waren in slaap en werd boos toen ik dr uit de auto moest halen. In bed sliep ze wel gelijk weer. Ze slapen nu allebei nog!

Stella, heeft Steltje een griepje te pakken? Is babysteltje wel helemaal an z'n verkoudheid af ondertussen?

Loeszie, nzm lekker aan het slapen?
Ik ga Babysapje zo maar eens wakker maken, het is tijd voor een flesje. Anders wordt het laatste flesje straks weer zo laat...

Zr. Slapen allebei nog..!
Hihi, tien voor half vijf.. laat ik Sapje nu toch echt maar wakker maken..! Ik denk dat ons bezoekje van vanochtend ongemerkt veel energie heeft gekost
Hier sliep NZM van 12.30 tot 14.30 en papa was met WZM rond 13.00 ook naar boven gegaan en die waren allebei in slaap gevallen..Vermoeiend ook al die vrouwen in zijn huis

Mini heeft tot 14.15 geslapen, niet zo lang dus. Nu ligt ze te dutten in de doek.

Lekker veel filmpjes kijken met Steltje dus..beterschap voor het mannetje! Het heerst wel bij jullie he? Hopelijk worden jullie zelf niet ziek
Sap en Loeszie, ga zo meteen de foto's kijken van jullie date, wel jammer dat jullie niet allemaal wat dichterbij wonen. Mis af en toe wel wat mensen in de buurt waar ik even bij op de thee kan komen.

Stella, morgen nachtje alleen toch? Steltje nog steeds niet lekker dus, wat vervelend.

Vandaag alle kaarten van Hero ingeplakt, trap geschuurd, was opgevouwen, boodschappen gedaan, afwasmachine uitgeruimd, huis gedweild, kortom nu op de bank met mijn benen omhoog...
Men, Hiro, wat heb je veel gedaan! Was je alleen met de kindjes vandaag? Knap dat je dat dan gedaan krijgt op een dag!

Is amsterdam te reizen voor jou? Want anders kom je de volgende keer toch ook gewoon gezellig? (Onze date van vandaag was erg last minute, daarom niet in de groep gegooid)
Echt leuke foto's!! zag er gezellig uit!

Idd erg jammer dat we niet allemaal in de buurt hopen, zou t ook heel leuk vinden om jullie allemaal snel te zien.

*ego Hier ff goed zat, slaap de laatste tijd minder goed en ben weer erg moe. En juaman is nog steeds erg veel aan t werk. Deze week nog geen enkele avond samen gegeten, jz heeft hem ook al 2 avonden helemaal niet gezien. Betekend dus ook dat alles op mij neerkomt qua in bad doen etc etc...en dat is als je zo moe bent zwaar. In t weekend moet er veel gedaan worden ( babykamer, verplichtingen) en juaman natuurlijk erg moe na zon lange werkweek; ook niet bevordelijk voor onze relatie.

En dan hebben we een lang weekend weg gepland, lekker nog ff met zijn 3en (4en) weg voor straks de drukke periode met een baby komt.....geboekt en alles. Zegt zijn werk opeens dat t waarschijnlijk niet door kan gaan......

Tja en hoe dat straks moet met 2 kids......of t dan beter is op t werk...heb er ondertussen een hard hoofd in.

* zo ego weer over. Moest t ff kwijt.....baal er zo van.
Ja stom Hiro je had makkelijk kunnen aanschuiven.
Pdffffff zwaar hoor Jua klagen kan hier altojd!!!
-
Jua, wat zwaar zeg! En wat belachelijk dat je man nu ook niet meer weekendje weg kan. Worden al die overuren wel betaald. Heeft hij al wel vrij rondom de bevalling geregeld? Knuffel voor jou!

Stella, hoera voor de passende spijkerbroek en natuurlijk voor de verkoudheid van babysteltje die bijna over is.

Loeszie en sap, volgende keer schuif ik gewoon aan! Zowel Loeszie als Twiedel wonen voor mij nog redelijk te bereizen.

Hoe zou Twiedel het trouwens hebben in Zwitserland.

Hera ligt nu lekker in bed en Hero ligt op mij te slapen. Dus tijd om even op de iPad te zitten. Hera lijkt er wel elke dag woordjes bij te leren zo schattig. En Hero vind ik al echt knulletje worden, dat echte pasgeboren babyachtige is er al weer af.
Hiro, dat knulletje is dan vast wel een foto waard

Hier nu 4 kilo kwijt en 2,5 week bezig. Ik crash enorm maar dat is ff nodig, en met resultaat gelukkig. Nog 3 en het liefste 5 kg te gaan!
-
De vorige keer ging het ook zo, 7kg kwijt in 4,5 week 5 maanden na de bevalling. Toen ook héél zwaar gelijnd net als nu. Straks gewoon heel rustig opbouwen als ik op streefgewicht ben.

Hardlopen ging boven verwachting. Bekkenbodemspieren werkte ook goed mee. Benen ook! Sport al wel weer een tijdje 2 x per week, nu twee maanden ongeveer. En dat merk ik. Ik doe Fastfit, moet je maar eens googlen. Daardoor ben ik in korte tijd echt veel fitter geworden. Denk dat het gardlng.
Hardlopen daardoor ook goed ging!

Hoe gaat het met steltje? Vandaag beter? Wat van het lekkere weer kunnen genieten?
-
Wat gezellig, zo samen pannenkoeken eten. De middagen met vrienden krijgen zo een heel andere invulling he! Maar ook zo gezellig!

Ik sport gratis Ik ga op maandagavond met een vriendi en ik sport bijvoorbeeld ook op woensdagochtend van 7.30u tot 8.15u voor het werk. Dan douche ik daar en zit ik om 8.30u aan mijn bureau. Dat is ideaal hoor!

Nou, dat hardlopen ging lekker maar ik werd vanochtend wakker met veeeeel pijn in mn rechterheup. Even met zusje overlegd (is fysio) en wat dingen gecheckt wat ik wel en niet kan, en zij concludeert daaruit zo op afstand een slijmbeursontsteking... Overbelast.. Pfff, heb ik weer terwijl het net zo lekker ging en ik de smaak te pakken had..

Fijn weekend allemaal, geniet van het mooie weer! Wij gaan zo de auto in. Eerst langs Ikea, dan naar een verjaardag van het dochtertje van een vriendin. Vanavond naar mn ouders, misschien gaan wij samen uit eten. Morgen dan gaan we even naar vrienden smiddags en savonds hebben we een familie bbq bij mijn ouders. Heel weekendje vol dus weer.
Oeh slijmbeursonsteking, dat klinkt niet best Sap Wel lekker gratis sporten! Wat voor lesjes doe je? Of doe je fitness?

Ik hoop morgenochtend ergens mijn eerste lesje hardlopen te doen.Ben ook wel bang voor mijn bekkenbodem...had daar vorige keer ook last van met hardlopen..NZM is een weekendje uit logeren. Lief is vandaag naar Loveland en ik krijg zo een vriendin op visite. Morgen BBQen. Mijn Ellevill is net binnen gekomen maar mini ligt net te slapen! Het gaat echt goed met slapen..'s avonds om 21 uur ligt ze in haar wiegje en met wat geduld en 10x terug gaat ze wel slapen.Ze slaapt dan door tot 3 of 4 uur en daarna dus weer to 7 of 8 uur. Overdag slaapt ze na de voedingen ook elke keer (wel vaak in de doek). Gister was ik de hele dag op pad en ze deed het uitstekend! Lekker met vriendinnen op terrasje gezeten en mini in de doek Kortom een goede week hier!

Las vanmorgen een artikel over het taboe op miskramen in de viva. Zo waar wat er instond...dat een miskraam je raakt in je wezen, en dat het iets elementairs is waardoor je er zo veel verdriet van kan hebben dat het voor buitenstaanders niet te begrijpen is. Heel herkenbaar. Hopelijk gaat het bij jou inmiddels weer beter Kikky en kom je hier hopelijk snel goed nieuws brengen
Thanks hiro en loeszie
Sap, wat balen van die slijmbeursontsteking, weet uit ervaring dat dat heel veel pijn doet. Hoe is het nu met je heup?

Loeszie, wat fijn dat wzm het zo goed doet. Slapen klinkt ook goed zo te horen. Herkenbaar wat je schrijft over miskraam en dat buitenstaanders het niet begrijpen. Moet zeggen dat ik het gevoel nu al bijna niet meer kan invoelen, zo'n verschil of je al kindje hebt of dat je twijfelt of het ooit gaat gebeuren.

Stella, al best netjes toch dat je aan het afvallen bent. Staat tenslotte 9 maanden voor ontzwangeren, ik neem aan dat dat inclusief afvallen is.

Wij gaan zo lekker varen op de boot met vrienden. Wel veel spullen om mee te nemen, maar mag de pret niet drukken. Oh en in het kader van afvallen heb net muffins gemaakt voor de visite... Haha morgen maar wat extra op de crosstrainer.

Kikky, knuffel voor jou!

Jua, hoe is het nu met je? Heeft je man dit weekend wel vrij gehad en wat van de zorg voor jz over kunnen nemen?

Twiedel, al bijna terug van vakantie zeker? Hoop dat je het leuk hebt gehad.

Gisteren vrienden van ons kindje gekregen, leuk om volgende week op kraamvisite te aan. Ben benieuwd hoe groot Hero dan al weer lijkt.
Halloooo! We zijn weer in het land. We hebben echt een geweldige week gehad! De reis ging prima en ook het (luxe) kamperen beviel heel goed. Twietie heeft zich uitstekend vermaakt. We hebben zelfs nog een paar keer een vrij avontuurlijke wandeling gemaakt. Ik voelde me zo'n stoere ubermoeder: kind in de buik, kind op de rug en lopen door de bergen :-). Ik zal zo eens wat foto's op FB zetten.

Ik heb alles wel bijgelegen, maar zal later reageren. In ieder geval vast een voor alle doorslapende kindjes!
Zo, hier druk maar gezellig weekend achter de rug!

Veel leuke dingen gedaan met familie en vrienden. Zaterdagavond even fijn met z’n tweetje uit eten geweest.

Waren zaterdag naar een verjaardag van een meisje wat 1 werd. Erg drukke verjaardag, altijd veel kindjes (15 ofzo), muziek hard.

Dat was geen succes. Onze meiden worden daar niet blij van. Sapje is zo kat uit de boom kijkerig en speelt dan met niemand, maar gaat lekker alleen haar gang (na eerst een hele tijd bij ons te blijven staan). Springende en dansende en zingende kindjes vond ze echt te druk. Babysapje begon bij binnenkomst meteen te huilen toen iemand voor haar neus ‘hoi klein meisje’ zei. Werd wel weer rustig maar bij het volgende hoofd voor dr neus was ze weer heel verdrietig. Toen in de draagdoek gedaan maar ze bleef onrustig als ik tussen de mensen en muziek stond. Als ik verderop in de tuin alleen ging staan was het goed. Zo sneu. Maar een flesje gegeven en daarna nog even geprobeerd, maar ze vond die drukte echt verschrikkelijk. Dus toen zijn we maar gegaan. In de autostoel kreeg ik al meteen een grote grijns en zelfs daarna bij mijn ouders is ze nog 20min heel gezellig geweest, daarna ging ze lekker slapen. Ik heb gewoon 2 gevoelige Sapjes dus.. Herken het erg van Sapje toen ze klein was. Ineens de drukte in, andere omgeving, lawaai..

De rest van het weekend ging super. Zondagochtend even lekker gaan wandelen met mijn moeder, zusje en Sapje (en de hond van mn ouders). Sapvent bleef thuis met mijn vader en Babysapje. Sapje vond de rondrennende losse honden maar eng (wat heb ik toch een ‘watjes’ he..), dus heb haar even snel op mn rug geslingerd (jammer dat de Rose and Rebellion PreSchool Carrier nog niet binnen was!) en het lukte wonderbaarlijk goed en snel (nog niet helemaal perfect) haar in een ruck te knopen zo de eerste keer. Dus zo hebben we gewandeld Ze vond het zelf ook super leuk op mijn rug, ging lekker tegen me aan hangen.

Nou, mijn zusje heeft even gevoeld en gekeken gisterochtend naar mijn ‘heup’, maar het is toch mijn bekken wat ik overbelast heb… Grr. Klinkt ook wel wat logischer in mijn situatie natuurlijk. Heb nog nooit iets aan mijn heup gehad. Baal er echt van, het ging zo lekker dat hardlopen. Vanavond toch maar in de sportschool sporten, kijken wat ik wel kan doen!

Hoe was jullie weekend? Lekker genoten van het weer?

Twiedel, ben erg benieuwd hoe jullie vakantie was!!

Hiro, lekker weer zo’n klein frummeltje. Is het een jongetje of een meisje? Ook super dat jullie een boot hebben hoor, dat je daar met zulke dagen lekker naar toe kan gaan.

Loeszie, zag dat de Grasshopper je goed bevalt. Baal echt! Ik wil hem ook zo graag en wacht al zo lang!
Oh Twiedel, crosspost! Wat klinkt dat heerlijk. En het ubermoeder gevoel is toch juist een geweldig gevoel!!

Ben heel benieuwd naar je foto’s!

(kijk door jouw enthousiaste post nóg meer uit naar onze vakantie van volgend jaar, weer lekker kamperen. maar wat duurt dat nog lang… )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven