Mommyvloggers - deel 5

05-03-2023 09:14 3387 berichten
Welkom in deel 5 van dit topic!

We hebben deel 4 alweer gezellig volgeschreven met z’n allen, laten we dat in dit nieuwe deel opnieuw doen. :)

We houden het uiteraard wel graag leuk zoals altijd, kijk voor de regels rustig eens terug in deel 2:
kinderen/mommy-influencers-2-0/list_mes ... #p34032285
In deel 4 staat ook nog een toevoeging van de mods, lees dat ook gerust een keer door (in de OP): kinderen/mommyvloggers-deel-4/list_mess ... start=3025

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tvp zonder bijdrage op dit moment
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Assiral schreef:
05-03-2023 19:28
Kelly Beukers twijfelt om te stoppen met borstvoeding.
Als ik haar tekst lees zit ze er doorheen. Dan denk ik dat stoppen een hele goede en verstandige keuze is.
Ik snap haar helemaal want zit in precies dezelfde situatie. Ik wil ook stoppen maar na 5 weken voelt dat als falen.
Alle reacties Link kopieren
Offtopic Norivelletje schakel anders een lactatiekundige in als dat kan? Borstvoeding is zo fijn en makkelijk als het lukt. En als het niet lukt is stoppen totaal niet falen, want een blije en ontspannen mama is voor een baby fijner als een gestreste mama. En melk is melk, poedermelk is ook hartstikke goed!
Alle reacties Link kopieren
Nog even off-topic (sorry). Thnx Girafje; ga ik doen. En met de kleine langs een osteopaat.
Alle reacties Link kopieren
Norivelletje schreef:
05-03-2023 19:53
Ik snap haar helemaal want zit in precies dezelfde situatie. Ik wil ook stoppen maar na 5 weken voelt dat als falen.
Het is nooit falen. Ik snap je gevoel wel heel goed - ik moest van de arts stoppen na 8 weken en had daar heel veel moeite mee - maar achteraf gezien was het echt verreweg de beste keus. Hoop dat het straks voor jou ook zo mag voelen.
Ik had trouwens heel veel productie en heb nog een klein tijdje doorgekolfd toen dochter overging op kunst en heb haar nog tot 1 jaar met regelmaat af en toe een flesje borstvoeding kunnen geven, bijv als ze ziek was of een vaccinatie kreeg. Dat hielp ook mentaal met het gevoel van afsluiten.

Mooi dat Kelly er eerlijk over is. Ik vind zeker in de huidige trend van natuurlijk ouderschap dat er soms best wel een druk op ouders (met name moeders) ligt om bepaalde dingen wel of juist niet te doen.
Ik vond het inroepen van hulp van een lactatiekundige voor mezelf heel erg nuttig en goed. Dus, ik zou zeggen: probeer dat ook, Norivelletje, Tenzij je er voor jezelf al uit bent dat je wilt stoppen. Ook dat is oké. Mijn lactatiekundige adviseerde mij te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Op zich niet voor het lijstje, want dat vind ik vooral een lijstje met namen die ik niet per definitie heel leuk vind, maar veel die op mijn allergie werken.

Maar ik vind het dus heel leuk om Marieke Lubbers te volgen. Wel ook sad beige. Maar goed, dat vind ik zelf ook mooi.

Niet iedereen is gecharmeerd van haar. Maar ik vind haar - van wat ik ervan zie - een leuke meid. Ben heel benieuwd hoe hun dochtertje gaat heten.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren
Nog even een late TVP.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Oermoeder Kyra, preacher van anti winterjassen in auto stoeltjes, gaat fietsen met baby in de draagzak. Helemaal niet goed die meid.
Lostit schreef:
05-03-2023 21:11
Oermoeder Kyra, preacher van anti winterjassen in auto stoeltjes, gaat fietsen met baby in de draagzak. Helemaal niet goed die meid.
En peuter met fietshelm en die baby zonder enige bescherming. En Kyra met een baby als airbag.

Elke gek die met een kind in een draagzak gaat fietsen is knetter idioot.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
05-03-2023 21:11
Oermoeder Kyra, preacher van anti winterjassen in auto stoeltjes, gaat fietsen met baby in de draagzak. Helemaal niet goed die meid.
En ik zie opeens staan bij die plant b ‘of als je een moeder bent met een ppd’. Is er weer een nieuwe diagnose? Ik volg haar niet meer dus heb t gemist geloof ik
Banaantje_88 schreef:
05-03-2023 21:19
En ik zie opeens staan bij die plant b ‘of als je een moeder bent met een ppd’. Is er weer een nieuwe diagnose? Ik volg haar niet meer dus heb t gemist geloof ik
Ze verzamelt diagnoses.
Alle reacties Link kopieren
Banaantje_88 schreef:
05-03-2023 21:19
En ik zie opeens staan bij die plant b ‘of als je een moeder bent met een ppd’. Is er weer een nieuwe diagnose? Ik volg haar niet meer dus heb t gemist geloof ik
Een prenatale en een postnatale depressie.

Kan die eerste serieus achteraf goed vastgesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
Hocuspocus schreef:
05-03-2023 21:26
Een prenatale en een postnatale depressie.

Kan die eerste serieus achteraf goed vastgesteld worden?
Ja postpartum depressie, bij postnataal impliceer je dat t kind depressief is, die wordt immers geboren :lol: ga er van uit dat Zonnetje niet depressief is.
En ja dat kan achteraf, want de klachten bepalen de diagnose (bijvoorbeeld middels een vragenlijst score zoals de EPDS) en het tijdstip van start klachten bepaalt dan of het reeds in de zwangerschap startte.
Alle reacties Link kopieren
Banaantje_88 schreef:
05-03-2023 21:38
Ja postpartum depressie, bij postnataal impliceer je dat t kind depressief is, die wordt immers geboren :lol: ga er van uit dat Zonnetje niet depressief is.
En ja dat kan achteraf, want de klachten bepalen de diagnose (bijvoorbeeld middels een vragenlijst score zoals de EPDS) en het tijdstip van start klachten bepaalt dan of het reeds in de zwangerschap startte.
Postnataal is wat Kyra schreef. Ik herhaal alleen maar.
Ik weet dat ze aan de hand van vragenlijst een diagnose stellen. Maar voelt voor mij niet heel objectief ofzo. Maar het doet er ook niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
05-03-2023 21:11
Oermoeder Kyra, preacher van anti winterjassen in auto stoeltjes, gaat fietsen met baby in de draagzak. Helemaal niet goed die meid.
Er staan nog wat kritische reacties, benieuwd voor hoe lang.
Jannetje91 schreef:
05-03-2023 21:58
Er staan nog wat kritische reacties, benieuwd voor hoe lang.
Ik weet zeker dat de reacties milder waren geweest als ze zelf ook niet zo fel van leer had getrokken over veiligheid en de jasjes in de maxicosi.

Ik begrijp ook niet dat vrouwen dat doen. Je voelt toch aan alles dat dat onveilig is. Ik zou sowieso met een kans op angst niet gaan fietsen met 2 kinderen. Ze had ook even alleen kunnen gaan fietsen en dan stap voor stap alles weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Kyra zegt nu dat een fietsstoeltje te gevaarlijk is want dan kan zonnetje of beertje of slurpie of wat het ook was haar nek breken...

Ik dacht dat ze er beter aan toe was maar dit is wel echt een enorme misser (en levensgevaarlijk).
Alle reacties Link kopieren
Schmetterlingling schreef:
05-03-2023 22:12
Kyra zegt nu dat een fietsstoeltje te gevaarlijk is want dan kan zonnetje of beertje of slurpie of wat het ook was haar nek breken...

Ik dacht dat ze er beter aan toe was maar dit is wel echt een enorme misser (en levensgevaarlijk).
De baby kan volgens Kyra nog niet in een fietsstoeltje omdat ze niet zelfstandig kan zitten.
Maar bij haar uitleg over de Kleintjes methode die ze gebruikt bij de baby zegt ze dat je kindje goed rechtop moet kunnen zitten😵‍💫.
Alle reacties Link kopieren
Plus, er zijn best manieren om veilig te fietsen met een baby als je dat graag wilt. En dit zag er nu ook niet echt uit als een verplichte verplaatsing. Dat kind kan toch ook even bij haar vader blijven? Onbegrijpelijk dat je dat risico neemt.
Alle reacties Link kopieren
Schmetterlingling schreef:
05-03-2023 22:12
of slurpie
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat Kyra haar angst om 1 van de kids bij haar man achter te laten groter is dan haar angst dat er iets met de baby in de draagzak gebeurd. Ik denk werkelijk waar dat ze zichzelf in deze situatie meer vertrouwd dan haar partner, op basis van wat we gezien hebben de afgelopen tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven