Mommyvloggers - deel 7

17-12-2023 20:03 3289 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben alweer 6 topics volgekletst over het wel en wee van de mommyvloggers. Hier bespreken we de zelfopgeplakte diagn*ses, de huizen vol met kids die dol zijn op kale spaghetti met kaas en driehoeksverhoudingen waar zelfs de Stelling van Pythagoras niet uitkomt.

Even een korte greep uit de Mommyfluencers-Van Dale:
MB = Michelle Bollen
JvP = Jacqueline van Pelt
HVK = Huisvolkids
Debbie = Theletherfamily

We houden het uiteraard wel graag leuk zoals altijd, kijk voor de regels rustig eens terug in deel 2:
kinderen/mommy-influencers-2-0/list_mes ... #p34032285
In deel 4 staat ook nog een toevoeging van de mods, lees dat ook gerust een keer door (in de OP): kinderen/mommyvloggers-deel-4/list_mess ... start=3025
meauve01 wijzigde dit bericht op 17-12-2023 20:11
10.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lisje90 schreef:
24-03-2024 11:42
Die oudste twee sowieso. Ze zullen het wel geregeld hebben met school.
Bijzonder. Waarom zou je dat doen. Ik vind haar humor wel heel leuk maar kinderen thuishouden van school moet je gewoon niet doen.
snaky wijzigde dit bericht op 24-03-2024 21:46
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
24-03-2024 12:39
Eens.
Haha ja
Alle reacties Link kopieren
Loucagalinha schreef:
24-03-2024 10:57
Ik woon in een ieniemienie dorp en hier hangt de bakker (die met de auto komt) het wel aan de deur
In het grotere dorp iets verder bellen ze wel aan anders is het weg voor je bij de deur bent

Barneveld is niet echt een ienieminiedorp.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zijn die oudste twee van Laviesanne mee dan? Ik zag de jongste op een story maar de andere twee niet?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
24-03-2024 12:54
Barneveld is niet echt een ienieminiedorp.
Weet ik.. Betwijfel dus ook of het klopt.. Die shoppers op die fietsen vind ik ook vaag.. Stel ze hebben 10 adressen per bezorger
Alle reacties Link kopieren
*Metta* schreef:
24-03-2024 13:16
Zijn die oudste twee van Laviesanne mee dan? Ik zag de jongste op een story maar de andere twee niet?
Ik heb oudste ook (nog) niet gezien idd 🤔🤷 maar ze is daar voor werk dus dat ze de jongste mee zou nemen lijkt me ook onhandig 🤷
Alle reacties Link kopieren
Ze was in ieder geval met alle 3 de kinderen op Schiphol
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-03-2024 14:42
Ze was in ieder geval met alle 3 de kinderen op Schiphol
Staat me trouwens bij dat ze voor die badkleding een familie shoot moesten doen (omdat het twinning outfits waren)
Dus misschien hebben ze daar wel vrij voor gekregen 🤷
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
24-03-2024 12:40
Bijzonder. Waarom zou je dat doen. Ik vind haar humor wel heel leuk maar kinderen thuishoren van school moet je gewoon niet doen.
Je wwwt niet wat er afgesproken is met school, misschien moeten ze daar huiswerk maken
Alle reacties Link kopieren
Liselot schreef:
24-03-2024 19:21
Je wwwt niet wat er afgesproken is met school, misschien moeten ze daar huiswerk maken
Alsnog hou je ze dan weg van school.

Dat kan ik me prima voorstellen bij een bruiloft van een oom of tante in het buitenland, maar ik zou het niet doen voor een weekje zo tussendoor en al helemaal niet onder het mom, ze moeten daar 'werken'.
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
24-03-2024 12:40
Bijzonder. Waarom zou je dat doen. Ik vind haar humor wel heel leuk maar kinderen thuishoren van school moet je gewoon niet doen.
Craziestcatlady schreef:
24-03-2024 19:25
Alsnog hou je ze dan weg van school.
Dat kan ik me prima voorstellen bij een bruiloft van een oom of tante in het buitenland, maar ik zou het niet doen voor een weekje zo tussendoor en al helemaal niet onder het mom, ze moeten daar 'werken'.

Grappig hoe mensen verschillend kunnen denken. Dat thuishouden van school, daar moet de betreffende school dan maar wel aan willen meewerken. En als die kiddo's inderdaad meezijn, zal school dat dus inderdaad hebben gedaan.
En waar jullie dan denken: niet doen! Denk ik alleen maar: wat ontzettend goed dat dit kan.

Natuurlijk zal een week school missen niet voor elk kind goed zijn. Bijvoorbeeld als ze een achterstand hebben. Maar neem aan dat de school in deze daar ook wel naar gekeken heeft voordat verlof wordt gegeven (even ervan uitgaan dat ze inderdaad mee zijn).

Good for them!!! Wat ontzettend gaaf dat ze die kinderen deze mogelijkheid krijgen. Leren doe je niet alleen op school. Als ze het een beetje slim aanpakken, en wat "unschooling" (allles is leren) toepassen zijn ze over een week een ervaring rijker.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren
Honolulu schreef:
24-03-2024 20:48
Grappig hoe mensen verschillend kunnen denken. Dat thuishouden van school, daar moet de betreffende school dan maar wel aan willen meewerken. En als die kiddo's inderdaad meezijn, zal school dat dus inderdaad hebben gedaan.
En waar jullie dan denken: niet doen! Denk ik alleen maar: wat ontzettend goed dat dit kan.

Natuurlijk zal een week school missen niet voor elk kind goed zijn. Bijvoorbeeld als ze een achterstand hebben. Maar neem aan dat de school in deze daar ook wel naar gekeken heeft voordat verlof wordt gegeven (even ervan uitgaan dat ze inderdaad mee zijn).

Good for them!!! Wat ontzettend gaaf dat ze die kinderen deze mogelijkheid krijgen. Leren doe je niet alleen op school. Als ze het een beetje slim aanpakken, en wat "unschooling" (allles is leren) toepassen zijn ze over een week een ervaring rijker.
Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Craziestcatlady schreef:
24-03-2024 19:25
Alsnog hou je ze dan weg van school.

Dat kan ik me prima voorstellen bij een bruiloft van een oom of tante in het buitenland, maar ik zou het niet doen voor een weekje zo tussendoor en al helemaal niet onder het mom, ze moeten daar 'werken'.
Dit inderdaad. Hier moet je de kinderen niet voor van school houden. Ze gaan vaak genoeg op vakantie. Als de kinderen mee op de foto moeten ga je toch gewoon naar Centerparcs ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de regio zijn de kinderen deze week vrij. Studiedagen en feestdagen gecombineerd.
Alle reacties Link kopieren
Honolulu schreef:
24-03-2024 20:48
Grappig hoe mensen verschillend kunnen denken. Dat thuishouden van school, daar moet de betreffende school dan maar wel aan willen meewerken. En als die kiddo's inderdaad meezijn, zal school dat dus inderdaad hebben gedaan.
En waar jullie dan denken: niet doen! Denk ik alleen maar: wat ontzettend goed dat dit kan.

Natuurlijk zal een week school missen niet voor elk kind goed zijn. Bijvoorbeeld als ze een achterstand hebben. Maar neem aan dat de school in deze daar ook wel naar gekeken heeft voordat verlof wordt gegeven (even ervan uitgaan dat ze inderdaad mee zijn).

Good for them!!! Wat ontzettend gaaf dat ze die kinderen deze mogelijkheid krijgen. Leren doe je niet alleen op school. Als ze het een beetje slim aanpakken, en wat "unschooling" (allles is leren) toepassen zijn ze over een week een ervaring rijker.
Leuk ook voor de andere kinderen in de klas die niet zo goed kunnen meekomen en daarom geen vrij kunnen krijgen dat haar zoon dit wel mag.
En in the end is hij gewoon mee omdat hij “aan het werk” moet voor die familyshoot.
Alle reacties Link kopieren
MissJackson schreef:
24-03-2024 23:12
Hier in de regio zijn de kinderen deze week vrij. Studiedagen en feestdagen gecombineerd.

Probleem opgelost :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jipp is zoenend met een andere man gespot, dus dat is wel over.. Jammer zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wie is Jipp ?
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
25-03-2024 07:50
Jipp is zoenend met een andere man gespot, dus dat is wel over.. Jammer zeg!
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren
Nutella schreef:
25-03-2024 08:05
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Het werd onlangs al meermaals gezegd en dit bevestigt het natuurlijk wel. Als ze een ‘open rela’ zouden hebben zouden de geruchten dat ze uit elkaar zijn (trouwfoto’s verwijderen enz) er niet hoeven zijn.
Alle reacties Link kopieren
In het kader van MB die zichzelf zo voordelig mogelijk fotografeert: op die zittende foto met de kantoorhond op schoot zie je dat ze toch wel flinkere kuiten heeft dan ze met haar voordelige poses doet voorkomen. Hoe worden jonge meisjes voor de gek gehouden en beïnvloed, tjongejonge.
Alle reacties Link kopieren
Honolulu schreef:
24-03-2024 20:48
Grappig hoe mensen verschillend kunnen denken. Dat thuishouden van school, daar moet de betreffende school dan maar wel aan willen meewerken. En als die kiddo's inderdaad meezijn, zal school dat dus inderdaad hebben gedaan.
En waar jullie dan denken: niet doen! Denk ik alleen maar: wat ontzettend goed dat dit kan.

Natuurlijk zal een week school missen niet voor elk kind goed zijn. Bijvoorbeeld als ze een achterstand hebben. Maar neem aan dat de school in deze daar ook wel naar gekeken heeft voordat verlof wordt gegeven (even ervan uitgaan dat ze inderdaad mee zijn).

Good for them!!! Wat ontzettend gaaf dat ze die kinderen deze mogelijkheid krijgen. Leren doe je niet alleen op school. Als ze het een beetje slim aanpakken, en wat "unschooling" (allles is leren) toepassen zijn ze over een week een ervaring rijker.
Precies dat dus,
In overleg is er waarschijnlijk veel mogelijk.
Als ik dan denk aan al die uitval tijdens corona, en zieke leerkrachten.
Een kind loopt heus geen grote achterstand op na 1 week geen school.
Zolang je dit niet ieder jaar doet en een uitzondering is?
Alle reacties Link kopieren
MissJackson schreef:
24-03-2024 23:12
Hier in de regio zijn de kinderen deze week vrij. Studiedagen en feestdagen gecombineerd.
Ja dat kan natuurlijk ook, dus misschien is het dat wel, of gaat het misschien wel om 1 extra dagje
Alle reacties Link kopieren
MissJackson schreef:
24-03-2024 23:12
Hier in de regio zijn de kinderen deze week vrij. Studiedagen en feestdagen gecombineerd.
Ja dat kan natuurlijk ook, dus misschien is het dat wel, of gaat het misschien wel om 1 extra dagje
Alle reacties Link kopieren
Honolulu schreef:
24-03-2024 20:48
Grappig hoe mensen verschillend kunnen denken. Dat thuishouden van school, daar moet de betreffende school dan maar wel aan willen meewerken. En als die kiddo's inderdaad meezijn, zal school dat dus inderdaad hebben gedaan.
En waar jullie dan denken: niet doen! Denk ik alleen maar: wat ontzettend goed dat dit kan.

Natuurlijk zal een week school missen niet voor elk kind goed zijn. Bijvoorbeeld als ze een achterstand hebben. Maar neem aan dat de school in deze daar ook wel naar gekeken heeft voordat verlof wordt gegeven (even ervan uitgaan dat ze inderdaad mee zijn).

Good for them!!! Wat ontzettend gaaf dat ze die kinderen deze mogelijkheid krijgen. Leren doe je niet alleen op school. Als ze het een beetje slim aanpakken, en wat "unschooling" (allles is leren) toepassen zijn ze over een week een ervaring rijker.
Noem me ouderwets.
Maar door dit soort uitzonderingen toe te staan bevestig je het idee dat je dus maar kunt doen waar je zin in hebt.

Ik denk dat weinig kinderen er iets aan over houden als ze een week afwezig zijn.
Ze kunnen nl ook eens een keer een week ziek zijn.
Maar als leerkracht lijkt het me een redelijk lastig werkende situatie dat in week 1 pietje wegnis want ouders konden ivm werk geen andere week vrij.
In week 2 is het dan kees en marie, want het kwam beter uit.
Week 3 weer anderen.
Lijkt me gewoon niet lekker werken.

En je creëert er een generati3 mee die het dus normaal vind dat alles naar hun grillen wordt omgezet.
Ik zie dat nu al bij sommige jonge collega's. Echt dat ik denk ga gewoon aan het werk en ga je geld verdienen ipv tig eisen te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven