Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
nippo, pas je op? dat was bij mij het begin van de ellende. nu hou jij het sws al veel langer vol, maar ook aan jou zitten grenzen.
Ik weet het Sokje, maar het is zo lastig te stoppen. En uitrusten met drie kinderen zit er gewoon niet in.

Nippi kwam trouwens afgelopen week thuis met het verhaal dat klasgenootje naar andere school gaat omdat hij niks meer kan leren op hun school. Ik vraag me af waar dat kind dat vandaan haalt om dat zo uit te leggen; ik zou dat als ouder nooit zo aan mijn kind vertellen. En vervelend genoeg loopt Nippi nu ook te roepen dat hij niets meer leert op school. Ik heb er wel de balen van eigenlijk.

Remma, ik hoop dat je beter weer hebt dan wij, want hier regent het.

Huis ziet er al een stuk beter uit, want kids mogen alleen computerspelletje als de rest is op geruimd. Was een goede actie van me.
quote:nippo schreef op 22 mei 2009 @ 15:21:

Welke grote speeltuin is dat Remma, degene in de plaats die lijkt op de naam van oudste?
Nippo, ik snap dat het lastig is, maar als je in bed ligt te stressen ben je aardig in een vicieuze cirkel aan het stappen.en die doorbreek je niet zomaar.

Ik vind het moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen, maar bedenk wel dat het niemand ten goede komt als je inklapt. En dan kan het heel lang duren voor je weer een beetje boven Jan bent
Hi, even snel melden dat ik er weer ben. Vakantie was weer helemaal heerlijk: ik ben weer helemaal ontstressed. Nu eens kijken of ik dat gevoel ook thuis kan vasthouden . Vanmorgen teruggekomen (nog geen uur rijden, erg handig) en vanmiddag nog naar loopwedstrijd van A-man geweest in naburig dorp. Ot en Sien liepen ook mee: 400 meter. Alleen was Ot gevallen en toen moest hij huilen omdat hij Sien niet meer kon vinden (die loopt harder), maar gelukkig waren er toen een man en een vrouw die hem gingen troosten en toen was hij maar omgekeerd en weer hardlopend teruggelopen, waardoor hij nog bijna als eerste aankwam . En dat verhaal kreeg ik dus 10x te horen. En ook hoe trots hij was op de medaille en de oorkonde.

Slaaptechnisch was de afgelopen week iets minder, want we vermoeden dat schone slaapster Maby oorontsteking heeft, waardoor ze ineens een stuk minder sliep dan normaal (en A-man en mij nogal wakker hield met haar gesteun en gekreun). Ik ben dus blij dat ze vannacht weer naar haar eigen kamer gaat .

Dan nog even lukraak reageren (ik heb heel snel bijgelezen maar vast van alles gemist). Sien begon hier met zwemles toen ze 4 jaar en 2 maanden was. Eerste 7 lessen waren DRAMA (ik had me voorgenomen het in ieder geval 10 lessen te proberen), toen zag ze ineens het licht en sindsdien vindt ze zwemles verschrikkelijk leuk en gaat ze als een speer (hier geen ouder-kind zwemmen, dus vandaar dat ze het begin erg eng vond).

A-man en ik zijn ook veel in zwembaden en bij water in de buurt, dus hoe eerder ze kunnen zwemmen, hoe beter wat mij betreft.

En ik ben het eens met Sokje wat betreft slaapgebrek. Als het te lang duurt is het echt killing en gaat het je hele dagelijkse leven overheersen.

Miffy, fijn dat de echo goed was. In ieder geval een geruststelling dat er niet per ongeluk wat was achtergebleven.

Hmm, ik ga Maby maar eens een zetpil geven, want ze is alweer een tijdje aan het mieren.
En mag ik nog even zeggen hoe blij ik was met het weer de afgelopen week: op de aankomst-en vertrekdag na geen regen en heerlijke temperaturen. Kinderen zijn dus niet écht uitgerust, want hebben alleen maar door het bos lopen rennen en in de speeltuin gespeeld. En ook nog elke dag zwembad, dat is dus een nadeel van een kind dat op zwemles zit: Sien wou elke dag 'zwemmen' (lees: zich met doodsverachtig van de glijbaan storten en de meest halsbrekende toeren uithalen qua springen en onderwater zwemmen).
Anky, welkom terug, en nu echt (had je een paar dagen geleden ook al welkom terug geheten )

Fijn dat vakantie zo leuk was, klinkt alsof jullie lekker actief zijn geweest. Naar van Maby's vermoedelijke oorontsteking. Beterschap ermee.

Wij zijn een paar dagen bij mijn ouders geweest, was heel gezellig. GeBBQ-d (weet nooit hoe je dat schrijft, Remma?) kindjes hebben zich lekker in de speeltuin bij mijn ouders voor de deur uit kunnen leven, ik ben nog bij een vriendin van vroeger langs geweest die ik heel lang niet gezien/gesproken had, ook leuk. (en we hebben 2 dagen enigszins uit kunnen slapen, ook niet verkeerd)

Nippo, wat balen dat de nachten nog steeds zo'n drama zijn. Als je je in bed op gaat liggen vreten moet je misschien toch niet heel lang meer wachten met wat maatregelen nemen zodat je eens een nacht kan slapen. Al is het maar een nacht.

Hoe is het bij Esmee? sfeer al weer een beetje beter? Geef je wel gelijk hoor, mannie is ook niet voor zijn lol zo over zijn toeren, niet handig om dat nog erger te maken door de strijd aan te gaan.

Sfeer hier is overigens weer niet optimaal, vanwege bommetje. Zal straks nog wel even iets in AK zetten.

Ff posten, forum doet nog steeds raar bij mij, straks ben ik alles anders weer kwijt.
Wat onhandig van die ouders trouwens, Nippo, om een dergelijke uitspraak te doen tegen je kind. Dat begrijp ik nooit zo goed, dat soort dingen.

Beterschap ook voor Slof Sok. Wanneer komt man weer terug van zijn motortochtje?

Mandarijn heeft trouwens een favoriete liedje: deze vuist op deze vuist, hij loopt de hele dag uish uish te roepen en doet zijn vuistjes op elkaar. Ziet er echt grappig uit.

Es, wat goed van die 4,5 kilo. Hoe is het nou met Liz?
je vakantie klinkt goed, Anky: volgens mij had je het ook heel hard nodig. Goed om te horen! en wat schattig, dat hardlopen van Ot!

en het klinkt ook alsof jij een paar goeie dagen hebt gehad. wel irritant van dat 'bommetje'

Nippo, ik blijf even zeuren, maar maatregelen nemen is misschien wel verstandig. Dus toch nadenken over dat stoppen met de BV, activiteiten (qua werk en privé ) op een laag pitje, kinderen zoveel mogelijk elders onderbrengen, Nipman + familie zoveel mogelijk laten doen en ajb voor jezelf kiezen. Misschien hoeft het niet zo rigoreus als ik nu voorstel, maar denk er over na.

Ik weet dat ik je zit te betuttelen (en dat je daar niet van gediend bent), maar ik krijg echt de kriebels als ik lees dat je wakker ligt van de spanning.
Nip, je had het laatst over een werktripje, zou je daar niet gewoon heen moeten gaan? Even een paar dagen helemaal zelf je dagritme in de hand hebben klinkt wel zinvol.

Ik had vandaag verplicht vrij, man was aan het werk en Pluis op het KDV. Ik heb een gat in de dag geslapen en daarna met een vriendin op een terras geluncht. Lekker!

Wat schattig, Citro. Pluis' favoriete liedje is "zagen, zagen wiedewiedewagen" , en daar maakt hij zaagbewegingen bij. Ook heel aandoenlijk.

Ga zo even kijken in de AK.

Anky, ontstressen maar niet uitgeslapen, dus?

Sok, hoe is het eigenlijk met je ouders?
Ahhhh, mijn favoriete evenement was weer een feest. Heerlijk champagne en oesters! Hoeveel calorieen zouden er in een oester zitten? Ik vind weinig.

Ik ben nu moe en ietwat beneveld dus ga naar bed, reacties andere keer.
Volgens Sonja 34 calorieen in een oester. Ooooo.... da's prima.
Maar ik heb er wel zes op natuurlijk.
Oesters zijn toch semivloeibaar, Es? Dan plas je volgens jouw theorie de helft van die calorieen uit
He, ik ben rijk. Nou ja, een klein beetje dan, maar salaris en vakantiegeld zijn binnen.
Good morning.

Het zonnnetje schijnt, de lucht is blauw, roseetjes-kaasjes-terrasjes kom maar gauw.
Hahahahha, veel pleizier Remma! Wij gaan naar de werk-man-man-familiedag, wahahahaha, naar een of andere speeltuin annexkaarsen maken enzo.
hier zijn ze aan het schieten met 'schieters': schuimrubberen pistooltjes met pijltjes: door in het handvt van het pistooltje te knijpen schiet je de pijltjes af; ze komen best ver en en doen niemand pijn. 2 euro bij de Praxis.

ik moet zoeken naar een schieter, later
klinkt als een goed dagje, Miffy; hoe lang was het geleden dat je uitgeslapen had in je eigen bed?

En Es aan de oesters; volgens mij heb ik die eigenlijk nog nooit gegeten.

Met mijn ouders gaat het al weer aardig. Mijn zus is op vakantie in Drenthe en daar zijn ze nu naar toe, blijven een paar nachten. Heel gedoe met medicijnen, maar is geregeld. Ik vind het alleen geen goed idee dat ze met de auto zijn gegaan (2,5 uur rijden). Ze konden nog weggebracht worden (kennissen boden dat aan), maar daar wilde ze niks van weten.

Als het goed is, zijn ze donderdag aangekomen; heb zus wel geSMSt, maar niks gehoord. zal wel goed gegaan zijn.
Sok, fijn dat het beter gaat met je ouders. Ik vind trouwens dat je helemaal niet betuttelt. Ik weet ook dat je gelijk hebt, maar het is allemaal niet zo makkelijk te organiseren. Op mijn werk rustiger aan doen gaat gewoon niet zo makkelijk (ik ben ook net heel veel vrij geweest met al die schoolvakanties) en prive heb ik nou eenmaal die drie kinderen die niet zomaar even elders onder te brengen zijn. Ik moet gewoon slapen, en Nipje moet een eigen kamer maar het vervelende is dat er daarvoor eerst schilderwerk moet gebeuren. Dus vandaag wordt er weer geschilderd in de hoop in ieder geval Nipjes kamer af te krijgen, maar helaas bleek daar net dat de oude verf af gaat bladderen als de nieuwe laag er overheen gaat. Waardoor het dus veel meer werk is dan gepland. Bah bah bah.

Anky, klinkt als een lekkere vakantie.

Remma, ben je er nog achter gekomen wat er met de buurman was?

Citro voor het bommetje

Oesters? Dat lijkt me toch zo goor, en dan niet om de smaak maar om de consistentie.
Kan Nipje dan niet bij Nippi en/of Nippa op de kamer? Ik vond het een verademing toen Maby naar haar eigen kamer ging en zij sliep ook gelijk een stuk beter (hier worden de kinderen toch altijd wakker als je naar bed gaat enzo).

Vakantie was inderdaad heerlijk. Zo heerlijk dat ik alweer de kriebels krijg als ik denk aan de drukte die me maandag weer opwacht. Is niet goed natuurlijk.
dat ís ook gezeik, Nippo en zo redeneeerde ik destijds ook. Dat was bij mij ook één van de redenen dat ik flipte, omdat ik de uitweg niet zag.

Zou je je misschien niet ziekmelden op je werk, voor een week of 3? Dan kun je, op de dagen dat het hele spul weg is, je bed in én even bijtanken. Als je hiermee erger kunt voorkomen, zou het een optie zijn. Maar ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.

Hoe staat Nipman hier eigenlijk in?

Ik ben trouwens ook behoorlijk brak; kan me toch niet voorstellen dat het van die drie glazen wijn van gisteren kon komen. Ik zat vanmorgen, toen het spul in de kamer aan het spelen was, aan de keukentafel te slapen. heb net ook, toen Slof op bed lag, een half uurtje mijn ogen dichtgegedaan, tot groot ongenoegen van Poek. Maar dat heb ik net, met een half uurtje 'schieten' goedgemaakt..en nu 'moet' ik drinken maken en wat lekkers pakken.
iemand 2 mormels hebben? Zeur-time is aangebroken! pffff, zal blij zal als Sokman over 1,5 uur thuis is (wat waarschijnlijk 2 uur zal duren, hem kennende)
Nipman doet wat hij kan. En ziekmelden is geen optie. Ik ben vorig jaar natuurlijk ook al maanden ziek geweest. Bovendien krijg ik van mijn werk ook juist energie. Nippi en Nippa slapen al samen op een kamer, dus Nipje daar ook nog bij is geen goed idee. Dan hebben we straks drie wakkere kinderen. Het grootste deel van het schilderwerk van Nipjes kamer is inmiddels wel af. Nog een paar balken lakken en hij kan verhuizen (de plintjes en de deur moeten ook nog maar daar ga ik niet op wachten; die verven we wel op een andere plek voor we ze plaatsen).

Nipman denkt trouwens dat het probleem niet is dat Nipje 's nachts honger heeft (dat kan gewoon niet met wat hij allemaal eet) maar dat hij gewend is om aan de tepel in slaap te vallen. Ik denk dat hij daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben (soms neemt hij maar een paar slokjes). Dus misschien moeten we overdag eens gaan oefenen om dat af te leren.
Ah ja, dat zijn van die fijne dingen om af te leren... als die er eenmaal inzitten... (Vergelijk probleemslapen bij inmiddels bijna vierjarig Belletje.) Balen trouwens van die verf, dat dat dan opeens weer meer werk is dan gepland. Niet leuk!

Oesters goor? Ik vind oesters echt heerlijk. En Paul ook. En voor zover ik weet zijn ze niet ongezond dus we nemen er nog eentje, hihi.

Sokman inmiddels thuis? Kinderen de ark afgebroken, of valt het mee?

Anky, die kriebels heeft iedereen wel een beetje na vakantie. Zorg alleen dat ze niet 'doorslaan'.

Wij hebben echt een heerlijke dag gehad. Ik kende het recreatiepark niet (Smallert in Emst) maar het was erg leuk, vooral met dit weer! Speeltuin, stapstenen (beetje rubberachtig spul, net boven wateroppervlak van een soort meer) en kaarsenmakerij. Met de hele familie kaarsen gemaakt, was echt heel leuk en kinderen erg trots op 'hun' kaarsen. Het leukste vonden ze de stapstenen. Later in onderbroek het meer in, pret voor tien. En pa en ma aan de waterkant in 't zonnetje, jumjum. O ik ben ook nog gaan kanovaren met Liz maar dat hadden de dames snel gezien, jammer, dat vond ik nou net weer leuk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven