Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Idyllisch niet gelukt. Hysterisch wel. Kind ligt nog te krijsen als een speenvarken. Ik ben ook zo'n stomme moeder dat ik geen verhaaltje meer lees als ik geschopt en geslagen word.
Oh, da's wel heel stom. Ik ben zo'n stomme moeder die haar kind uit het bad haalt als het dat nog laaaaaang niet wil. Sinds daarnet weet ik dat mijn kind liggend kan stampvoeten.

Sok, kunnen ze op die gronden een leidster ontslaan? Klinkt ongeveer alsof degene die die beslissingen neemt niet helemaal lekker functioneert.

Ank, knock out slaan iedere middag is zeker geen optie ? Lastig dat hij gewoon niet slapen wil. Hij is zeker ook te eigenwijs om gewoon rustig even op zijn bed te gaan liggen met een boekje ofzo?

Die buren van jullie hebben nogal eens feestjes. Ben je mooi klaar mee.
Ank, Mannie wil ook nooit slapen maar bij de gastouder legt ze hem gewoon op de bank onder een dekentje en dan slaapt hij wel. Ideetje voor Ot?

Mini slaapt net een kwartier, wat kan dat kind hysterisch worden, niet normaal.
Oh Mif, ik heb die sandaaltjes al bijna in een doos zitten toen ik zag dat het maat 20 is. Dat is echt te klein hé?
Pammie, met maat 20 kun je denk ik beter een van de mutsen met jongere kindjes blij maken. (Zou Maby er iets mee kunnen?) Toch bedankt voor de moeite!

Ik had je hier trouwens nog niet gefeliciteerd met je goede gesprek. Is het gesprek van dinsdag al een arbeidsvoorwaardengesprek?
Ank, ik had een 'sportdag' van een bekende verzekeringsmaatschappij (expeditie ASR), was uitgenodigd om mee te strijden in het team van mijn accountmanager.
ben net ff gaan googelen op regelgeving. een creche mag een leidster drie keer een tijdelijk contract aanbieden, als die drie contracten niet langer duren dan drie jaar. mogen jullie raden hoe lang favo-juf op de creche werkt Juf is nl niet ontslagen, contract wordt niet verlengd. en dat hoef je eigenlijk niet te motiveren en al helemaal niet aan de ouders. Hebben ze nu wel gedaan, omdat ze 1,5 jaar geleden ook al een rel hadden met een favoriete juf, waarvan het contract niet verlengd werd. het lullige is ook dat ze nu als motivatie oa meegaven dat juf te passief is naar ouders en kinderen toe. Dat ontdek je nu pas, he, na drie jaar. en ze was/is veel ziek het laatste jaar en dat bracht de continuiteit op de groep in gevaar. neeeeeee, nu breng je de coninuiteit he-lemáál niet in gevaar, hoor.

bah, ben nog steeds boos. Maar als Oudercommissie heb je geen enkele invloed op het personeelsbeleid.

Maar goed; ze zijn nog niet van mij af. Ik ga even polsen hoe de stemming is onder de andere ouders, ik ga navragen hoeveel (officiele) klachten over de juf zijn binnengekomen en ik wil een persoinlijk gesprek met het management. Ze kunnen dan wel een strak personeelsbeleid willen voeren, maar ze vergeten even dat kinderopvang anders werkt dan een groentezaak. Dit gaat wel tegen ze werken, vrees ik.
Jij bent strijdvaardig Sok!

Ik kreeg een smsje van Citro, het was nog wat fris, vooral 's nachts, maar ze hadden het leuk.

Ik zet het klaar, als iemand anders dan even de koffie/thee verzorgd, ik moet gaan knutselen op school.

Later!
Weet iemand welke pollen er sinds vandaag ineens in grote hoeveelheden in de lucht zitten? Waarschijnlijk is het een gras, maar verder dan dat kom ik niet. Ik loop erbij alsof ik zwaar emotioneel ben.

Pammie, knutsel ze. Mijn koffie was al op toen ik je serviesje zag.
Vlierbloesem zit nu aan de bomen. Is dat het? Ik ruik en zie het overal.

Leuk Mifs, koffie 'extra' op die manier.

Ik moet een verhaal schrijven voor Liz d'r klas want volgende week weer vertellen. Ga ik nu maar aan beginnen.
quote:Miffy schreef op 29 mei 2009 @ 09:18:

Weet iemand welke pollen er sinds vandaag ineens in grote hoeveelheden in de lucht zitten? Waarschijnlijk is het een gras, maar verder dan dat kom ik niet. Ik loop erbij alsof ik zwaar emotioneel ben.

.Collega hier ziet er ook zo verdrietig uit om dezelfde reden, zal eens vragen of zij het weet.
Fijn geknutseld, Mannie was superlief in de klas. Heeft heel zoet boekjes zitten lezen en een tekening gemaakt voor de juf. Om 11 uur klaar, snel boodschappen gedaan. Die opgeruimd en nu gaan we bij vriendje van Mini een boterham eten. Om kwart over 2 moeten we weer op school zijn voor de maandsluiting. Wat een énige dag
Kan je vinden op internet Miffy, bij de pollenkalender. Of op de bijsluiter van je antihistaminica.

Ik was op een cursus en gezellig vroeg terug vandaag, is het hele huis leeg! Geen idee waar iedereen is, gezellig hoor.

En het gaat heel goed met Nipje op zijn kamertje . Ik heb al twee nachten mijn bed niet verlaten. De eerste nacht werd ik wel even van hem wakker maar toen ging Nipman eruit, en vanmorgen ben ik om kwart over 6 hem uit bed gaan halen en toen lag hij gewoon wakker rond te kijken. Hij heeft daarmee ook meteen in een keer echt zijn late voeding eruit gegooid (hij werd gewoon wakker van ons) en zijn nachtvoeding (want ik word niet meer wakker van hem en zo wel dan krijgt hij gewoon niets). Dat moet toch schelen voor mij. De productie loopt wel meteen zwaar terug maar dat geeft verder niet zo.
Fijn, Nippo! een stap in de richting van een normaal leven. En nu heul moe zeker?
Wat fijn Nip, dat hij het lijkt te snappen! En je zult wel moe zijn inderdaad, na 2 nachten slapen Ben je alweer Rémi af?

Mannie is in de tuin aan het klooien met water, Mini speelt bij een vriendinnetje, man is straks weer niet thuis met eten. Ik heb van dat laatste even heul erg genoeg. Gister was het ook al half 10.

Ik ga soep maken.
en, Pam, is Man al thuis? Kan me voorstellen dat je er van baalt, maar hij waarschijnlijk nog meer? Is het een tijdelijke drukte of structureel?

ben vergeten te vragen aan collega waar het bij haar aan lag, Miffy, maar misschien heb je het zelf ontdekt op de pollenkalender.

o, ff man helpen met de boodschappen
Fijn dat het met Nipjes slapen goed gaat, Nippo. Wie had dat gedacht.

Is man er al, Pammie? Verder geen commentaar (maar dát zegt waarschijnlijk al genoeg).

Ik heb een medaille jongens
boodschappen zijn opgeruimd.

Sokman had woensdag een borrel van collega die 50 geworden was. Had haar zoon geregeld, collega wist van niks. Sokman ging er om half 8 heen; om half 1 strompelde hij het bed in, onder het mompelen van de zin: 'ik ben zo dronken'. De volgende dag moest hij gewoon werken en hij had het redelijk zwaar en hij was verbaasd dat hij, na het nuttigen van vermoedelijk 4 halve liters Weissen-bier en 2 LaChouffes binnen 4 uur, dronken was geworden

Sinds Vlekmormel-poes dood is, scharrelen er steed meer poezen voor de ark. Ondanks haar geringe gestalte was Vlekmormel behoorlijk fel en verdedigde ze haar territorium met hand en tand. Zwartjoekel is er te lui voor, dus vandaar al die indringers. Vanavond zag Sokman een vreemde kat voor de ark scharrelen en hij joeg Zwartjoekel naar buiten. En verdomd dat-ie de strijd wel wist te winnen. We hebben hem nu de hemel ingeprezen, in de hoop dat-ie weer eens wat actiever
quote:remma schreef op 29 mei 2009 @ 21:13:

Ik heb een medaille jongens en blaren? en Bloemen? en Snoep? Gefeliciteerd, hoor!
quote:sokje schreef op 29 mei 2009 @ 21:16:

om half 1 strompelde hij het bed in, onder het mompelen van de zin: 'ik ben zo dronken'.

Ja, sorry sok, maar het komt me zooo bekend voor, dat tafereel. Alleen ben ik dan Sokman
Proficiat met je sportieve prestatie, Remma

Nog knap van Sokman dat hij nog wist wat hij zo'n beetje gedronken had.

Ik heb net voor het eerst dit jaar buiten gezwommen. Was wel lekker, dus ik ga proberen wat vaker te gaan dan vorig jaar.

Pollenkalenders geven wel globaal aan wat er nu ongeveer in de lucht zit, maar niet wat er vandaag ineens heel veel meer is dan gisteren. Het verschil was echt heel opvallend, dus ik was op zoek naar het verschil in pollen tussen vandaag en gisteren.

Nippo, heerlijk, een nachtje echt slapen na al die gebroken nachten. Weltrusten!
Remma, heb je ook Duizendschonen gekregen? Die bloemen? Altijd als ik die zie dan moet ik aan de avondvierdaagse denken, geweldig! Ik ga ook zeker meelopen als Liz 'zover' is.

Sok, tja. Ik heb net nog een hele preek afgestoken dat Paul zich maar wat meer moet inhouden op stapavonden. Ik vind dat 's avonds ff weg niet erg maar ik vind zijn katerige verschijning de volgende dag wel erg. Ik bedoel, hij doet zijn 'best' om gewoon te doen en hij doet gewoon boodschappen maar 's middags ligt hij dan op de bank te pitten, vind ik gewoon stom. Maar goed, hij zal toch wel weer niet luisteren.

Evengoed leuk weekend in 't vooruitzicht met bbq en vriendin en morgenmiddag ga ik met Liz winkelen dus komt wel goed. en ook te spreken over mijn verhaal voor volgende week. Het is echt heel leuk en bijzonder educatief verantwoord geworden, de kinderen zullen smullen!

Zo, nu ga ik ff House kijken (opgenomen)
Duizendschonen zijn idd typische avondvierdaagse bloemen, ik associeer ze er ook mee.

Sokman vliegt niet vaak 'uit de bocht' meer met drank de laatste tijd en een keertje vind ik geen ramp. ik heb er wel een hekel aan als hij zegt dat het niet laat wordt en hij vervolgens kachellam om 4 uur in bed rolt.Mischein moet je Paul gewoon eens een dagje alleen laten met de kletsen als hij een kater heeft; leert-ie het misschien wel af.

je weekend klinkt als een leuk vooruitzicht! Wij gaan zondag varen met vrienden in hun boot en ik denk dat ik maandag even langs mijn ouders ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven