Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Wat ik wel frappant vind aan die lijsten is dat ze zogenaamd volstrekt anoniem zijn en anoniem worden verwerkt maar dat ik overal naam kind + genoortedatum + naam ouder moet invullen. Dát lijkt me de eerlijkheid nog het minst bevorderen
Pammie, die namen worden later losgekoppeld van de antwoorden. Waarschijnlijk moet dat omdat ze dan in heel ernstige gevallen de huisarts kunnen waarschuwen (stond dat iet in de bijgevoegde info, dat je toestemming gaf om bij medisch relevante zaken gegevens aan de huisarts door te spelen?). En die rare vragen in die lijst komen waarschijnlijk doordat het een standaardlijst is die ook voor oudere kinderen wordt gebruikt, en die kun je niet zomaar aanpassen.

Overigens vullen mensen zo'n vragenlijst best eerlijk in voor zover dat in te schatten is. Misschien omdat het anoniem is, en misschien soms ook is het een verkapte hulpvraag. En mensen zien vaak het belang van dat soort lijsten in.

Ik heb Nippi's schoenen opgeraapt, en heb gezegd dat hij dan maar op zijn sokken meemoest als hij ze niet aan wilde trekken. Hij geloofde het eerst niet, want het was heel vies weer, maar uiteindelijk is hij op zijn sokken achter mij aan naaar de auto gehobbeld. En hij mag een week niet spelen voor straf.

En hier ook zomertijd problemen, bij mij en kids. Alleen Nipje heeft er geen last van (hoewel die vannacht een uur later wakker wed dan anders).

Ik heb een lastige dag voor de boeg, want moet elders in het land zijn (ver weg) en dat is erg ongelukkig met kolven en treinen. Soms is bv toch niet handig.
Goedemorgen,

Nee Nip, dat stond er niet in. De vragenlijst met die 'rare' vragen is voor kinderen tot en met 8. Een 8-jarige aan de drugs zie ik ook niet zo snel maar wellicht ben ik daar wat naief in.

Kun jij kalm blijven op zo'n moment? Ik leer het bij Mini steeds beter (hoe kalmer ik ben, hoe minder 'lollig' het voor haar is om helemaal te flippen) maar ik sta soms echt nog te knarsentanden. Mannie is nog altijd erg onder de indruk als ik boos ben op hem, bij Mini werkt het averechts.

Kindjes zijn weg, ik heb al boodschappen gedaan en de vaatwasser uitgeruimd. Nu even boven de bedjes rechttrekken enzo en dan ga ik naar Intratuin. Pamman heeft alle potten leeggegooid vorige week dus het is een dooie boel. Gezien de strakblauwe lucht is het een goed idee om vandaag lekker de tuin in te duiken
Hier is het alles behalve strakblauw. En ik bleef dit keer heel kalm, want dat werkt inderdaad veel beter. Maar het lukt niet altijd (hoewel mijn zelfbeheersing bij een ander thuis misschien net iets beter is).

Die extremen in de vragenlijst hebben misschien nog wel een ander gevolg, namelijk dat ouders dan wat beter op de minder extreme vragen durven antwoorden. Want er is ook nog iets wat hun kind niet doet. Ik denk trouwens dat er best kinderen van 8 zijn die drinken.
Wat ik alleen jammer vind dat de vragen zich alleen richten op je reactie op je kind bij ongehoorzaamheid (of je slaat, negeert, straf geeft, wat voor een soort straf je geeft), er zijn echter veel meer redenen waarom een kind angstklachten kan ontwikkelen dan dat (overlijden, scheiding, verhuizing, pesten). Maar misschien wordt het onderzoek dan te breed.

Ik ben bij een ander ook beheerster (oeh, dat klinkt net of ik thuis helemaal los ga op de kinderen).

Ik ga blommetjes kopen.
Zo, ik geloof dat het heel langzaam ietsje beter begint te gaan, het slikken doet net iets minder pijn vandaag. Mijn hoofd voelt nog wel vol en opgezet (klieren) maar net iets beter dan gisteren, geloof ik, hoop ik.

Ik heb net een klein rondje opruimen gedaan, het huis zag er uit of er een bom ontploft was, was sinds vrijdag niet veel meer aan gedaan. En nu lig ik weer lekker in mijn bed, ga zo maar weer eens slapen, voor de verandering

Lijkt me wel confronterend zo'n vragenlijst trouwens, Pammie.

Had het er juist vanmorgen nog met man over dat ik het gevoel heb dat we Limoen helemaal verkeerd aanpakken. Het is op het moment, vanaf dat zij opstaat gewoon niet meer gezellig in huis en ik kan mijn geduld niet meer bewaren met haar, ik ben er zo klaar mee de hele dag vanaf dat zij opstaat dat geklaag, gefrusteer, getreuzel en gejammer van haar aan te horen. Ik sla regelmatig door de laatste tijd, en begin tegen haar te schreeuwen, en daar baal ik ontzettend van.

Ik denk eigenlijk dat het enige dat bij haar gaat helpen geduld en negeren is (en afkoelen op een strafplek als ze het erg bont maakt) maar het lukt me niet. Man had er tot nu toe niet al te veel last van, en wel vertrouwen in, maar ook die zei laatst dat ie zich een beetje zorgen begon te maken, of het wel helemaal goed ging komen met haar.

Bij mijn ouders in de straat woonde trouwens ooit een kind dat al op jonge leeftijd zelfmoordgedachten had (kwam ook uit een behoorlijk gestoord gezin, dat wel, maar toch) dus het zal ongetwijfeld voorkomen.
Fijn dat het ietsje beter gaat Citro, gewoon rustig aan blijven doen.

Het is heel moeilijk als je niet weet wat je met je kind aanmoet. Als ik je verhalen zo lees lijkt Limoen me ook zeker geen makkelijke. Wellicht moet je er eens hulp bij vragen. Je zit nu al een tijdje in een negatieve sfeer en zo te horen krijg je dat ook niet doorbroken. Zou Limoen al zo gewend zijn aan op een negatieve manier aandacht vragen dat ze ook niet meer weet hoe het positief moet? Hoe consequent ben je met haar, hoeveel ruimte krijgt ze om te jammeren en te klagen?

Ik ga even lunchen en dan mijn plantjes in potten zetten. Ik baal wel want mijn schuttinghangdingen passen niet op de schutting, kan ik weer terug grmbl.
Lijkt me een bijzonder goede aanpak Nip, complimenten!

Wat Pammie schrijft over limoen (en hulp vragen) lijkt me een goeie. Veel zorgverzekeraars bieden vaak ook wel zoiets aan, in verschillende vormen, misschien moet je eens informeren.

Ik ben terug van mijn examens. Drie achten en een vier. Eentje overdoen dus. Heb natuurlijk niets te klagen gezien het feit dat ik nauwelijks heb kunnen studeren, maar vond het toch balen van die ene die over moet.
Goed zo Es!

Mijn tuin is weer gepimpt. Ik heb de tafel en alle stoelen in de teakoliespul gezet en nu issie echt stukken mooier. Niet meer zo doods. En ik heb heerlijk op mijn gemakje zitten verven, heel zen.

Bloemetjes staan er ook in en ik heb eindelijk mijn kruidenpotje met basilicum en bieslook. Nu ben ik moe maar voldaan. En ik gloei van al die zon
Toch knap Es, dat je er 3 gehaald hebt!! Gefeliciteerd. Balen van die ene die over moet, maar gezien je weinige voorbereiding valt dat te overzien.

Ik vind ook dat Nippo dat bijzonder goed heeft aangepakt. Ik probeer er een voorbeeld aan te nemen.

En ik denk dat ik inderdaad hulp ga inschakelen. Ik denk dat ik het ook even bij gastouder en PSZ ga vragen of ze daar op of aanmerkingen op haar gedrag hebben (ik vermoed van niet) en het ga bespreken met CB. Wij hebben hier een hele betrokken meedenkende CB medewerkster die me waarschijnlijk wel naar de juiste hulp door kan schakelen.

Pam, jammer dat je meubels net geteakt zijn, anders kon je even lekker in het zonnetje gaan zitten .

Ik heb een heerlijk lange middagslaap gedaan, ben net wakker, en ga nu maar eens douchen en aankleden.
Nu kan het ook wel hier: geen hartslag meer, dus definitief een miskraam. We hikten er natuurlijk al twee weken tegenaan, dus het is geen enorme schok, maar we zijn er wel verdrietig om.
Och Miffy toch, dikke knuffel meis! Ook voor Mifman uiteraard.
he jakkes, Miffy ondanks dat het idd te verwachten viel, blijft het gewoon, op z'n zachtst gezegd, klote.

heel hard uithuilen maar
Heh Miffy toch, wat een naar bericht, ondanks dat je er rekening mee had gehouden toch heel erg verdrietig dat het niet zo mag zijn. voor jou en Mifman.
Jakkes Miffy. Wat verdrietig voor jullie.
Wat ontzettend rot Miffy. Ik denk aan je! *Knuffel*
Op een gewone computer typt toch wat makkelijker dan op een telefoon: bij de echo vanmorgen was er echt geen twijfel mogelijk, er bewoog helemaal niks. Waarschijnlijk is al heel snel na de vorige echo het vruchtje dood gegaan. Omdat er toen wel een krachtige hartslag was, was dit niet helemaal het meest waarschijnlijke scenario, maar we hielden er wel rekening mee, en eigenlijk is dit natuurlijk prettiger -of minder rottig- dan eerst nog langer in onzekerheid zitten en dan alsnog slecht nieuws, waar we meer op rekenden.

Nu moet ik even bedenken of ik wil afwachten wat er gebeurt, of een curretage wil, maar ik denk dat ik tot eind volgende week wil wachten (dat is dan ongeveer 3 weken nadat de groei gestopt is), en niet langer. De week daarna moet Pluis onder het mes, en dan wil ik dit eigenlijk wel achter de rug hebben.

Man en ik zijn vanmiddag maar een eind gaan wandelen, en hebben in de stad geluncht. Ik met carpaccio, want dat mag nu weer.

Leuker nieuws: Es, gefeliciteerd met je 3 examens. Met jouw voorbereiding vind ik 3 hoge cijfers wel een wijntje waard.

Citro, het klinkt wel een beetje alsof je met Limoen verzeild raakt in een patroon wat je niet wilt. Hulp inroepen om dat te doorbreken lijkt wel een goed idee.
Ik ben aan het Housen.
Och Miffy. Wel fijn dat je nu zekerheid hebt, maar jemig meid, dikke knuf.

Het lijkt me zo raar dat je nu moet wachten tot het misschien loskomt.

Citro, ik ken verscheidene ouders die een soort cursus hebben gevolgd via het CB en die daar veel baat bij hebben gehad. Al is het alleen maar om uit dat bekende cirkeltje te komen.
O, ik had je bericht nog niet gezien Miffy! Stond er net nog niet.

Tja, ik ben met je eens, het zat er aan te komen en de onzekerheid is ook vreselijk, maar toch. Het is nu definitief en dat doet pijn.

Wens je sterkte. Ook met je beslissing over curretage/afwachten.
Miffy. het blijft gewoon kl*te.
Heb je helemaal gelijk in, Sok.

Ik ga voorlopig er maar vanuit dat het net zo gaat als bij mijn moeder: de tweede zwangerschap ging rond 10 weken mis, maar daarna nooit meer problemen gehad met zwanger worden of blijven. Helemaal haar voorbeeld volgen wil ik dan ook weer niet, want ze kreeg daarna nog 3 kinderen, en eigenlijk vind ik een gezin van 4 en allebei werken net wat veel.
Ik gooi er nog maar een knuffel in voor jou Mif
quote:Miffy schreef op 31 maart 2009 @ 22:05:

Helemaal haar voorbeeld volgen wil ik dan ook weer niet, want ze kreeg daarna nog 3 kinderen, en eigenlijk vind ik een gezin van 4 en allebei werken net wat veel.

joh.

raar idee, dat je nu moet wachten op wat komen gaat.
It's nothing personal, I don't like anybody.

Ik vind House zo grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven