Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
SHIT!!! heel verhaal getypt en weg was alles.. en ik was nog niet eens klaar!! grr nou opnieuw proberen..

missw: het is zeker een hoop geld. maar als ik zeker zou weten dat het dan wel zou lukken dan hoefde ik er niet eens over na te denken. maarja wat nou als die evt 4e poging hetzelfde zou gaan als de 2e poging (nou moeten we eerst as dinsdag afwachten wat er besloten is en hoe we verder gaan want waarschijnlijk wordt het icsi) dan heb je en geen bevruchtingen en je bent je geld kwijt. en weer een hoop verdriet rijker.. ik weet ook niet of ik het een 4e keer aankan.. ligt ook geheel aan hoe de 3e keer zal gaan.. ik heb altijd veel last van de hormonen en die punctie hé das echt een drama geweest de laatste keer! eerst maar even en dinsdag afwachten en dan weten we weer hoe we er voor staan..

jeetje dat je pas in okt terecht kan.. de hele MM bestaat uit wachten.. wachten op afspraken wachten op behandelingen, wachten op je ongi en wachten en hopen dat je ongi wegblijft..

kaetje: wij hebben het inderdaad met ovulatie-testen gedaan maar ik weet dat ze het ook via bloedprikken doen.. vraag er naar als je maandag bij de gyn. zit.. is dat jullie 1e orienterend gesprek? of hebben jullie die al gehad? in ieder geval heel veel succes een maandag en schrijf evt. vragen die je hebt op zodat je ze niet kan vergeten..

doggie: wij hopen inderdaad ook dat 3 maal scheepsrecht is.. wat gaan ze half sept bij jullie doen? ( heb niet alles terug gelezen)

tegenwoordig kan je vrienden maken op het forum, en dan kan je (via mijn viva) elkaar berichten sturen die alleen je vrienden kunnen zien, op deze manier kunnen we elkaar evt. vertellen waar we vandaan komen en in welk ziekenhuis we lopen enzo..

groetjes wendy
Yes, wat spannend. De testen van kruidvat schijnen heel gevoelig te zijn en ook betrouwbaar. Misschien die nog eens proberen? En met ochtendurine, dan is het meer geconcentreerd.

En als je op het zwanger of niet topic kijkt (wat eerst een sticky was maar nu niet meer) dan zie je altijd staan dat een tweede streepje alleen verschijnt als je zwanger bent.

Wendy, ik zal eens kijken of dat lukt met vrienden maken. Wel een heel goed idee van je!

Wij hebben inderdaad ons allereerste gesprek bij de gyn maandag. Ik zag trouwens je topic over adoptie. Ken je de site www.wereldkinderen.nl al? Daar staat heel veel info op. Wij hebben ons niet ingeschreven maar hebben wel altijd gezegd dat we wel voor adoptie willen gaan als een kindje van onszelf er niet in zit. Alleen wanneer we ons inschrijven hebben we het eigenlijk nooit over gehad.
Wendy, ik heb je een uitnodiging gestuurd. Ben benieuwd wat er gebeurt als jij accepteert.
kaetje...Ik heb idd gelezen dat een streepje een streepje is, al moet je m bijna tegen t licht houden, maar we zijn al 14 maanden bezig...ik durf het niet te geloven!!jullie snappen natuurlijk wel wat n teleurstelling het altijd weer is...!!wel heb ik n beetje pijnlijke (.)(.)maar dat kan ook voor de ong.maar die hoge temperatuur is wel apart heb nl 37.7, terwijl het zakt als je ong wordt!!maar heb t wel koud...terwijl ik geen koorts heb!!!mensen, ik hoop het zo...maar ik ben nog even te bang om te testen...erg he???
ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent om te testen! Ben je altijd heel regelmatig? Ik ben zelf wel heel regelmatig als je kijkt naar de tijd tussen eisprong en NOD (13 dagen) maar soms verschilt mijn cyclus wel van 26 tot 33 of 34 dagen. Die ene keer dat het 34 dagen duurde was ik zooooo blij! Dus ik snap wat je bedoelt hoor, dat je nog niet weer wilt testen. Maar het is wel heel spannend!!
Ik ben ook regelmatig ja, hoewel het 1x wat langer duurde, maar dat kan ook nog stress komen!!ik weet het niet, ik denk dat ik pas over een aantal dagen weer ga testen, ik hoop het, want anders is het namelijk niet meer nodig!!!
yes:wat ontzettend spannend!! ik had vanmiddag net je berichtje gemist. maar als je nod al 3 dagen terug was en je 1 dag voor je nod getest hebt en die een lichte 2e lijn liet zien, nou misschien is die lijn nu wel veel dikker.. ik hoop het voor je..

maar je angst kan ik me ook heel goed voorstellen.. iedere keer had ik hoop en elke keer als ik een test deed werd ik 5 nadien ongi..

kaetje: ik heb inderdaad op de site gekeken, wij hebben altijd gezegd als het samen niet lukt dan gaan we samen verder.. nu de laatste behandeling in zicht is hebben we er nog eens over nagedacht, maar ik denk niet dat we doorgaan voor adoptie. emotioneel is dat best zwaar denk ik en ik weet niet of ik dat trek. gemiddeld duurt het zo'n 6 jaar eer je "aan de beurt ben" (heb ik gelezen) wel zou ik als ik jullie was je alvast inschrijven, zodra je je inschrijft kom je op een wachtlijst en deze duurt al +/_ 2.5jaar voordat je daadwerkelijk gaat beginnen.. ik hoop natuurlijk dat jullie zwanger worden maar stel dat dat niet zo is dan sta je wel vast op die lijst..

ik heb je geacepteerd als vriend en je staat in mijn vriendenlijst.. ga je zo even een berichtje sturen..

groetjes wendy
http://forum.viva.nl/forum/preferences

he meiden met deze link kan je je berichten volgorde aanpassen zodat je het laatst gereageerde antwoord weer op pagina 1 hebt staan..

groetjes wendy
yes: en??? spannend hoor..

groetjes wendy
hoiii.......ik denk dat ik maandagmorgen ga testen...waarom weet ik niet, maar ik ga vandaag even een test halen!!mischien kan ik beter een digitale doen, daar staat tenminste duidelijk zwanger, of niet zwanger op!!nou ja, ik kijk wel even!!

Ik ben benieuwd..!!
spannend hoor! Mijn duimen draaien voor je yes!

Wij gaan vanacht uit logeren dus ik denk niet dat jullie nog van me horen dit weekend. Als ik maandagochtend mn zenuwen niet kan bedwingen kom ik hier nog wel even langs, haha.

We moeten om half 11 bij de gyn zijn en als ik thuis kom zal ik meteen verslag doen hier. Maar nu eerst lekker van het weekend genieten!

groetjes!
He Yes, wat spannend zeg!! Ik zou juist nu meteen weer testen, zo nieuwsgierig ben ik wel. Maar heb dan ook al vele zw testen versleten het afgelopen jaar!! Laat ons het maandag maar weten. ClearBlue heeft super digitale testen, ik gebruik ook altijd hun digitale ovu-testen. (Heb ook nog 2 digitale zw testen liggen voor je weet nooit ) Hahaha....

Wendy, wij hebben ook altijd gezegd als het niet lukt dan adoptie, maar ik zie ook wel tegen op. Maar zover zijn wij nog niet in ons traject en ons hoofd. Maar 6 jaar wachten??? Eer wij zo ver zijn en nog 6 jaar wachten? Dan ben ik veel te oud, je mag toch maar tot 42 ofzo?

Wij hebben in sep trouwens pas de eerste afspraak bij de gyn, zal wel beginnen met zaad testen en bloed prikken. Duurde zo lang omdat er maar twee gyn zijn die fertiliteit doen voor het ziekenhuis en die gingen natuurlijk ook nog op vakantie.....

[
Succes maandag Kaetje!!!
Ik heb ook nog een digitale zwangerschapstest liggen... Die bewaar ik voor als ik weet dat ik zwanger ben. Dan gebruik ik die en dan maak ik er een foto van voor in t plakboek. Idioot misschien maar dat plan heb ik opgevat na een aantal negatieve digitale testen. Dus pas als ik positief test met een goedkope ga ik die dure er nog aan wagen, haha.

Doggie, de preciese regels weet ik niet maar vanaf een bepaalde leeftijd kan je geen baby's meer adopteren maar wel kindjes die een beetje ouder zijn. Maar ik weet niet vanaf wanneer dat is.
hoii, ik heb net bij de trekpleister een digitale test gehaald van cb...ik heb met mezelf afgesproken dat ik m maandagmorgen ga doen,of woensdagmorgen, dan ben ik nl weer vrij!!!

Doggie, ik snap dat jij t wel zou doen, ik wil het nl ook heel graag, maar ik heb na maanden weer een beetje hoop dat het weer eens raak kan zijn, ik wil dus even mn weekend niet verpesten door een negatieve test...nog even vasthouden aan mn lichte streepje van afgelopen dinsdag en mn hope temp, tis onzin , ik weet t, maar ik heb nu zo vaak negatief getest, dat ik nu even af wil wachten..die testen zijn ook best nog prijzig, zeker die digitale!!

Kaetje, geniet lekker van je weekendje, ik ga aan je denken maandag en ben heel erg benieuwd naar je verslag!!succes alvast hoor!!!

Wendy:tis zeker spannend!!mischien heb je t al ergens neergezet, maar mag ik vragen hoe lang jullie bezig zijn??heb je adoptie al helemaal uitegesloten?

Ik vind dat ook best moeilijk, ik ben er nog helemaal niet mee bezig, maar stel dat...je moet zo lang wachten en het kost zooooo veel geld!ik geloof best dat het ook psychisch erg zwaar kan zijn!!!

Meiden, een heel goed weekend allemaal!!en ik hou jullie op de hoogte!!!!
yes, is het al dinsdag dat je dat lichte streepje had? Ik snap dat je het nog even uit wilt stellen maar ik zou het niet kunnen! Vooral omdat je dat lichte streepje al had. Knap hoor! Geniet maar lekker van je weekend!
Hoi kaetje,

afgelopen dinsdag had ik dat lichte streepje...niets knap aan hoor, ik ben gewoon een scheitert haha!!!ik ben zoooooooooo bang dat ik toen te vroeg heb getest, en het dan alsnog niet zo is!!!maar ik hou jullie helemaal op de hoogte!!
Ha meiden, even over waarom mijn vriendin afgeweze is voor ivf, zij is niet psychotisch, zij heeft een depressie gehad, 10 jaar geleden en daarom twijfelen de artsen of zij het aankan om hormomen te gaan slikken enzo...erg raar en ze gaat een klacht indienen en naar een andere kliniek kijken. en het heeft ook zo zijn weerslag op hun relatie, haar man is boo op haar dat zij dit verhaal vertelt heeft in vertrouwen tegen de maatschappelijk werkster van de kliniek maar zij vertelde gewoon waar ze bang voor is en wil dit bespreekbaar maken en nu wordt dit tegen haar gebruikt. echt verschrikkelijk!!

Zo, dat ben ik kwijt fijn weekend allemaal!
Loeki, wat moeilijk zeg voor je vriendin!!ik hoop echt dat ze er toch voor mag gaan hoor!!!fijn weekend!
Loekie, wat erg zeg. En inderdaad, in vertrouwen. Dat is nog wel het ergste.
doggy:wij hebben juist altijd gezegt dat als het samen niet mag lukken dan maar helemaal niet.. en nu sloeg de twijfel toe.. maar nog eens 6 jaar wachten, en het hele adoptie-traject is ook niet makkelijk..

yes:wow wat kan jij lang wachten zeg.. ik zou dat echt niet kunnen hoor..

wij zijn al 3 jaar en 4mnd bezig.. 6 iui behandelingen en 2 ivf pogingen verder.. het moeilijkste is al die zwangere om ons heen, waaronder mijn zusje.

kaetje : ik heb ook nog een dichte verpakking van CB liggen ook de digitale, een voordeel verpakking... gekocht in april en in september kan ik hem misschien wel weer terug brengen..

ben even in een beetje sombere bui, as dinsdag is ons gesprek en ik ben al een beetje zenuwachtig aan het worden..

loekie: wat vreslijk voor je vriendin zeg! maar dat ook haar vriend boos op haar is.. pff moeilijk hoor.. voor je vriendin..

groetjes wendy
Yes, spannend hoor! Volgens mij is dat gewoon vet positief! Knap hoor, ik zou mijn nieuwsgierigheid ook echt niet kunnen bedwingen.

Kaetje, morgen de eerste afspraak. Ben je zenuwachtig of helemaal niet? Het hoeft ook absoluut niet hoor, maar ik kan het me wel voorstellen als je het wel een beetje zou zijn.

Wendy, voor jou ook spannend dinsdag. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen. En wanneer jullie weer verder kunnen.

Ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest voor de 3e FM. Er zitten 2(!) prachtige eitjes. Eentje was nu 20mm en de andere 24mm. Goed he, we hebben dus eigenlijk 2x kans. Ik moet maandagavond de pregnyl zetten en dan is woensdagochtend mijn 1e IUI! Ik hoef dus alleen nog vandaag en morgen de lucrin en gonal-f te spuiten. Ik vind het zo enorm spannend!

Draaimolen~, wat spannend, twee goede eitjes!!! Nog twee dagen spuiten en maandag de pregnyl. Zet je die ook zelf of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?

Loeki, wat raar, zoiets in vertrouwen vertellen en dan dit. Belachelijk!!

Yes, blijf het heel knap van je vinden hoor!!
Kaetje, ik vergeet je helemaal succes te wensen! Stom van me. Dus bij deze: heel veel succes morgen!

Doggie, de pregnyl moet ik ook zelf spuiten en deze past helaas niet in de auto injector, dus zal deze keer zelf de naald in mijn huid moeten steken. Vind ik ook wel een beetje eng hoor, denk dat ik even aan mijn moeder vraag of zij het wil doen. Is daar veel beter in dan ik...
DM Succes

Kaetje: ook jij succes maandag

En wendy dinsdag, wat spannend en alles bepalend allemaal.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven