Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
hoii, hmmm, zo knap ben ik niet, want heb net een test gedaan, had er nog 1 van matcare liggen..deze was negatief!!!helaas ,helaas!!maar goed, ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn, had tenslotte wel een lichte positieve van t kruitvat!!

Ik denk dat ik woensdag maar 1 van cb ga doen als het nog nodig is!!ik hoop t, maar de hoop is wel flink gedaald!!!en zo niet...dan gewoon weer op naar de volgende ronde!!! :-)
quote:yes schreef op 18 augustus 2007 @ 19:29:

hoii, hmmm, zo knap ben ik niet, want heb net een test gedaan, had er nog 1 van matcare liggen..deze was negatief!!!helaas ,helaas!!maar goed, ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn, had tenslotte wel een lichte positieve van t kruitvat!!

Ik denk dat ik woensdag maar 1 van cb ga doen als het nog nodig is!!ik hoop t, maar de hoop is wel flink gedaald!!!en zo niet...dan gewoon weer op naar de volgende ronde!!! :-)shit, shit, shit.. wat raar toch allemaal, snap best dat je hoop een beetje gedaald is, maar waarom wachten tot een woensdag eer je die van CB gebruikt? ik hoop het echt voor je..
iedereen heel veel succes komende week..

dm: waarom pas een maandag de pregnyl spuiten? je eitjes zijn toch al groot genoeg?? de pregnyl zetten valt wel mee hoor.. ik kan het ook, dus jij ook.. (maar ik heb ook hulp gehad hoor..)

ben ook heel benieuwd naar wat ze te zeggen hebben.. toch ben ik er ook wel bang voor.. in princiepe kunnen we gelijk weer verder, als het icsi wordt weet ik alleen niet waar ik mee begin..

groetjes wendy
Hallo,

Yes, spannend hoor. Maar nu dus een negatieve test...Dat is balen. Je bent al wel een paar dagen overtijd, hoeveel precies?

Over dat streepje: een streepje is een streepje en betekent dus zwanger..Maar..er is altijd een heel licht streepje te zien. Dit betekent dat de test het doet. Vooral goed te zien als je hem in het licht houdt. Ben ik in een jaar geleden ook vaak genoeg ingestonken helaas. Maar niet ongesteld is niet ongesteld en dat is postief, dus we houden onze duimen omhoog voor je!

Hm adoptie, moelijke keuze hoor. Altijd hebben wij gedacht voor ons geen adoptie. Alleen een kindje van ons zelf kan ons gelukkig maken. Tot afgelopen vakantie. We hadden daar een nederlands stel leren kennen met een geadopteerd chinees meisje van nu 2 jaar oud. We waren allebei op slag verliefd en mijn man zei(helemaal uit zichzelf): van haar zou ik niet zoveel kunnen houden als van mijn eigen kind. Ik ook, alleen vind ik de procedure niet echt een prettig vooruitzicht. De lange wachtttijd, de kosten, de selectie.. En adopteren gaat steeds moeilijker worden omdat er zoveel kinderhandel is, illegaal. En..wanneer ga je je dan inschrijven. Nu al. of pas als je weet dat het echt niet gaat lukken zelf. Aan de ene kant vind ik adoptie ook iets nobels en als we het alleen zouden doen omdat we zelf geen kinderen kunnen krijgen heeft het ook weer iets egoistisch. Moeilijk dus!

Meisjes welterusten en sweet dreams, liefs
Wendy,

Wat is precies het verschil tussen ivf en isci? Ik dacht altijd dat ivf altijd als laatste behandeling komt, maar dat is dus niet zo..?

En gaat isci ook per drie keer qua vergoedingen?
quote:misswilliams schreef op 18 augustus 2007 @ 23:30:

Hallo,

Yes, spannend hoor. Maar nu dus een negatieve test...Dat is balen. Je bent al wel een paar dagen overtijd, hoeveel precies?

Over dat streepje: een streepje is een streepje en betekent dus zwanger..Maar..er is altijd een heel licht streepje te zien. Dit betekent dat de test het doet. Vooral goed te zien als je hem in het licht houdt. Ben ik in een jaar geleden ook vaak genoeg ingestonken helaas. Maar niet ongesteld is niet ongesteld en dat is postief, dus we houden onze duimen omhoog voor je!

Hm adoptie, moelijke keuze hoor. Altijd hebben wij gedacht voor ons geen adoptie. Alleen een kindje van ons zelf kan ons gelukkig maken. Tot afgelopen vakantie. We hadden daar een nederlands stel leren kennen met een geadopteerd chinees meisje van nu 2 jaar oud. We waren allebei op slag verliefd en mijn man zei(helemaal uit zichzelf): van haar zou ik net zoveel kunnen houden als van mijn eigen kind. Ik ook, alleen vind ik de procedure niet echt een prettig vooruitzicht. De lange wachtttijd, de kosten, de selectie.. En adopteren gaat steeds moeilijker worden omdat er zoveel kinderhandel is, illegaal. En..wanneer ga je je dan inschrijven. Nu al. of pas als je weet dat het echt niet gaat lukken zelf. Aan de ene kant vind ik adoptie ook iets nobels en als we het alleen zouden doen omdat we zelf geen kinderen kunnen krijgen heeft het ook weer iets egoistisch. Moeilijk dus!

Meisjes welterusten en sweet dreams, liefs
missw: het verschil tussen ivf e icsi is dat bij ivf het zaad zelf in de eicel moet zien te komen en bij icsi wordt dat door het lab. gedaan.. je start bij icsi hetzelfde als bij een ivf poging alleen de bevruchting wordt bij icsi een handje geholpen.. en helaas is een icsi behandeling in combinatie met de ivf en zit dus in die 3 pogingen..

en wat je schrijft over adoptie is waar, en inderdaad als je het echt zou willen moet je je nu vast inschrijven. het hele trajesct bestaat uit meerdere wachtlijsten en de 1e duurd al zo'n 2.5 jaar.. je staat nu nog aan het begin van de mm en als je daar mee klaar bent en het is allemaal niet gelukt, dan sta je in ieder geval al een lange tijd op die wachtlijst..

groetjes wendy
Hoi missw..bij deze test had je een controlelijn en een teslijn, de controle lijn was een dikke streep ,dus de test was goed uitegevoerd....de testlijn gaf een hele lichte lijn, en dat is juist vreemd, want die hoort helemaal niet te kleuren!

maar ik wacht t maar even af nog, ben nog niet ong.ben nu dus 5 dagen overtijd als het goed is...dacht gister echt even dat ik ong werd, maar tis er nog niet...maar ik reken nu gewoon op niet, dus hoop dat t snel komt, dan kan ik door voor de volgende ronde..!!!
Ha Yes, wat spannend zeg..........we leven met je mee en hopen op supergoed nieuws!!!
Ik wordt gek van deze nieuwe site!!! Kon niet inloggen, duurde eeuwen voor ik uberhaupt op ons forum kon, nu had ik een heel verhaal getypt, verdwijnt de pagina uit zich zelf naar de begin pagina van ons onderwerp!!! AAAHHH Stomme nieuwe site!!

Afijn nog een keer proberen dan maar.

Yes, wat zou kunnen zijn is dat je wel een bevruchting had, vandaar dat lichtje streepje, maar dat de innesteling niet helemaal goed is gegaan, dat zou verklaren waarom je nu geen streepje meer hebt. En dat je morgen of overmorgen ongesteld wordt. Ik hoop het niet natuurlijk, zou ook kunnen dat de test van matcare niet goed is. Ik heb ook problemen gehad met hun goedkope ovu-tetsten. Daarom zweer ik nu bij Clearblue.

Wendy, dat verschil wist ik ook niet. En dat dat in die drie pogingen zat al helemaal niet.

Hier voor het eerst weer eens een hele, hele kleine hoop op een zwangerschap, wel heel klein hoor, maar aan jullie durf ik dat wel te zeggen. Ik heb nl as zaterdag mijn nod en heb nu hele gevoelige tepels. Dat heb ik eigenlijk nooit om deze tijd. Maar voor hetzelfde geld is het helemaal niets. Nu denk ik stel je eens voor dat het wel zo zou zijn. Heel raar, maar durf niet te hopen. Maar moest dit gewoon ff kwijt, hoe stom het ook klinkt om te hopen bij zoiets kleins en een week van te voren nog wel. De kans dat ik volgende week heel verdrietig ben omdat ik hoop had is vele malen groter dan de kans dat ik wel blij ben. Toch heb ik hoop.
heb eindelijk ook een plaatje!!
Ik weet toch wel beter dan hoop te hebben.

Was ik de laatste maanden juist heel relaxed er over, verpest ik dat zelf weer door hoop te hebben.......aahhh....

Stomme emoties!!!!!
doggie: zonder hoop kan j enet zogoed stoppen hoor.. zelf na 3 jaar hadden wij nog hoop dat het evt spontaan zou kunnen, nu hebben we alle hoop op onze 3e poging gezet, anders kunnen we het ook niet.. laat je emoties gaan hoor, ook daardoor voel je je beter. op kroppen heeft echt geen zin..

ik ga voor je duimen hoor..

en dat van die icsi, eigenlijk is het een ivf behandeling maar omdat het lab zorgt voor de bevruchting heet het icsi..

yes: wat spannend allemaal hoor.. ook voor jouw ben ik aan het duimen..

kaetje: succes vandaag/ hoe was het? (ik ben een beetje vroeg met de vraag..)

groetjes wendy
Kaetje, hoe was het in het ziekenhuis?
Ik heb bijna geen tijd dus ik reageer heeeeel snel maar ik heb een nieuwtje! Mijn vriend vroeg gister of ik met hem wil trouwen!!!!! Dus we gaan volgend jaar in de zomer trouwen, joepie!!!!!!
Haai meiden.

Doggie, ik heb iedere maand hoop. Vooral als ik weet dat we precies rond onze eisprong hebben geklust. Dus niets geks aan hoor, hopelijk is het raak bij jullie!

Kaetje, succes vandaag!

Yes, nog niet ongesteld geworden? Spannend zeg!! Over die testlijn. Die kleurt ook altijd heel licht. Ik wil je echt niet ontmoedigen, maar dat heb ik zelf ook een paar keer gehad...Maar jij bent nu al 5 dagen overtijd, dus wie weet..

Ik moete even wat kwijt. Gisteren een familiedagje in Amsterdam gehad. Gewoon met het gezin en aanhang, altijd erg gezellig. Mijn zus die nu 37 weken zwanger is, is zo mooi! Ik voelde geen jaloezie meer, aleen maar trots en liefde. Ze zag er zo moederlijk uit al, met die dikke buik en ze straalde zo! Ze zijn nu zo blij met de komst van de kleine, terwijl ze per ongeluk zwanger is geworden. Zij ziet het nu als de keuze die haar uit handen is genomen, anders had ze nooit kunnen kiezen...Ze vindt het wel heel erg dat ik het ook zo graag wil. maar dat komt hopelijk ook wel in orde...

Wilde ik even kwijt..
Mevrouw Kaetje! Gefeliciteerd! Deze dag kan al niet meer stuk, leuk hoor!!

Kan het uit eigen ervaring zeggen dat trouwen heel erg leuk is..!
Gefeliciteerd Kaetje!!! Superleuk!!!!

MissW, wat goed dat je alleen maar trots voelde voor je zus!!
Jaah Kaetje gaat trouwen met Kaetjeman!!!! Dat is mooi fijn blij nieuws, heel veel Gefeliciteerd!!

Hoe was het vandaag bij het ziekenhuis?

Liefs!

Heureka!
Kaetje...GEFELICITEERD!!volgend jaar ben jij de bruid!!geweldig nieuws!!!!

Erg leuk dat er iemand is met goed nieuws...ik heb t namelijk niet!!gisteravond ong geworden!!dikke tegevaller, en heb vanmorgen even flink zitten janken voor n nieuwe voorraad hoop voor de volgende ronde!!!!!haha!

Ik heb wel even advies nodig, jullie zijn allemaal al lang bezig dus ben benieuwd hoe jullie het gedaan hebben!!!

Wij gaan nu dus naar de 14e ronde...maar ik moet erbij zeggen dat ik een paar maanden dus op t verkeerde moment heb gedaan, had me nl vergist in de eisprong, was zo naief dit alleen via de site van predictor te berekenen, terwijl mijn eisprong later of eerder was dan hun berekening, gezien de drukke tijd waarin we zaten en het daarnaast niet zo heel vaak gedaan hebben valt die kans al een beetje weg, daarbij komt dat ik heel veel stress heb gehad vorig jaar een een tijdje in de ziektewet heb gelopen..weer een nieuwe baan..toen ik een nieuwe baan had gebruikten ze me daar gruwelijk en werkte ik 6 dagen achter elkaar...ontslag genomen, en nu sinds een maand weer een nieuwe baan!!ik vraag me dus af of al deze stress ermee te maken kan hebben dat ik niet zwanger werd in die tijd!

Ook was ik zo dom om te denken dat als ik t onveilig deed meteen zwanger raakte, dus ik vroeg me na 2 maanden al af of ik niets mankeerde...ik was er dus teveel mee bezig!!!

Ik vraag me gewoon af of dit allemaal invloed kan hebben, en nu ik sinds een maandje een nieuwe baan heb, en een rustiger leventje het allemaal kan bevorderen...ik heb namelijk een aantal maanden een erg vreemde ong gehad..die duurde 1 dag of max 2 dagen, sinds de vorige ong is het weer normaal, gewoon zoals vroeger weer 5 dagen!!!

Wat vinden jullie???zouden jullie in mijn geval al naar de huisarts stappen??of gewoon nog even aanzien???

Ik weet namelijk niet of ik het al erg zie zitten al die onderzoeken, ik ben nog super jong dus voor mn leeftijd hoeft het nog niet!!ik hoop dat jullie me n beetje kunnen helpen!!en ik ben benieuwd, vanaf welk moment jullie naar de dokter gingen en wat hij toen deed!!!

Voorlopig ga ik gewoon even door voor de volgende ronde!liefs, Yes
He Kaetje, wat een geweldig nieuws. Van harte!!!!! En natuurlijk succes vandaag

Yes, nog steeds niet onnie?? spannend zeg

Veel liefs

Luus
kaetje: wooooow wat geweldig nieuws!! gefeliciteerd meid.. en nu gaan genieten van de voorbereidingen en misschien dat je daar een beetje afleiding in kan vinden.. hoe ging het vandaag??

yes:allereerst wat kl*te dat je ongi geworden bent!! als je de molen nog niet in wilt en ook je leeftijd speelt nog geen rol dan zou ik luisteren wat je gevoel je ingeeft.. en stress is altijd slecht.. wij zijn 9 april ('04) gestopt met de pil en 19 april ('04) overleed mijn vader, ik heb het daar zo moeilijk mee gehad dat ik uiteindelijk bij een psycholoog terecht kwam om alles weer op een rijtje te krijgen. dat we dus het eerste jaar niet zwanger werden hebben we daar aan geweten. en er te veel mee bezig zijn is ook niet goed, maar dan vraag ik me altijd weer af hoe kan je er dan niet zo mee bezig zijn?? we worden toch elke maand weer ongi? dan is het toch weer niet gelukt?

wel denk ik dat als je slecht in je vel zit het niet lukt.

in het begin dat ik was gestopt met de pil heeft het zeer lang geduurd voordat de pil ook daadwerkelijk mijn lichaam uit was, ik denk toch wel een paar maanden..

groetjes wendy
Yes, wat kl*te dat je ongesteld bent geworden zeg.

Hier ging bij de gyn alles goed op zich maar er is nog niks gebeurt. We worden doorverwezen naar de fertiliteitsarts in hetzelfde ziekenhuis. Zij doet dan het hele traject van tests enzo en dan kom je weer terug bij je eigen gyn. Vind ik prima want ik vond het een prettige, rustige man en hij nam echt goed de tijd voor ons. We hebben wat vragenlijsten meegekregen (maar niks over mn ouders gelukkig! Hoef ik hun nog niet in te lichten in ieder geval) en ik heb al een formulier van het lab. Op de derde dag moet ik dan bloed laten prikken en dat testen ze op allerlei hormonen en ook op chlamidia (aaaaah!!!). Het zaad van vriend was heel goed, dat heeft hij nog een keer uitgelegd. Hij had heel erg veel zaadcellen en 27 % was goed beweeglijk en dat moet minimaal 25% zijn maar hij had zoveel zaadcellen dat het daar niet aan lag. Ik heb gevraagd of het verstandig is om af te vallen (hoewel ik dat natuurlijk al wist) en hij zei dat het absoluut heel goed zou zijn en dat het ook onze kansen zou vergroten. En dat het ook veel beter zou zijn als je zwanger bent omdat overgewicht ook een extra gevaar oplevert voor het kindje en voor jezelf, afgezien van het (extra) ongemak dat je volgens hem zou hebben bij de laatste loodjes. Een extra stimulans om af te vallen dus, naast de bruiloft natuurlijk!!! Ik ben echt zo blij, ben helemaal in de wolken. Heb vandaag meteen van die dikke dure bruidsbladen gekocht met jurken enzo. Mooi om daar in te bladeren zeg, het lijkt wel een sprookje. Ik hoop ook dat het onze gedachten weer wat van de zwangerschap af houdt, dat zou voor ons ook wel goed zijn.

En nou vergeet ik nog wat, waar ik zo bang voor was valt gelukkig ook mee, bloedprikken kan bij mijn ziekenhuis ook de hele dag en een inwendige echo wordt al vanaf half acht gedaan dus dat is ook heel mooi, dan mis ik misschien alleen het eerste uur bijvoorbeeld. Op 15 oktober gaan we naar de fertiliteitsarts, een vrouw. We konden volgende week vrijdag al terecht maar dat ging me ineens veel te snel en nu zitten we mooi in de herfstvakantie en dan hoef ik me nu in ieder geval over mn werk geen zorgen te maken. Dat vind ik wel fijn. We gaan ons eerst maar eens richten op de bruiloft en een datum enzo prikken. Hartstikke bedankt voor jullie felicitaties allemaal, heel lief!

Ik ga later nog wel even op iedereen reageren maar ik moet nog een paar mensen bellen met het goed nieuws, haha :-D
Kaetje, gefeliciteerd met je aanzoek!!! Super leuk nieuws, kun je lekker genieten van de voorpret, jurk/locatie/taart!!

Fijn dat het eerste bezoek goed is gegaan bij de arts.

Yes: klote dat je ongi bent geworden :( maar aan je verhaal te horen, ben je eigenlijk nog niet zo lang "goed"bezig, als je begrijpt wat ik bedoel. wat er eerder gezegd werd, volg je gevoel en geef het nog een paar maandjes. Hoe jong ben je eigenlijk?

Wendy: veel suc6 morgen, wens je alle geluk toe...

Misswilliams: geweldig dat van je zus....herrlijk dat je je zo voelt!
Kaetje gefeliciteerd met je aanzoek !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven