Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
doggie we hebben nu al zin in dat weekend.. van mij mag het al zo ver zijn.. dan weten we inmiddels ook hoe en waar we aan toe zijn en of we klaar zijn met de behandeling (zwanger/niet zwanger) en of we toch nog een behandeling gaan doen..

ik heb nog even op de site van sanadome gekeken voor heerlijke behandelingen ed. ik denk dat we nog een antistress behandeling (massage rug, gezicht en handen) en een waterontspanningstherapie erbij doen.. dan wordt je heerlijk door het water bewogen.. mmmh klinkt echt goed..

groetjes wendy
[Loeki, is ongeloofelijk balen altijd weer als je ongesteld wordt. Wij begrijpen dat als geen ander. Weer een teleurstelling verwerken. Sterkte!

Wendy, die behandelingen klinken echt super goed!! Moet toch maar weer eens wat boeken.
Hai allemaal,

Wendy, MissW, Kaetje, dank je wel voor de reacties! Na mijn dipje rond de ovulatietest heb ik geprobeerd het echt even van me af te zetten. Inmiddels zit mijn NOD eraan te komen en heb ik mijn gebruikelijke kwaaltjes dus ik weet alweer hoe laat het is. En toch....stiekem hoop ik dan toch dat de menstruatieklachten eigenlijk de eerste zwangerschapskwaaltjes zijn, erg he?

Van de week nog wel met m'n man over gehad wanneer we evt. naar de huisarts gaan. Hij wil nog een tijd gewoon blijven proberen, vindt zelfs de ovulatietest eigenlijk al niks. Ik wil graag weten of er iets aan de hand is. Aan de andere kant, het trekt me inderdaad helemaal niet om verplicht te moeten vrijen. We vonden het nu met die ovulatietest al zo verplicht. Dubbel gevoel dus, maar dat zal er wel bij horen.

Wat betreft mijn cylcus. Meestal zit ik ergens tussen de 31 en 35 dagen, maar met uitschieters naar 28 en 42. Op zich dus keurig, maar die uitschieters maken het lastig. Daar zit ook geen regelmaat in, soms ben ik opeens 'al' ongesteld, soms blijft het maar duren tot het doorbreekt. Ik loop dan van tevoren vaak wel een week of langer met buikpijn. Ik heb het gevoel dat dit met mijn ovulatie te maken heeft, dat die niet doorzet oid, want daar heb ik soms ook meerdere dagen last van. Maar ik heb geen idee of dat kan. Het zorgt in ieder geval bij mij wel voor de gedachte dat er met mij wel eens iets 'mis' kon zijn. Wat ik aan de ene kant graag wil weten en tegelijk heel graag wil negeren. Want stel dat het echt zo is, waar beginnen we dan aan?

Een heel verhaal weer. Maar erg fijn om het hier even van me af te kunnen schrijven en mee te kunnen lezen.

Groetjes,

Kippetje
Hallo allemaal,

even een bericht vanaf hier. Afgelopen woensdag de BM foto's gehad. Het onderzoek viel me iets mee maar ik heb 2 dagen flinke napijn gehad. En daardoor leek er ook iets van griep door te komen. Maar goed, dit hebben we gehad. De gyna die er bij was vond alles er netjes uitzien. Over twee weken krijgen we een telefoontje van de kliniek en dan horen we verder wat te doen. Spannend. Volgens de gyna was het beter niet zwanger te worden deze hele cyclus. Raar gevoel dat het nu niet mag.... en dat terwijl je juist al die maanden zo bezig bent zwanger proberen te worden.

Het lijkt wel nu de dagen weer langer worden iedereen hier op het forum heftiger reageren. Of zal het steeds de teleurstelling zijn??? Het lijkt wel alsof mijn vriend en ik steeds vaker met kinderen van anderen geconfronteerd worden. In onze omgeving zijn niet veel mensen met kinderen dus vaak is het niet maar juist buiten de deur. En dan iedere keer die blikken tussen mijn vriend en mij....... Zo van wat willen wij dit ook graag. Maar goed er is nog genoeg hoop. Dus we gaan eerst maar eens rustig afwachten wat de gyna over twee weken te melden heeft.

Ik hoop dat iedereen een beetje heeft kunnen genieten van het weekend! Het weer is in elk geval heerlijk.

Groetjes

Luus0503

Wendy, klinkt goed wat je geboekt hebt. Zou voor ons die zwanger willen raken best wel onder de ziektekosten mogen vallen hahahaha.

Kippetje, dat ken ik hoor dat al je voelt onnie te worden je toch eigenlijk hoopt dat het tekenen van een zwangerschap zouden kunnen zijn. Dat komt toch door de hoop die we allemaal elke maand hebben.
He meiden Ik lees al tijden mee, maar heb nooit de 'moed' op kunnen brengen een reactie te plaatsen. Voelde zo 'écht' namelijk... als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ook ben ik wat ouder dan de meesten...36. SInds ruim een jaar bezig en net in het medische circuit gegaan. Vandaag een rotdag gehad, na een lang weekend met vrienden met allemaal kleine kinderen. Brrrr. Niemand merkt het aan me (behalve mijn vriend), maar ik heb net even lekker mijn tranen de vrije loop gelaten.

Als jullie het ok vinden kom ik hier ook meepraten en meeleven.

Enne, oh ja, ik ben dus klonkje, 36, woon in Gelderland met heel leuke man en ik werk in het HBO onderwijs.
Allereerst: Welkom klonkje. Natuurlijk mag je meeschrijven. Raar idee eigenlijk dat er ook nog veel meer mensen mee lezen dan alleen wij zelf eigenlijk. Heb je al onderzoeken ofzo gehad? Je bent inderdaad ouder dan de rest van ons (zeg ik zo uit mn hoofd) maar dat geeft helemaal niks! Heb je toevallig het artikel in de viva van vorige week nog gelezen? Ging ook over zwanger worden. Of misschien 1 van de andere dames?

Loekie, jammer dat je ongesteld bent geworden.....

Luus, gelukkig zag het er goed uit. Wel jammer dat jullie nou niet zwanger mogen worden.

Kippetjetok, misschien kun je nog beter even wachten met de MMM als je vriend er nog niet helemaal achter staat. Het is best een moeilijk proces en het is denk ik voor hem ook belangrijk dat hij er aan toe is. Maar ik begrijp je frustratie hoor! Ik heb een tijd moeten wachten op mijn vriend, hij wilde eerst nog helemaal geen kinderen (oooooh, de ironie....). Ik stond te trappelen om er aan te beginnen maar hij was er nog niet aan toe.

Wendy, de behandelingen klinken super! Je weet toch wel dat het beter is om niet de sauna in te gaan als je net zwanger bent he? Wel even in de gaten houden dus tegen die tijd.

doggie, wat goed dat je zonder alcohol op stap gaat. Wij hebben de consumptie hier in huis ook beperkt. Ik drink al bijna niet maar lief dronk best behoorlijk. Iedere avond eigenlijk wel een paar biertjes, of wat glazen wijn. Nu dus doordeweeks niet meer. Ook beter voor de financieen, haha.

Draaimolen, hoe gaat het ermee? Heb je al kwaaltjes???? Spannend allemaal he.

MissW, hoe gaat het met jou? Nog nieuws?

Met mij gaat het weer goed... Ik was zo boos op mezelf! Ik was op tijd weg gegaan van mn werk maar ik kwam achter allemaal slakken terecht onderweg en het schoot niet op. Alle stoplichten tegen natuurlijk. Kwam ik gewoon precies om vijf uur binnen, was alles al donker. Toen ik thuis kwam wilde ik wel even janken (in de auto ook al gedaan) maar mn vriend zou op pad gaan met zijn en mijn vader en broer en ze stonden tegelijk met lief op de stoep. Snel nog even een signaaltje aan hem gegeven dat het weer niet gelukt was en daarna ben ik naar mn moeder gegaan om te eten. Daar zo'n gezellige avond gehad met mn schoonzus en oma en mams dat ik de ellende al weer vergeten was. En nu een ontzettend lekker weekend gehad dus ik kan er weer tegen aan! Zaterag in de Efteling geweest. Het enige dat jammer was, was dat mn schoonzusje gewoon wel een stuk of 8 of 10 opmerkingen heeft geplaatst dat ze snel neefjes en nichtjes wil en dat we toch wel aan kinderen moeten beginnen en dat t nog wel voor de bruiloft kan etc. etc. Kon haar wel een ram verkopen! Heb er heel snibbig op een gegeven moment wat van gezegd, dat ze op moest houden met zeuren. Heb vriend al gewaarschuwd dat ik een keer heel boos ga worden op haar als ze niet snel op houdt. Zag al de hele dag van die leuke hippe kinderwagens (wil ik ook!) met lieve kindjes er in (wil ik nog veel liever!!!!!) en dan haar gezeur er bij, dat kan ik echt niet hebben. Nou stop ik met zeuren hoor!

ben benieuwd hoe het met iedereen gaat, groetjes!
kaetje ja ik had al zo iets begrepen dat je beter niet zwanger in een sauna kan/mag. nou hou ik niet van een sauna, veelste heet zeg maar dus dat komt wel goed, ik heb er al rekening mee gehouden..

fijn dat je je weer beter voelt maar hoe zit het nou met het bloedprikken?

probeer niet al te boos te worden! weet je schoonzus waar jullie mee bezig zijn of niet?

klonkje welkom hier.. en inderdaad maakt het niet uit hoe oud je bent. als het zwanger worden niet lukt maakt leeftijd ook niet meer uit. kl*te is het bij iedereen.. hoe ver zijn jullie al in de MM?

ff kort voorstellen, dan hoef je niet helemaal terug te lezen. ik ben wendy, 28 jaar en getrouwd, manlief wordt morgen 31 en we zijn sinds 9 april 2004 bezig om onze wens te vervullen, helaas nog steeds zonder resultaat. inmiddels 6 iui behandelingen gehad en al 2 ivf pogingen, 1e keer 13 eitjes en 3 bevruchtingen waarvan 2 teruggeplaatst. 2e keer 14 eitjes en 0 bevruchtingen.

nu zijn we gestart met de 3e poging, dit wordt icsi en ik ben inmiddels weer aan de pil begonnen. as donderdag ga ik weer beginnen met spuiten. waarschijnlijk is dit onze laatste poging, maar als de oogst goed is en we misschien nog cryo's of gewoon veel bevruchtingen hebben dat we nog een poging wagen maar dat licht geheel aan het resultaat. ik ben ook al verder dan de meeste hier.

luus ik kan inderdaad proberen de rekening op te sturen, misschien dat ze er wat mee doen :0)

fijn dat alles er goed uitzag, maar ja inderdaad wel appart dat het nu niet mag. maar weetje de hele MM zit raar in elkaar. ik ben ook aan de pil om zwanger te worden!

kt ik begrijp je frustraties hoor maar misschien inderdaad nog even wachten, de MM is geen proces dat je alleen moet doorlopen. je hebt de steun van je man/vriend echt heel hard nodig..

groetjes wendy
Hoi allemaal,

Luus fijn dat de foto er goed uitzag. Was het alleen een foto van de baarmoeder of gelijk ook je eileiders? Hoe voel je je nu, nog buikpijn?

Klonkje, zeer welkom hier! NIet schromen om te schrijven, lucht heerlijk op en de meiden hier zijn stuk voor stuk schatten, including myself..hihi..

Kaetje, jammer dat het weer niet gelukt is en fijn dat je toch zo'n gezellige dag hebt gehad. Dat kan zoveel goed doen!!

Hier alles, naast het baby-gebeuren, wel goed hoor. Alleen vrijdag een brief van het ziekenhuis dat we pas de 15e nov kunnen komen ipv de 7e. Weer een week uitstel! Daar had ik even flink de P over in. Nu is het dan alweer meer dan drie maanden verder dan ons laatste gyn bezoek. Hoop toch echt wel dat het dan een beetje snel gaat en niet weer die hele cyclus meekijken eerst..zucht.. wordt gewoon echt pas 2008 dat ik zwanger word. Maar ja is niet erg. ALS ik maar zwanger word.

Deze maand is het niets, we doen het bewust niet rond mijn VB dagen. We willen het gevoel van vrijen zonder verplichting weer terugkrijgen voordat we straks helemaal in de molen zitten. Volgende maand wordt het ook niets, dan ben ik op vakantie( heb er veel zin in) en dan is het al november. DUs voot november kan ik met zekerheid zeggen dat ik niet zwanger zal zijn. En dat is oke, ik heb er vrede mee dat wij een duwtje van de mm nodig hebben en vind het ook erg belangrijk weer een normaal sexleven te hebben en even niet te hoeven letten op mijn eisprong en nog belangrijker, niet die weken erna van alles te voelen.. Even gewoon lekker vrij!!

Kus van mij
MissW, ik kan met het heel goed voorstellen dat je ff geen druk wil met vrijen. Het wordt toch zo beladen he?

En het vrijen omdat je elkaar lief vind is het belangrijkste!

Wendy, als ik het zo lees, krijg ik zoveel respect voor je. Al die pogingen en elke keer weer die teleurstelling verwerken. IK HOOP MET MIJN HEEL MIJN HART DAT DEZE POGING LUKT!!

Ik stuur je heel veel positieve vibes toe.....!!

Kaetje, balen dat het weer niet gelukt is. Ze gaan daar wel heel precies op tijd weg he? 5 voor 5 staan ze waarschijnlijk al met de jassen aan.

Klonkje, welkom hier! Ik zal me ff voorstellen, ben 32, zijn nu meer dan ruim een jaar bezig. Hebben morgen onze eerste afspraak bij de gyn voor de MM. Heb vorig jaar januari een miskraam gehad waarbij het hartje stopte met 9,5 weken. Krijg dus de dooddoener dat ik in iedergeval wel zwanger kan worden. Maar nu 9 maanden later geen teken van zwangerschap helaas. Wel regelmatige cyclus. Woon al jaren samen en heb een hond. (waar ik gelukkig heel blij van wordt als ik weer eens verdrietig ben)

Luus, de pijn viel mee bij de foto's, maar de napijn dus niet. Vervelend zeg. Gelukkig zag alles er goed uit.Wel vreemd gevoel lijkt me idd dat je nu juist niet zwanger mag worden om het ooit wel te worden.

Ik zie uit naar het gesprek van morgen. Ben gewoon benieuwd wat er besproken gaat worden. Laat het jullie wel ff weten hoor.

Kus Doggie
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie welkom! Tjee, wat heb jij al veel meegemaakt Wendy... Wij staan in het begin. Ik en mijn vriend zijn getest op SOA's, het zaad is onderzocht en we hebben een samenlevingstest gehad. Dat was allemaal goed. Aankomende vrijdag hebben we onze eerste afspraak bij de gyn.

Ik ben ontzettend benieuwd wat er gedaan/gezegd gaat worden. Ik ben overigens een enorme angsthaas voor witte jassen, bloed, prikken. Serieus, zelfs van bloeddruk opmeten word ik niet oed. Maar ja, ik heb het er wel voor over..
Pffff, heftige avond gisteren!

Ik was mn bril kwijt (jaja) en wilde die terug hebben. Overdag draag ik lenzen maar ik vind het heerlijk om in bed nog even tv te kijken en dat kan alleen als ik mn bril op heb, anders zie ik geen fluit. Omdat we uit logeren zijn geweest alle tassen op de kop, auto op de kop, gastvrouw gebeld, andere logees gebeld etc, etc. .En toen werd ik pissig. Ik wilde MIJN BRIL NU NU NU!!! Vond ook dat vriend eigenlijk maar heel weinig deed om hem op te zoeken terwijl ik al als een blinde mol door het huis scharrelde want ik had uit protest vast mijn lenzen uit gedaan. Toen hij op een gegeven moment "eigen schuld" zei flipte ik en stampte (!) naar boven waar ik nog even met wat deuren gooide (om elf uur 's avonds, lekker sociaal voor de buren). In bed gekropen, helemaal over de zeik. Vriend komt vragen of ik al afgekoeld ben (NEEEEEE) en ik begin me toch een partij te janken! Dit had lief nog niet eerder meegemaakt, vooral omdat ik zo boos was. Ik wordt niet snel boos want ik houd niet van ruzie. Maar nu was ik toch wel zo kwaad! Voornamelijk op mijn lichaam dat niet funcioneert zoals het hoort. Half blind, moddervet en niet in staat om zwanger te worden. En dan vooral de opmerkingen van zijn zusje in de efteling die me in het verkeerde keelgat waren geschoten (tien keer). Hij had ze helemaal niet eens gehoord maar werd ook meteen heel boos. Als ze het nog een keertje doet gaat hij er keihard wat van zeggen, dat ze gewoon haar kop moet houden (ook nie aardig, hihi) en dat ze niet weet wat ze zegt en hoe dat mensen wel eens zou kunnen kwetsen. Ik was echt helemaal overstuur en bleef maar snotteren. Hij heeft me gelukkig getroost en vast gehouden.....

Werkelijk waar, die opmerkingen. Dat we voor onze bruiloft maar een kinderwagen van hun ouders moesten vragen, dan kon zij die mooi lenen. Dat ze neefjes en nichtjes wil (ongeveer 6 keer) en dat het nog wel voor ons trouwen kan. En als toppunt zei ze ook nog dat ze misschien wel eerder ging trouwen dan wij (ze heeft net drie weken een vriend, hij stikte bijna toen ze het zei!). Onze ceremoniemeester meteen beledigt dat dat toch echt niet kon, en onze getuige ook op de teentjes getrapt. Toen ik zei dat wij toch echt eerst aan de beurt waren vond ze dat maar raar. Ze moest nog wel even gevraagd worden maar dan sloot ze toch niet uit dat ze eerder kon trouwen dan wij. Wat een bord voor de kop zeg! Maar vooral die opmerkingen over zwanger worden, alsof er al niet genoeg kinderwagens in de efteling zijn.... Ik kan me er goed voor afsluiten maar dit werd me gewoon te veel. Gisteren dus even flink gejankt en vanmiddag de bril op de oprit gevonden (naast de tandenborstel die ook weg was. Als die er niet naast had gelegen had ik bril nooit gezien en had ik er zo overheen gereden, haha)

Het vertrouwen dat we ooit wel zwanger worden is nu ook weer terug, dat was gisteren even zoek...
Oh Kaetje, zoals je het nu vertelt klinkt je schoonzusje als een naar mens, maar goed ze zal uiteraard ook goeie eigenschappen hebben. Maar ik snap heel goed dat ze met dat soort opmerkingen op je zenuwen gaat werken, ik hoop dat het je heeft geholpen om even je frustaties van je af te schreeuwen en lekker uit te janken. Is heel normaal, ik denk dat dat af en toe ook moet om door te kunnen. We zijn allemaal ooit ontploft hoor Nou, veel sterkte ermee weer!

En mij gaat alles prima hoor. Thx for asking!
Hoi meiden.

Sorry dat ik zo in jullie gedeelte kom 'binnenvallen' ,maar ik zou het heel fijn vinden om mijn verhaal met jullie te delen. Jullie zijn met zoveel en ik heb zoveel mogelijk doorgelezen,maar helaas ben ik er nog niet helemaal in thuis, wie wie is, maar dat zal snel komen.

Ik ben 30 jaar en mijn man en ik zijn sinds juni 2006 bezig om kinderen te krijgen.Helaas nog niks tot op heden. Vandaag ben ik bij de ha geweest omdat ik mede hierdoor een beetje aan het instorten ben. De ha nam me gelukkig wel serieus, ik moet de komende 2 maanden een temperatuurcurve gaan bijhouden en daarna gaan we naar de gyn.

Mijn man mag deze week zijn zaad laten testen,wat ook wel weer erg spannend is want de eerste stap wordt hiermee toch echt gezet. Mijn man en ik zijn wel blij dat we zo serieus genomen worden,maar toch is het een beetje 'eng'. Snappen jullie wat ik bedoel?

We denken op dit moment dat we niet te ver in de 'molen' gaan, maar de ha zei ook al dat je steeds een andere mogelijkheid voorgeschoteld krijgt om de kans te vergroten,dus wie weet gaan we daar dan wel in mee maar dat zien we dan wel.

Op dit moment ben ik gewoon een beetje teleurgesteld dat het zover heeft moeten komen. Want net als jullie allemaal had ik ook gehoopt op een natuurlijke zwangerschap, zonder testen enz. Hopelijk mag ik met jullie meekletsen over alle emoties die dit alles met zich meebrengt.

Iedereen veel succes met alles gewenst.

Veel liefs van mij
Hoi Melissa, tuurlijk mag je ook meekletsen! Spannend he, die eerste stappen. Ik weet nog dat ik vooral opluchting voelde toen het zover was. Wij doen het eigenlijk heel rustig aan. Ik wilde het liefst weer naar de gyn in de herfstvakantie dus er zit bij ons 10 weken tussen terwijl het ook met twee had gekund, toen hadden ze al plek. Nu vind ik het wel prima, we zien wel. Ik ben gewoon blij dat er iets gedaan wordt, het hoeft niet allemaal nu meteen van mij.

Draaimolen, ik ben blij dat het goed met je gaat! Bedankt voor je lieve woorden. Soms vind ik mn schoonzusje ook voornamelijk heel vervelend maar soms valt het ook wel mee hoor. En ze weet natuurlijk niet dat we bezig zijn. Ik denk dat ze zich kapot zal schrikken en zich heel schuldig zal voelen als ze het hoort. En dat vind ik dan ook wel weer zielig ergens. Het was in ieder geval wel een opluchting dat het er uit was gister, haha.

Kan er nu ook wel weer om lachen hoor maar t was wel heftig moet ik zeggen....
Ha meiden, nog 2 nachtje slapen en dan horen we van de gyn of het iui of ivf gaat worden....we zijn er langzaamaan naartoe gegroeid om tt deze keuse ze komen, zoals melissa schrijft; iedereen wil op een natuurlijke manier zwanger worden maar helaas hebben we hier geen invloed op las je genoeg klust. Dus woensdag wordt voor ons een moeilijke dag, als het zaad niet goed genoeg is hebben we geen keuze, dan wordt het ivf....eng hoor. Ik hoop nog steeds dat het spontaan gaat lukken. Ook zit ik nu in de proeftijd van mijn nieuwe baan dus die weten van nix.....ik hou jullie op de hoogte! Iedereen good luck!
ha iedereen,

daar ben ik ook weer eens, had even mezelf verboden om op zwangerschaps sites te kijken, maar nu ben ik er dus weer!!

Vanmorgen naar de huisarts geweest, ik heb een doorverwijzing gehad om bloed te laten prikken op schildklier en nier afwijkingen!hebben jullie die ook gehad??

Als de uitslag goed is , gaan ze het zaad van mn man nakijken!maar goed, eerst bloed prikken, en dan te bedenken dat ik dat vreeeselijk vind haha!maar ja, we doen t uiteraard wel!

Melissa, ik ben ook vanaf juni bezig!!we zitten dus gelijk!ben benieuwd hoe het bij jullie gaat ,hopelijk worden we snel zwanger met zn allen!!!

groetjes
Hai meiden,

zijn net terug van de gyn. Op zich een goed gesprek gehad, maar de conclusie is dat we zijn "weggestuurd" tot februari 2008. De arst gaat er vanuit dat je een jaar na je miskraam pas weer in aanmerking komt voor onderzoeken. Dus half januari miskraam gehad en dus februari pas weer eerste vruchtbare periode. Dus een jaar daarna pas verder kijken. En eigenlijk waren die onderzoeken ook niet nodig aangezien ik al een keer zwanger ben geraakt en dat je daardoor als conclusie kan trekken dat het zaad goed is en dat mijn eileiders gewoon werken. En dat het nu niet lukt, ach iedereen heeft maar 15% kans per maand. Zegt ze.

Dus eigenlijk zegt ze dat we gewoon moeten blijven proberen en vooral gewoon lekker een wijntje blijven drinken, seks hebben als je zin hebt, maakt niet uit of dat elke dag is, is niet slecht voor zaad. Ging daar weg met een goed gevoel, maar nu voel ik me toch wel klote. We proberen het toch al zo lang, al die maanden voor mijn miskraam tellen niet mee, omdat daar komt ie weer: we al een keer zwanger hebben kunnen worden. En nu pas een jaar daarna iets willen onderzoeken. Zelfs een simple zaadtest of bloedonderzoek doen ze niet omdat het al bezwezen is dat alles werkt! AAAAHHHH..... Mijn vriend vroeg of het een lucky shot geweest zou kunnen zijn aangezien we niet weten hoe zijn zaad is. Maar daarop zei ze dat de kans dan zou zijn dat hij weer een lucky shot had, net zo groot zou zijn als toen ik wel zwanger was. (???)

Ik had verwacht dat ze wel die onderzoeken nu zouden doen, de HA ook, anders had hij ons niet doorverwezen lijkt me.

Ook vind zij temperatuurlijsten bijhouden onzin, omdat ik met mijn mooie cylcus van gemiddeld 28 dagen gewoon een eisprong heb. Nu weet ik dat zelf ook van de ovutesten, dus dat klopt. Maar ook die moet ik niet meer doen, gewoon lekker vrijen is het devies en er niet zo mee bezig zijn. Ze zei nog net niet dat we eens lekker op vakantie moesten......

Nou ja, gewoon doorgaan zoals we al doen dus, en misschien is het wel helemaal niet nodig en ben ik deze keer gewoon zwanger. (who am I kidding??)

Ik moest ff dit ego verhaal kwijt.
Doggie, shit zeg. Kan me voorstellen dat je nu teleurgesteld bent. Ze weet het mooi te vertellen maar ondertussen wil je gewoon dat ze eens kijken hoe het zit met het zaad etc. Kan je geen second opinion aanvragen via de huisarts? Dat wordt in ieder geval door elke verzekering gedekt. En lekker makkelijk gezegd, niet aan denken etc. etc. Maar doe het maar eens! Hartstikke moeilijk.... Hoe lang waren jullie voor de miskraam ook al weer bezig? Jammergenoeg wordt een vakantie ter ontspanning niet betaald door de verzekering, anders mogen ze dat wel tegen ons zeggen,haha.

Tot februari wachten dus, dat duurt nog wel even...
Hai allemaal,

Ben wel weer rustig en heb me er bij neer gelegd dat we pas weer in feb mogen terug komen. Gister veel gehuild en ook omdat ze gister het dossier opensloegen op mijn echofoto van de miskraam. Dat is wel even hard aangekomen. Ik had die niet meer gezien en ik bleek er toch nog veel verdriet over te hebben. Maar alles bij mekaar duurde de rotdag maar 1 dag, want ik werd vandaag gewoon weer met een positief gevoel wakker. We gaan er alles aan doen om het te laten lukken!!! Misschien niet nu, maar het komt wel een keer!!

Kaetje, voor de miskraam waren we al langer dan een half jaar bezig.

Draaimolen, hoe voel je je? Gieren de hormonen al door je lijf??

groetjes Doggie.
Hoi doggie,

gelukkig dat je je nu wat rustiger voelt!Ik kan heel goed begrijpen dat je baalt, en je een beetje afgescheept voelt!!

Ik heb dat ook, door ovu testen ben ik er achter gekomen dat ik de afgelopen 3 maanden geen eisprong heb gehad waarschijnlijk!maar omdat ik die eerder weleens gehad heb ,(heb het wel gehad in januari en februari,daarna niet meer getest)vind de huisarts het niet nodig om te kijken waarom ik het de afgelopen 3 maanden niet heb gehad, omdat ik dus wel gezien heb dat ik die ooit gehad heb!

Heb gister dus bloed laten prikken, 4 buisjes!t viel wel mee, maar ben wel heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen!!wordt dus op schildklier, lever een nierafwijkingen nagekeken!ik vraag me alleen af of dat altijd word gedaan, ik heb geen flauw idee, heb namelijk nergens last van verder!

Maar goed, gister vertelde ik de dokter dus dat ik na 14 maanden nog niet zwanger ben, zegt hij:ik heb weleens een vrouw in mn praktijk gehad, die raakte niet zwanger, en toen bleek dat ze longkanker had!!!sorry hoor, maar dat is volgens mij niet echt tactisch om dat dan aan mij te gaan vertellen...nu zit ik in de stress, en niet zo'n klein beetje ook!!!

Afwachten dus, maar ppftt, ik vind het meteen doodeng!!

groetjes yes
Hoi Yes,

Wat een rare reactie van je huisarts!! Waar slaat dat nou weer op??Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt.

Ik snap niet helemaal waarom je op schildklier of nierafwijkingen bent nagekeken! Ik heb een schildklier probleem waar ik ook medicijnen voor slik, maar dat hebben ze getest toen ik heel erg ziek was. Maar dat heeft de ha dus voor je aangevraagd, niet de gyn?? Nou ik hoop dat er niets uitkomt natuurlijk. En ik snap heel goed dat je wil weten waarom je de afgelopen drie maanden geen eisprong hebt gehad. Dat zijn dan toch 3 verspilde maanden voor je gevoel. Dus als je oooit wel een eispronghad gaat hij er vanuit dat je het wel weer ineens krijgt??? Net als dat mijn gyn zegt, je bent ooit zwanger geweest, dus alles werkt. Lekker makkelijk ook van je ha. Sterkte met wachten!!
Hoii doggie,

Ja hij zegt dat je niet iedere maand een eisprong hoeft te krijgen, maar ik vind dat wel!!tenminste, normaal gesproken wel!!ik denk dat ik na de uitslag van dat bloed eerst maar eens een andere huisarts gaat zoeken...hij heeft al meer lullige opmerkingen gemaakt!

Maar ik begrijp ook niet precies waarom ik daar op na ben gekeken, maar de dr zei dat als er daarmee iets mis is, dat dus de reden kan zijn waarom ik niet zwanger raak!ik had gehoopt dat ik op iets anders geprikt zou worden, wat wel te maken kan hebben met het niet zwanger worden!

Jij was dus heel ziek toen ze je gingen nakijken op een schildklierafwijking??ik heb helemaal niets bijzonders, echt niets, en daarom vind ik het zo vaag!!

Ik heb ook nooit van iemand anders gehoord die niet zwanger werd, en naar de huisarts stapte dat ze daarop gingen kijken!!jij??

Hij denkt idd dat ik gewoon weer een x een eisprong ga krijgen....je heb het tenslotte al een keer gehad!!!!!ja , sorry hoor, maar dat is met zoveel dingen..wat niet is, dat kan nog komen, maar ik ga niet 5 jaar op een eisprong wachten bij wijze van spreken!!

Ik baal en snap er niets meer van!!!ppftt!!!

Hebben jullie al snel het zaad van je man na laten kijken??en hoe lang duurde het voordat je daar wat van hoorde???mijn huisarts zegt dat hij het binnen een minuutje kan zeggen of het goed of slecht is, terwijl ik van anderen hoor dat ze soms 2 weken op de uitslag moeten wachten!!ik hoor t wel!!groetjes
Als je een andere huisarts wil kan je overwegen om naar de huisarts van je vriend te gaan. Een vriendin van me heeft het ook gedaan omdat ze haar eigen huisarts niet meer vertrouwde na een paar flinke miskleunen. Je hebt recht op "gezinshereniging". Je kan dus zonder problemen overstappen naar de praktijk van je vriend/man. Als je daar tenminste niet al zit. Waar ik woon is het lastig om over te stappen omdat de huisartsen allemaal vol zitten.

Wel vervelend hoor, voor jullie beide. Ik ben trouwens niet geprikt op al die dingen. Ben natuurlijk uberhaupt nog niet geprikt maar volgens mij wordt ik daar ook niet op gecontroleerd. Wel op allerlei hormonale zaken maar niet op schildklier etc.. Weet niet of dat samen hangt?
Hoi kaetje,

Ik ben net een jaar bij deze huisarts, ik ben namelijk al overgestapt naar die van mn man!ik moest wel, want ik woonde zelf eerst in een andere plaats!

Maar helaas, ik ben er niet op vooruit gegaan!

Volgens de huisarts hangt het wel samen met een zwangerschap, ik begrijp alleen niet hoe, maar goed, ik wacht maar af, het bloed is toch al geprikt...!!
zaadonderzoek was nu 8 miljoen is dus heel goed maar nu is er iets in het zaag dat het zichzelf tegenwerkt, hoe noem je dat ook alweer.... kut ik weet het niet meer. Nu gaan zer mijn man verder onderzoeken om te kijken waar het vandaan komt....en daarna IUI

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven