Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Kaetje: fijn dat alles goed met je is! je mag douchen hoor, gewoon even een ander verbandje erop doen! Rust lekker uit!

Allemaal goede echo's hier vandaag! Super! Blog, gefeliciteerd met jullie meisje en Maria: ik ben erg nieuwsgierig!

Ik ga weer, ga een nieuwe keuken en badkamer uitzoeken, verder hebben we tekeningen laten maken voor een uitbouw dus met Jut en Jul is al rekening gehouden................Haha!
Peggy, mooi dan ga ik straks lekker even onder de douche. Wat leuk dat jullie een nieuwe badkamer en keuken gaan uitzoeken! Wij willen ook graag een nieuwe keuken maar dat zal wel wat langer duren nu we net een andere auto hebben gekocht...

Mooie avatar trouwens, 1 grote en 2 kleine geluksklavertjes!
kaetje, gewoon lekker douchen hoor, heb ik ook gedaan. Daarna een mooie nieuwe pleister er op, en klaar weer. Ik voelde me echt stukken beter na een fijne warme douche. Heb je nog spierpijn gehad? Het hielp bij mij wel om af en toe een klein rondje te gaan lopen, hoewel ik gok dat je daar morgen pas aan toe bent. Ik was na een kwartier bekaf, maar voelde me wel een stuk beter.

Fijn ook dat het er bij jou ook goed uit ziet.

ik ben gister weer ongesteld geworden, het lijkt wel of mijn cyclus steeds korter wordt... 26 dagen. Maar het kan natuurlijk iets te maken hebben met de operatie, dat het nu iets eerder was. Wanneer is een cyclus te kort?
kaetje, als je het niet aan durft kun je er ook altijd nog een plastic zakje overheen plakken.

Dan mag je mijn naam ook wel roze maken kaetje anders is blog zo alleen
Oeh Nicky, krijg je ook een meisje? Wisten we dat al? Ik ga het meteen even roze maken. En wanneer ben je uitgerekend? Kan ik dat er ook nog voor je inzetten.

Ik ga zo even lekker douchen. Verder voel ik me best aardig. Had graag even op de fiets op pad gewild maar het weer is niet echt goed. Man heeft de auto meegenomen dus als ik naar de stad wil zal het wel met de fiets moeten.... Ga het nog maar niet riskeren in mn eentje.
Allemaal bedankt voor de felicitaties, ben ook super blij. Vond het zo ontzettend spannend.

Kaetje; Wat fijn dat je helemaal goedgekeurd bent door de arts, jippie! En ik ben ook gewoon gaan douchen met de pleisters, dat waren van die waterdichte. Voel je je weer een stuk frisser!

En bedankt voor de kleurtjes, ziet er helemaal leuk uit! Mijn uitgerekende datum is 27 juni, of had ik dat al doorgegeven....lichtelijk dement aan het worden namelijk.

Blog; jij ook onwijs gefeliciteerd met je goede echo en meisje. Even omschakelen natuurlijk als je een jongen had verwacht. Ik had van het begin een jongen in gedachten, maar toch had ik stiekem een roze bugaboo in gedachten. Dus zelfs voor mij is het even omschakelen. Heb nu een met rode kap en een grappige rode Paul Frank voetenzak besteld...kan niet wachten!

Fre: je hebt gelijk het shoppen kan beginnen, dat hebben we gister dan ook dubbel en dwars gedaan! Kinderwagen besteld en ladekast en garderobekast van de Ikea gehaald! Zelfs al even bij de kleertjes gekeken.

Yam; hoe gaat het met jou en de kleine meid? Ik kwam ergens tegen dat jij een voedingskussen hebt. Ik vroeg me af wat voor eentje? Met korrels, vlokken of gewone kussen vulling? Lijkt me zo lekker bij het slapen, om je been over te leggen enzo.

Nou meiden ik laat je even zo, ben inmiddels de kluts alweer aardig kwijt. Ben ook al een meer dan een uur bezig met het schrijven van dit berichtje...druk druk druk!
mousie ik heb er een met korrels en ben daar zeer over te spreken !!

tijdens de zwangerschap kon ik er beter door slapen en nu met het voeden is het ideaal. als poppie in de box slaapt kun je m rond de baby neerleggen dan is hij/zij beschermt tegen tocht.

als mini straks gaat leren zitten dan is het handig om het kussen om de baby heen te leggen dat ze niet zo hard valt... dus ik zeg .. hij is elke euro waard die je er aan besteed !
Kaetje, idd een beetje rustig aan doen hoor! Niet gaan fietsen vandaag.

Moussie, ben het helemaal met Yam eens. Heb ook die met korrels, de Big Comfy. Slaapt heerlijk nu met pijnlijk bekken en ook nog eens om je buik vouwen.

Heb net op andere forum verteld dat ik al die weken geen groei had met buik, nu is trouwjurk afgespeld en vermaakt, met maar 4 cm speling voor de buik, bedenkt mijn buik dat het nu de tijd is om een groeispurt te gaan doen. AAHH, moet de jurk volgende week misschien weer uitgelegd gaan worden. Als dat dan maak kan!
Blog, wat fijn een goede echo en een meisje! Leuk joh, al zal het omschakelen zijn als je op een jongetje rekende Ik had bij jou ook een jongetje verwacht.

Moussi, ook al een een goede echo, Te gek! En bij jou een jongetje. Dat betekent dat alle meiden op dit topic die zwanger geworden zijn via een ICSI een jongetje krijgen. Ik ben benieuwd of dit bij ons voortgezet wordt of dat we hier de uitzondering op de regel gaan vormen. Maar goed, daarvoor moeten we nog heel wat maanden geduld hebben :-) Veel plezier met kopen en bestellen!

Kaetje, wat fijn dat er geen verklevingen te zien waren. Ik weet nog dat ik zelf heel opgelucht was na die uitslag. Ik was echt blij dat er op dat gebied niets verkeerd zat (met misschien hetzelfde idee als jij hebt in mijn achterhoofd, dat het misschien dan toch nog op de natuurlijke manier zou kunnen eventueel).

Doggy, dat heb je er nu van. Overal rondbazuinen dat je buikje niet zo groeit en dan denkt de baby daar opeens heel anders over :-) Hopelijk gaat het uiteindelijk geen problemen leveren voor je jurk. Het komt nu echt dichtbij he!

Allis, vervelend dat je ongesteld bent geworden. Ik heb geen idee, vanaf wanneer een cyclus te kort wordt, maar volgens mij is dit bij 26 dagen nog niet het geval.

Peg, succes met het uitzoeken van de nieuwe keuken en badkamer!
quote:doggie75 schreef op 17 februari 2009 @ 12:23:

Moussie, ben het helemaal met Yam eens. Heb ook die met korrels, de Big Comfy. Slaapt heerlijk nu met pijnlijk bekken en ook nog eens om je buik vouwen.

Ik denk zelf ook na over zo'n kussen. Ik vind ze wel best prijzig, maar als ik de verhalen van jullie zo lees, is dat het dubbel en dwars waard.
Dolfijntje, fijn dat je je zo goed voelt, pilvrij! Geniet er maar lekker van!

Maria, gefeliciteerd met je goede echo. Ik ben wel nieuwsgierig nu. Knap dat je het geslacht geheim kunt houden! Ik wil het juist zelf niet weten (hoe nieuwsgierig ik ook ben), omdat ik bang ben dat ik mezelf anders verspreek :-)
Kaet, fijn dat de uitslag goed was! Doe maar lekker rustig aan: die fiets staat er morgen ook nog wel

Blog, Mousie en Maria, gefeliciteerd met de goede echo's en leuk dat jullie weten wat het wordt!

Wij weten niet wat het wordt, Kaet, dus voor mij geen kleurtje. Misschien wil je wel nog even aanvullen dat ik op 19 juni ben uitgerekend?

Mijn adres zal ik even op Hyves zetten, want kaartjes laat ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij gaan als ik in het zkh lig, ha ha

(nu maar hopen dat ik het voor niks plaats...)

Oh, Dolfijntje, ik zal voor jou mijn posting over het zkh verhaal nog even naar boven toveren.
Nicky, succes met de konijntjes. Wat een verrassing! En fijn dat je je zo goed voelt!

Rebels, goed om te horen dat je geniet van ieder moment dat je niet in het ziekenhuis ligt. Hopelijk kun je nog heeeel lang genieten!

Barbabella, jammer van de bijna doorbrekende menstruatie. Ik snap dat je nog hoop houdt, zolang het nog niet helemaal doorgebroken is. Niets mis mee, toch?

Tibor, heb je er nu aardig vrede mee, dat je gezinnetje zo is als hij nu is? Zo klinkt het wel. Ik hoop het, want het is vervelend als het toch aan je blijft knagen.

Soof, goed dat je even een dagje vrij hebt genomen. Goed dat je jezelf in acht neemt. Ik ben trots op je!
Uhmmmm, op gevaar af dat ik word afgeschoten: ik heb er nooit wat mee gedaan, met dat kussen. Had ook de dure met korreltjes, maar zowel tijdens de zwangerschap als de bv vond ik het maar een onding (maar misschien had ik even bij Yam op cursus gemoeten eerst, haha).
Minameut, lief berichtje van je. Als je de behoefte voelt, mag je hier natuurlijk ook altijd komen "spammen". En voor al je vragen over onderzoeken en dergelijke kun je natuurlijk ook bij ons terecht.

Supermuis, wat een lief bericht heb jij geschreven. Zoals iemand anders ook al suggereerde, zou ik het inderdaad ook op die manier tegen je vriendin zeggen. Dan komt het vast helemaal goed!
Even de quote voor Dolfijntje. Lief dat je er naar vroeg!quote:rebels schreef op 04 februari 2009 @ 12:14:

Lief dat je naar me vraagt. Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad en met de baby is alles goed!!!!

Wat me wel zorgen baart, is dat de placenta weer voor de uitgang ligt. Bij de zwangerschap van mijn ventje was dat ook zo en heb ik daar veel problemen mee gehad. Vanaf week 28 continue in het zkh gelegen met heftige bloedingen, continue spanning of de placenta niet losliet (dan overlijdt de baby binnen 10 minuten) en uiteindelijk is mijn mannetje toen onder veel stress en gedoe met 35 weken ter wereld gekomen.

Jullie begrijpen dat we heel bang zijn dat dit scenario zich nu weer aandient, al bestaat de kans dat de placenta nog optrekt. Sterker nog, volgens het zkh is dit bijna altijd het geval. Dat weten we, maar de vorige keer hoorden we toch echt bij degenen bij wie dat nou net niet het geval was.

Ik heb daar, merk ik nu, best wel een traumaatje van opgelopen, want ik loop sinds gisteren met knoop in mijn buik en tranen die lopen of heel hoog zitten.

Man, die gewoonlijk de grootste optimist op aarde is, ziet het nu ook somber in. Wij kunnen allebei gewoon niet geloven dat mijn lichaam het nu wel goed gaat oplossen.

Maar ja, time will tell. In week 26 gaan ze (op ons aandringen) nog eens kijken hoe het ervoor staat. En wij gaan zorgen dat alles klaar is vóór week 28, zodat, als ik weer het zkh in moet, man niet ook nog vanalles hoeft te regelen (van rompers tot babykamer) naast zijn werk, bezoeken aan mij en natuurlijk nu de zorg voor ons andere kind! Die ik dan overigens ook zo lang zou moeten missen

Ik moet er allemaal niet aan denken, maar doe het toch (te veel).

En nu houd ik erover op, want ik realiseer me tegelijkertijd dat er veel ergere dingen zijn en dat ik tenminste wél zwanger ben en dat het allerbelangrijkste is dat ik in mei/juni een gezond kind op de wereld zet, hoe dat dan ook zal gaan tegen die tijd.
Dolfijntje: fijn dat je nu weer zoveel beter in je vel zit zonder pil. Ik heb daar ook altijd heel veel last van, van de pil. Slikte hem ook al heel lang niet meer, ook al niet voordat ik zwanger wilde raken.

Soof: je dagje gisteren klinkt heerlijk!
Rebels, weer heftig om te lezen hoor, je bericht. Ik hoop zo voor je dat het dit keer een gewone, normale zwangerschap wordt hoewel je je nu natuurlijk nog wel heel veel zorgen maakt. Wanneer is de extra echo?

Ik heb net ff onder de douche gestaan, heerlijk! Daarna een broodje gegeten en wat gedronken dus ik kan er weer even tegenaan. Zit nu naar "samenwonen" te kijken en ga daarna nog even een paar afleveringen van "wie is de mol" kijken. Heerlijk!
Ik ben ook gek op "Wie is de Mol?" Geniet ervan, Kaetje!

En bedankt voor je lieve woorden en het aanvullen van de tabel!
Oh ja, en de extra echo is op 10 maart. Dan horen we ook of we onze vakantie moeten annuleren...
ik hoop voor je dat het er allemaal goed uitziet op de echo, want die vakantie heb je ook wel verdiend.

Kaetje ik had het hier al eens gemeld dat het een meisje is, mijn uitgerekende datum is 23-05-09
quote:rebels schreef op 17 februari 2009 @ 13:31:

Oh ja, en de extra echo is op 10 maart. Dan horen we ook of we onze vakantie moeten annuleren...Oei, wat ontzettend spannend Rebels! Ik ga heel hard voor je duimen!!!!!
FF snel voordat ik thuis weer in elkaar stort:

Joepie Peg, wat een goed nieuws alvast!!! Fijn dat er 2 goede emmy's bij je zijn nu. De spannende wachtweken zijn aangebroken, ik denk aan je met PO SI TI VIS ME Veel sterkte, en

Je staat er weer supersterk in deze keer, petje af meis!!!

Kaet: gelukkig dat alles goed was vanbinnen. En dat het goed is verlopen allemaal. Mag je nu snel weer beginnen? Enne, doe nog ff rustig aan hè?

Verder lees ik allemaal leuke berichten over mooie 20-weken echo's en jongetjes en meisjes... Superleuk! Gefeliciteerd allemaal met het goede nieuws!

En Rebels, jeetje meis, wat balen zeg, dat de geschiedenis zich weer zou kunnen herhalen... Maar, het kan dus ook nog goedkomen. Je staat er positief in, lees ik. En geniet ervan dat je nu nog lekker thuis bent. Ik duim voor je dat het anders loopt deze keer en dat de kleine z'n 9 maanden bij je vol maakt.

Dikke voor jou!

Hier morgen cardio-echo i.v.m. hartafwijking zoontje. Oef, vind het toch wel spannend hoor. Heb er veel zin in ons kindje weer live te bewonderen, maar begin hem nu ook wel een beetje te knijpen... Wat als het nou niet goed is... Begin ineens ook weer bang te worden dat het helemaal niet goed is met ons kindje. Dacht hem/haar namelijk een paar keer gevoeld te hebben (bij zoonje (1e kind) al met 16 weken, dus schijnt dan met 2e al eerder te kunnen en placenta ligt op achterwand...) afgelopen week, maar voel nu niks meer. Dan draaien die doemdenkgedadachten weer overuren...

Morgen weten we dus meer. Lieve meiden, fijne avond alvast en tot snel, en Tornapart
Weg met die doemdenkgedachten, Torn! Heb je niks aan! Vanavond maar lekker ontspanning zoeken op de een of andere manier. Heel veel succes morgen....
Kaetje, fijn dat alles er goed uitzag! Dat geeft inderdaad weer hoop. En mooi gedaan hoor in de tabel.

CD, inderdaad allemaal jongens met de ICSI. Dat schijnt inderdaad ook echt vaker voor te komen dan meisjes bij een ICSI.

Torn, succes morgen. En niet teveel doemdenken hoor.

Oh, ook hier is een 30 weken echo niet standaard hoor. Als we onder controle waren gebleven in het ziekenhuis had ik wel steeds een echo gehad, maar goed ik was dat ziekenhuis wel een beetje beu en heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing.

Dolfijntje, fijn dat je je beter voelt zonder de pil. Dat kan toch echt een behoorlijke invloed hebben he.

Wat fijn trouwens dat er allemaal goede echo's zijn. Genieten maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven