Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
lin ik hoop echt voor je dat je zwanger bent!

ik begrijp hoe moeilijk het is voor je, vooral omdat de test negatief uitwijst!! vooral omdat je niet weet wat of hoe lijkt het mij vooral heel erg moeilijk, dus misschien volgende week een afspraak maken bij de dokter??

ik ben max 14 dagen na mijn ovulatie ongesteld.

vandaag is mijn 14de dag en ben nog niet ongesteld. ik ben al helemaal getresst, dus ik kan me wel voorstellen hoe gestresst jij bent nu je een aantal dagen te laat bent met ongesteld worden, maar ook de test nog eens negatief is!!

dus heel veel sterkte!
hey knappekloon

Ik hoop gewoon dat we allebei zwanger zijn. Zou leuk zijn. maandag halen we weer een nieuwe test als er nog niks is veranderd,en dan doe we de test dinsdag ochtend.Mijn mannentje is er ook echt super veel mee bezig. Dus dat is wel lief en prettig. Wanneer ben jij van plan om te testen?

Knuff
heb gisterochtend getest, negatief dus zal wel niks zijn. ook al hoor ik ook van mensen dat dat te vroeg is? dus ik weet het niet, ik denk als ik morgen nog niet ongesteld ben dat ik dan nog een test doe.

ik hoop het zo voor ons allebei.

ik wil er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn, want anders is de teleurstelling zo groot als ik ongesteld word, maar dat vind ik echt moeilijk,

eigenlijk moet ik niet zo moeilijk doen, ik ben nog niet eens overtijd...
knappekloon. ik vind het een hele gezonde reactie van je ondanks dat je nog niet overtijd bent. De eerste maanden dat wij aan het proberen waren testen ik elke maand of ik zwanger was maar elke keer weer zonder resultaat. en elke x de teleurstelling was zwaar, maar nogmaals is het een gezonde reactie omdat je dit heel erg graag wilt.

Nu test ik eigenlijk nooit behalve afgelopen week.Mijn vriend en mijn moeder denken allebei dat ik zwanger ben en dat is erg fijn om te horen aan de andere kant ook vervelend omdat ik als ik niet zwanger ben nog teleurgestelder zal zijn. En ben gewoon bang voor de uitslag. En ik denk al heel de week wat zou het toch fijn zijn als je de test uitleest en dat hij positief is. Ik kan er zo lekker over fantaseren.
ja ik ook, en het komt mij elke keer zo goed uit als ik dan zwanger ben / zou zijn, dan denk ik jeej ik ga van het weekend maar mijn ouders en dan zijn mijn zussen er ook, wat zou het leuk zijn om dan te vertellem etc.

maar ja dat zal iedereen wel hebben hier op het forum.'
haha heel erg herkenbaar: mijn beste vriendin komt volgende week terug van haar wereld reis en bedenk me dan dat het wel heel erg leuk zou zijn als ik haar kan vertellen dat ik zwanger ben dus ja ik ken dat
Wat zijn de wachtweken toch zwaar he...je hoopt elke keer en bij een dag over tijd denk je "zou het"

Ik hoop met jullie mee voor een positieve test!
CD: gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Fijn!

Yam: ik las je droevige verhaal over jullie hond al op hyves. Balen zeg! Jij krijgt nu ook ff alles tegelijk, zeg!
Linnielin: wat fijn dat je man er ook zo mee bezig is. Da's fijn! Dat is niet overal zo. Geniet er maar van! Lin, ik zat ook altijd dingen te bedenken als: o mijn vriendin komt nu terug uit het buitenland of mijn man is jarig of het is kerst of weet ik wat.... en steeds denk je: wat zou het leuk zijn als ik het grote nieuws dan kon vertellen. Tja, moet je maar niet doen. Het is gewoon steeds zo'n domper als het dan niet zo is. Laat het los, meid! Het komt wanneer het komt. En waarschijnlijk is dat dan helemaal geen bijzondere dag ofzo. Maar ach, who cares? Jij maakt er dan gewoon een bijzondere dag van! Laat los, hoe vreselijk moeilijk dat ook is (bijna onmogelijk eigenlijk, ik weet het). :-)

Knappekloon: balen zeg, die negatieve test. :(

Voor alle wachtweek-bitches (om onze oude uitdrukking maar weer eens nieuw leven in te blazen) is deze vette hug! Ik duim voor jullie!
quote:peggysue2 schreef op 07 maart 2009 @ 10:07:

Nog maar 6 nachtjes slapen en dan mag ik voor de echo! Voel me best heel zwanger, loop veel te boeren en te winden (hahaha) YEAHHH!!!!!!!!!! Goede voortekenen, hoor! Ik duim nog steeds voor je. Nog heel even volhouden, meid!
Hey allemaal,

Net lekker een lunch gehad met mijn vent, en toen begon ik helaas de o zo vertrouwde krampen te voelen. Wat baal ik dat ik nu voel dat ik ongesteld ga worden. Ik had de hoop er toch goed in zitten dat het deze maand misschien wel zou zijn.

Ik heb natuurlijk niks zeker dus als er morgen nog niks veranderd is dan haal ik alsnog de test.

blogbabe: Je hebt helemaal gelijk dat de dag niks uit maakt wanneer je het kan gaan vertellen als je zwanger bent want het word dan zoiezo een bijzondere dag. Maar ik blijf het heerlijk vinden om er over te dagdromen hoe het zou zijn al ik mijn moeder kan vertellen dat ze oma wordt.

Knappekloon: is er bij jou al ietrs veranderd?

Voor iedereen een goede zondag toegewenst!

Knuff
Oh balen Linnielin dat je nu krampen voelt. Maar zolang je geen bloed ziet kan het nog he.... Killing altijd hoor, dat wachten. Ook voor Knappekloon, het wachten is niet leuk... Ik duim nog even verder, voor jullie allebei!

Zitah, wat een dilemma. Als het deze maand niet goed voelt om IUI te doen zou ik het niet doen. Je kan dan altijd nog zelf proberen (heb je toch nog een klein beetje het gevoel dat je je kans benut) maar ik snap ook heel erg het gevoel dat je liever eerst wilt weten of er wat mis is. En dat je bang bent voor de zorgen die je gaat krijgen als je nu wel zwanger raakt en het onderzoek niet door kan gaan. Moeilijk he, om je grenzen te bewaken als ze in zicht komen...

Peggy, al weer een nachtje dichterbij de echo!

Wij hebben een druk weekend achter de rug. Morgen kan ik gelukkig rustig aan doen. We hebben de hele dag vergaderingen maar mijn vroegste begint pas om 11 uur. Wel nog even vanavond verplicht seksen en morgenochtend ook. We moeten altijd seks hebben op de avond dat we de pregnyl zetten maar deze keer wil ik ook de volgende ochtend (morgen dus) wie weet heeft het effect..... Ik heb er een positief gevoel over maar ja, das niet de eerste keer....
Linnielin, balen dat je krampjes voelt. Hoop dat het alleen bij krampjes blijft.

Kaet, moeten jullie nog verplicht sexen joh naast de iui? En wat apart dat jullie maandag nog verplicht moeten terwijl di de inseminatie is. Bij ons zien ze liever dat we de dag voor de iui geen sex hebben terwijl man superzaad heeft . Het mag wel maar liever niet.

Succes weer de komende dagen!
Zo grappig trouwens dat jullie me als sterk zien terwijl ik mezelf een grote twijfelkont vind
ik vind iedereen echt super sterk hier.

ik vind het heeel knap hoe jullie het wachten enzo kunnen volhouden.

ik ben nog steeds niet ongesteld, test gedaan, negatief.

echt heeel kut, want ik blijf altijd nog steeds een beetje hoop houden terwijl ik vast wel weer gewoon ongesteld wordt. dus ik ben mezelf gewoon gek aan het maken.

werd ik nou maar gewoon ongesteld, dan kan ik gewoon voor de volgende maand weer aan het werk.

linnie al ongesteld geworden?
grr ben net ongesteld geworden %$#@@
Hey,

Kaetje: Je kan beter vanavond met een positief gevoel aan de slag dan dat er bij voorvaad al een negatieve gedachte bij heb ; ) Dus werk ze vanavond.

Zitah: Zoals jij hier alles omschrijft zie ik je idd als een sterke vrouw en dat staat los van dat je ook kan twijfellen.

Knappekloon: Een hele dikke knuff. Vind het heel erg vervelend voor je dat de ongesteldheid heeft doorgezet!!!!!!!

Verder heb ik nog steeds last van wat kramjes maar niet zo erg als normaal. En we gaan morgen middag een test halen en deze dinsdag ochtend uitvoeren. Wacht nog in spanning af.

Knuff
Knappekloon, jammer dat je ongesteld bent geworden. Had je erg gehoopt dat het raak was? Is de teleurstelling heel groot? Stomme vraag eigenlijk, het valt natuurlijk altijd tegen als je ongesteld wordt.

Linnelien, hopelijk blijft bij jou de ongesteldheid uit. Ik duim voor een positieven test dinsdag.

Zitah, ik vind jou ook supersterk. Ik vind het knap zoals jullie je eigen grenzen blijven bewaken en bepalen. Ik denk niet dat iedereen dat zo goed zou kunnen. Ik hoop voor je dat je er gauw uit bent, of je deze maand wel of geen IUI wilt. Ga je nog op wintersport? (zou de keus wat gemakkelijker maken he? )

Kaet, lekker dat je rustig aan kunt doen morgen. Kunnen jullie een beetje de tijd nemen voor het verplichte nummertje vanavond en morgen . Wij moesten het ook altijd verplicht doen op de avond dat ik de pregnyl zette. Pff, dat mis ik nou helemaal niet. Vind er niets aan als het verplicht moet. Hopelijk helpt het dat jullie het deze keer nog een keertje extra doen.

Peg, hoe is het met je? Hou je het nog een beetje vol? Nog 5 nachtjes tot de echo he?
quote:knappekloon schreef op 08 maart 2009 @ 17:54:

grr ben net ongesteld geworden %$#@@ NEEE!!!!!!! Wat vreselijk balen!

Linnielin: hopelijk kom jij straks met een vrolijker bericht. Ik duim voor je!
Wij duimen nog steeds voor een goed resultaad.

Ik wil trouwens even wat anders kwijt:

Ik lees op het viva forum heel vaak als het over zwanger worden gaat vaak dat vrouwen het zo vanzelfsprekend vinden dat ze zwanger worden. En dat kan me echt kwaad maken en verdrietig. En eigenlijk moet ik het ook niet lezen maar kan het dan toch niet laten/ En hoe komt het toch dat het de vrouwen zijn die zeggen: Ik stop deze maand met de pil want we gaan nu zwanger worden dat juist deze vrouwen ook al na twee maanden zwanger zijn?? Ik kan me hier echt druk om maken en dat doet me ook echt zeer.

Sorry maar moest dit echt kwijt
quote:knappekloon schreef op 08 maart 2009 @ 17:54:

grr ben net ongesteld geworden %$#@@Klote! Bah!
Linnielin: de hoop is nu op jou gevestigd! Ik duim met je mee!

Kate: lekker seksen vanavond! Doe je best, haha!

Peg had een feestje gisteren en moet het nu bezuren, hele dag gammel en misselijk. Wel een goed teken waar ik dan ook blij mee ben..........vrijdag komt al dichterbij!!!!!
quote:Linnielin schreef op 08 maart 2009 @ 20:31:

Wij duimen nog steeds voor een goed resultaad.

Ik wil trouwens even wat anders kwijt:

Ik lees op het viva forum heel vaak als het over zwanger worden gaat vaak dat vrouwen het zo vanzelfsprekend vinden dat ze zwanger worden. En dat kan me echt kwaad maken en verdrietig. En eigenlijk moet ik het ook niet lezen maar kan het dan toch niet laten/ En hoe komt het toch dat het de vrouwen zijn die zeggen: Ik stop deze maand met de pil want we gaan nu zwanger worden dat juist deze vrouwen ook al na twee maanden zwanger zijn?? Ik kan me hier echt druk om maken en dat doet me ook echt zeer.

Sorry maar moest dit echt kwijt

Niet te veel lezen op andere topics, dat maakt je kwaad! En je leert vanzelf wat geduldiger zijn, bij mij kwam de omslag na 2,5 jaar denk ik, ik maakte me er steeds minder druk om.

En er zijn nog steeds vrouwen die het inderdaad kunnen plannen en het geluk hebben dat ze van de wind zwanger worden. Eeen vriendin van me vertelde deze week dat ze in verwachting is van haar 4e, is allemaal de keren binnen 2 maanden gelukt! Tja, ik kan het haar toch niet kwalijk nemen?
Tsja, ik ben omringd met mensen die brullen "wij nemen dit jaar een kind". Alsof je een zwangerschap kunt plannen. Als dat zo was, dan was ik allang zwanger geweest!

En het ergste is, de mensen die het lompst zijn qua uitspraken zijn ook nog eens familie die weten hoe de vork in de steel zit bij ons....
Zitah, of we niet mochten vanochtend weet ik eigenlijk niet maar we wilden het een keer proberen, de ochtend voor de inseminatie zelf nog aan de slag. Dan zit er toch nog 24 uur tussen. En nu bij poging 6 heb ik het gevoel dat we het wel konden proberen, je weet het soms ook niet meer... Ik was ook een beetje bang dat ze misschien te laat gaan insemineren en dat mn ei al springt vandaag. De avond van de pregnyl moeten we wel altijd verplicht.

Ik vind je trouwens ook heel sterk, juist omdat je twijfelt en die gevoelens en gedachten ook onder ogen durft te zien. Toch erg knap vind ik hoor!

Knappekloon, balen zeg! Bij de meeste testen die ik heb gedaan werd ik ook ongesteld een half uur na de negatieve uitslag. Vorige IUI heb ik zelfs getest in de hoop dat ik dan maar in godsnaam ongesteld zou worden. Toen bleek het niet een psychische barierre en werd ik nog niet ongesteld. Twee dagen later wel... Maar ik heb het echt heel vaak gehad, net of ik het zelf tegen hield en dat het dan door de bevestiging van de negatieve test pas op gang kwam. Ook een keer toen ik een stuk jonger was en niet zwanger wilde zijn.

Bengal, dat komt hard aan inderdaad! Ik heb een lompe schoonzus dus weet een beetje hoe het voelt... Maar zo lomp als wat jij schrijft is ze (nog) niet geweest.

Linnielin, klopt hoor, daar kan je je echt kwaad om maken. Ik kan je alleen maar zeggen dat het ten eerste beter is om niet mee te lezen op dat soort topics. En ten tweede is het ook beter om er niet te reageren. Je krijgt dan een stortvloed over je heen van heb ik jou daar. Dat mensen toch zeker wel onbezorgd mogen denken aan een kindje krijgen en dat het heus niet bij iedereen kommer en kwel is en dat je niet van het negatieve uit moet gaan en dat het altijd de mensen zijn die zelf niet zwanger kunnen worden etc. etc. Uit frustratie heeft iemand van ons wel eens op zo'n soort topic gereageerd (ik geloof Sammy en ook Sophy wel eens) en dat was toch wat.... De hormonale pleuris brak uit hier op het forum hoor! Blijf er maar ver uit de buurt dus...

Ik heb trouwens net met het UMCG gebeld over het onderzoek over overgewicht. Ik kan pas meedoen als ik bij hun patient ben. En wat ik vreemd vond: hoewel ik twee keer heb gezegd dat ik onder behandeling ben bij een fertiliteitsarts heeft zij wel twee keer gezegd dat ik op verwijzing van de huisarts bij hun terecht kon komen. Ik neem toch aan dat ik door een verwijzing van onze fertiliteitsarts en gyn bij hun terecht ga komen? Nou ja, we zien wel. Ons ziekenhuis heeft wel net een samenwerkingsverband opgezet met UMCG en afhankelijk van hoe dat vorm heeft blijven we misschien wel gedeeltelijk bij ons eigen ziekenhuis. Maar ik wil niet te ver vooruit kijken, eerst eens deze 3 pogingen met IUI afronden en wie weet is het dan wel allemaal niet meer nodig!

Ik ga naar mn werk, de week is weer begonnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven