Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
bengal heb je wel eens van het boekje open zenuw van denise hilhorst gehoord?

ik heb t mijn moeder en mn schoonouders laten lezen.

heel verhelderend!
Nog nooit van gehoord, zal zo 's even kijken Yamuna.

Mijn schoonouders zijn geen lezers, zelfs de krant is nog te veel gevraagd. We proberen ons er maar bij neer te leggen...van mijn ouders krijgen we gelukkig wel veel begrip.
Hoi allemaal.

Ik zit dit bericht (ondanks dat ik ze probeer weg te stoppen) in tranen te typen want ben toch vandaag ongesteld geworden.

Ik had best wel een goede hoop omdat mijn cyclus langer was dan 40 dagen. je zou dan zeggen dat het raak is, maar helaas het mag zo niet niet zijn.

Gelukkig is mijn man super lief voor me ondanks dat hij ook veel verdriet heeft.

Nog twee maanden en dan gaan wij ook de medische molen in.

We zijn nu in ieder geval een vakantie aan het boeken want dan kunnen we ergens naar toe leven.

Peg: hoe gaat het en hoeveel dagen moet je nog wachten?

Yam: als je nog tijd hebt een leuke sjaal kan ik altijd wel gebruiken ; )

Knappekloon: Als je die testen al in huis haalt ben je dan niet geneigd om sneller te testen of je wel of niet zwanger bent?

iedereen een knuff
@Linnielin

wat K.U.T. dat je toch ongesteld bent geworden. Wat een teleurstelling.

Waar willen jullie heen op vakantie?

@Yamuna

ik heb het weblog van open zenuw aan mijn favorieten toegevoegd. Lijkt me een goed boek.
Linnielin wat een teleurstelling! Kan me heel goed voorstellen dat je er na meer dan 35 dagen wel heel erg hoop op krijgt. Erg verdrietig....

Bengal, ik heb het boekje toevallig vorige week besteld. Goed om te lezen. Veel herkenning en ook wel een eye-opener. Het is heel makkelijk te lezen, hele korte stukje telkens en erg vlot geschreven. Dus misschien toch iets voor je schoonouders?
Linnielin: klote! Veel sterkte!
Succes morgen Kaetje!!!

Yam: ook voor jou en je hond ben ik aan het duimen.

Peg: wat knap dat je je zo zwanger voelt (je droomt al over de box, nou dat kon ik toen echt niet hoor!). Je echo is al weer een dagje dichterbij...

Linnielin wat een enorme teleurstelling! Vooral omdat je cyclus zo lang duurt. Dan krijg je toch hoop. Erg verdrietig....

Pfff... ik ben verkouden, heb keelontsteking, ontstoken ogen.... klaag-klaag-klaag. Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen. Bye!!!!!!!
Heeft er iemand intresse in het boekje Open zenuw ? neem even via hyves contact met me op dan kan ik het toesturen.
quote:Bengal schreef op 09 maart 2009 @ 21:44:

Nog nooit van gehoord, zal zo 's even kijken Yamuna.

Mijn schoonouders zijn geen lezers, zelfs de krant is nog te veel gevraagd. We proberen ons er maar bij neer te leggen...van mijn ouders krijgen we gelukkig wel veel begrip.

bengal als een boekje teveel gevraagd is om te lezen misschien heb je wat aan mijn gedicht wat ik een tijd geleden heb geschreven:

De weg

Je verteld me, het komt vast vanzelf goed !

Vanzelf? Hoe kun je dat nou zeggen?

begrijp je dan écht niet wat het met me doet?

Ik heb het zo vaak geprobeerd uit te leggen!

Van "vanzelf" is echter geen enkele sprake

Of het goed komt daarvoor geeft niemand een garantie

We moeten er heel veel voor doen, én veel voor laten

Het volgende advies luid; ga eens lekker op vakantie !

Je bent er teveel mee bezig word me verteld.

Elke dag temperaturen en doktersbezoeken met regelmaat

Hoe zou ik het kunnen negeren, dat vooropgesteld.

Bij dit soort adviezen ben ik echt niet gebaat!

Erkén ons angst en begríjp ons verdriet.

Probeer er niet aan voor bij te gaan of te bagatelliseren.

Er gaat veel leed schuil achter de glimlach die je ziet !

bovenstaande adviezen zijn louter kwetsend wil je je dát realiseren

Sluit je ogen, plaats je in ons positie en voel....

Hoe het is; onze angst, onzekerheden en de pijn

De nare onderzoeken, het onbegrip. dát is wat ik bedoel

Probeer te voelen hoe het is om ongewenst kinderloos te zijn.

Een beetje begrip, een uitreikende hand of een vriendelijk woord

Het is veel gevraagd maar dit is alles wat ik van je verlang.

Luister naar mij, laat me voelen dat ik door jou word gehoord

Ik ben niet sterk ik ben niet stoer, eerder kwetsbaar en bang.

Door jou begrip deel je op een positieve wijze met ons deze strijd

De slagingspercentages van de aanstaande behandelingen maken mij bang

Of wij ooit een kindje kunnen krijgen zullen we weten met de tijd.

Misschien met jou empathie, voelt de weg daartoe niet zo lang.

yamuna
Wat een mooi gedicht Yamuna! Heb het met tranen in mijn ogen gelezen, heel raak en treffend. Vooral dat zinnetje niet stoer en sterk, maar kwetsbaar...

Ik denk dat ik het boekje voor mezelf ga bestellen.

Loop je ook tegen veel onbegrip aan mbt je bekkeninstabiliteit Yamuna? Ik weet uit mijn directe omgeving dat er veel onbegrip is en dat het heel ingrijpend kan zijn (vriendin - BAM-moeder - heeft 9 maanden in een revalidatiecentrum gewoond met baby, kon helemaal niks).
Ik loop niet zo veel

ik kom daardoor niet veel buiten dus ik heb niet zo een last van onbegrip zoals cruijff zou zeggen ieder nadeel heeft zn voordeel
quote:Bengal schreef op 10 maart 2009 @ 07:41:

Wat een mooi gedicht Yamuna! Heb het met tranen in mijn ogen gelezen, heel raak en treffend. Vooral dat zinnetje niet stoer en sterk, maar kwetsbaar...

Ik denk dat ik het boekje voor mezelf ga bestellen.

Je mag mijn boekje wel hebben hij ziet er knappies uit voor een tweedehandsie.

mn mail adres is sananda_apestaartjehotmailpuntcom
Nee lopen zul je niet veel doen, maar bij wijze van spreken bedoelde ik natuurlijk

Red je het allemaal goed samen met Yammini en krijg je lekker veel gezellig bezoek dat zelf de handen uit de mouwen steekt om een kop thee of koffie te zetten en jou te bedienen bedoel ik meer! Van dat goede bezoek dat zelf even de kopjes naar de keuken brengt en afwast of in de vaatwasser zet.

enne, you've got mail!
Kaetje: succes vandaag!

Linnielin, voor jou....

Peg: nog 3 nachtjes slapen... spannend!

Yamuna: ik duim voor je dat het meevalt met je hondje en dat het behandelbaar is

* zo nu écht aan het werk ... *
Kaetje, veel succes vandaag!

Linnie, wat ontzettend klote dat je toch weer ongesteld bent geworden. Kan me voorstellen dat je hoop krijgt als je lichaam je zo voor de gek houdt.

Yam, het blijft echt zo'n mooi gedicht!
Kaet, succes vandaag!

Linnielin,

Verder niet goed gelezen, spijt

Gister naar het zh geweest en ik heb werkelijk waar de meest fantastische gynaecoloog die je maar bedenken kan!

Ik had mijn twijfels, dubbele gevoelens aangegeven dat we graag gebruik willen maken van de extra vruchtbaarheid door de hsg maar dat ik niet goed durfde door de eventuele afwijking in mijn baarmoeder. Hij boodt aan om gelijk via een echo nog even te kijken, daarop zag hij iets wat op een afwijking kon lijken maar het kon ook bedrog zijn. Vervolgens heb ik me weer aangekleed en toen ik terug kwam in zijn kamer vroeg hij of ik het druk had, hij had geregeld dat ik een uurtje later al dat vervolgonderzoek kon krijgen! Helemaal top! Dus uurtje later onderzoek gehad. Was niet fijn, deed pijn beetje hsg idee, koud water wat ze inbrachten en nu nog steeds vrij veel bloedverlies maaaaaaar de uitslag was helemaal goed! Het zag er prachtig uit allemaal. Dus we kunnen gewoon door met de iui deze maand en ons eindstation is ook weer in beeld. Was helemaal kapot gister maar wel onwijs opgelucht.

Straks weer een follikolmeting, ovu test was nog negatief dus we zijn toch niet gelijk Kaet. Denk morgen of donderdag pas.

Spannend weer allemaal maar ze zitten weer helemaal in de race.
Kreeg net via de post de uitnodiging binnen voor het vervolgonderzoek die ik dus eigenlijk 2 april zou hebben. Ben blij dat ik hem al achter de rug heb. Las net de brochure, best heftig. Ik zou me heel zenuwachtig hebben gemaakt. Ik heb maar 1 ibuproven gehad maar ze raden je aan om de avond van tevoren, 's morgens om 8 uur en nog een keer vlak voor het onderzoek ibuproven in te nemen... het komt zelfs regelmatig voor dat je plaatselijk verdoofd wordt . Ook moest je na het onderzoek niet meer gaan werken en je zelfs thuis laten brengen als ik dat vantevoren had geweten, brrrrrrr. Deze bikkel is gewoon doorgereden naar het werk
Applaus voor jouw gyn, Zitah! En natuurlijk ook voor jezelf. Al die vervelende onderzoeken heb je maar weer mooi achter de rug. Wat een opluchting!!!! Spannend weer....
Kaetje, ik heb inderdaad eens gereageerd op een opmerking dat ‘je er niet zoveel mee bezig moet zijn, dan komt het vanzelf’. Ik vind dat echt de allerslechtste opmerking die er bestaat. Hoezo er niet mee bezig zijn? 3x in de week echo-en en elke dag spuiten en er dan niet mee bezig moeten zijn? Gelukkig zeggen mensen dat nu niet meer tegen me, en als mensen het nog schrijven wordt ik boos, maar ik zeg er maar niets meer van (dat doet dan uiteindelijk altijd een ander wel….). Vandaag inseminatie dus, spannend! En je zou vandaag lekker thuisblijven, toch? Op de bank met de verwarming aan, boekje en televisie erbij?

Wil je mijn verhaaltje nog even veranderen als je tijd hebt: Nu op naar IUI 6 (of zo, ik weet eigenlijk niet meer wat ik erin wil hebben....)

Bengal, heb je al een adres van de accupunctuur (sorry, ik ben ongeduldig). Wel vervelend trouwens dat juist de mensen in je omgeving die van jouw kinderwens en het traject weten, de lompe opmerkingen maken.

Yam, ik hoop zo ontzettend voor je dat het meevalt met je hond. Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk voor je op dit moment. Vorige week hebben we het hondje van mijn moeder moeten laten inslapen. Hij was heel oud, 16,5 jaar. Ik wil nog steeds een filmpje maken zoals jij met de hond van jouw moeder, maar daar moet ik nog even de tijd voor vinden.

Peg, bijna vrijdag! Fijn dat je je echt zwanger voelt, dat geeft toch een klein beetje vertrouwen. Spannend hoor. Hoe voel je je? Ben je erg bang of wel positief? En ga nu maar aan de scriptie hoor, het regent toch.

Linnelien, wat ontzettend klote dat je ongesteld bent geworden, en dat de natuur je ook nog eens zoveel hoop heeft gegeven.

Zitah, wat goed zeg!!! Wat een betrokken gynaecoloog heb jij. En wat stoer dat je daarna bent gaan werken. Of heel eerlijk: misschien niet stoer? Het is denk ik wel belangrijk om rust te nemen. Maar jij hebt misschien juist behoefte aan afleiding?

Blog, vervelend dat je nog overgeeft. Kom je wel een beetje aan, of niet?
Was niet stoer bedoeld, ik had wel wat pijntjes maar niet overdreven. Ging prima het werken.

Ga nu weer rennen naar het zh.... leuke bezigheid
mooi gedicht yamuna,

linnie wat kut zeg. **knuffel** volgende maand maar weer he... zucht...
Sammy, ik heb je al 2x een berichtje gestuurd. Is er een ander mailadres gekoppeld aan je viva account?

Ze heet Annemiek Akkerhuis en zit in Breda
anoniem_75427 wijzigde dit bericht op 10-03-2009 13:25
Reden: verkeerde link, sorry
% gewijzigd
oh ja en sammy, misschien even je mailadres weghalen anders pikt e.o. webrobot het op en word je overspoeld door spam op dat mailaccount!

@Zitah

succes in het zh!

En wat een fijne gyn. Ik hoop er ook zo 1 te treffen!
Sammy: ja, ik kom wel aan, hoor! Dat dan weer wel.
Oh meiden, ik kan het zelf nog niet geloven, maar ik heb goed nieuws!!! Ik was vanochtend bij de gyn en er ligt nog maar een klein slipje van de placenta voor de uitgang! Natuurlijk geen garanties, maar de gyn maakt zich geen zorgen!

Ik ben zo blij, opgelucht, door het dolle heen, alles tegelijk.

We gaan vrijdag lekker op vakantie en in week 34 terug naar de gyn. Hij verwacht dat de placenta dan helemaal is opgetrokken.

Wel bloedvaten bij het litteken van de ks, dus even afwachten hoe dat allemaal gaat lopen, maar het ergste dat er (volgens mij) kan gebeuren, is dat ze een nieuw litteken moeten maken. En dat vind ik dus echt niet belangrijk!

Zo, ik stuiter nog even verder ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven