Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Mijn dag: harstikke leuke dag op school. Kom ik thuis, vette bekeuring! 230 euri!!!! Te hard gereden buiten de bebouwde kom. Klote zeg, wat een bedrag. Maar ik heb m zelf verdiend, heb zelf zo hard gereden. Maar ik baal er echt van. Niet normaal, zo'n groot bedrag! shit!!!!!!!!
Krissie, wanneer ben je ook al weer uitgrekend? September? Is er al een maandtopic? Of ga je er zelf 1 openen? Vraag me altijd af hoe dat zal zijn om in zo'n topic mee te schrijven, haha!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik 25 of 26 augustus uitgerekend, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, weet niet of ik moet tellen met 14 dagen voor de punctie, of 14 dagen voor de terugplaatsing of eerste dag menstruatie als dag 1...en nu ik eindelijk op een maanden topic kan schrijven, heb ik er geen zin meer in, want die meiden pennen al bijna een maand samen, dus dan moet ik 25 bladzijden bijlezen, hahaha
Jemig Kaetje, wat een geld!! Ons record is 320 euro voor onverzekerd rondrijden (op een motor met 2 lekke banden die helemaal niet KON rijden...wisten wij veel dat de kentekenschorsing automatisch wordt opgeheven bij overschrijving). Hoe hard reed je wel niet????
Hoi Krissie

Ik ben al een poos een stille meeleester én leefster en ik vind het geweldig dat je zwanger bent.

Ik was zelfs een beetje ontroerd

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Goedemorgen dames,Tjee Kaetje, hoop geld zeg. Mijn vriend rijdt regelmatig te hard, maar de laatste tijd gelukkig weinig bekeuringen. Maar hij heeft er heel wat gehad....

Krissie, dat wordt dan een maagd net als ik. Maak je borst maar nat....hahaha...nee hoor!

Yamuna, wat een k*tdag had jij. Balen van de autopech, echt heel erg balen van de negatieve slt. Maar als opsteker dat had een collega van mij ook en toch spontaan zwanger geworden. Daar hoop ik natuurlijk ook op voor jou!!
quote:doggie75 schreef op 20 december 2007 @ 08:36:

!

Yamuna, wat een k*tdag had jij. Balen van de autopech, echt heel erg balen van de negatieve slt. Maar als opsteker dat had een collega van mij ook en toch spontaan zwanger geworden. Daar hoop ik natuurlijk ook op voor jou!!Ik lees dit net terug en wat een idioot geneuzel eigenlijk, doe ik net als die stomme mutsen die zeggen dat je gewoon ff op vakntie moet. Sorry! Het is gewoon heel erg balen van die negetieve slt.
oh doggie ik had het helemaal niet zo naar geinterpreteerd hoor .. no worries!
-------- even weer voor Doggie ----------

Gelukkig dat alles verder goed was!

Ik ben ook erg benieuwd naar je vervolg afspraak.

Wat een verschrikkelijk nieuws inderdaad van ons digidinnetje!

liefs Mita

-------- weer weg! ----------
*breekt even in voor Krissie*

Wat geweldig dat je zwanger bent! Ik lees soms stiekem mee hier en ik vind het geweldig dat je na zo lang proberen eindelijk zwanger bent.

Ik ben zelf 23 augustus uitgerkend dus we gaan gelijk op.

Ik las trouwens dat het je niet zo leuk lijkt om op het augustus topic mee te schrijven omdat het al zo vol is. De afgelopen dagen zijn er zeker 5 mensen bijgekomen dus een heleboel schrijven ook nog maar kort mee en over 8 maanden als de baby's komen dan weet echt niemand meer wie er eerder of later kwam. Ik heb zelf bij mijn eerste kind ook op een maand topic geschreven (schrijf ik nog steeds mee) en ik vond het zo leuk om met z'n allen in spanning op de bevallingen te wachten en daarna om de babytijd te delen. Mocht je dus nog zin hebben dan ben je van harte welkom.

Alle anderen: hoi! Ik blijf voor jullie duimen.

*sluipt weer weg*

Dag dames

Ik ben terug van weggeweest, weet niet of jullie me nog kennen maar kwam een poos terug meekletsen, maar was er toen nog niet helemaal klaar voor, werd er niet vrolijker van zeg maar, jullie verhalen zijn super herkenbaar maar ook beangstigend omdat het zo dicht bij.

Maar goed ik hoop dat ik nog wel gezellig mee mag kletsen want ben vandaag heerlijk met mijn neus op de feiten gedrukt en kan wel wat begrip gebruiken.

Heb vandaag voor de eerste keer verteld dat ik al bijna 2 jaar bezig ben maar zonder succes en dat dat verschrikkelijk moeilijk is, mijn collega is namelijk voor de tweede keer zwanger sinds ik bezig ben (inderdaad die zit niet stil)

en praat de hele dag nergens anders over,

dus ik vandaag met knikkende knietjes verteld dat het bij ons niet zo vlotten wil en dat ik het daar nogal moeilijk mee heb, dus of ze een beetje begrip had vor mijn situatie, haar reactie en ik citeer;

JE BENT ER OOK VEEL TE VEEL MEE BEZIG, EN DAN GA JE TOCH GEWOON NAAR DE DOKTER, ZE KUNNEN TEGENWOORDIG ZOVEEL, IK SNAP OOK NIET DAT JE DAAR ZO LANG MEE DOORLOOPT.

oke je snapt dit is niet best voor de werksfeer.

maar goed na een goed gesprekje thuis nu eindelijk de knoop doorgehakt en we gaan volgende week naar de huisarts.

want elke poging tot (verplichte) sex stopt de laatste weken halverwege vanwege een gigantische huilbui van mijn kant en een klaagzang van het lukt toch niet wat heeft dit dan voor nut bla bla bla.

echt als je van tranen zwanger werd had ik me nu toch een elftal rondlopen.

maar goed heb al die tijd stiekem meegelezen, dus ben helemaal op de hoogte, ik ben mijn verhaal kwijt (bij voorbaat dank haha)

dit lucht op ik pak een wijntje.
och Nicky, wat een stomme reactie zeg. Je bent er te veel mee bezig, ga lekker naar de dokter. Alsof je er dan minder mee bezig bent! Echt zo dom.

Kom gerust hier uitrazen. Dat het confronterend is/was snap ik goed hoor, je leest hier toch hoe het gaat als je verder in de MMM zit en het evengoed maar niet opschiet. Gelukkig ook positieve verhalen zoals Krissie! En als je vragen hebt over de eerste gesprekken en de onderzoeken etc. dan zijn er hier genoeg ervaringsdeskundigen.

Ik vind het heel dapper dat je het gezegd hebt op je werk. Ik kan alleen maar zeggen dat het mij enorm geholpen heeft om er meer open over te zijn. En je zal van lang niet iedereen zo'n domme reactie krijgen hoor!
Loekie? Hoe is het? Of zit je nu ff lekker in NY?
inderdaad ook positieve verhalen, dus ook even vanaf deze kant

KRISSIE GEFELICITEERD

dat geeft de burger moed
hey nicky, wat suf zeg van die collega; nee.. dat helpt... niet dus. wel heel goed/dapper dat je het hebt gezegd! ... heel veel sterkte in elk geval, liefs, nicks
hihihi, leuk al die inbrekers en meelezers, ik wist niet dat er zoveel mensen met ons hier meeleven. Doet me goed!! Enne, wat dat maandentopic betreft, ik zit echt helemaal eind augustus en schrijf al op 3 topics mee die alledrie redelijk actief zijn. Nou ja, schrijf er op 2 en kijk er vooral op 1, maar nu het raak is, zal ik daar ook wel meer gaan schrijven. Dat is gewoon geen doen meer, moet tussendoor ook nog andere dingen doen dan forummen, hihi

Nicky, wat een prutreactie! Ze snappen er echt geen drol van, hè? Tuurlijk kan een ziekenhuis veel doen, maar het is geen garantie en het is ook nog eens vreselijk ingrijpend. Die mensen doen maar net of, als de baby's bij de esprit zijn uitverkocht, je altijd nog naar de H&M kunt, dus dat je niet moet zeuren. Tis echt soms of je klaagt over dat een broek niet meer in jouw maat te krijgen was. Stom!!!! Maar ze snappen het echt niet, het is geen onwil of een bewuste aanval...hoe pijnlijk het ook is, probeer dat wel voor ogen te houden, dan is het ietsie beter te verteren....
Hoi meiden,

Ben er even een paar dagen tussenuit geweest hier. Ik was overtijd maar wilde even de teleurstelling niet voelen als ik toch weer ongie werd.

Maar..ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb net getest en er kwam direct een 2e streepje. Nog niet zo donker als de controlestreep maar wel een duidelijke streep.

Ben even helemaal perplex en het drinkt nog niet tot me door dat ik zwangre ben en ook nog eens spontaan..Heb wel even snel gekeken en ben 30 aug. uitgerekend, hihi..

Hoop dat alles goed gaat en hoop ook dat jullie allemaal snel volgen en dat mijn verhaal moed geeft!! Dikke kus
WOW!!!!! YES MISS WILLIAMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

geweldig zeg! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Wie zal de volgende zijn!??! Ik hoop dat ik mag meedrijven op deze positieve wave!!! Wie had dat gedacht, nog zoveel positief nieuws aan het einde van 2007!
Dank je Kaetje! Ik hoop zeker dat je snel zult volgen, de vooruitzichten zijn goed in ieder geval bij jullie.

Wij, man en ik, voelen ons nu een beetje beduusd. We hadden dit niet meer verwacht, we gingen echt van de behandelingen begin volgend jaar uit.

Het enige verschil met andere maanden waren mijn heel erg zere boobs, vooral de zijkanten en een trekkerig gevoel in mijn buik.

x
Oooohhhh Missy, wat gaaaaaaaaaaaaffff!!! Stiekem voelde ik me er een beetje rot over dat je nu als enige overbleef van het originele topic (sorry Kaetje, hoor jij natuurlijk ook bij, maar toen kwamen er ook al snel veel anderen bij en Miss en ik hingen daar al veel langer), maar nu kunnen we lekker samen zwangeren!! Gefeliciteerd!! En geniet net als wij van dit speciale gevoel meid!!
Oh, en tuurlijk gun ik het iedereen even hard, maar ik zat in mijn achterhoofd met een opmerking van Miss van een hele tijd geleden, vandaar. Meiden, ik hoop van harte dat iedereen heel snel mag volgen, hoe eerder hoe beter!!!
WOW!!!! MissW wat ontzettend gaaf!!! Ontzettend gefeliciteerd! Kom je binnenkort weer bij ons mee kletsen? Er is nog een plekje voor je over! En KAetje als het bij jullie ook gelukt is, benje natuurlijk ook ontzettend welkom. Maar MissW was een echte Die-hard! :-)

miss gefeliciteerd !!!!

ook jij voor straf aan de appelsap met kerst ... lever de wijn maar in bij mij

en voor oud en nieuwjip en janneke bubbeltjes sap ( met knalkurk!)

meiden beloven jullie hier nog lekker mee te blijven schrijven , ik vind het namelijk zo jammer om niet zo veel meer te horen.

geen verwijten hoor !! maar met draaimolen hebben we ook allemaal meegeleeft , en ik lees eigenlijk weinig meer van haar. misschien wilt ze ons 'sparen' , het niet inwrijven ...

ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar dit soort succes verhalen vind ik prettig om te blijven volgen het geeft de burger weer moed !!!

jullie zijn het ' goede voorbeeld' ....
Tuurlijk blijf ik, da's ook een reden om niet ook nog op een maandentopic mee te gaan schrijven, ik moet tussendoor ook nog eten, sinas drinken en voor de andere muppets hier in huis zorgen! Maar ik dim wel een beetje, in die zin dat ik niet dagelijks ga meuten over alle zwangerschapsperikelen. Enne...eerlijk zeggen als ik dat wel teveel doe, hoor!

Dit goede voorbeeld heeft inmiddels 2 cups grotere (.)(.), regelmatig krampjes in buik en kuiten en ik ben ook al lekker misselijk op z'n tijd. Tis gelukkig allemaal goed te doen en te bestrijden nog, hoop dat dat zo blijft. Wel grappig dat ik ineens snak naar glazen en glazen sinas, weinig trek meer heb in koffie (dus het infuus is afgekoppeld) en een sausijzenbroodjes verslaving heb....en sommige dingen zijn ineens ronduit walgelijk. Kaasbroodjes: jak!!

De grote zussen van onze muis reageerden heel verschillend. Jongste zat ongeveer te huilen van geluk, oudste zat vooral in over het feit dat muis een eigen kamer krijgt en zij niet. Tja....klein dilemma. Bij moeders liggen ze ook op 1 kamer, hier ook en die kamer is meer dan 2 keer zo groot als het toekomstige babykamertje. Ze hebben in principe ook de zolder nog om op te spelen, dus ze komt echt niet te kort, maar toch aast ze al een poos op de strijkkamer en nu wordt die zomaar weggegeven. Maar zolang verder dezelfde regels gelden voor muis als voor haar, is het goed. Jongste bood aan dat muis evt. haar make-up wel mag lenen als het een meisje blijkt te zijn....ze is 9 en mag van ons nog geen make-up, dus dat is toch een heet hangijzer, hahaha.
Miss WOW!!!! Geweldig. Zit met tranen in mijn ogen, wat onwijs supernieuws! Gefeliciteerd!! JIHAAAAAAA!!!!

Is 2007 tóch nog jullie jaar geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven