Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
21-02-2019 12:55
Daar kwam mijn vriend ook mee aanzetten, Jayden. Héél snel weg gestemd.
Ik weet het weer, Jermaine!

Ging hem ook echt niet worden..
Natte tosti..
Chuck.
dianaf schreef:
21-02-2019 08:41
Een andere naam die ik echt leuk vind voor een jongen is Silvester. Alleen die associatie met Stalone. :sarcastic: Ik had in eerste instantie die connectie niet gemaakt omdat de naamdag van Silvester 31 december is, dus een oudjaarsdagkindje. Maar ja, toen kwam vriend met deze bijdehante opmerking. Dag mooie naam. :bye:
Maar Sylvester Stallone was vroeger erg knap :) (nou ja, vind ik dan ;-D )

Jason zie ik voorbij komen, vind ik ook leuk.

En Ophelia vind ik ook vet, doet me denken aan The Addams Family.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
20-02-2019 11:56
Hier nog geen kinderen, maar ik weet zeker dat onderstaande namen het niet gaan halen. Ik hou van Ierse namen, maar lastig in NL. Ook hou ik wel van wat Russisch/Grieks drama ;-)

Meisje:
Niamh
Guinnevere
Anastasia
Orphelia
Artemis
Penelope

Jongen:
Iskander
Olivier
Dimitri
Ivan (Vind ik ook oprecht een hele mooie naam, die ook niet te heftig is, maar ik denk altijd direct 'de verschrikkelijke' erachter)

ben ook dol op Griekse namen vooral uit de mythologie, maar van de meeste weet ik niet eens hoe je ze uitspreekt :$
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
23-02-2019 16:54
ben ook dol op Griekse namen vooral uit de mythologie, maar van de meeste weet ik niet eens hoe je ze uitspreekt :$
u = oe
y = uu
ie=ie-e
oe=oi
eu=ui
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 23-02-2019 17:01
1.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
23-02-2019 16:56
u = oe
y = uu
ie=ie-es
oe=oi
eu=ui
:thumbsup: :nerd: *gaat meteen de namenlijst aanvullen*
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
23-02-2019 16:59
:thumbsup: :nerd: *gaat meteen de namenlijst aanvullen*
ae=ai, vind ik zelf altijd mooi staan in meisjesnamen. Zoals in 'Caetlin'.
Thordis* schreef:
13-02-2019 11:34
Ariadne, Esmeralda, Avalon, Welmoed,

Thierry, Neo, Waldemar,

Mij ga nog even verder denken :P
Broertje van Voldemort? :P

Meredith
Nicolette ipv Nicole
Morrigan, Morgaine
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
23-02-2019 16:24
Maar Sylvester Stallone was vroeger erg knap :) (nou ja, vind ik dan ;-D )

Jason zie ik voorbij komen, vind ik ook leuk.

En Ophelia vind ik ook vet, doet me denken aan The Addams Family.
Mij aan Hamlet en dus zelfmoord en daarom maar niet. Maar Ophelia vind ik een prachtige naam.
Mevrouw75 schreef:
24-02-2019 09:01
Mij aan Hamlet en dus zelfmoord en daarom maar niet. Maar Ophelia vind ik een prachtige naam.


Hier dito.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde 2e zoon Gaëtan noemen.

Nu weer zwanger en ik vind Zinnia, Abby en Saoirse geweldig maar die ga ik er nooit doorheen gedrukt krijgen. Helaas.
Mevrouw75 schreef:
24-02-2019 09:01
Mij aan Hamlet en dus zelfmoord en daarom maar niet. Maar Ophelia vind ik een prachtige naam.
Oh ja, da's minder natuurlijk!

Mij doet de naam Ophelia vooral denken aan die ene halfgare nicht van Morticia Addams, ik vind hem leuk :)
Ik kwam vandaag de naam Euphemia tegen :heart: Roepnaam Phemia.
GlitterCupcake schreef:
25-02-2019 21:11
Ik kwam vandaag de naam Euphemia tegen :heart: Roepnaam Phemia.
Euphemia is hier heel hip geweest. Ik hoor de naam nu alleen nog bij misintenties voor lang overleden oude dames. In Kroatie is het een heel normale naam, schijnt. Ik vind het mooi.
Wopke. Meisje of Jongen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! :)

Alison
Raina
Haley
Sierra
Lavinia
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
25-02-2019 21:11
Ik kwam vandaag de naam Euphemia tegen :heart: Roepnaam Phemia.
Zo heette mijn oma :heart:
Iedereen noemde haar altijd Feem (nouja iedereen die haar niet "oma" noemde dan ;) )
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
21-02-2019 06:21
Priscilla en Pamela vind erg leuk.
Maar ook de namen Sarah-jane, Solange, Bonnie, Deidre, Noah en Sean spreken me aan.
Niets om voor te schamen vind trouwens.
Mijn zoon en dochter hebben ook namen doe je niet heel vaak hoort.
Grappig, ik vind jouw smaak erg uiteenlopen. Priscilla bijvoorbeeld echt extreem tokkie en Solange dan weer behoorlijk kak. Noah heel standaard/gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Biekkie schreef:
25-02-2019 07:28
Ik wilde 2e zoon Gaëtan noemen.

Nu weer zwanger en ik vind Zinnia, Abby en Saoirse geweldig maar die ga ik er nooit doorheen gedrukt krijgen. Helaas.
Hoe spreek je deze uit?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
28-02-2019 16:36
Hoe spreek je deze uit?
Sur-sha:
https://www.youtube.com/watch?v=znCXvlhYV-Y
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft dus een schaamnaam als tweede naam. Iedereen vond het maar raar, m’n moeder voorop. En nu zaten we gisteren aan de keukentafel, zegt mn moeder terwijl ze naar m’n dochter kijkt: “het is toch eigenlijk echt een ‘<schaamnaam>’! Je had haar goed zo kunnen noemen. “

O_o
Alle reacties Link kopieren
Eowyn
Joshua. Klinkt te veel als yo swa.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
13-02-2019 12:58
Ik heb vlinder en lila als meisjesnamen half serieus overwogen. Maar toch maar niet gedaan. Heb nog het woord vlinder in alle mogelijke talen vertaald om te zien of daar iets leuks uit kwam, maar helaas.

Ik heb er twee weken lang over na moeten denken omdat ik wist dat ik er eentje kende maar nu weet ik hem weer :cheer: : Mariposa!

Verder vind ik zelf de al eerder genoemde Ierse meisjesnamen al Siobhan en Saoirse heel erg mooi, en ook Maeve maar dat hoor ik al helemaal uitgesproken worden als Meef.
Wij hebben nu twee jongens op komst waarvan voor eentje de naam al vast staat, maar ik voor de andere heel erg twijfel. De naam Moos vind ik erg leuk, maar een beetje sneu als hij altijd de “Sam en Moos” grappen voor zijn voeten gaat krijgen.
Mijn eigen voornaam is absoluut niet raar maar zit wel in een bekend Nederlands liedje en dat moest ik als kind tot het irritante aanhoren.
Alle reacties Link kopieren
Damiaan, voor een jongen. Niet gedaan vanwege tokkie-associaties met Damian (Déé-mie-jun) en een zweem aanstellerigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven