Nachtvoedingen en bijna 1 jaar...tips?!?!

20-11-2008 13:52 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden,

Toch maar weer een topic aangemaakt, een tjid terug ook gedaan maar nu loopt het vort echt de spiugaten uit en misschien denken wij ergens niet aan waar 1 van jullie nu wel aan denkt en wellicht de oplossing kan zijn...

Of we gewoon moeten doorgaan zo en maar kijken wanneer t stopt...

Onze jongste dochter wordt bijna 1 jaar en slaapt tegenwoordig zó slecht ´s nachts en wij weten onderhand niet meer wat we kunnen doen...

Ze heeft altijd een nachtvoeding gehad, dit is na overstappen op fv na 6,5 mnd bv gegeven te hebben niet veranderd.

Ze weegt nu bijna 9,5 kilo en is 78cm lang.

Haar ritme nu:

19:30 naar bed met een fles

24:00-1:00 huilen voor een voeding

ergens tussen 3:00-5:00 idem

Dan weer rond 7:00-8:00 idem

(deze fles weigert ze vaak maar soms ook niet)

Overdag slaapt ze van +/- 13:00 tot 15:00-15:30

De flessen bestaan uit Nutrilon 3, 180/6 en 3 eetlepels bambix.

Over de gehele dag gezien eet ze:

een pot fruit,

2 boterhammen,

een koek oid,

warme hap, toetje (eet ze redelijk goed, ze wit alles zelf doen)

en drinkt ze een glas of 3 a4 water.

Melk weigert ze overdag pertinent, vanalles al geprobeerd.

We hebben geprobeerd om haar flessen kleiner te maken,

water te geven,

troosten,

laten huilen...

maar niets helpt... ze blijft net zolang huilen totdat ze helemaal overstuur in bed ligt en alleen rustig wordt van een fles, maak je de fles kleiner oid dan komt ze gewoonweg eerder voor de volgende.

Flessen groter/dikker maken werkt ook niet, drinkt ze minder en komt ze weer eerder.

We hebben ook geprobeerd om om 23:00 nog een fles te geven maar dan komt ze om 4:00-5:00 toch nog gewoon en is niet te sussen met water of een aai.

Zijn er dingen waar wij nog niet aangedacht hebben?

Moet zeggen dat ik na een jaar meerdere keren per nacht dr uit moeten wel beu ben...

Daarbij komt ook nog es dat onze oudste dochter ook nog ergens in de nacht wakker wordt (soms wel vaker door het geroep van dr zus) mijn man zn wekker gaat om 4:30 af en ik ben 21 wkn zwanger van de derde.

Dit alles bij elkaar maken de nachten hier in huis alles behalve rustgevend.

Ben benieuwd ofdat iemand hier raad weet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Liefs, Nurse
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 20-11-2008 13:53
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
MIjn oudste zoontje had dit ook.

Kan ik me voorstellen hoe het is.

Alleen heeft mijn oudste zoontje met 15 maanden zijn voortanden en 4 kiezen laten verwijderen omdat deze aangetast waren door de melkvoedingen in de nacht (met fles).

Op aanraden van de dokter hebben wij het bij de tweede radicaal anders aangepakt omdat er een kans op herhaling kon ontstaan.

De tweede kreeg BV tot 6 maanden daarna alleen in de ochtend en opvolgmelk na 7 maanden, in een tuitbeker en hij kwam, net als zijn broer ook meerdere keren per nacht om een voeding.

Op advies van de kinderarts hebben we hem toen laten huilen.

De eerste nacht was verschrikkelijk, maar iedere keer naar de kamer, hem neerleggen en kalmeren en weer weg gaan maar heeft 2,5 uur geduurd.

De tweede nacht net zo verschrikkelijk, alleen duurde het toen een uur.

De derde nacht en de vierde nacht een kwartier en de vijfde nacht.....sliep hij door, gelukkig.

Het was wel heel erg verschrikkelijk en je moet er wel achter staan, wij hebben hiervoor gekozen omdat slechte tanden in de familie voorkomt en wij wilde geen herhaling van het tanden drama.
Waarschijnlijk ten overvloede:

- warm slaapzakje aandoen 's nachts en goed instoppen

- aan knuffeltje/popje laten wennen

- is kamertje donker genoeg/of juist licht genoeg

- papfles geven (zag ik ff niet staan)

- bedje verschuiven

- uurtje langer ophouden zodat ze heeel moe is

- en last but not least, toch laten merken dat jullie de baas zijn en er s'nachts wordt geslapen, wij hebben zoontje wel geregeld laten huilen en uiteindelijk "gewonnen". Maar ik vind dat je aanvoelt wanneer het honger/ziek zijn is of drammerij

Succes want het is super vervelend!
Dankjewel Mollie

De ene dag/nacht kan ik dr beter tegen als de andere nacht..

Maak me soms ook zorgen over de kleine in de maak... zou zo slecht slapen niet slecht zijn voor zijn/haar groei/ontwikkeling?

Alweer iets waar ik me dan zorgen en boos over maak zo in de nacht...

ik word soms echt zo boos... ben vannacht bijna gaan gooien met die nutrilonpot, in tranen uiteraard
Pilates:

Nou zeg je ook iets wat ik lastig vind, wat ik bij onze oudste niet had/heb.

Ik kan haar huiltjes niet onderscheiden... echt heel apart maar als ze huilt klinkt het altijd gemeend...
Oh ja, langer ophouden hebben wij ook wel gedaan. Dat scheelde soms één nachtvoeding, maar goed, één nachtvoeding betekent ook: één keer een blok langer slapen. En alle beetjes helpen.

Met langer ophouden bedoel ik dan echt ophouden tot negen uur, soms wel half tien, tot ze echt ómviel van de slaap. Dan nog snel een melkvoeding, tandjes poetsen en naar bed. Dan had ze in ieder geval één lange periode echt profijt van die gepoetste tandjes.
quote:zusenzo schreef op 20 november 2008 @ 14:33:

MIjn oudste zoontje had dit ook.

Kan ik me voorstellen hoe het is.

Alleen heeft mijn oudste zoontje met 15 maanden zijn voortanden en 4 kiezen laten verwijderen omdat deze aangetast waren door de melkvoedingen in de nacht (met fles).

Op aanraden van de dokter hebben wij het bij de tweede radicaal anders aangepakt omdat er een kans op herhaling kon ontstaan.

De tweede kreeg BV tot 6 maanden daarna alleen in de ochtend en opvolgmelk na 7 maanden, in een tuitbeker en hij kwam, net als zijn broer ook meerdere keren per nacht om een voeding.

Op advies van de kinderarts hebben we hem toen laten huilen.

De eerste nacht was verschrikkelijk, maar iedere keer naar de kamer, hem neerleggen en kalmeren en weer weg gaan maar heeft 2,5 uur geduurd.

De tweede nacht net zo verschrikkelijk, alleen duurde het toen een uur.

De derde nacht en de vierde nacht een kwartier en de vijfde nacht.....sliep hij door, gelukkig.

Het was wel heel erg verschrikkelijk en je moet er wel achter staan, wij hebben hiervoor gekozen omdat slechte tanden in de familie voorkomt en wij wilde geen herhaling van het tanden drama.

aiai, hier ben ik dus ook heel bang voor. Mijn dochtertje is ook bijna 1 en wil sinds kort ook weer nachtvoedingen (het ging 1 maandje goed met doorslapen en nadat ze flinke griep heeft gehad lukt het ons niet meer haar door te laten slapen zonder nachtvoeding). Ik heb ooit gelezen dat dit slecht is voor de tandjes maar dat het zo erg kan zijn als bij jou heb ik nog nooit gehoord... Weer een extra reden om die nachtvoeding zsm te skippen!

Ik blijf meelezen voor de tips...
quote:TheNurse schreef op 20 november 2008 @ 14:39:

Dankjewel Mollie

De ene dag/nacht kan ik dr beter tegen als de andere nacht..

Maak me soms ook zorgen over de kleine in de maak... zou zo slecht slapen niet slecht zijn voor zijn/haar groei/ontwikkeling?

Alweer iets waar ik me dan zorgen en boos over maak zo in de nacht...

ik word soms echt zo boos... ben vannacht bijna gaan gooien met die nutrilonpot, in tranen uiteraard

In de categorie "mijn opa is ook 90 geworden op 8 pakjes sjek per dag...": Hoe ging dat vroeger dan, met al die grote gezinnen? Daar was moeder de vrouw doorlopend zwanger en kon ongetwijfeld ook niet lekker 9 uurtjes slaap meer maken... Ik kan me je zorgen levendig voorstellen, maar jouw kleintje in de maak pakt echt wel alles wat hij/zij nodig heeft.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Zusenzo:

Dus tot de 7 maanden heeft jullie tweede nachtvoedingen gehad en toen van de ene op de andere nacht niet meer?

Dat moeten idd slopende nachten zijn geweest zeg.... Heb jenu naderhand het idee dat het gewenning was of toch dat hij echt honger had maar hem dit gewoon is ´afgeleerd´?

kun je zoiets eigenlijk afleren? Honger hebben in de nacht?
quote:TheNurse schreef op 20 november 2008 @ 14:39:

Hahahah, ik ken je niet, maar ik zie je zó staan. Dit is echt zó herkenbaar. Ik heb ook wel jankend aan ons bed gestaan, huilend kind in mijn armen, sjorrend aan mijn man dat híj het maar op moest lossen. En dat ik echt zó hard moest huilen en zó boos was dat ze niet gewoon ging slapen. (En dan prijs ik me nog gelukkig met de borstvoeding: ik sta niet zo snel met mijn tieten te smijten en áls ik het zou doen, geeft het een stuk minder vieze plakbende. )

Slecht slapen schaadt overigens normaal gesproken je zwangerschap niet. (Ik heb een slaapstoornis en hier uiteraard expliciet naar gevraagd.) Maar: stress en vermoeidheid door slecht slapen kunnen wél effect hebben op je zwangerschap. Als dat aan de orde is, dan heeft het zin om de oorzaak van die stress en vermoeidheid aan te pakken. Als dat is: niet ongestoord kunnen slapen, dan ligt de oplossing daar. Als dat is: je er zo aan ergeren dat je niet kunt slapen, dan ligt de oplossing in het stoppen met jezelf ergeren.

Ik weet niet wat voor beleg ze op brood krijgt trouwens, maar geef haar eens extra (jonge 20+) kaas op brood of kipfilet of iets dergelijks. Kaas en vleeswaren bevatten eiwitten, misschien dat ze dan met wat minder melk afkan. Of probeer eens kwark op brood. Een bekertje yoghurt na het eten. Dat zijn allemaal dingen die voorzien in de melkbehoefte. Als je dat soort dingen er overdag wél in kunt krijgen, misschien dat ze dan 's nachts wat minder behoefte heeft aan de melk.
Mollie:

Thanks, ergens weet ik dat wel maar maak me op zn tijd toch zorgen...

Langer ophouden, om 19:30 wordt ze wel écht moe, gaat mopperen, duimen...ben dan ook bang dat ze juist overprikkeld/ te vermoeid wordt en juist níet wilt slapen....
quote:qwertu schreef op 20 november 2008 @ 14:50:

[...]

Hahahah, ik ken je niet, maar ik zie je zó staan. Dit is echt zó herkenbaar. Ik heb ook wel jankend aan ons bed gestaan, huilend kind in mijn armen, sjorrend aan mijn man dat híj het maar op moest lossen. En dat ik echt zó hard moest huilen en zó boos was dat ze niet gewoon ging slapen. (En dan prijs ik me nog gelukkig met de borstvoeding: ik sta niet zo snel met mijn tieten te smijten en áls ik het zou doen, geeft het een stuk minder vieze plakbende. )

Feest van herkenning

Heb ook dat als ik net weer lekker lig en er begint dr weer eentje te huilen dat ik op het randje van agressief in bed lig

*oohh, echt erg*

Schop wild de dekens van me af, trek snuivend mn kamerjas aan en klaag zo hard dat ik hoop dat mn man dr wakker van word.

Kinderachtig eigenlijk

Slecht slapen schaadt overigens normaal gesproken je zwangerschap niet. (Ik heb een slaapstoornis en hier uiteraard expliciet naar gevraagd.) Maar: stress en vermoeidheid door slecht slapen kunnen wél effect hebben op je zwangerschap. Als dat aan de orde is, dan heeft het zin om de oorzaak van die stress en vermoeidheid aan te pakken. Als dat is: niet ongestoord kunnen slapen, dan ligt de oplossing daar. Als dat is: je er zo aan ergeren dat je niet kunt slapen, dan ligt de oplossing in het stoppen met jezelf ergeren.

Dus dat ik weinig slaap heb is niet erg maar dan moet ik me dr niet over ergeren?

Ik weet niet wat voor beleg ze op brood krijgt trouwens, maar geef haar eens extra (jonge 20+) kaas op brood of kipfilet of iets dergelijks. Kaas en vleeswaren bevatten eiwitten, misschien dat ze dan met wat minder melk afkan. Of probeer eens kwark op brood. Een bekertje yoghurt na het eten. Dat zijn allemaal dingen die voorzien in de melkbehoefte. Als je dat soort dingen er overdag wél in kunt krijgen, misschien dat ze dan 's nachts wat minder behoefte heeft aan de melk.

Dit ga ik eens wat meer proberen dan... straks als ze uit bed komt krijgt ze een plak kaas uit t vuistje
Krijgt ze haar warm eten wel 's avonds en niet 's middags (zag het even niet staan)? Heb eens in een ander topic meegelezen over dit onderwerp, en daar ging het kindje doorslapen toen ze 's avonds veel meer eten kreeg.

Mijn zoon is 15 maanden, en krijgt al ruim een half jaar geen nachtvoeding meer (op een enkele keer na). Krijgt wel 's avonds een behoorlijk bord warm eten (soms nog soep), een toetje, en een fles melk. Hierop slaapt hij van 8 tot 8, half 9.

Er zouden bij hem ook echt geen nachtflessen meer bijpassen. Is je dochter overdag heel actief, dat ze zoveel voeding nodig heeft?
Het is zoals het is
Wij eten om 17:30 warm eten en een toetje, dat eet ze redelijk goed moet ik zeggen.

Om 19:30 krijgt ze dus een papfles maar met dit alles kan ze maar krap 4 uurtjes doen.

Actief, ja ze is wel actief, ze schuift op dr kontje t hele huis door en wilt met alles meedoen wat dr grote zus ook doet.

Maar ondanks dat toch voelt het niet goed dat ze niet langer dan 4 uur met een papfles kan doen...

Oh, de oudste is wakker.

Tot straks allemaal!
quote:TheNurse schreef op 20 november 2008 @ 14:58:

Dus dat ik weinig slaap heb is niet erg maar dan moet ik me dr niet over ergeren?

Klopt.

Nou ja en je moet er niet gestresst en overspannen van raken, door oververmoeidheid veroorzaakt door slaapgebrek.

Hahaha en veel herrie maken... dat helpt hier niet. Man wordt daar simpelweg niet wakker van en als wel, dan snapt hij niet dat de bedoeling is dat hij iets anders doet dan omdraaien en verder slapen.

Ik heb me dus maar aangeleerd om gewoon expliciet te vrágen wat ik wil. Wat voor mannen sowieso de beste manier van communiceren zou zijn.
Ik doelde met consequent zijn niet specifiek op jou

Maar ik had mijn tip gegeven over het gaan proberen de nachtvoedingen weg te laten (langzaam aan) en naderhand kwamen er tips van gewoon die nachtvoedingen blijven geven ,en dan iets met dat ze haar kind ook een keer 1 uur heeft laten huilen en dat niet werkte.

Nu wil ik niet zeggen dat bij ieder kind alles hetzelfde werkt,maar ik heb dus in een soortgelijke situatie gezeten maar dan het het niet met de voeding te maken ,maar met het wakker naar bed brengen en snachts wakker worden.

Ik bedoelde dus met het consequent zijn,dat dat belangrijker is dan de tijdsduur dat je je kind laat huilen .

Vandaar dat ik aanraad dat als je het wilt proberen af te bouwen het beetje bij beetje te doen en niet hup bam,mijn kind krijgt geen fles meer en ik kom ook niet snachts om te troosten geen uren laten huilen dus maar langzaam laten wennen aan het feit ze binnenkort geen fles meer krijgt snachts.

pfffff ik hoop dat het duidelijk is,vind het nogal lastig uitleggen zo via een forum)

Oh ja en wou nog kwijt dat als er mensen zijn die wel de nachtvoedingen geven omdat ze het niet erg vinden,ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.

In dit geval wil de topic starter graag van de nachtvoedingen af
@nurse, dus ze KAN het wel, doorslapen zonder nachtvoeding? Dat heb ik ergens toch gelezen? Ze sliep door, kreeg flinke griep en toen was het echt hommeles? Dan denk ik echt dat het een kwestie is van kiezen op elkaar en laten huilen. Ik zou het advies van 1 vand e posters opvolgen. Plan een periode waarin bijvoorbeeld je dochter bij iemand kan slapen en waarin je man ook vrij is en ga er dan voor.

Ik hoop dat er snel verbetering is. Slaapgebrek is slopend!
Ze zitten hier lekker te snaaien, kan ik nog even forummen

Qwertu:

Haha! hier niet anders hoor, mijn man wordt ook echt niet wakker van mijn snuif en gevloek, maak hem ook gewoon wakker waarop hij dan half slapend zegt: ´Oh,oh, even wachten, kan ik nadenken en een goei antwoord geven´

Haha!

En ik voel me nog niet overspannen bedankt voor de info

Merel:

ja ik snap je wel hoor! Bedankt dat je de moeite hebt genomen om uitgebreid te antwoorden...moet heel eerlijk zeggen dat ik afbouwen en het troosten ook slopend vind het liefst ´cold turkey´ maar dat is niet eerlijk om dat te doen...?

Krokus:

Nou, om het verhaal nog verwarrender te maken...

Voor het ziek zijn wilde ze geen fles bij het naar bed gaan maar kwam ze voor een late voeding om 22:30/23:00 en dan pas rond 5:00 somszelf pas 6 uur weer.

Na het ziek geweest zijn gaat ze niet meer slapen zonder een fles (19:30 dus) en komt ze midden in de nacht en vroeg in de ochtend soms wel 2 keer...

Maar om dr nu om 22:30 ook een fles te gaan geven nadat ze om 19:30 er eentje heeft gehad en om 17:30 gegeten....

Lijkt me ook niet nodig...

Wel dan?

Oh, ga een rondje drinken geven hier.

xx
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 20-11-2008 15:54
Reden: spelfout
% gewijzigd
TheNurse, ik heb het niet zo op de artsen van het CB, maar dit is wat onze arts vertelde en ik kan me er wel in vinden.

Het is een soort gewenning waar ze van moet 'afkicken'.

Als jij elke nacht om 3 uur opstaat om een broodje kaas te gaan eten, gaat je lichaam daaraan wennen en word je automatisch 's nachts rond drieën wakker en zal je maag net zo lang knorren totdat dat broodje erin zit.

De arts adviseerde ons om de fles af te bouwen met fopflessen (dus bij 180cc water 5 scheppen voeding doen ipv 6, nacht erna 4 scheppen, etc.). En mocht dit niet helpen, dan gewoon een paar nachten laten huilen (hoe moeilijk dat ook is), en kijken of dat helpt.
Supermerel, ik weet niet of je op mij doelde met dat ik mijn dochter 1 keer een uur zou hebben laten huilen? Dat was niet het geval natuurlijk. Wij hebben haar niet van de ene op de andere dag een uur laten huilen en geconcludeerd "tjee, ze slaapt nog steeds niet, nou aanpak mislukt hoor". Wij hebben het ook langzaam opgebouwd, hebben eerst "geoefend" met tien minuten huilen, waarna we het uitgebouwd hebben naar steeds wat langer laten huilen. En als ze géén honger heeft, dan slaapt ze altijd na maximaal 30 minuten huilen. Maar als ze wél honger heeft, dan huilt ze door en dan wordt ze alleen maar bozer en bozer. Tot we haar op een bepaald moment totáál overstuur na een uur maar uit bed gevist hadden: ze greep mijn borst, begon te drinken en viel, eenmaal verzadigd, als een blok in slaap.

Ik had óók last van de nachtvoedingen, zat er totaal doorheen en liep volkomen op mijn tandvlees. Maar blijkbaar had mijn kind die nachtvoedingen dus wel gewoon nodig. In plaats van de strijd aan te gaan met haar honger (en ze at zát overdag, ze eet de maximum hoeveelheden die voorgeschreven worden door het voedingscentrum of zelfs nog meer), heb ik me erbij neergelegd dat ik nu eenmaal een hongerig kind heb dat 's nachts voeding nodig heeft om de nacht door te komen.

In rustige perioden sliep ze ook wel eens door. Maar als ze met een groeispurt bezig is, als ze zich heel erg aan het ontwikkelen is of na ziekte (dus als ze heeft ingeteerd op haar reserves), dan moet ik gewoon aan de bak. Niet leuk, maar aan de andere kant: een kind wordt totaal zonder dag- en nachtritme geboren. Na een jaar zit er al een aardig patroon in, maar je kunt niet verwachten dat een kind, dat elk kind, na een jaar al doorslaapt. Ook niet als je het wel heel graag wil en ook niet als je consequent bent. Dat is nu eenmaal de realiteit en wat ik probeer uit te dragen is dat je je soms maar beter bij de realiteit kan neerleggen dan dat je jezelf tot wanhoop drijft in je vergeefse pogingen de realiteit naar je hand te zetten. Hier in huis heeft dat namelijk rust gegeven. En intussen slaapt mijn kind óók gewoon door. Zoals ik al zei: voor hun 18e kunnen ze het allemaal hoor. Ik snap niet waarom je zo de strijd aan moet gaan tegen iets wat volgens de natuur niet meer dan normaal is (en wat normaal gesproken ook uit zichzelf wel gewoon goedkomt). Als het kind 3 is en het gaat nog steeds zo, dat is een ander verhaal. Maar een kind van nog geen 1 mág gewoon nog wakker worden 's nachts.
qwertu:

Als ik zo je laatste posting lees zou ik het weer ´slecht´ vinden van mezelf om ze geen voeding te geven en te laten huilen...

Weet nog steeds niet wat we gaan proberen komende nacht...

Ga piepers schillen.

xxx
TheNurse, je kunt natuurlijk wel proberen om het af te wennen. Bij flesvoeding kun je inderdaad een schepje minder door de fles doen, kijken wat er gebeurt. Als het probleem kleiner wordt, dan ga je door met die aanpak. Als het probleem juist groter wordt (dus: vaker wakker voor een voeding, na de fles nog huilen), dan heeft ze gewoon honger.

Het kan geen kwaad om te testen natuurlijk. Als je maar niet van je kind wilt winnen ondanks je kind zeg maar. Als je kind behoefte heeft aan voeding, dan moet je het geen voeding ontzeggen. Je kunt dan hooguit proberen overdag wat meer aan te bieden (dat scheelde hier ook al), maar dan houdt het op.
Hallo,

Mijn dochter heeft ook heel lang, weet helaas niet meer tot hoe oud, maar ruim 2 jaar, 's nachts een fles melk gewild. Zij at overdag heel weinig, maar dronk wel een liter melk per dag.

Na een lastige periode om het drinken 's nachts af te bouwen maakte ik voor de nacht een fles water met een klein beetje melk, zodat het wel melk leek, anders dronk ze het niet. Het was toen heel snel afgelopen met 's nachts melk drinken. Het bleek daarna dat ze eigenlijk meer dorst had en aan een paar slokjes water genoeg had. Nadat ze op advies van het CB overdag minder melk kreeg, ging ze overdag ook iets beter eten, misschien heeft dat ook een rol gespeeld dat ze daarna 's nachts geen melk meer hoefde.

In ieder geval veel sterkte.
Toen wij besloten hadden dat het zo niet ging en we niet iedere nacht een voeding gingen geven of zelfs 2 omdat ze niet terug in slaap viel als ze wakker was geworden. Heeft ze echt wel langer dan 1 uur gehuild. Het langste was 2 1/2 uur. En die tijd is ze niet de hele tijd alleen geweest. Ik heb er lang naast gezeten. En toen ik heel vastbesloten haar vertelde dat ik ging slapen en zij dat ook moest doen, liep ik de trap op en was ze ineens stil.

Je moet het dan echt doorzetten en niet halverwege de nacht denken nu ben ik zo moe geef nu maar een fles.

De nacht daarna weer wakker zelfde tijd, nu er naar toe, muziekje aan, aai over de bol en na 10 min. stil. Nacht daarna, weer zelfde tijd wakker, aai over de bol, muziekje aan en gelijk stil. Daarna steeds doorgeslapen, af en toe horen we even een piepje en draait ze zich weer om.
Ik sluit me aan bij wat er hiervoor al geschreven is. Ik denk dat je kindje 'last' heeft van gewenning. Je zult het moeten afbouwen en uiteindelijk helemaal laten vallen.

Toen onze dochter 10 maanden was hebben we eerst zo'n 2 weken de melkpoeder verminderd en later ook de hoeveelheid water. Uiteindelijk niets meer gegeven. Ze heeft 2 nachten een uur gehuild (en ik ook....). Wel af en toe gaan kijken, maar geen melk gegeven. Na die 2 slopende nachten sliep ze lekker door en is ze nooit meer wakker geworden 's nachts. Ze is nu 1,5 jaar. Het was de investering zeker waard !

Ik denk dat je een paar nachten de tanden op elkaar moet zetten, hoe vreselijk moeilijk dat ook is. En inderdaad proberen haar 's avonds / overdag iets meer te geven.
What matters most is how you see yourself
ooh wat een herkenning...

hier ook een dochter van 2, die pas sinds kort zo nu en dan doorslaapt tot de vroege ochtend en dan bij ons in bed komt. ze krijgt sinds ze een maand of 17 is geen nachtvoedingen meer, dit toen radicaal afgebouwd en daarvoor in de plaats water gegeven. dit viel heel erg mee, eerst boos maar al snel had ze door dat ze het daarmee moest gaan doen.

zoontje nu 10 maanden krijgt ook nog steeds meerdere nachtvoedingen ... en met een dochter die het doorslapen ook niet heeft uitgevonden is dat erg vermoeiend.

dus ook herkenning wat betreft de frustratie 's nachts (en dat manlief dan doodleuk als hij een keer wakker wordt ervan zegt dat het heus niet helpt dat ik me zo opfok..)

helaas geen oplossing en ook al veel geprobeerd, ik las even mee ivm met mijn eigen kindjes die niet doorslapen.

heel veel succes ermee iig, 2 jonge kindjes soms al erg vermoeiend en dan in blijde verwachting van nog een kan me voorstellen dat het soms heel erg slopend is.

en de tip van vleeswaren (kipfilet) en kaas ga ik proberen... mijn zoontje is niet grote eter overdag. ik hoop altijd op betere nachten als hij wel iets beter gegeten heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven