Nachtvoedingen en bijna 1 jaar...tips?!?!

20-11-2008 13:52 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé meiden,

Toch maar weer een topic aangemaakt, een tjid terug ook gedaan maar nu loopt het vort echt de spiugaten uit en misschien denken wij ergens niet aan waar 1 van jullie nu wel aan denkt en wellicht de oplossing kan zijn...

Of we gewoon moeten doorgaan zo en maar kijken wanneer t stopt...

Onze jongste dochter wordt bijna 1 jaar en slaapt tegenwoordig zó slecht ´s nachts en wij weten onderhand niet meer wat we kunnen doen...

Ze heeft altijd een nachtvoeding gehad, dit is na overstappen op fv na 6,5 mnd bv gegeven te hebben niet veranderd.

Ze weegt nu bijna 9,5 kilo en is 78cm lang.

Haar ritme nu:

19:30 naar bed met een fles

24:00-1:00 huilen voor een voeding

ergens tussen 3:00-5:00 idem

Dan weer rond 7:00-8:00 idem

(deze fles weigert ze vaak maar soms ook niet)

Overdag slaapt ze van +/- 13:00 tot 15:00-15:30

De flessen bestaan uit Nutrilon 3, 180/6 en 3 eetlepels bambix.

Over de gehele dag gezien eet ze:

een pot fruit,

2 boterhammen,

een koek oid,

warme hap, toetje (eet ze redelijk goed, ze wit alles zelf doen)

en drinkt ze een glas of 3 a4 water.

Melk weigert ze overdag pertinent, vanalles al geprobeerd.

We hebben geprobeerd om haar flessen kleiner te maken,

water te geven,

troosten,

laten huilen...

maar niets helpt... ze blijft net zolang huilen totdat ze helemaal overstuur in bed ligt en alleen rustig wordt van een fles, maak je de fles kleiner oid dan komt ze gewoonweg eerder voor de volgende.

Flessen groter/dikker maken werkt ook niet, drinkt ze minder en komt ze weer eerder.

We hebben ook geprobeerd om om 23:00 nog een fles te geven maar dan komt ze om 4:00-5:00 toch nog gewoon en is niet te sussen met water of een aai.

Zijn er dingen waar wij nog niet aangedacht hebben?

Moet zeggen dat ik na een jaar meerdere keren per nacht dr uit moeten wel beu ben...

Daarbij komt ook nog es dat onze oudste dochter ook nog ergens in de nacht wakker wordt (soms wel vaker door het geroep van dr zus) mijn man zn wekker gaat om 4:30 af en ik ben 21 wkn zwanger van de derde.

Dit alles bij elkaar maken de nachten hier in huis alles behalve rustgevend.

Ben benieuwd ofdat iemand hier raad weet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Liefs, Nurse
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 20-11-2008 13:53
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Nurse, ik snap je gevoel en uiteindelijk hebben we hier toch maar voor de laten huilen methode gekozen (toen Kruimel ruim een jaar was, daarvoor was ik er nog niet aan toe). We zijn wel iedere 5 a 10 minuten gaan kijken en troosten (tussentijd afhankelijk van hoe hard en gehuild werd), want echt laten huilen kon ik niet. Kruimel sliep na anderhalf max 2 uur zelf weer in. Na een paar nachten (2 of 3) was het eigenlijk over met de nachtvoedingen. Toen kreeg hij nog een hele vroege ochtendvoeding en een paar maanden later hebben we die er op dezelfde manier uit gehaald. Maar oh... wat is het moeilijk om dan consequent te zijn. Wat me er door gesleept heeft is een opmerking die ik hier een keer van een andere moeder gelezen had "als je nu stopt heeft hij gisteren/het afgelopen uur/eerder vannacht voor niets zo gehuild". Ik had wel met mezelf afgesproken dat als ik na 3 nachten nog geen verbetering zou zien dat ik dan zou stoppen. Sterkte, wat je ook kiest...
Lika

Dankjewel voor je reactie

Ooh, ik vind het ook zo lastig om een keuze te maken.... aan de ene kant neig ik naar een nachtvoeding maar aan de andere kant vind ik dat ze zonder moet kunnen, ze eet en drinkt overdag namelijk als een bootwerkertje...

Zie telkens op tegen een nieuwe nacht... Kan het laten huilen niet volhouden lijkt wel... probeer het wel maar na een uur geef ik weer toe maar dan heeft ze dus eigenlijk een uur voor niets liggen huilen...

Weet ook niet ofdat ik dr goed aan doe om dr te gaan troosten...

Misschien de fles gaan afbouwen?? telkens wat minder gaan geven?

Ze drinkt zo een fles van 260ml pap op...

Zo toch maar es naar bed gaan...
Ik ben het eens met Lika. Deze methode zou ik ook toepassen.

En als je besluit dat te doen zou ik wel proberen om echt niet toe te geven. Dan is het voor haar ook duidelijk wat de bedoeling is. Anders blijft ze schreeuwen omdat ze denkt dat dat nodig is om voeding te krijgen.

Ik zou dan wel elke 5 a 10 minuten even een aai over de bol geven om te laten zien dat je er wel bent.

En de eerste fles misschien wat vroeger (6.00 ofzo).

Je zegt al dat ze genoeg binnenkrijgt dus daar maakt het niet voor uit maar ze weet nu niet beter dan dat ze 's nachts een voeding krijgt.
Even mijn blijdschap delen!

Yasmine heeft geslapen heeft op de papfles van 20:00 van 20:30 tot 5:00 (!!) en toen weer tot 8:00.

Roxanne van 20:00- 7:30

*Doet een dansje!!*
Gewoon zomaar zonder te huilen ?
Idd!

Zonder te huilen, zonder dr gehoord te hebben!

Om 20:00 een fles gegeven van 260ml pap, die had ze helemaal op, en toen hoorde we dr om 5:00 pas weer pruttelen, mn man dr meteen heengegaan maar toen heeft ze de fles niet helemaal opgedronken dus wie weet zouden we dat gerekt kunnen hebben.

Ben blij!
Hee Nurse,

Wat fijn voor je deze lange nacht! Hoop dat het doorzet.

Hier is het even heel gezellig de nachten... Minismollie is super super superverkouden en wordt vaak wakker van al dat snot.

Fingers crossed!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Smollie:

He,bah... kom je wel een beetje aan slapen toe?

Hier zijn ookal snotneuen gesignaleerd...hangt zeker iets in de lucht?
Hai Nurse,

Nacht van zondag op maandag was vreselijk, om kwart over 2 zag ik mijn bed voor het eerst... Daarna nog paar keer wakker geweest en op een gegeven moment was ik zoooo moe dat ik niets meer heb gehoord. Zal dan ook wel een paar uurtjes beter zijn gegaan, want Mini ligt op 50 cm van me vandaan.

Maandag op dinsdag was iets beter, niet veel, maar wel iets. Vannacht ook weer ietsje beter, ook weer niet veel.

Heb lieve man die 's morgens zijn bed uit sluipt zodat ik er niet wakker van word en zorgt dat het boven muisstil is zodat ik nog een paar uurtjes kan pakken. En niet werken helpt ook wel tegen de vermoeidheid.

Eigenlijk heb ik al de afgelopen nachten steeds een beetje hetzelfde gedacht: Ze is nu iets meer dan 5 maanden, op een dag ligt ze niet meer zo lief en klein en afhankelijk naast/op me in bed. Dus, raar genoeg eigenlijk, vond ik het eigenlijk best wel genieten, dat kleine warme lijfje tegen me aan, alleen maar rustig dicht bij mama in de buurt... Zelfs midden in de nacht, terwijl zij vol van het snot wakker werd kreeg ik in de schemering een superbrede glimlach van haar toen ze me zag, de schat. Raar he... Kleine meid voelt zich ellendig, ik slaap niet, doodmoe, maar denk toch: wat heerlijk dit kleine mensje zo lekker dicht bij...

Totaal off topic, hoor, maar jee, wat gaat de tijd snel. Voor mijn gevoel ben ik gisteren bevallen, maar ze is dus alweer 5 maanden... Ze groeit goed, doet het goed, kan steeds meer (sinds kort dus de 1e stap richting onafhankelijkheid, ze kan van rug naar buik draaien) en is echt het zonnetje in huis. Ik vind het geweldig om te zien hoe ze zich ontwikkelt, maar ik vind het ook moeilijk om te weten dat deze fase zo ontzettend snel voorbij gaat. Maar dat komt ook omdat ik een enorm sentimentele dwaas ben, haha! Ik heb ooit eens ergens gewerkt waar ik het werkelijk vreselijk vond, maar ik fietste er altijd naar toe via een hele mooie route. Ga soms nog wel eens die route fietsen omdat ik het mis... Heb in een andere stad voor het eerst op mezelf gewoond, was daar laatst voor werk en dan rij ik toch even om om nog even langs mijn ouwe huisje te gaan. Inmiddels dik tien jaar geleden... Nou ja, sentimentele muts dus...
Up voor een medeforumster!

Afgelopen nacht heeft ze trouwens voor de 1e keer van 20:00 tot 8:00 geslapen.

Voor t naar bed gaan een papfles gehad van 260ml én ze kan zich optrekken in de box en rond de tafel lopen als je haar er aan zet... Heb een sterk vermoeden dat het beter slapen samenhangt met het meer kunnen maar goed, misschien juich ik te vroeg, ben benieuwd vannacht...

(ze heeft net weer een fles van 260ml achterover geslagen )

xx
Yeah!

Weer doorgeslapen!
Whoei!! Dat gaat goed zeg!
Zo lekker zeg voor je.
tja het is wat allemaal he? Vannacht hebben wij het volgende gedaan .....om 22,30 volle fles melk, om 4.00 begon hij te huilen, 3 keer na 10 minuten gaan troosten, cas heel boos bleef huilen. Uiteindelijk na 1 uur en 50 minuten was het stil maar ik vind het heel moeilijk hoor.....dat laten huilen. Ben erg beneiuwd naar de komden nacht zie er erg tegenop.... groetjes dees
Succes Dees.... weet dat het heel lastig is...

Hoe oud is jullie Cas nu? Zit er misschien een stap in zn ontwikkeling aan te komen?

Merk dat nu bij onze dochter namelijk wel; nu ze meer kan (zelf gaan staan) slaapt ze beter, nu zelfs al drie dagen door!

Ze krijgt om 20:00 een papfles en kan het daar de nacht mee doen... is ook pas voor t eerst in nu ruim een jaar!

Nogmaals succes!
dank je wel nurse.....weer een nacht gehad ! Wij sliepen om 23.15 en cas had om 22.30 nog een fles gehad en om 5.00 begon Cas te huilen. 2 keer naar toe gegaan en toen laten huilen, moeilijk hoor. Ik wilde om 6.00 fles geven maar mijn vriend zei doen we pas om 6.15 ok maar vond ik ook moeilijk maar ja. Wel goed toch.

Toen heeft mijn vriend fles gemaakt en ik Cas verschoond en was hij dus helemaal nat....pyjama, romper vond ik ook weer zielig. Maar ja fles en toen om 6.40 terug in bed en hij sliep tot 9.30 wat een genot, ik dus ook ! ! !

Alleen vandaag gaan we naar mijn schoonzusje en daar blijft cas, hij is 21-12 1 jaar geworden, 2 nachtjes slapen dus misschien moeten we daarna weer van voor af aan beginnen. Wij gaan zelf vrijdagavond uit met werk van mijn vriend. Ben erg benieuwd hoe cas het zonder ons doet.

Heerlijk dat jullie dochter nu door slaapt. Ik hoop dat er hier ook ooit eens een moment komt zal toch wel. Hij kan wel steeds meer ja.....Doei
Het is misschien makkelijk gezegd, maar het enige wat je kan proberen is 3 nachten investeren. Kussen over je hoofd en negeren, mkisschien beneden gaan slapen. Een uur is afwachten is niet genoeg...maar goed, ik kan me heel goed voorstellen dat dat als moeder heel moeilijk is. Ik werk met baby's, dus ik heb makkelijk praten als het niet mijn eigen kind is, maar op mijn werk lukt het... Eventueel als het echt de spuigaten uitloopt een speentje geven, niet aaien, gelijk weer weglopen.... supermoeilijk, dus misschien toch maar hopen dat er vanzelf wordt doorgeslapen Baby's hebben heel goed door dat schreeuwen/ krijsen uiteindelijk zijn vruchten afwerpt. Enne...regelmaat overdag, maar dat is misschien een overbodige toevoeging.

Succes!
Jipie:

Over welke leeftijd heb je het dan als je het over baby´s hebt en wat is het ´beleid´ van de ouders?

Persoonlijk zou ik het heel erg vinden als de zorg voor voor mijn kindje(s) overdraag en degene in kwestie vind dat mijn kind moet doorslapen en haar gewoon laat huilen... (zonder mijn medeweten)

Dees:

Had te vroeg gejuicht

De laatse 3 nachten is ze weer aan het spoken...

Hoe ging t bij jullie?
Kindjes van 0-1 jaar.

En nee hoor alles gaat echt altijd in overleg met ouders en kinderen huilen vaak niet de hele nacht door. Het is echt niet zo dat we kinderen maar lgewoon zomaar laten huilen. Er wordt goed voor ze gezorgd en ook gekeken of het echt niets anders is. Meestal huilen ze een tijdje, vallen in slaap en huilen weer even. Een speentje geven helpt vaak goed of even kort een andere houding, maar niet heel veel aandacht geven, want dat is 'leuk' en 's nachts moet er toch geslapen worden? Overdag is voor de leuke dingen....Zo bedoel ik het meer. De 3 Ren toch? Rust Reinheid en Regelmaat :-).
De eerste paar weken/ maanden is een nachtvoeding trouwens wel heel gebruikelijk hoor...Maar weinig kinderen slapen op het begin door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven