Namen: wat doen we kinderen aan?

13-06-2018 21:24 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik fietste vandaag terug van werk naar huis en kwam door een woonwijk. Blijkbaar waren daar wat kinderen geboren, wat de kersverse ouders kenbaar wilden maken door uitbundige borden met versierselen in de tuin, compleet met de namen van de nieuwgeboren kinders.

Zo kwam ik langs een bord dat vreugdevol de geboorte van zoon Lyam-Jaey verkondigde.

Om de hoek was meiske Faylynn geboren.

Een paar huizen verder kondigden de ouders de vreugdevolle komst van Djordey aan.

De welkome komst van een nieuwgeborene is natuurlijk altijd fijn, maar sorry... moeten we ze dan echt opschepen met dergelijke namen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Over een jaartje of 10 zijn onze namen weer haske hip dan hangen er grote lasershows versierde spandoeken in de tuin met Henk of als het een meisje is Roelie.
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
13-06-2018 21:56
Die borden zet je er toch niet zelf neet? Hier werd het gedaan door buren familie en vrienden.
Als dit topic echt is, ben je wel te herkenbaar waar je vandaan komt denk ik
Helemaal als je daar ook nog eens the only gay in the village bent. ;)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 8 behaald voor mijn scriptie Informatierecht aan de UvA over de AVG! Zo bedankt voor jullie reacties!
anoniem_371183 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 00:39
76.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-06-2018 21:33
Ik zie in de wijk nooit bordjes met hoe mensen hun kinderen genoemd hebben. Ik zie 'hoera een jongen' of 'hoera een meisje' maar nooit de naam er bij. Heb jij weer :hug:


Is hier ook heel normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:13
Denk je dat een tiener zich voor wil stellen als Sjanana? Hoe denk je dat de manager bij de AH denkt over sollicitaties met zulke namen?
Hoe denk je dat die manager bij AH heet dan, tegen die tijd? :proud:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
13-06-2018 21:29
Ik kan me er niet echt druk om maken. Mensen vinden de namen van mijn kinderen saai of ouderwets, zo kun je overal iets van vinden.
Uiteraard ben ik ook verbaasd als een kind Nyncke heet (want wat is er mis met Nienke), maar voor de rest gaat men zijn goddelijke gang maar. Ik heb elk jaar tientallen leerlingen voor mijn neus met soms heel uitzonderlijke namen, maar uiteindelijk is het enige relevante of het een beetje aardige kinderen zijn.
En de meest bijzondere namen worden heel gewoon naarmate je ze vaker gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 8 behaald voor mijn scriptie Informatierecht aan de UvA over de AVG! Zo bedankt voor jullie reacties!
anoniem_371183 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 00:39
83.43% gewijzigd
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:13
Denk je dat een tiener zich voor wil stellen als Sjanana? Hoe denk je dat de manager bij de AH denkt over sollicitaties met zulke namen?
Die bedrijfsleider vindt daar helemaal niets van, want die is vast niet zo oppervlakkig dat hij/zij denkt dat alleen kinderen die Luuk, Tom, Emma of Sanne heten pindakaas in schappen kunnen zetten.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 22:17
2.09% gewijzigd
Henk-en-Roelie schreef:
13-06-2018 22:12
Over een jaartje of 10 zijn onze namen weer haske hip dan hangen er grote lasershows versierde spandoeken in de tuin met Henk of als het een meisje is Roelie.
:heart:
Zo mooi. Ik heb nu nog weleens een kind met een heel ouderwetse naam in de klas. Vind ik echt fijn, voelt zo naar vroeger.
Alle reacties Link kopieren
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:15
De manager is wel wat ouder dan zijn 16-jarige sollicitanten, dus dit is niet relevant.
Hoe denk je dat de kinderen van die manager bij AH dan heten, dan? :A:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
13-06-2018 22:10
Waarom? Wat maakt het uit of mijn arts Beppie of Shania heet? Of mijn notaris Rutger of D'Shauntell?

Niks. Maar de meeste mensen zullen eerder naar een Rutger gaan dan naar iemand die Jáy- Lano heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 8 behaald voor mijn scriptie Informatierecht aan de UvA over de AVG! Zo bedankt voor jullie reacties!
anoniem_371183 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 00:39
90.03% gewijzigd
Yasna schreef:
13-06-2018 22:16
Niks. Maar de meeste mensen zullen eerder naar een Rutger gaan dan naar iemand die Jáy- Lano heet.
In welke context? Mijn notaris en mijn arts hebben helemaal geen voornaam voor mij, alleen een achternaam en initialen.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
13-06-2018 21:45
Ik moet dan altijd wel een beetje lachen als ik nu volwassenen spreek met zo'n hippe naam.

Laatst sprak ik een man en die heette Jip. Leuk bij een kind, als je volwassen bent daarentegen....
De eerste Jip die ik tegenkwam was ook een volwassen man, dus voor mij een doodnormale mannennaam. En toen kreeg ik later een pubermeisje Jip in de klas en werd die naam ook een doodnormale pubermeisjesnaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 8 behaald voor mijn scriptie Informatierecht aan de UvA over de AVG! Zo bedankt voor jullie reacties!
anoniem_371183 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 00:39
76.57% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
13-06-2018 22:16
:heart:
Zo mooi. Ik heb nu nog weleens een kind met een heel ouderwetse naam in de klas. Vind ik echt fijn, voelt zo naar vroeger.

En toch hè? Zelufs Koen ken met het juiste accent aso klinken.
Alle reacties Link kopieren
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:17
Als er een formulier komt met een naam als “Desteney Shaniqua” kan je je afvragen of dit een serieuze sollicitatie is of een grappenmaker die zomaar wat heeft ingevuld. Reken er maar op dat sollicitaties met zulke namen als eerste in de prullenbak liggen.
Ik weet niet waar jij woont, maar hiero in de grote stad kijken we al heel lang niet meer op van een exotische of aparte naam. De manager van de AH is hier een hindoestaan en die van de Aldi een Turk. k Heb ze nooit naar hun voornamen gevraagd, maar ik gok dat ze geen Henk en Piet heten.

Welkom in de 21e eeuw.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:17
Als er een formulier komt met een naam als “Desteney Shaniqua” kan je je afvragen of dit een serieuze sollicitatie is of een grappenmaker die zomaar wat heeft ingevuld. Reken er maar op dat sollicitaties met zulke namen als eerste in de prullenbak liggen.
Ook in artsen- en notariskringen komen minder gangbare namen voor. Echt waar en die mensen hebben en krijgen allemaal een baan.
VegaLinzen schreef:
13-06-2018 22:07
Over 10-15 jaar is dit een serieus maatschappelijk probleem, al die rare namen. Gelukkig hebben wij hier in de familie geen verzonnen spinsels als namen.
Nee hoor dan is iedereen er wel aan gewend.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-06-2018 21:33
Ik zie in de wijk nooit bordjes met hoe mensen hun kinderen genoemd hebben. Ik zie 'hoera een jongen' of 'hoera een meisje' maar nooit de naam er bij. Heb jij weer :hug:

Ikke dan weer wel. Daarom wist ik dat de mensen een paar deuren verderop die versiering hier al een jaar (!!) hebben hangen (ik woon hier pas niet). Oma liep namelijk het huis in en zei tegen kleinkind: gefeliciteerd met (naam), is ze toch alweer 1!
sanjunipero wijzigde dit bericht op 13-06-2018 22:24
2.18% gewijzigd
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben erg blij met mijn notaris en hij heet Lodewijk. In een Kanye of Ayden-Jay zou ik echt wel minder vertrouwen hebben gehad.
Ik ben het wel met je eens, het komt op mij vooral heel dom en dyslectisch over. Helaas geldt dit voor veel mensen, je wordt, vooralsnog, met een dergelijke naam veel minder serieus genomen en mensen associëren het toch al snel met achterstandswijken. Niet geheel op niets gebaseerd.

Ik denk dat je je kind echt tekort doet met een dergelijke naam of met een rare schrijfwijze.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
13-06-2018 22:16
Niks. Maar de meeste mensen zullen eerder naar een Rutger gaan dan naar iemand die Jáy- Lano heet.
Naar Rutger gingen we voor de morning-afterpil.

Tja....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-06-2018 22:23
Ook in artsen- en notariskringen komen minder gangbare namen voor. Echt waar en die mensen hebben en krijgen allemaal een baan.



Sorry, maar je praat nu echt onzin. Discriminatie op basis van alleen het lezen van den naam komt zeker voor.

Een Jay-Lano wordt minder snel uitgenodigd dan een Jeroen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-06-2018 22:23
Ook in artsen- en notariskringen komen minder gangbare namen voor. Echt waar en die mensen hebben en krijgen allemaal een baan.
Een notaris heb ik niet, maar mijn huisarts is ook al een hindoestaan, bedenk ik me net. :proud:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven