Nesteldrang ?

13-05-2010 17:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
met een tandenborstel de voegen van de badkamer poetsen.
Geen ervaring mee, maar ik was er eigenlijk wel benieuwd naar of ik dat ook ooit zou ontwikkelen

Volgens mij zou mijn vriend daar heel erg blij van worden
Ik ging taarten bakken. En koekjes en cakes en en en...
quote:Aruba schreef op 13 mei 2010 @ 17:58:

Ik ging taarten bakken. En koekjes en cakes en en en...en waarom woon jij zo ver weg .... toch jammer !
Ik helemaal niet, ben nu ruim 39 weken zwanger van de eerste en wacht er nog steeds op. Hoorde laatst van iemand dat ze huilend d'r moeder op had gebeld omdat het haar met buik niet lukt om de plinten schoon te maken... Kan ik me echt niets bij indenken!

Enige neiging die ik nu nog meer dan anders heb, is het kopen van nieuwe dingen. Maar al die kleine spulletjes zijn ook zo schattig en niet duur.
Geen last van gehad.

Ik kon me trouwens ook amper nog bewegen met die enorme toeter.
Wij zijn tijdens mijn eerste zwangerschap verhuisd, en ik heb plinten zitten schrobben met een schuursponsje, het hele huis door.

En dat was in het huis wat we verlieten

Hier in het nieuwe huis kon ik mijn nesteldrang volledig kwijt, heb m'n man gedwongen de radiatoren van de muren te halen zodat ik ze goed schoon kon maken, de douchecabine 'moest' uit elkaar omdat ik niet bij de randjes kon, de kookplaat is uit de aanrecht gehaald om de onderkant te soppen, oven uit de inbouwkeuken gehaald om .. juist, te soppen. Ook hier het hele huis op m'n knietjes door voor die plinten. Heb de deuren uit de sponningen gehaald (maar dat was niet zo slim, want ik heb ze er allemaal tegelijk eruitgehaald, en het is nooit meer gelukt om ze behoorlijk terug te krijgen, oud huis, en elke deur was op maat geschuurd aangezien alle sponningen schots en scheef waren, dus de deuren ook. Acht stuks... )

Ik was een DRAAK toen ik zwanger was van de eerste , maar ons huwelijk heeft het overleefd gelukkig!

Bij de tweede viel het wel mee gelukkig
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik heb wel last van nesteldrang. Dit resulteerde onder andere in:

Rubbers van de wasmachine schoonmaken (en die waren me een partij smerig!!)

Babykamer klaar willen maken (en wel NU)

Kleertjes/hydrofielen wassen én strijjken (ik strijk bijna nooit)

Voegen en randjes met een tandenborstel schoonmaken

Keukenkastjes helemaal uitmesten

Koelkast tot 3 keer toe schoonmaken

en ga zo maar door...
Strijken alles ging ik strijken........nu is baby 6 maanden en strijk ik al zo'n 6 maanden bijna niks meer...
Ik had geen nesteldrang. Wel zware hamsterdrang; ik heb zo idioot veel zooi gekocht... Op de dag dat de weeen begonnen heb ik nog uitgebreid in de Action staan shoppen - of all places . Maar na de bevalling heb ik heeeeel lang geen schuursponsjes, wc-papier, luiers, handdoeken, soda, zout en andere meuk hoeven kopen
Echt alles 300 keer controleren. Heb ik dit wel in huis ? Misschien moet ik dat nog halen ? Is dat wel echt schoon ? En als ik ook maar even dacht "het is niet goed" dan halen/kopen/regelen/schoonmaken. Ook al was ik nog zo moe
Het is hier nog nooit zo schoon geweest als tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap. Ik maakte om de dag de badkamer schoon. En dan alles! Ook heb ik me helemaal suf gewassen en gestreken. Theedoeken, handdoeken, washandjes, dekbedovertrekken, kussenslopen, alle babyshizzle en zelfs vaatdoekjes gingen hier stijfgestreken de kast in. Is tot groot verdriet van man ook weer overgegaan.

Op een dinsdagavond moest ineens met alle geweld de afzuigkap schoon. Anderhalf jaar niet naar omgekeken (juk, i know). 5 min nadat ik mijn doekje uitspoelde verloor ik mijn slijmprop en begonnen de eerste weeën. En dat was het einde van een tijdperk
.
*Die roosters boven de ramen uit elkaar halen en in bad leggen om schoon te worden

*keer of 80 alle kleertjes wassen én strijken( weet nu al jaaaaaaaren niet waar mijn strijkijzer is)

*Hele lijstjes maken met dingen die mijn vent moest doen als klus voor de bevalling

* Elke dag alles natellen in de babykamer,24 luiers,12 navelbandjes enzo...pfff

*luxaflex met een tandeborstel schoonmaken.

* kozijnen en deuren wassen(doe ik nu 1 keer in de 5 jaar ofzo)

*alles elke dag stoffen en stofzuigen,want de kraamhulp mocht niet denken dat ik een slons was....(nu 2 honden 3 katten en 2 pubers met brommers,stofzuig ik hooguit 1keer per week)
Bij de eerste hele erge nesteldrang maar weinig gezond verstand. Stond ik met m'n dikke buik op een stoeltje te wiebelen omdat de bovenkant van de keukenkastjes schoon moest.

Bij de tweede ook aardig wat nesteldrang maar meer gezond verstand. Alhoewel, heb toen in m'n eentje de hele woonkamer opnieuw ingericht. Eerst alles eruit gesleept en daarna weer terug en tientallen keren anders neergezet. Vrienden die beloofd hadden te komen helpen belden op het laatste moment af en ik was vastbesloten dat de woonkamer anders ingericht moest zijn tegen de tijd dat m'n man weer in het land was.

Bij de laatste wel nesteldrang maar godzijdank veel meer gezond verstand. Was een moeilijke zwangerschap en ik mocht maar heel weinig doen. Probleem was dat we moesten verhuizen maar ik heb heel braaf vriendinnen ingeschakeld en het zware werk aan anderen overgelaten.

Was wel heel moeilijk trouwens om niets zelf te kunnen doen terwijl ik zo graag wilde. En ik vond het iets te ver gaan om vriendinnen te vragen of ze de plinten wilden boenen. Lol, heb m'n zoontje toen maar aan het werk gezet

Jeetje....ik lees dingen dat ik denk....oeps...

dat kan ik ook wel eens schoonmaken, haha

Niet echt nesteldrang gehad....gelukkig !!
Vandaag precies 8 weken geleden kreeg ik ook ineens last van nesteldrang. Ik was 39 weken en 5 dagen zwanger. We gingen er allemaal vanuit dat ik voorlopig niet ging bevallen, dochter was immers ook 17 dagen te laat en wilde er alleen uitkomen met een keizersnede....

Maar goed, die dag wilde ik persé dat de box in elkaar gezet werd, dat al het babyspeelgoed schoongemaakt werd en waar nodig voorzien van nieuwe batterijen, de wiegbak op de kinderwagen en mooi opgemaakt etc. Zelfs het wiegje heb ik opnieuw opgemaakt terwijl ik dat de week ervoor ook al had gedaan. Vriendlief belde rond 22:00 uur dat hij naar huis kwam en toen heb ik bijna huilend gezegd dat de gangkast echt opgeruimd MOEST worden omdat ik er gestresst van werd. Amper drie uur later braken mijn vliezen en die gangkast is nog steeds niet opgeruimd .
Qua schoonmaken niet echt (heb ik nooit zo'n last van haha), wil wel heel graag het huis gezellig maken. Ik woonde hiervoor op een hele leuke (maar ook hele kleine) studio, waar het altijd supergezellig was. Die mis ik nu, en wat ik ook probeer, die gezellige sfeer krijg ik hier maar niet. De woonkamer is hier veels te groot, en dan met die saaie witte muren, witte lamellen en inbouwspots, brrrr...

Wellicht dat het poetsen ed nog komt hoor, want ik ben nu 30 weken.
Ik heb er ook vreselijk last van gehad. 2 keer per dag stofzuigen, elke dag dweilen (en ik heb geen huisdieren...) alles, maar dan ook alles strijken, babykleertjes tig keer uit de kast en weer opvouwen, badkamer, keuken, slaapkamers alles moest elke week flink gesopt worden. En nu....

Ik had ook erg last van hamster gedrag maar ook dat ik nieuwe spullen wilde hebben.Nieuwe handdoeken, theedoeken, glazen, vazen, slaapkamer opnieuw ingericht etc.

Ook ik maakte lijstjes voor mijn man. Ik ben sowieso wel van de lijstjes, maar toen....Ik was een slavendrijver!

Best vermoeiend nu ik het zo terug lees
/
Graag gedaan

Wij hadden net een verhuizing achter de rug, dus vriend was niet zo blij met mij...

Veel dingen deed hij braaf, de lieverd!

Wanneer het hem te gek werd zei hij er iets van. Dit resulteerde vaak in ruzie (natuurlijk moest hij het wel NU voor mij doen) Maar dan deed hij het gewoon niet. (en gelijk had ie denk ik nu...)

En ik mocht ook niet zoveel geld meer uitgeven

Maar verder heeft ie alles doorstaan

Hoeveel weken ben je eigenlijk SummerDee? Knap hoor, dat je het beperkt tot alleen de babykamer
anoniem_92884 wijzigde dit bericht op 13-05-2010 22:34
Reden: tiepfautjes
% gewijzigd
.
Wasmachine draaide overuren, zo ook het strijkijzer en als ik ergens een hekel aan heb........

Bed werd met hele grote regelmaat verschoond want stel je voor het kon toch maar zo gebeuren en dan wilde ik wel een schoon nest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven