Net 2e potje folium tabletten gekocht, en nog niet zwanger

26-05-2009 17:23 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag het 2e potje foliumtabletten gekocht. Ik ben in januari gestopt met de pil, dus al even ontpilt. Mijn cyclus is steeds zo'n 28 tot 30 dagen. Mijn vriend wil ook graag kinderen maar is er toch iets minder mee bezig dan ik. Ik heb altijd een houding gehad van we zien wel, en dat wil ik ook graag zo houden maar diep van binnen ben ik ook wel ongeduldig. Wie herkent dit en is ook al even bezig zonder resultaat? Mij lijkt het fijn om dit te kunnen delen met anderen die dit ook snappen. Ik hoor graag van jullie!!

Groeten, Celsti
Dus je bent al wel 4 hele maanden bezig, en het duurt je te lang? pfffff
Sommige mensen hebben een grotere pot nodig...
Kom over een half jaar nog maar eens terug als het nog niet gelukt is.
Ach, ergens snap ik je wel.

Je wilt zo graag en je doet er alles aan om het te laten lukken en dan gaat het je allemaal niet snel genoeg

Heb even geduld, 4 maanden is nog helemaal niet lang. Die foliumzuur tabletjes zitten in "porties" die je minimaal zou moeten nemen dus staar je daar niet blind op.

Hoop dat het je snel lukt, wachten is idd niet fijn wanneer je iets echt heel graag wilt.
Ja, dat vind ik echt.
ik ben de tel kwijt wat betreft potjes...

De meeste stellen raken binnen een maand of 8 zwanger, 4 maanden is dan misschien voor jou lang maar geloof mij, dat is het niet. En weer anderen vinden mijn 11 maanden wacht ook weer niets. Ik weet dat het meer in je gedachte zit dan je eigenlijk zou willen, maar er geen andere keus dan wachten.

Zoek een leuk praatgroepje hier ergens op het forum met meiden die rond dezelfde tijd zijn gestopt.
Gemiddeld staat er een jaar voor schijnt, dus vooral doorgaan.
Ik snap best dat het lang kan vóelen, al is het dat misschien nog niet. Je krijgt op fora ook vaak een vertekend beeld, vind ik. Als er zo'n topic is waarin wordt gevraagd hoe snel mensen zwanger waren, reageren er ontzettend veel bij wie het al in de eerste maand zover was.

Ik hoop voor je dat het snel lukt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
90% van de vrouwen raakt binnen een jaar zwanger en ik geloof nog eens een klein percentage in het jaar erna. Ga gewoon door met je leven. Die zwangerschap komt hoogstwaarschijnlijk "vanzelf".
Als ik van tevoren had geweten wat ik nu weet had ik niet 1 potje foliumzuur gekocht maar gelijk een bulkpartij afgenomen van de groothandel. Hier al sinds september 2007 bezig. Wat Mirjam zegt, 90% is binnen het jaar zwanger. Nog 8 maanden om erachter te komen of je tot die 90% hoort. Ik hoop het voor je en schat de kans redelijk groot in

Mijn tip is: probeer het leuk te houden. Als je nu al ongeduldig gaat worden, wordt het er niet leuker op. (En daar word je ook niet sneller zwanger van). Succes.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Al 4 hele maanden bezig, sorry dat ik het zo schrijf.. Had de titel en je omschrijving anders verwoord en je had waarschijnlijk fijnere antwoorden of ervaringen gehad..

Dat je pas 4 maanden bezig bent en nu al ongeduldig bent, hoe moet ik me dan wel niet voelen denk ik dan.. Ik ben inmiddels al 5 jaar bezig om zwanger te worden, al meer dan 2 potjes foliumzuur geslikt..

Neem je tijd en zoals al eerder gezegd de meeste worden binnen een jaar zwanger.. Dusssss geduld..
quote:merel29 schreef op 26 mei 2009 @ 17:57:

Ik ben inmiddels al 5 jaar bezig om zwanger te worden, al meer dan 2 potjes foliumzuur geslikt..

Vijf jaar... zo zie je maar, altijd baas boven baas.

Voor Merel29:
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Jeutje.....je bent 4 maanden bezig!?! Dat is echt nog niet lang hoor! Je hebt maar zo'n 10-15% kans per maand!

Mijn tip: maak een relativerend rondje langs die meiden die al 11, 12, 30 maanden 'bezig zijn' zonder resultaat, haal even adem en sex de sterren van de hemel met je vriend. Als je na een jaar niet zwanger bent met deze methode, kom dan nog even weer een topic openen.
Toen ik vorig jaar april mijn spiraaltje liet verwijderen had ik ook nooit gedacht dat ik een jaar later nog niet zwanger zou zijn. Met een beetje geluk ben je één van de volgende maanden zwanger maar hou er rekening mee dat het voor sommigen niet steeds evident is om zwanger te worden en te blijven. Maar je moet er in blijven geloven. Iedere maand is een nieuwe kans. Hoe oud ben je eigenlijk? Wacht niet te lang om bij een gyneacoloog langs te gaan wanneer je niet zwanger wordt. Zou zeggen na een half jaar de gynea opzoeken wanneer je boven de 35 bent, en een jaartje wanneer je jonger bent. In ieder geval veel geluk!
Maar van foliumzuur word je ook niet zwanger.

Maar goed, ook hier zijn er vele doosjes foliumzuur doorheen gegaan. Pas na vele onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis kwam de zwangerschap.

Het kan gewoon 1 tot 2 jaar duren. Dat ene jaar moet je in ieder geval van uit gaan.
ik wil niet heel flauw zyn, maar foliumzuur verminderd de kans op een open ruggetje bij het kindje, het zorgt er niet voor dat je binnen no time zwanger bent..

En daarbij is 4 maanden toch nog niet zo lang? Lekker blijven 'oefenen'..dus
Pffff, vier maanden. Waar heb je het over echt.

Laten we het erop houden dat je niet beter weet.

Succes met zwanger worden...
Sjezus sinds wanneer is het eerder regel dan uitzondering dat je niet meer 'zomaar spontaan' zwanger raakt (binnen een korte tijd)

Kan me best voorstellen dat als je er 'eenmaal voor gaat' dat je hoopt dat het meteen raak is, dus TO flink blijven seksen en je niet te druk maken. Komt vanzelf wel goed.
Er zijn wel wat mogelijkheden om wat meer kans te hebben. Zo kun je je inschrijven op menstruatiekalender.net en daar je gegevens invullen. Die geeft dan aan op welke dagen je het beste gemeenschap kunt hebben. Je kunt je temperatuur bijhouden, je kunt met ovulatietesten beginnen, je kunt jezelf checken op vruchtbaar slijm. Als je even googled dan vind je die dingen allemaal wel. Maar het is allemaal geen garantie natuurlijk!

Dat gevoel van ; ik wil me er niet teveel mee bezig houden' kennen de meeste wel bij wie het niet gelijk is gelukt.

Zoals de meeste zeggen, ga er gewoon van uit dat het binnen een jaar wel is gelukt! Succes!
quote:Winterdip schreef op 26 mei 2009 @ 17:58:

[...]

Vijf jaar... zo zie je maar, altijd baas boven baas.

Voor Merel29: Dankje..
Eeeeh Charly, ik denk dat TO dat ook wel weet.
TO, ik snap je wel. Ik zit hier ondertussen in ronde 6 en had eigenlijk ook wel gehoopt dat ik na het stoppen vrij snel zwanger was (ondanks zus die er meer dan 4 jaar overgedaan heeft en vriendinnen waarbij het ook vrij lang geduurd heeft), is misschien naief, maar nu baal ik er ook gewoon steeds meer van dat het nog niet gelukt is. En natuurlijk weet ik dat ik me daar nog geen grote zorgen om hoef te maken, maar goed dat doe je toch wel een beetje.
Germanwings en TO: Stoppen jullie dan met de pil met het idee dat het binnen een maand wel gepiept is?
sophy, niet met het idee, wel met de hoop en dan niet binnen een maand, maar wel binnen 3-4 maanden (tegen beter weten in misschien en nogmaals ik heb meermaals van heel dichtbij gezien dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is, maar toch, hoop je dat het voor jezelf wel snel gaat).
Tja, dat je er op hoopt snel zwanger te zijn, dat begrijp ik. Ik denk dat iedere vrouw die stopt met anticonceptie dat heeft.

Maar dat je wéét dat het realistisch is dat het een jaar kan duren en dan na 4 maanden toch al ongeduldig worden en lopen 'piepen' dat het zo lang duurt......dát snap ik gewoon echt niet.

Een studie duurt 4 jaar, dan ga je toch ook niet na één jaar al roepen dat het zo lang duurt voordat je afgestudeerd bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven