Net 2e potje folium tabletten gekocht, en nog niet zwanger
dinsdag 26 mei 2009 om 17:23
Ik heb vanmiddag het 2e potje foliumtabletten gekocht. Ik ben in januari gestopt met de pil, dus al even ontpilt. Mijn cyclus is steeds zo'n 28 tot 30 dagen. Mijn vriend wil ook graag kinderen maar is er toch iets minder mee bezig dan ik. Ik heb altijd een houding gehad van we zien wel, en dat wil ik ook graag zo houden maar diep van binnen ben ik ook wel ongeduldig. Wie herkent dit en is ook al even bezig zonder resultaat? Mij lijkt het fijn om dit te kunnen delen met anderen die dit ook snappen. Ik hoor graag van jullie!!
Groeten, Celsti
Groeten, Celsti
dinsdag 26 mei 2009 om 18:59
quote:Sophy schreef op 26 mei 2009 @ 18:55:
Een studie duurt 4 jaar, dan ga je toch ook niet na één jaar al roepen dat het zo lang duurt voordat je afgestudeerd bent?Bij een studie weet je dat je niet binnen een jaar klaar kan zijn en heb je het zelf enigszins onder controle. Bij zwanger worden heb je geen idee, het kan een maand duren, maar ook twee jaar, en je hebt er veel minder invloed op.
Een studie duurt 4 jaar, dan ga je toch ook niet na één jaar al roepen dat het zo lang duurt voordat je afgestudeerd bent?Bij een studie weet je dat je niet binnen een jaar klaar kan zijn en heb je het zelf enigszins onder controle. Bij zwanger worden heb je geen idee, het kan een maand duren, maar ook twee jaar, en je hebt er veel minder invloed op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 26 mei 2009 om 19:01
Ik denk dat het daarom een goed idee is al TO op een topic gaat schrijven waar iedereen ongeveer even lang bezig is (lees nog niet zo lang), in het perspectief van iemand die misschien al jaren probeert zwanger te worden is het nog niet zo lang, als je maar net begonnen bent voelt het wel al als lang aan.
En voor wat betreft die studie, ja je weet dat het 4 jaar duurt (en afhankelijk van je studie mss nog wel langer). Maar je weet wel dat als je dan gewoon goed je best doet dat je dan ook je papiertje krijgt na die 4 jaar, dat is wat het bij zwanger willen worden zo moeillijk maakt, die garantie heb je niet, ook al doe je heel erg hard je best.
En voor wat betreft die studie, ja je weet dat het 4 jaar duurt (en afhankelijk van je studie mss nog wel langer). Maar je weet wel dat als je dan gewoon goed je best doet dat je dan ook je papiertje krijgt na die 4 jaar, dat is wat het bij zwanger willen worden zo moeillijk maakt, die garantie heb je niet, ook al doe je heel erg hard je best.
dinsdag 26 mei 2009 om 19:03
dinsdag 26 mei 2009 om 19:07
quote:germanwings schreef op 26 mei 2009 @ 19:01:
Ik denk dat het daarom een goed idee is al TO op een topic gaat schrijven waar iedereen ongeveer even lang bezig is (lees nog niet zo lang), in het perspectief van iemand die misschien al jaren probeert zwanger te worden is het nog niet zo lang, als je maar net begonnen bent voelt het wel al als lang aan.
Dat is toch maar net vanuit welk perspectief je er voor kiest om het te bekijken? Ik was absoluut niet ongeduldig of teleurgesteld toen ik na 4 maanden nog niet zwanger was. Want ik realiseerde me dat het makkelijk een jaar kon duren. In dat perspectief vond ik dat ik nog maar heel kort bezig was.
Het is aan jezelf om het in een bepaald perspectief te plaatsen.
En vergeet niet dat meiden die al jaren bezig zijn ooit ook 4 maanden bezig waren. Die weten ook echt nog wel hoe dat was.
Dat is toch maar net vanuit welk perspectief je er voor kiest om het te bekijken? Ik was absoluut niet ongeduldig of teleurgesteld toen ik na 4 maanden nog niet zwanger was. Want ik realiseerde me dat het makkelijk een jaar kon duren. In dat perspectief vond ik dat ik nog maar heel kort bezig was.
Het is aan jezelf om het in een bepaald perspectief te plaatsen.
En vergeet niet dat meiden die al jaren bezig zijn ooit ook 4 maanden bezig waren. Die weten ook echt nog wel hoe dat was.

dinsdag 26 mei 2009 om 19:07
quote:Susan schreef op 26 mei 2009 @ 18:59:
[...]
Bij een studie weet je dat je niet binnen een jaar klaar kan zijn en heb je het zelf enigszins onder controle. Bij zwanger worden heb je geen idee, het kan een maand duren, maar ook twee jaar, en je hebt er veel minder invloed op.Precies, en er zijn er maar weinig die een vierjarige studie in een jaar voltooien. Terwijl er zat mensen zijn die binnen een maand zwanger zijn. Rare vergelijking dus.
[...]
Bij een studie weet je dat je niet binnen een jaar klaar kan zijn en heb je het zelf enigszins onder controle. Bij zwanger worden heb je geen idee, het kan een maand duren, maar ook twee jaar, en je hebt er veel minder invloed op.Precies, en er zijn er maar weinig die een vierjarige studie in een jaar voltooien. Terwijl er zat mensen zijn die binnen een maand zwanger zijn. Rare vergelijking dus.
dinsdag 26 mei 2009 om 19:10
Net als merel was ik ook 5 jaar bezig, en bleef met niks achter. Ik kan beide kanten begrijpen. Ik snap dat als je er voor gaat, er niet op hoopt heul lang te hoeven wachten, maar snap ook dat mensen die er heul lang over (hebben moeten) doen 4 maanden gewoon gezeur vinden.
Hmzz ik begin weer overnieuw...tel ik dan verder of ben ik nu ook weer in ronde 2 bezig?
To, zoals de meesten hier zeggen, heb geduld en staar je niet op de hoeveelheid potjes fol.zuur. het helpt je niet om zwanger te worden...seks hebben wel....
Hmzz ik begin weer overnieuw...tel ik dan verder of ben ik nu ook weer in ronde 2 bezig?
To, zoals de meesten hier zeggen, heb geduld en staar je niet op de hoeveelheid potjes fol.zuur. het helpt je niet om zwanger te worden...seks hebben wel....

dinsdag 26 mei 2009 om 19:13
quote:Sophy schreef op 26 mei 2009 @ 19:07:
[...]
En vergeet niet dat meiden die al jaren bezig zijn ooit ook 4 maanden bezig waren. Die weten ook echt nog wel hoe dat was.En toch kan ik me niet voorstellen dat jij vanaf het eerste moment dat je probeerde zwanger te worden dacht, ach gaat jaren duren..... noem me naief, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat denkt.
[...]
En vergeet niet dat meiden die al jaren bezig zijn ooit ook 4 maanden bezig waren. Die weten ook echt nog wel hoe dat was.En toch kan ik me niet voorstellen dat jij vanaf het eerste moment dat je probeerde zwanger te worden dacht, ach gaat jaren duren..... noem me naief, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat denkt.

dinsdag 26 mei 2009 om 19:15
quote:Sophy schreef op 26 mei 2009 @ 19:12:
Als iedereen in je omgeving binnen een maand zwanger is, dan heb je nog meer reden om aan te nemen dat het bij jou misschien langer duurt. Statistieken enzo.Ga jij dan nog maar even een cursusje statistiek doen , want zo werkt het natuurlijk niet. In dat geval zou ik nl. alleen nog maar willen omgaan met mensen die er meerdere jaren over hebben gedaan, dan zou ik ja meteen zwanger moeten zijn!
Als iedereen in je omgeving binnen een maand zwanger is, dan heb je nog meer reden om aan te nemen dat het bij jou misschien langer duurt. Statistieken enzo.Ga jij dan nog maar even een cursusje statistiek doen , want zo werkt het natuurlijk niet. In dat geval zou ik nl. alleen nog maar willen omgaan met mensen die er meerdere jaren over hebben gedaan, dan zou ik ja meteen zwanger moeten zijn!

dinsdag 26 mei 2009 om 19:23
Wat ik wil zeggen is: ook al wordt iedereen om je heen in 1 keer zwanger, zegt dit nog niets over jou. En dat kun je weten. Bij mij werden ook heel veel meiden in 1 keer zwanger. Maar ik wist dat dit niets zei over mijn kansen. Want ik heb gelezen wat realistische kansen zijn.
Maar goed, mij maakt het niet uit, ik verbaas me alleen over jullie instelling. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker door het vanuit een ander perspectief te bekijken. Namelijk die van dat er helemaal niets aan de hand is, dat je nog alle kansen hebt en dat het allemaal heus wel goed komt. Gewoon een boel sex hebben dus. Daar heb je dan een hoop energie voor over
En daar wor je een heel blije vrouw van
Maar goed, mij maakt het niet uit, ik verbaas me alleen over jullie instelling. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker door het vanuit een ander perspectief te bekijken. Namelijk die van dat er helemaal niets aan de hand is, dat je nog alle kansen hebt en dat het allemaal heus wel goed komt. Gewoon een boel sex hebben dus. Daar heb je dan een hoop energie voor over
En daar wor je een heel blije vrouw van

dinsdag 26 mei 2009 om 19:27
dinsdag 26 mei 2009 om 19:31
Ik snap je ongeduld ook hoor meis, ik ben na 3 maand ook een beetje uit nieuwschierigheid met ovultiestokjes begonnen om te kijken wanneer mijn eisprong was. Dat maar 1 maand gedaan, toen vond ik mijn ei (een week later dan je gemiddeld genomen zou verwachte) en ik ben inmiddels bijna 4 maand zwanger. Ik was er dus vrij snel mee met beginnen te testen, ik had eigenlijk ook wel verwacht langer daar mee aan de slag te gaan het was nou ook weer niet zo dat ik niet langer had kunnen wachten of zo, het was ook een beetje nieuwschierigheid. Maar ik was verbaasd dat mijn eisprong dus later was dan je normaal zou denken, bij een cyclus van 28 dagen was mijn eisprong pas op dag 21 ipv 14 zeg maar. Dus hadden we misschien de 3 maanden daarvoor verkeerd gegokt en hadden zo ook nog vele maanden door kunnen gaan waarbij ik misschien wel gefrustreerd geraakt zou zijn. Wie weet... in elk geval ben ik blij dat ik wat ongeduldig was en op een vrij simpele manier kon uitvinden wanneer het juiste moment was om mijn man in bed te sleuren. Ik kocht ze via www.sensitest.nl, zijn een stuk goedkoper dan de drogist. Het zou jou ook kunnen helpen, al was het maar om inzichct te krijgen in je cyclus en te weten dat je op de goede dagen bezig bent, dan vrij je de rset van de tijd gewoon weer voor de leuk en lekker en in die 24 uur rond je eisprong in de maand kun je extra goed benutten. Ik snap ook best dat mensen zeggen heb wat geduld en geef jezelf een jaar, maar ik zag geen kwaad in een hulpmiddeltje te gebruiken. Ieder op zijn eigen manier dus, maar temperaturen leek me zo'n gedoe en een paar dagen achter elkaar op een stokje piesen het proberen waard, als ik nu naar mijn toeter en de echo's kijk denk dat het dat voor mij in elk geval zeker een fijne manier was, zolang je maar een beetje relaxt blijft vind ik zelf. Succes in elk geval

dinsdag 26 mei 2009 om 19:32
Nee, dat werkt niet zo. Maar je kunt het ook anders bekijken: je hebt nog alle kansen en zorgen maken kan bij ronde 11 ook nog wel, dus laat ik van deze maanden zo onbezorgd mogelijk genieten.
Hoe lichter je het voor jezelf maakt, hoe makkelijker het wordt. Juist ook als het -ik klop het direct weer af- wel langer mocht duren dan een jaar. En nu heb je gewoon echt nog geen reden om je zorgen te maken. Echt niet. Beter kan niet, toch?
Hoe lichter je het voor jezelf maakt, hoe makkelijker het wordt. Juist ook als het -ik klop het direct weer af- wel langer mocht duren dan een jaar. En nu heb je gewoon echt nog geen reden om je zorgen te maken. Echt niet. Beter kan niet, toch?
dinsdag 26 mei 2009 om 19:47
Statistieken zeggen op zich niet zoveel. Ik geloof dat 80% binnen 1 jaar zwanger is en dat het gemiddeld 6 maanden duurt. Stel, je hebt 5 vrouwen. Zij worden na 2, 4, 6, 8, en 10 maanden zwanger. Gemiddeld doen ze er dan dus 6 maanden over. Als deze 5 vrouwen er 1, 1, 1, 1 en 26 maanden over zouden doen, is het gemiddelde ook 6 maanden. Ik heb het idee dat de tweede situatie realistischer is. De verdeling is scheef naar rechts, omdat er geen vrouwen zijn die er korter dan 1 maand over doen en relatief veel die er lang over doen om zwanger te raken.
Nou ja, ik weet ook niet meer precies wat ik hiermee wou zeggen, maar in ieder geval: een beetje zorgen maken als het niet heel snel gaat mag volgens mij best. Stiekem schiet toch af en toe door je hoofd "als ik maar niet bij die vrouwen hoor bij wie het zo ontzettend lang duurt om zwanger te worden". Maar je leven wordt wel een stuk aangenamer als je gewoon rustig doorsekst en er probeert niet continu mee bezig te zijn. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan...
Sophy, ben jij de Sophy die na heel lang proberen eindelijk zwanger is? (ik lees af en toe ergens mee). Zo ja, gefeliciteerd!!
Nou ja, ik weet ook niet meer precies wat ik hiermee wou zeggen, maar in ieder geval: een beetje zorgen maken als het niet heel snel gaat mag volgens mij best. Stiekem schiet toch af en toe door je hoofd "als ik maar niet bij die vrouwen hoor bij wie het zo ontzettend lang duurt om zwanger te worden". Maar je leven wordt wel een stuk aangenamer als je gewoon rustig doorsekst en er probeert niet continu mee bezig te zijn. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan...
Sophy, ben jij de Sophy die na heel lang proberen eindelijk zwanger is? (ik lees af en toe ergens mee). Zo ja, gefeliciteerd!!
dinsdag 26 mei 2009 om 20:30
Mijn god, na 4 maanden al ongeduldig ... ben benieuwd hoe geduldig je dan als moeder zal zijn
Hier 66 maanden geprobeerd... eindelijk in de 66e maand zwanger geraakt en dan heb ik de 30 maanden die we op onze dochter hebben moeten wachten nog niet eens meegeteld.... tja... ben heus ongeduldig geweest maar na 4 maanden?!? Neeh, gelukkig niet. Dan heb je geen leven meer als je je zo druk gaat maken.
Hier 66 maanden geprobeerd... eindelijk in de 66e maand zwanger geraakt en dan heb ik de 30 maanden die we op onze dochter hebben moeten wachten nog niet eens meegeteld.... tja... ben heus ongeduldig geweest maar na 4 maanden?!? Neeh, gelukkig niet. Dan heb je geen leven meer als je je zo druk gaat maken.
dinsdag 26 mei 2009 om 21:12
Hey GW: ik lees nu toevallig in je andere topic wat je zegt en bij deze excuses voor mijn flutopmerking over de statistiek. En ik vind absoluut dat je zelf mag weten wanneer je je ongerust maakt, maar wil alleen maar zeggen dat het veel relaxter wordt als je je niet onnodig zorgen maakt.
Ik weet niet hoe ik je daarmee persoonlijk heb geraakt, maar sorry if so. Misschien voel je je niet serieus genomen in je gevoel, of is er iets anders aan de hand, het is natuurlijk ook een kwetsbaar onderwerp. Ik had het wel kunnen waarderen als je inhoudelijk inging op de dingen die ik probeerde te zeggen ipv te 'muggenziften' over flutvergelijkingen en flutopmerkingen. In het grote geheel bedoel ik het goed en verwonder ik me oprecht. En ik ben geloof ik niet de enige.
Anyways, ik wens jullie allemaal erg veel succes en ik hoop echt dat jullie onbezorgd zwanger mogen worden en mogen zijn.
Ik weet niet hoe ik je daarmee persoonlijk heb geraakt, maar sorry if so. Misschien voel je je niet serieus genomen in je gevoel, of is er iets anders aan de hand, het is natuurlijk ook een kwetsbaar onderwerp. Ik had het wel kunnen waarderen als je inhoudelijk inging op de dingen die ik probeerde te zeggen ipv te 'muggenziften' over flutvergelijkingen en flutopmerkingen. In het grote geheel bedoel ik het goed en verwonder ik me oprecht. En ik ben geloof ik niet de enige.
Anyways, ik wens jullie allemaal erg veel succes en ik hoop echt dat jullie onbezorgd zwanger mogen worden en mogen zijn.

dinsdag 26 mei 2009 om 22:03
sophy, is okay hoor, en ik snap ook wel dat het relaxter is om je niet onnodig zorgen te maken, maar ik heb het zorgen-uit-knopje nog niet gevonden zullen we maar zeggen.
Wel heb ik soms een beetje het idee dat je pas mag klagen/je zorgen mag maken als je al minimaal een x aantal maanden bezig bent. Tuurlijk is dat in zijn algemeenheid zo, maar er zijn wel uitzonderingen denkbaar. Hier gaat manlief eind deze week zijn zaad inleveren en ja dat is vroeg, maar daarvoor hebben wij zo een reden, dus ja mss ben ik daarom iets meer van het muggenziften.
Enne, jij doet toch geen studie waarbij je veel statistiek nodig hebt?
Wel heb ik soms een beetje het idee dat je pas mag klagen/je zorgen mag maken als je al minimaal een x aantal maanden bezig bent. Tuurlijk is dat in zijn algemeenheid zo, maar er zijn wel uitzonderingen denkbaar. Hier gaat manlief eind deze week zijn zaad inleveren en ja dat is vroeg, maar daarvoor hebben wij zo een reden, dus ja mss ben ik daarom iets meer van het muggenziften.
Enne, jij doet toch geen studie waarbij je veel statistiek nodig hebt?