Net een test gedaan: zwanger terwijl ik een spiraaltje heb!!

12-05-2008 09:05 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De titel zegt t al; keb net een test gedaan...gelijk 2 roze strepen..ik hoefde niet eens te wachten! Ik kan het niet geloven. Ik heb een vrij onregelmatige menstruatie, sinds dat ik een spiraaltje heb. Ik zat al een weekje te wachten op de menstruatie. Soms is mn cyclus 5 weken. Meestal heb ik dan al een soort voorbloeding.

Maar gisteren bedacht ik me opeens dat ik nog helemaal niks van voorbloeding heb, terwijl ik wel al buikpijn heb en grotere borsten. En de dag ervoor had ik een emotionele bui en moest ik huilen om niks...Ik had opeens sterk t vermoeden dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. En ja dus.

Ik ben echt in shock, want dit is echt het laatste waar ik op zit te wachten! Ik ben totaal niet bezig met kinderen en heb er ook geen. Weet niet eens of ik ooit wel kinderen wil. Ik ben net 31 en ben nog geen jaar samen met mijn vriend. We wonen ook niet samen. Hij heeft een heel moeilijk jaar achter de rug, want zijn vader is overleden. We hebben t er een half jaar geleden wel eens over gehad, wat we zouden doen mocht ik per ongeluk zwanger worden. Hij zei dat hij er nu emotioneel nog totaal niet klaar voor is, maar ooit wel kinderen wil.

Ik weet nu niet wat ik ervan denken moet, kan t nog niet geloven!!
Hoi,

ik lees je lastige situatie. Nog iets lastigs is dat je een spiraaltje hebt. Deze mag wanneer je de zwangerschap niet afbreekt er niet uitgehaald worden. En neemt de nodige risico's met zich mee, kan mogelijk dingen beschadigen...

Praat er met je vriend over, dit is niet jouw schuld ofzo.

Succes, juffie
Een zoon!
ik denk dat het verstandig is om met een professionele instantie te gaan praten samen met je partner om hierin een weloverwogen besluit te maken.

VBOK is er voor dit soort situaties

heel veel sterkte met de te nemen beslissing.

waak ervoor dat jullie geen besluiten nemen om oneigenlijke argumenten ( was zal die of die ervan vinden?, hoe moet dat met werk ?...etc.)

hij wilt ooit wel kinderen jou leeftijd is er prima voor , wil jij wel kinderen ?

Waarom mogelijk niet nu maar wel volgend jaar ...

jullie wonen (nog?) niet samen maar onthoud ideale situaties bestaan niet ....

allemaal vragen waar je mij geen antwoord op hoeft te geven. zolang je jezelf maar antwoord kan geven op die vragen.

heel veel sterkte liefde en wijsheid toegewenst !
Wat een lastige situatie...ik heb zelf ook een spiraaltje en schrik hier van. maar het gaat hier niet om mij, maar om jou. Weet je vriend het al?

Ik kan niet voor jullie beslissen, maar ik wens jullie veel sterkte!!!
Wat een schrik distractions. Als ik jou was zou ik snel contact opnemen met de huisarts en je door laten verwijzen naar een gyneacoloog. Iemand in mijn omgeving heeft hetzelfde meegemaakt. Bij de gyneacoloog bleek dat het onmogelijk zou zijn om de zwangerschap uit te dragen door de "ligging" van het spiraal.

Voordat je je hoofd breekt over vragen als: moet ik het houden, wat als... denk ik dat je er goed aan doet om te kijken of je wel keuzes hebt.

Als je geen keuze hebt hoef je jezelf niet gek te maken met het bedenken van alle opties.

En verder zou ik het gelijk aan je vriend vertellen. Hier kun jij helemaal niks aan doen en dat zal je vriend best begrijpen.
Hé distractions,

kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik hoop dat je goed en rustig kan praten met je vriend. Overigens, mijn moeder had ook een spiraaltje, en ik heb er niets aan over gehouden.
Ik heb t mijn vriend nog niet verteld, want ik was alleen vanochtend. Qua leeftijd, tja...ik had zelf altijd iets van dat ik niet voor mijn 35ste kinderen wil, mocht het ooit er van komen. Dus voor mijn gevoel komt t snel en onverwacht. Mijn vriend is trouwens pas 25.

Ik zie hem vanavond...weet nog niet hoe ik t precies ga vertellen.
Josephine, goed dat je t zegt van de ligging van het spiraaltje. Ik wist niet dat dat uit zou kunnen maken. Ik bel morgen sowieso de huisarts en hoop dan snel een echo te kunnen laten maken.
Na je 35ste zakt je vruchtbaarheid met sprongen -bovendien ben je dan best een oude moeder- ..

Iets wat je gewoon voor lief kunt nemen maar als je deze zwangerschap beëindigt en je komt er later achter dat het moeilijk gaat vervloek je jezelf wel.

Nog afgezien van wat een zwangerschap beëindigen met je doet.
Poeh, dat is schrikken, zeker als je het niet verwacht. (help, ik heb ook een spiraaltje, had je een mirena of een koperspiraal?)

Ik zou het eerst even rustig laten bezinken. Het is nu nog zo nieuw en onwerkelijk. Een afspraak maken met de VBOK kan nooit kwaad als je er zelf niet uitkomt. En bedenk of je ooit kinderen zou willen of niet. Want als dat wel het geval is dan is dit misschien niet het allerbeste moment, maar dat valt ook vaak wel op te lossen.
Eowynn, ik heb een koperspiraaltje.
Toevallig toch dat je een zwangerschapstest in huis had.

Moeilijk hoor, kan mij voorstellen dat het je ontzettend overvalt.

Ik persoonlijk zou ervoor kiezen om de zwangerschap voort te zetten (mits er geen problemen komen met het spiraal).

En als je ze ooit wil, wat maakt dan eigenlijk die 4 jaar uit.

Stel je laat het nu weghalen en over 4 jaar lukt het niet, denk dat je er dan heel veel spijt van krijgt.

Tja of je laat het zitten en je relatie loopt op de klippen hierdoor.

Zegt wel meteen genoeg over je vriend.

Ik geef toe het is een gekleurde reactie, maar ik heb moeite met abortus tenzij het een gevolg van verkrachting is of een medische noodzaak.
anoniem_20995 wijzigde dit bericht op 12-05-2008 11:52
Reden: met dank aan spinster
% gewijzigd
Hey....

Ik lees het ook al eerder, probeer je hoofd koel te houden en praat eerst met een gynaecoloog. Laat je niet gek maken door de alarmerende verhalen, een arts weet precies hoe het zit en laat hem je dit vertellen. Misschien klopt de test wel niet eens... Het kan niet helemaal betrouwbaar zijn door het hebben van een spiraaltje namelijk.

Heel veel sterkte in ieder geval en probeer het te delen met je vriend. Er zijn tal van manieren hoe je het kan brengen, probeer het concreet te houden en morgen direct gaan bellen.

Sterkte!
Distractions, ik sluit me alleen maar aan bij de adviezen die al gegeven zijn. Wat een schrik, sterkte meid.
VBOK is toch vereniging ter bescherming van het ongeboren kind? Zij zullen toch nooit zeggen dat als TO een abortus zou willen, dit ok is? Gynacoloog en huisarts lijken me meer de aangewezen personen om mee te praten
ik vind dat TO eerst zelf moet bedenken wat ze met de zwangerschap wil en dan pas met haar vriend praten.

dan sta je ook sterker tegenover hem wat zijn reactie ook moge zijn.

ik heb dat zelf nooit zo gedaan, ben maar 1 keer zwanger geweest van exman en toen wilden we het allebei maar als ik daarna nog een keer zwanger geworden was had ik het wel zo gedaan, dat weet ik zeker.
quote:feeks schreef op 12 mei 2008 @ 10:34:

VBOK is toch vereniging ter bescherming van het ongeboren kind? Zij zullen toch nooit zeggen dat als TO een abortus zou willen, dit ok is? Gynacoloog en huisarts lijken me meer de aangewezen personen om mee te pratenVBOK is gericht op een evenwichtige keuze, en ondersteuning. De ervaring van iedereen die je hoort over dit soort situaties, is dat VBOK zeker niet zit te pushen in een bepaalde richting.
Ik neem aan dat je zwanger bent van die vriend van wie je verwacht dat hij vreemd gaat met zn beste vrienden?

Die je zonder af te bellen je laat zitten op een afgesproken date?

Die, ook op ander gebied, regelmatig over jouw grenzen heen gaat?

Die vriend?

Neem dan ook in je overwegingen mee dat je, als je het kindje houdt, hoogst waarschijnlijk alleen voor de opvoeding, verzorging en verantwoordelijkheid opdraait.
Dit vind ik nou zo onvoorstelbaar, dat dit in de tijd van nu überhaupt kan gebeuren. Hoe kunnen ze in godsnaam iets op de markt brengen en met droge ogen pretenderen dat het een voorbehoedsmiddel is? Ongelofelijk. En dus vind ik het een gegronde reden voor een serieuze klacht richting spiraaltjesbouwers. Wat een prutsers zeg. Niet dat dat de reden is van je topic, maar toch. Ik moest het effe kwijt

Sterkte met je beslissing.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Feeks, het VBOK, weet ik uit ervaring, probeert je keuzes helder te krijgen zodat je een keus maakt waar je achter kunt staan. Ze bespreken de mogelijkheden en vertellen dat er hulp bestaat mocht je het houden. Maar ze pushen absoluut niet! Het helpt juist met het verwerken van welke keus dan ook, want je hebt met alles rekening gehouden waardoor er minder kans bestaat op gedachtes als ' wat als... '

TO, heel erg lastig, sterkte
.
@ qwertu:

ik ben er in het algemeen voor te eerst zelf te beslissen wat je zelf wilt en dan pas met anderen, dus ook de partner te overleggen. misschien beetje harde opvatting over relaties maar je moet heel je leven met jezelf verder en met een partner hoeft dat niet zo te zijn.
Tamtam: waarom vind je dat ik het eerst zelf moet bepalen wat ik wil?

Jacqui: ik was er tot op de dag van vandaag niet over uit of ik nou wel of geen kind wil. Het speelde geen rol in mijn leven. Je kunt ook niet alles plannen in je leven vind ik.

Ik kan wel zeggen dat ik een erg blij ben met mijn vriend en veel vertrouwen in hem heb. Ik zie wel een toekomst met hem. Ik wil het hem ook wel snel vertellen. Het is iets wat ons samen aangaat en ik heb ook zijn steun nodig in deze beslissing. Ik wil dit niet in mn eentje gaan oplossen.
ik zeg niet dat je het in je eentje moet oplossen distractions.

ik voor mij zou het zo doen en ik weet ook heel goed waarom, het ligt er ook aan in hoeverre je standvastig kunt blijven in het gesprek met anderen natuurlijk, ik zelf zou nogal openstaan voor argumenten van een anderals ik het zelf niet al geheel doordacht had. heb ook niet de beste ervaringen met relaties eigenlijk. maar als jouw relatie goed zit is het een ander geval natuurlijk dan kun je ook meteen samen een oplossing zoeken. nogmaals ik voor mij zou vrezen dat die oplossing mij op de lange duur misschien niet echt zou passen en ik er dan misschien hoe ze ook zou uitvallen moeite mee zou kunnen krijgen. maar als dat voor anderen niet zo ligt snap ik het ook dat je meteen als paar een oplossing zoekt en niet eerst zelf een beslissing neemt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven