Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Sowieso is CB wel heel erg gevoelig, of het nou digitaal is of niet. Ik vind het heel zonde voor je.
Hi meiden,

Adventure, hoop dat het snel duidelijk voor je wordt! Het wachten is een drama!

Leeuw, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de dokter gebeld, maar die kan niet echt veel voor me doen. Ze geeft aan dat het wel normaal is dat het allemaal wat langer duurt. Ook geeft ze aan dat ik nog heel jong ben (ja en?) en dus geen haast zal hebben en tevens al eens zwanger geweest ben, dus wel weet dat ik vruchtbaar ben. Maar goed, uiteindelijk zegt dat dus niets! Ik ken ook meiden die na twee kinderen echt geen derde meer konden krijgen!

In ieder geval vond ze het wel lang duren, maar gaf ze aan dat ik nog een maand of 2/3 moest wachten. Als er dan nog niets veranderde kon ik ervoor kiezen om mijn eisprong op de wekken.... maar dat hoefde niet, want er was nog niets aan de hand totdat we een half jaar verder zijn.

Kortom, niet zoveel aan gehad.

Wat ze ook nog zei en dat vond ik echt een domme opmerking, was: laat het maar op z'n beloop en maak je er niet te druk om. Je wilt toch zwanger zijn dus als je ineens al 3 maanden zwanger blijkt, dan maakt dat dus ook niet uit.

DAT MAAKT WEL UIT! Je wil die eerste 3 maanden toch ook meemaken????? Je hebt niet voor niets 9 maanden de tijd om te wennen aan een nieuw kindje en een nieuwe situatie.

Kortom, ik moet weer wachten....

Sorry, gaat een beetje veel over mezelf.
Dat is wel een stomme opmerking van die arts Mayo, maar wat ze misschien bedoelde is dat als je er bij 3 maanden achterkomt dat je zwanger bent dat je die helse 3 maanden van onzekerheid niet meer mee hoeft te maken. Met mijn 2 miskramen achter de rug zou ik het heerlijk vinden...

Wat je kunt doen is mierikswortel of teunisbloedolie gebruiken. Dat werkt goed om je menstruatie op te wekken.
Aruba, tnx voor de tip. En over die opmerking: mijn huisarts en ik liggen elkaar niet zo heel erg goed, dus misschien dat ik die opmerking daarom zo heb opgevat!

En ik kan me voorstellen dat jij dan juist heel blij zou zijn hoor! Het is per situatie weer verschillend :-) Ik persoonlijk maak me niet zo veel zorgen om de eerste drie maanden (hoe gek ook!) ik maar me meer zorgen over de laatste drie! Mijn zoon is prematuur geboren, dus vandaar hahaha.
Precies wat je zegt hoor, per persoon verschillend. Wel vervelend dat jullie elkaar liggen. Een andere geen optie? Zal wel niet anders had je dat natuurlijk al gedaan.

Wel grappig, hier zit jij: Mayo en op een ander topic schrijft: kroket. En laat ik daarna allebei zin in hebben. Je bent om op te vreten.
Adventure, dat is toch ook wat! Test je de ene dag positief en de volgende niet. Dat zou je toch eerder andersom verwachten?

Spannende dagen voor jou, maar omdat ik me nu wat beter in die situatie kan inlevenlijkt het me lastig om het even van je af te zetten. Ik merk nu ik ongesteld ben, wel weer een beetje rust heb, je weet tenminste waar je aan toe bent.

Thembo, zou jij mijn NOD willen veranderen in 21 juli! Ja dat scheelt nogal met 8 juli! De vorige keer had ik na een lange cycles van 31 dagen een cycles van 25 dagen dus ik weet het eigenlijk niet zo goed. Houd maar even maximaal een dat scheelt misschien een paar spannende dagen.

Mayo, ik vind het ook wel een beetje een gekke opmerking. Toen mijn ongesteldheid langer duurde dan normaal zei ik tegen mijn vriend dat ik anders wel wilde gaan testen. Zegt ie: ach wacht je toch af of je volgende maand ongesteld wordt. Scheelt weer een maand!!!

Op zo'n moment lijkt een maand wel een jaar, en gelukkig is hij toch even een testje wezen halen. Ik vond het toen van hem ook een wat onnozele opmerking en hij zelf na de tijd ook.

Aruba, ik denk toch ook wel dat ik de eerste drie maanden super spannend zou vinden. Nu hoor je ook wel eens dat je heel vroeg moet zijn voor een plekje op een kinderdagverblijf. Moet je je dan al aanmelden als je net weet dat je zwanger bent? Er kan dan immers nog van alles mis gaan. Ik wil het dan toch nog even stil houden.
weetje,

Ik heb de hele dag al een zeurende pijn onder in mijn buik.

Ik weet niet hoe het kan, maar moest het wel ff zeggen.

Het is niet logisch, het duurt allemaal nog veel te lang, dag of 14, maar ik voel het de hele tijd. Ken je dat dat je heel nodig moet plassen en het maar op moet houden en op moet houden. En als er dan eindelijk een toilet is, dat het dan een beetje krampt... dat voel ik.
@ Mayo Wat een rare onprofessionele opmerking van zo'n dokter.
Hee hoi....

Adventure, wat raar ja!!! ben je helemaal happy, krijg je de deksel op de neus! zal idd niet tof zijn en kan me voorstellen dat je poepflauw bent!! Sterkte!

Ik heb nu ik ongesteld ben nog vlagen van misselijkheid en denk dan, oh misschien ben ik wel zwanger, tot ik er ineens weer aan denk dat ik ongeteld ben en dat dus helemaal niet kan....DUH!!!

Mayo, jij hebt er dus niets aan gehad dat je de dokter hebt gebeld, da's kut... zit er dus weer niks anders op dan wachten, hoe vaak heb je nu getest dan?

Ik hou het kort vanavond heb niet zoveel tijd... See ya next time!!
Ow jeetje, adventure, dit zijn geen goeie berichten hoor. Ik vond het juist zo fijn voor jou. Ik ga voor je duimen dat het een incident is hoor, en dat je volgende week gewoon weer een positieve test hebt. (als je de tabel nu trouwens aangepast wilt, moet je het even zeggen)

En Tazzle, wat jij zegt had en heb ik ook nog hoor. Dat je af en toe misselijk bent terwijl je niet zwanger kan zijn. (vooral na wat veel koffie, zou dat er mee te maken hebben ) Maar het komt vooral omdat ik overal op zat te letten. Het zou me voorheen niet eens zijn opvallen.
Leeuw82, kan het geen ovulatiepijn zijn? Dat zou qua timing namelijk heel logisch zijn.
Zit ik net gezellig te typen, komt schoonmama binnenvallen......nu even snel een kort berichtje.

Adventure balen zeg die onzekerheid! Ik duim voor je dat je heel snel wat meer weet.

Mayo, wat een vreemde dokter had jij zeg! En ontzettend balen als je een lange cyclus hebt. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar had je dat de eerste keer toen je stopte ook?

Nog even een heel andere vraag: meiden die voor een tweede of derde gaan/gingen wat doen jullie met de weinig subtiele vraag: goh wordt het niet eens tijd voor een tweede? Hoe reageren jullie daarop?

Liefs
Breek even in, weinig tijd,

Watje:

Ik las laatst ergens (volgens mij op het forum) dat iemand dan reageerde met zoiets als: Goh, neuken jullie nog veel??

Hahahaha

Adventure, hoop dat je toch lekker zwanger bent.

Ik nog niet on en nog niet zwanger...pfffffffffffff en dit is nog maar de eerste maand.
Hallo allemaal,

Jeetje wat vervelend adventure. Maar goed, laten we van het beste uitgaan, je hebt een positieve test gehad, dat zegt toch ook iets. Ik snap wel dat je je rot geschrokken bent en baalt als een stekker. Ik zal duimen dat het meevalt.

Hier is eigenlijk weinig te melden. Volgende week zou ik ongesteld moeten worden, dus het begint nu langzaamaan wel wat spannender te worden. Ik heb wel wat klachten, maar ja ik denk dat ik me die vooral in mijn hoofd haal. Er zijn toch nog een paar dames in afwachting, of heb ik het mis? Zijn er nog tests gedaan?

Ik zal jullie op de hoogte houden!
Hallo allemaal,

ben nog niet og, dus wie weet. Dag 31. Wel heb ik hoofdpijn sinds ik opstond, en sinds gistermiddag ook lage rugpijn.

Als ik niet ga menstrueren ga ik zondag of maandag opnieuw testen.

Hou jullie op de hoogte.
Hallo dames!

Adventure, ik lees dat jij in de onzekerheid zit. Denk je duidelijkheid te krijgen bij de huisarts..... Maar goed, je had niet voor niks een streep natuurlijk. Volgens mij kan een test niet foutief positief testen hoor. Maar ja, blijft spannend natuurlijk. Dat is ook zo. Ik hoop dat je volgende test gewoon positief is!

Smartie, voor ons is dit de tweede. Opvallend genoeg vroeg haast nooit iemand naar een tweede. Nu ik zwanger ben droomt mijn moeder dat we een tweede kindje hadden en wordt aan de lopende band gevraagd wanneer er een tweede komt. Ik zeg nu maar zoiets als; we zullen wel zien, ik weet het nog niet. Geen ja en geen nee dus.

Tiaraatje, jeetje. Wat duurt dat lang zeg. En voor mayo ook al! In mijn zwangerschapstest(en) stond dat je contact op moet nemen met de huisarts als je negatief test en je menstruatie uit blijft. Die opmerking van je huisarts mayo...... op zich snap ik wel wat hij/zij bedoeld. Als je er niet mee bezig bent en per ongeluk zwanger wordt kan ik me er wel in vinden, maar als je graag zwanger wilt worden wil je gewoon weten waar je aan toe bent. In jouw geval was die opmerking dus best misplaatst. Klinkt als afdoen, maak je maar niet druk komt vanzelf goed. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.

Blomke, met die vraag zat ik ook een beetje. Mijn zoon gaat al naar het KDV. Ik hoorde in de wandelgangen dat de wachtlijsten de pan uit rijzen. Dus dit kindje zullen we ook moeten gaan aanmelden. Geldt ook voor kraamzorg, verzekering op de hoogte stellen enz enz. Als het misgaat heb ik geen zin om al die instanties te moeten bellen met het slechte nieuws. Maar goed, dat is een afweging die je maakt natuurlijk. Dat de mevrouw van de administratie op de hoogte is van mijn prille zwangerschap maakt me niet uit, maar wel dat ik haar moet gaan bellen met het nieuws van een miskraam. Wachten tot de echo dan maar denk ik. Weet het anders ook niet.

Nou, ik had een hoop terug te lezen dus ik ben vast iets of iemand vergeten.

Wij hebben een fijne week gehad, mooi weer en heerlijke bosrijke omgeving. Zoon heeft heerlijk met takjes, blaadjes, beestjes en modder gespeeld. Heb er echt van genoten en eigenlijk weinig aan mijn zwangerschap gedacht. Was wel even fijn om er niet zo mee bezig te zijn. Vandaag 5 weken, 6 dagen zwanger. Het gaat echt snel, heb weinig last van kwaaltjes, behalve extreme vermoeidheid. Misselijkheid is te verwaarlozen dus gaat goed. Over 2,5 week al naar de vk. Kan niet wachten!

Ladies, fijn weekend allemaal. Geniet ervan en adventure, ik zal voor je duimen!

xxx Biaha
Dank je wel Biaha, daar hou ik me ook aan vast. Volgens mij kun je niet foutief positief testen, maar goed.

Nog steeds niet ongesteld, nog steeds rugpijn, moe, en vreemde onderbuik pijn. Morgen ochtend testen we opnieuw. Twee verschillende testen in huis, samenwerkende apothekers weer en predictor (kun je goed bewaren).

Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds van overtuigd dat ik wel zwanger ben, dus.

Fijn dat je vakantie zo heerlijk was Biaha! Hoe is het met de andere dames? Mayo, tiariaatje enzo?
Hallo, wat een rust hier vandaag!

Adventure, nog steeds geen ongesteldheid dus? Ik blijf voor je duimen, dat die volgende test weer gewoon positief is.

Hebben jullie ook maanden dat je minder sext tijdens de verwachte eisprong i.v.m. dingen rondom de uitgerekende datum. ( begrijpen jullie wat ik bedoel?)

Als ik deze maand namelijk zwanger zou zijn dan ben ik waarschijnlijk 1 dag na de trouwerij van mijn zusje uitgerekend. Moeten we daarom deze maand maar even voorzichtig zijn? Ik denk dat we die gok gewoon nemen hoor, anders zal er elke maand wel iets zijn. Maar aan de andere kant wil ik heel graag bij hun trouwerij zijn. Ben ook getuige dus dat is ook wel speciaal.

Fijn weekend voor allemaal, kom morgen nog wel even gluren of er nog nieuws is.

Groetjes
Hey Blomke,

ja inderdaad, wat een rust vandaag maar ook gisteren.

Ik had dat ook hoor. Als ik nu zwanger ben, mis ik volgend jaar een werkvakantie naar griekenland met de band waar ik in zit. Maar ja, zoals je zegt, zo zal er altijd wel wat zijn. Trouwens, al ben ik pas 28 weken zwanger dan, ik mag dan toch niet meer vliegen.

Fijn weekend allemaal!
quote:adventure schreef op 21 juni 2008 @ 18:15:

Hey Blomke,

ja inderdaad, wat een rust vandaag maar ook gisteren.

Ik had dat ook hoor. Als ik nu zwanger ben, mis ik volgend jaar een werkvakantie naar griekenland met de band waar ik in zit. Maar ja, zoals je zegt, zo zal er altijd wel wat zijn. Trouwens, al ben ik pas 28 weken zwanger dan, ik mag dan toch niet meer vliegen.

Fijn weekend allemaal!

*breekt even in*

Lees èn leef al een poosje met jullie mee.

@Adventure; jammer dat de tests nu niet zwanger aangeven.

Kan het zijn dat je het de eerste keer niet goed gedaan hebt? Te lang gewacht of juist te snel afgelezen.

De digitale van CB kan ik je wel aanraden, want daar staat zwanger of niet-zwanger, dus geen onduidelijk gedoe met vage streepjes etc.

Kan me in ieder geval voorstellen dat je enorm baalt

Vliegen mag je met 28 weken nog wel hoor.

Hangt van de maatschappij af, maar vanaf 34 weken liever niet meer (bevallen - tussenlanding - te duur)

Voor het kindje kan het iig geen kwaad.

Succes allemaal!!

@Aruba; zwaai zwaai

*breekt weer uit*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hallo allemaal,

Thembo, wil je mij uit de lijst halen met JA? Vandaag weer getest, en weer negatief. Kan het niet anders interpreteren dat ik niet zwanger ben.

Zit nu op dag 33, 34 nog niet og, en mijn lijf voelt vanalles. Dus snap er niks van. Maar goed. Eerst maar eens ongesteld worden en dan nieuwe ronden nieuwe kansen.

Fijne zondag allemaal!
Calvijn! :-)

Adventure, wat vervelend zeg. Misschien heb je toch eventjes iets van hcg in je lichaam gehad maar heeft het vruchtje niet gepakt. Of misschien is er toch iets mis gegaan met die test de eerste keer. Allebei heel vervelend. Vind het echt rot voor je. Ik ga extra voor je duimen voor volgende keer Adventure!
Hoi Allemaal,

Wat enorm vervelend voor je adventure! En wat rot van die test vanmorgen.

Er zijn niet veel dames die rond hun NOD zitten, dus het is niet zo verwonderlijk dat het wat rustiger is.

Ik moet nog iets meer als 2weken wachten voordat ik iets te weten kan komen. Mijn vriend denkt de hele tijd dat het in één x raak zal zijn. Erg hoopvol.

Het enige dat ik nog heb ik een zeurende pijn onderin mijn buik. Ik denk niet meer dat dat de ovulatie kan zijn.

Ook heb ik iets heel raars gehad gister, ik keek zo raar tegen de wereld aan... net of ik een soort van high was. Mijn vriend zei dat ik niet zo zweverig moest doen. Maar ik kon t niet anders vertellen dan dat ik de wereld in een ander perspectief zag. Raar he?

Nou dames nog een fijne zondag en succes voor iedereen die in spanning zit.
Dank jullie wel Aruba, leeuw en calvijn!
Ow adventure, echt vervelend zeg. Ik begrijp er ook niks van. Je zou bijna denken dat de eerste test twee controles streepjes had ipv een controle en een test streepje.

Maar ik heb je weer uit de tabel gehaald. Ik hoop dat het maar voor korte duur is hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven