Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Hee iedereen.

Adventure wat jammer voor je dat het weer negatief is... hoop dat je snel ongesteld word zodat je wat meer duidelijkheid hebt, hier kun je ook niet veel mee.

Ik ben net weer van mijn ongesteldheid af, dus gaan weer volop aan de slag, haha!! Mijn cyclus is 24 dgn, wanneer zou mijn vruchtbare periode zijn? toch 14 dgn na eerste dag van de ongesteldheid, of 14 dgn voor de eerst volgende ongesteldheid?

Hou het kort, ga even eten. Tot de volgende keer!
Hallo allemaal,

Het is te merken dat het mooi weer is dit weekend, want het is hier erg rustig geweest. Bij ons had manlief zijn verjaardag dus het hele weekend druk geweest met feestje en loges. Maar goed, de rust is ook in huis wedergekeerd.

Adventure: Jeetje wat balen zeg. Ik heb wel eens gelezen dat als je te vroeg test dat je "onterecht" positief kan testen, maar hoe dat zit weet ik ook niet. Volgens mij heeft dat met innesteling te maken (of sla ik nu weer onzin uit?). Hopelijk lukt het dan ook voor jou weer snel.

Tazzle: Volgens mij is het 14 dagen voor je ongesteldheid, maar ben zelf niet zo'n expert. Waarschijnlijk is er hier wel iemand die het met zekerheid kan zeggen.

Blomke: Ik herken wel jouw overwegingen om een "maand over te slaan". Ik kan me er in jouw geval ook echt wel iets bij voorstellen. De bruiloft van je zusje missen, zou toch wel heel erg vervelend zijn. Ben je er zelf al uit wat je ermee gaat doen?

Aruba en Calvijn: Wat leuk dat jullie hier ook af en toe ee reactie achterlaten!

Zo te zien ben ik voorlopig de enige met een NOD. Het is overigens wel te merken dat er weinig NOD's op komst zijn, want het is gelijk veel minder druk. Gisteravond vroeg mijn beste vriendin uit het niets of ik soms zwanger was, terwijl ze niet wist dat ik gestopt was met de pil. Ik was nogal overdonderd. Zij zei dat ze een bepaalde "gloed" (whatever dat mag zijn?) in mijn gezicht zag die ze ook had herkend bij iemand anders die zwanger was. Wie weet is dat een voorbode... Dit weekend weten we meer.

Groetjes,

Smartie
Dames, volgens mij lopen we met de NOD's behoorlijk achter. Misschien tijd voor een update...
Ik denk dat het wel mee valt smartie, alleen tiaraatje heeft een oude NOD, maar de laatste keer dat ze reageerde was ze nog niet ongesteld geworden. En ik heb haar al even niet meer gezien op dit forum. En adventure zit in onzekerheid.
Oeps... dan heb ik niks gezegd.
Hallo allemaal,

Ik kon niet zo vaak achter internet dus ik was er even niet.

Ik werd er ook een beetje gek van en heb geprobeerd aan iets anders te denken.

Ik ben nog niet ongesteld, vrijdag voor het laatst getest, negatief. Ik weet het ook even niet.

Zit nu op dag 40 ofzoiets. Naar de huisarts gaan heeft geen zin want hij zegt toch dat het wel een paar maand kan duren.

Wat balen voor jou adventure! Echt een enorme domper kan ik me voorstellen.

Hopen dat het snel (weer) raak is. Of dat het toch raak is!

Ik kan jullie geen NOD doorgeven want ik heb dus geen idee.

Blomke: Ik heb er zelf nooit aan gedacht om iets speciaal te plannen of om even te wachten ivm de uitgerekende datum, vond het wel grappig toen ik het las, maar ik zou het zelf toch niet doen denk ik.

Tazzle: volgens mij is het juist de 14de dag na de eerste dag van je laatste menstruatie.
Adventure balen zeg! Ik hoop dat je toch weer heel snel in de tabel terug komt hoor.

Tiaraatje: jij nog steeds aan het wachten. Kan me goed voorstellen dat je je gedachten even wilde verzetten.

Blomke: bij mij is het ook even door mijn hoofd geschoten, maar meer omdat dan de uitgerekende datum rond de verjaardag van de eerste zou liggen. Heb wel besloten om die gok maar te nemen want ik ga ervanuit dat het nog wel een keer of twee, drie duurt voor het zover is.

Tazzle: Ik dacht ook dat het de 14e dag na je menstruatie is, gerekend vanaf de eerste dag.

Hier niet heel veel nieuws. Erg druk weekend gehad. Dochterlief heeft bij vrienden een uur lang op de Trom-pet geslagen en had de grootste lol.
Hoi Dames!

Adventure, ik heb in een keer de afgelopen paar zenuwslopende dagen van je gelezen. Wat moet dat streepje veel bij je hebben los gemaakt en blijkt dat je blij bent met nix. Heel veel sterkte!

Mayo, ik ben ook ooit gestopt met de pil, een aantal jaren terug. En toen werd ik de eerste maand wel netjes ongesteld, like clockwork. Maar de 3 maanden daarop werd ik gewoon niet ongesteld. En ook dat was niets geks, ik was niet zwanger. Ik werd alleen niet ongesteld. Dat lag volgens de huisarts aan de pil en de hormonen die nog uit mijn lijf moesten. Dus ik denk, ongeacht wat die belachelijke dokter van je heeft gezegd, dat je geduld moet hebben. Natuurlijk echt niet tof! Ik ben ook heel benieuwd wat mijn ongesteldheid nu met me gaat doen. Moet pas over 2 weken ongesteld worden in een cyclus van 28 dagen dus ik moet nog even geduld hebben.

Trouwens, Fien, Tazzle, Biaha, Tiaraatje en ikzelf hebben allemaal op ongeveer dezelfde dag onze NOD. En net daarna ook een nog een paar dames. Dus dat wordt een spannende week! Dan wordt het weer echt druk

Tazzle, ik heb ergens een heel mooi staatje gevonden over de menstruatiecyclus. Wat is je cyclus?

In het boek van Mariel Croon 'Zwaner Worden' staat dit staatje en daar gaan ze uit van je eisprong 14 dagen voordat je cyclus eindigt. Dus heb je een cyclus van 24 dagen, dan is je eisprong op dag 10. Heb je een cyclus van 5 dagen, dan is de eisprong op dag 11 en zo verder. De 6 dagen voor je eisprong zijn je vruchtbare dagen, waarbij de dag van je eisprong en de dag ervoor de meest vruchtbare dagen zijn.

Heb je hier wat aan?
Hallo,

Adventure, dit is toch wel heel apart he? Misschien was er iets mis met de test? Je zou toch nooit weer een test geloven, afwachten dus.....

nou wij nemen de gok gewoon hoor wat betreft de uitgerekende datum als het deze maand raak zou zijn. Denk zelf namelijk dat het nog wel wat langer gaat duren. Mocht het wel zo zijn vind ik het eigenlijk alleen maar leuk.

Tazzle, het is idd 14 voor je ( niet) verwachte ongesteldheid, en niet 14 dagen na je eerste ongesteldheidsdag. Voorbeeld van mijzelf, mijn cyles was deze keer 33 dagen, mocht dat deze keer weer zo zijn is mijn eisprong ong. op dag 19.

Omdat ik zelf twijfels heb of het deze keer weer zo lang duurt neem ik die periode erg ruim deze maand. Ik denk dat we vanaf dag 12/13 wel aan de bak moeten, want sttel dat deze keer de cylces toch weer 27 dagen is zoals de keer er voor.

Maar goed, ik wil me er eigenlijk ook niet te druk om maken.

Ik merk dat de week van je ongesteldheid en die week erna toch een beetje een rustpunt zijn. Kun je jezelf in die twee weken erop weer helemaal gek maken!!!

Vandaag zoontje van een kennis gezien, hij is 1 jaar. Poeh, dan heb je toch je handen wel vol hoor! Maar ook erg schattig en leuk. Ook leuk om te zien hoe mijn vriend dan met hem omgaat. Op een gegeven moment zat hij zo gezellig hem op schoot. Lief!
hee Lillian, hier heb ik zeker wat aan!! Weet nu wanneer we zeker weer aan de slag moeten!! ;)

Smartie, ik hoop voor je dat je vriendin gelijk heeft! Heb wel eens vaker gehoord dat mensen kunnen zien aan een bepaalde gloed dat je zwanger bent, een collega van mij zegt dat ook vaak te zien...(?) Nog een paar dagen en je weet het! Kun je de spanning nog aan?

Biaha jij hebte vakantie er dus weer op zitten? Leuk gehad zo te lezen!

Tiaraatje jij nog steeds in onzekerheid, vervelend lijkt me dat. Dan kun je maar beter ongesteld worden,weet je tenminste waar je aan toe bent. Sterkte bij deze!
Hoi dames, ik heb mijn naam gewijzigd. Maar mijn avater blijft hetzelfde dus je kunt me gewoon herkennen...
Hee meiden,

Even niet geweest omdat ik druk in mijn nieuwe huis aan het klussen was.

Het afgelopen weekend behoorlijk mijn gedachten kunnen verzetten, dat was wel lekker. Nog altijd ben ik niet ongesteld. Ik zit nu op ongeveer dag 43. Echt niet normaal! Maar is niet anders.

We wachten het even af.

Ik moet ontzettend hard aan het werk vandaag, dus ik spreek jullie snel weer!
Mayo, Ik zit op dag 40, ook nog niks............
Mayo, dag 43! Das echt lang.. Dan is het wel heel lekker dat je fijn kon klussen! Wat moet er allemaal gebeuren? Echt muren weg slopen of schilderen en behangen? Wij hebben nl een klushuis gekocht en daar moet alles wat je je kan bedenken in gebeuren. NIeuwe keuken, nieuwe badkamer (beide op andere plekken dan voorheen), isolatie in de muren, nieuwe ramen, nieuwe tussenmuren, nieuw toilet, alles nieuw op de vloeren, nieuwe plafonds enzovoorts... Gelukkig heb ik een handig vriendje en een handige zwager die af en toe helpt! En zelf heb ik ook 2 rechter handen. Maar wel boel werk ....

Tiaraatje en Mayo, dan klopt die NOD natuurlijk ook helemaal niet meer. Ik hoop dat jullie beiden zanger zijn of anders snel ongesteld worden.....
Goeiemorgen dames!

Wat een spannende toestanden hier! Jeetje adventure, wat jammer! Dikke knuffel, dat zijn een heleboel emoties in korte tijd.

Jemig tiaraatje en mayo. Houden jullie het nog een beetje uit? Gelukkig is er wat afleiding!

Smartie, spannend! Ben benieuwd. Wie weet heeft je vriendin het wel goed gezien aan je.

Hier is alles wel goed. Over 2 weken naar vk. Heb daar nu ook wel behoefte aan hoor! Dan wordt het allemaal toch wat echter en ik hoop tegen beter weten in dat ze al een hartje kunnen horen. Nou ja, ik zing het nog wel even uit hoop ik.

Dames, niet teveel naar beneden zakken hoor! Het zal hier vast weer drukker worden met de nod's in aankomst.

Fijne dag allemaal!
Hoi iedereen...

Biaha spannend dat je over 2 week naar vk moet, word het toch wat "echter" van lijkt mij.

Mayo en tiaraatje, nog steeds niet ongesteld? Behoorlijk zenuwslopend lijkt me.

Hier verder weinig nieuws, maar ben niet de enige aangezien het rustig is hier!! tot horens!
Hoi allemaal,

Biaha, fijn dat je binnenkort naar de vk kan. Ik kan me voorstellen dat het dan een stuk echter voelt. Benieuwd of je dan al een hartje kan horen.

Adventure bij jou nog nieuws? Nog een keer voor de zekerheid getest?

Mayo en Tiaraatje: Staan jullie nog steeds in de wacht? Of is er bij een van jullie al iets veranderd?

Dit is mijn eerste cyclus na de pil, dus ik weet niet zo goed of ik dit weekend al kan testen. Zelf denk ik dat ik niet zwanger ben. Ik heb nog maar weinig lichamelijke klachten (behalve wat lichte veranderingen), maar ook nog totaal niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Wanneer zouden jullie testen in mijn geval? Ik ben een beetje bang om te vroeg te zijn. Of moet ik dan zo'n ultragevoelige test pakken? Kun je die ook bij de drogist krijgen of alleen via internet? Jammer trouwens dat ik de enige met NOD ben. Nu ben ik de enige die in spanning zit...

Fijne avond!
Hoi allemaal,

Biaha, fijn dat je binnenkort naar de vk kan. Ik kan me voorstellen dat het dan een stuk echter voelt. Benieuwd of je dan al een hartje kan horen.

Adventure bij jou nog nieuws? Nog een keer voor de zekerheid getest?

Mayo en Tiaraatje: Staan jullie nog steeds in de wacht? Of is er bij een van jullie al iets veranderd?

Dit is mijn eerste cyclus na de pil, dus ik weet niet zo goed of ik dit weekend al kan testen. Zelf denk ik dat ik niet zwanger ben. Ik heb nog maar weinig lichamelijke klachten (behalve wat lichte veranderingen), maar ook nog totaal niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Wanneer zouden jullie testen in mijn geval? Ik ben een beetje bang om te vroeg te zijn. Of moet ik dan zo'n ultragevoelige test pakken? Kun je die ook bij de drogist krijgen of alleen via internet? Jammer trouwens dat ik de enige met NOD ben. Nu ben ik de enige die in spanning zit...

Fijne avond!
Hey Smartie!

Wat spannend zeg, je NOD die eraan komt. Natuurlijk is het de eerste keer na de pil, maar het blijft spannend toch?

Is het een heel zekere NOD of een gokje zo´n eerste keer. Weet dat je cyclus na de pil best ontregeld zou kunnen zijn, dus wees niet te positief. Weet daar namelijk zelf alles van en dan kan het alleen maar tegen vallen.

Ik heb nog geen nieuws. Geen og of wat dan ook. Heb wel de assistent van de huisarts gesproken, die gaat mijn geval met hem bespreken en morgen mag ik bellen hoe of wat. Misschien is mijn cyclus ook wel in de war. Geen idee.

Maar ik weet wel dat je jezelf allerlei (vage) lichamelijke klachten kan toebedenken als je zwanger wilt zijn. Weet van mezelf nog niets, maar heb nog steeds hele gevoelige tepels, terwijl ik waarschijnlijk dus niet zwanger ben. Zit nu op dag 35.

Ik zou als ik jou was niet al te snel testen om teleurstelling te voorkomen. Maar dat komt door mijn eigen ervaring.

Geniet van de spannende dagen!

Liefs, Adventure
Hey ook mijn cyclus is aardig in de war volgens mij, ben na 24 dgn ongesteld geworden, was er na 5 dgn vanaf, zoals altijd eigenlijk, en sinds 2 dgn ben ik weer ongesteld.... tis niet heel heftig, en beetje bruinig, maar wel vervelend... :(

Iemand die dit herkend?

Spannend smartie, dat je NOD eraan komt, ben je uitgegaan van 28 dgn? Zal ook niet te snel testen, maar het is zo verleidelijk om het wel te doen lijkt me. Wens je heel veel succes, en zal voor je duimen!

Adventure nog in onzekerheid? Balen zeg, hoop dat je wat wijzer word na het telefoontje van je dokter.

Iedereen een leuke avond nog!!
Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me inderdaad niet verstandig om te snel te testen. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat vlak na je eisprong er ook hcg in je lichaam is en als je dan test, kun je positief scoren. Ik weet trouwens niet of dit klopt hoor, maar aangezien ik niet weet hoe mijn cyclus is, wacht ik maar gewoon even af. Als dit verhaal zou kloppen, zou dat misschien ook verklaren waarom adventure positief testte.

Zelf denk ik niet dat ik zwanger ben hoor. Ik krijg nu weer wat klachten die duiden op een naderende ongesteldheid, dus ga er vanuit dat die snel zal volgen. Op zich ben ik dan niet heel erg teleurgesteld, eerder opgelucht dat mijn cyclus op gang komt en vooral dat hij dan ook kort zou zijn (25 dagen). Even afwachten, maar waarschijnlijk komt hier deze ronde geen JA!

Adventure, het is te hopen dat je wat wijzer zal worden morgen. Balen dat je nog steeds in onzekerheid zit zeg.

Tazzle, wat vervelend dat je zo'n vreemde cyclus hebt. Je hebt vast geen idee meer wanneer je eisprong is. Tjonge, hopelijk wordt het snel wat regelmatiger.

Groetjes,

Smartie
Hoi dames!

Smartie, het is natuurlijk hartstikke spannend, maar ik zou gewoon nog even wachten met testen tot je ca 1 week na de verwachte datum zit. Want de eerste paar keer onregelematig is echt niet gek! Maar je moet je natuurlijk wel kunnen bedwingen.. Heb je al een datum uitgekozen dat je wel gaat testen als je nog niet ongesteld bent geworden?

Tazzle, ik kan je (nog) niet helpen, ben natuurlijk pas net gestopt.

Biaha, ik vind het bij jou allemaal wel heel spannend hoor! Ik wil alles van je weten!!! Hartstikke leuk, naar de vk binnenkort. Al kan het niet snel genoeg zijn natuurlijk....

Zelf heb ik de afgelopen 2 dagen boel gevoeld en meegemaakt. Volgens mij heb ik mijn eerste echte eisprong gevoeld! Ik had vanaf maandag avond een druk onder in mijn buik en dat werd dinsdagochtend nog erger. Nu is het er nog steeds, maar niet heftig. En (even plastisch) mijn zin in sex rees gisteren de pan uit ! Mijn hele lichaam schreeuwde het uit! Ik wil ik wil ik wil ik wil zei mijn lichaam.

Helaas lukte het versieren van vriendje niet Hij was echt veeel te moe. Uiteindelijk heb ik wel verteld wat er met mij gaande was, wat er gebeurde met mijn lichaam, wat ik voelde voor het eerst in 17 jaar. En nog meer handige weetjes over goed zaad en dat soort ongein.

kan iemand mij vertellen of deze symptomen inderdaad kloppen met de eisprong? Of dit inderdaad bij anderen ook zo voorkomt? Maar als het zo is, dan moet ik in ieder geval nog een maandje wachten met serieus zijn want de laatste keer 'klussen' was vrijdag. En das natuurlijk veel te lang geleden....
Mag ik ook mee doen?

Heb gereageerd op het topic van tiaraatje over het verwijderen van de mirena. Gisteren heb ik hem laten verwijderen. Afgelopen weekend zei mijn vriend ineens dat het tijd was om voor een tweede te gaan.

Ik was er al lang klaar voor maar vriendlief had meer tijd nodig. Wat een spannende tijd! Het lijkt me fijn om dit met jullie te kunnen delen omdat in mijn ongeving nog niemand van iets weet.
Hee foxymama, leuk dat je ook mee komt schrijven!! Jij gaat dus ook een spannende tijd tegemoet!

Kiekeboe, wat grappig dat je dat gevoeld hebt, kan best je eisprong zijn, al moet ik zeggen dat ik dat niet echt voel aankomen volgens mij,,, kan je dus niet echt adviseren of t wel of niet zo is!

Maar dat zin in seks dat herken ik wel, eigenlijk ook sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik ook veel vaker zin! Mooie bijkomstigheid zullen we maar zeggen.

Verder weinig nieuws, ongesteldheid is sinds gisteravond weer weg, dus hebben gelijk maar even werk van gemaakt, als t goed is ben in nu vruchtbaar zo ongeveer,dus druk aan de slag!!

En hoe is het met de rest van de dames?? Smartie hou je het wachten nog vol?

Adventure, tiaaratje en mayo al nieuws??
Hoi Foxymama! Dus het licht staat weer op groen! Leuk hoor... Je bent van harte welkom! We zijn hier allemaal maar pas begonnen dus je sluit mooi aan

Tazzle, jij bent dus druk aan het 'klussen'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven