Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Slechte morgen Biaha!

Ik doe met je mee, heb vannacht een nachtje overgeslagen qua slaap. Kon niet in slaap raken.

De vorige keer kwamen de klachten in deze week. Dus tegen de 38 aan.

Ja lekker he, fietsen, ik fiets nog steeds, gaat idd zwaar, maar ik vind fietsen zo lekker.

Laat dat huishouden vandaag maar lekker zitten joh, ga lekker douchen en dan met je ukkie op de bank of in bed.

Heb je ook nog hulptroepen naast je man? Bv oma die komt helpen ofzoiets?
Hier nog een met een slechte nacht.

En ik sluit me aan bij Tiaraatje. Laat het lekker zitten dat huishouden vandaag. Gewoon een dagje genieten met de kleine.

Heb trouwens een hele discussie gehad over zwangerschapsverlof. Misschien dat jullie nog een antwoord hebben. Als je nu te vroeg bevalt, heb je dan pech gehad met de weken van je verlof of hou je het recht op 16 weken? Hoe zit dat bij jullie?

Ik ga zo toch de babykamer maar eens soppen. Moet ook gebeuren.
Voor Watje van de Postbus 51 site:

Zwangerschapsverlof

De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Maar u moet in ieder geval vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen.

Naar bovenBevallingsverlof

U heeft na de bevalling altijd recht op minstens tien weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht.

Naar bovenBaby te vroeg geboren

U bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan vijf weken zwangerschapsverlof en elf weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus zestien weken verlof.

Naar bovenBaby te laat geboren

U bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal heeft u dus achttien weken verlof.

U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal heeft u achttien weken verlof.
Verder gaat alles hier goed, ik volg jullie wel maar het lukt me even niet te reageren. Ik kan me aansluiten bij de dames met slechte nachten, de controle bij de verloskundige geisteren was weer goed en over 2 weken mag ik weer.

Alle dames die op springen staan, hoop dat de bevalling maar snel op gangmag komen.

Tazzle en Poehee, een extra dikke knuffel voor jullie!
Je hebt idd minstens 16 weken tenzij je te laat bevalt dan heb je nog iets erbij.

Met wie heb jij die discussie?met je werkgever?
Nee had de discussie met mijn collega's op mijn afscheidsfeestje. Ik vond het raar dat er gewoon weken van je afgenomen zouden worden als je te vroeg bevalt en volgens een collegaatje hoorde dat nu eenmaal zo.

Nu is het me wel duidelijk trouwens Foxy bedankt voor de post!

Fijn dat je weer goedgekeurd bent bij de vlos. Altijd weer een fijn idee.
Ok, ja dat zou idd raar zijn, maar klopt gelukkig niks van.
Hallo allemaal,

Ik heb toch redelijk goed geslapen vannacht, tot ongeveer half zeven vanmorgen en toen werd ik wakker van krampen. Behoorlijke krampen. Die ongeveer ieder kwartier terugkwamen.

En nu ben ik ook langzaam volgens mij de slijmprop aan het verliezen. Verder zet het nog niet echt door, dus ik vrees dat ik tot de categorie "vroege start" behoor, maar ik heb wel alle hoop dat dit toch de eerste tekenen zijn.

Ik kom vanavond nog wel even weer melden, tenzij....
Thembo, klinkt goed! Ik duim voor je.

Lekker onder de douche gaan zitten of in bad als je die hebt.

Hoe meer je gaat ontspannen hoe beter het gaat.
Tiaraatje, haha, had wel verwacht dat je geen zin had om 14 dagen over te gaan. Ik ook niet hoor ;)

Blij Phoehee dat je de enveloppe gekregen hebt, zat er al mee in.

Ik heb wel voor een keertje wel een goede nacht gehad. Gelukkig maar, heeft me deugd gedaan. Vandaag wel heel veel steken in mijn schaamstreek, dus nog wat rustiger aan doen. Buik is trouwens ook gezakt, borsten hangen er niet meer op ;) Gaan deze namiddag wel 2 huizen bezichtigen (zijn aan het uitkijken maar is geen haast bij, als we binnen een jaar of 5 iets hebben zijn we heel blij ), maar daarna terug platte rust.

Vanmorgen wel een discussie gehad met mijn moeder. Ze vroeg zich af hoe lang ik 'van plan was' om thuis te blijven na de bevalling. Aangezien ik een zelfstandig statuut heb, heb ik maar recht op max 8 weken. Ik zou na 3 weken al terug beginnen werken (rest mag ik op een andere keer nemen), maar daar was mijn moeder blijkbaar niet echt gelukkig mee. Terwijl ik het toch al heel vroeg vind om terug te gaan werken. Ze zei nog: 'we weten niet waar we staan, waar we ons mogen aan verwachten, moeten we iemand bijnemen (want het is net razend druk natuurlijk) of kunnen we wachten tot je terug bent...'. Tjah, daar weet ik ook allemaal geen antwoord op hoor, bij mij is het zelfs nog afwachten waar ik kan bevallen en of het op een natuurlijke manier kan of keizersnede wordt. En komt het wel allemaal goed met die vleesbomen of mag ik me toch nog aan problemen verwachten? Was er zo van aangedaan dat ik onder de douche aan het wenen sloeg, vond het helemaal niet leuk. Ik zou ook liever gaan werken dan de ganse dag thuis te zitten maar dat gaat nu gewoon effe niet. Kan er ook niet aan doen. Na het douchen dan maar terug gebeld naar mn pa, die zei dat mijn ma het er gewoon effe moeilijk mee had, de drukte op het werk en ook het feit dat ze me 'moet missen'... dat ik het me zo hard niet moest aantrekken... Voelt al wat beter, maar leuk is anders natuurlijk.
Jeetje Fien, 8 weken vind ik al niks, laat staan 3. Dat vind ik echt niet kunnen hoor.

Je werkt dus samen met je ouders? Stel het wordt een keizersnede, dan mag je toch al minstens 6 weken niks.

Hoe wil je het dan na je verlof gaan doen met opvang? En hoeveel werk je? (wat een vragen pfff)
Sjee Fien moeilijk hoor. Gelukkig kreeg je van je vader een wat beter gevoel. Lastig ook voor je om die vragen al te beantwoorden. Ik vind 8 weken ook erg vroeg. Ben zelf bij de eerste begonnen na 10 weken en na al het gedoe wat ik na de bevalling had, was dat eigenlijk nog te vroeg.

Thembo voor jou goede hoop lees ik! Ik duim voor je mee dat het gaat beginnen.
Thembo, sorry, had helemaal niet gereageerd op jou. Ik duim dat het er snel aankomt hoor!!

Ik werk inderdaad bij mijn ouders. Die zijn jammer genoeg een beetje teveel verwent geweest, als ik ziek was bleef ik bijna nooit thuis, ging ik gewoon werken. Dus ze zijn helemaal niet gewoon dat ik zo lang thuis ben (ondertussen 3 maanden). Ik denk dat bij een gewone bevalling na 3 weken gaan werken wel lukt hoor, en ik mag de baby meenemen (voordeel om bij je ouders te werken). Lukt het me niet om volledige dagen te werken, dan werk ik maar halve dagen of zo, daar houden ze zeker wel rekening mee. maar een groot stuk van het bedrijf rust op mijn schouders, en nu moeten zij dat ook voor hun rekening nemen, dat weegt een beetje door bij mijn moeder.

Maar is natuurlijk niet leuk toen ik die vragen kreeg, ik zit zelf nog met een hele hoop vragen waar ik liever niet mee bezig loop, ik wacht de situatie liever gewoon af.
Je hebt je ouders idd verwend hoor. Haha. het is wel een voordeel dat je de kleine kunt meenemen he. Doe je administratief werk?

Ja het is niet fijn daar nu mee bezig te zijn, je hebt nu ff wat anders aan je hoofd waar je je mee bezig moet houden.
Ik werk in een drukkerij en doe de prepress, dus alles opmaken en ontwerpen enz. Idd handig dat het kleintje meekan/mag, maar dat lukt niet altijd, ouders hebben ook hun handen vol natuurlijk. Vanaf september gaat het naar een opvangmoeder, dus da's ook al geen probleem meer...
oeh spannend Thembo! Ben je er nog of lig je nu te puffen??

Ik ben uitgescheten.

Wel nog op het consultatiebureau geweest. Zoontje weegt 4320 gram! Hij groeit precies volgens de gemiddelde lijn, dus dat gaat helemaal goed.

En nu ga ik nog een half uurtje hangen op de bank en dan naar bed.
Ben er nog gewoon, hele dag wel krampen en slijm, maar verder niks. Hopelijk gaat het vanavond of vannacht doorzetten.

Maar Biaha, lekker joh, dat je zoontje het zo goed doet. Doe je goed met je borstvoeding!
Kon het niet laten om nog even te komen gluren. Je bent er dus nog gewoon. Hopelijk vannacht meer actie voor je. Zal sowieso niet lang meer duren voor jou nu.

Tis zeker een fijn idee dat hij dat helemaal op mijn voeding gedaan heeft. Ben best trots. Volgens de cb arts gaan bv babies meestal zo rond de tweede maand naar 1 nachtvoeding......fijn om te weten.

Maar goed, dat er roomboter uit mij komt is duidelijk.

En nu ga ik slapen, welterusten!
Vermoeiende nachten Biaha. Lang geleden voor mij.. zal er bijna aan moeten geloven.

Lekker id dat kleine zo groeit op je roomboter hihi.

Thembo, zet m op! Kom morgenvroeg ff spieken hier.
reageer even niet echt, kwam allen even kijken of Thembo er nog was... Sterkte Fien en hopelijk ook Thembo!
Ik ook! Denk dat Thembo bezig is...
Thembo?????

Hoop dat je het al achter de rug hebt inmiddels en dat jullie kleine vent er is.

Ooooooh, ben zo nieuwsgierig!

ik houd het ook even kort, zit met 1 hand te typen.

Kom later weer kijken
Neeeeee, mijn lichaam houdt me vreselijk voor de gek. Gisteravond werden de krampen steeds sterker, ik was er heilig van overtuigd dat het ging beginnen. Maar in bed begonnen de krampen juist minder ipv meer te worden. Gewoon valse weeen. Ben nu wel een beetje teleurgesteld.

Wel lief dat jullie zo meeleven.
O wat flauw..............nou we blijven meeleven.

Wanneer moet je weer voor controle?
Thembo wat jammer, kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven