Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Mmm, lijkt erop alsof ik wat bloedverlies heb. Zou ik dan toch mijn maandstonden krijgen (en zelfs een dag te vroeg)? Ik wacht nog effe af. 1 ding is zeker, als ik nu mijn maandstonden heb, stop ik met foliumzuur te slikken, ik was al beu van mijn pil en heb echt geen zin om maanden dingen te slikken waar ik toch niks mee ben.
He Fien, ik heb volgens mij ook wat bloedverlies gehad, maar t is nog niet echt overtuigend, dus wie weet...

Ik ga wel gewoon door met foliumzuur volgens mij is dat zelfs beter als je zwanger word dat je het al een tijdje slikt, dus zou er niet te snel mee stoppen als ik jou was, maar dat moet je natuurlijk ook allemaal zelf weten.

Ben nogsteeds zo misselijk, word er echt gek van, was net ff een broodje aan het eten met mijn zus en zat gewoon te kokhalzen bij tafel, kan natuurlijk ook gewoon beetje buikgriep krijgen ofzo..

Kwam net een vriendin van me tegen, vertelde me dat ze 12 wk in verwachting is, hartstikke leuk natuurlijk, maar nu begint het helemaal te kriebelen bij mij, zucht.....

Tot later!
hehe dat heb ik ook. Niet willen geloven ;) maar ik vrees dat ze er toch door zullen komen. Nu ja, ik ga me er niet al te druk over maken, ik zie wel :D Ik wacht nog even af.

Zal dan toch maar mijn foliumzuur doornemen (tegen mijn zin, maar tis voor een goed doel he ;) )
Het is nu wel zeker, ik ben niet zwanger ;) Op naar de volgende maand :D
Fien wat jammer zeg. Ik zou ook gewoon foliumzuur blijven slikken, het kaan geen kwaad en je slikt geen troep wat met de pil natuurlijk wel het geval was.

En ook voor Kiekeboe en dan die mannen he. Die snappen er ook nooit wat van. Ben je al wat bijgekomen?

Tazzle voor jou nog wel even spannend lees ik en ik snap heel goed dat het door die vriendin bij jou ook erg gaat kriebelen hoor. Dat is vrij normaal, maar kan wel heel vervelend zijn. Zwaaide net mijn collega uit die met zwangerschapsverlof gaat en toen had ik ook wel zoiets van oh ik wil ook. Die zat al wel te vissen of ik nog geen leuk bericht voor haar had vor ze ging (ze weet niet dat we bezig zijn maar toch).

Biaha hoe was het bij de vk? Alles goed? En misschien toch stiekem al het hartje gehoord? Weet niet meer of dat nu al kan eigenlijk.

Adventure waar ga je heen op vakantie? En alvast een hele fijne vakantie gewenst voor ik dat vergeet te zeggen.

Nog wel een vraagje. Heb sinds vandaag een bruine afscheiding ineens terwijl ik pas over ruim twee weken ongesteld moet worden. iemand hier ervaring mee? Wat het eventueel misschien zou kunnen zijn? O ja sorry hoor dat het een ranzige vraag is. Weet zelf nu niet zo goed wat ik ermee moet. Misschien wordt ik wel nu al ongesteld, is mijn lichaam even abuis of zo.

Morgen is manlief jarig en ondanks dat hij het niet viert komt toch de halve familie langs, dus na mijn werk nog maar even wat voorbereidingen doen denk ik zo.

groetjes
Ach ik treur (nog) niet. Mijn volgende eisprong is normaal gezien 23 juli, net op mijn verjaardag. Dat zou wel mooi zijn, mocht het dan lukken :D

Volgende NOD is dus 6 augustus.
Kiekeboe, Fien en Tazzle.

Ben bij de vk geweest. Om teleurstellingen te voorkomen doen ze niks bij de intake. Heb het wel gevraagd, maar ze wilde het echt niet proberen met de doptone.

Heb in ieder geval op 31 juli de echo. Zucht, dat is weer over 3 weken!!!!!

Verder wat vragen beantwoord, bloeddruk was goed, bloed prikken ging moeizaam. Maar het is eruit zullen we maar zeggen, met als gevolg een stijve linker arm.

Heb ze gelijk maar op antistoffen van toxoplasmose laten testen. Als ik die antistoffen heb kan ik gewoon zelf de kattenbak doen, want manlief neemt dat niet erg serieus en dus zitten we hier regelmatig in de stank. Heb erg veel trek in vlees nu, dus een lekker biefstukje ofzo kan ik dan ook gewoon eten! Heerlijk!

Ik moet nu als de wiedeweerga gaan stofzuigen en dweilen. Moet ook nog boodschappen doen en wil zoon niet te laat van het kdv halen.

Dus ik ben er weer vandoor!
Hoi!!

Dus Biaha, helaas pindakaas, niks gehoord? Wat jammer, dan duurt 3 week weer zo lang he?

Ik ben net al ongesteld geworden, 2 dgn te vroeg, maar vernam wel al dat het er al aan zat te komen, en zit onder de pukkels.

Vind het nou wel een beetje lastig wat betreft vruchtbare dagen enzo, de eerste keer was mijn cyclus 24 dgn en nu dus 22... weet iemand wat ik ongeveer moet aanhouden?

Heb nu iig wel duidelijkheid en da's ook wel prettig, plus een negatieve test, dus duidelijker kan niet he...

Watje, zou dat misschien niet je eisprong kunnen zijn? dan is afscheiding vaak wat anders van kleur en structuur, heb ik me laten vertellen.

Voor de dames die niet zwanger zijn: denken jullie er ook al overna om te gaan tempraturen of ovulatietesten te gaan gebruiken? Ik nog niet eigenlijkvnd het zelf wel een beetje vroeg, ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken.
Jammer dat jullie ongesteld zijn geworden!

En Biaha, helaas geen hartje maar ook wel logisch dat ze er nog niet aan willen, tis nog zo vroeg... En drie weken wachten op de echo, dat voelt als een eeuwigheid! Hoop dat je genoeg afleiding hebt om die drie weken door te komen!

En voor de vakantieganger(s)... Veel plezier!
hoi dames!

nou, ik heb ronduit een rotdag gehad! En ik zit nog steeds niet lekker in mun vel. Maar ook dat gaat wel weer goed komen, vandaag alleen niet. Zat in de auto op weg terug naar huis en toen kreeg ik echt allerlei nare gedachtes. Gelukkig regende het, want de tranen biggelden over mijn wangen. Had ook met een rotvergadering te maken, maar dan is het allemaal net even te veel.

wel net pizza besteld. een extra grote, ga ik me lekker mee volvreten!!!

Ik ben nog steeds niet ongesteld dus ik snap er ook niets van.

Maar ook nog een positief berichtje. De mensen die hebben geboden op ons huis zijn ingegaan op ons tegenbod en ze zijn wel wat omhoog gegaan. Dus we gaan morgen weer een tegenbod doen. Ben wel heel nieuwsgierig!

Jammer Tazzle, je had toch van die mooie signalen.. je ziet maar, die lichamen zijn gewoon gek! Ik wil nog niet temperaturen hoor, ik kijk het volgende keer nog even aan. Ik denk het wel gevoeld te hebben.

Fien, je was zo stipt en nu opeens niet meer? Zie je wel, mijn signalen waren niet goed, voor jou ook niet.... Maar foliumzuur moet je eigenlijk een maand voordat he zwanger wordt slikken en ik geloof 2 maanden nadat je zwanger bent geworden (dat laatste weet ik niet meer zeker). Dan is de werking het beste. dus inderdaad blijven slikken, maar zijn gewoon pitamientjes.

Biaha, jammer he, geen echo! Maar heb je nog wat nuttigs gehoord? Of viel het een beetje tegen? En wanneer krijg je de uitslag van de bloedtesten? Volgende keer soms... Wel extra spannend de volgende afspraak.. Hoeveel weken ben je dan, de 31e?

Watje, het is volgens mij niet je eisprong, want dan zou je afscheiding juist dun, doorzichtig, niet ruikend en plakkerig moeten zijn. Ik weet niet wat het kan zijn.

Maar morgenavond feestje, have fun! Hoe oud wordt hij, is het nog een 'speciale' leeftijd waar je hem goed mee kan pesten?
HEY THEMBO!!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD!!!! Goed nieuws zeg!!

Kiekeboe, jammer dat de test negatief was, ben je nu al ongesteld geworden? Wie weet blijft t uit en was je gewoon wat te vroeg!!!

Fien en Tazzle, dikke knuffels, op naar volgende maand!

Heb vandaag ons kindje mogen zien! Helemaal gaaf! Was een inwendige echo, we konden goed het hartje zien (en ook nog even horen) kloppen en er zit er 1!

18 augustus weer een echo, voor de nekplooimeting. Leuk, leuk!!

Liefs Lein
Oh Kiekeboe, nog even wat extra knuffels omdat je je niet goed voelt. Even flink uithuilen of flink schreeuwen!!

Thanks Lein!

Heel erg leuk dat je het hartje hebt gehoord en die uk hebt gezien.... Ze konden zeker nog niet zien wat het wordt? Daar is het dan nog te vroeg voor...

Maar super! heb je nu ook zo'n printje meegekregen? Ik snap daar nooit wat van, je moet weten wat waar zit anders zie je het niet (ik niet)
PS das ook gek, Lein en Biaha zijn ongeveer hetzelfde uitgerekend maar Lein heeft wel al echo gehad en Biaha niet.
Het is waarschijnlijk per regio verschillend wanneer ze echo's doen. Inderdaad heel verwarrend!

Nee, het geslacht kun je nu nog niet zien (hoewel de gyn wel zei: ik zal haar even opmeten'!!). Nee, pas vanaf een week of 16 is geloof ik te zien wat t wordt.

We hebben inderdaad een fototje mee, maar daar kun je helemaal niets op zien. Wel leuk hoor!!

Voel jij je alweer wat beter?

Liefs
vandaag wordt gewoon geen geweldige dag, maar ik heb mijn heerlijke pizza op, zit onderuit gezakt voor de buis met een wijntje in mun hand. En ik kan je vertellen dat ie al een beetje aanslaat. dus ik ben weer een beetje het vrouwtje....

het volgende fotootje moet je eens kijken of je die kan posten hoor! Ben ik toch nieuwsgierig naar....
Kiekeboe hij wordt 36 dus heel veel te pesten valt e rniet. Meneer heeft besloten om toch gewoon naar zijn wekelijkse speelavond met vrienden te gaan dus heeft de rest van zijn familie zichzelf uitgenodigd om te komen eten.

Voor jou nog een keer een hele dikke
Ach Kiekeboe, wat vervelend dat je je zo rot hebt gevoeld. Fijn dat een wijntje en een lekkere snack je de dag door hebben geholpen!

Hoop dat je jezelf vandaag kunt herpakken en met frisse moed je ongesteldheid tegemoed gaat!

Lein, super! Een echo! Wat heerlijk dat jullie je frummel al hebben kunnen zien en weten dat het goed gaat!

Schoonzusje heeft dinsdag een echo gehad, zij is half februari uitgerekend, wie weet woon je ook in het midden van het land?

Vandaag een kort dagje op het werk. Vanochtend een vergadering en dan vroeg weg. Ga zoon vroeg halen van het kdv, snel eten en afleveren bij schoonmoeder. Daat gaat jhij logere terwijl wij naar mijn ouders gaan. Daar blijven we slapen vannacht omdat we best ver wonen. Morgenochtend om 9 uur moeten we allemaal bij oma zijn en gaan we opa begraven.

Ben me er ineens erg van bewust dat het leven en de dood soms wel erg dicht bij elkaar liggen...
Goeiemorgen dames!

Kiekeboe. jij hebt echt een rotdag gehad he? Wel lekker dat je het nog goed hebt kunnen afsluiten met een heerlijk wijntje (of 2?)

En ja, het verschilt dus nogal. Hier doen ze als alles gewoon normaal gaat vanaf 10 weken een termijnecho. Ik wilde het natuurlijk zo vroeg mogelijk plannen, maar het echo bureau zat helemaal vol. Ik ben de 31e 11+5.

Heb eigenlijk niks gehoord wat ik nog niet wist dus daar had ik het ook niet voor hoeven doen haha.

De uitslag van de bloedtest krijg ik de volgende keer. Mocht er iets bijzonders uitkomen dan bellen ze. Ik verwacht iig niks bijzonders. Weet zeker dat ik geen geslachtsziektes, hiv ed heb dus komt wel goed.

Foxymama, voor jou ook een Veel sterkte morgen bij de begrafenis! Ik zat er ook aan te denken toen ik jouw berichtje las over je opa. Leven en dood zit zo dicht bij elkaar he? Niet teveel over na denken maar!
Thembo, gefeliciteerd! Super hoor, tweede keer al raak!

Foxymama, gecondoleerd met je opa.... heel veel sterkte vrijdag!

Wat een spannende dagen he, ben ik een weekje weg dan kun je het al bijna niet meer bijbenen.

Vroeg testen ga ik ook niet meer doen hoor. Mijn NOD staat erg laat, omdat mijn laatste cyclus 34 dagen was. Ben zeer benieuwd. We hebben in ieder geval zeer veel plezier in het klussen, dus dat is fijn!

Zaterdag ga ik twee weken naar een camping in Ermelo. Voor de kinderen vanalles te doen. Nu maar hopen op mooi weer, dat beloven ze vanaf maandag dus.....

Kom 26 augustus terug, dus een paar dagen voor mijn NOD. Heel veel succes allemaal, en ik hoop dat ik het na twee weken weer een beetje kan gaan bijbenen hier!

Groetjes Adventure
Zoveel bloed dat ik verlies tijdens mijn maandstonden. Da's hier niet normaal, ik moet minstens ieder 1,5u gaan 'verversen'. Ik ben al 2x eerder eens gestopt met de pil, maar heb nooit zoveel bloedverlies gehad. Hadden jullie ook zoveel bloedverlies tijdens de eerste maandstonden na het stoppen van je pil?
@ thembo: super gefeliciteerd!!!!!

@ Kiekeboe: ontzettend balen voor je zeg, kan me goed voorstellen dat je een rotdag had.

@ tazzle: jammer dat je toch ongesteld geworden bent. Ik heb wel ovulatietesten in huis maar twijvel of ik ze al ga gebruiken. Heb ze meer gekocht in een opwelling en uit nieuwschierigheid. Dan hebn ik ze alvast als ik ze wel wil gebruiken.

@ Biaha: jammer dat ze niet wilde luisteren of kijken naar de baby. Wel begrijpelijk natuurlijk maar wel jammer. Heb je in iedergeval wel iets om naar uit te kijken.

@ adventure: fijne vakantie!

@Lein: Super dat je de eerste echo hebt gehad, lijkt me heel speciaal.

@ Watje: toen ik nog aan de pil was had ik ook af en toe ineens bruine afscheiding tussen door zonder dat ik ongesteld werd. Geen idee waarom. Nu ik van de pil af ben heb ik het nog niet eerder gehad.

Vandaag ben ik een dagje vrij en ben bezig met mn opleidingsopdrachten. Het loopt tegen het eind en moet binnen kort alles inleveren.

In mijn omgeving is een stel wat al bijna 2 jaar bezig is met kinderen krijgen. Ze hebben net de 3de iui poging achter de rug en ook die is helaas mislukt.

Vind het heel jammer voor hun, gun hun echt een lief kindje en ik hoop dat de volgende poging wel raak zal zijn.

Moet eerlijk zeggen dat het me ook een beetje angstig maakt. Wat als wij geen kinderen kunnen krijgen? Maak me er nog niet echt druk om maar af en toe denk ik er wel over na.

Ga weer even met mn opdrachten bezig, kom straks nog wel even weer langs.
Dag dames,

Heb iets beter nieuws. Manlief kwam vanochtend met het briljante idee om een ander echobureau te bellen. Dus dat heb ik gedaan en ik heb voor de 17e een afspraak kunnen maken (volgende week donderdag) Ben helemaal blij nu! Weekje wachten houd ik wel vol. Manlief is vrij dit weekend, heb nog wat afspraken staan dus die week kom ik wel door! Hoera!

Anira, succes met al je opdrachten!!

Thembo, hoe is het nu? Is het nieuws al beter doorgedrongen, al wat kwaaltjes ontwikkelt??
@ biaha fijn dat je bij een ander bureau sneller terecht kunt!

De opdrachten gaan goed, tis veel werk maar ik kom er wel.

Moet er altijd even in komen maar als ik dan een maal op gang ben kan ik bijna niet stoppen.
Hoi iedereen!!

Kiekeboe, hoe is het nu met je? voel je je wat happy-er dan gisteren? Ik hoop het wel voor je, en dan te bedenken dat we dit misschien nog wel een aantal keer zullen doormaken, is wel een klotengevoel, vind je ook niet? We willen ook veel te snel volgens mij, we hebben al 4 meiden die al super snel zwanger zijn geworden, we kunnen natuurlijk niet allemaal zoveel geluk hebben, hoe graag ik het ook zou willen..Tis wel balen, en elke maand weer die onzekerheid....bah. Heb echt het idee dat ik er ook veel te veel mee bezig ben, begint mijn leventje te beheersen, overal zie en hoor ik baby's de een na de ander word zwanger in mijn omgeving (hangt er iets in de lucht ofzo?!) en dan wil je zelf ook zo snel mogelijk...Maar tis toch juist "normaal" om er een jaar voor uit te trekken? Moet me er gewoon niet te druk om maken, maar da's makkelijk praten.

Biaha. fijn dat je nu eerder terecht kan! Zou ook ongeduldig zijn in jou geval!

Lein wat mooi dat alles goed was! vast erg leuk om te zien!!

Foxymama, veel sterkte morgen he, zijn nooit leuke dingen... idd leven en dood liggen erg dichtbijelkaar, dat zie je wel weer nu!

Ga even eten koken nu, ben net vij van mijn werk, morgen en zaterdag nog aan de slag, dan een dagje weekend dan nog 3 weekjes werken, en dan eindelijk vakantie, ben er ook wel aan toe, ben sinds februari afdelingschef en is behoorlijk veel op me af gekomen het laatste half jaar, dus 3weken helemaal niks is erg welkom!! Tot later!!

Oh ja thembo, vergeet jou helemaal!! Hoe is het met jou? Roze wolk denk ik he?! Geniet er lekker van!! Mijn nieuwe NOD is trouwens 4 aug. denk ik!! Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven