Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2
dinsdag 3 juni 2008 om 23:06
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.
NaamLeef
tijdKindje
nr.GestartNODBijzonder-
hedenZwanger?Uitgerek.
datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april
bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb
bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april
bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart
bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei
bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei
bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov
De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
NaamLeef
tijdKindje
nr.GestartNODBijzonder-
hedenZwanger?Uitgerek.
datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april
bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb
bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april
bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart
bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei
bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei
bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov
De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
donderdag 7 augustus 2008 om 08:57
Fien hoe zit het nu bij jou? Ben je al bij de dokter geweest en weet je al wat meer? Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Thembo jij bent ook wel echt zwanger zo aan de kwaaltjes te lezen! Op zich een goed teken natuurlijk, maar niet alle kwaaltjes zijn even leuk. Maar goed het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Biaha jij de eerste 12 weken door! Heerlijk hoor. Zijn toch altijd wel de spannendste weken.
Leeuw ik was bij de zwangerschap van mijn dochter ook wel misselijk maar heb nooit hoeven overgeven. Dus het kan allemaal echt wel meevallen. Hoop het voor je!
Thembo jij bent ook wel echt zwanger zo aan de kwaaltjes te lezen! Op zich een goed teken natuurlijk, maar niet alle kwaaltjes zijn even leuk. Maar goed het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Biaha jij de eerste 12 weken door! Heerlijk hoor. Zijn toch altijd wel de spannendste weken.
Leeuw ik was bij de zwangerschap van mijn dochter ook wel misselijk maar heb nooit hoeven overgeven. Dus het kan allemaal echt wel meevallen. Hoop het voor je!
donderdag 7 augustus 2008 om 09:23
Hey dames, ik ben inderdaad bij de dokter geweest. Bij die praktijk zitten ze met 3 dokters, 2 'volwaardige' dokters en eentje die wel zelfstandig kan werken maar eigenlijk nog niet zo lang gediplomeerd dokter is. Die laatste had ik dus (had gehoopt dat het mijn eigen huisarts zou zijn, maar dat was dus niet het geval). Zij omschreef mijn klachten als een soort ontsteking van mijn baarmoeder/eierstokken en de krampen weet ze aan darmkrampen. Maar ik heb 'spastisch colon', die ik al jaren onder controle heb, en ik weet echt wel hoe darmkrampen aanvoelen. Weet dus ook wel zeker dat het dat niet is. Toen ze naar mijn buik luisterde, moest ze dat ook toegeven (als je last hebt van je darmen rommelen die enorm en zij hoorde niks speciaal). Toen ze me vroeg of ik mijn maandstonden even zwaar had als anders en ik dat ontkende, zei ze dat ze toch maar voor alle zekerheid mijn bloed zou nemen. Ik heb dus of een ontsteking in mijn baarmoeder of ik ben zwanger of ik heb een miskraam gehad. Dat van die ontsteking weet ik vanavond (mag rond half 6 eens bellen), de andere resultaten volgen blijkbaar later. Ik zal dus ten vroegste vanavond of morgen weten wat het nu juist is.
donderdag 7 augustus 2008 om 09:33
Pff Fien hopelijk ben je snel uit de onzekerheid!
Bedankt voor alle bewijzen dat je niet hoeft over te geven. Ik ben af en toe wel een beetje misselijk, maar ik ben iemand met maagklachten, dus ben het een beetje gewend!
Biaha, gefeliciteerd met de 12 weken en 1 dag, heerlijk die grens!
Thembo, wat heb je al veel kuurtjes!
Watje was jij al ongesteld? Of zit je in spanning? Ben t haastig om te kijken!!! Sorry
Kiekeboe Ik ben benieuwd, ik had er geen idee van dat ik zwanger was! Dus wie weet!
Ik moet snel weer weg!
Fijne dag iedereen
Bedankt voor alle bewijzen dat je niet hoeft over te geven. Ik ben af en toe wel een beetje misselijk, maar ik ben iemand met maagklachten, dus ben het een beetje gewend!
Biaha, gefeliciteerd met de 12 weken en 1 dag, heerlijk die grens!
Thembo, wat heb je al veel kuurtjes!
Watje was jij al ongesteld? Of zit je in spanning? Ben t haastig om te kijken!!! Sorry
Kiekeboe Ik ben benieuwd, ik had er geen idee van dat ik zwanger was! Dus wie weet!
Ik moet snel weer weg!
Fijne dag iedereen
donderdag 7 augustus 2008 om 09:46
Ik weet niet of ik wel zo zwaar zou tillen aan een miskraam. Een miskraam heel vroeg in de zwangerschap (bij een eerste zwangerschap) gebeurt heel regelmatig en heeft als reden dat het 'vruchtje' niet goed was. Wel, dan heb ik liever een miskraam in het begin van de zwangerschap dan halfweg zeg maar. Aan de andere kant wilt het wel zeggen dat ik zwanger kàn worden, anders zou ik geen vruchtje hebben
Maar ik heb geduld (nu wel, raar hé
).

donderdag 7 augustus 2008 om 10:15
Je hebt wel gelijk wat dat betreft Fien. Vaak is het een natuurlijke oplossing.
Volgens mij is het niet zo raar hoor dat je nu wel geduld hebt. Nu heb je er voor je gevoel actie op ondernomen en wacht je het resultaat af. Ook de oplossingen die de dokter heeft gezegd hebben denk ik ook wel het gevoel bij je opgeroepen dat ze je serieus nemen en niet zomaar als een of andere domme doos afschilderen.
Volgens mij is het niet zo raar hoor dat je nu wel geduld hebt. Nu heb je er voor je gevoel actie op ondernomen en wacht je het resultaat af. Ook de oplossingen die de dokter heeft gezegd hebben denk ik ook wel het gevoel bij je opgeroepen dat ze je serieus nemen en niet zomaar als een of andere domme doos afschilderen.

donderdag 7 augustus 2008 om 10:16
Tjee, Fien, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Erg vervelend die onzekerheid.
Biaha, jullie ventje sliep lekker snel door zeg! Bij ons pas toen hij 1 werd, aan het einde was ik echt wanhopig, ik was zóóóóó moe!
Kon me niet meer goed concentreren, vergat alles, was prikkelbaar en wist 's ochtends nog voor ik mijn bed uit stapte niet hoe ik de dag door moest komen.
Nu is het vooral een altijd aanwezig niet-uitgeslapen gevoel, en soms tuk ik 's middags nog wel eens mee om een beetje bij te trekken. Het is inderdaad dat altijd paraat staan en weinig tijd om echt even tijd voor jezelf te hebben. Als die momentjes er zijn probeer ik toch vaak iets te doen. Iets wat al lang was blijven liggen of iets leuks met vriendinnen. Niks doen bestaat in mijn wereld niet echt meer, hihihi
De eerste keer dat zoon ging logeren was heel erg vreemd. Ik wist echt niet wat ik met al die tijd moest doen en we vroegen ons hardop af wat we dan ook alweer deden toen zoon er nog niet was! Inmiddels weten we goed hoe we met al die tijd om moeten gaan als hij er niet is en voelt het niet meer zo raar. Zelf wel lekker!
Biaha, jullie ventje sliep lekker snel door zeg! Bij ons pas toen hij 1 werd, aan het einde was ik echt wanhopig, ik was zóóóóó moe!
Kon me niet meer goed concentreren, vergat alles, was prikkelbaar en wist 's ochtends nog voor ik mijn bed uit stapte niet hoe ik de dag door moest komen.
Nu is het vooral een altijd aanwezig niet-uitgeslapen gevoel, en soms tuk ik 's middags nog wel eens mee om een beetje bij te trekken. Het is inderdaad dat altijd paraat staan en weinig tijd om echt even tijd voor jezelf te hebben. Als die momentjes er zijn probeer ik toch vaak iets te doen. Iets wat al lang was blijven liggen of iets leuks met vriendinnen. Niks doen bestaat in mijn wereld niet echt meer, hihihi
De eerste keer dat zoon ging logeren was heel erg vreemd. Ik wist echt niet wat ik met al die tijd moest doen en we vroegen ons hardop af wat we dan ook alweer deden toen zoon er nog niet was! Inmiddels weten we goed hoe we met al die tijd om moeten gaan als hij er niet is en voelt het niet meer zo raar. Zelf wel lekker!
donderdag 7 augustus 2008 om 11:54
Haha, Foxymama. Hier hetzelfde verhaal toen zoon ging logeren. Het fijnste aan het logeren zijn de avonden (je hoeft niet perse op tijd naar bed, maar het mag wel) en de ochtenden. Wat een wonderlijk gevoel dat je gewoon kan blijven liggen! Ben wel automatisch vroeg wakker, maar dan kijk ik een beetje tv in bed. Drink koffie en kom dan om een uur 11 mijn bed eens uit. Heerlijk!
En ik wist het ook niet meer, wat ik deed toen zoon er niet was. Gek is dat he?
Fien, fijn dat het nu onderzocht gaat worden. Hopelijk snel wat duidelijkheid!
En ik wist het ook niet meer, wat ik deed toen zoon er niet was. Gek is dat he?
Fien, fijn dat het nu onderzocht gaat worden. Hopelijk snel wat duidelijkheid!
donderdag 7 augustus 2008 om 15:52
Ik zit (natuurlijk) al de ganse namiddag te zoeken op spontane miskramen en ik geloof er niks van dat ik dit nu zou hebben. Overal vind ik dit terug:
Bij drie op de vier vrouwen zal de hoeveelheid bloedverlies bij een spontane miskraam 'matig' zijn, ofwel te vergelijken met een flinke menstruele bloeding.
Maar ik heb helemaal geen flinke menstruele bloeding. Integendeel, het is zelfs minder dan dat ik gewoon mijn maandstonden heb. Niet zoveel minder maar toch minder. Vorige maand had ik echter wel een flinke menstruele bloeding, remember? Toen schreef ik dat ik aan het 'leeglopen' was. Ik denk eerder dat ik toen een spontane miskraam had. Dus is het nu ofwel een ontsteking of zwanger. Binnen 1,5u weet ik of ik een ontsteking heb... Wat duurt wachten toch lang hé
Bij drie op de vier vrouwen zal de hoeveelheid bloedverlies bij een spontane miskraam 'matig' zijn, ofwel te vergelijken met een flinke menstruele bloeding.
Maar ik heb helemaal geen flinke menstruele bloeding. Integendeel, het is zelfs minder dan dat ik gewoon mijn maandstonden heb. Niet zoveel minder maar toch minder. Vorige maand had ik echter wel een flinke menstruele bloeding, remember? Toen schreef ik dat ik aan het 'leeglopen' was. Ik denk eerder dat ik toen een spontane miskraam had. Dus is het nu ofwel een ontsteking of zwanger. Binnen 1,5u weet ik of ik een ontsteking heb... Wat duurt wachten toch lang hé

donderdag 7 augustus 2008 om 15:53
Watje, spannende dagen dus....afwachten!
Voor mij is dit echt een luierweek! Veel te lang uitslapen, dan nog even heerlijk lezen, en veel te veel achter de pc.
Het is maar goed dat ik volgende week vrijdag weer moet werken.
Vind vakantie heerlijk, maar wil ook wel weer een beetje in het ritme. En dat raak je door die niks doen weken een beetje kwijt.
Ga morgen even gezellig een weekendje naar een vriendin toe die verhuist is. Even bijkletsen en allemaal leuke dingen doen.
Wat is internet toch leuk, heb met twee vriendinnen weinig contact gehad de laatste jaren, verhuisd / verwaterd. En door hyves, vind je elkaar dan toch weer terug. Meteen even heen en weer gemaild, msn't. En ook meteen een date gemaakt. Werd er weer helemaal blij van
Voor mij is dit echt een luierweek! Veel te lang uitslapen, dan nog even heerlijk lezen, en veel te veel achter de pc.
Het is maar goed dat ik volgende week vrijdag weer moet werken.
Vind vakantie heerlijk, maar wil ook wel weer een beetje in het ritme. En dat raak je door die niks doen weken een beetje kwijt.
Ga morgen even gezellig een weekendje naar een vriendin toe die verhuist is. Even bijkletsen en allemaal leuke dingen doen.
Wat is internet toch leuk, heb met twee vriendinnen weinig contact gehad de laatste jaren, verhuisd / verwaterd. En door hyves, vind je elkaar dan toch weer terug. Meteen even heen en weer gemaild, msn't. En ook meteen een date gemaakt. Werd er weer helemaal blij van
donderdag 7 augustus 2008 om 15:56
donderdag 7 augustus 2008 om 16:17
donderdag 7 augustus 2008 om 17:57
Volgens de dokter is het... niks! Niks!??? Niet zwanger, geen ontsteking. Ik krijg pijnstillers, ze denkt dat het van mijn maandstonden is. Maar hoe kan ik nu langer dan een week ervoor al steken hebben? Ik vertrouw het niet, mijn borsten beginnen ook pijn te doen. Ik denk dat ik die pijn wel effe overleef zonder pijnstillers (want ik geloof dat je die pillen niet mag nemen als je zwanger bent). Ik wacht er nog even mee. Ik heb nog al gelezen dat bij sommige meiden pas na een dikke week of zelfs 14 dagen later pas een zwangerschap vastgesteld was...
donderdag 7 augustus 2008 om 18:33
Fien ik blijf voor je duimen meid!! Wel vreemd dat de dokter zegt dat het niks is. Ik heb inmiddels wel geleerd goed naar mijn eigen lichaam te luisteren en ik lees dat jij dat ook doet. houden zo.
En een paracetamol mag je wel nemen als je zwanger bent, dus dat kan ook nog als je echt veel pijn hebt, misschien verlicht het de pijn wat.
En een paracetamol mag je wel nemen als je zwanger bent, dus dat kan ook nog als je echt veel pijn hebt, misschien verlicht het de pijn wat.
donderdag 7 augustus 2008 om 18:45
Fien, vreemd allemaal! Ik hoop dat je uiteindelijk zwanger blijkt te zijn!
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel te melden, voel me zwanger, ben bezig met ontdekken wat voor werk ik ga doen enz.
Vandaag voelde ik wel 2x een erge vlaag van misselijkheid!
Verder een raar gevoel in mijn buik en veel pukkels! En ook best emotioneel!
Ben benieuwd wat de NOD's doen voor watje en kiekenoe, duim voor jullie! Wel zo gezellig, met z'n allen zwanger zijn!
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel te melden, voel me zwanger, ben bezig met ontdekken wat voor werk ik ga doen enz.
Vandaag voelde ik wel 2x een erge vlaag van misselijkheid!
Verder een raar gevoel in mijn buik en veel pukkels! En ook best emotioneel!
Ben benieuwd wat de NOD's doen voor watje en kiekenoe, duim voor jullie! Wel zo gezellig, met z'n allen zwanger zijn!

donderdag 7 augustus 2008 om 19:17
Hahaha, Leeuw, het is dus allemaal een beetje bezonken! Je klinkt alsof je nu ook helemaal zelf overtuigd bent dat je zwanger bent. Leuk hoor, zelf met kwaaltjes optimaal genieten!
En fien, het lijkt er op dat je lichaam een loopje met je neemt. Ik hoop dat je toch zwanger blijkt te zijn. Lastig hoor!
Watje, nog héééél even geduld en ook jij zal het weten! Wanneer ga je testen als je niet ongesteld wordt?
En fien, het lijkt er op dat je lichaam een loopje met je neemt. Ik hoop dat je toch zwanger blijkt te zijn. Lastig hoor!
Watje, nog héééél even geduld en ook jij zal het weten! Wanneer ga je testen als je niet ongesteld wordt?
donderdag 7 augustus 2008 om 19:28
Hoi dames! Ik werd toch een beetje afgeleid door hyves.. Wat is dat leuk! Ik heb al 13 vriendjes....
Zo kinderachtig, ben ik opeens aan het kijken of ik 'in de markt lig' of zo... En voorlopig lukt het aardig. Gek wijf ben ik ook
Watje spannend hoor, het is bijna zover. Ik hoop dat een witte rok geen probleem is morgen!
Ik heb allerlei kwalen. Hoofdpijn, duizelig, extreem moe. Maar dat laatste kan er ook aan liggen dat ik al 3 nachten nauwelijks slaap en als ik slaap zo vreselijk aan het dromen ben... Maar ik heb dus in mijn pil-tijdperk nooit klachten gehad dus ik baal beetje dat ik die nu wel heb. Maar ben er nog steeds van overtuigd dat ik gewoon ongesteld moet worden! Laat het dan morgen maar komen, dan is het super netjes 28 dagen (vorige keer 29 dagen, vandaar dat mijn NOD op zaterdag staat).
Fien, je hebt dus wel een uitslag maar je weet helemaal niets meer dan dat je gisteren wist. Daar heb je dus ook helemaal nix aan. Ik hoop zo dat je wat minder last krijgt, maar je klachten zijn wel extreem voor een komende ongesteldheid.
Sterkte nog steeds! Ennuh, leuke foto! Nu heb ik bij jou ook een beeld...
Leeuw, je klinkt heel vrolijk en blij! Het is dus een beetje 'ingedaald', dat zwanger zijn.... Beter! Hoe is vriendje eronder?
Biaha en Foxy, als ik jullie liefdevolle verhaal lees an vraag je je toch soms ook af waarom we dit eigenlijk willen... Maar ik wil, ik wil, ik wil!!!
Blomke, heerlijk toch, vakantie! Ik hoop voor je dat het een beetje weer wordt van het weekend! Dat hebben wij ook nodig, want we wilden eigenlijk de lekkage repareren, maar dan hebben we droog weer nodig. Zal wel niet lukken
Zo kinderachtig, ben ik opeens aan het kijken of ik 'in de markt lig' of zo... En voorlopig lukt het aardig. Gek wijf ben ik ook
Watje spannend hoor, het is bijna zover. Ik hoop dat een witte rok geen probleem is morgen!
Ik heb allerlei kwalen. Hoofdpijn, duizelig, extreem moe. Maar dat laatste kan er ook aan liggen dat ik al 3 nachten nauwelijks slaap en als ik slaap zo vreselijk aan het dromen ben... Maar ik heb dus in mijn pil-tijdperk nooit klachten gehad dus ik baal beetje dat ik die nu wel heb. Maar ben er nog steeds van overtuigd dat ik gewoon ongesteld moet worden! Laat het dan morgen maar komen, dan is het super netjes 28 dagen (vorige keer 29 dagen, vandaar dat mijn NOD op zaterdag staat).
Fien, je hebt dus wel een uitslag maar je weet helemaal niets meer dan dat je gisteren wist. Daar heb je dus ook helemaal nix aan. Ik hoop zo dat je wat minder last krijgt, maar je klachten zijn wel extreem voor een komende ongesteldheid.
Sterkte nog steeds! Ennuh, leuke foto! Nu heb ik bij jou ook een beeld...
Leeuw, je klinkt heel vrolijk en blij! Het is dus een beetje 'ingedaald', dat zwanger zijn.... Beter! Hoe is vriendje eronder?
Biaha en Foxy, als ik jullie liefdevolle verhaal lees an vraag je je toch soms ook af waarom we dit eigenlijk willen... Maar ik wil, ik wil, ik wil!!!
Blomke, heerlijk toch, vakantie! Ik hoop voor je dat het een beetje weer wordt van het weekend! Dat hebben wij ook nodig, want we wilden eigenlijk de lekkage repareren, maar dan hebben we droog weer nodig. Zal wel niet lukken
donderdag 7 augustus 2008 om 19:28
Ze schreef me 3 dagen ibuprofen voor, terwijl ze me deze morgen zei dat het niet aan te raden was om ibuprofen te nemen als je zwanger bent. Dafalgan kan geen kwaad. Maar het is niet zo dat ik het niet kan houden van de pijn, ik heb gewoon steken in mijn onderbuik, links en rechts. En sinds deze namiddag last van mijn borsten. En ben trouwens doodop ook, kruip zo in mijn zeteltje. Ik ga er eens een nachtje over slapen want voel me wat prikkelbaar ook. Tot morgen girls.
donderdag 7 augustus 2008 om 19:38
Kiekeboe,
Wat een spannende dagen voor je!
Wat een onzekerheid Fien. Ik zou ook niet happig zijn op ibuprofin.
Voel me zelf niet lekker. Ik gebruik omeprazol dat is een medicijn wat de aanmaak van maagzuur reduceert. Er is weinig over bekend icm zwangerschap. Dus ik ben voorlopig gestopt maar ik kan er niet zonder heb nu de hele dag door een constante terugloop van maagzuur.
Wat een spannende dagen voor je!
Wat een onzekerheid Fien. Ik zou ook niet happig zijn op ibuprofin.
Voel me zelf niet lekker. Ik gebruik omeprazol dat is een medicijn wat de aanmaak van maagzuur reduceert. Er is weinig over bekend icm zwangerschap. Dus ik ben voorlopig gestopt maar ik kan er niet zonder heb nu de hele dag door een constante terugloop van maagzuur.
donderdag 7 augustus 2008 om 20:02
Tiaraatje heb nog niet getest. Mijn vorige cyclus van 40 dagen staat nog vers in mijn geheugen...........Zondag ga ik testen denk ik als ik nog niet ongesteld ben tegen die tijd. Weet ook van mezelf dat mijn menstruatie uitblijft als ik erg zenuwachtig of gestressd ben. (wat ik nu natuurlijk ABSOLUUT niet ben )
Leeuw wat goed dat nieuws lekker aan het zakken is. Vooral goed van genieten hoor.
Biaha en Foxy wat een heerlijk herkenbare verhalen van jullie kant zeg! Hoe oud zijn jullie kids dan nu ook alweer? Allebei jongens toch?
Kiekeboe hopen dat het snel mooi weer wordt en jullie de lekkage kunnen verhelpen. Ook jouw NOD komt er bijna aan. Zenuwachtig?
Leeuw wat goed dat nieuws lekker aan het zakken is. Vooral goed van genieten hoor.
Biaha en Foxy wat een heerlijk herkenbare verhalen van jullie kant zeg! Hoe oud zijn jullie kids dan nu ook alweer? Allebei jongens toch?
Kiekeboe hopen dat het snel mooi weer wordt en jullie de lekkage kunnen verhelpen. Ook jouw NOD komt er bijna aan. Zenuwachtig?