Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Het is ook iets chronisch.Waarschijnlijk een maagklepje wat niet goed sluit waardoor zuur terugkomt.

Ik kan deze medicatie levenslang gebruiken maar ik vind het gewoon geen fijn idee tijdens de zwangerschap. Volgens mij is er nu nog geen bloedband maar binnenkort wel.

Ja Watje, je hebt ook gelijk maar het is gewoon zo spannend he.
Tiaraatje, dat lijkt me erg lastig! Sterkte met het omgaan met je klepje.

Watje, ik ben niet zenuwachtig, het is niet mijn keer dit keer. En ik heb al besloten dat ik, als ik inderdaad netjes ongesteld wordt ergens om en nabij dit weekend, de komende maand niet mee doe. Dan kan ik me tenminste te buiten gaan in de vakantie. Gewoon even een condoompje gebruiken en dan in september weer vol goede moed! Ik wil vooral van ons samen genieten deze vakantie. Dat hebben we echt heel erg nodig. Dus betekent dat ook met een wijntje (ik) en een biertje (hij) scrabbelen tot laat op de avond naast de tent waarbij de woorden steeds schunniger worden
Klinkt al een prima vakantie Kiekeboe!

Kan me voorstellen dat je die gewoon lekker wilt vieren zoals je dat gewent bent!

Spannend hoor, hoop natuurlijk dat ook jij straks een dikke vette JA! achter je naamt hebt!

T klinkt misschien niet als muziek in de oren, maar het is ZO LEUK! We willen niet voor niks een tweede keer!

Wat een heerlijk ventje hebben we (2 en een half). Natuurlijk ook flink wat mee te stellen (gehad). Iedere leeftijd heeft zijn voor en nadelen, maar bovenal genieten hoor!

Vanochtend maakte ik hem wakker omdat hij naar de creche moest, zei hij: zullen we een grote toren bouwen?

Mijn hart zei: Ja leuk, gezellig! Maar helaas moest ik naar mijn werk...

Ow, ik hoor hem roepen, hij ligt al sinds 7 uur in bed. Even vertellen dat het nu echt tijd is om te gaan slapen...

(en dan moet ik de computer afstaan.... manlief wil ook even...)
quote:foxymama schreef op 07 augustus 2008 @ 20:22:

Klinkt al een prima vakantie Kiekeboe!

Kan me voorstellen dat je die gewoon lekker wilt vieren zoals je dat gewent bent!

Spannend hoor, hoop natuurlijk dat ook jij straks een dikke vette JA! achter je naamt hebt!

JA JA JA JA
Nou ja zo bezonken is het nog niet hoor, als ik dan vanavond geen kklachten heb denk ik: Zou er wat mis zijn, ben ik morgen ongesteld? Ik zwanger???

Welk een lekker ontspannen vakantie lijkt me kiekeboe!

Ik hoop dat we binnenkort meer JA's! hebben. Wel zo leuk!!!!!
Jeetje, watje. wat goed dat je je in kan houden!

En kiekeboe, al denk jij dat het niet zo is. Hopelijk komt er toch een JA! bij jouw naam. Heb je wel een hele andere vakantie dan je in gedachten had, maar ach.

En ja, het is ook gewoon bijna altijd leuk en gezellig en fijn zo'n klein ventje. Die 'vervelende' dingen vallen in het niet als je kind met zijn hoofd op je schouder in slaap valt. Dat je dan overal kramp krijgt merk je dan amper! ( haha, klinkt als een grapje, maar is het echt niet ) Of als hij blij naar je toe rent als je hem komt halen van de creche. Of of of. Er zijn zoveel dingen die het ook en vooral heel fijn maken om een kind te hebben. En tja, wat je voor je kind voelt voel je voor niemand zo. Maar goed, kan er wel een heel emotioneel verhaal van maken, maar denk dat het wel duidelijk is.

Leeuw, dat ongeloof heb ik ook een tijdje gehad. Het heeft bij mij eigenlijk aangehouden tot de echo. Daarvoor had ik alleen een test als bewijs. Bij de echo kon ik zien dat er daadwerkelijk wat aan het groeien is!

Gisteren was behalve het weer trouwens geen beste dag. We hebben een belastingaanslag van heb ik jou daar gekregen. Over 2005 nog wel!! Zit je dan met je goede gedrag. We zijn zo fanatiek aan het sparen geweest en nu kunnen we dus eenderde !!!!#&#^$(#(#&#^&* inleveren bij de belastingdienst. Gisteravond maar gelijk de hele bups overgemaakt. Maar au au au. Op verzenden drukken deed echt een beetje pijn.

Maar goed, tis nog kutter als je het geld niet hebt natuurlijk.

Heb er vannacht gelukkig niet minder van geslapen. Incasseren en weer doorgaan.

Fijne dag vandaag ladies!
Biaha wat een baaldag was dat voor jullie zeg. Ineens de boel weer inleveren. Gelukkig dat je er niet minder om hebt geslapen. Die stomme belasting ook.

Fien hoe voel jij je nu? Gaat het al wat beter?

Kiekeboe dat klinkt trouwens als een heerlijke relaxte vakantie. Hopen dat jullie samen er goed van kunnen genieten en ook van elkaar kunnen genieten want dat is natuurlijk ook heel belangrijk.

Hier nog geen nieuws maar begin wel nerveus te worden. Ga me wel echt inhouden. Ben namelijk enorm bang voor een negatieve test en een grote domper.

En ja soms heb je best lastige dagen met zo'n kleintje maar leuek dingen samen doen en lekker samen keutelen maakt zoveel goed. Gisteren kon ik haar wel achter het behang plakken, maar als ze dan heel leif bij je komt zitten om een boekje te lezen, dan smelt je wel weer hoor.
Hoi dames, nou jullie maken het wel duidelijk hoor, dat zo'n uk het mooiste is wat je kan gebeuren... Maar daar was ik persoonlijk al helemaal van overtuigd. Ik moet overigens wel eerlijk toegeven dat jullie verhalen het wel 'echter' voor me maken. Het blijft gewoon zo'n ver van je bed show, zo'n uk (voor mij in ieder geval).

Mijn 2 beste vrienden zijn kinderloos (of gewenst of helaas ongewild) en mijn broer is nog lang niet aan kids toe (denk ik in ieder geval). Dus echt dichtbij heb ik ze niet, behalve nichtjes en neefjes enzo. Maar die zie ik maar 2 keer in het jaar ongeveer. Dus echte ervaring opdoen werkt nog niet helemaal bij mij. Dus blijf vooral van die leuke anekdotes en verhalen opschrijven.. Word ik blij van!

Ik ben nog niet ongesteld geworden en nu wordt het toch wel een beetje spannend moet ik eerlijk bekennen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het dit keer gewoon niet raak is, maar misschien, wellicht, je weet het niet he.....

Ik had gisteren en eergisteren echte ongesteldheidsklachten maar vandaag helemaal nergens last van (behalve vermoeidheid maar dat is inmiddels chronisch). Vaag toch, nu mag het wel doorzetten van mij!

Begrijp me niet verkeerd he, liever zwanger op vakantie dan een maandje niet proberen! Want tijd voor elkaar maken dat gaat sowieso goed komen!!

Watje, hoe hou je je nog? En wanneer ga je testen? Ik in ieder geval niet vor zondag, al heb ik voldoende testen liggen (nog 4).

Biaha, das wel heel erg KL*T* dat je zo'n tegenslag hebt gehad! Zijn ze ook wel een beetje laat mee, vind je ook niet!??!!? Gelukkig hadden jullie het inderdaad gespaard, maar daar zit je niet op te wachten. Het was duidelijk een erg groot bedrag als ik je zo hoor.

Ik ben vanmorgen weer naar mijn coach geweest en iedere keer als ik terugkom ben ik weer wat wijzer geworden over mezelf. Dat zijn iedere keer zulke kadootjes! Zo langzaamaan ben ik veel zelfbewuster aan het worden en aan het achterhalen waar mijn kracht zit. En hoe ik die kracht het beste kan benutten. Echt heel gaaf!
Watje, sterk dat je zoveel geduld hebt. Ik duim voor jou.

Ook voor jou kiekeboe duim ik.

Ivm met kleintjes, wij hebben hier een langoorkonijn rondlopen en dat is soms ook handenvol werk. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar toch, als hij in huis rondloopt is op het gemakje in de zetel zitten ook niet altijd evident (hij kruipt overal onder waar niet mag en vorige week nog knabbelde hij op 1 sec tijd het kabeltje van onze gsmlader door.

Biaha, da's echt wel een tegenslag. Is nooit leuk als je je spaarcentjes daaraan moet afstaan. Kan me voorstellen dat op verzenden klikken pijn deed.

Ik heb nog steeds 'last', gisteren minder maar vandaag toch al weer meer. Mijn maandstonden zijn een serieus stuk minder en duurden zeker 1 dag minder dan anders. Ik heb steeds 2 'zware' dagen, 1 inloopdagje (behalve vorige maand, toen was het de eerste dag al een zware en dat heeft een paar dagen aangehouden), en 1à2 uitloopdagjes. Nu had ik 1 lichte inloopdag, dag 2 was gewoon (niet wat je zwaar kan noemen) en de dag erna al bijna niks meer. Heb ik nog nooit gehad. De dokter denkt nog steeds dat het mijn darmen zijn. Maar kan je steken hebben links en rechts ter hoogte van mijn lies (iets erboven) als het uitsluitend darmklachten zijn? Heb ik nooit gehad, en ik heb al problemen met mijn darmen sinds mijn 19 jaar, ik weet nu toch wel al hoe dat voelt. Ik heb er trouwens vooral last van bij stress, maar nu had ik helemaal geen stress want met al dat feesten tijdens mijn verjaardag en tevens eisprong, verwachtte ik totaal niet dat er een kans was om zwanger te zijn. Ik vind het allemaal heel erg raar. Heb er met mijn vriend over gesproken en we hebben besloten dat we niks doen (dus ik neem geen ibuprofen), tenzij de klachten aanhouden of erger/anders worden. Dan doen we eventueel woensdag nog eens een test. Maar ik ga er niet teveel aan denken, straks komt mijn neefje slapen en we gaan eerst naar een kermis, en morgen misschien ook. Iig, het wordt een superleuk weekend want het is een schat van een jongen (6j).

Thembo, wil je toch maar mijn NOD op 1 september zetten ajb (mocht je de tijd en de zin vinden)? Thanks.
Hallo,

Spannend hoor watje en kiekeboe. En ook voor jou Fien! Ik duim voor goede testen!

Biaha wat een stomme belastingdienst, ff je bankrekening plunderen!

Hier eigenlijk niet zo goed nieuws, dus heb jullie hulp nodig! Ik verlies een beetje bruin slijn, oud bloed denk ik!

En nu?
Dat kan in principe geen kwaad leeuw. Maar ik geef je toch wat sites die je eens kan lezen, misschien kan je hier meer mee.

http://www.pampers.be/nl_BE/read_article.php?id=12092

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_bloe ... wanger.htm

Misschien kan je zelf eens zoeken op google naar zwangerschap en bloedverlies of zwangerschap en maandstonden (sorry maar ik heb niet zoveel tijd nu om het allemaal op te zoeken). Naar mijn weten is het een veel voorkomen verschijnsel en zolang je geen zware buikkrampen hebt, kan het geen kwaad. Maar ik ben geen dokter.
Leeuw, maak je geen zorgen! Ik heb op een ander topic meerdere malen gelzen dat dat vaker voorkomt. Dat hoeft helemaal niets te betekenen!!

Als het nou echt rood wordt en het houdt langer aan, dan moet je vooral niet chromen en je huisarts bellen . Maar beetje bruin schijnt (en ik heb opgelet!!) helemaal niet erg te zijn. Beetje gerustgesteld?

Fien, jouw schema loopt behoorlijk door de war. In ieder geval heel veel plezier met je neefje in de kermis.. Vind hij vast helemaal geweldig

Bij mij geen nieuws te melden. Watje, is er bij jou al wat gebeurd? En wanneer ga je testen als je nog niet ongesteld bent? (had ik al gevraagd maar ben toch nieuwsgierig...)
zoek ook eens op innestelingsbloed
Leeuw. Bruin bloed betekent dat het oud bloed is. Ik heb het bij zoon ook gehad, zo rond de 5 weken en heb toen bezorgd de huisarts gebeld. Gelukkig werd ik meteen doorgestuurd voor een echo waar alles goed bleek. Kan van alles zijn, de boel is nu goed doorbloed daarbinnen dus er kan een klein adertje gesprongen zijn, of het is innestelingsbloed. Oftewel, het kan van alles zijn!

Als het aan houdt en je maakt je echt zorgen, dan bel je toch maandag gewoon de huisarts? Wie weet mag je ter geruststelling voor een echo. Pas als het helderrood is moet je je zorgen gaan maken.

Maar echt, maak je niet teveel zorgen! Heel erg moeilijk, ik weet het.

Kiekeboe, EN? Nog niks begrijp ik. Oeh spannend. Vandaag NOD he?

Fien, veel plezier met je neefje. Voel je je alweer wat beter?

Hier niks te melden. Geen rare belastingaanslagen meer gehad. Of ze moeten ijverig zijn geweest. Dat we volgende week de aanslagen over 2006 en 2007 krijgen.
Leeuw zolang het bruin bloed is, is het oud idd en dus niet erg. Gewoon het leegmaken van baarmoeder en dat sort aanverwanten. Als het helderrood bloed wordt, zou ik zelf wel de huisarts bellen (heb ik bij mijn dochter gehad) maar zolang je er zelf een goed gevoel bij hebt, niks aan doen.

Fien, heel veel plezier met je neefje. Lekker leuke dingen doen en genieten.

Kiekeboe ik ga voor je duimen hoor!! Wanneer ga je testen als je nog niet ongesteld bent geworden?

Voor de nieuwsgierigen onder ons. .....morgen wil ik testen als er dan nog niks gebeurd is. Ik verwacht eigenlijk gewoon weer een langere cyclus te hebben. Geen last van gekke kwaaltjes of iets.

Gisteren bruiloft gehad en heerlijk gegeten, ook erg veel. Was heel gezellig weer. We stappen zo in de auto om onze kleine meid weer op te halen. Die is een nachtje bij opa en oma geweest. Wij konden dus uitslapen, maar zit zo in haar ritme dat ik toch gewoon om 7 uur klaarwakker was. Nou ja ik hoefde er niet uit en dat was ook wel lekker.
Idd goed opgelet Kiekeboe hehe. Surf jij ook zoveel op het net :p

Ik voel me idd wat beter biaha, dwz beter dan gisteren. Gisterenmorgen kreeg ik op mn donder op het werk (bij mijn ouders dus) en ik heb de ganse voormiddag zitten wenen. Stel je voor zeg, ik kon niet eens ophouden. Ik was heel erg moe, prikkelbaar, mijn hoofd en keel deden pijn. Ik slaap enorm slecht de laatste dagen, ik val laat in slaap en ben vroeg wakker, en af en toe word ik 's nachts ook wakker, gelukkig voor niet lang, maar daardoor heb ik wel slaaptekort (waardoor is wat gevoeliger ben waarschijnlijk). Ook zeg ik vandaag alles verkeerd of raak ik niet uit mijn woorden, waarop mijn vriend 'ik ken nie klappe' antwoord en er samen met mijn neefje mee lacht natuurlijk. Daarnet nog noemde ik een paddestoel en parastoel... en tegen 'hervatten' zei ik vervatten... God, ik ben goed bezig hehe.

Heb vriendlief beloofd er minder mee bezig te lopen, dus zal ik waarschijnlijk minder posten of vooral 's avonds posten. Ik moet me wat meer met mijn werk bezig houden ;)

Ik duim voor jullie Kiekeboe en Watje.

Leeuw, hoe gaat het met jou, nog steeds bloedverlies?

Hoe zou het met Tazzle zijn?
Ik heb nog helemaal niets. Maar ik wilde of heel blij zijn, of vanavond de beest uit hangen. In beide heb ik heel veel zin. Dus ik heb stiekum getest en zoals te verwachten heb ik netjes 1 streepje maar geen 2. NIet eens een mini streepje of zo...

Maar ik heb de moed al opgegeven dat ik vandaag nog ongesteld ga worden. Wel hoofdpijn en af en toe buikpijn, maar zolang er verder geen spatje aan te pas komt heb ik niets aan de symptomen..

Fien, mooi zo'n parastoel! Kan je daarmee de lucht in vliegen?

Maar nee, ik ben niet alles op aan het zoeken, maar ik schrijf nog vaak mee met 'wondertje in 2009' en die dames zijn veel ervarener dan wij. Dus die weten heel veel...

Je kan alles vinden op internet, maar of het dan ook op jou van toepassing is, dat is dan maar de vraag. Ik ben er niet zo voor eigenlijk, te veel zoeken. Maar dat is persoonlijk. Als je echt wat hebt dan is het wel heel verleidelijk om wel alle mogelijkheden op te zoeken.

Ik ben bezig met min 3e fotoboek van de hema. Ik ben er erg over te spreken. Dus nu de vakantie van vorig jaar aan het 'plakken'. Erg leuk werk! Beetje jammer dat je 5 werkdagen moet wachten... Maar goed, ik ben dan ook een stuk ongeduld!
Hè jammer Kiekeboe. Nu maar afwachten!

En goed hoor dat je zo de smaak te pakken hebt met je fotoboeken. Ik moet hier schaamtevol melden dat we dit voor zoon voor ieder jaar ook van plan zijn maar dat er aan zijn eerste jaar nog niet eens een begin is gemaakt...

Watje, SPANNEND! Gelijk even gluren morgenochtend! Hoop het zo voor je! En lekker blijven liggen is toch ook een genot. Hmmmmmmm, heerlijk dat gevoel van: ik hoef helemaal niks en ik draai me nog een keertje om!

Fien, rare boel bij jou. Kan me voorstellen dat je nu ook super gefocusd bent op alles wat er in je lichaam gebeurt. Blijf met beide voeten op de grond meis, anders is de teleurstelling misschien wel heel groot.

Leeuw, bruinig slijm is oud bloed en zegt niks. Kan me voorstellen dat je er zebnuwachtig en onzeker van wordt. Heb bij zoon ook een paar druppels bleod gehad en bleef naar de wc gaan om te kijken of er nog meer kwam. Das gelukkig helemaal goed gegaan en resultaat ligt nu te zingen.

Nog even op hyves kijken en dan moet ik de computer helaas weer afstaan...
Heb vanmorgen getest.....en....positief!

Ik had het echt totaal niet verwacht en moet het nieuws ook echt even laten zakken. En waarschijnlijk nog een test doen van de week (dit was de laatste). Maar ik zag toch echt twee streepjes, al was die ene niet superduidelijk te zien.
Watjeeeeee! Jeetje, weer 1 erbij! Gefeliciteerd!

Kiekeboe, jij zal nog wel slapen als je gisteravond nog bent wezen feesten.Hopelijk heb je het een beetje van je af kunnen zettten al dansend in de kroeg. Wel weer jammer he???

Leeuw, hoe is het nu bij jou?????
nog geen balonnen Watje? Maar wel alvast een voorzichtig GEFELICITEERD!!!!

Jemig, je maakt de lijst wel nog completer... Hoe voel je je nu? Wat zegt je vriend???

Ik ben inderdaad, zoals verwacht, gewoon ongesteld geworden vanmorgen. Ik heb nix geks gedaan gisteren want ik wilde eerst ongesteld worden. Dus gewoon thuis een etentje voor ons beidjes gemaakt en spelletjes gespeelt, nog maar even geen drankje gedronken. Was erg gezellig!

Maar ik heb dus wel een hele fijne cyclus, de eerste keer 29 dagen en nu 30. Das toch netjes! En ik ben er blij mee...

Leeuw, hoe gaat ie met jou?

Anira, waarom twijfelen ze? Toch niet aan jou? Of wilde je dit niet delen met 'de wereld'? Ik heb het expres cryptisch gehouden...
Zijn Smartie, Mayo, Adventure en Tazzle op vakantie trouwens? Corkey komt niet zo vaak want ze vindt het moeilijk schreef ze van de week. Maar ik was even aan het kijken hoeveel dames er in de lijst staan en hoeveel er zwanger zijn.

17 dames in de lijst hierboven

7 dames (ja, Watje, jij telt gewoon al mee!!!) zwanger

en de lijst van hyves is nog wat anders...
Watje, GEFELICITEERD!!!

Wat superleuk voor je. Het gaat echt goed hier op het topic.

En Kiekeboe, jammer dat je ongesteld bent geworden, maar idd je cyclus is wel heel regelmatig. Daar kan je vast mee verder rekenen. En vanavond misschien een lekker drankje...pfff die begin ik wel te missen nu.
Watje, van harte!

Ik zag ineens een JA meer staan op de lijst hierboven, geweldig!

Jammer dat je ongesteld bent geworden kiekeboe, maar wat je zegt, een lekkere cyclus.

Ik ben iets minder actief omdat ik best heel moe ben.Vaak rol ik vanuit het werk even mn bed in.

Ik zie best op tegen de komende week, de schoolvakantie is voorbij, ik moet werken, 4 keer per week met de kids naar sport, weet even niet hoe ik dat moet gaan handelen.

Man werkt ver weg dus die kan me maar 2 dagen per week bijstaan.
Tiaraatje, dat klinkt niet zo lekker. Het weer doet zeker ook al niet mee...

Is er verder niemand die je ven kan helpen met de kids de komende week? Ik kan me goed voorstellen als je hartstikke moe bent dat je er tegenop ziet. Sterkte meid

Watje, in welke sferen ben je nu???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven