Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Jaaaaa!!

Biaha, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
jaaaaaa gefeliciteerd! Goed hee, zie je wel kiekeboe net op tijd! Ik ben zo benieuwd naar de naam en een foto. Jij hebt hem gewoon al.

Kiekeboe hoe groot ben je? Is lastig he altijd mouwen en broeken te kort. Ik ken het, ben niet super groot maar wel kleine maat en ze vinden in de winkel dat je dan ook kleiner moet zijn.

Brabo misschien ken ik je vriend wel.... Wat doet hij voor wielrennen? (wedstrijden, veld/weg?)

Tazle na je ovu test duurt het nog ongeveer 12-24 uur tot je eisprong en dan duurt het ongeveer 14 dagen tot je NOD. Dus 14 a 15 dagen na je test. Ik had op dg 17 twee strepen en werd op 33 ongesteld, das dus 16 dgn bij mij. Oja ik vind ook dat suzy en doperwtje uit de lijst mogen.

Foxy ook al lekker ingekocht. Hoeveel weken ben je nu? (geld ook voor de rest)

Watje maak je straks een fototje van de kinderkamer?

Tja wat betreft dinsdag; ik vind het ook een heeeeel gek idee. Vriend denk ook dat ik in dat hok niks toevoegt, dat lijkt mij ook niet. Ik denk dat ik misschien wel moet lachen ofzo. Ik ga denk ik wel mee maar lees gewoon een boekje.

Beurs was erg vermoeiend (erg ver rijden) maar erg leuk. Ik heb ook nog inkopen kunnen doen voor mezelf.
Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!! Biaha (en de rest van je gezin natuurlijk ook) van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Biaha!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Ik ben benieuwd naar je (bevallings)verhaal..... En natuurlijk de naam en foto van je zoontje! Ik zie dattie op hyves bekend wordt gemaakt.. k kan daar helaas niet op ;-(

Kiekeboe;

Ja lieve vriend he en het is nog een lekker geurtje ook... was wel verrast!!! Had natuurlijk ook helemaal niet gehoeven maar het is altijd leuk!!!

1.83 is lang inderdaad... Ik ben 1.75 en merk dat ik soms ook helemaal geen broeken kan vinden... al helemaal niet met standaardmaten.. Is ie in omtrek goed en de lengte te kort.. Super vervelend...... Snap dat dat voor jou nog lastiger moet zijn!!!

Was idd goed excuus voor de Mac... ook wel eens lekker zo af en toe.. De Milkshakes blijven lekker!!! Nu nog geen eten in de koelkast dus k vrees dat t vanav frietjes bakken wordt!!!! Die hadden we veilig in andere vriezer gelegd....

En hoe is het gegaan met de boom vandaag... Ligt ie om!!???

Phoehee; mijn vriend heeft sinds krt pas t wielrennen weer opgepakt hij heeft wegwedstrijden gedaan en dat doet ie nu weer....

Ook doet hij zo af en toe mee met mountainbike wedstrijden.

Doe jij ook fietsen??

Tazzle; Leuk dat Footloose leuk was.. Ik ben zelf helemaal gek van musicals en vooral Les Miserables... wat dat betreft ben k echt zo'n deus haha.. aangestoken door mijn vader..!

In mei ga ik met mijn moeder naar Joseph!

Ik ga nu nog maar eens even wat leren.. Was vorige maand gezakt op 1 punt.. Grrrrrrr.. Hoe zuur is dat?

Nu in april 2 tentamens... naja het beste er maar van hopen he.... !

Fijne zondag nog allemaal!
Oh kiekeboe ik zie dat je lengte al ergens stond sorry. Dan ben je 10 cm groter dan ik! Mijn vriendin is ook 1.83 en maat M en ook altijd alles te kort. Gelukkig zijn er spijkerbroeken met lengte maten maar als zwangere heb je daar dan denk ik niets aan.

Brabo ja ik fiets ook maar vind ik moeilijk om hier op het forum op in te gaan. Ik zal je eens een bericht proberen te sturen.

Ik ga vanavond bij mijn ouders eten en ga nu douchen. Ben net effe wezen trainen, ik was werkelijk niet weg te krijgen. Moest me echt een schop geven. Maar toch effe een uurtje en dan voel je je eigenlijk een stuk beter. Stom, maar gelukkig weet ik dat dan van te voren.
Brabo het is gelukt, als het goed is heb je een bericht
daar was ik weer eens!

Biaha, gefeliciteerd met jullie kleine mannetje! Het is allemaal toch nog vlot gegaan of niet? Ik hield de laatste dagen het forum steeds in de gaten en opeens was jullie ventje er al.

Goed gedaan hoor, ben ook erg benieuwd naar de naam en hoe de bevalling was.

Voor ons komt de tijd ook steeds dichterbij dat we er weer voor gaan.

Ik merk wel dat ik er nu toch niet zo luchtig in stap als de eerste keer. Maar wil het ook niet te zwaar maken.

Toch zou ik noog eens graag van de zwangeren willen weten hoe zij de eerste drie maanden hebben beleeft. Hoe voleden jullie je? Ziek, zwak, misselijk....
Dank jullie wel dames voor alle felicitaties!!

Ik ben kapot, maar wil toch graag even met jullie delen.

Ik ga proberen het kort te houden, maar mezelf kennende.....

Gister dus vanaf 16.30 uur weeën. Nog getwijfeld of zoon wel opgehaald moest worden. Toch mijn ouders gebeld en die zijn hem rond 19.30 komen halen.

De hele avond wat zitten puffen en zuchten en steunen, maar met wat concentreren was het op zich te doen. 23.30 kwam het rond de 5 minuten en heeft man de vk gebeld. Bij nader onderzoek om 00.00 uur zat ik op 1 a 2 cm. Ze kon nog niet eens de vliezen breken, omdat ze er gewoon nog niet bij kon. Viel vies tegen. Zag mezelf de hele nacht al in ellende zwelgen. KOn wel janken! Op aanraden van vk onder de douche gegaan. Zij ging 00.20 weg. Om zo'n beetje 00.50 zijn de vliezen vanzelf gebroken onder de douche en een paar min. later had ik al persdrang! Man weer gebeld. Dus zeg maar in 50 min. van 2 naar 10 cm gegaan. (en dat doet zeer, er zijn heel veel krachttermen en schuttingtaal voorbij gekomen.) Heb zowat de stang voor de douchekop van de muur gerukt, En net op het moment dat ik dacht ik doodging, werd die persdrang nog erger en voelde ik hem al zakken. Man heeft me op de een of andere manier afgedroogd en naar bed gebracht. En met de vk nog aan de tel, die onderweg was bleek zijn hoofd er al uit te komen! Moest het maar wegpuffen!! Kan dus niet en heb echt mijn best gedaan! Uiteindelijk was de vk net op tijd om zonder handschoenen en haar jas nog aan, te roepen dat ik nu echt door moest. Zonder wee nog geperst en daar was hij!

Manlief was erg koelbloedig, ondanks de stress. Hij heeft me echt goed geholpen. Ik riep ook maar: help me! help me!! (en nog wat ander dingen... )

2 x de navelstreng om zijn nek, maar alles ok.

Kon het in de uren daarna ook niet echt bevatten. Ineens was hij er!

Eigenlijk heeft hij zich de hele dag nog amper laten horen. Hij is zo ongelooflijk rustig. Kan bijna niet geloven dat een baby zo stil kan zijn. Hij probeert al wat te drinken bij me, wat nog niet helemaal wil. In ieder geval is hij er niet gefrustreerd door, dus ik ook niet.

Zoon 1 doet het wonderbaarlijk goed. Hij is blij, heeft zoon 2 een cadeautje gegeven. EN wilde ook steeds baby kijken. Vooralsnog gaat het goed....

Zo, hopelijk niet te onsamenhangend. En hoop ook niet dat ik nu anderen de stuipen op het lijf heb gejaagd. Geloof me, het is het in ieder geval waard!

Ik kom later weer eens reageren enz. Nu weer even rusten en vanavond hopelijk vroeg slapen. Kan wel wat slaap gebruiken.....
GEFELICITEERD BIAHA, BIAHA-MAN EN BIAHA-ZOON!

Wat een heftig maar mooi verhaal, je klinkt super trots! Kan me voorstellen dat het wat te snel is gegaan om je in een keer te beseffen. Geniet er lekker van!
Biaha, ik was ook enorm nieuwsgierig naar je verhaal maar heb expres maar even niet gebeld, nu eerst genieten van je uk en elkaar! geweldig hoe je oudste lief is voor zun broertje, maar of dat zo blijft....

Ik ga je morgen wel even bellen, want wil je nog wel even horen! En dan mag je me gelijk vertellen wanneer ik even langs mag wippen.

maar wat een verhaal zeg! Uiteindelijk in 1 uur dus ontzettend veel gebeurd. Het blijft voor mij nog wel een beetje ver van mijn bed show, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het niet 'lekker' was.....

Blomke, jullie gaan er dus ook weer voor? Wat leuk! Wanneer denk je? En vanwaar je vraag over de eerste 3 maanden? Wat ik heb meegekregen is dat het allemaal zo vreselijk verschillend was.

Zelf heb ik veel last van pijnlijke borsten gehad de eerste 4 maanden, maar het was dan ook wel koud! En de eerste 3 maanden wel behoorlijk moe maar als je daar rekening mee houdt dan viel er bij mij meestal wel mee te leven. Dat werd bij mij ook beter dan 3 maanden. En emotioneel, dat was af en toe erg onhandig vooral! En wat nog verder? Jemig, ik weet het even niet meer.

Brabo, jij dus ook problemen met broeken kopen?

heb je nog een beetje kunnen leren vandaag?

Ik ging hartstikke voortvarend aan de slag vanmiddag, had mijn kluskleding al aan enzo, bleek het geen elektrische zaag te zijn, maar 1 op benzine. Alleen de gebruiksaanwijziging die erbij zat was wel van een elektrische zaag... lekker handig! Dus op internet de gebruikshandleiding op gezogd maar helaas mocht het niet baten. We krijgen hem niet werkend Dus morgen met dat ding terug en ook mijn huurgeld terugvragen.

Maar nu heb ik wel het commodekastje in elkaar gezet, dus die staat mooi te zijn in onze slaapkamer. En zal ik eens wat vertellen?!?! We hebben nu een kleding kastje in de slaapkamer met de komst van het commodekastje!!! Dus ik heb direct al onze kleding (nou ja, wat we nu al 2,5 maand dragen en dus maar heeel weinig) in de 4 lades gedaan. Is gelijk een stuk opgeruimder, word er helemaal blij van!
Biaha, wat super. Zat net al te surfen op het internet naar die vrouw met haar 8-ling (wou haar buik wel eens zien hehe ) en dan kom ik hier en zie ik dat je bevallen bent. Zat met tranen in de ogen je verhaal te lezen. Was al de hele tijd heel luid aan het fluisteren tegen mijn vriend: jaaaaaaaa ze is bevallen, ze is bevallen, terwijl die met zijn vriend aan de telefoon hangt hehe. Hij zat met een serieuze smile op zijn mond. Zelfs baby zit enthousiast mee te stampen hehe Een hele dikke proficiat en geniet maar van je kleine mannetje hoor!!
Haha, Fien. Wat lief dat je baby zelfs meeleeft!!

Heb overigens een foto op hyves gezet.....
oh ja,

wilde toch ook meedelen dat ik alweer 10 kilo kwijt ben! Dat schiet lekker op!!
@ biaha: super gefeliciteerd en fijn dat alles goed is. Meteen 10 kilo kwijt schiet inderdaad een stuk op in 1x.

Ga meteen even op hyves kijken!
Biaha wat een mooi baby'tje!!! Echt prachtig! En mooie naam! Hoor je tenminste niet zo vaak!Heftig verhaal, maar super snel gedaan dus! Ik ben trots, haha!!

Nou ff een kleine update, ik had woensdag dus een ovutest gedaan, was vrij duidelijk, dus dacht dat dat de dag was, donderdag was ie idd al wat lichter. Gisteravond had ik ineens wat krampjes, en ik dacht, laat ik voor de grap eens een ovutest doen, en die was dus heel erg positief! Ik snap er dus niks van, maar denk dus dat dat DE dag wel was. Gisteravond dus gesekst. En vandaag had ik dus heel lichtroze slijm, heel apart.

Maar wat ik mij af vroeg, STEL dat ik zwanger zou zijn (stel he..) en ik moet woensdag dus naar de gyn, zou die dat dan al kunnen zien?? Ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, maar theoretisch gezien kan het he!

Vroeg ik me zo ff af...
Biaha ik ga zo snel kijken. Ik moest wel een beetje grinniken bij je verhaal dat het hoofd er al bijna uit kwam.

Tazzle wel nog blijven sexen he! Want als je gister je piek hebt heb je vandaag pas je ei. (en die is 12-24 uur vruchtbaar) En dat beetje rose, misschien door het vele sexen een adertje gesprongen?

Oja wat betreft de dokter. Ik weet niet wanneer de term zwanger in gaat, ik denk als de bevruchting is gelukt. Maar dan moet het zich nog innestelen en dat is een week na je ei. Ik denk dat een echo dan pas iets uitwijst omdat er dan pas iets in je baarmoeder zit. Nu zit het nog in je eileider en moet het nog afreizen naar je baarmoeder. Ik denk dat een echo alleen maar stipje(s) in je eileiders laat zien, denk niet dat ze kunnen zien of ze 1 cellig (nog onbevrucht) of 2 cellig (bevrucht) zijn, is zo ienie mienie.

Ik vind het heel spannend voor je woensdag!
Hoi dames!

Inderdaad, wat een schatje zeg, die kleine van Biaha! ik weet nu al dat ik um zo mee naar huis wil nemen als ik even langs ga.... Maar dat mag vast niet

Verder niet echt veel te melden, de stucadoor is weer beetje bezig dus binnenkort is de slaapkamer in ieder geval 100% klaar met stucen en dan staat niets nog in de weg om het parket te leggen als de buitentemperatuur het toelaat (moet minimaal 15 graden zijn anders is het verschil tussen begane grond en boven te groot). Dus daar word ik wel blij van!

Verder vanavond maar rustig aan, heb even niet heel veel te doen en dat is ook wel eens lekker....
Tazzle, ik zou gewoon vragen of ze iets kunnen zien van een eventuele bevruchting!

Nu snel naar hyves...
Zo'n schatje Biaha. Inderdaad een hele leuke naam. Is hij nog steeds zo rustig? Hoeveel was je eigenlijk bijgekomen als ik dat mag vragen, en hoe groot is hij en woog hij bij de bevalling (vind ik altijd leuk om te weten)? Nogmaals een hele dikke proficiat hoor!!!

Kiekeboe, laten liggen hoor dat kleintje, binnen een paar maanden is het aan jou

Ik ben vandaag trouwens 28 weken, een hele mijlpaal in mijn zwangerschap, 32 weken zal een nog grotere mijlpaal zijn, maar tot nu toe mag ik me erop vertrouwen dat alles goed komt met onze kleine spruit :-)

Tazzle, ik denk niet dat ze dat al kunnen zien, maar inderdaad, zoals foxymama zegt, je kan het maar vragen hé :-)
Biaha wat een lekker ding zeg! Bind hem wel vast hoor als Kiekeboe komt...

Hoera Fien weer een mijlpaal gehaald! Heerlijk hoor. Tuurlijk komt het goed met die kleine van jou, tot zover is hij al gekomen en de rest zingt hij ook wel uit hoor.

Tazzle ik zou het ook gewoon vragen hoor. Vragen staat vrij tenslotte. Het is wel spannend aan het worden voor jou nu. Ik zal morgen aan je denken.

Kiekeboe heb je nog genoten van het niksdoen?

Wij zijn gisteravond nog in het ziekenhuis beland voor de baby. Ik voelde verminderd leven en ben nog even snel naar de vk gegaan. Die stuurde me naar het ziekenhuis om een hartfilmpje bij die kleine te maken en mij in de gaten te houden. Gelukkig was alles goed en kan ik door de plek van de placenta haar af en toe veel minder voelen.

Wel heb ik heel erg veel harde buiken en moet ik nog rustiger aan gaan doen.

De schrik zit er wel weer behoorlijk in, want als ik dit vaker ga hebben, moet ik bedrust gaan houden tot het eind en ik ben niet van plan het zover te laten komen.

Morgen nog een ochtend werken en dan zit het erop.
Fien 28 weken is levensvatbaar he! Wow toch echt en mijlpaal maar ik heb zo het idee dat het met de volgende mijlpalen ook wel goed zit.

Watje dat was wel even schrikken! Gelukkig is het vals alarm. Hoeveel weken ben jij?

Oja, ik heb jullie via de hyves een bericht gestuurd, heb 6 reacties en nog 6 niet; Fien, Watje, Biaha, Anira, Adventure en Smartie. Kijken jullie er na? Als er problemen zijn met ontvangst even zeggen, komt ie via het forum.

Straks naar het spermaonderzoek, vriend twijfelt nog of ie wil of ik sowieso mee ga. (dus alleen mee en dan wachten in de hal of helemaal niet mee) Ik hoor het straks, ik vind dat hij zelf mag kiezen.
toi toi toi poehee! (eigenlijk poehee-man!)
Nou hij moet het toch thuis doen dus heeft een potje mee. Ik weet niet of dat vandaag of morgenochtend wordt, als het potje gevult is moet ie meteen naar dat centrum vandaar.
Watje wat schrikken zeg!! Gelukkig dat het loos alarm is, en bedrust, hoop voor jou dat het zover niet komt!

Fien wat goed, 28 weken alweer! Op naar de 32, gaat je ook lukken!

Blomke, hoe is het met jou!! Wanneer gaan jullie er weer voor??

Phoehee, wel fijn dat ie het thuis mag doen, beter dan in zo'n onpersoonlijk hok. Duurt het lang dan voordat jullie de uitslag krijgen?

Gisteravond nog even een ovutest gedaan, en was weer heel duidelijk, alleen van seks is het niet meer gekomen, toen mijn hoofd het kussen raakte sliep ik al, heb mijn vriend niet eens meer naar bed horen gaan. Gisteren vertelde ik van mijn roze slijm, nou vanmorgen had ik echt heel duidelijk bloed. Ik dacht, shit, nou al ongesteld, zit nog maar op dag 14! Maar sinds vanmorgen nog geen bloed weer gehad, ik hoop dus echt dat het innestelbloed was. Normaal als ik dag 1 ongesteld ben is het vaak wat bruin (sorry voor de details!!) maar het was dus nu echt roze/rood.

Zal het morgen maar meteen zeggen tegen de gyn, hopelijk kan die er wat mee!
Tazzle ik wil je vreugde niet bederven en hoop echt dat het raak is. Maar innestelingsbloed zo kort na je ei sprong is niet mogelijk. Ik ben wel een leek natuurlijk en waarschijnlijk kan de gyn morgen er meer over vertellen. Voor hetzelfde geld zit je toch al in een hele andere fase zoals toen bij smartie en blijkt het gewoon raak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven