Net in verwachting wat moet je perse hebben en info

21-09-2008 22:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net in verwachting en welke dingen kleding of artikelen moet je perse hebben tijdens je zwangerschap.

En naar welke winkel kan ik het beste gaan, zijn er ook winkels waar ik alles in 1 keer kan kopen, is er veel keus in hippe kleding, is er een hippe kledingwinkel voor zwangere vrouwen? En wat geef je gemiddeld uit tijdens je zwangerschap aan kleding en spulletjes voor jezelf?
Gefeliciteerd!

Kleding: zwangerschapskleding heb je pas na een tijdje nodig. Hoeveel je uitgeeft ligt helemaal aan jezelf. Je kan het zo duur (zwangerschapsboetiekjes) of goedkoop (C&A, H&M) maken als je zelf wilt. Hier nog heel lang gedaan met een paar simpele buikbanden van een paar euro onder mijn bestaande shirtjes.

Je borsten gaan wel groeien, dus je zal waarschijnlijk een grotere bh nodig hebben. Ook dat kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Hier goede ervaringen met bh's (meegroeibh) van het merk Anita.

Ga vooral geen mama-cremes en al dat soort dingen kopen... Is alleen maaar om geld uit je zak te kloppen.

wel nodig: foliumzuur. Niet nodig: vitamines voor zwangere vrouwen. Gewoon gezond eten en foliumzuur en bij slikken is genoeg.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Eén tip: koop pas kleding etc. op het moment dat je het nodig hebt. En je kan het idd zo duur maken als je wilt. Op Marktplaats kan je vaak ook nog nette en mooie kleding vinden, of misschien heeft een vriendin nog wat in de kast liggen.

Verder: het krijgen van een baby is big business, er is zoveel moois te koop! En volgens de fabrikanten heb je het echt allemaal nodig. Koop je spulletjes aan de hand van een basislijst, dus wat heb je echt nodig. Tenzij je niet op de centen hoeft te letten.

Wat handig is om altijd in je tas te hebben: flesje water, iets kleins/makkelijks om tussendoor te eten (appel, pakje Sultana's etc.), zakdoekjes, stevig plastic tasje (voor als je onderweg misselijk wordt en moet overgeven), kaartje met telefoonnummers (partner, ouders, VK/gyn).
Hoi Saralou,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik denk dat alleen positiekleding echt nodig is. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je dat koopt en hoeveel hoe duur dat is. En voor shirts en blouses hoef je natuurlijk niet perse naar een positiekledingzaak. Zeker met de mode van nu kun je dat ook in gewone zaken kopen. Alleen een paar positiebroeken zijn echt nodig. Grotere bh's zonder beugels die toch steun geven kun je echt ook wel bij andere zaken halen. Ook slik ik gravitamon voor zwangere vrouwen, daar zit alles in ook foliumzuur.

En zoals wolkewietje al zegt, kids en zwangerschap zijn big business. Er wordt je vanalles geprobeerd aan te praten wat je zogenaamd nodig hebt zodat je maar flink koopt. Gezond verstand is dus ook iets wat je echt nodig hebt anders wordt je echt gek.

Allerlei dure cremes tegen striae, pijnlijke tepels etc., begin er niet aan het helpt niet. Ik smeer me gewoon met de bodylotion in die ik normaal ook gebruik en dat volstaat bij mij prima.

Veel succes
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat je nu direct echt nodig hebt, nog niet zo heel veel. Als je kleren te strak gaan zitten kun je voor je broeken boijv ook nog knoopelastiek gebruiken. Positiebroeken kun je idd zo goedkoop/ duur kopen als je zelf wilt. Ik zou ze zelf niet via MP kopen. Want vaak zijn die banden al uitgelubberd. (Ik loop nl nu in mijn positiebroeken van de vorige keer en merk dat er een flinke buik in gezeten heeft.) Truitjes, tuniekjes etc heb ik wel via MP gekocht. Maar veel van mijn kleding is niet eens postiekleding. Tricotjurkjes kunnen een hele hoop hebben en onder je shirtjes bloesjes een leuke buikband ziet er ook leuk uit. Is net of je dan een lang shirtje aan hebt.

Voor info kun je "Veilig zwanger"lezen. Vond ik erg leuk. Maar in de bieb stikt het er ook van.

Cremes zijn niet noodzakelijk, maar die buikencreme van Zwitsal is zooooo lekker. Dus om mezelf gewoon lekker te verwennen heb ik wel de buikencreme. De rest niet.

En qua uitzet voor de baby. Kijk wat je kunt lenen van anderen. Wat je via MP kunt kopen etc. Niet alles is nodig wat ze in de babywinkels aanbieden. En je kan zo op een hoop besparen, als het nodig is.

Maar de komende periode heb je waarschijnlijk alleen slaap nodig! En zou je willen dat de misselijk over is...
quote:zeef77 schreef op 21 september 2008 @ 22:19:

Gefeliciteerd!

wel nodig: foliumzuur. Niet nodig: vitamines voor zwangere vrouwen. Gewoon gezond eten en foliumzuur en bij slikken is genoeg.

Klopt op zich wel, gezond eten en alleen extra foliumzuur. Maar extra vitamine D en ijzer zijn ook geen overbodige luxe en die zitten wel in vitaminen voor zwangeren. Ook zit er genoeg foliumzuur in zodat je die niet nog extra hoeft te slikken.

Ook handig, gewone jurkjes van stretchsstof. Die fraag je daarna ook nog gewoon en dan hoef je geen speciale zwangerschapsbovenkleding te kopen die je daarna niet meer draagt omdat het dan raar staat op een platte buik, hahaha. Ik heb bijna geen bovenkleding gekocht, alleen wat jurkjes, broeken en buikbanden.

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt, van harte gefeliciteerd in ieder geval!
Hallo! Ook interessant om te lezen!

Maarre.. foliumzuur hoef je toch maar tot 10 weken te slikken?? Of ben ik verkeerd ingelicht?

Ik ben nog niet zwanger, er wel mee bezig, en ik vind vooral de H&M leuke kleding hebben,alleen niet zoveel keus..

Ik zou inderdaad kunnen bestellen via MP ,maar ook dan geen broeken..

Heb nu een normale Acup, dus tijdens zwanger-zijn,kan ik dan toch gewoon een maatje groter kopen??

En hoe zit het met dingen regelen?? Qua opvang, kraamhulp enz..?

Handig hoor!! Bedankt!
Een BH zonder beugel is echt een must vond ik. Zelfs als je een maat groter koopt gaan die beugels prikken.
Een goede BH vind ik ook zeker een must. Ik heb er twee van Livera, een van 18 euro en een van 35 geloof ik. Ze zitten allebei heel fijn, alleen is die duurdere iets steviger. Ik werd na 5 weken zwangerschap al gek van de beugels, dus ik móest iets anders. Heel blij mee! Ga binnenkort nog eens voor een Anita ofzo.

Ga voor babyspullen gewoon naar de Hema. Daar ligt ook een lijstje met wat je zoal nodig hebt. En alles is daar te koop. Je wordt in grote babyzaken inderdaad helemaal gek gemaakt. Een badje van daar is 30 euro (heb je nog een zonder ingebouwde pompjes, pfff), van de Hema 13 enz....

Kleding heb ik nog niet veel gekocht. Twee broeken van Miss Etam en wat langere t-shirts die weer heel goed onder gewone truitjes zitten. En de tuniekjes van tegenwoordig zijn ook een uitvinding. Ben trouwens 18 weken en heb al een aardige buik.

Groetjes,

Sterre
Te regelen

Kraamhulp, ligt aan waar je woont, in randstad hebben ze het er nu over dat je je met 8 weken al moet aanmelden. Informeer gewoon even bij je verzekering, vaak kunnen die je aanmelden.

Kinderopvang, wil je je kindje naar de opvang straks, kijk even goed rond en kijk vooral naar de wachtlijsten. BIj ons is de wachtlijst 12 maanden, dus hebben bij 10 weken ingeschreven. En zijn wezen kijken of het ons aansprak.

Kleding koop ik nu bij de H&M en bij de Prenatal, vooral basics (shirts), bh's en af en toe iets leuks van mamalicious ofzo. Vind de kleding meestal goedkoper dan 'gewone' kleding.

Verder bewaar ik alle 'kortingsbonnen' die je over bij krijgt, folders, tijdschriften (soms 15-25% korting op kleding ) En ben ik geabonneerd op een aantal nieuwsbrieven van bedrijven en krijg dan bericht als er korting/uitverkoop is. Zoals 25% korting op de meubels van Prenatal, was ik erg blij mee.

Verder wissel ik dit soort weetjes uit aan zwangere vriendinnen (forum) zo hou je elkaar op de hoogte.
Een tip: vooral de eerste maanden nog niet teveel positiekleding kopen. Ik had met een week of 12-16 al een aardig buikje (vond ik zelf) en dus kocht ik twee dure (boven de 100 euro, geef ik normaal nooit uit) positiebroeken. Een nette, smalle zwarte broek en een skinny jeans. In de winkel nog zo'n nepbuik gepast die er goed in ging, dus ik dacht goed te zitten. Maar ja, helaas komt niet iedereen alleen maar op de buik aan, en dus passen mijn steeds dikker wordende benen allang niet meer in die skinny. Ik ben nu 36 weken, maar met 28 ging het al niet meer. En draag ik gewone joggingbroeken van de hennes. Dus: laat je niet te gauw verleiden.
Wat verstandig is om te regelen is kinderopvang, als je dat nodig hebt, en kraamhulp. Voor de rest kun je je positiekleding het beste kopen als je er aan toe bent. En koop het niet precies passend, hoeft ook niet super wijd hoor, maar met een beetje speling.

Verder is het handig om rekening te houden met een levertijd van meubeltjes van max. 16 weken. Verder kun je in elke babyspeciaalzaak een lijst halen met dingen die je nodig hebt voor een baby. Ja je kunt het zo mooi en duur maken als je zelf wilt.
En op een gegeven moment maakt het je ook niet uit wat je aan hebt (mijn persoonlijke ervaring althans) als het maar niet knelt! en dan met name daar waar het "knikt" als je gaat zitten. Je buik komt in de verdrukking en dat vindt baby niet zo leuk (en jij dan ook niet, want auw) Bij eerste zwangerschap op het eind broeken maat 46 aan gehad want die zaten het lekkerst en het ruimst. Nu al aan de 42 broeken....(en "pas" 22+4 zwanger)

en probeer idd om je de kop niet gek te laten maken. baby= boomingbuisness......een goede tip idd om alleen de bsis dingen aan te schaffen, na de geboorte kun je alsnog dingen aanschaffen (of vragen!) en niet niet gekocht, gebruik je ook niet.

En als je goede info wil, geneog tijdschriften die daar op inspringen en bij de bieb hebben ze alle boeken voor je die je maar wil. Bevalt je daar 1 van dan kun je hem alsnog kopen.

kraamzorg idd afhankelijk van waar je woont, maar normaal gesproken vanaf 12 weken, je kan offertes aanvragen bij verschillende organisaties

opvang, eerst nagaan wat je aan opvang nodig denkt te hebben en vervolgens kijken wat er in de buurt is, dit toch wel zo snel mogelijk doen, zeg vanaf een week of 8 zwangerschap. Hou er wel rekening me dat de hele kinderopvang op de schop gaat.

enneuh gefeliciteerd met je zwnagerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven