Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
Gonien

*zegt verder ff niks*
Gonien, ik heb niks raars of kwetsends gelezen van je in ieder geval .

Dank voor de kledingtips, ik heb al vaker de naam Noppies voorbij zien komen en ook daar wat kleding van gezien. Inmiddels in een andere nabije stad ook een leuke positiekleding-speciaalzaak gezien en al afgesproken met een vriendin (moeder van twee dus ervaren) om daar eens uitgebreid te gaan shoppen tegen die tijd. Kan ik me nou om allerlei redenen al op verheugen!

Ik lig nog steeds te suffen in bed, blij dat ik nog niet op werk verwacht wordt (pas per 1 mei). Kan de slaap goed gebruiken en dat is sinds ongeveer een week. Aan het eind van de middag zak ik alweer helemaal in, ondanks uitslapen en vroeg naar bed...
Ja, Noppies vind ik een fijn merk! Het is alleen best prijzig (ik geef liever niet al te veel geld uit aan kleding die ik maar korte periode draag), dus ik heb het gecombineerd met wat goedkopere kleding van bijvoorbeeld hennes of miss etam.

Wat heerlijk om nog in bed te liggen! Onze smurf was vannacht aan het spoken, ben een half uur met haar bezig geweest (denk naar gedroomd), en daarna kon ik zelf niet meer in slaap komen.

Het (nachtelijke) zweten is weer begonnen! Nog meer mensen daar last van?

Ik zit inmiddels op mijn werk, maar ben nog in de opstartfase. Even mailtjes lezen en beantwoorden en rustig bijkomen met een kop koffie.
Ik pas gelukkig nog in mijn normale kleding, al moet de riem wel een gaatje losser. Hopelijk red ik het daarmee tot na de 12 weken, want dan wil ik het eigenlijk pas op het werk gaan vertellen... Voorlopig probeer ik het maar te verhullen door dan maar een maat groter te kopen, mocht ik echt iets nieuws nodig hebben.

Overigens was ik al de magerste niet, dus ik voorzie ook kledingproblemen... *vraagt zich ook af waar ze die baby-buik moet laten*

Tia, ik ben 38, dus aan de oude kant. Nou ja, ik heb altijd al gedacht dat, mocht ik ooit nog een kind krijgen, ik zo'n "laatste kans moeder" zou worden, en jawel, dat is gebeurd.
Ik vond overigens de discussie tussen Timzalot en Gonien moeilijk. Ik wil hier niet als scheidsrechter optreden, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen posts.

Maar de opmerking van Timzalot was niet erg sympathiek.
MM, ik heb normaal gesproken maat 44. Ben dus ook niet heel slank.

Bij de Hennes slaag ik dus niet voor een positiebroek (ik pas er niet in). Maar goed, bij Noppies dus wel.

Het leuke van zwanger zijn als je wat forser bent, is dat je eindelijk wat strakkere truitjes aan kan. En je hoeft je buik dan niet in te houden, haha!

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap zo'n 13 kilo aangekomen. Met 4300 gram kind en een flinke plas vruchtwater best een nette prestatie. Het schijnt dat je niet zo hard aankomt als je wat forser bent (als je tenminste niet doorslaat met lekkers)
Miss M, je zal het vast al ergens geschreven hebben inderdaad, je leeftijd . Valt mee, maar inderdaad ga je dan nadenken over of het kan. Ik ben blij wat dat betreft dat het kán en dat als alles goed gaat ik net 35 ben als ik moeder word. Planning in huize TD is toch wel een twee- of zelfs drietal...

Goede tips, Gonien. 13 kg is inderdaad netjes!

Ik wisselde erg tussen de 44 en de 46 (het is een tijdje, zo'n 4 kilo geleden, 44 geweest maar nu echt toch weer 46, wel langer dus re-de-lijk geproportioneerd) dus ik hoop dat dat niet immens oploopt. Ik probeer zo min mogelijk te snoepen, heb ook er tot nu toe niet echt last van, eerder dat ik minder eet. Noppies zal echt voor mij noodzakelijk zijn dus, met shirtjes van de goedkopere merken.
Hoi Meiden,

Vinden jullie het goed als ik mee klets met jullie? Was hier gisteren toch al aan het beppen.

Ik heb ook geen kleine maat (zeg maar gerust heel groot) en heb net een positiebroek (spijkerbroek) van noppies op marktplaats gescoord. Ik vind de prijzen echt belachelijk hoog en ik denk dat voor die korte tijd het ook best 2e hands kan.

In de winkel kost hij tegen de 90 euro en nu heb ik hem voor 30. Mooi. Dat is in ieder geval 1tje alvast!

Liefs Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Bar, ik zat al op je te wachten .

Goede tip trouwens, dat marktplaats! Even in de winkel passen en dan gelijk thuis het internet op .
miste je me al dan?
Tuurlijk! Jij bent ook NET ZWANGER dus hóór je hier.

Ben inmiddels druk iedereen aan het informeren dat ik per 1 mei weer aan het werk ben. Oud bedrijf: eat your heart out :-p!
ja maar ik hou niet zo van groepjes eigenlijk. En het moeten mee kletsen (ook als je geen zin/tijd/energie/iets te vertellen hebt)

en ik heb eigenlijk niet altijd wat te vertellen, soms hele lappen tekst, maar soms ook niet
Maar wij zijn ook geen groepje hoor, we zijn alleen allemaal toevallig net zwanger
ooooooooooo gelukkig, pfff, pak van me hart
Bar, heb jij hier een tabel voorbij zien komen? Hm?
Hoi allemaal, wat betreft positie kleding, noppies is idd super en ook bij prettymum heb ik online leuke kleding gekocht. Heb zelf normaal maatje 38, maar ben bij elk kind 21 kilo aangekomen, dus had die positiekleding ook echt wel nodig...
Tia, nee, dat mis ik eigenlijk wel een beetje zo'n tabel!!!
Ik ga m alvast niet bouwen en ik geloof Lispeltuutje ook niet...

Speaking of which: Lispeltuutje, heb ik in mijn zwangerschapsdementie gemist dat je er even tussenuit bent, of... Hoe is het?
Hallo iedereen,

Ik ben ook net zwanger!

7 weken en 4 dagen om precies te zijn.

uitgerekend op 4 december!!!
Gefeliciteerd! maar wat ga je over 8 maanden dan doen met je nu-kakelverse nickname?
Gewoon switchen van nick, dat doe jij dan toch ook Tiamamavantiamini?
Tiawatte?!?! (Tiawatha! )

. Ik blijf TD, net als ik irl eerst IK blijf, in alle opzichten. Al zal ik mini adoreren als ie er is, ik word niet alléén maar zijn mama...
Overigens, dit was een grapje, ik wilde jou niet on-welkom laten voelen, mamavanolivier. Gefeliciteerd en join the club!

(Die we overigens niet zijn, dit even om Bar_ba_bella gerust te stellen )
dubbel
Jullie zijn een zwanger Niet-groepje

(ik ben overigens al bijna 7 maanden niet zwanger meer hoor, maar wel geïnteresseerd in dit soort topics. Baal dus ook een beetje dat jullie geen tabel hebben )

Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven