Newborn vragentopic

18-09-2020 22:51 651 berichten
Goedenavond allen,

Ik zag dat er al een babyvragentopic bestaat. Hierbij wil ik een newborntopic openen voor alle newborn mommies. Zelf 9 september bevallen van een prachtige zoon! Er komt zoveel op je af en je googled je suf om elk dingetje. Wellicht is het leuk om hier alle ervaringen en vragen neer te zetten om elkaar te helpen in dezelfde situatie met een newborn babytje :-).

Bij mij is vandaag net de kraamweek afgelopen en ik vind het zo spannend om nu op 'eigen benen' te staan. Er komt veel op je af en de dagen vliegen letterlijk voorbij o_o

Wie sluit zich aan en is ook net een kersverse mama geworden? :duckie:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Hoe waren jullie dagen?
Hier heel wisselend maar we hebben wel een beetje onze draai gevonden. Soms nog wel veel huilen maar dat hoort er een beetje bij. Baby is erg geïnteresseerd in haar omgeving en kijkt veel om zich heen. Naar buiten kijken vind ze prachtig. Ook op het speelkleed vind ze leuk, lekker lachen, al lijkt ze langs de speelboog heen te kijken maargoed. :-D Verschonen is ook altijd een feestje, zodra ze op het kussen ligt en de luier uit gaat is het alleen maar lachen en kirren. :$
Life is always rocky when you're a gem.
:proud: heel herkenbaar Opaque!
Hier ook zo. Zodra hij op het verschoningskussen ligt is het kirren en lachen. Hij ligt nu heerlijk te slapen in de box.

In het weekend hebben we twee hobbeldieren gekocht. Eigenlijk hobbelpaarden maar ze zijn in de vorm van een olifant en een kikker.
Spelen ook nog 2 muziekjes af. Hij is er eigenlijk nog te klein voor maar we hadden hem er even opgezet en hij vond het schitterend :love: die oogjes lichten helemaal op!

Ook een heleboel Duplo alvast gekocht voor hem :$ ik weet het veel te vroeg maar het waren zulke goede aanbiedingen ik kon het niet laten liggen.

Verder een ontzettende lieve,leuke vrolijke baby :flirting:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Fijn opaque! Heerlijk een vrolijke baby! En herkenbaar
Haha fantastisch zonneoog

Ook hier een vrolijke baby die wereld om zich heen erg interessant vindt. De avonden blijven klein mini drama, hoe laat/vroeg we d’r ook op bed leggen. Ze zeggen dat erbij hoort . Vandaag heeft ze overdag zz in slaap gekregen ! En ze groeit zo hard. Morgen 10 weken alweer!
Man heeft dochterlief om 21:00 in haar bedje in slaap gekregen! Een uur samen op bank gezeten, wow!
Wat goed Okkie, van genieten! Kleine successen mogen ook gevierd worden. :cheer:
Wij lopen vandaag een beetje anders mbt voedingsschema, meestal is ze vroeger of later maar nu om 18:30u gevoed en 19:30u ligt ze al in bedje te slapen. Meestal ga ik tegelijk met haar naar bed en is het iets later. Dus nu (als het goed gaat) nog minimaal een uurtje voor mezelf beneden, wat een luxe.
Ohh watfijn opaquw, stiekem ff lekker hè.
Hoe is het gegaan?

Vandaag dochterlief 4keee wakker weggelegd in box. Ze heeft zichzelf 3x in slaap gekregen. Wist niet wat me overkwam, oftewel het huis is schoon en de was ligt in de kast :bye:
Het was iets te optimistisch, vlak na de post werd ze wakker :hihi:
Geeft niet, lekker samen nog even op bed gezeten, last van krampjes. Uiteindelijk na de voeding van 21:30u op bed en geslapen tot 03:30u, ook iets nieuws.
Wat goed het slapen in de box, hopelijk zet het door Okkie! Dan lukt in bed overdag binnenkort vast ook!
Wij gaan vandaag weer verder met oefenen in bedje overdag. Beetje een gekke week gehad zo. Slaapje van de ochtend tot een uur of 11 lukt wel af en toe maar de middag en avond is lastig.
Pfft wij hebben niet zo onze dag vandaag. Komt vooral door verwachtingen die ik in mijn hoofd heb. Dacht vandaag het slapen in eigen bedje overdag weer op te pakken. Ochtend slaapje bijna helemaal gelukt. Middag 30 min geslapen en toen wakker en ontroostbaar. Heb het nog even geprobeerd maar lukte niet. Ik weet dat ik blij moet zijn met de kleine successen maar soms is het zo lastig. Veel gehuil vanmiddag en door mijn eigen verwachtingen kon ik er niet zo goed tegen. Frustratie en teleurstelling naar mezelf. Kleintje doet het hartstikke goed. Vannacht bij het voeden en vanmorgen bij het wakker worden zo’n grote glimlach. :heart:
Verder telkens half uurtje of zo slapen bij mij, wegleggen wilt niet. Geeft niet, als ze maar slaapt. Het is goed voor vandaag.
Super herkenbaar Opaque...Hier lukte ook in het begin alleen het 1e slaapje.
Later pas ook de andere.
Nu nog zijn het vaak korte slaapjes.
De 1e is vaak wel 1,5/2u maar dan de 2e, 3e en 4e maar 45/60 min.
Slaapjes lukken nu eigenlijk ook het beste in bed... tijdens auto rijden sowieso zeldzaam dat hij dan slaapt (of moeten echt langer dan 30 min rijden)
In de wandelwagen meestal wel, maar dan bij thuiskomst slaapt hij niet door, wat weer zorgt voor hazeslaapje en dan later oververmoeid.
Dus dat werkt alleen als ik ook langer kan wandelen...

Wat wel zo mooi is, hij is zo druk bezig met omrollen! Zowaar is het hem ook echt al een aantal keer zelf gelukt.
Dan liep ik even weg om wat op te ruimen of te pakken, dikke glimlach en op zn buik :flirting:
Maar ook veel frustratie want 9 vd 10 keer lukt het niet zn arm mee te krijgen haha.

Verder zitten we wel in een prima ritme. Hij is tevreden, hapjes gaan echt heel goed en de interactie met grote broer is prachtig!
Vanmiddag voor het eerst echt aan het schaterlachen toen ik hem kietelde :heart: Het is echt zo'n heerlijk ding!
Tralalalala
Zo herkenbaar opaque ! Ik merk dat onze meid fijn vindt om ons te horen op achtergrond , misschien bij jullie ook zo?
Hier vandaag 2x in box gelukt 1x bij mij en de laatste ronde zo moe dat niet meer lukte en om 17:45 maar bedritueel gestart. Eerst om 18:30 al slapen, wakker huilen er heen enz. Ze ligt vanaf 19:45 te slapen.

Krullebol och wat heerlijk !
Hoe oud is hij nu?
Ja ook hier lukt later op dag slapen minder goed .
Bijna 20 weken :-D

Dat laatste slaapje is hier ook altijd vechten hoor.
Soms ben ik ruim een half uur bezig voor een half uur slaap...
Tralalalala
Vooruitgang hier! Hopelijk jinx ik niks door het op te schrijven. Ik ben helemaal verbaasd.

Vandaag heeft dochter s middags in haar bedje geslapen. Misschien wel 2 uur oid. Inmiddels ligt ze er ook weer in vanaf ongeveer 19.30/20.00!! Dit is echt voor het eerst. Ik heb ook afgelopen dagen ontdekt dat ze wakker los kan liggen. Dat lukte me namelijk eerder niet (alles is lava, grote keel als ik haar wakker weglegde). Het geheim blijkt te zijn dat ik haar in een wipstoel of maxicosi moet zetten op een plek waar ze ons kan zien. Ze zit dus als vierde persoon erbij ipv iets verderop in de box. Dan is alles opeens prima en volgt ze vrolijk al onze gesprekken :facepalm: En ze heeft vandaag minder over me heen gespuugd :cheer:

Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat en of ze nog wakker wordt. Ik denk van wel, maar ik heb geen idee. Zo rustig als het nu is, heeel gek! Het kost wat tijd, maar wat een rust en tijd opeens weer.. Van gekkigheid ben ik maar begonnen met kasten opruimen.

(*dit alles is nodig om de lockdown zonder kdv door te komen zonder door te draaien. Met een ritme bij dochter heb ik misschien mn handen vrij voor knutselen, puzzels, spelletjes en dansjes met een driejarige zodat de enorme jengel veranderd in vrolijke gezellige peutergeluiden. Morgen oefenen we dus weer verder*)
Wat vind ik het toch moeilijk als ik ochtenddienst heb om weg te gaan naar mijn werk zoals nu. :'(

Vanmorgen wilde hij flesje om 05:30 uur.
Zodra flesje erin zat op mijn schouder voor boertje. Doet ie niet, in plaats daarvan kruipt ie lekker tegen mij aan met een diepe zucht en slaapt verder. 15 min. later draai ik hem zodat hij in mijn armen ligt, zo lekker warm onder de dekens en
(veilig!!) en hij kijkt mij aan, krijg een hele grote lach van hem en snurkt zo weer verder. Mijn man draait zich ook nog eens lekker om en begint ook te snurken.
Toen moest ik eruit en ik leg mijn kereltje even op mijn plek. Hij rekt zich lekker uit gaat liggen zoals hij wil liggen. Smakt twee keer en slaapt heerlijk door! En lekker snurken. Mijn favorieten mannetjes liggen te snurken. :flirting:

Toen ik echt weg moest heb ik mijn man zachtjes wakker gemaakt en gezegd dat ie even op de kleine moet letten dat ie niet verkeerd draait ofzo.
Mijn man kijkt mij aan en dan naar de kleine, pakt hem heel voorzichtig op en legt hem bij hem neer. Kleine man kijkt even op, grote lach en smakt weer eens 2x en wiebelt even en snurkt zo weer verder.
Het ligt zo lief met elkaar! :love: Dan wil ik er eigenlijk lekker bij gaan liggen en wil ik eigenlijk niet meer weg.

Slapen gaat in de avond perfect! Niet te vaak zeggen en te hardop. Zal je zien dat het vanavond bal is. :facepalm: Maar hij ligt om 21:00 uur te slapen en dan gaat hij zijn bedje in en dan slaapt hij tot 05:30 uur. Flesje erin en dan slaapt hij om 06:15 weer en dan slaapt hij makkelijk tot 09:30 uur. Ben opgehouden met de weken want die komen niet overeen met de maanden dus mijn moppie is nu 3,5 maand. 27 dec. is ie 4 maanden. Eerste kerstdag gaan we zijn eerste hapje doen
:flirting: Ik weet het dat het niet opgaat en dat het blijft bij 1 hapje waarschijnlijk maar ik vind dat toch een partij leuk!! :proud: Hij begint nu ook al een beetje het eten uit onze mond te kijken,. Volgens de experts is het dan tijd voor de hapjes, dus we zullen het zien.

Wel fijn dat het met iedereen goed gaat! En dat het steeds beter gaat!
Het blijft altijd een beetje puzzelen en er zijn heel veel fase's maar we doen ons best.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Ik ben er ook nog! Ik was gevloerd door een dubbele borstontsteking. Was er behoorlijk ziek van.

Zoon is 8 weken en gaat 's avonds tegelijk met mij naar boven. In de avond slaapt hij op ons of in de box. Zo hebben we het met de oudste ook gedaan. Nooit stress gehad met naar bed brengen, dat ging allemaal vanzelf (aan de borst). Slapen is hier nooit een gedoe geweest. Doorslapen wel...
Maar wij hebben ook helemaal geen ritme. We volgen baby en passen zich op hem aan. Dat kan ook omdat ik een thuisblijfmoeder ben.

Spannend Zonneoog, eerste hapjes! Ik kijk er ook al naar uit. Maar wachten tot baby 6 maand is en beginnen dan met eten aanbieden a la rapley. Wij wachten tot 6 maand omdat dan de darmpjes pas rijp genoeg zijn om vast voedsel te kunnen verteren.
Krullenbol yes voor herkenning
Wollentrui ohhh fijn dan omrekenen ontdekken hoe het zit voor de kleine!
Hopelijk niks gejynxt
Zonneoog och zalig hee! Nou snap wel dat je dan weer terug je bed in wilt.
Lilaviolet oef dat klinkt erg pijnlijk! Wel goed zeg die avonden. Mooi ook hoe iedere baby anders is, onze raakt echt overstuur als we te laat op bed leggen, ze wil in de avond echt niet op ons slapen. In de vroege ochtend dan weer wel.

Eigenlijk gaat slapen steeds beter, alleen vannacht was jammer. Ze lag om 19:00 te slapen, kwam om 00:00 en daarna drama met wegleggen. Zat gewoon poep vast. Due ik ben tot 14:30 bezig geweest . Ze sliep half en heel hard kreunen
Daarna man heeft haaropzich genomen tot 5:15 ik werd wakker omdat ze zo hard aan poepen was :D en ze had zin in eten .
Nog gepoogd wegleggen,toen dagritueel maar gestart. Beneden ff lachen en doen, weggelegd in box en toen beiden nog 2 u geslapen haha!

Meeste nachten k9mt ze rond 2:00/2:30 en daarna wegleggen soms bovenop ons slapen en dan rond 6:00. Overdag lukt nu 3 vd 4 dutjes in box , tevreden baby, tevreden ouders haha
Dat bedje overdag komt vanzelf wel.
Dat bedje overdag komt inderdaad vanzelf wel. Ik heb het nog niet durven proberen. :rofl:
Maar balen van vannacht. Sneu dat ze zo'n last had van haar ontlasting. Jij geeft ook borstvoeding toch? Zoon heeft hier alleen maar borstvoedings spuitpoep. Eersgisteren had hij helemaal niet gepoept en brulde gisteren dus zijn luier vol. Niet. Normaal. Veel. Poep... :rofl:

Zoon heeft vannacht van 00:00-05:30 geslapen. :-o Normaal komt hij in de nacht om de 2-3 uur. Ik heb een paar keer gekeken of hij nog leefde. :$
Kleuter heeft ook een vakantieritme aangenomen en slaapt steeds tot 9-10 uur. Mij hoor je niet klagen.
Wij hebben vorige week een keer per ongeluk de avondfles vergeten
Of ja , we, man, want die doet die altijd... werden wakker om 3.30 :whoops: Tja toen hoefde het niet meer haha ik zei tegen man we zien wel.
Nou 6.30 werd zoon toen pas wakker!

Afgelopen week weer een aantal keer 5u... Gister maar besloten om te kijken wat hij zou doen als we toch die avondfles niet gaven. Hij eet 2x goed fruit en 1x groente op een dag.
En waarempel was het weer 6.30 vanmorgen!
Denk dat we hem met die avondfles uit zn diepe slaap halen en dat hij daarom ook weer vroeg wakker is.

Voor nu houden we dit aan, en als hij dan in de nacht komt is dat zo.
Tralalalala
Ahh okkie dat is balen. Mindere nachten zijn altijd even pittig. En Lila, borstontsteking brrr dat klinkt inderdaad pijnlijk. Verder wel veel goede berichten over slapende kindjes! Als ons meisje verrassend goed slaapt betrap ik mezelf ook regelmatig op checks Lila, Ademt ze goed, ligt ze nergens tegen aan... :biggrin:

Vandaag hebben we een rommelige dag gehad. Oudste zoon heeft gelogeerd, heel spannend allemaal. En kostte ook wat tijd. Bij het ophalen was dochter ook mee, dus geen slaapjes in bedjes vandaag en ook een vreemd huis met (voor haar nog) onbekenden. Maar het ging weer vrij goed. Ze heeft tijdens ons eten vrolijk in de box gespeeld en ligt nu in haar bedje te slapen!

Ik denk dat ik de hapjes wel met vier maanden ga starten. Dat is bij ons over een maandje. Vooral omdat ze heel veel spuugt. Ik hoop dat dit minder wordt als ze wat meer vast eten binnen krijgt. Ik ben benieuwd of ze het wat vindt. Bij zoon duurde dat even. Maar dat ging uiteindelijk heel goed (inmiddels is het wel vaak strijd, maar dat is een ander verhaal :cry: ). Ik ben benieuwd.
Ah die obstipatie, wat zielig he. Daar zal ze idd wel last van hebben gehad! Ivm gezondheid problemen gebruik ik medicatie zo nu en dan waarbij ik geen borstvoeding mag geven. Helaas een aantal keer deze week waardoor ik door mijn voorraad gekolfde melk heen ben. Dus af en toe flesvoeding voor dochter. Ik merk dat ze daar iets langer van slaapt maar als ze de hele dag alleen dat heeft gekregen is het de volgende dag bal met buikpijn en krampjes. Dan geen luier en in de avond/nacht een ontplofte poep luier.
Lila en Okkie, gaan jullie kindjes straks ook naar de opvang? Mijne gaat in januari starten en slaapt nu nog niet in eigen bedje overdag. We hebben nog even maar volgens het cb moet dat tegen die tijd wel het geval zijn, anders lukt het bij de opvang ook niet zeggen ze.
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in vast voedsel en hapjes maar als het helpt is het het proberen waard wollentrui! Zou voor haar en jullie fijn zijn, minder spugen.
Wilde dochter vanochtend nog iets langer in bed laten, werd bij het ochtend slaapje na ongeveer een uur wakker. Beetje aan het jammeren. Maar was alleen maar breed glimlachen als ze me zag. Ondeugend koppie. :flirting:
Opaque, je zou ook donormelk kunnen overwegen. Ik ga binnenkort ook weer doneren. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan. Er ligt nu ook weer 16x 150ml in de vriezer.

Maar onze kinderen gaan niet naar de opvang omdat ik niet werk.
Over dat 'moeten' slapen in eigen bedje volgens het cb. Houd je daar niet te veel aan vast hoor. Ze zeggen altijd zoveel over hoe het moet en hoort. Natuurlijk kan je wel blijven oefenen, maar leg er geen druk op. Maar het kdv is zo'n andere omgeving dan thuis, het kan daar maar zo anders zijn.
anoniem_64b8ffc69f869 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 10:47
0.86% gewijzigd
Opaque, mijn ervaring is hetzelfde als van Lilaviolet. In een andere omgeving kunnen kinderen zich opeens heel anders gedragen. Dus hoe ze bij jullie slaapt, hoeft inderdaad niet perse iets te zeggen over hoe het op de opvang gaat.

Toen zoon met 4 mnd naar de opvang ging sliep hij daar vaak in de wagen op de groep. Ze gaven mij toen aan dat ze de kleinsten nog niet in de bedjes leggen en juist liever bij zich houden. Maar dat kan per kdv verschillen. Ze hebben bij ons ook zo’n hangwiegje op de groep hangen. Maw ze zijn wel wat gewend en er zijn vaak mogelijkheden voor. Laat je niet te bang maken door het CB ;) Eventueel kan je contact opnemen met je opvang!
Goed om te horen over het slapen op de opvang. Ik kan idd altijd even contact zoeken en vragen hoe het gaat. Ik heb nog geen officiële intake gehad ook, dan komt het vast ook ten sprake.
Ik heb heb boek ‘Slaap’ van Susanne Willekes nu ook in huis en zit een beetje te lezen. Bij een kind van 0-2 jaar is slaap tussen de 15-18 uur per dag ‘normaal’. Wij halen dat niet, volgens de app die ik bij jou zit ze vaak tussen de 9-14,5 uur. Komt vooral door het slechte slapen overdag. Wat ik hier eerder heb gelezen: slaap is belangrijker dan waar ze slaapt. Oké. Natuurlijke bedtijd tussen 18:00-20:00 uur. Dat halen wij meestal ook niet. Vaker bedtijd tussen de 19:30 en 22:00u. Slapen snachts is hier geen probleem, moet ik dan toch de bedtijd aan gaan passen.. :@@:
Lastig. Hmmm veel om over na te denken.
Donormelk, wist niet dat dat kon lila. Ik hoop nog door te kunnen gaan met borstvoeding maar is misschien een goed idee om daarmee aan te vullen wanneer het nodig is. Dank, ga er naar kijken.
Ha allemaal,

Ik ben ff een tijdje van de radar geweest. Maar heb nu eindelijk weer ff tijd en energie om hier te lezen en te posten.

Hier hetzelfde drama als bij veel van jullie volgens mij. Kleine meid zat een week of 2 in een sprong denk ik. Een groot drama om overdag te slapen. Eindeloos veel huilen voordat ze sliep en als ze dan sliep, dan was het een slaapcyclus.. zo'n 45 minuten.. resultaat: savonds helemaal oververmoeid en een uur krijsen voordat ze eindelijk sliep. Dus ik had savonds ff geen energie meer om hier te lezen. :rofl: ik maakte me dus ook veel zorgen om straks slapen bij oppas/opvang maaarrr.. sinds dit weekend gaat het ineens beter. Dat wil zeggen: ze valt nu overdag ineens best vaak gewoon uit zichzelf in slaap zonder te huilen. Ze slaapt nog wel kort, maar ik probeer haar dan een keer extra op bed te leggen. Tm 19 januari hebben we nu ook geen opvang door de gesloten opvang. Alleen een dag dat oma oppast dus ach, kan ze mooi nog ff wennen.
Meisje is hier ook druk bezig met het ontdekken van omrollen van rug naar buik. Andersom lukte al wel een beetje. Alleen als ze omrolt kan ze zichzelf nog niet echt weer omhoog krijgen waardoor ze met haar gezicht op het kleed ligt. Vind dat maar spannend hoor. Probeer nu af en toe met haar te 'oefenen' misschien helpt dat.
Ohja en ze poept ineens veel minder afgelopen twee weken met als gevolg kramp en pijn. Vorige week was ze zo aan het gillen .. maar echt gillen .. dat ik op het punt stond om de huisarts te bellen. Het was zo zielig dat ik er van moest huilen (hallo hormonen) .. maar daarna moest ze toch poepen (na 4 dagen) en was het ineens over. Ik voeg nu telkens maar wat extra water aan de fles toe. Hopelijk wordt het snel beter.

Hopelijk geeft dit een beetje optimisme voor jullie ook en gaat het bij jullie ook snel beter met overdag slapen.
Opaque.. wat de rest ook al zegt: niet te veel luisteren naar CB.. bij dr opvang hebben ze over het algemeen heel veel ervaring. Ze zullen echt hun best wel doen om een manier te vinden waarop jouw kindje wel slaapt. Goed dat je dat boek hebt, dan zul je ook lezen dat de kindjes moeten leren om te slapen .. waarom lukt het niet om baby eerder op bed te leggen? Door werk etc? Wij hebben nu beiden vrij tm 3 januari. Omdat dochter nog ff in bad moest hebben wij vandaag dus maar om half 5 gegeten haha. En dus lag ze om 18:00 in bed. Maarja als je moet werken en zeker als je nog een kindje hebt is dst natuurlijk wel veel lastiger.

Krullenbol, hoe gaat het nu met jou? Je 'klinkt' alsof je iets beter in je vel zit! :shame:

Hoe gaat het nu verder allemaal met jullie? Kijken jullie ook zo uit naar 1e kerst met baby? :heart:
@Zonnetje wat lief dat dat je opvalt!
Het gaat gelukkig echt stukken beter!
1,5 week gleden waren er wel 2 behoorlijke dingen aan de hand hier en toen zat ik helaas wel in een kleine terugval naar het "donker grijze " maar kan er makkelijker overheen nu zeg maar.
Zal ook echt niet de laatste keer zijn dat er een terugval is (ook als ik in januari weer ga werken verwacht ik wel dat het een keer weer teveel gaat zijn), mag ook, het merendeel van de tijd gaat het goed en voel ik me weer meer mezelf, dat telt!

Wat sneu he dat poepen dan niet lukt! Ik herken dat van mijn oudste, kon ook zo 4/5 dagen tussen zitten en dan had er zo'n last van dat het niet lukte....!

En goed dat dat je oefent met op de buik! Komt echt goed hoor.
Zoon wil nu niks anders dan op zn buik, draait echt constant om :P En hij houdt het zo lang vol! Daar sta ik zo van te kijken want dat duurde bij de oudste weer heel lang voor hij dat fatsoenlijk kon omdat hij nekproblemen had.
Mooi en bijzonder de verschillen te zien :heart:

Ik vind het best fijn om gewoon in onze kleine bubbel kerst te vieren. We zien alleen mijn schoonouders die komen eten.
Verder lekker samen. De oudste krijgt het nu echt bewust mee en geniet er ook zo van.
Baby komt met hapjes ook steeds vaker de eetmomenten van ons mee aan tafel ,zo knus en fijn.
Aan tafel vind ik sowieso belangrijk en fijn als gezin.

Geniet ervan als het de 1e kerst is met jullie kindje!
Tralalalala
oh ja eerste kerst met onze kleine man! :heart:

We gaan eerst in de ochtend naar opa en oma en dan in de middag krijgt hij zijn eerste hapje. Hij kijkt nu echt het eten uit ons mond en het lijkt net alsof hij denkt: Wat is dat? Mag ik dat ook?
Gisteravond was ie nog wakker toen ik thuis kwam uit mijn late dienst en hij ziet me en weet van gekkigheid niet hoe hij mij moet begroeten! :flirting: Begint te lachen en te kirren en te gillen. Armpjes uitgestrekt en mij steeds aankijken en volgen wat ik doe. Toen lekker naar bed en na heel even gebrabbeld te hebben ligt ie in de hoerahouding heerlijk te slapen. Van 23:30 uur tot 05:30 uur. Flesje erin en sliep weer om 06:00 uur. Ben lekker naast hem gekropen en zo samen geslapen tot 09:30 uur. Flesje erin en tegen 11:00 uur sliep ie weer. Tegen flesje tijd weer wakker en met een grote gaap armpjes omhoog en willen knuffelen. :love: Heerlijk jochie :heart: en hij is lekker van mij :lmao: ( grapje ) we hebben allemaal heerlijke kindjes :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven