Niet serieus genomen worden als moeder

28-01-2020 15:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier..
En ik zit met het volgende;
Ik heb een lief en leuk kind en ben (zoals elke moeder) ontzettend trots en voel me echt gezegend.
Nu is het zo dat mijn schoonfamilie al mijn 'regels' omtrent ons kind gewoon aan de laars lapt. Ik voel me ook totaal niet serieus genomen als moeder. Mijn man zegt er vrij weinig van en kiest 9 van de 10 keer hun kant. Als ik er wat van zeg, heb ik meestal daarna knallende ruzie met manlief. Hij kiest altijd hun geluk boven dat van mij.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet of kan doen om dit op te lossen.
Om wat voor regels gaat het dan precies die ze aan hun laars lappen? Het is zo niet helemaal duidelijk of jij bizarre eisen stelt of dat je een heel vervelende schoonfamilie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Geef eens een paar voorbeelden.
Kun je een voorbeeld geven van jouw “ regels”?

Ik wil zelf best rekening houden met van alles en nog wat, maar als een kind bijvoorbeeld niet buiten mag spelen omdat t dan vies wordt, of zich niet mag verkleden als prinses omdat de ouders principieel tegen Disney zijn, dan zouden die ook de boom in kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit ook een beetje ligt aan wát voor regels het zijn die je ‘mee geeft’. Als het iets kleins is, zoals geen snoepje mogen, dan vind ik dat je wat meer los mag laten. In mijn ervaring is het zo dat ik kan vragen ze niet teveel te geven bij oma A omdat we bijvoorbeeld die avond gaan uiteten, maar ze komen toch elke keer volgesnoept terug.
Weet bij voorbaat dat ze het toch krijgen, dus dat laat ik maar mooi gaan.
Gaat het om iets veel zwaarders, dan vind ik dat je man je meer moet steunen, gezien het zijn familie is.
Zoals ik al zei, het is totaal afhankelijk van welke regels.
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat hij jouw geluk dan precies in de weg?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om regels die je van tevoren wel met je man hebt afgesproken en waar hij het ook mee eens is? Dan mag hij wel wat ruggengraat kweken om niet opeens met zijn familie mee te lopen en jou te laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
Is jouw man het thuis wel eens met jouw regels? Vindt hij ze dan wel belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als man de kant van zijn familie kiest, zul je eerst daar de strijd moeten beslechten. Pas en alleen dan pas kun je het bij de schoonfamilie doorvoeren, samen. Tot die tijd blijft dit zo. Tijd om met je man om tafel te gaan en regels op te stellen samen voor de opvoeding.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het hangt een beetje van de betreffende regels af. Pick your battles.
Kiest je man de kant van zijn familie omdat ze familie zijn of omdat hij jouw regels onzin vindt?
Alle reacties Link kopieren
Passen ze op?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb alleen maar vragen als ik een dergelijk topic lees.......dus ik dacht ik doe even een samenvatting plus wat aanvullingen

-Hoe vaak komt dit dan voor?
- passen ze vaak op je kinderen
-doen ze het ook waar je bij bent
-heeft je kind er last van dat er thuis andere regels gelden dan bij opa/oma
-over wat voor regels hebben we het
-Zijn al die regels even belangrijk voor je
-zijn het jouw regels of ook die van je man
-weet je het zeker dat je man ook echt achter de regels staat
-kan mij voorstellen dat zoiets irritant is, maar je bent ten einde raad zeg je. Hoe kan dat om zoiets. Speelt er niet wat meer
-waarom zet je regels tussen haakjes in je openingspost. Zit daar een bedoeling achter. Hoe moet ik dat lezen.
Misschien neem jij jezelf veel te serieus als moeder? Over wat voor regels hebben we het? Geen brandewijn op de speen en geen zware shag roken boven de wieg en niet uren laten krijsen of gaat het over dingen als geen rijstwafel maar een biscuitje of een uurtje langer opblijven?
En als jouw man ‘hun kant kiest’ en blijkbaar een ander idee heeft over de regels dan jij, hoe serieus neem jij hem als vader?
Alle reacties Link kopieren
In rijstwafel zit arsenicum lijkt mij vrij essentieel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
:popcorn:
Altijd weer die schoonouders!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zijn het jouw regels voor jullie kind?
.
viva-amber schreef:
28-01-2020 16:11
In rijstwafel zit arsenicum lijkt mij vrij essentieel.
Wat een onzin. Zal er vast inzitten maar het is niet zo dat je bezwijkt aan een rijstwafel
Voorbeelden graag.
Alle reacties Link kopieren
Je "geluk" hangt er vanaf ??
Hoe dan??
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
28-01-2020 16:15
Wat een onzin. Zal er vast inzitten maar het is niet zo dat je bezwijkt aan een rijstwafel
Voor kinderen is het erg ongezond. https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... geven.aspx
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat Th∅rdis zegt.
Regels maak je samen. Als je het niet eens bent, moet je een compromis zoeken.

Bovendien kan afwijken van de regels, ook prima een regel zijn. Zéker als je op visite bent. Als je bij opa en oma wèl een toetje krijgt als je bord niet leeg is, dan is dat een regel die alleen daar geldt. Prima, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier een schoonmoeder.
Oprechte vragen:
Hoe vaak is jullie kindje bij oma?
Waarover krijg je dan knallende ruzie met je man / de vader?
Waar zit het geluk van de schoonouders dan in?

Voorbeeld:
ik bak, kook, zoek alles voor m'n kleinkind glutenvrij.
heerlijk aan de keukentafel met boerenleverworst, terwijl moeder vegetarisch is.
kind van 3 nog steeds met een plastic schepje, onzin lekker spitten met grote spa.

Wat is jouw probleem, wat bij oma wel mag en bij jou niet.
Ruzie is sowieso stom
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben ook andere regels en andere ideeën over opvoeding dan ik. Oplossing: ik heb een aantal basis dingen (zoals: baby niet laten huilen) die ik PERSE wil. Een aantal andere dingen die ik bloedirritant en zelfs slecht voor de ontwikkel vind laat ik voor die ene dag soms even zo (bijvoorbeeld de baby TV laten kijken om rustig te worden. Zolang baby niet een uur naar dat scherm kijkt en daadwerkelijk tot rust komt laat ik die gaan. Ondanks dat ik het heel storend vind). Ze wonen in het buitenland, dus die 1x in de zoveel maanden dat we ze zien is hopelijk niet zo schadelijk.

Pick your battles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven