Niet uitgenodigd
zondag 22 oktober 2017 om 19:34
Mijn zoontje is niet uitgenodigd voor een verjaardag door een vriendje en erg verdrietig. Ik heb de moeder gebeld die aangeeft dat mijn kindje een druktemaker is.
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gevraagd hoe ze dit bedoelt. Nou die van mij zou op meubels springen bij het bij elkaar spelen. Dat heb ik tot nu toe nooit gehoord?
Ergste is dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd en praten over dat ze deze vakantie naar het piratenfeestje gaan... terwijl mijn zoon zo leuk met de bijna jarige speelt.
Mijn zoon is zo verdrietig.
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb gevraagd hoe ze dit bedoelt. Nou die van mij zou op meubels springen bij het bij elkaar spelen. Dat heb ik tot nu toe nooit gehoord?
Ergste is dat de andere jongetjes uit de klas wel zijn uitgenodigd en praten over dat ze deze vakantie naar het piratenfeestje gaan... terwijl mijn zoon zo leuk met de bijna jarige speelt.
Mijn zoon is zo verdrietig.
zondag 22 oktober 2017 om 20:40
idd. Het blijkt dus ook dat het dus niet uitmaakt waar de uitnodigingen uitgedeeld worden want de kinderen praten er onderling dus over.Lady*Voldemort schreef: ↑22-10-2017 19:59Oh dat was laatst nog in het nieuws, dat de uitnodigingen voor kinderfeestjes dan maar niet meer op school moeten worden uitgedeeld maar ergens stiekem in een donker steegje. Wat grappig dat er dan altijd meteen weer topics worden geopend over zo'n onderwerp.
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 22 oktober 2017 om 21:32
Dat je gaat bellen vind ik al bijzonder. Als dat kind jouw kind niet op Feestje wil dan is dat jammer maar helaas. Je kind is verdrietig en dat mag. Gaat vanzelf ober.
En als de moeder aangeeft dat jouw kind bij hen thuis enorm druk is dan zou dat best wel eens waar kunnen zijn. Kinderen zijn niet altijd leuk en lief als ze bij een ander zijn. Ik zou toch eens bij mezelf ten rade gaan om eens te bekijken of er een kern van waarheid in zit.
Laat het los en ga wat leuks doen met je kind
En als de moeder aangeeft dat jouw kind bij hen thuis enorm druk is dan zou dat best wel eens waar kunnen zijn. Kinderen zijn niet altijd leuk en lief als ze bij een ander zijn. Ik zou toch eens bij mezelf ten rade gaan om eens te bekijken of er een kern van waarheid in zit.
Laat het los en ga wat leuks doen met je kind
zondag 22 oktober 2017 om 21:34
Wat rot voor je zoontje! Heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad: dochter was niet uitgenodigd en ving op dat haar vriendin een feestje gaf. (Ondanks kaarten thuis bezorgd
). Maar dat meisje nodigde mijn dochhter voor het feest nog dagelijks mondeling wel uit en speelden ook heel veel.. superrot, want ze had geen uitnodiging.. de dag voor het feestje sprak ik moeder op het schoolplein en zei luchtig: nou dochter komt morgen gewoon hoor, je dochter nodigt haar steeds uit. en daarna serieuzer dat ze misschien dochterlief moest uitleggen dat ze dat niet kan maken.. volgende dag ontving dochter een last minute uitnodiging.. bleek dat ze dag voor uitnodigingen ruzie hadden gehad en haar dochter echt slijt had dat ze niet was uitgenodigd.. voelde me behoorlijk ongemakkelijk, alsof ik hetbhaf opgedrongen, maar de meisjes waren beiden heel blij! Soms helpt een beetje sturing dus wel.
In jouw geval zou ik moeder na het feestje een keer rustig aanspreken om het erover te hebben en daarna gesprek met zoon aangaan.
In jouw geval zou ik moeder na het feestje een keer rustig aanspreken om het erover te hebben en daarna gesprek met zoon aangaan.
zondag 22 oktober 2017 om 21:39
Mee eenssugarmiss schreef: ↑22-10-2017 19:49De jongens zijn vriendjes volgens to. Dan is het toch raar dat hij niet wordt uitgenodigd en alle andere jongetjes van zijn klas wel.
Er wordt soms wel erg gemakkelijk gezegd moet die moeder toch zelf weten.
Als een vriendin van jezelf een feestje geeft en iedereen uitnodigt behalve jou dan voel je je toch ook gepasseerd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 22 oktober 2017 om 21:43
Ik vind het persoonlijk vreemd dat die moeder zelf bepaald welke vriendjes mogen komen!
Haar zoontje weet toch het beste wie zijn beste vriendjes zijn. Vreselijk dat die moeder hem verbied om zijn vriendje uit te nodigen omdat hij op de meubels zou springen. Dat kun je toch gewoon verbieden als een kind dat doet.
Ik zou het ook heel erg vervelend vinden voor jouw zoontje maar ook voor die van haar.
Mijn zoontje mag de vriendjes altijd zelf kiezen en daar zitten ook vaak drukke kinderen bij maar als hij hun graag heeft hen ik daar echt geen moeite mee.
Haar zoontje weet toch het beste wie zijn beste vriendjes zijn. Vreselijk dat die moeder hem verbied om zijn vriendje uit te nodigen omdat hij op de meubels zou springen. Dat kun je toch gewoon verbieden als een kind dat doet.
Ik zou het ook heel erg vervelend vinden voor jouw zoontje maar ook voor die van haar.
Mijn zoontje mag de vriendjes altijd zelf kiezen en daar zitten ook vaak drukke kinderen bij maar als hij hun graag heeft hen ik daar echt geen moeite mee.
zondag 22 oktober 2017 om 21:44
zondag 22 oktober 2017 om 22:05
Waarom de hele klas? Niet iedereen heeft hier het geld voor en ik ken geen kind dat beste vriendjes is met de hele klas toch?HasseSimonsdochter schreef: ↑22-10-2017 21:48En daarom nodigen wij de hele klas uit. Mijn god wat zielig voor die kindjes die nooit uitgenodigd worden.
Beste is de kinderen zelf hun allerbeste vriendjes te laten kiezen waarmee ze op school of op straat ook vaak spelen.
zondag 22 oktober 2017 om 22:08
Serieus?Damselindistress schreef: ↑22-10-2017 21:44Als er op mijn meubels gesprongen wordt krijg je geen uitnodiging. Zeker met feestjes zijn ze nog drukker. Ik had het wel netter gevonden als moeder het eerder had gezegd. Het blijft echter moeilijk om over kinderen te klagen.
Als er op mijn meubels gesprongen wordt, zeg ik er wat van.
Mijn kinderen mogen uitnodigen wie ze willen en we vieren het lekker buiten de deur
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 22 oktober 2017 om 22:17
Ja ik heb het eerste jaar ook thuis gevierd maar dat was echt te weinig plek met vijf jongens van 5 jaar oud.
Jaren erna altijd in een binnenspeeltuin gevierd en dat gaat echt perfect daar kunnen ze overal op springen en rennen en schreeuwen, ook de drukkere kindjes dus.
maandag 23 oktober 2017 om 08:47
Heksen? Mijn kinderen zijn ook wel eens niet gevraagd. Soms waren ze er best verdrietig over. Maar ik ga dan echt niet bellen hoor. Ik bepaal samen met de kinderen wie er komen. De vervelende mogen echt wel thuis blijven. Ook in het belang van mijn eigen kinderen. We willen een leuk feestje....
Als mijn eigen vrienden iedereen uitnodigen behalve mij ga ik ook niet bellen. Blijkbaar zitten ze niet op mij te wachten. Ik beschouw dat gewoon als einde vriendschap. Dat kan. Soms jammer of pijnlijk. Maar (het is nooit gebeurd) je ziet dat vaak wel al aankomen denk?
Als mijn eigen vrienden iedereen uitnodigen behalve mij ga ik ook niet bellen. Blijkbaar zitten ze niet op mij te wachten. Ik beschouw dat gewoon als einde vriendschap. Dat kan. Soms jammer of pijnlijk. Maar (het is nooit gebeurd) je ziet dat vaak wel al aankomen denk?
maandag 23 oktober 2017 om 09:05
De hele klas?dat is logistiek gewoon onmogelijk een eerlijk gezegd zou ik er helemaal niet blij van worden als dat normaal zou zijn...betekent voor kind 25 keer een feestje per jaar...!
En op haar verjaardag 25 prulkadeaus.
Kind is hier zeker weleens niet uitgenodigd maar weet..de jarige moet nu eenmaal kiezen net als zij. Geen probleem dus. Ik hoef ook niet iets extra leuks te doen met kind..ze gaat dan gewoon mee naar huis of met een ander kindje spelen net als elke dag.
En op haar verjaardag 25 prulkadeaus.
Kind is hier zeker weleens niet uitgenodigd maar weet..de jarige moet nu eenmaal kiezen net als zij. Geen probleem dus. Ik hoef ook niet iets extra leuks te doen met kind..ze gaat dan gewoon mee naar huis of met een ander kindje spelen net als elke dag.
maandag 23 oktober 2017 om 09:13
maandag 23 oktober 2017 om 09:34
Voor jou raar. Het is ook goed om te beseffen dat amdere moeders het wel raar vinden. Ik zou het echt heel vreemd vinden als een moeder mij hierover op zou bellen.
Misschien heeft dat jongetje wel 12 kinderen waar hij regelmatig meespeelt en er mogen er vaak maar een stuk of 6 komen. Dan kies je toch de leukste samen uit. Ik heb helemaal geen zin om kinderen in mijn huis te gaan vragen of ze niet op de meubels willen gaan springen.
Misschien heeft dat jongetje wel 12 kinderen waar hij regelmatig meespeelt en er mogen er vaak maar een stuk of 6 komen. Dan kies je toch de leukste samen uit. Ik heb helemaal geen zin om kinderen in mijn huis te gaan vragen of ze niet op de meubels willen gaan springen.
maandag 23 oktober 2017 om 09:39
HasseSimonsdochter schreef: ↑22-10-2017 21:48En daarom nodigen wij de hele klas uit. Mijn god wat zielig voor die kindjes die nooit uitgenodigd worden.
31 kinderen...
maandag 23 oktober 2017 om 09:53
Wat ik vooral heel erg raar vind, is dat er door de moeder in kwestie nooit iets is gezegd over het op de meubels springen. Hier kwamen ook wel eens kinderen die erg wild waren. Ik gaf dat dan wel terug als het kind werd opgehaald. Niet dat ik het heel specifiek benoemde, maar op de vraag of ze lief hadden gespeeld zei ik dan "ze hebben leuk gespeeld, maar waren wel erg druk. Ik heb ze meerdere keren van de meubels af moeten halen omdat ze daar op sprongen".
Verder is het sneu voor jouw kind dat hij niet is uitgenodigd. Ik denk dat het goed is om, nu je het toch hebt aangekaart, even na het feest contact met de moeder te hebben. Even vragen wat er precies is wat jouw kind bij hen doet, zodat je hem hierin kunt aansturen. Als hij en dat kindje zulke goede vrienden zijn, dan moet zijn gedrag in huis geen belemmering zijn om af te spreken.
Verder is het sneu voor jouw kind dat hij niet is uitgenodigd. Ik denk dat het goed is om, nu je het toch hebt aangekaart, even na het feest contact met de moeder te hebben. Even vragen wat er precies is wat jouw kind bij hen doet, zodat je hem hierin kunt aansturen. Als hij en dat kindje zulke goede vrienden zijn, dan moet zijn gedrag in huis geen belemmering zijn om af te spreken.
maandag 23 oktober 2017 om 09:55
Misschien, misschien..... Tjah. Dat kan zeker de reden zijn en dat is dan prima. Maar juist het wel spelen en geen uitnodiging voelt onverwacht wordt hier uitgelegd. Natuurlijk zijn verwachtingen hier de onderliggende oorzaak van het gevoel van onvrede. Maar om deze af te stemmen en bij te stellen is een vraag gewoon een vraag. En geen 'ik roep je ter verantwoording en druk je m'n kind door de voordeur'SjakS schreef: ↑23-10-2017 09:34Voor jou raar. Het is ook goed om te beseffen dat amdere moeders het wel raar vinden. Ik zou het echt heel vreemd vinden als een moeder mij hierover op zou bellen.
En springen op de bank? Dan zou ik dat gewoon aangeven tijdens het spelen. Kinderen mogen dat leren denk ik dan. En dan vergeten ze nog wel eens wat, tijdens het opgaan in het spel. Het gaat over een jong kind, niet over een uit de kluiten gewassen puber ofzo. Tenzij het kind van TO stelselmatig alle huisraad bij vriendjes sloopt, dat lees ik echter niet.
Bekrompen gedachte om alles wat anderen raar vinden maar te laten. Ze had ook op het VF een post kunnen schrijven met de strekking 'mijn kind is niet welkom, hoe zou dat komen?' Dan waren de glazen bollen uit de kast getrokken of had ze gehoord dat het onlogisch is dat dit aan ons gevraagd wordt terwijl alleen de andere moeder de reden weet.
Waarom vind je een open en eerlijke vraag van een andere ouder zo raar?
maandag 23 oktober 2017 om 09:56
Wat een mooie gelegenheid om je zoon te begeleiden bij terleurstellingen. Want realiteit is dat hij vaker terleurgesteld zal raken, ook door andere mensen en kinderen. Ik zie hier een opvoedkundige taak als ouder voor jou liggen. Jammer dat je energie steekt in het ‘verhaal halen’ bij een ander. Zo leer je jou kind niet te dealen met zijn eigen emoties.
maandag 23 oktober 2017 om 10:13
Ik vind het goed dat je gebeld hebt. Ik begrijp dat het een vriendje is en niet gewoon een jongen uit de klas. Blijkbaar hebben ze vaker bij elkaar gespeeld, dus dan is het best raar als hij niet uitgenodigd is, zeker als alle andere jongens uitgenodigd zijn. De moeder geeft hiermee ook duidelijk een signaal af, blijkbaar is er iets "mis" met je zoon. Logisch toch dat je dan gaat vragen wat dat is. Nou dat weet je nu. Het was netter geweest van die moeder om dat eerder aan te geven, maar dat is niet gebeurd. Ik zou nu alsnog met je zoon het gesprek aan gaan hierover. Hij mag nou eenmaal niet op meubels springen bij anderen (thuis ook niet neem ik aan?). Dus moet hij daarmee stoppen. Het is fijn dat je een signaal krijgt (op een wat minder leuke manier) dat zijn gedrag blijkbaar aversie op roept, dan kun je er tenminste wat aan doen.
Niet bellen had ik kop in het zand steken gevonden.
Niet bellen had ik kop in het zand steken gevonden.
maandag 23 oktober 2017 om 10:27
Goede actie wmb en goed opgelost.miems schreef: ↑22-10-2017 21:34Wat rot voor je zoontje! Heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad: dochter was niet uitgenodigd en ving op dat haar vriendin een feestje gaf. (Ondanks kaarten thuis bezorgd). Maar dat meisje nodigde mijn dochhter voor het feest nog dagelijks mondeling wel uit en speelden ook heel veel.. superrot, want ze had geen uitnodiging.. de dag voor het feestje sprak ik moeder op het schoolplein en zei luchtig: nou dochter komt morgen gewoon hoor, je dochter nodigt haar steeds uit. en daarna serieuzer dat ze misschien dochterlief moest uitleggen dat ze dat niet kan maken.. volgende dag ontving dochter een last minute uitnodiging.. bleek dat ze dag voor uitnodigingen ruzie hadden gehad en haar dochter echt slijt had dat ze niet was uitgenodigd.. voelde me behoorlijk ongemakkelijk, alsof ik hetbhaf opgedrongen, maar de meisjes waren beiden heel blij! Soms helpt een beetje sturing dus wel.
En verder zegt het niet per se zoveel wie kindjes wel/niet uitnodigen, mijn dochter wilde ooit haar goede vriendin in eerste instantie niet uitnodigen, omdat ze 'daar toch al vaak genoeg mee speelde'.