Nog steeds geen zin in seks...

14-11-2008 21:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames...

Mijn dochter is nu 14 maanden en mijn seks-drive is nog steeds 0,0! Ik vind het zelf heel vervelend, maar mijn arme man!!! Ik merk dat ik alle eventuele aanleidingen tot.. ook uit de weg ga. Bijvoorbeeld omkleden in bijzijn van man-lief. want stel je voor dat ie wat wil... erg toch?? Wie praat mee, helpt en heeft tips?

Dank jullie wel alvast!
Heel herkenbaar. Ons kindje is nu 8 maanden en ik vind het nog steeds moeilijk om zin te maken. Misschien dat het ook ligt aan het feit dat ze bij ons op de slaapkamer slaapt. Ik heb helaas geen tips maar ik begrijp het heel goed...
Het komt wel weer hoor maar je moet eigenlijk gewoon zin maken ook al heb je geen zin, als je eenmaal bezig bent denk je .....o, ja dit is best wel errug leuk.
kan er helaas ook over mee praten, dat ik uberhaupt zwanger ben geworden van de 2e mag een wonder heten.

maar je bent moe, hebt andere prioriteiten en wat bij mij ook meespeelde (en nog steeds mee speelt) is eht accepteren van m'n nieuwe lijf, zowel na als nu tijdens de zwangerschap. Was ik vroeger een strak lekker wijf (al zeg ik het zelf *ahum*) nu ben ik moeder.....het is niet allemaal ff strak, borsten zijn ook ietwat uit model geraakt en ik heb er zelf gewoon moeite mee om te accepteren dat dit mijn nieuwe lijf is/ wordt. En tijdens het zwangerzijn doet elke aanraking me pijn.

wat anderen ook zeggen, zin maken en als je bezig bent denk je hmmmmmm, klopt wel. En probeer er geen halszaak van te maken en probeer het met je man te bespreken.......
Whaha! Ja denk je??

Soms denk ik overdag (!) : Nou, vanavond dan maar ff een sfeertje creeeren... en dan komt puntje bij paaltje.... en dan liggen we voor pampus op de bank! Onze dochter wordt 's nachts vaak nog een keer of 2 wakker... dus gebroken nachten, en die zijn zoooo slopend , zoals jullie allen wel bekend...

Onze dochter slaapt al vanaf 3 weken op haar eigen slaapkamer, want ik deed geen oog dicht van alle nieuwe zuchtjes en kuchjes, lag de hele nacht in t wiegje te koekeloeren. Maar nu kan ik vaak de slaap niet meer vatten als ik er even uit ben geweest 's nachts voor een speentje, mijn man slaapt gewoon door, en dan probeer ik tussen het gesnurk door ook nog te luisteren of mijn dochter geen geluid meer maakt!! Ik heb gewoon geen energie over na een dag zorgen voor... om ook nog zin te maken in seks.
Ringelding: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Whaha, een wonder moet bij ons ook nog gaan gebeuren dan... Wij willen ook graag een 2e kindje. Maar die moet nog even geduld hebben want we wonen te klein voor nog een uk erbij. Het huis staat al te koop... Nu nog een koper! Maar inderdaad: Voor een zwangerschap moet je echt meer doen dan alleen maar in de Oostenwind lopen!!

We maken er ook geen halszaak van, maar mijn man vindt t heel vervelend dat ik nooit meer het initiatief neem, en dat ik t alleen maar doe om hem te plezieren (en ook een beetje om er voorlopig maar weer vanaf te zijn)
Zelf geen ervaring (heb namelijk geen kinderen) maar voor een vriendinnetje werkte de volgende tip erg goed:

Ga ten eerste lekker een weekendje weg met je man (zonder kind!) of ga op een ouderwetse date met hem. Even aandacht alleen voor elkaar doet wonderen. (En Dotte idd kind op de slaapkamer werkt meestal niet echt libido verhogend)

Kleed je mooi aan, laat je nagels doen, koop sexy lingerie voor jezelf etc. (verwen jezelf, wees egoistisch en sla de babykleren afdeling even over...)

Creeer de juiste sfeer, kaarsjes, champagne, aardbeien, muziek het hele rataplan...

Als je dan nog niet in de stemming bent dan weet ik het niet meer

Het is wel echt zo dat je van seks ook zin krijgt in seks soms is het ook een kwestie van zin maken.

Maar er kan behalve je hormoonhuishouding ook wel heel wat anders aan de hand zijn.

Wellicht kom je niet voldoende aan je rust toe. Of misschien zou het fijn zijn als manlief wat meer tijd in de zorg van het kind en of het huishouden zou steken.....

Succes ermee
Ga vroeg naar bed. Om half 11 denk ik ook alleen nog maar slapen!!!!!!
Lisalisa: Mijn man doet wat hij kan, naast zijn volledige baan, dat is het dus niet... was dat t maar, dan gaf ik m schop onder zijn kont en dan was t probleem zo uit de wereld.

Hij oppert ook vaak genoeg dat ik hem wakker moet maken als dochter huilt, maar dan ben ik toch al wakker en kan ik net zo goed zelf gaan. Slapeloze nachten gaan ooit over, daar ben ik zeker van! Maar ooit hield ik van seks.... dat lijkt al zo lang geleden...

Dat weekendje weg klinkt goed... ik zal eens rondgaan met de pet haha
Half 11????? Dat heb ik in geen tijden gehaald!
hallo,

ik denk dta het erg belangrijk is om tijd voor elkaar te maken. als je kindje 's middags ligt te slapen; neem dan eens een goede douch/bad en knap jezelf heelmaal op. trek je nieuwe lingerie aan, mooie kousen en kook heelrijk voor jullie..

op deze manier breng je jezel af in een gezellige, lieve romantische sfeer. Zo stimuleerd de geest het lichaam zich klaar te maken voor seks. Als het kindje op bed ligt, ga dan lekker naast manlief op de bank zitten en zet de tv uit.

Soms komt het zoenen vanzelf als jullie elkaar aankijken en gewoon wachten. Je zult merken dat van dat kleine kusje uit eindelijk een hele hevige zoen kan ontstaan!!

Anniek.
dat ga ik proberen...:-)

dank je
Syl_G, geef je nog borstvoeding? Ik merk dat met het afbouwen van de borstvoeding ook langzaam mijn libido weer terug lijkt te komen. (En dat werd tijd, kind is ook alweer bijna 14 maanden. )

Verder inderdaad: tijd maken voor elkaar. Even allebei vrij nemen op een creche-dag of je kind uit logeren brengen, om weer even wat "bonding" tot stand te brengen tussen jou en je man. En doe gewoon eens alsóf je sex gaat hebben: verzorg jezelf, trek iets aan waar je je sexy in voelt, gooi je haar los.

Tot slot: sex hebben verhoogt ook je libido. Doe het gewoon eens, zet je eens over de schroom heen. Hier heeft het nog niets blijvends opgeleverd, maar in ieder geval is de drempel niet meer zo hoog.
het is misschien niet de makkelijkste en goedkoopste manier maar even met zn 2en weg doet echt wonderen.

Even uit de dagelijkse sleur, even geen pap en mam maar gewoon weer man en vrouw.

Deed bij ons iig erg goed

Ook wij hadden (gelukkig is dat zga over) een slechte slaper en dat is echt killing, pfffff.
Tja, soms word ik gek van al dat 'moedergedoe'... Het is kind voor en kind na.. Zelf geen moeder, maar ben blij dat ik lekker kan sexen zonder mijn kind in het achterhoofd. Soms wel lullig gedacht, maar ik vind soms dat 'mama's van nu' ineens veel meer problemen hebben dan 'mama's van vroeger'. En dat vind ik irritant. Ik bedoel: wees blij dat je een kind hebt, tja, dat de sex er dan bij inschiet, dat is te wijten aan hoe jij het zelf op vat. Kind voor en kind na, dat komt niet ten goede van jezelf. Sorry dat ik het zo grof breng, maar kinderen zijn niet het wonder van de wereld, 100000000000 zijn je voorgegaan, so what, just have sex, doe gewoon alsof je geen kind heb, en als je sex wilt hebben, zet je het kind even op de gang.. Als het je relatie kan helpen.. Ik ben misschien ee beetje grof, maar tja, drank he.. enne, doe gewoon, dan doe je al gek genoeg, sla niet ineens door, dat kind overleefd een dagje minder aandacht wel!
Wat een makkelijke oplossing! Als het zo simpel was, zouden we toch ook wel elke avond kunnen sexen als de kids op bed liggen? Dat is niet het probleem... Overigens: mijn kids zijn nu 7 en 9 en de zin in sex komt vanzelf terug als je zo'n beetje uit de intensieve zorg bent (luiers, voedingen enz.)

Het gaat niet vanzelf maar wel makkelijker opd en duur....

Succes mama's!
Wij maakten inderdaad tijd vrij als dochterlief sliep. Gewoon even samen op bed liggen en knuffelen. Toen kwam de rest vanzelf.
Denis, volgens mij gaat het niet om "kind voor en kind na". Ook zonder kind in de buurt geen zin hebben in seks, denk dat dat het probleem meer is..
quote:Denis3 schreef op 15 november 2008 @ 01:39:

Tja, soms word ik gek van al dat 'moedergedoe'... Het is kind voor en kind na.. Zelf geen moeder, maar ben blij dat ik lekker kan sexen zonder mijn kind in het achterhoofd. Soms wel lullig gedacht, maar ik vind soms dat 'mama's van nu' ineens veel meer problemen hebben dan 'mama's van vroeger'. En dat vind ik irritant. Ik bedoel: wees blij dat je een kind hebt, tja, dat de sex er dan bij inschiet, dat is te wijten aan hoe jij het zelf op vat. Kind voor en kind na, dat komt niet ten goede van jezelf. Sorry dat ik het zo grof breng, maar kinderen zijn niet het wonder van de wereld, 100000000000 zijn je voorgegaan, so what, just have sex, doe gewoon alsof je geen kind heb, en als je sex wilt hebben, zet je het kind even op de gang.. Als het je relatie kan helpen.. Ik ben misschien ee beetje grof, maar tja, drank he.. enne, doe gewoon, dan doe je al gek genoeg, sla niet ineens door, dat kind overleefd een dagje minder aandacht wel! Ja joh, kind ff op de gang.
Heeeel herkenbaar. Dochter is nu bijna 7 maanden en de keren dat wij het hebben gedaan is op 1 hand te tellen.

Ik ben al aantal maanden gestopt met borstvoeding, maar libido is nog niet teruggekomen...

Erg vervelend voor mijn man, maar ja, zin maken heb ik niet zoveel mee.

Enne half 11, bij mij is het eerder 9 uur dat ik al slaap... (op werkdagen)

Tja, soms word ik gek van al dat 'moedergedoe'... Het is kind voor en kind na.. Zelf geen moeder, maar ben blij dat ik lekker kan sexen zonder mijn kind in het achterhoofd. Soms wel lullig gedacht, maar ik vind soms dat 'mama's van nu' ineens veel meer problemen hebben dan 'mama's van vroeger'. En dat vind ik irritant. Ik bedoel: wees blij dat je een kind hebt, tja, dat de sex er dan bij inschiet, dat is te wijten aan hoe jij het zelf op vat. Kind voor en kind na, dat komt niet ten goede van jezelf. Sorry dat ik het zo grof breng, maar kinderen zijn niet het wonder van de wereld, 100000000000 zijn je voorgegaan, so what, just have sex, doe gewoon alsof je geen kind heb, en als je sex wilt hebben, zet je het kind even op de gang.. Als het je relatie kan helpen.. Ik ben misschien ee beetje grof, maar tja, drank he.. enne, doe gewoon, dan doe je al gek genoeg, sla niet ineens door, dat kind overleefd een dagje minder aandacht wel!
oeff fijn te lezen dat ik niet abnormaal ben!

Heb ook sinds de geboorte van de 2e totaal geen zin meer in poespas in bed.

Savonds ben ik gebroken van het zorgen voor 2 luierdragers, dus wil ik slapen! Daarbij komt ook nog dat de baby nog steeds naast mijn kant slaapt. Ook niet echt bevorderend natuurlijk....

Ik dacht dat mijn libido gewoon voor altijd verdwenen was, (uitgeperst?? )maar dit forum geeft mij weer hoop! misschien komt het toch terug? Zal fijn voor mijn man zijn!

Denis, moeders van vroeger hadden zeker weten ook deze problemen, maar hadden toen nog geen forum om als uitlaatklep te gebruiken.
Zijn er ook moeders die de babytijd al een tijdje achter de rug hebben, en kunnen beamen dat het goed komt? En eventueel wat ze ervoor hebben gedaan?

Syl_G ik bemoei mij even met je topic, vind je niet erg hoop ik

Tja, soms word ik gek van al dat 'moedergedoe'... Het is kind voor en kind na.. Zelf geen moeder, maar ben blij dat ik lekker kan sexen zonder mijn kind in het achterhoofd. Soms wel lullig gedacht, maar ik vind soms dat 'mama's van nu' ineens veel meer problemen hebben dan 'mama's van vroeger'. En dat vind ik irritant. Ik bedoel: wees blij dat je een kind hebt, tja, dat de sex er dan bij inschiet, dat is te wijten aan hoe jij het zelf op vat. Kind voor en kind na, dat komt niet ten goede van jezelf. Sorry dat ik het zo grof breng, maar kinderen zijn niet het wonder van de wereld, 100000000000 zijn je voorgegaan, so what, just have sex, doe gewoon alsof je geen kind heb, en als je sex wilt hebben, zet je het kind even op de gang.. Als het je relatie kan helpen.. Ik ben misschien ee beetje grof, maar tja, drank he.. enne, doe gewoon, dan doe je al gek genoeg, sla niet ineens door, dat kind overleefd een dagje minder aandacht wel!Lijkt me heel verstandig dat jij geen kinderen hebt als je er zo over denkt. Hier ook iemand zonder kinderen, maar wél iemand met logisch verstand... zou het kunnen dat de mama's van tegenwoordig nu eenmaal veel opener en vrijer praten over wat ze bezig houdt (waaronder hun seksleven) in tegenstelling tot vroeger? Toen vrouwen dit soort zaken nog niet openlijk bespraken én er geen digitale forums waren...?
Peas on earth!
quote:framboos81 schreef op 15 november 2008 @ 11:14:

oeff fijn te lezen dat ik niet abnormaal ben!

Heb ook sinds de geboorte van de 2e totaal geen zin meer in poespas in bed.

Savonds ben ik gebroken van het zorgen voor 2 luierdragers, dus wil ik slapen! Daarbij komt ook nog dat de baby nog steeds naast mijn kant slaapt. Ook niet echt bevorderend natuurlijk....

Ik dacht dat mijn libido gewoon voor altijd verdwenen was, (uitgeperst?? )maar dit forum geeft mij weer hoop! misschien komt het toch terug? Zal fijn voor mijn man zijn!

Denis, moeders van vroeger hadden zeker weten ook deze problemen, maar hadden toen nog geen forum om als uitlaatklep te gebruiken.

!! en voor jou !!

Lees hier wel veel dat het vooral belangrijk is voor de man om het weer terug te krijgen, snap wel dat jullie je man niet teleur wilen stellen maar het is toch ook voor jullie eigen genot?

Ben zelf geen moeder, maar vroeg het me ff af..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven