November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Voor iedereen dus wel gezellige paasdagen geweest als ik het zo lees. Ik heb met zussie heerlijk in de Efteling rondgewandeld en een boel attracties gedaan. Was niet eens erg druk (wat ik wel snap met de entreeprijzen: 28 euro p.p. + 8 euro voor de parkeerkaart!). Heerlijk weer trouwens!

Luiers: Leon draag al een hele tijd 4+, wat op zich prima bevalt.

Hij houdt zich ook altijd redelijk koest bij het verschonen, wat ook wel heel fijn is als ik jullie poepverhalen lees. Zindelijk? Zal hier nog wel even duren.

Mijn boefje zat vanmiddag met water te spelen toen we bij zijn tante en neefjes waren: kletsnat van top tot teen en vies! haha, heel erg naar voor een moeder die niet van viezigheid houdt. oef!
Ha ziejewel die Qtie is echt de koningin van onze kindjes, knap hoor, een plas op het potje. Jammer dat je er niet bij bent Q. Wat betreft je kolf, lief dat je aanbood dat ik hem kon overnemen, maar het is niet meer nodig. Ik begin goed te wennen aan Medela en vind het stiekem wel een beetje relaxed dat ik niet hoef te knijpen

Ik heb trouwens geen enkele illusie dat Seppe snel zindelijk is, volgens mij heeft hij geen idee wat sluitspieren zijn, maar het gaat mij ook om de associatie. Ik wil het boek Je baby op het potje halen.

Vana, leuk zo'n shirtje. Heb je je nordiccottonbestelling al binnen? Is ze nu net zo knap als Suri?
Chica, hoe is het nu met Anniek?

Lizzie, Seppe heeft de hele middag met het zoontje van mijn baas in zo'n Hemabadje geplonst. Hou je echt niet van rotzooi? Lijkt me lastig met een peutertje.

Mijn baas kwam trouwens met een idee waardoor ik niet meer terug hoef naar Amsterdam. Hij noemde het 'elegant ontslagen worden'. Als ik het goed begreep wordt ik dan in de ww gedaan met een aanvulling van het bedrijf voor drie maanden zodat ik er kwa inkomsten niet op achteruit ga. Ze mogen me natuurlijk officieel niet ontslaan. Ik heb een fulltime contract en mijn vervangster wil wel graag blijven en zij willen haar houden en ze werkt maar 28 uur. Ik snap wel dat het bedrijf dit een leukere oplossing vind dan dat ik weer bij ze terug kom voor een maand en daarna wegga omdat ik een andere baan gevonden heb. Wat zouden jullie doen?
Hier ook prachtig weer eerste paasdag! Jeetje Origineel, zat je net in een wolkengebiedje!

Verder een heerlijk paasweekeinde gehad, lekker gerommeld in en om huis met Bintje, ik ben op zaterdag lekker naar een vriendin geweest terwijl Vriend zich bezig hield met Bintje en hond bij zijn ouders thuis. Lekker gewinkeld en gegeten en bijgepraat. 1e Paasdag naar een familiebijeenkomst van Vriend's familie, alwaar Bintje de allerjongste was en dus over aandacht absoluut niet kon klagen. Ze vond het ook allemaal prachtig: de grote kinderen die aan het voetballen waren, de honden die er tussendoor liepen en alle lekkere hapjes die op de tafels stonden. En als hoogtepunt een groot paas"diner" met véééé'l eieren: gebakken, gekookt, scrambled.... Bintje is dol op ei! Verder veel in onze tuin gespeeld, in de nieuwe zandbak en met haar bal ("bálllll"). En veel, heel veel gelopen. Gut, wat gaat dat ineens snel! Wel lekker, want ik wil graag schoentjes voor haar kopen, maar wil wel even wachten tot ze echt goed loopt. Nu kruipt ze nog veel, en aan de staat van haar slofjes en knieen te zien slijt de boel als een dolle!!

Hmm, van mij mag het zo lekker weer blijven!!

Chica, wat fijn dat het achter de rug is! En ik snap heel goed dat je het moeilijk vond, tuurlijk, als ze gaan lopen snijden in je kind!! Heel veel beterschap met je meisje, hopelijk heeft ze niet al teveel last van de naweeen van de operatie en is ze hierna een stuk minder vaak ziek!!

Woordenschat: is hier niet zo heel groot. Een stuk of 15 woorden denk ik. Ze maakt ook niet echt aanstalten om er woordjes bij te leren, maar dat zal nog wel komen. Meerdere woordjes combineren zit er al helemaal nog niet in, wat goed dat ze dat bij jullie wel al doen zeg!

Luiers: ik gebruik nog steeds de gewone pampers maat 4, en heb echt bijna nooit last van doorlekken of andere problemen. Dus voorlopig nog maar geen broekjes of active fit zo te lezen. Potje hebben we in huis, maar zijn we nog niet mee bezig. Geen haast, dat komt wel denk ik. Vooralsnog kan ze nog geeneens poep zeggen, laat staan aangeven wanneer ze het doet

En hier ook al een keer poep onder de douche, inderdaad gatver!! En natuurlijk niet keurige drolletjes, maar een soort koeienvlaai-achtig plakaat dat eruit geveegd moest worden en uit elkaar viel enzo..... Jéch!

Ibbel, de Vans zijn heel erg cool! Ik zou er bijna een jongetje bij willen, maar heb besloten over een poosje gewoon voor Bintje coole meisjesVans te bestellen

En Vana, ik wil ook voor van de zomer zo'n UV shirtje/pakje voor Bintje, lijkt me ideaal met zwemmen en buiten spelen enzo. Havaianas klinken ook heel leuk, eerst maar eens zien hoe goed Bintje straks kan lopen.....

Q, wat goed! Q-tie is dus zo goed als zindelijk!? Mooi, dan kunnen we straks allemaal bij jou terecht voor tips en uitleg. Maar wel knap van d'r hoor, op het potje! Jammer dat jullie niet kunnen de 25e, volgende keer weer hoor!

Nog een moment: ik deed boodschappen met Bintje, en kocht krentebollen. Al bij de kassa werd ze een beetje gek, "díe!" omdat ze een bol wilde, dus bij het inpakken van de boodschappen gaf ik haar vast een halve. Toen we de winkel uitliepen had ik mijn handen vol aan het sturen van het karretje, dus boog wat voorover om ook een hapje van haar bol te nemen. Eerst keek ze me stomverbaasd aan, toen bood ze me met een grote lach haar bol aan voor een hapje. Waarna ze me na elke hap die ze zelf nam haar bol weer aanbood, met een "máma!?" erbij....
Oh nee meisjesVans wil ik oooook (geld is op deze maand) en zon pakje met UV werking zoek ik al vanaf vorig jaar zomer in Indonesie. Waar had jij die van jou vandaan dan?????

Anniek slaapt nu lekker en was om 6 uur helemaal uitgeput. Logisch natuurlijk. Heb nog wel paracetamol gegeven dus ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt. En dank je voor jullie medeleven, het was inderdaad voor mij ook best zwaar. pfff al die emoties op zon dag. Lastig hoor.

Zindelijk? Qtie op een potje? Wat goed zeg. Men daar heb ik nog niet eens bij nagedacht (heb ook geen potje in huis). Poep kan ze niet zeggen en ze geeft het ook nog niet aan. Jeetje en 10 woorden kan ze volgens mij ook nog niet hoor. Ze vertelt alleen nog hele verhalen in babytaal. Al hoor ik er wel steeds meer. Soms denk ik ook dat ik niet zo goed oplet haha.

O: JIJ???? EN OEI IK GROEI (moest ik even schreeuwen van verbazing) jij was toch fel tegen dit boek en vond de sprongen toch allemaal onzin?

Luiers: Hier de 4+ en snachts de 5 (tegen poep doorlekkers) gewoon babydry (dus o dat ze die gebruiken is helemaal niet gek hoor). Actifit neemt inderdaad meer op, maar zijn me nog gewoon te duur. Broekjes zijn hier nog lang niet nodig, ze blijft nog gewoon lekker rustig liggen bij het verschonen.

Ibbel: hmmm moeilijk verhaal, ik zou het even laten checken door een jurist ofzo, of iemand die verstand heeft van arbeidsrechten, want het klinkt wel goed, maar ik weet het gewoon niet zeker.

Binti: aaahhhh jij hebt altijd lieve smelt verhalen over Bintje. Zo leuk.

Jammer dat je niet komt Q, we gaan jou en Qtie zeker missen maar lekker aandacht voor elkaar is veel belangrijker.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh Tesstannetje

Lizzie: hihi kan je echt zo slecht tegen vies worden? Heerlijk juist, hoe viezer, hoe meer lol (relatief gezien dan he) van mij mag ze kliederen hoor. Kleren en alle andere dingen zijn allemaal weer schoon te maken toch?
Ibbel, wel oppasssen hoor, want het is wel een leuke regeling maar daarna heb je nergens recht op, of je moet heel zeker weten dat je wel een baan kan vinden dan is het mooi meegenomen.

Chica, heftig hoor, kan me je weekdierengevoel wel voorstellen. Hopelijk heeft het allemaal geholpen en heeft ze niet zoveel last meer.

Uv shirt, ik wilde ze ook voor de vakantie, maar bij mij werden ze afgeraden omdat ze dan zelf geen pigment aanmaakt. Gewoon zeer vaak insmeren en met een hoge factor. Vind het wel lastig, want zoals afgelopen weekend heb ik er niet aangedacht om dr in te smeren, maar had waarschijnlijk toch wel gemoeten.

Potje, ik heb nog geen potje, klinkt wel erg goed hoor Q. Lijkt me wel erg makkelijk als ze zindelijk is.

Crocs, mn vader had nepperds meegenomen van vakantie en van het weekend heeft ze aangehad, ze loopt er prima op. Alleen heeft ze afdrukken van die gaatjes die bovenop zitten in dr voet. Zouden ze dan te klein zijn of komt dat van het heen en weer bewegen van de voet met lopen enz.

Luiers, hier nog 4+, mn schoonmoeder gaat navragen of die aanbieding ook telt met verschillende soorten, want dan is het mooi geregeld.

Voor de rest is amber redelijk te genieten, het kan soms zomaar omslaan. En ze is nu steeds om 21 uur wakker en na een paar x troosten slaapt ze wel weer verder. Vlekjes zitten nu ook op dr rug. Maar het zijn meer spikkels, kan via google niet vinden wat het is. De koorts is weer weg, misschien lichte verhoging nog, maar het is drama om de temp te meten.
Hahaha, ja, Qtie is helemaal zindelijk hoor. We hopen dat ze het vannacht ook drooghoudt. Kan ze morgen gewoon in de onderbroek die ze nu aanheeft op de fiets naar de universiteit.

Ze kwam vandaag trouwens met haar eerste schuttingtaal. Dénk ik althans, ik zal eens op de creche vragen of ze dat woord daar gebruiken. Mijn decolleté hing iets te ver open (maar ja, thuis, dat zou niet uit mogen maken). Wijst er opeens een priemend vingertje mijn kant op en spreekt mijn schatje de legendarische woorden "Tietúh! Báh!"

Ik denk, nee, ik hóóp toch echt dat ik dat verkeerd verstaan heb!

Lizzie, mijn moeder kon niet tegen plak, dus die liep altijd te slepen met natte washandjes e.d. Je bent dus niet de enige. Ik heb er zelf gelukkig minder last van (Qtie mag gewoon d'r brood met d'r handen eten, ook bij appelstroop), maar van mijn moeder moet dat dan met de vork.

Hoe doen de anderen hier die geen tuin hebben dat trouwens met naar buiten gaan? Ik wil met het mooie weer natuurlijk graag naar buiten, maar Qtie maakt momenteel middagdutten van 3 uur. Heb vanmiddag dus de hele middag duimen zitten draaien voor het open raam tot ze wakker werd en toen ze eenmaal wakker werd, was de zon al bijna weer weg...

Ibbel, fijn voor je dat je aan de elektrische kolf begint te wennen! En voor wat betreft je werk: daar kan ik je helaas geen advies over geven. Ken je niet iemand die werkzaam is in P&O ofzo? Het klinkt inderdaad wel aantrekkelijk, dus ik kan me voorstellen dat je de optie wilt onderzoeken!
Maar Misty als ze dan geen pigment aanmaken door zon shirt waarom dragen ze dat dan allemaal in australie enzo. Alleen maar vanwege het gat???? kan me niet voorstellen, eerlijk gezeg vind ik de zon schadelijker dan het geen pigment aanmaken.

Misschien zeggen ze dat omdat ouders anders wel heel makkelijk worden en helemaal niet meer smeren ofzo???? Ik denk dat landen waar zo vaak de zon schijnt er toch iets meer vanaf weten dat wij hier in dit regenachtige kikkerlandje. Of hebben we die shirts juist niet nodig hier omdat de zon helemaal niet fel is? Nou ja, weet het echt niet, maar ga er lekker toch een paar aanschaffen

Maar waar moet ik ze dan aanschaffen?
Temperaturen doen we hier ook niet meer, Misty. Ze moeten het maar doen met een "ze voelt wel erg warm aan".

Beterschap voor Amber!

Oh en het potje hebben wij aangeschaft toen we voor Qtie een plasje in moesten leveren voor onderzoek naar blaasontsteking. Haar billen lagen helemaal open van de luieruitslag, dus no way dat ik daar een sticker op ging plakken. Vandaar dat we het dus maar met een potje gedaan hebben. We hebben haar erop gezet en net zo lang gewacht tot ze een plas deed. En dat werkte.

Overigens liet ze vanavond na het bad ook weer netjes haar plas lopen toen ze op het potje zat, dus ik denk dat ik toch ga proberen om dit door te zetten. Mocht het aanslaan, dan is het mooi meegenomen natuurlijk!
Chica, ik heb ook wel eens gelezen dat zonnebrillen voor kinderen juist de kans op oogkanker vergroten, omdat de ogen niet meer gewend raken aan een normale dosis uv-straling. Iets dergelijks kan ik me ook bij die shirts voorstellen. Die ontdekking deden ze overigens juist in een zonnig deel van Amerika, waar alle baby's "gewoon" een zonnebril dragen.

Ik heb zelf ook uv-werende kleding (voor op vakantie, voor bergwandelingen: de zon is in de bergen een stuk feller). Voor Qtie zou ik het persoonlijk niet nodig vinden, maar ik kan me voorstellen dat als je het wél nodig vindt, je het alleen gebruikt als de zon op z'n felst is. Volgens mij werd dat voor de zonnebrillen ook aangeraden.
Geen idee hoe het zit, ik weet niet of de huid dan een totale schok krijgt als het dan wel een keer in de zon komt. Of moet je dan je hele leven in die uv shirts lopen?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je in australie en dat soort landen een stuk voorzichtiger ben. Dan zou ik het ook kopen.

En wat vrienden van me zeiden die hadden het gezien op vakantie, dat zo'n kindje dat shirt de hele dag aanhad en dus veel minder snel opdroogde en het een stuk kouder had.

Maar goed, ik heb het ook alleen maar van horen zeggen.

http://www.odiezon.nl/index1.html

http://www.jako-o.nl/prod ... etail=on&mb_v301_ch=6356f

Ok, ziet er toch wel erg leuk uit. En als je op de kwf site kijkt, raden ze het ook aan. Dus misschien toch wel handig.
Whaha Q, dat zou fijn zijn, een zindelijk Qtje! Die eerste keer had toeval kunnen zijn, maar nu ze het ook een tweede keer heeft gedaan.... Wie weet. Zou wel bakken vol met geld schelen (waar je dan weer babyVans en UVshirts enzo van kunt kopen ).

Chica, ik hoop zo voor jou en Anniek dat de ingreep effect heeft en dat Anniek nu voor altijd verlost is van vervelende ontstekingen en dergelijke!

Ibbel, lastig dilemma.... Ik neem aan dat als je nog geen baan hebt je ook niet meer naar je oude werk op en neer gaat reizen, en dan zou je ontslag moeten nemen en sta je helemaal met lege handen. Geen idee wat nu wijsheid is.

Ik heb het idee dat ik ondanks een mirena spiraal wel gewoon een eisprong heb, maar dat een eventueel bevrucht eitje dan afgestoten wordt ofzo. Ik heb nu ook alweer de hele dag krampen en heb een opgezette buik. Of het speelt zich allemaal in mijn hoofd af, dat kan ook . Maar ik ging er vanuit dat doordat de mirena hormonen afgeeft je ook geen eisprong meer hebt???
Tess, dat had Esbabe dus ook een paar keer. En daarom heb ik heel lang gedacht dat ik geen spiraaltje wilde. Ik was net zover dat ik inmiddels er wel een wilde, maar door jouw verhaal ga ik toch weer twijfelen. Ik wil geen eisprongen met eventuele bevruchtingen die dan weer niet kunnen innestelen.

Over mijn werk... Ik zou als ik geen andere baan vind wél naar Amsterdam teruggaan, met alle stress rondom reistijden en kolven vandien... Vandaar dat ik het misschien wel een leuke oplossing vind. En ik zal met mijn intellect tegen september toch wel een baan gevonden hebben hier...

Origineel, jij hebt verstand van ww en kinderopvangtoeslag. Heb je daar dan nog wel gewoon recht op?
Tess, wat ik ervan begrepen hebt, kán je eisprong wegblijven, maar het hoeft niet. Een Mirena maakt verder het slijm van je baarmoedermond ondoordringbaar, dus de kans op bevruchting neemt überhaupt al af. En als die twee dingen dus niet gewerkt hebben, dan is optie 3 pas dat een eventueel toch bevrucht eitje inderdaad niet in kan nestelen. Maar dan ben je wel al een paar stappen verder dus.

Ibbel, je hebt recht op kinderopvangtoeslag als je in dit kalenderjaar gewerkt hebt. Als je alleen WW hebt, dan dus niet. Wat je uit zou moeten zoeken, is of je recht op de toeslag hebt als je (alleen) zwangerschapsverlof hebt.

Maar hoe dan ook: als je vóór 31 december 1 dag werkt, dan heb je al recht op de toeslag. Nou, voor 31 december 1 dag werken moet te doen zijn, toch?
Kijk anders even op www.anticonceptie-online.nl voor de uitleg over de werking van de mirena.
Ibbel; als je officieel ontslagen word heb je wel recht op ww..als je vrijwillig opstapt volgens mij niet. Het aanbod klinkt wel aanlokkelijk op zich. Ik zou wel proberen met het oog op de recessie om er 5 a 6 maanden aanvulling uit te slepen op je ww. Ik denk dat dat niet meer dan realistisch is. Overigens is er een regel volgens mij die aangeeft dat je recht hebt op een maandsalaris voor ieder jaar dat je bij de baas gewerkt hebt op het moment dat je ontslagen word. Ben je lid van een vakbond? Die kunnen dat anders voor je uitzoeken.

ff verder met werken
Qwertu, dank voor je uitleg. Ik heb half januari zwangerschapsverlof gekregen, dus voor die tijd heb ik gewerkt, officieus dan, want ik heb toen vakantiedagen opgenomen. Maar ja, dat is voor de wet gelijk aan werken.

Lala, ik zou dan officieel ontslagen worden dus ww is wel aan de orde. Lid van een vakbond? Zijn er nog mensen die dat doen dan??
Ben nog nooit lid geweest van een vakbond haha. Ik vind de optie er 5 a 6 mnd uitslepen wel een goede, dat zou je in ieder geval moeten proberen. Hoe lang werk je al voor deze werkgever? En pas op: want de ontslagregeling is aangepast. Je krijgt nu vele malen minder, ik dacht een halve maand per kalenderjaar. Dit omdat ze zeggen dat je met jou leeftijd op de arbeidsmarkt nog goede kansen moet hebben.

Je moet toch in de maanden dat je aanvulling krijgt wel een baan kunnen vinden? Ik weet het, het is recessie maar dan nog toch? En hoe kun je het rooien als je alleen nog maar WW krijgt Ibbel? Kan je het dan ook nog eventueel een paar maanden uitzingen? WW is toch 70% van je laatst verdiende loon? Of zit hier ook weer een maximum aan vast? Ik zou dat ook even utzoeken hoor.

Ik zou het echt geen optie vinden om weer naar Adam te gaan als ik jou was, dat hou je nooit vol. Dan zit je er toch ook niet gemotiveerd? Zou je dat echt kunnen?

Over werk gesproken. Zie net dat een collega en mijn baas naar mijn klant zijn. Zonder dat ook maar even te melden aan mij. Hij zou het van me gaan overnemen maar nog niet eens even een mail, of sms of belletje dat ze vandaag een afspraak hebben. Gatver, krijg er weer zon naar gevoel bij. Zeker weer een nieuwe streek van mijn baas. Ze is terug van vak afgelopen Di. Ik heb haar toen gebeld en gesmst en voicemail ingesproken of ze me even terug belt. Maar nee hoor, niks gehoord. Heb toen maar een mail gestuurd dat ik woe en do vrij neem omdat Anniek naar het ziekenhuis moest en ze vandaag niet naar de opvang gaat. Heeft ze ook niet op gereageerd. Stom gezeik allemaal.

Morgen echt die rechtsbijstand bellen. Ik weet het, ik weet het, had het allang moeten doen maar heb geloof ik evn mijn kop in het zand gestoken.
Na een paar fikse vloeken en 10 minuten later ben ik weer terug op het forum. Vista vond het nodig zonder waarschuwing vooraf per direct mijn pc te herstarten......

Oke, test voor mijn geheugen, wat had ik allemaal al gelezen?

Chcia, hopelijk gaat het weer goed met Anniek. Even een paar daagjes afzien voor haar en jou en dan moet het toch zienderogen beter gaan.

UV shirt: lijkt me heel plakkerig en warm. Dan maar wat vaker insmeren.

Een zindelijke Qtie: ja, onze oudste geeft het goede voorbeeld

Ibbel, let je er wel op dat je officieel dus in de WW zit dan? Gaat dus wel van je periode af. En die ene dag werken: ons kdv gaf aan dat ik daar 1 dag mocht werken. Zoiets is er vast in jouw omgeving ook wel!

Binti, wat een heerlijke verhalen heb jij toch

Chica, wat een gezeik inderdaad zeg, op je werk!

Het is me niet gegund op mijn gemakje te schrijven. Ik heb wel alles gelezen, maar weer iemand aan de deur!

Even posten dus....
Nou, weer een volle diepvries.

Even nog over Neeltje, Dat kind is een nieuwe fase begonnen: alles wat nieuw is, is ENG!!! Afgelopen weekend is dat al klein begonnen, gisteren is het zeker doorgezet. Een bel op haar fiets: NEEEEE!!, een ijsje met hoorntje in plaats van in een bakje NEEEE!! En zovoorts... Tot en met een anders gekleurd lepeltje in haar bakje pap vanmorgen.

En dat alles is dus drama met een hoofdletter. Ons zonnetje kan even niet tegen veranderingen Hopelijk is deze fase snel afgelopen, want ik ben juist wel van de verrassingen en zo. En dan zo afgestraft te worden is niet leuk

Nou is de kat heel eng aan het hoesten, wat is dit voor een dag?
Een haarbal/grasbal van je kat? Ow...Neeltje nu al in de nee fase....das betijds.

Chica; ga nou eens bellen met de rechtsbijstand!!! Klotestreek van je baas zeg.

Ibbel; ja mijn collega's zijn nagenoeg allemaal lid van de vakbond (en mijn man ook). Ik dan weer niet..kan die 16 euro per maand wel beter besteden.

Hier ook even paniek..krijg net een afspraak binnen voor een tussentijdse evaluatie op mijn werk met pz en mijn baas erbij. Wat is in godsnaam een tussentijdseevaluatie en waarom krijg ik die? Ik heb al jaren geen functioneringsgesprek meer gehad en heb een vast contract en nooit eerder feedback gekregen dat er iets anders moet...dus in godsnaam wat willen ze evalueren? Willen ze me kwijt????
Lala, niet stressen! Waarschijnlijk hebben ze weer in een la een oud regeltje gevonden, waarvan ze vinden dat ze het moeten nakomen. Natuurlijk willen ze je niet kwijt, ben je mal!

Bij ons is een tussentijdse evaluatie een wederzijdse manier om te kijken waar we staan. Ik mag dan dus ook mijn mening over baas/bedrijf/collega's geven. Een functioneringsgesprek is dan een richting, alleen maar een beoordeling dus.

Relax, wacht even af hoe het eruit gaat zien, dan kun je altijd nog stressen.

Dank je wel voor de tip van de dodie, trouwens. Deze speen lijkt inderdaad de gouden greep!
Lala, ik zou het gewoon even vragen. Wie weet is er nieuw beleid dat ze iedereen tussentijds gaan evalueren ofzo en dan zit je je druk te maken om niks.

Origineel, dat is wel vervelend, zo'n fase. Gelukkig gaan fase's ook weer over .

Chica, als ik jou was zou ik het zo goed en zo kwaad als het kan even uit proberen te zingen op je werk tot je verlof en daarna op zoek gaan naar een leuke andere baan. Hoe is het met Anniek? Lekker geslapen?

Ibbel, gelukkig heb ik geen verstand van de WW, maar ik zou het in ieder geval heel goed uitzoeken allemaal! Op nare financiele verassingen zit je niet te wachten. En ik denk alleen maar dat ik bevruchte eitjes heb gehad hoor, dat is heel iets anders dan dat het echt zo is. Verder bevalt mijn spiraaltje prima op het moment. Geen rare emotionele PMS pieken en zo goed als geen menstruatie.

Q, bedankt voor de uitleg. Het zou dus wel kunnen dat ik het me niet alleen maar inbeeld... Dat zou ik toch niet zo'n fijn idee vinden. Qtje nog op haar potje geplast?

Vanochtend toen ik naar mijn werk ging begon Tessje heel hard te huilen en wilde ze alleen maar bij mij zijn. Op het moment dat ik mijn schoenen en jas aandeed kwam zij ook met haar schoenen en jas en wilde die perse ook aan. En het was drama toen ze begreep dat ik toch echt in mijn eentje wegging. Terwijl papa gewoon thuis is! Dit heb ik nog nooit meegemaakt, Tessje is een papa's kindje pur sang, en dan nu ineens niet thuis willen blijven bij papa??? Eerlijk gezegd deed het mijn mama-ego wel een klein beetje goed, ben ik toch net zo lief als papa .
Mirena beviel mij trouwens ook goed hoor! Dat van de bevruchte eicellen is een kleine kans geloof ik. Maar is er wel. De voordelen van de mirena vind ik errug groot overigens! Bij mij gaat er na deze zwangerschap zeker weer een in!

Stress op werk is weer over..precies wat jullie zeiden...ze hebben ergens een regeltje gevonden en gaan nu iedereen oproepen voor gesprekken. Heb even pz gebeld en uitleg gevraagd .

Verder echt een K*T middag. Heb vanmiddag een aanrijding gehad. Ik sloeg linksaf bij het stoplicht wat voor mij op groen stond, rijd er ineens een auto op mijn rechtervoorkant in die met 50/60 km per uur door rood is gereden. Gewoon het hele stoplicht niet gezien zei die mevr. en vertelde er even bij dat dit haar 3e ongeluk in een jaar was...afpakken dat rijbewijs zou ik zeggen. Politie gebeld, zelfs ambulance is nog even geweest om mij na te kijken en gelukkig op wat spierpijn na en een heleboel schrik heb ik niks. De auto staat al bij de schadehersteller en de schade is minimaal 2000 euro als de auto niet total loss verklaard word zei die man. En ik mag gezellig in een klein koekblikje rondtoeven de komende week ofzo. Gelukkig is de ergste schrik nu voorbij en voelde ik de baby in mijn buik zonet schoppen, dus ik weet weer even zeker dat die het nog doet...pffff. ik had vandaag gewoon in bed moeten blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven