November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Hier was het ook stralend weer. We zijn naar de schaapskooi gegaan hier in de buurt, met een speeltuin erbij. Seppe vond het geweldig, frisbeeen met opa en papa, voetballen...

Paaseieren zijn hier wel in huis, en we eten ze ook op, maar we verstoppen ze niet, ja in onszelf. Seppe speelt zelf trouwens wel eens verstoppertje, gaat ie om een hoekje staan kijken of we hem wel zien .

Gister heb ik Oei ik groei er bij gepakt en alles wat er bij 17 maanden stond was spot on. En wat er bij 5 weken stond trouwens ook.
Hi, iedereen lekkere paasdagen gehad! We hebben het behalve O allemaal erg getroffen met het weer volgens mij. Van mij mag het wel zo blijven, bevalt me erg goed.

Wel sinds vandaag een ziek meisje met 39.2 koorts alleen maar op schoot willen hangen, maar ik zag ook een hoektandje zitten, ik weet niet of ie al door was maar anders is ie er bijna. Dus dat zou een hoop verklaren in combinatie met die 17 maanden sprong misschien.

Gister hadden manlief en ik het erover dat ze steeds ondeugender wordt, steeds nog ff wat uitproberen. Soms moet je echt je best doen om niet te gaan lachen, zo'n portret is het.

Chicam beterschap, klinkt niet best.

Eieren zoeken, hier ook nog niet aan, ze mag toch nog geen chocola van ons en om nu allemaal eieren te gaan koken had ik ook geen zin in.

Q, heerlijk die verhalen!

Luiers, is er al iemand over op de luierbroekjes? Bij de makro zijn vanaf morgen weer de luiers in de aanbieding en normaal koop ik dan gelijk 3x3. Maar ik ben bang dat ik ze halverwege niet meer gebruik omdat we overgaan op die luierbroekjes. En om nu al gelijk zoveel broekjes te kopen, vind ik ook niet handig.
Misty, je hoeft toch niet allemaal dezelfde luiers te kopen? Je kan toch ook de helft gewone luiers en de helft broekjes ofzo?

Haha, jullie denken toch niet dat we Tessje helemaal hebben volgestopt met chocolade paaseieren??? Die eitjes waren niet om op te eten (voor Tessje dan, wel voor ons), maar alleen om te zoeken .

Hmmm ik moet strijken. Tot morgen!
Misty, ik koop ook nooit 3x hetzelfde hoor. Overdag draagt Qtie steeds vaker broekjes. 's Nachts (en als ze wil blijven liggen op het aankleedkussen ) gewone luiers. Gewone luiers zijn een stuk goedkoper dan broekjes, dus ik probeer nog wel altijd gewone luiers. Sowieso zul je die voor 's nachts nog wel een tijdje nodig hebben, neem ik aan.

Overigens, we hebben haar vanavond met z'n tweeën in bedwang moeten houden om een poepluier te kunnen verschonen.

Verder heeft het meisje de halve dag verslapen, dus van het mooie weer niet zo veel gezien vandaag. Om half vijf werd ze wakker van haar middagdut! We hebben nog net even een rondje op de fiets kunnen doen. Voor het eerst, voor Qtie. Ze vond het gelukkig leuk, dus dat kunnen we vaker doen.
Q, Seppe is echt een monster als ik hem wil ontdoen van zijn stankluiers. Ik moet soms grof geweld gebruiken. Niet leuk. Hij werpt zich ook steeds bijna van de commode af. Afdrogen na het douchen doen we tegenwoordig ook maar staand. En dan inderdaad een luierbroekje aan.

Gister lag ie in een deuk omdat hij zand vanuit de bloembakken op de grond aan het gooien was. Over ondeugend gesproken... O, en hij heeft ontdekt dat hij de triptrap als opstapje kan gebruiken naar de bank, boekenkast en verder alles waar hij niet aan mag zitten en we daarom naar hogere regionen hadden verplaatst. pfff.

Maar, toch blijft ie een lieffie. Gister zijn we met zn tweetjes gaan fietsen langs de IJssel en hij benoemde alle dingen waar hij de naam van wist, koe, woef, opa en daarna hebben we een softijs gegeten bij een speelplaatsje.
Q, wat gemeen! Hier was het de hele pasen niet echt mooi weer. Neeltje heeft bij mijn ouders even buiten kunnen spelen omdat die een tuin op het zuiden hebben. Maar verder, brrr. Lijnes, zou het lokale dichte bewolking met regen boven mijn stad geweest zijn? Want ik las op teletekst inderdaad ook dat hier dikke bewolking was en de rest van Nederland heerlijk weer. We hadden dus gewoon weg moeten gaan.....

Maar wat een schattige Qtie zeg

Eieren zoeken: neeltje heeft haar eitjes met de hulp van papa gevonden. Maar die man heeft zelfs moeite gehad met de eitjes die gewoon op haar stoeltje of keukentje lagen. Mannen! Hier dus niet in de tuin verstopt, vanwege het weer.... Ik snap er niets van, dat het bij ons pas laat in de middag mooi werd. Echt, alleen gisteren hebben we eerder buiten kunnen zitten. Maar toen heeft Neeltje bijna de hele middag geslapen en moesten we daarna nog naar mijn schoonouders.

Neeltje heeft 1 ei mogen opeten. Dat is ook het voordeel van deze leeftijd: het zoeken is leuker dan het resultaat, dus de rest heeft mama weer vakkundig achterover gedrukt. Heeft het bezoek de aankomende weken ook wat lekkers bij de koffie

Chica, beterschap!! Het heerst blijkbaar inderdaad. Bah voor je zeg.

Luiers: ik koop nog steeds luiers, ik ga pas aan broekjes denken als ze een paar weken loopt. Nu vind ik de luiers nog veel te gemakkelijk. En ik koop nu 5 en 3

Fietsen: ik heb dus al 2 jaar niet kunnen fietsen ivm baby en zwanger. Gisteren wilde ik even wat halen op de fiets: banden volledig poreus. Dus dat wordt eerst nieuwe banden. Maar goed, dit jaar kan ik nog niet fietsen (weer baby ). Volgend jaar gaat alles in de revisie en fietsen maar!

Conversatie: gisteren had ik even niets te doen. Ben ik voor de grap even gaan tellen wat de woordenschat van Neeltje is. Zonder de dierengeluiden (ca. 15 stuks) kom ik op ruim 80 woorden !?!?!?! Ze moet er volgens mij volgens het boekje 10 kennen of zo? En ze maakt zinnen van 3 en 4 woorden. Dat hoort volgens oei ik groei bij 21 maanden. Eh, hebben wij een wonderkind? Gelukkig loopt ze nog niet Dus een half jaar achter met lopen, een half jaar voor met woorden, check
O, en zo heb je toch een gemiddeld kind . Wel heel knap hoor, al drie en vier woords zinnetjes! Tessje is net bezig met twee woorden achter elkaar. Ik heb nog niet de moeite genomen om te tellen, maar in ieder geval veel meer dan 10. En elke dag komen er momenteel weer woorden bij. (Gisteren jasje 'jaje' en de naam van een tante.)

Ibbel, dat is genieten met je grote oudste even een rondje fietsen en een ijsje eten!

Sorry meiden, de tuin lonkt, dus dit was het voor vandaag.
hee knap hoor Neeltje!! Ik betrap Raf soms op een 3-woord zinnetje maar dat is dan zoiets als 'daa paajd ihihihih' dus nog niet met de gangbare 3-woordszinstructuur.. Hoeveelheid woordjes heb ik ook niet geteld maar ook Raf zit allang boven de 10. De arts op het CB zei bij de 14maanden-controle dat ze naast papa en mama op dat moment nog 2 andere woorden (of klanken) zouden moeten gebruiken.

Haha die Seppe, ik ben heel benieuwd wat hij en Raf de 25ste allemaal gaan beramen.... Q kom jij ook?? Of laat je dit keer voorbij gaan??

Wat is er eigenlijk bij het 17maanden sprongetje??

Broekjes begin ik (nog) niet aan, zolang het mij lukt om Raf (met gevaar voor eigen leven en wrede poepaccidenten) met een gewone luier te bedienen spaar ik toch een hoop geld uit. Wat niet weet wat niet deert...Ik heb trouwens voor Raf nog steeds luiermaat 4, is dat raar?? Die gaan toch tot een kilo of 18 of zo??

Vanmiddag moet ik de 2 grootsten hier voorzien van nieuw schoeisel dus dit zal het wezen voor vandaag van mij.. Veel plezier allemaal vandaag!!
hoi!

Lijnes, ik heb voor Neeltje sinds een week of 2 maat 5. In de hoop dat het was zou besparen, want ze had zoveel doorgelekte poepbroeken. Maar helaas, afgelopen week had ze er weer diversen, gisteren op het kdv 2 doorgelekte. Maar ja, daar gebruiken ze baby dry. Daar snap ik niets van. Die lekken al door als je ernaar kijkt! Maar goed, ook ik trof dit weekend met de active fit een meisje aan met poep onder haar oksels. Dus wat ik dan moet doen? Haar helemaal inpakken lijkt me het beste. Of met zindelijkheidstraining beginnen. Zou dat kunnen, voor ontlasting al?

Succes met de schoenen voor de kids!

Gelukkig was het hier gisteren ook mooi weer!! Ik snap er niets van hoor, dat jullie eerste paasdag zo'n mooi weer hadden. ik heb met een huilend Neeltje in de tuin in de regen gestaan om te laten zien dat ze echt niet naar buiten kon. Nu is het wel zo, dat je met een lopend kind eerder naar buiten kunt dan een kruipend. Op het moment vind ik het nog veel te koud voor haar buiten op de grond. Brrr, zou ze zelf zeggen

en sprongetje: IBBEL! jij bent van de sprongetjes, toch?

Strakjes een poging wagen om van ons alledrie een pasfoto te laten maken. Als ik volgende maand mijn paspoort verleng, mogen de kinderen er nog bijgeschreven worden. Scheelt een hoop geld!
Seppe heeft onder de douche gepoept! Driewerf gatver. Vanochtend vroeg stonden wij dus drollen te scheppen. Ik ga deze week in de bieb zoeken naar boeken over zindelijkheid. Dat ie in ieder geval het idee krijgt dat hem dat boven het hoofd hangt

Gisteravond heb ik deze blauwe vans besteld

Als het goed gaat komen ze morgen of overmorgen binnen. Maat 22, wij gaan Kickass de zomer tegemoed.

Mila is door de eerste apk van het cb gekomen. Ze is nu 56 cm en weegt 5050 gram. Wat een uk hè, vergeleken bij de groten.
BAH! Ibbeltje, als je a.s meet tips hebt over die zindelijkheidstraining hou ik me aanbevolen. Stoere schoenen!

En ja, wat een ukkie. Maar voor haar leeftijd wel al een flinke dame, toch? Ze is nu toch een week of 5? Ik vond ons ventje bij 8 weken met 5500 gram al een reus, maar jouw meisje wint het
hihi heerlijk drollen op lege maag... lollig die schoentjes..

Denk je echt dat Seppe al toe is aan zindelijkheidstraining ?? Zou best kunnen hoor ik heb geen idee. Weet alleen maar van mijn 2 grote dat Madelief met 2 en een half dag en nacht zindelijk was en dat ik daar dolblij mee was. Tijn was later... Ik heb er overigens niks voor gedaan ging vanzelf.

Raf zegt het nu wel als ie gepoept heeft (mocht ik dat ooit kunnen missen) maar volgens mij heeft ie echt nog geen controle over wel/niet plassen/poepen. Hij piest wel vaker in de badkamer op de grond maar nog geen poep hier...

Moet je je voorstellen O dat mijn Tijn zo groot als Nelis bij 8 weken was bij zijn geboorte. haha

Ook al is mila klein toch gaat het wel vlug hoor zo met die ukkies...
O ik heb altijd baby dry maar zelden gaat het mis bij Raf. en ook nog eens eerder bij plas dan bij poep.. raar toch hoe zulke dingen kunnen verschillen. Ik had die problemen juist altijd met die active fit...

En over die zindelijkheidstoestand.. Ik las vroegah altijd in van die boekjes dat ze pas vanaf 2 en een half controle hebben over die sluitspieren en dat eerder aan zindelijkheid denken weinig zinvol was maar goed mijn info is gedateerd van Tijn en Madelief...
ow en succes met de pasfoto's!!
Hihi, echt waar Lijnes? Dat is waar ja, jij had echte reuzen! Maar omdat ons mannetje nu in 9 weken tijd al bijna zijn geboortegewicht heeft verdubbeld, lijkt het me inderdaad heel hard te gaan

Gek he, dat verschil in luiers? Ik dacht altijd dat ze doorlekte door dat laagje, maar dat is dus meer het model? Ach, de active fit werkt op het moment ook niet.

Als ze gaan aangeven dat ze gepoept hebben, schijnen ze toe te zijn aan zindelijkheidstraining, las ik ergens. Dus vandaar dat ik daar ook al even aan denk. Want alleen plasluiers verschonen is nog niet zo erg....

Poeh, ik schrik me suf: ik heb een uurtje geleden een lamp verwisseld, valt net de hele lamp van de muur!!! Eh, ik geloof dat we vanavond wat te doen hebben. Nieuwe lamp kopen. Tjonge, wat een knal. Even ruimen en dan een ventje eten geven.
Yeahhh we zijn alweer terug uit het ziekenhuis. Om 10 werd ze al ontslagen en ze is echt super dapper geweest.

Gisteravond om 2345 fles gegeven en daarna moest ze helemaal nuchter blijven (dus ook geen slokje water enzo) en om 0700 zaten we al in het ziekenhuis en om 0815 werd ze geholpen. Volgens Vriend ging ze vrij goed en makkelijk onder narcose, 10 min later naar de uitslaapkamer en weer 10 min later weer terug naar haar kamertje waar moeders met veel ongeduld zat te wachten. Toch wel naar gezicht hoor. Bloed uit haar neusje en beide oortjes en natuurlijk huilen en overal snot en ook nog overgeven. Toch wilde ze na een half uurtje al drinken (geen ijsje) en met speen en nijntje en al is ze bij mama op schoot in slaap gevallen.

Toen heeft ze 45 min geslapen en daarna het infuusje eruit en omdat ze geplast had mochten we naar huis. Ze heeft wel vette paracetamol op echt 500 mg en mag zoveel paracetamol als voorgeschreven dus dat doen we dan maar vandaag de hele dag. Toch verbaasd het me hoe snel ze opgeknapt is. Ze ligt nu ook alweer te slapen maar ze kletst alweer voluit.

KNO arts zei wel dat het goed was dat we het gedaan hadden. Er zat megaveel vocht achter haar oren en haar amandelen waren helemaal opgezet. Tevens zijn dus haar oren doorgeprikt. De reden waarom ze geen buisjes geven is omdat ze die tot 6 jaar heel snel weer verliezen. Als ze het dus op deze manier redden met alleen doorprikken is dat beter. We moeten wel over 3 mnd weer terug komen aangezien het dus best heftig was. Nou ja, ik hoop dat ze snel opknapt. Ik ben blij dat het zo goed is gegaan, echt een opluchting, want maakte me toch flink zorgen (zomaar in mijn kindje snijden en het pijn doen mag natuurlijk niet van dit moeder weekdier). Haar dapperheidsdiploma (schattig) hangt al aan de muur. Ik ga ook even een uurtje pitten want dat kunnen we ook wel gebruiken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Zo ik liep een beetje achter! Iedereen fijn Pasen gehad?

Knappe Bintje! Haha, erg grappig dat ze het gewoon heeft bewaard en in 1 keer goed deed.

Misty beterschap met de kleine, is ze alweer wat opgeknapt? Ziek met dit lekkere weer is ook maar niks.

Chica hopelijk voel jij je inmiddels ook al wat beter?

Poep - sja, Vaantje kon het wel tegen oma zeggen dat ze had gepoept, maar ik moet het zelf ruiken. Vervolgens beaamt ze het wel; 'Poep'? 'Ja'

Voor zindelijkheidstraining is het wel wat aan de vroege kant. Het kan pas als ze zelf aanvoelen dat ze gáán poepen. En plassen is nog lastiger. Want een plasje voel je en dan is hij al gedaan.

Advies is om er niet te vroeg mee te beginnen. Maar als ze zelf initiatief nemen lijkt me dat prima toch.

Poep doorlekken, gebeurt hier nauwelijks. Soms een randje van haar romper bij de benen. Zit in 4+ al een hele tijd. Gewoon de baby dry van pampers, active fit is veel duurder en maakt volgens mij geen verschil.

Ik denk dat wij ook maar eens een pak kant en klare broekjes gaan aanschaffen.

Ze houdt zich prima rustig bij het verschonen trouwens.

Afgelopen week wilde Vaantje opeens geen middagslaapje doen, en als ze eindelijk sliep dan was het maar heel kort.

Misschien wil ze geen slaapje meer dacht ik, help! Ik zag mn rustige 2 uurtjes al in rook opgaan.

Maar vandaag was het om kwart voor twaalf al dreinen dreinen - wat ze normaal nooit doet. Ik heb haar met een flesje naar bed gebracht en ze viel als een blok in slaap. Gekke meid.

ffe posten
Ah Chica lees net je post. Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is, en jij krijgt ook een dapperheidsaward! Idd al dat gedoe met je kleintje, prikken, snijden, brrrr...! Maar gelukkig heeft ze er niet al te veel last van. Hopelijk knapt ze er van op.

Wat een gave Vans Ibbel! Helemaal de bomb.

Uit Aus heeft Vaantje van haar tante een heel gaaf felrose UV-surf shirt gekregen. Daar lopen al die dreumessen en kinderen in rond. Heeft een hoge nek en halflange mouwen en factor 50 bescherming. Bovendien staat het heel cool.

Zo'n ding ongeveer, maar dan van een ander merk (en leuker):

Zinnetjes, er wordt hier wel gebrabbeld maar meer in de zin van 'die op' 'die uit'.

Zijn jullie dreumessen ook zo gek op tandpasta? Ze wil steeds in de badkamer haar tandenborstel met tandpasta erop. Mag maar 1 keer natuurlijk.
Ohja en ze heeft ook Hawaianas gekregen, hopelijk kan ze die aan van de zomer (en erop lopen) ze zijn zo cool! Hebben een extra bandje achter de hiel.
Wat een dappere Anniek!!! En wat een dappere Chica ook. Nu maar hopen dat Anniek snel opknapt en dat het ook geholpen heeft.
Zindelijkheid: Hier komt Tessje het ook al een tijdje zeggen als ze heeft gepoept. Ze komt dan echt aan 'poep poep'. Plassen lijkt ze ook in de gaten te hebben, ze stopt waar ze mee bezig is en zegt dan soms sssshhhhh. Volgens haar oma's zou ze daarom al heel snel zindelijk kunnen zijn. Ik wil het best stimuleren, maar ik betwijfel of ze alle sluitspieren al onder controle heeft. In de gaten hebben dat je gepoept of geplast hebt is iets heel anders dan het aan voelen komen en dan nog op tijd op de wc/pot zitten...
Dappere Anniekje en Chica hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan vandaag!

Mijn meisje is bijna opgeknapt..jippie...wat een vrolijk ding is het dan ook weer. Na 1 1/2 week dreinen en simmen was ik dat haast vergeten.

Qua woordjes zitten we op 10 + heb vanochtend zitten tellen en ze verbaasd me eigenlijk steeds met woordjes die ze blijkbaar kent maar ik nog niet gehoord had. Vanochtend tijdens het fietsen zei ze ineens paard..wist niet dat ze het kon..maar blijkbaar. Maar goed..lopen kan ze nog niet.

Luiers; hier ook baby dry nr 5. Ik vond 4 zo strak om die billen zitten. Maar wij hebben zeer zeldzaam lekkage. Heel soms na een lange nacht dat haar romper wat vochtig voelt.

Heb zonet bijna alle oppas rondgebreid, moeten in mei/juni erg veel weg in de weekenden, maar heb het volgens mij voor elkaar. Al vind ik het nu al niet leuk dat ik haar zo weinig zal zien. Toen ze baby was vond ik het gemakkelijker als nu om haar weg te brengen..nou ja, misschien ben ik ook meer een dreumesmens als een babymens.

Ibbel; jakkie...en zo 's ochtends vroeg. Hopelijk een eenmalige actie. En fijn dat Mila goedgekeurd is! Toch weer een geruststelling.
Oh ja, zindelijkheid...wat ik er over lees is dat ze dat vanaf 2 jaar pas kunnen en het dan pas zin heeft. Maar ja, je hebt ook daarin natuurlijk snelle en langzame kindjes. Ik zie wel, vind het nog niet echt nodig.
En nog een tesstannetje;

Ik wil ook zo'n surfpakje gaan aanschaffen voor in de zon en het zwemmen. Alissa heeft een behoorlijk grote aardbeienvlek net boven haar linkerborst en die komt niet onder een badpakje en ik wil dat ding toch graag uit de zon houden, dus dan maar een surfpakje.
Qtie is de 25e aan het logeren en wij gaan dus even aandacht aan elkaar geven. Ben d'r dus helaas niet bij!

Ik wilde dus net komen melden dat Qtie vandaag haar eerste echte plas op het potje heeft gedaan. Haak ik even mooi aan! Ze heeft overigens een uurtje daarna ook haar eerste echte plas op het laminaat gedaan.

Wij waren gister bij de huisarts (verlenging van de AB-kuur voor de oorontsteking) en ik vertelde dat Qtie nu al iets van een maand doorlopend schimmelinfecties heeft. Eerst op haar billen, maar nu (door de AB?) ook vaginaal. Huisarts raadde aan om haar maar zo vaak mogelijk in haar blote billen te laten lopen en merkte daarbij op dat sómmige kinderen het al kunnen, zindelijk worden bij anderhalf.

Nu lijkt Qtie zich verder nog nergens bewust van, maar ze vindt wel het potje heel erg leuk. Dat pakt ze elke keer van de wc af en dan loopt ze er de hele kamer mee door. (Zittuh! zittu! ) Dus ik dacht ach, waarom ook niet. Ik heb haar gewoon in d'r blote kont rond laten lopen en op een bepaald moment ging ze op het potje zitten en deed een plas! Ik was met stomheid geslagen!

Voor de plas op het laminaat ging ze wel eerst netjes op haar hurken zitten. Ik heb haar daarna meteen op het potje gezet, in de hoop dat ze de link tussen plassen en potje gaat snappen.

Ik heb niet de intentie om serieus aan de slag te gaan nog hoor. Maar met dit weer kan ze wel mooi in haar blote kontje lopen natuurlijk en als het spelenderwijs een beetje erin sluipt, die zindelijkheid, dan heb ik daar natuurlijk geen enkel bezwaar tegen.

Chica, beterschap met Anniek. En ik bedenk me opeens dat wij ook naar de KNO arts moeten met Qtie... binnenkort dacht ik... vorige week dus, zie ik op de afsprakenkaart. Ik ga even bellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven