November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Oei, Vana, succes met dat rapport!
Wat een goede uitwisseling van opvoedtips ik leer weer een hoop bij.

Enten is nog steeds de vraag. Ik neig nu naar mezelf in laten enten. Maar dan wel 1 keer. Echt, nederland moet van zijn vaccin af volgens mij. Kinderen doe ik voorlopig niet.
Nou ja zeg, opeens gepost.

Vana, hopelijk red je het met je boek!

Doen jullie al wat met Dora? 2 weken geleden kwam Neeltje opeens dat ze Dora koeken wilde. Ik heb een boekje voor haar gekocht: ze vindt het geweldig! Ze kan nu in het engels tellen.... Maar de dvd vind ze echt nog veel te lang duren. Maar misschien weten jullie andere dingen die leuk zijn. Want jippie: eindelijk inspiratie voor de sint
Haha O in het engels? Wie heeft haar dat geleerd dan? Ik hou Dora nog even buiten de deur. Ik ben niet zo van de Hello Kitty en Dora dingen. Ik heb mijn handen vol aan Pippi hier

Nou Q, ik ga nog eens bellen vandaag en het even over andere dingen hebben, want het is wel gezellig hoor die vriend van jou.

Ned heeft toch al betaald dus het maakt hun niet uit of het nou ingespoten wordt of niet. Aan het enten zitten meer risico's en ik geloof nooit dat ze dat boven het geld stellen. Dat kost ze alleen maar meer geloofwaardigheid. Wat denk je trouwens dat het kost om 1 mln mensen te gaan enten aan arbeidskosten enz, de hele operatie, gebouwen afhuren, brieven sturen enz enz en dat dan twee keer want ze moeten er twee, dat is veel meer dan het geld wat ze nu betaald hebben. Ach, ieder moet doen wat hij het beste lijkt, maar deze "griep" is niet zomaar een griep. Dat verhaaltje moet maar eens uit de wereld. Ik laat ook enten tegen alle andere dodelijk ziektes dus deze ook.

Na de Nova uitzending van gister weet ik het zeker. (wist ik al, maar wordt bevestigd) Ik ga enten.

Vana: pfffoei 150 blz. das wel erg veel. Succes ermee vandaag.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik heb ineens op de Viva site zon irritant geluid. Zon fotoklik geluid alsof er een foto wordt gemaakt. Alleen op deze site. Raar zeg. Jullie ook? Zie ik iets over het hoofd? Heb al een virusscan gedaan maar die vind niks.
Jee Vana, dat rapport... Succes ermee! Wees maar blij dat Vaantje zich nog rustig houdt... Alhoewel ze zeggen wel eens dat kinderen die als klein kind rustig zijn behoorijk flink kunnen puberen en andersom. Wat dat betreft voorzie ik hier rustige pubers

Dora en andere aan televisieseries gekoppelde dingen daar doe ik niks mee en zolang ik het buiten de deur kan houden dan doe ik dat. Het kost zoveel geld en kinderen slaan er vaak in door; dan willen ze echt alles van een bepaald karakter en als dat dan even niet lukt of wat dan ook is het drama.

Ik had het met Madelief, die is helemaal wild van Totally Spies (een vreselijke tekenfilm op jetix). Met sinterklaas lukte het mij niet om het gevraagde artikel op de kop te tikken, nou ik kan je vertellen, groot was het drama. Ze was boos op Sinterklaas en snapte niet waarom ze niet dat ene ding gekregen had, ze was toch heel lief geweest blabla.

Raf is nu gek op 'koekeloere' en 'huisje boompje beestje' daarvan zijn wel spulletjes te koop maar niet in die enorme mate als waarin bijv Dora spullen verkrijgbaar zijn. Hij vindt Brum ook leuk, heeft van iemand een brumautootje gekregen maar verder krijgt hij er niks van.

Hier zijn de jongens trouwens ook ziek. Tijn is nu voor de tweede dag thuis uit school omdat ie moet overgeven en diarree heeft en ook Raf heeft hele dunne luiers en erg rooie oogjes.
Chica bij Dora leren ze tellen in het engels..

Ik heb geen klik geluid..

Moet ik toch nog maar de uitzending van Nova bekijken. Ik twijfel echt enorm.
Even snel door alle pagina's heen gescrold......... pff moet toch echt mijn tijd anders gaan inplannen.

Bedankt voor alle felicitaties voor Binkie. Ook al weer 2 jaar. Zaterdag zijn verjaardag gevierd en o,o wat was ons mannetje echt jarig. Heerlijk om te zien, dat hij het zo doorhad dat alle aandacht voor hem was. Ook super verwend met echt alleen maar leuke cadeau's.

Lala en Madelief jullie ook nog gefeliciteerd! Hebben jullie ook een fijne verjaardag gehad? Ook zo verwend.

Zo nu eerst mijn grote zoon eens uit zijn bedje vissen, daarna koffie drinken, booschappen doen, was opruimen en dan kom ik hopelijk nog even terug om dan bij bladzijde ... te beginnen met bijlezen.
Hahaha, Chica, ja, ik heb inderdaad een leuke vent hè. Tegen mij zei hij dat hij vanavond cursus had. Ik moest maar niet op hem wachten. Moet ik al argwanend worden?

O, hier enkel een Dora-riem (Scapino), maar dat was vooral omdat ik op zoek was naar een peuterriem en ze daar in passend formaat enkel een riem van Dora hadden hangen.

Sinds de leidster haar begroette met een enthousiast "Hééé, wie staat er op jouw riem? Is dat Dóra?! " krijgen wij nu wel heel vaak te horen dat Dora op haar riem staat. Maar verder gaat de interesse (nog) niet.

Oh, Lijnes, van taferelen zoals jij beschrijft hoop ik toch echt dat ze hier niet plaats gaan vinden zeg. Of hooguit over onderwerpen waar ik zelf ook enthousiast over ben. Dat ze nóg een cd van Janis Joplin wil ofzo.

Beterschap met je zieke apen! Hier ook opeens dunne luiers afgelopen zondag. Blerk. Nou ja, 't leek hier uiteindelijk een virusje van een dag. Vandaag is ze gewoon weer naar de creche in ieder geval. En reuze vrolijk. Klein secreetje. Dáár wel.

Enten... ben toch potverdrie ook aan het twijfelen geslagen nu. Eerst zelf maar eens, dan zien we daarna wel weer verder. Stomme angst ook...
Novem, nog gefeliciteerd met Binkie!!! Weer een 2jarige erbij.

Ik geloof dat ik net gelezen heb dat ik niet de enige ben met een peuterdrama in huis. Heel herkenbaar hoor, ik vind het ook lastig en weet dan ook soms gewoon niet meer wat te doen. Hier komt het meeste drama voort uit vermoeidheid. Net als bij Q heb ik een keuze gemaakt in dingen die ik echt belangrijk vind om te verbieden en dingen die ik toe sta. De stereo en dvdspeler mag ze echt niet aankomen, dan krijgt ze straf, maar het uitladen van papa´s nachtkastje laat ik gaan en laat ik haar zelf weer inruimen. Ze heeft trouwens ineens de wil om continue op schoot te willen zitten. Aan de ene kant schattig, aan de andere kant irritant, want eten met baby en peuter op schoot (zien jullie het voor je) is echt onmogelijk.

Afgelopen weekend zijn we met familie een weekendje weg geweest. Super tof, maar ook slopend. Terwijl we niks druks gedaan hebben. Alleen Alissa heeft een paar nachten lopen spoken. En gisterenavond wilde ze ook niet gaan slapen. Ze is gewoon oververmoeid.

Elfje doet het steeds beter, het heeft me een week veel tijd gekost, maar ik kan ze gewoon wakker in het bedje leggen en dan gaat ze even huilen en dan slapen. Heerlijk!
Heel goed dat je twijfelt Q Ik zal even een knippen en plakken uit een ander topic. Ik vind dat Nippo het heel goed omschreven heeft met hoe ik er ook over denk.

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk ook om met welke keuzes je wel en niet kunt leven. Voor mij persoonlijk geldt dat als mijn kind een vaccin aangeboden krijgt, ik er niet mee zou kunnen leven als ik dat weiger en mijn kind toevallig bij die kleine groep kinderen hoort die in het ziekenhuis belandt of erger. Het overlijden van mijn kind zou een rechtstreeks gevolg van mijn keuze zijn waar ik niet mee verder zou kunnen. Als mijn kind door mijn keuze om wel te vaccineren op termijn risico's loopt die nu nog onbekend zijn, kan ik daar wel mee leven. Dat soort risico's zijn veel minder direct aan de vaccinatie gekoppeld, en bovendien spelen er vaak andere risico's mee waardoor nooit zeker zal zijn hoe groot de invloed van de vaccinatie eigenlijk was. Bovendien heb ik door die vaccinatie er dan voor gezorgd dat mijn kind andere risico's niet heeft. Dat is mijn persoonlijke risicoafweging, maar wellicht dat anderen met een andere keuze beter kunnen leven. Hoewel ik me afvraag wie er wel zou kunnen leven met de eerste keuze die ik heb beschreven.

Einde Quote

En zo denk ik er dus ook over.

Oh en Q ik heb ook cursus vanavond, tjonge wat toevallig zeg
Zo, bijgelezen....

MG-prik, gaan wij (nog) niet doen.

Peuterpubertijd, fijn om te lezen dat jullie daar nu ook last van hebben. Binkie zit er al een hele tijd volop in, en inderdaad erg vermoeiend. Is echt iets wat je moet leren, maar de kinderen ook.

Tess, wat fijn dat de vakantie heerlijk was. Weet vriend al iets meer van zijn sollicitatie?

Suzaa, sterkte met suzoon. Volg je gevoel.

Q, sterkte, ga zo eens naar de AK om precies te lezen hoe en wat.

O, zou geloof ik niet met jou willen ruilen. Is echt niets voor mij, zoveel van huis en overnachten in hotels. Fijn dat je de ruzie met je moeder hebt bijgelegd.

Lizzie, wat een gedoe op je werk. En dan ben je nog niet eens op de helft van het schooljaar. Maar als het echt niet gaat, moet je wel aan jezelf denken, hóór!

Lala, ook jij nog gefeliciteerd. Dertig zijn is echt niet zo erg....

Zo zit weer aardig op schema. Heb vanochtend alleen niet de was weggewerkt, maar de rest van het lijstje is gedaan. Viva gaat voor het schoonmaken

Nu nog de troep in huis opruimen. Speelgoed beetje herschikken. Vind het wel fijn dat Binkie nu ouder wordt, als je kijkt naar geschikt speelgoed. Hij heeft nu veel meer interesse om met iets te spelen. Voorheen was dat het liefst iets wat in de keuken of huiskamer stond, wat zeg maar niet geschikt was om mee te spelen.

Ook hier is het potje in trek. Leuk hoor, maar dat komt echt door de crèche. Grappig dat Tessje nu al om haar privacy vraagt.

Kreeg net ook de uitnodiging binnen om binnenkort weer langs het CB te gaan. Is maar goed dat ze die versturen, want daar ben ik echt niet meer mee bezig. Van hoe zwaar en lang hij is en wat hij allemaal moet kunnen. Grappig dat je daar zoveel relaxter in kan worden.
Lala, Madelief en Binkie nog gefeliciteerd!! Moet gauw de tabel weer eens opzoeken wie nu de volgende is.

Vooralsnog hebben wij hier geen grote last van gepeuterpuber. Bintje heeft deels mijn temperament, maar gelukkig ook deels de rust van haar papa en dat pakt vrij gunstig uit. Ze heeft wel haar buien, maar echt schreeuwen dat ze iets niet wil ofzo, dat kennen we (nog??) niet. Hopen dat dat zo blijft dan maar.

Vana, wat een klus, zo'n rapport! En dan ook nog naast je werk!? Wauw!

Dora: Bintje heeft een tijdje terug potloden en stiften met Dora erop gekregen, dat was voor het eerst dat ze ooit iets over Dora hoorde. Sinds die tijd ziet ze óveral Dora en houdt niet op erover te praten. We hebben besloten Dora dus nog even uit huis te houden, aangezien de Pippi-rage hier ook nog niet voorbij is en we daar de handen aan vol hebben.

Ze is momenteel zó grappig aan het kletsen. Namen worden op de gekste manieren verhakkeld. Zo heet de dochter van vrienden Juliet (uitgesproken als sjuliejet) en daar maakt ze Suselét van. Ook de voor- en achternamen van zowel papa als mama worden driftig geoefend, wat er vanochtend toe leidde dat ze, nadat papa tot 3 keer toe niet reageerde op haar "pápa"geroep, ze het maar eens probeerde met zijn voornaam, die luidkeels door het huis werd geschreeuwd. Daarmee kreeg ze zijn aandacht wel.

Ook is ze erg bezig met de natuur, volop aangemoedigd door haar vader natuurlijk. Ze ziet óveral pallesjoele (paddestoelen dus) en moet ze ook allemaal uitgebreid bestuderen, wat ervoor zorgt dat een wandeling met de hond soms wel érrug lang duurt. Elk eikuwtje, kasselanje en nukkenootje moet worden opgepakt en er blijft bijna geen blaadje onaangeroerd liggen. Verder weet ze ontzettend veel vogels bij naam te noemen, van duiff tot kjaai en van sswáánn tot musssj. Met als hoogtepunt vanochtend toen ze in de auto begon te vertellen dat ze een ojvaa zag. Ik zag helemaal nergens een ooievaar, maar toen ze wees bleek er een op een lantaarnpaal recht boven ons te zitten :-)

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind dit zo'n leuke leeftijd!! Dat kletsen, het in kleine stapjes zelfstandiger worden, ontdekken dat ze zoveel meer weet en kan dan je zelf dacht.
Inderdaad iedereen nog ff gefeliciteerd!!! Wie is de volgende?

Peuterpuber, yep ook hier aanwezig. Van het weekend weer eens geprobeerd consequent te zijn door pas bumba te laten kijken als ze dr potloodjes had opgeruimd, dat wilde ze niet. Dus gingen we eten en na het eten wist ze niet hoe snel ze ze moest opruimen, daarna nog ff 2 afleveringen bumba gekeken. Voelde wel goed dat ik het volgehouden, hoewel ik nou niet rustig kon koken

Bumba is hier nog steeds favoriet, dora koekjes heb ik en ook wel een boekje maar ze weet nog niet echt hoe en wat. De afleveringen zijn nog te lang om te volgen.

Inenten, wij doen het wel, precies de reden de chica ook aangeeft. En dat het aangeraden wordt door de rivm (ga er toch vanuit dat ze er verstand van hebben) en de andere inentingen volgen we ook dus waarom deze niet, er is al jarenlang ervaring met griepprikken voor kinderen alleen niet voor deze specifieke griep.

Gaat iemand morgen sintermaarten? Zo ja hebben ze bij jullie een liedje geleerd op de creche. Ik kan er geen wijs uit worden. En ik heb geen zin om bij die 4 huizen alleen te moeten zingen

Sint/Kerstman, wij vieren allebei bij verschillende oma's maar geven jullie aan dat de kerstman nep is of laten jullie ze in de waan dat ze allebei echt zijn?
De tabel staat als foto/plaatje op de ak. Wel even doorscrollen voorbij de foto's van de laatste meet.

De volgenden zijn Seppe en Suzy, die zijn beiden morgen jarig!

Inenten gaan wij ook doen denk ik, ik zou het mezelf niet vergeven als Suzy toch doodziek wordt. Ik weet alleen nog niet of we zelf ook voor de inenting gaan, maar ik denk van wel om het risico om Suzoon te besmetten zo klein mogelijk te maken.

Ik laat Suzy lekker in Sint en kerst geloven hoor. Maar mocht ze er als ze groter is vragen over stellen, dan ga ik haar denk ik niet onnodig lang "voorliegen". Sint en kerst blijft evengoed wel spannend, ook als ze weten dat het niet echt is.

St Maarten, misschien een klein rondje bij de buren. Volgens mij vind ze meemiepen bij de deur net zo leuk. Liedjes kent ze volgens mij ook nog niet, maar ze mompelt vast wel wat mee. Hopelijk.

Lala; nog gefeliciteerd!

Ik blijf het ook zeggen, ik vind dit een hele leuke leeftijd. We hadden gisteren als toetje dubbelvla met vanille/chocolade, wat spontaan tot koekelala (chocolade) omgedoopt werd.

Dora vind Suzy ook geweldig, terwijl ik dat echt nooit met haar kijk. Maar ze weet toch precies wie het is. Het zal wel....

Suzoon is echt zoveel vrolijker sinds eind vorige week, ik ken hem haast niet meer terug. Vrolijk lachen en kraaien, vermaakt zich in de box. Wat een verschil zo opeens, de laatste weken huilde hij (zeker achteraf gezien) wel heel erg veel. De nachten gaan ook iets beter, maar nog steeds wel een paar keer per nacht wakker. Inbakeren gaat wel goed, dat vind hij prima.

Gisteren het bed voor Suzy binnen gekregen, dus eens kijken of we haar dit weekend erin kunnen laten slapen. Ben benieuwd...
Oja en Novem; succes met de 20 weken echo morgen! Spannend. Wil je het geslacht weten als het te zien is?
Seppe is een arm schaap. Maandag is hij op het kdv gevallen, niemand heeft gezien hoe, maar sindsdien staan zijn tanden scheef, wil hij niet eten en drinken en doet alles aan zijn hoofd hem zeer. Zijn bovenlip is gezwollen en zijn tandvlees ook. Dus waar ik dacht dat hij ziek aan het worden was, had ie vreselijke pijn in zijn mond. Het duurde even voor we doorhadden wat er nou aan de hand was, maar gisteravond ben ik toch maar even naar de noodtandarts gesjeesd om naar zijn mond te laten kijken. Om twee uur vannacht viel hij eindelijk in slaap.

En nu is ie op het kdv om zijn verjaardag te vieren.... want hij werd wel vrolijk wakker vanochtend. De dadelkaneelcake was mislukt, dus het is iets anders geworden. Een egel gemaakt van een rode kool en dan aan de prikkers een druif, partje mandarijn en een blokje kaas en dus zo'n vingerpopje.
voor Seppe, wat zielig. Hopelijk is hij morgen weer opgeklaard, zou toch sneu zijn als hij er nog steeds zo'n last van heeft op zijn verjaardag.
Arme Seppe ik hoop dat het inderdaad geen invloed heeft op zijn verjaardag. En ibbeltje, dit is toch een ander kdv dan zijn handjes he? Want tjonge, het zou bij ons echt niet gebeuren dat hij valt zonder dat ze het in de gaten hebben!

Novem, succes met de echo!

Sint: grote ja. Kerstman: grote nee. Gelukkig hebben wij ook geen familie die iets doet met kerst, dus ik hoef daar ook niet over na te denken. Die dikke nepsint komt er (behalve dan in de kerstboom misschien) hier niet in.

Nou, vandaag ga ik zelf de prik halen. Ik heb bedacht dat ik maar gewoon ga kijken hoeveel last ik ervan heb. Ik heb wonderbaarlijk weinig last gehad van de gewone griepprik. Ik heb een jaar of 5 geleden ook eens 2 jaar achter elkaar de gewone griepprik gehaald, waarna ik de hele winter heb gekwakkeld met mijn gezondheid. Toen ik de prik niet meer haalde was dat direct over. Deze keer dus geen klachten. Ik heb nog 2 weken om te proberen of de MG prik klachten geeft. zo ja, dan ent ik zeker niet. Zo nee, dan ga ik er nog een nachtje over slapen. Maar de weegschaal neigt nog steeds naar nee. Hoe vaak hebben wij als kind niet de griep gehad? Ik weet het niet hoor, we kweken een zwakke generatie zo vind ik. Maar goed, wie weet laat ik me nog overtuigen. Gek gevoel hoor, normaal ben ik echt wel van de wetenschap en zo. Maar ja, de wetenschap weet het niet, dus moet je je gevoel volgen. Een raar idee in dezen. En baat het niet dan schaadt het niet weet je hier ook niet. Dat pas ik nog weleens toe bij homeopatie Dat baat eigenlijk nooit, maar je hebt het idee dat je wat doet. En gevoelsmatig past deze enting ook wel een beetje in dit rijtje.
Arme Seppe, hoe kan dat nou zonder dat ze het zien gebeurd zijn. Zou hij niet gehuilt hebben?

Mex griep; wij gaan onszelf en Alissa laten vaccineren. Ik blijf in dubio zitten, maar we hebben in goed overleg de knopen doorgehakt.

Suzaa; wat heerlijk dat het nu beter gaat met Suzoon! Hopelijk zet dit zich voort. Wanneer moet je terugkomen bij de Osteopaat?

Hmm...wou nog meer typen, maar Elfje alarm
Aaaaah Seppe toch. Wat zielig zeg. Wat zei de tandarts?

Oh en O twee leidsters op 9 of 10 peuters zien veel maar echt niet alles hoor. Dat verwacht ik ook echt niet. Dat kán gewoon niet anders.

En nogmaals O deze griep is geen normale griep. Dat is echt onzin. Ten eerste is deze air born. Maw hij verspreid vele malen sneller via de lucht dan bij een gewone griep die via vocht of huidcontact wordt verspreid. Ten tweede zijn de verschijnselen veel heftiger tot longonsteking aan toe. Ten derde duurt deze griep vele malen langer. 2x zo lang zelfs. Ten vierde leidt beademen bij jonge kinderen tot lange termijn risico's. Kinderen tot 2 jaar hebben gewoon echt nog niet het immuunsysteem om tegen dit virus te vechten.

Dus de keuze tussen een immuun systeem opbouwen tegen gewone griep is hier gewoon niet van toepassing. De pandemie is nog mild maar we hebben de piek nog niet gehad. Deze wordt zeker verwacht als er niet zoveel mensen zouden gaan enten. Je bent trouwens niet 100% beschermd tegen de ziekte indien je ent. Je kunt hem dan dus alsnog krijgen maar dan is hij vele malen milder en wordt het een "gewone" griep. Dan bouw je dus wel weerstand op.

Ik wordt echt boos van die indianen verhalen die er ronddwalen op internet. Elke debiel kan tegenwoordig zulke verhalen op internet zetten en deze zijn totaal niet feitelijk onderbouwd, laat staan wetenschappelijk onderbouwd.

Het blijft je eigen keuze (nog wel) maar laat je aub niet gek maken door de meest onzin verhalen die er nu in omloop zijn.

Suzaa: wat goed zeg dat het beter gaat. Wat heerlijk voor je, het is je echt gegund hoor. Ik weet hoe zwaar een huil baby is. Hopelijk gaan de nachten binnenkort ook weer goed

Novem: Jaaaaa hoe was de echo? Weet je al wat het wordt (is) en ga je het dan ook vertellen (vraagt deze nieuwsgierige)

Sint: Ja natuurlijk laat ik ze geloven. Het is toch echt een kinderfeest? Juist leuk al die koppies enzo. Nee hoor als het kan zo lang mogelijk.

Kerst: Nee want daar doen we simpelweg niet aan (fam ook niet) en ik vind de kerstman nou eenmaal een beetje te commercieel.

Misty: Hier wordt SintMaarten niet gevierd. Ik vind het wel jammer want heb dat vroeger altijd wel gedaan. En dat was me toch spannend met zulke bergen snoep Nou ja het scheelt weer in 30x een trap af moeten lopen naar de deur, snoep in huis wat ik niet mag en dus extra verleiding is en over een paar jaar een dreinende peuter van de sugarrush hahahaha.

Binti: Klinkt weer als een allerschattigst verhaal. Van jullie verhalen wordt ik altijd een beetje jaloers. Ik moet altijd zo lang wachten haha Hier nl nog steeds niet echt veel woordjes. Elke keer weer wat meer maar echt alleen nog maar enkele. Maak me geen zorgen hoor want er zit vooruitgang in en dat is genoeg. Maar toch....ik kan niet wachten
Hé, Chica, Qlief was wel erg vroeg thuis gisteravond en klaagde over een saaie avond. What's up?

(Verder niet bijgelezen en eigenlijk moet ik aan het werk... Later meer dus. )
Ohhhhhhhhh.... ik voel me een heel slechte moeder.

Ik was nog niet aan het werk omdat Qtie niet wilde slapen. Die had ik net krijsend op bed gelegd en ik was nog even aan het afwachten. Nou ja, ze werd niet stil, dus ik ging even kijken. Doe ik de deur open, is het eerste wat ze zegt: "Pijn!". Zit ze met haar been klem tussen twee spijlen.

Ik weet het, ik kan er niets aan doen enzo, maar krak... daar brak mijn hart.
Q, je kan er niks aan doen!!! Ik ga ook echt niet gelijk kijken bij Tessje als ze eens niet wil slapen 's middags.

Tsssk... wat doen Chica en Qlief samen????

Lala, nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag!

Novem, gefeliciteerd met Binkies verjaardag en ben benieuwd of de echo helemaal goed was! En grappig dat je dat zegt van het CB, het is inderdaad niet meer spannend. Tessje ziet er goed uit, is bij mijn weten op gewicht en lengte en ontwikkelt zich prima. Ik heb die bevestiging dat het goed gaat niet (meer) nodig.

Bintje is weer op haar schattigst!

Seppe is met recht een arm schaap! Dat moet toch wel een flinke knal geweest zijn, gek dat ze het niet hebben gezien? Hopelijk was het trakteren leuk. Leuke traktatie, helaas zijn ze op ons kdv van het meegeven van traktaties.

Even een vraagje aan de meisjesmoeders: Tessje heeft vanaf haar geboorte, of daar net na, verkleefde schaamlipjes. Nu klaagde ze maandagavond ineens over pijn in haar billen. Die billen zagen er normaal uit, maar ze bedoelde dan ook haar vagina . Het zag er anders uit dan anders en was wat rood/geirriteerd. Volgens mij gaat de verkleving over. Na maandag heeft ze niet meer geklaagd over pijn en ziet het er ook niet rood meer uit. Maar het ziet er voor mij wel raar uit, maar goed, ik was natuurlijk gewend aan een vagina met verkleefde schaamlipjes... Iemand hier ervaring mee?

Gaan jullie nog iets doen met de Sint? Ik twijfel een beetje of Tessje er niet te jong voor is, voor schoen zetten en dergelijke. Naar de intocht lukt sowieso niet, die is hier in de stad op de dag dat we haar verjaardag vieren. Het lijkt me wel erg leuk! Misschien laat ik haar zaterdag wel naar de intocht op televisie kijken.

Nog even klagen: Mijn buik is echt ontploft. Ik lijk echt hoogzwanger. Mijn buik komt nu tot net onder mijn borsten en ik heb al flink last van maagzuur en andere verdrukkingsverschijnselen... Ik grapte al tegen vriend dat als dit zo doorgaat ik waarschijnlijk de grootste baby ooit op de wereld ga zetten. De eerste opmerking dat ik toch al snel uitgerekend moet zijn heb ik al binnen. En verder voel ik me ook hoogzwanger, snel last van mijn rug, bekken, harde buiken en moe. Pffff... ik ben pas net over de helft!!! Ik denk toch echt dat dit mijn laatste zwangerschap is. Voor Tessje vind ik het ook niet leuk, ik vind mezelf een minder leuke moeder omdat ik zo moe ben en sommige dingen al niet meer met haar kan doen en ik sneller geirriteerd ben.
Tess, wat een gedoe zeg, nu al zo'n last. Ik hoop dat het weer wegtrekt of dat het went! En die schaamlipjes: ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt: ziet er raar uit.

Chica, ik geloof juist niets van internet. In tegendeel, ik vind juist dat jij je teveel laat opjutten. Zo zie je maar hoe een andere visie je blik laa kleuren. Ik ga af op zoveel mogelijk betrouwbare bronnen, en die weten het dus niet. Ik ben normaal absoluut voor enten, maar nu even niet dus......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven