November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Hihi Chica, ook een goede rekenaar? Nelis is 9 maanden, dus dit dametje is een hele snelle met 8 maanden.

En peuterpuber: Neeltje heeft echt wel drama hoor. Vanmorgen ook: ze wil echt niet gewassen worden. Ik ga dan niet de strijd aan van het wassen, maar biedt positieve dingen: dat ze zelf de creme mag doen, zelf de kleren uitkiezen, ed. Dus dan red ik het heel goed! Zelfs met toch een peuterpuber
O ja, bijten en slaan is inderdaad niet aan de orde. Gelukkig Er wordt wel heel veel gegooid, maar dan is het genoeg om het speelgoed af te pakken. Even huilen/drama en klaar. Geen hoek nodig.

Ach weet je, misschien is het ook wat je gewend bent te doen. Manlief gaat wel de strijd aan bij het wassen en vindt het niet erg dat er dan gehuild wordt. Ik vind het wel erg, wil graag een goede stemming, en probeer creatief te zijn. En uiteindelijk gebeurt toch wat ik wil. Het duurt wel wat langer, dat wel. Dus je moet wel geduld hebben.
Ze is 8 maanden inderdaad, maar die nummer drie komt er hier niet hoor. Nee, wij zijn met z'n viertjes een heel leuk stel. Ik heb altijd een plaatje in mijn hoofd gehad van een gezin met een zoon en een dochter. Nu ik die heb zijn we wat ons betreft klaar.
Even nagevraagd bij manlief: als hij de strijd aangaat, is het inderdaad wel schoppen/slaan etc. Het ligt dus aan de methode en minder aan het kind. Echt, ik geloof heilig in het gezegde dat je de strijd niet moet aangaan. maar goed, daar heeft dus iedereen een andere houding in. Misschien werkt het ook alleen maar bij mij. Ze vindt het in de hoek gaan bij mij ook een feestje, dus echt straf is het niet
Net bij de Jonge Gezinnen beurs geweest. Was wel aardig. Ze hadden leuke aanbiedingen. Echte zootjes (met label van jonge gezinnen) voor 1 euro. Pfoei das niet slecht. 8 luister CD's voor in de auto voor 1,60. Noppies rompers voor 0,50 cent. Bert en Ernie DVD voor 1 euro. Nijntje rammelaar 1 euro Voorleesboekjes 1 euro enz enz enz Leuk, leuk, leuk. Ik ben dus tevreden en heb de sint kadoos al in huis

Oh ja heb voor 2 euro ook een boekje over de peuterpubertijd gekocht. Moet het nog lezen maar als er goede tips in staan dat laat ik het weten
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik heb hier in huis de bijbel van de peuterpubertijd, the book of good behaviour van dr. Sears. Daar staan heul nuttige dingen in, maar je moet er wel een lange adem bij hebben. Ik denk dat het wel past bij Origineel's stijl. Ik wil dus ook geen strijd aangaan en pick ook mijn battles wisely als ik wel de strijd aanga, maar vermoeiend is het wel.

Leuk dat het leuk was Chica. Ik ben er twee jaar geleden geweest, hoogzwanger. Ik vond het toen ook leuk, en fijn om even de deur uit te zijn. Vandaag twee jaar geleden was mijn UD.

Het regende, 's avonds zijn we uit eten geweest en had ik als dessert chocoladefondue, 's middags ben ik nog op de fiets de stad in geweest, ik ging slapen en werd wakker zonder baby... Wat een dag was dat...
Ibbel, klinkt inderdaad erg druk bij je! Alles tegelijkertijd inderdaad. De nieuwe keuken klinkt wel heel erg goed! En terugdenken aan je uitgerekende datum heb ik ook gedaan afgelopen week. Ik zat volgens mij chagrijnig op de bank, het regende en ik was het even helemaal zat. Niet wetende dat ik nóg 17 dagen zou moeten haha.

Peuterpubertijd: volgens mij valt en staat het met consequent zijn, positieve aanpak en een goed humeur van jezelf . Als je dat goede humeur niet hebt is het gelijk een stuk lastiger omdat de positieve en consequente aanpak daarmee veeeeel lastiger te realiseren zijn. En ik probeer me altijd maar te bedenken dat ze het niet expres doet maar dat het een noodzakelijke fase in haar ontwikkeling is. Maar ik moet zeggen dat het hier de laatste tijd heel erg goed gaat! (Afkloppen!)

Gisteren de oproepbrieven voor de mex griepprik van mij en Tessje binnengehad. Zucht. Aanstaande donderdag zouden we al moeten, het is hier vervroegd. Ik ga wel, voor Tessje wacht ik morgen het advies nog even af.

En ik begin een beetje bang te worden dat het einde van het middagslaapje in zicht is. Vandaag viel Tessje pas na anderhalf uur zingen en kletsen in slaap. Gisteren was ze om drie uur 's midags zonder slaapje nog allervrolijkst. Maar even afwachten hoe het gaat als ze weer naar het kdv moet... Stiekem hoop ik dat ze nog wel een jaartje 's middags slaapt. lijkt me vooral dadelijk met de baby erg handig en nodig.
Alissa, ben laat maar nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Lala hebben jullie het leuk gehad!!?

Jee Ibbel kan me indenken dat je weinig tijd hebt voor een forum met al die drukte. Lastig is dat zo met Seppe. Misschien enige troost dat Raf ook zulke dingen doet.

Positief de zaken benaderen werkt hier ook tot op zekere hoogte. Vind het wel lastig omdat man wel vaak de strijd aangaat en het dan onmogelijk is om consequent te blijven. Ik merk dat het zonder man vaak veel rustiger is hier dan wanneer ie wel in the house is. Ik hou gewoon vast aan mijn eigen manier van het aanpakken omdat ik vind dat die het beste werkt. Ik weet inmiddels ook dat het toch een fase is.

Hoewel het zeker valt of staat met de aanpak zit het zeker ook wel in het temperament van een kind als je het mij vraagt. Ik merk dat mijn kinderen zich met mijn gelijke aanpak toch alledrie anders ontwikkelen. Raf is hier de enige die bijt en slaat bijvoorbeeld.

Morgen gaat mijn meisje trakteren op school. Ik moet ook aan de bak want madam wil graag cakejes trakteren. We hebben gisteren haar 7de verjaardag gevierd maar vandaag is ze pas echt 7. Sjee wat gaat de tijd toch hard. Net als jullie denk ik dan terug aan die tijd. Ik was zo blij met haar en voor mij was het plaatje ook kompleet. Ik had hetzelfde beeld als jij Ibbel. Toch wel grappig hoe de tijd andere dingen kan brengen.
Lijnes, gefeliciteerd met je grote meid! En bakze nog vanavond!

Vanavond weer een poepje op het potje! Heel fijn! En zo grappig, wij mogen niet kijken als ze op het potje zit haha. Dan heeft ze even behoefte aan privacy .
zet even snel taart neer namens Alissa en mezelf en vlucht weer snel weg...ff hectisch hier. Kom vanavond misschien nog wel even terug.
Voor iedereen die op het werk zit en geen nieuws kan zien. Hierbij een update

***** NIEUWS********

Om 1715 komt er een persconferentie van de RIVM. Deze is live te volgen is op www.rtlnieuws.nl en natuurlijk op RTL7.

***** EINDE NIEUWS******

Chica34 vanuit Utrecht voor November moeders.
Hieperdepiep voor Binkie die gisteren jarig was..... Gefeliciteerd!

Hebben jullie een leuke dag gehad?

Lijnes; gefeliciteerd met je 7 jarige(!) meisje!

Peuterpubertijd; volgens mij is consequent zijn idd het belangrijkste.

Hihi Tessje die privacy wil op de pot .

Ben benieuwd naar de persconferentie van RIVM. De geruchten zijn toch dat ze kinderen willen enten tussen 6 maanden en 5 jaar? Zo ja, gaan jullie dat dan doen? Ik denk ik wel; ook al lijkt het risico me klein, ik zou toch het risico niet willen lopen denk ik.
Oeps, binkie vergeten: hoera!!!

Vandaag is er niemand jarig, toch?
Jawel Lala!!! Proficiat!!

binkie jochie jij ook nog van harte!! Novem, Leuke dag gehad??
Nou ja zeg, ik heb het echt te druk

Lala, gefeliciteerd!!!!

Hoe bevalt de draagdoek?
Binkie nog gefeliciteerd!!! Sjee en Lijnes, de verjaardag van jouw dochter ook al gemist! Van harte!

Ibbel, leuk je weer eens te zien hier! Sjee, en Seppe zo aan het peuterpuberen? Lastig hè? Ik ben begonnen in het boek How2talk2kids en kwam op de eerste paar bladzijden al een paar goede eye-openers tegen. Misschien dat je er wat aan hebt?

Hier hangt het een beetje van de eigen energie af. We ondernemen zo veel mogelijk met Qtie, maar af en toe een dagje alleen maar televisie kijken doet ook wonderen soms. Met name ook voor het eigen humeur. Grappig genoeg draait ze zich steeds vaker van de tv af en gaat ze lief spelen. Nou ja, het is mij al lang best.

Verder: choose your battles. Hier helpt het om alleen dingen te verbieden die echt gevaarlijk zijn (dat zeg ik er dan ook altijd bij) of die echt niet kunnen. En natuurlijk dan wel heeeeeeeeeeeel consequent zijn, maar dat spreekt voor zich.

Wat ik hier bij aansluitende "nee"-krijspartijen tegenwoordig doe, is gewoon eens voor haar gaan zitten, haar aankijken (aandacht geven) en vragen wat ze wél wil. Van daaruit hebben we dan weer openingen om verder te onderhandelen.

En ALLES benoemen wat ze wel goed doet. "Wat laat jij goed je stiften op tafel liggen als je door de kamer loopt!" "Wat vráág je dat lief aan mama!" "Wat goed dat jij niet meteen gaat huilen!"

Traktatie: ik heb muffins gebakken met wat glazuur en vruchtenhagel. De muffins vielen qua zoetheid wel mee, dus dat compenseerde dan mooi werd dan mooi gecompenseerd door het glazuur.

Verder wel meegelezen, maar vannacht verrekte weinig geslapen. (En Qtie ook al in een pesthumeur, drie keer raden wat wij hebben gedaan vandaag. ) Later meer dus.

Oh en qua enten: Qlief wil het er vanavond toch even over hebben. Tsssk. Heb je stiekem met mijn man zitten bellen soms, Chica?!
Oh, Misty, had jij mijn mail nog gekregen, laatst? En ben jij de Misty die vrienden met mij wil worden op hyves?

Zo, d'r was er een moe hier. Qlief is haar nu naar bed aan het brengen, een uur eerder dan normaal.
Lala, Binky en Madelief, gefeliciteerd, wat een verjaardagen zo hé.

How2talk2kids heb ik hier ook liggen, ja. Weet je, Seppe's temperament heb ik nog niet helemaal gediagnostiseerd. In bijzijn van andere mensen dan ons gezin is ie heel belegen, jullie hebben hem op de meet zien huilen, hij was moe en zoveel andere mensen maken hem heel klein. Als iemand hem wat vraagt durft ie soms bijna niet te praten en hij kleeft als een aapje aan me. Het duurt heel lang voor Seppe ontdooit.

Als we met z'n drieen zijn durft hij wel zijn stem te laten horen, net of ie dan alles laat gaan wat hij eigenlijk niet durft als er anderen bij zijn.

De balans is zeg maar een beetje zoek. Hij zit zichzelf soms zo enorm in de weg. Hij wil veel meer dan hij kan. Ik probeer hem ook steeds positief te benaderen, maar inderdaad, ik herken het wel dat je daarvoor zelf ook positief gestemd moet zijn...

Op het kdv zitten veel jongetjes die behoorlijk fysiek zijn, ik denk ook dat Seppe daar veel van meekrijgt. Zien slaan, doet slaan, dat denk ik echt. Hij slaat op het kdv niet, maar hier thuis wel. Op het kdv is hij een van de kleinsten en hier thuis natuurlijk de grootste van de kinderen.

Lijnes, ik moest gistermiddag nog aan je denken over wat ik zei over mijn wens van twee kinderen. Mocht het hier zo lopen als bij jullie dan komen er hier ook drie, anders niet
Lala en Binkie en Madelief van haaaaaarte gefeliciteerd. Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke verjaardag gehad. Zijn jullie lekker verwend.

Waar is de tabel, ik heb hem nodig hoor, ik ga verjaardagen vergeten

Ik heb inderdaad even gebeld Q. Hoezo? Was dat niet de bedoeling dan??????

Ik heb nu dus inderdaad zeker de keuze gemaakt. Anniek, ik en vriend gaan de prikken halen. Saar is natuurlijk te jong. Ik ben blij dat ik eindelijk een beslissing heb genomen.

Het is risico's tegen elkaar afstrepen. Lange termijn risico van de prik of risico van MG. Ik kan voor beide niet in de toekomst kijken dus zal op gevoel een keuze moeten maken. En die is doorgeslagen naar het feit dat het risico op MG iets groter is en dus prikken. Verder is Anniek haar weerstand niet om naar huis te schrijven. Ik ben gewoon bang dat als zij besmet wordt dat ze dan erg ziek wordt. Voor mezelf maakt het niet zoveel uit, ondanks dat ik eigenlijk ook een risico ben ivm mijn immuunsysteem.
Hahaha, nou, zo lang het maar bij bellen blijft en jullie het dan over inentingen hebben, hoef ik me nergens zorgen over te maken. Toch?

Qlief twijfelt opeens dus. Maar ik heb hem met al mijn rede weten te overtuigen hoor. (Of nou ja, eigenlijk waren zijn letterlijke woorden meer iets van "maar omdat de húisarts..." etc. )

Ibbel, herkenbaar van die uitersten. Qtie is ook ontzettend bedeesd in gezelschap. Maar thuis... oei oei oei. Sinds ze bij de peuters zit, is ze bovendien ook een stuk lichamelijker geworden. Probeert ze te slaan inderdaad en overal bovenop te klimmen om er vervolgens vanaf te springen (heel handig: bovenaan de trap willen springen ). En echt ontdeugend doen. Iets pakken waar ze niet aan mag komen en daar dan bij zeggen "neehee, níet aankomen... níet uithalen," waarna die kleine grijpvingertjes dus toch beginnen het er wel uit te halen. En maar lachen. Of dan gaat ze echt helemaal in schreeuwhouding staan (kont naar achter, snoet vooruit)en gilt: "nééhéé, HOEFFE NIET te eteeeeen!!!" o.i.d.

Nou ja, ik probeer dan maar vast te houden aan de randvoorwaarden (nee, je hoeft niet te eten, maar we gaan wel aan tafel zitten), consequent te blijven en er grapjes van te maken. En vooral om het mezelf ook niet kwalijk te nemen als me dat even níet lukt. De basis is goed immers. Of ik loop gewoon even uit de situatie weg en ga eerst zelf even af zitten koelen. Dan lukt het me daarna wel weer om wat rustiger te reageren (en meestal stopt het vanzelf dan).

En op dagen als vandaag zet ik gewoon maar de hele dag de televisie aan en begin ik er niet eens aan. 's Ochtends aankleden is niet gelukt, 's middags heeft ze zich vrij snel erna zelf weer uit staan kleden, nou ja, ze doet maar. We hoefden toch nergens heen. Eten hoefde ze ook niet. Nou ja, prima, dan niet. ('s Avonds wilde ze opeens wel heel graag eten...) En slapen voor de middagdut wilde ze ook niet, dus ik ben razendsnel de kamer uitgelopen toen ze een seconde wel op bed bleef zitten. Een half uur later sliep ze... (en tot die tijd heeft ze lief zitten spelen / boekjes zitten lezen).

Maar ik vind het pittig inderdaad, met name om haar zelf positief te blijven benaderen. Ze kan echt zo zúigen. Hahaha, soms aan tafel, wisselen we elkaar dan maar af. Degene met het kortste lontje houdt dan gewoon even z'n mond.

Och, over een jaar lachen we erom, moet je maar denken.
Heerlijk Q, jouw verhaal voelt echt aan als gedeelde smart, want precies zo gaat het hier dus ook. En ik vind het zo moeilijk om het mezelf niet kwalijk te nemen als ik niet consequent ben. Alsof hij meteen een gespleten persoonlijkheid krijgt van mijn inconsequent zijn... Bovenaan de trap willen springen herken ik

Het lijkt er trouwens nu een beetje op alsof Seppe ziek aan het worden is. HIj is nu voor de derde keer huilend wakker geworden. Misschien is hij wel net zo'n neuroot als ik . Ik werd vroeger áltijd ziek als ik jarig werd, op vakantie ging, als Sinterklaas kwam. De spanning was me gewoon te groot. Nog steeds eigenlijk wel . Ik ben echt cholerisch, hmmm, misschien heb ik Seppe's temperament wel gediagnostiseerd en lijkt hij ook daarin precies op mij...
Hahaha. Je herkent er zóóóó veel van jezelf in terug.

Wat ik doe als consequent zijn niet lukt, is zelf het initiatief nemen tot inconsequent gedrag. Ik kan met Qtie al heel goed samen smoezen, in de zin van "zullen wij vandaag eens lekker.... televísie gaan kijken?" ("jééééé!") Zo lang het mijn initiatief is, houd ik de macht over de situatie. En van daaruit is het dan weer makkelijker bij te sturen.

Vlak voordat ze ziek worden is inderdaad wel de aller- allerfijnste periode. Te fit om te hangen, niet lekker genoeg om gezellig te zijn. Maak je borst maar nat.
Lala, Binkie Madelief gefeliciteerd!

Ik moet een rapport van 150 pagina's redigeren voor woensdagmiddag, en ik ben nu pas op pagina 34, bleh.

Dus, ik meld me na woensdag weer!

Haha Ibbel, ik ben ook redelijk neurotisch, maar merk gelukkig dat vaantje het temperament van haar vader heeft.

En als er drama wordt geschopt, wat zelden is, schenk ik er weinig aandacht aan en probeer haar een beetje af te leiden.

Alleen bij gedrag wat niet mag, is er een duidelijke NEE. punt. Maar god weet wat ons nog allemaal te wachten staat. Dan neem ik jullie boeken tips graag aan.

Wat dat slaan betreft bij jullie op het KDV, das toch wel jammer.

Hier bij ons merk ik dat er een redelijk rustige sfeer is. De jongetjes zijn volgens mij allemaal van een rustig soort. Geen macho gedoe :-)

Mexicaanse griep. Hier in de stad heerst het nu op scholen. Tja, ik vind het lastig. Is het een hype? inenten, baat het niet dan schaadt het niet? Maar schaadt het ook echt niet? Is het echt een heftige griep? want ik hoor dat het nu lijkt op een milde griepvorm? blijf je niet bezig, want volgend jaar is er weer een gemuteerde variant? pfff

Nou ik ga vroeg onder de wol, en slaap er nog een nachtje over.. hoewel vroeg?
Dat rapport, naast mijn gewone werk dus he.
Volgens mij wordt er bij Qtie op de groep niet geslagen hoor. Zíj slaat ineens. Wat ik zelf denk, is dat ze gewoon grenzen aan het verkennen is. En dat loopt wat ongelukkig samen met het wildere spel bij de peuters.

Sowieso... d'r zitten praktisch alleen meiden in haar groep. Daar wordt niet geslagen, maar gekrabt en geknepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven