November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Helaas geen bed voor mij vandaag. Maar als ze wat extra aandacht krijgen zijn ze heel goed te doen vandaag. Manlief heeft van 4 tot 7 kunnen slapen, dus die kan ook wel wat doen.

Tess, gek hè, dat verdriet opeens. Neeltje is niet verdrietig maar slaapt gewoon niet. Om 3 uur was het ik ben klaar met slapen. Wij dien niets, zingen soms even een extra slaapliedje, meestal alleen een kusje en een "lekker slapen". Ik weet niet wat we nog zouden kunnen doen. Het is nu 2 keer in de week zo'n nacht.
Lala, logisch als je iets gaat maken dat zo persoonlijk is voor je overleden dierbaren dat je er dan weer even helemaal voor gaat. Ook gevoelsmatig hakt dat er weer in. En dat contact: alissa komt natuurlijk ook steeds meer hier en minder daar. Dan raken de banden losser.

Novem: hoe staat het met je boek?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niet begonnen. Net ruim een uur met een vriendin aan de telefoon gezeten, dus dat schiet niet op. Maar wel erg gezellig! Moet toch ook nog wat belangrijke papieren invullen, dus ik ben bang dat ik het klusje weer aan het uitstellen ben.....

Lala, ik ben nu 37+2 om precies te zijn. Het kindje mag dus komen, al ben ik er nog niet helemaal klaar voor, haha. Of toch wel, want dan heb ik een goed excuus om het fotoalbum niet af te hebben.
O; hopelijk zijn je kids een beetje lief voor je vandaag en slapen ze vanavond weer als roosjes.

Lala; het verdriet komt altijd wel als golven over je heen denk ik. Juist als je even zelf pas op de plaats moet maken heb je natuurlijk ook meer om over na te denken.

Nou, we winnen niet de prijs voor het topic met de grootse, romantische trouwerijen geloof ik. Wij zijn ook gepartnered omdat dat goedkoper en simpeler was dan een testament en samenlevingscontract.

Suzoon en Suzy zijn verkouden, hoesterig en niet helemaal in hun hum. Bij Suzoon resulteert dat ook gelijk in wakkere nachten helaas. Suzy piepte even bij het slapen gaan, maar sliep vervolgens als een blok de nacht door. Bikkeltje!
Wat een leuk verhaal Ibbel. Ik zie jou wel in een mooie scandinavische trouwjurk :-)

Lala sterkte.. het is vreselijk om iemand te missen.

Pff hier even weinig te schijven.. hard gewerkt en nu buikgriepje te pakken.
Wauw Ibbel da's inderdaad wel heel leuk zoals J het had aangepakt!! Lekker vieren zoals julie het willen!!

Ik ben ook getrouwd hoor. Ook heel romantisch op een gratis donderdagochtend en met een dikke buik. Op 10 februari 2000 dus dit jaar al 10 jaar. Wij hebben het ook klein gedaan en daardoor was het inderdaad ons feestje. Het enige jammere was dat mijn getuige (mijn zusje) strontziek was.

Gek heh lala dat zulke dingen naar bovenkomen op momenten dat je het niet verwacht. Ik heb dat ook wel bij mijn vader, dan denk ik dat ik er vrede mee heb maar ineens heb ik het weer hangen. Veel sterkte voor jou!

Ik heb een nieuwe laptop!! Ben er erg blij mee want mijn pc lag steeds in een crash. Nu dus weer wat meer online hoop ik!

Maar nu heb ik bad-dienst dus later misschien meer!
Meld! Vandaag een leuke dag voor de boeg. Mijn beste vriendin heeft een dagje vrijgenomen en komt mij een dagje vermaken, helemaal leuk dus!
Tess, wat lief van je vriendin. Laat je maar lekker verwennen. Geniet van deze dag!

Lala, neem je tijd voor je herstel!

!!! Heb zelf geen ervaring met het verliezen van een heel dichtbij zijnde persoon. Maar ik vind het niet vreemd dat je er nu weer heftig mee geconfronteerd wordt. De scherpe randjes van het verdriet gaat er dan misschien vanaf, maar het grote verdriet blijft. En zal juist om momenten komen wanneer je het niet verwacht. En inderdaad nu heb je na een hectische fase in je leven, wat meer tijd voor jezelf en dus ook voor dit soort gedachten en gevoelens. Nogmaals

Lijnes veel plezier met je nieuwe laptop!!

Gisteren toch nog wel begonnen met het uitzoeken van de foto's! Pff wat een klus, maar toch ook wel weer leuk! Wat is Binkie dan weer gegroeid zeg! Leuk om te zien.

Eens kijken of we vandaag ermee verder kunnen/willen.
Jippie, de belastingen zijn de deur uit en we krijgen toch weer een bakje geld terug. Een lucratieve dag

Lijnes, waarom je baddienst niet weggeven als je een mooie nieuwe laptop hebt? Kan Tijn Raf niet in bad doen?

Tess, geniet van je vrije dag!

Suzaa, zijn je kindjes weer een beetje beter?

ik heb vannacht weer gewoon een hele nacht geslapen, Neeltje is zelfs niet 1 keer wakker geworden. Dat is echt een unicum. En Nelis is zijn huilperiode nu echt te boven. Wel grappig om te zien dat een ziekte toch ook een leerperiode is voor die kleintjes. Want toen het snotteren en zo ophield, is hij me toch een partij gaan babbelen! Er is geen touw aan vast te knopen, maar hij praat de hele dag door Ik heb 2 heel gezellige kindjes op het moment. Dat is echt genieten!

Zijn jullie kindjes opeens ook zo aan het tekenen? Neeltje heeft maanden niet getekend, maar nu tekent ze de sterren van de hemel. Letterlijk: ze maakt allemaal van die mooie rondjes (nou ja, poging tot rondjes) en vraagt dan aan mij wat het is. Maar gisteren maakte ze zo'n tekening en zei dat het de maan en de sterren waren. Deze keer niet verstopt achter de wolken Ben benieuwd wanneer de koppoters ontstaan. Dat kan niet lang meer duren. Die zijn zo leuk
Suzy was gistermiddag stierlijk vervelend, mopperig en hangerig. Ben benieuwd hoe haar humeur is als ik straks thuiskom. Suzoon heeft vooral het eerste gedeelte van de nacht enorm lopen hoesten en was elke 10 minuten wakker als het niet vaker was. Vanaf een uur of 2 ging het beter, hopelijk knapt hij weer snel op. Vriend had Suzoon dienst, dus die heeft een lekkere nacht gehad... Vannacht ben ik weer aan de beurt.

O; ik wilde het inderdaad ook nog zeggen, na een dwarse of ziekige periode volgt vaak weer een sprongetje, dubbel genieten als ze weer beter zijn dus. Lekker hoor! Houden zo. Slaan je medicijnen nog steeds aan, voel je je al wat beter?

Tekenen is ook al een tijdje helemaal "in" bij Suzy en ze begint steeds beter binnen de lijntjes te kleuren of vormen te tekenen. De banaan en de maan (of zoals ze dat zelf heel schatting "in de maneschijn" noemt) zijn favoriete items.

Tess; lekker genieten vandaag, je hebt het verdiend.

Novem; gelukt met de foto's? Had ik ook tijdens mijn verlof willen doen, maar Suzoon was iets te vroeg naar mijn planning.
O, gefeliciteerd met de complete nacht! Knap dat je het volhoudt.

Vaantje tekent sinds een week of wat ook rondjes, met oogjes en een mond. Ze tekent ook wel eens een vis (is dan een banaanvormig rondje). Ze probeert ook dingen in te kleuren en dat gaat nog niet echt netjes maar wel erg gedreven haha.

Overigens ben ik blij met de Action want het papier vliegt er doorheen.
En o, vannacht weer goed kunnen slapen?

Toen wij na tijden ook weer eens een nacht mochten doorslapen, werden we daar trouwens beroerder wakker van dan na die nachten dat je er uit moest. Heb voor jou dat dat niet het geval was/is.

Tekenen is hier inderdaad ook erg in. Ook wel op een andere manier, maar niet zoals jullie het beschrijven. Als ik vraag wat hij aan het tekenen is, kijkt hij me nog steeds verbaasd aan.

Vandaag weer verder aan de slag met de foto's. Zou eigenlijk toch wel fijn zijn als het klaar is voor de kleine komt.

Maar ik ga ook genieten van het mooie weer.

Chica is zeker nu op vakantie? Beetje laat, maar ik wens je een fijne uitgeruste vakantie toe. Hoop dat je genoten hebt.
Tess, hoe was je dag gister?

Tekenen is hier ook in, en dan vooral op de tafel, armen en handen, zucht... Gister hebben we samen een paastak versiert heel leuk. Seppe is ook heel erg van het samen doen. Samen koffie maken, eten koken, opruimen, stofzuigen.

Het keukentje dat we voor Mila kochten is een enorme hit. Staan ze samen thee te zetten in de keuken en te roeren in pannetjes, heel schattig.

Mila is enorm aan het groeien. Ze roept tegen alles 'die, die'. En ze kan zelf duidelijk maken dat ze televisie wil kijken of een bepaalde knuffel wil hebben. En ze zegt ook 'lekker' als we aan het eten zijn. Erg grappig.
Ibbel en O, leuk zeg die ontwikkelingen van die kleintjes weer!

Lala . Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, maar mij lijkt het heel logisch dat je regelmatig een terugval hebt bij het verlies van een dierbare. Vooral als je er praktisch mee bezig bent en de tijd hebt. Sterkte!

Het lijkt wel lente! Ik ga even een lijstje maken en dan heel langzaam richting stad fietsen met mijn zonnebril op. Nog geen activiteit in mijn buik, dus moet kunnen.
Tess, ik fietste op mijn UD ook nog rond zowel bij S als bij M, kan makkelijk. Over kinderkopjes bij voorkeur en dan heel hard, ik zou ze er wel even uittrillen
Zo, daar ben ik ook weer even. Drukdrukdruk op het werk, dus weinig tijd gehad.

Ibbel, mooi aanzoek hoor!!

Ook wij zijn niet getrouwd. Al wel 16 jaar bij elkaar (afgelopen maandag jubileum, dat is handig want op Vriend's verjaardag, dus goed te onthouden) maar er nooit zo mee bezig geweest. Toch gaat het nog wel eens gebeuren, alleen al voor het feestje. En ik zou het leuk vinden om dezelfde achternaam als Bintje te hebben ooit. Maar we willen het dan goed vieren met een feest met alles erop en eraan, dus voorlopig zit dat er financieel niet in.....

Tess, ik kijk elke dag even of er al wat gebeurd!! We wachten 'geduldig' af.

Tekenen: ook hier. Al een hele tijd "appeltjes" dus een rondje met een streepje (steeltje) erop. Lief..... Nu de rest nog leren.

Koppeltjeduiken is het hier helemaal momenteel.

Zo, nu naar het werk. Ik ben licht geirriteerd want schoonouders zijn elke week een beetje later hier op hun oppasdag, waardoor ik steeds helemaal gehaast en net iets te laat op mijn werk kom. Er zijn hier allemaal omleidingen in de omgeving maar ze willen geen route uitleg van ons, geen tomtom lenen en ook niet wat eerder vertrekken omdat ze meer tijd nodig hebben de weg te vinden nu. Zucht. Vanavond maar eens babbelen. Vandaag heb ik ze trouwens echt op het hart gedrukt iets eerder te komen, ik heb een sollicitatiegesprek (niet voor mezelf, maar als baas zeg maar) dus wil absoluut niet te laat komen.
Binti, is het gelukt om op tijd te komen?

Tess, rammel hem er maar lekker uit

Onze Nelis heeft gisteren zijn eerste stapjes alleen gedaan! Hij heeft het meteen helemaal te pakken en stapt lekker tussen bank en tafel heen en weer. Gek hoor, om zo'n klein mannetje van 13 maanden te zien lopen

Gisteravond was bij ons op het kdv een ouderavond over spraakontwikkeling. Ik was te moe na mijn mamadag, dus niet gegaan. En maar goed ook! Ik kreeg vanmorgen de powerpoint uitdraai. Het blijkt dat Neeltje beter en meer praat dan de norm is voor een 4 jarige....... Ik denk dat ik niet veel geleerd had gisteravond Het schijnt dat bijvoorbeeld tijdsbeelden (gisteren, morgen) pas bij 4 jaar komen. Neeltje heeft het al maanden over morgen en gisteren. Ze kan het nog niet echt plaatsen in tijdsduur, maar ze weet wel wat verleden en toekomst is. Hoe is dat bij jullie kindjes? Is mijn meisje echt 2 jaar vooruit, nee toch zeker?
Waar blijft die meld!

Ghehe, Seppe staat in zijn blote billen te stofzuigen, terwijl ik aan het forummen ben

We hebben zo'n wcbril gekocht waar een zitverkleiner in zit. Da's een grote hit. Er belanden steeds meer plasjes in de wc.
Ja, inderdaad, die meld was van gisteren. Oooooo, het zou mooi zijn!!

Ehm, Ibbel, hij is al een heeeeel moderne man wel goed hoor, plassen op de wc. Volgens ons kdv zijn kinderen voor 2,5 niet toe aan zindelijk zijn. Het komt ons wel goed uit dat ook te denken
Zou het dan toch Tess haar dag zijn vandaag? Laten we met zijn allen duimen.

O, dat Neeltje vooruit loopt dat is zeker. Weet niet of Binkie echt het besef heeft van tijd. Wel zegt hij als iets in verleden tijd is, maar dan niet correct. Dus zonder t/d of ge ervoor.

Gelukkig heeft Neeltje ook nog iets wat ze zou kunnen leren. Zindelijk worden. Ieder kindje doet alles toch echt in zijn/haar tempo.

Ga zo dadelijk lekker met schoonzusje hier aan het water lunchen. Kijk dat zijn de betere dingen om te doen in je verlof.
*checkt even mob of er een sms is over Stan....nope*

Wie word er eigenlijk gesmst door Tess als Stan er is? En wil diegene dan ook bovenop zijn gsm gaan zitten ....ben heel benieuwd. Het zou een mooie dag zijn om geboren te worden. Lekker weertje buiten, iedereen is vrolijk. Dus Go Tess!

Wat knap de eerste stapjes al met 13 maanden...wat een tegengestelde van Neeltje.

Alissa heeft het ook over morgen en gisteren. Morgen snapt ze dat ze daar nog een nachtje voor moet slapen. Of ze het tijdsbesef heeft wanneer het gisteren was vraag ik me af. Ze heeft het nu ook over de dagen van de week, maar ik denk dat ze ons napraat en niet zelf weet wat het betekend.

Novem, hmm..heerlijk zo'n verlofdag met lunch! Neem het er nog maar lekker van hoor!
Meld! Het is pas net 13:00 uur geweest hoor . Nog helemaal niks aan de hand hier, gisteren wel ineens wat harde buiken maar vannacht gewoon geslapen. Ik vroeg me ook af wie ik zal sms-en als het zover is. Ik dacht dat ik Lala's nummer in mijn telefoon had, maar dat is niet zo. En in de achterkamer kan ik ook geen tel. nrs. vinden. Dus als iemand even in de AK haar nummer wil zetten? Lala of Chica misschien, volgens mij zijn zij het meest in de gelegenheid om hier te posten als het zover is?

Ik ga snel even plat. Vanochtend een hele leuke maar vermoeiende ochtend gehad met een vriendin met kinderen over de vloer. Over een uurtje moeten we alweer weer weg voor controle naar het ziekenhuis en daarna is vriend weg dus moet ik Tessje entertainen. Even maar wat rust pakken dus!
Tess, jammer, toch een meld Er is een bericht voor je op de AK
Ik ben in de achterkamer geweest!

Bij de controle was alles prima. Bloeddruk helemaal netjes en Stan heeft het nog prima naar zijn zin bij me. Ik ben voor het eerst in maanden weer eens op de weegschaal gaan staan en ben nu een kilo of 14 aangekomen. Vond ik best netjes, vooral omdat ik bij Tessje bij +20 kilo opgehouden ben met wegen . We moesten alleen nogal lang wachten en Tessje was echt een drama. Pfffff, zo vermoeiend. Vriend is nu weg, dus avondritueel moet ik alleen doen, ik ben begonnen met Tessje voor een dvd te zetten .
Een goed begin Tess..en hoe was de afloop? Word jij dan niet ieder bezoek bij de gyn gewogen? HIer was dat standaard.

Hier het avondgebeuren ook alleen moeten doen met 2 gillende kinderen en een zieke man op bed. Ik zit nu maar aan een lekkere kitk*t om mezelf weer een oppepper te geven...wat een drama vandaag. Gelukkig morgen kdv, dus heb ik een dagje rust. En dan maandag weer werken. Heb er zin in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven