November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Novem, ik heb nu geen pijn hoor (tenzij ik hem overbelast natuurlijk), maar ben een beetje bang voor het opzwellen en evt pijn als het beschermende gips er af is.

Sterkte met werken weer komende week!

Hier deze week echt fanatiek aan het potjeplassen, maar het zal nog wel even duren denk ik.

Er is hier midzomerbraderie. Ik ga zo even neuzen met Leon!

En een ijsje eten....

Leon had vandaag tuinfeest op de creche. Ze hebben patatjes gegeten en de hele ochtend buitengespeeld. Nog 1 week, dan begint zijn vakantie al! Nog 3 weken dan gaan wij weg.
Jippie, alweer 3 jaar getrouwd vandaag. Lekker naar het meer geweest en in het zand vandaag. Fijn dagje.

Elfje kan al 4 woordjes, zo leuk! mama, papa, bal en dag dag een hele belangrijke basis .
Lala, gefeliciteerd! Ik weet nog als de dag van gisteren hoe het was om 3 jaar getrouwd te zijn (wij zijn er al 5 getrouwd)

Al 4 woordjes: Goed hoor!!

Novem, hopelijk gaat het allemaal goed met werken. Fijn dat de kleine meid het zo goed doet nu. Dat geeft echt rust.
Wat een rust hier!

Bij ons is het wat minder rustig. Mannetje krijgt tandjes en meisje is even in een volwaardige fase van peuterpubertijd, inclusief veel huilen en gillen.

En vanmiddag weer een sollicitatie. Deze keer in Zwolle. Alle wervingsbureaus willen je eerst zien voordat ze bemiddelen, heel fijn. Dus ik ga vandaag ca. 5 uur reizen voor een gesprekje van 1 uur, zonder zekerheid dat ze een baan voor me hebben............

Over een week lekker 5 dagen geen kinderen, geen verplichtingen, alleen mijn ebook en de zon
O; succes vanmiddag. Op en neer naar Zwolle is niet niks natuurlijk. Gelukkig wel airco in jouw auto. Hopelijk hebben ze snel een leuke nieuwe uitdaging voor je. Hmmm. 5 dagen rust zonder kinderen met boek..klinkt als het walhalla.

Hier warm op het werk...pffff..geen airco
inderdaad rustig hier.. Wij leven op het moment buiten. Kinderen zitten zo ongeveer elk vrij minuutje in het zwembad!

Lala nog gefeliciteerd met je trouwdag!! hihi ik kan het me ook nog herinneren als de dag van gisteren. Toen wij trouwden had was ik bijna 7 maanden zwanger van Tijn nu alweer meer dan 10 jaar terug...Toch heel bijzonder al doen we er eigenlijk nooit iets aan...

Verder hier een hoop gezeur op de school van Tijn en Madelief, gelukkig wordt het voor mijn kinderen goed opgelost maar pffff wat maken ze het soms moeilijk...
Lijnes, bah gezeur op school zo vlak voor de vakantie is niks (maar helaas denk ik wel overal). Gelukkig voor jouw kids goed opgelost.

Worden jullie kinderen eigenlijk bruin? Ik vraag het omdat Alissa nog steeds spierwit ziet, ik smeer wel elke dag factor 30 bij haar en houd haar tussen 11 en 3 echt uit de zon en verder beperkt, maar ik vroeg me ineens af, of ik niet moet zorgen dat ze ook wat pigment ontwikkeld.
hee Lala, ja hoor ik geloof inderdaad dat het normaal is aan het einde van het schooljaar maar ik word er soms zo moe van.. Denk dan gebruik gewoon je gezonde verstand maar goed ik mag niet meer klagen want mijn gemopper is gehoord.

Mijn kinders zijn al erg bruin alle3. Ik smeer altijd met factor 50 (en ook braaf om de 2 uur) maar ze kleuren toch. Nu weet ik dat ik misschien niet helemaal eerlijk ben in de vergelijking omdat ze bij mij natuurlijk een extra tintje hebben overge-erfd van hun opa. Ik denk dat als Alissa wel buiten komt dat ze heus wel wat aan pigment opbouwt toch?? Is elfje niet ook rossig? Dat kan natuurlijk best wel bepalend zijn voor het huidtype van iemand...
Lala, zelfs met smeren worden ze bruin. Crème blokkeert alleen de schadelijke stralen, las ik laatst. Neeltje is al lekker bruin, nelis is spierwit. Ik smeer 50 Ligt gewoon aan de aanleg. Echt smeren hoor!
Lala, 4 woordjes vind ik al knap! En nog gefeliciteerd met je jubileum.

O: hoe ging je gesprek in Zwolle? Wat een takke eind rijden voor een gesprek! Hadden ze iets concreets? Veel plezier straks als je weg gaat!

Lijnes, vier jij je trouwdag echt niet? Hier altijd een etentje samen. Zo vieren we ook het .... jaar samen zijn nog elk jaar.

Nu 12 jaar samen en in juli 9 jaar getrouwd.

Bruin: ik heb dit jaar factor 50 voor straks in de tropen en factor 30 voor hier voor Leon. Hij heeft vooral een bruine nek en handen, verder ook wit met een licht gebruind gezichtje. Ik smeer niet als we even snel de stad in gaan 's ochtends, maar zodra we langer naar buiten gaan wel. Omdat ik hem bloot laat lopen i.v.m. potje ook echt alles goed insmeren

Zelf ben ik na vandaag duo-penotti... mijn gips mag er af.

Dan begint het proces van revalidatie van mijn kracht en bewegingsmogelijkheden. Hoop dat het een beetje meevalt.

6 weken gips is best lang.

Dit weekend (als het kan w.b.t. pols) even bij mijn schoonouders langs die een huisje op Terschelling hebben gehuurd. Met de voorspelde temperaturen wel lekker!

Gisteravond even met een collega bij mijn leerlingen op kamp langsgeweest. Was erg druk, maar ook leuk om ze te zien.

Volgende week de laatste week voor ze, dan ga ik ook nog even langs om ze "uit te zwaaien".
Ik smeer ook met factor 40 of 50 en hier zijn we ook allemaal lekker bruin, maar Lala, volgens mij kleur jij ook niet zo snel of wel?

Lizzie, wanneer vertrekken jullie?

O, wat ga je doen dan zonder kinderen?

Seppe is vandaag zonder luier naar de creche geweest. Drie ongelukjes, dus vrijdag toch maar weer mét luier. Morgen gaan we weer voor een check up naar het CB. En Mila krijgt de BMR-prik, ik weet het niet meer zo goed, maar volgens mij was Seppe daar wel naar van.
Dikke pech... mijn breuk was niet voldoende geheeld en ik ben voorzien van nieuw gips weer naar huis gestuurd :(

Op de dag voor mijn vakantie weer terug, foto's laten maken en hopen dat het dan wel goed is. Zo niet: dan met een brace op vakantie. Bah... moest even slikken hoor, viel me tegen, dit nieuws!

Dacht dat ik als jonge meid wel gewoon zou genezen...

Blijf dit weekend toch maar thuis, met gips om mag ik toch niet zwemmen en ietsen op Terchelling.

Ibbel, spannend dan he... houden ze het droog of niet? Ik durf het nog lang niet aan. bijna om de 15 min. een plasje en nog regelmatig mis. Sterkte met de prikjes!
Pf, weer even tijd. Had afgelopen weekend een festival (Rock in Park in Nijmegen), was erg leuk en gezellig, maar wel weer 4 dagen van huis geweest. Bintje vond het maar zozo, die belde me 2 x per dag om op de hoogte te houden van haar verrichtingen in het zwembad thuis :-)

Even teruglezen:

Trouwdag: gefeliciteerd!! Wij zijn niet getrouwd, dus doen we nooit iets speciaals. We zijn wel bij elkaar gekomen op de verjaardag van Vriend (ik heb mezelf cadeau gedaan ) dus de datum is wel te onthouden. Nu ruim 16,5 jaar.... Jeetje!!

O, hoe was je gesprek? Wat een eind vanaf waar jij woont zeg!!

Bruin: ik smeer ook met factor 50. Bintje heeft de huid van haar vader, dus die wordt makkelijk bruin, ook met factor 50 nog. Ze heeft echt bruine handjes met name (en nee, die zijn niet vies )

O Lizzie, lekker dit weekend naar Terschelling!!

En Ibbel, knap hoor, zonder luier! Zelfs met ongelukjes. Dat zou ik met Bintje nog lang niet aandurven, die staat steeds heel uilig te kijken als ze zonder luier staat te plassen... Al vindt ze het potje wel steeds interessanter.

Nog 3 weken, dan gaan we op vakantie!! Heb er zin in, als het dit soort weer is zeker!!
Die Bmr herinner ik me ook als vervelend prik, ze krijgen dan een dag of 9 laten geloof ik pas een reactie als koorts en vlekjes enzo. Sterkte! 3 ongelukjes is toch niet zo heel erg? Of je nou 3 uitwasbare luiers wast of 3 zomerbroekjes en onderbroekjes? Of vond hij het zelf heel vervelend?

Lizzie; balen! Je zou toch inderdaad denken dat het sneller geneest bij jonge mensen (of zouden wij stiekum niet meer in de categorie vallen)

Bruin, nee ik word ook niet bruin, ik ben meer wit en in de zomer offwit zeg maar, maar hun vader kleurt wel snel. Ben dus bang dat ze mijn genen op dat gebied hebben als jullie kinderen met fact 50 gewoon nog kleuren. Iemand vroeg trouwens of mijn kids niet rood zijn, er zit in bepaald licht een gloedje overheen, maar dat was het ook, verder donker/blond.

Nu slapen...
Hier even ee snel berichtje vanuit indo. Alles goed en we genieten optimaal doeiiiii

Grapje en zal wat alnger typen. de reis was een drama (sorry voor de spelfouten zit in een internet cafe en het toestenbord is echt zwaar slecht) saar zit geen seconde stil en heeft dus ook bijna niet geslapen. We waren gebroken toen we er waren en zie dat ik het noooooit meer doe en volgend jaar gewoon naar frankrijk ga. Maarja , toen we er eenmaal waren was het natuurlijk allemaal wel heel erg lekker. Eerst 6 dagen in Bali vanwege jetlag en hitte en dat ging helemaal goed. Anniek lag de hele dag in het zwembad. Saar w3as nog wel eens snachts wakker maar niet veel. Daarna met de speedboot naar Lombok. Oei morot kapot en dus deden we er 3 uur ipv een uur over. Saar zeeziek en anniek werd steeds witter en witter. Arme meiden, mar ja we waren al halvewege en dus konden we beter maar door gaan.

Eenmaal op het eiland was het weer heerlijk. We hebben een villa die is serieus 10x zo groot als ons huis. 2 man personeel en een babysitter ook voor overdag. Een baboe dus hahaha. Zalig en ook hier zitten de meiden meer in het water (want prive zwembad) dan eruit. Ook het strand, de boten, de paard en wagen (want er zijn geen auto's of motoren hier) vinden ze allemaal fantastisch. het is een heerlijk weerzien van vrienden en we gaan l;ekker vaak wat eten of drinken. Ook het voetbal hier kijken is bijzonder met al die nationaliteiten. Er juicht altijd wel iemand haha

Ik ben blij dat we lekker nog twee weken hebben. Zodra ik kan laat ik wel weer wat horen, ben uiteraard niet bijgelezen maar iedereen lekker genieten van de zon want ik begrijp dat het mooi weer is bvij jullie.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lizzie, wat een pech zeg! hebben ze zicht op hoe lang het nu kan duren?

Zonder luier: Neeltje en Nelis lopen de hele dag zonder luier. Tussen de plassen van het badje door, zie je toch niet wat er gebeurt dat is het nadeel van de zomer. Ik zorg alleen dat ze niet binnen komen.

Bmr: hier hadden ze daar allebei het minste last van. Ook misschien omdat die in de arm wordt gegeven. En ook achteraf helemaal niets. Zo kan het ook

chica, om het reizen wil ik zelfs niet naar Frankrijk met die kleintjes hoor. Ik vind dit jaar Zeeland zelfs nog te ver Maar heerlijk dat je zo geniet nu je er bent. Ga zo door!!

Ibbel, ik ga volgende week 5 dagen met mijn moeder in Engeland van het ene terrasje naar het andere om even bij te komen. Heerlijk, zeker omdat dit weer nog wel aanhoudt!

Het gaat trouwens geweldig met mijn longen. Of het aan het weer ligt weet ik niet. Want gisteren was het een mega drukke dag (ik had vanmorgen spierpijn van het tillen, zo onhandelbaar waren de kleintjes). Toen was ik nog wel benauwd. Maar verder heb ik de afgelopen week echt veel gedaan en geen last. Dus dat geeft hoop dat het iets is dat over kan gaan. Jippie! En dan nog dat weekend weg, misschien dat we dan een spiraal doorbroken hebben van ontstekingen en zo.

Ik heb van 3 sollicitaties nog steeds niets gehoord. Je zou denken dat ze dingen voor de vakantie geregeld zouden willen hebben. Maar dat is blijkbaar toch niet zo.
Oh Lizzie; wat enorm balen. Ik kan me voorstellen dat je wel even heel hard moest slikken. Hopelijk voor je vakantie beter nieuws.

Chica; nu je er eenmaal bent is het genieten zo te lezen, wat heerlijk. Klinkt wel erg relaxed jullie huis met babysit!

O; fijn dat het better gaat met je longen, hopelijk zet het door. Mag ook wel eens een keertje. Alvast veel plezier in Engeland. Lekker hoor even zonder kinderen.

BMR heeft Suzy destijds wel veel last van gehad. Althans, volgens mij keldert de weerstand tijdelijk even behoorlijk en als er dan allerlei griepjes rondwaren ben je snel de pineut.

Zonder luier zit er hier ook nog niet in hoor. Poepen gaat nu wel consequent op de wc,dus nu de plasjes nog.

Lala; 4 woordjes, wat goed!! Kan Suzoon nog een voorbeeld aan nemen. Met heel veel fantasie en wishful thinking zegt hij mama, maar meer nog niet hoor. En morgen wordt hij alweer 1 jaar... Hij heeft nu de 5e ziekte, heeft afgelopen dagen koorts gehad (lekker met dat warme weer) en zit nu onder de rode vlekjes. Arm schaapje. Warme weer is ook niet zo zijn ding, dus onrustige nachten kunnen er ook nog wel bij. Suzy ligt zelfs met dit warme weer diep onder haar dekbed.
Suzaa, jouw mannetje ook alweer een jaar! Alvast gefeliciteerd!

En Suzy onder het dekbed: hier ook zo'n meisje. Het kan haar niet warm genoeg zijn. Ik moet ook de hele dag roepen dat ze niet in de zon mag zitten. "lekker warm, mama!". Ja hoor, en mama dadelijk bij de eerste hulp.......
Haha, ja, grappig he? Hier net nog... "de zon is weg, even een jasje pakken?" Pff, het is bloedheet!
Een informatieve vraag voor degenen die ook gebruik maken van de psz.

Vandaag werd bij ons de eerste maand ingehouden. Ik schrok wel eventjes. Voor 3 uur per week betalen wij 70 euro in de maand! Dat is 1,5 keer zoveel per uur als het kdv. En dan moet ze zelf brood en fruit meenemen.

Is dit zo duur omdat we bij de vrije school zijn of betaal je je altijd blauw? Is er ergens een potje dat je geld terugkrijgt zoals bij het kdv? Ik moet er niet aan denken dat ze meer zou gaan. Dat zou bruin niet trekken......
O ik vrees dat het op veel plekken zoveel kost. Raf gaat naar de psz bij ons in de wijk en wij zijn ongeveer net zoveel kwijt. Ik weet van bij mijn oudste 2 dat we bij het werk van man er iets van terug kregen maar ook dat is niet overal zo volgens mij...

Lizzie balen joh van je arm... Geen duo penotti.. Ik hoop voor je dat je arm het weer doet voor jullie op vakantie gaan. Misschien heb je er iets aan maar toen ik die ene keer 13 weken gips had kon ik binnen 2 dagen mijn arm weer gewoon gebruiken.

En nee wij doen nooit iets aan die trouwdag. Wij zijn echt alleen getrouwd omdat het gemakkelijker was ivm de komst van Tijn anders waren we denk ik niet getrouwd. We denken wel een terug aan die tijd toen maar niet specifiek op 10 februari of zo. (wij zijn overigens al 17 jaar samen)
Raf is trouwens ook zo'n gekkie dat het graag warm heeft.. Nooit zo bij stil gestaan omdat ik dat zelf ook wel heb..

BMR en andere entingen hier eigenlijk amper last ervan gehad maar van BMR komt pas na een week of zo reactie dat weet ik wel.

Suzoon en familie heel veel plezier met het feestje morgen!! Ben heel benieuwd wat je allemaal krijgt!! Beterschap ook!!
Suzaa, Suzoon morgen alweer 1 jaar...van harte....wat gaat de tijd toch snel. Hopelijk voelt hij zich goed genoeg om zich lekker op de verjaardagstaart te storten.

O; ik heb ook gehoord dat de psz zo duur is. Het schijnt wel als ze aangesloten zijn bij een kinderopvangorganisatie je daar ook geld via de belasting terug kunt vragen. Maar als ze niet aangesloten zijn helaas niet.
Chica, fijn dat je ondanks de reis zo veel plezier hebt!

O: eindelijk goed nieuws over je gezondheid! Gelukkig maar, want dan ben je lekker fit in Engeland!

Psz: hier 1 dagdeel (3 uur) 15,- euro en 3 dagdelen 45 euro. Geen idee waar de prijsverschillen vandaan komen. Dit is gewoon wat ik netto betaal. zat daar het inschrijfgeld (hier 25,-) bij in?

Leon heeft het trouwens enorm naar zijn zin en hij gaat nu 2 dagdelen (drie mag hier vanaf drie jaar bij een achterstand). A.s. dinsdag heeft hij zijn laatste schooldag.

Suzaa, gefeliciteerd met je zoon! Ik hoop dat ie weer fit is.

Ik zit al vanaf 21 mei in het gips, als het er de 15e af mag ben ik al 8 weken verder. Ik hoop op zo'n snelle revalidatie als Lijnes!
Lizzie, is dat per maand? Dat scheelt veel. Nee, er zat geen inschrijfgeld bij. Ik weet gelukkig niet wat meer dagdelen kosten . Maar ze zijn sinds de zomer ook een kdv, dus dat zou betekenen dat ik het op kan geven. Snel een offerte vragen dan maar.

En hopelijk gaat je arm inderdaad nu snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven