November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Lizzie, heeeeel veel plezier als we je hier niet meer zien!!!

Grappig, ik ben geloof ik juist een babymoeder! Ik vind dit, zo tussen de 3 en 6 maanden juist een hele makkelijke periode! Stannetje is niet meer zo breekbaar en we hebben elkaar al goed leren kennen. We gooien eens in de paar uur wat melk in Stan, hij slaapt nog veel en als hij wakker is ligt hij te lachen, lekker in de box of een kleed te spelen of knuffelen we lekker. Hij loopt nog niet weg en zegt ook nog geen nee . Wat dat betreft zie ik juist weer op tegen de periode dat hij rond één jaar is, als hij een stuk mobieler is maar nog niet weet wat luisteren is.

Ik ben alleen bang dat ik hier niet zo lang meer van kan genieten. Vanavond draaide hij zich om naar zijn buik én weer terug. Ik ben erg benieuwd of hij het kunstje gaat herhalen of dat het een toevalstreffer was. Hij is nog niet eens vier maanden!

Tessje is aan het logeren bij mijn schoonouders. Morgen hebben vriendlief en ik vrij genomen en blijft Stannetje bij mijn ouders. Wij gaan lekker een dagje samen op stap! Ik heb er echt zin in!!!
Wat klink je heerlijk ontspannen Tess! Lekker hoor, dat je zo aan het genieten bent. Stannetje klinkt ook wel als een modelbaby!! Mij kon de babytijd ook niet snel genoeg gaan, maar Suzoon was dan ook een erg onrustig ventje wat veel huilde (wat met 4 maanden zijn hoogtepunt bereikte, pfff, als ik er nog aan denk...) en nu is het zo'n vrolijk ventje. Van de mooie blauwe kijkers en stralende lach, om verliefd op te worden. Hij heeft het op zijn buik slapen ontdekt en heb het idee dat hij daardoor letterlijk en figuurlijk zijn draai gevonden heeft. Stukken rustiger 's nachts opeens. Mobiel is hij nog niet echt (schuift wat op zijn billen, maar daar blijft het nog even bij!), dus wel relaxed zo.

O; je bent terecht trots op je stel! En je mannetje ook alweer zo aan het kletsen, leuke periode is dat. Suzoon maakt wel geluiden, maar echt woordjes kan ik er nog niet uit opmaken. Lekkere luiwammes is het, haha.

Poepen doet Suzy nu wel consequent op de wc, maar plassen zit er nog niet zo in. Ze begint er wel steeds meer over te kletsen (niet in onderbroek plassen, maar papa of mama roepen en op de wc plassen), maar ondanks dat plaste ze gisteren toch weer in haar onderbroek terwijl ze net 10 minuten daarvoor op de wc had gezeten. Maar heb wel het idee dat het besef er steeds meer komt, dus het kan vast niet lang meer duren voordat ze het echt doorheeft. Ik heb ook geen haast, dus komt wel goed.

Chica; jij komt ook alweer bijna terug denk ik? Volgens mij is Saar een dezer dagen ook jarig. Ben heel benieuwd hoe jullie het gehad hebben!
Oja Testannetje; Tess, veel plezier vandaag. Lekker zo'n dagje samen, dat doet een mens goed (en dat zeg ik, die al maanden roept dat we weer eens een dagje of weekendje samen moeten doorbrengen, maar het maar niet tot uitvoer brengt).
Wat heerlijk een dagje samen weg. Wat hebben jullie voor leuks gedaan?

Ik ben ook niet zo'n babymama heb ik gemerkt. Vroeger altijd gedacht dat ik dat het leukst vind, maar ik kijk er echt naar uit dat Elfje gaat lopen. Ze kruipt al vrolijk door de kamer, dus dat maakt het al makkelijker, maar lopen zou super zijn, ik ben dus meer een peuter mama. Het heeft allemaal z'n charmes hoor, maar dat gehuil van Elfje de eerste 3 maanden heeft er hier hard ingehakt en is nog niet vergeten.

Wij zijn afgelopen zaterdag een dag samen op pad geweest, was echt heerlijk en ontspannen. *geeft Suzaa even een virtuele schop onder haar kont om oppas te regelen voor Suzy en Suzoon, al is het maar een avondje naar de film *

O; wat fijn dat het in engeland zo ontspannen was. Heb je al wat gehoord van je sollicitatie?
Ben er weeeeer. Het was een vermoeiende terug reis maar het ging wel erg goed. Ben kapot maar we hebben een super vakantie gehad. Oh, wat was heet heerlijk.Ik zal later wel meer vertellen.

Nu weer back to reality and back to life. Eerste was zit er alweer in koffers zijn uitgepakt en meiden liggen te slapen in hun eigen bedje. Ben benieuwd wat de jetlag gaat doen deze dagen.

Saar was gisteren inderdaad jarig. Ze is 1 jaar!!!!!!!!!!!! We hebben het nog niet echt gevierd, omdat we natuurlijk in het vliegtuig zaten, maar we halen de schade binnenkort wel in als we het echt gaan vieren. Schoonouders stonden heel lief met een ballon met een 1 erop op schiphol, wel erg lief.

Nu weer even snel verder. Heb zeker nog niet bijgelezen en kijk even of dat nog te doen is. Anders val ik hier gewoon weer in.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica; welkom terug! En gefeliciteerd met Saar. 1 Jaar alweer, wat een mijlpaal he? Zo te horen hebben jullie het heerlijk gehad. We horen natuurlijk graag alle details! Bijlezen gaat wel lukken denk ik, we zijn allemaal een beetje sloom van het warme weer hier, dus er is niet megaveel geschreven volgens mij.

Lala; blijf nog maar even schoppen... maar je hebt helemaal gelijk. We hebben het er toevallig vandaag weer over gehad, maar ik merk dat ik het best lastig vindt om 2 kinderen uit te besteden. Vooral omdat Suzoon een onrustige slaper is durf ik hem eigenlijk alleen bij mijn ouders te stallen. Maarja, daar is hij al 1,5 dag in de week, dus voel ik me bezwaard om hem daar ook nog eens in het weekend te brengen. Maar ik bedenk me nu dat gewoon een dagje overdag in het weekend ook al lekker zou zijn, even een leuke stad bezoeken, terrasje pakken, uit eten ofzo. Toch maar eens de plannen wat concreter maken (maar een paar dagen Parijs zonder kids staan ook erg hoog op mijn verlanglijstje).

En babygehuil, ik weet er ook alles van. Suzy huilde weinig, maar Suzoon, pfff, dat hakt er inderdaad in. Ik was eind van de middag nog even bij AH en daar stond ook een vader met kleine brullende baby bij de kassa. Even een deja vu, dan ben ik toch echt blij dat we die fase gehad hebben. Babygehuil gaat zo door merg en been.

Morgen en overmorgen alweer warm weer. Gaan jullie wel eens alleen zwemmen met 2 kids? Ik ga het toch maar eens proberen als het morgen inderdaad weer zo bloedheet is.
Chica, welkom terug!!!

Wat zal dat afkicken zijn. Gefeliciteerd met Saar.Het eerste jaar heb je overleefd.

Suzaa, ik snap je wel hoor. Hier net zo. Terwijl je het dan juist even goed kan gebruiken. Heb je het al eens met je moeder er over gehad? Waarschijnlijk wil ze graag een avondje oppassen, zodat jullie weer even een paar uurtjes samen zijn.

Meelezen gaat me beter af dan typen. Dat lukt best aardig met 1 hand, al schiet het niet echt op.

Baby gehuil is inderdaad verschrikkelijk. Denk dat iedere ouder dat beaamt. En zij zullen ook direct zeggen geen babymoeder te zijn. Wel geniet ik nu van dit moment. Het ergste is achter de rug en je neemt haar nu nog makkelijk overal mee naar toe. Je hoeft nog niet echt rekening te houden met het ritme etc.
Suzaa, ik snap dat wel hoor. Wij hadden dit weekend 2 feestjes op 1 avond, dus toen toch maar de kinderen uitbesteed. Heeft Nelis de hele nacht bij opa en oma in bed gelegen, omdat hij zo'n heimwee had...... Dat moedigt niet aan om vaker weg te gaan. Volgende keer gewoon weer op tijd thuis en oma bij ons om op te passen.

Ik ga nooit alleen zwemmen met 2 kinderen, dat durf ik niet aan. Gelukkig hebben we een grote tuin, badje erin en feest. Toch een stuk veiliger en rustiger vind ik.

Chica, welkom terug!! Praat ons maar helemaal bij, en proficiat met je grote meisje

Nog steeds geen nieuws van mijn sollicitatie, dus dat is meestal slecht nieuws, vrees ik.

Vanmiddag zit ik de hele middag in het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken vanwege de second opinion. Ben benieuwd.
Oh, als ik het mijn moeder vraag, doet ze het met veel plezier. Die zegt pas nee als ze echt niet kan, dat is zo'n lieverd. Maar ik wil ervoor waken om er "misbruik" van te maken, zeker omdat mijn ouders al 1,5 dag per week oppassen. En met 2 kinderen is dat best druk. Ze zijn dan wel hardstikke gezond en vitaal, maarja, toch allebei rond de 70 inmiddels. Dus ik probeer het echt tot een minimum te beperken, maar moet er natuurlijk ook weer niet in doorslaan. De laatste keer is alweer een heel tijdje geleden, toen heeft Suzoon daar geslapen en Suzy bij schoonzusje en zwager. Suzoon heeft ze toen ook wel wakker gehouden en de boel ondergespuugd, maar die fase heeft hij nu wel gehad hopelijk .

Ik heb vanmiddag toch maar de stoute schoenen aangetrikke en even gezwommen met de 2 kids. Wel een gedoe, maar ging goed gelukkig. Het is dat de kinders het geweldig vinden, dus in dat opzicht was het wel voor herhaling vatbaar. Maar badje in de tuin is inderdaad een stuk simpeler en ook leuk.

O; hmm, nog geen bericht van je solliciatie, irritant is dat als het zo lang duurt. Dan maar liever gelijk weten waar je aan toe bent. Hoe is het met de second opinion gegaan vandaag? Nog wat wijzer geworden?

Novem; een baby is inderdaad makkelijk meenemen. Maar nu Suzoon en Suzy in hetzelfde eetritme zitten en Suzoon langzaam maar zeker naar 1 slaapje gaat vind ik ook wel prettig. Een paar luiers, doekjes, reservekleding en wat te eten en drinken mee en gaan met die banaan. De fietskar draait overuren, wat een heerlijk ding is dat. Achteraf gezien toch wel veel voordelen boven een bakfiets.
Nou, slechte berichten hier. Ze vonden me bij de sollicitatie niet gemotiveerd genoeg (nou, ik heb van die boodschap vannacht slecht geslapen, hoe gemotiveerd kun je dan zijn.......).

Gisteren een heftige middag met heel veel onderzoeken. De longarts zag ook maar 80% capaciteit. dat kwam volgens hem door een middenrif, dat aan de rechterkant omhoog staat. Dat had de andere arts dus ook zo kunnen zien. Mijn klachten komen volgens hem van iets anders: overspannenheid. Dus weer Ik heb a.s. vrijdag een afspraak met de huisarts om daar dan toch maar uitgebreid naar te kijken.

Suzaa, ik bewonder je hoor. Met 2 kinderen gaan zwemmen. Maar ja, zie boven de diagnose, misschien ligt dat ook daar aan. En ik ben het met je eens: sinds Nelis (7 maanden) zelfde ritme had als Neeltje en maar 1 keer slaapt, is het een stuk gemakkelijker allemaal. Nu is hij zover dat ik wat kan spelen met zijn slaaptijd, dat is ook wel handig. Want meestal slaapt hij 's ochtends, lekker een open middag. Maar ja, soms moet je 's ochtends weg en dan kan hij 's middags slapen. Nog een jaartje, dan helemaal geen slaapjes meer
He O wat vervelend.. Vooral als je zelf gewoon het gevoel hebt dat je zeker wel gemotiveerd bent zal zo'n boodschap rauw op je dak vallen. Ook je gezondheid. Het valt allemaal niet mee maar misschien is het inderdaad toch wel iets als overspannenheid (of gewoon simpel stress, dat kan ik me best voorstellen). Ik hoop dat je erachter komt wat de bron van je fysieke problemen is.

Met 2 jonge kinderen zwemmen heb ik ook nooit gedaan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die twee van mij gewoon het diepe insprongen en omdat Madelief al liep met amper 9 maanden kon ik haar niet even ergens stallen als ik Tijn weer ergens weg moest halen.

Chica welkom terug! Gefeliciteerd met jouw jongste meiske! Wat vliegt de tijd toch

Ik realiseer dat me ook steeds vaker de laatste tijd. Over een jaar gaat Raf ook naar school en ben ik echt uit de kleine kinderen. Ik klaag niet hoor want zoals jullie zeggen een baby of peuter moeder te zijn, voel ik me meer een basisschoolkind/puber moeder. Toch zal ik het gekeuvel met mijn kleine spruitje wel gaan missen.

Het gaat wonderwel goed met zijn zindelijkheid. Denk binnenkort ook de luiers 's nachts te kunnen weglaten! Super dan ben ik echt uit de luiers!

Aan het einde van de week krijgen de kinderen hier vakantie. Gelukkig maar, vooral Tijn zit er helemaal doorheen. Heeft het vooral moeilijk met alles dat anders is dan anders en weet soms niet meer waar ie het zoeken moet met alle gevolgen van dien. Man moet dan nog 3 weken werken en dan gaan we een weekje ontspannen in het vakantiehuis van mijn moeder. Dat werd ons nog bijna door de neus geboord omdat mijn zus haar vakantie ineens een week verschoven had. Toen ik "reserveerde" bij mijn moeder hebben we echt goed gecheckt dat iedereen erin kon want vorig jaar ging het ook al mis door een "dubbelboeking" Gelukkig heeft mijn zusje iets anders geboekt want hoewel we ook nog naar Frankrijk gaan denk ik dat het vooral in Duitsland bijtanken wordt met mijn autisten
O; wat gemeen om te zeggen dat je niet gemotiveerd bent. Ik denk dat ze 2 dingen door elkaar halen, ziek zijn en daardoor niet vol kunnen functioneren is iets anders dan het niet willen.

Lijnes; fijn voor Tijn dat het schooljaar erop zit. Niet alleen de docenten maar ook de leerlingen zijn aan het einde van een schooljaar gewoon moe en toe aan een pauze. Lekker naar duitsland! Wij gaan 6 aug daar naartoe. Jullie?

Chica; welkom terug! En gefeliciteerd. Als jouw baby 1 is geworden hier, is mijn de volgende. Heb er toch wel dubbele gevoelens bij.

Ben vanochtend lekker wezen zwemmen met Alissa. Ze vond het geweldig, jammer dat we maar 1 uurtje konden, want ze wilde echt niet naar huis. Een kindje daar was met barbies aan het spelen. Alissa was super jaloers en heeft geluk dat haar moeder een volledige collectie op zolder heeft staan. dus vanmiddag maar eens gaat zoeken naar een geschikte voor haar, mijn dochter is echt een poppenmoeder.
Pfff, komende zondag op vakantie, eindelijk!! zowel Bintje als ik zijn wel toe aan wat verandering van omgeving, zij is momenteel zwaar in de contramine ("NEE MAMA!!" is de meestgehoorde zin hier momenteel) en ik ben ook wat prikkelbaar, dat versterkt elkaar nogal. Maar goed, nog een paar dagen en dan lekker op pad. Tent is gekocht, Bintje vindt hem het einde en is er helemaal klaar voor. Mooi weer in Frankrijk, zou goed moeten komen!!

O, wat een stom bedrijf!! Juist met jouw motivatie is niks mis, je wilt juist zo graag! Dat hebben ze dan niet erg goed opgepikt zeg!!

Lizzie, misschien wat laat, maar een hele fijne vakantie!!

Ook voor jou trouwens, Lijnes, want zo te horen zijn jullie er ook aan toe, en Tijn helemaal dus. Fijn dat jullie eerst naar Duitsland kunnen zonder dubbelboekingsgedoe zoals vorig jaar!! (kan me nog herinneren dat je zus grote honden heeft die Madelief eng vond??)

Chica, welkom thuis!! Saar al 1!! Jeetje, het is niet bij te houden!! Het wordt tijd voor verse babietjes in de club, al die kleintjes worden alweer zo groot!!

Suzaa, zwemmen met 2 kindjes lijkt me best spannend!! Ik durf het momenteel niet eens aan met kind en hond. Ben te bang dat ik even teveel op hond moet letten en dat er dan iets gebeurt met kind, dus ik ga ofwel in de ochtend met Bintje alleen, of in de avond met hond even een rondje zwemmen. Beiden heel gezellig, en als Vriend thuis is gaan we alsnog met de hele familie Wel heerlijk hoor, deze omgeving. Allemaal fijne rustige plekjes om lekker in eht water te spelen, en op een aantal plekken is het echt tot 30 m uit de kant nog zo ondiep dat Bintje er kan staan, wel een prettig idee.

Baby/peuter/kleuter/pubermoeder: ik moet zeggen dat ik bij elke fase van Bintje tot nu toe heb gedacht "dat dit toch wel de leukste fase is". Letterlijk vanaf dag 1 tot nu. Nou scheelt het dat Bintje een makkelijk baby'tje was, en een redelijk makkelijk dreumesje. Als peuter is ze misschien wat moeilijker, maar ook vreselijk leuk en lief, met al dat geklets. Ik ben geloof ik vooral een kíndjesmoeder . En ach, wie weet, beginnen we er nog eens een keertje aan, zo'n lief klein zacht babietje.....

Zo, nu ga ik eens verder met spullen opzoeken en verzamelen voor de vakantie. Mocht ik jullie niet meer 'spreken', tot over ruim 2 weken!!
Dank je wel voor jullie lieve woorden!

Binti, heel fijne vakantie met je dwarse peuterpuber

Lijnes, zorg maar voor 6 weken heerlijk bijkomen, dan kunnen jullie er weer tegenaan. En niet te hard roepen dat je uit de baby's bent, voor je het weet is het niet meer zo

Lala, heb jij nog barbies? Wat goed!! Wij waren heel goed in het knippen van haren en amputeren van armen, dus er zijn er geen meer over. Neeltje heeft nog wel een nepperd, gekregen van een of andere tante. Maar voorlopig toch maar gewoon de grote poppen. Ze worden nog niet aan/uit gekleed, alleen maar luiers verwisseld. De poppenpoep wordt even te drogen gelegd, en voila, de luier is weer schoon voor de volgende ronde .

Dat kan niet met barbies
Ach O wat ontzettend kut zeg zon afwijzing (excuse me) zeker als je het zo graag wilde. Ik ken het. Het doet geen goed voor je zelfvertrouwen. Maar blijf in jezelf geloven hoor, het is hun verlies dat ze je niet aannemen.

En toch....ik geloof wel in het lot enzo. Indien je echt overspannen bent dan is het niet zo goed idee om een nieuwe baan te beginnen toch????? Ik denk dat het universum toch echt eerst wil dat je je weer gezond en sterk wordt voordat je een nieuwe baan krijgt. Dus zie dat dan even als je nieuwe werk/baan en dan komt straks die leuke top baan vanzelf. Echt dat geloof ik oprecht.

Binti: Tijd voor nieuwe babies. Ben het helemaal met je eens. Dus schiet eens op jij

Oh en officieel ben ik dus nu uit de babies. Saar is dus nu een dreumes jahhhhhhhhhhhhhhhhhh happy happy happy Uit de luiers nog lang niet hahaha maar dat geeft niks. Anniek is trouwens met haar praten echt vooruit gegaan tijdens de vakantie. Fijn. En ze is ook weer wat gegroeid, ook fijn.

Slapen is hier weer een drama. We moeten er weer bijblijven als ze in slaap valt en ze komt echt op een nacht gemiddeld 3x uit haar bed en wil dan bij ons slapen. Ik ben deze week (ja ook tijdens de jetlag) meteen begonnen met korte metten. Ik ben het zo zat en vriend en ik zijn er zo moe van (letterlijk) het is geloof ik alweer een jaar geleden dat we een keer een hele nacht doorgeslapen hebben.

Nee, papa en mama gaan er niet meer bijzitten. We zitten hiernaast en dan beneden. Nou drama natuurlijk, janken, krijsen, gillen en letterlijk ongeveer 20x haar bed uit. 20x terug gebracht. Volhouden Chica, volhouden. Bij de 21ste keer gaf ze het op en viel in slaap (op de grond voor de openstaande deur). Toen was het 24:00 nog een keer hetzelfde ritueel (zwaar midden in de nacht en gelukkig werd Saar niet wakker van het gegil en gekrijs). Om 0200 nogmaals en om 0400 nogmaals. Maar de boodschap is overgekomen geloof ik. sOchtends kwam ze extra veel knuffels geven en zei ze mama boos vannacht, Anniek niet meer uit bed komen. Nou dat hoop ik dan maar.

Gisteravond geen strijd omdat we naar mijn ouders waren geweest en ze in de auto al in slaap gevallen was. Vannacht kwam ze er 2x uit en meteen 2x terug gebracht en viel ze 2x zonder huilen en gillen meteen weer in slaap. Erg goede nacht dus, aangezien Saar ook doorsliep (die was vanwege de jetlag de afgelopen dagen ook elke keer om 0200 en 0400 wakker met huilen en krijsen pffff) en ondanks dat Anniek om 0500 echt wakker was.

Ik reken erop dat het deze week de hele avond weer strijd wordt. Jammer dan, ik ga doorzetten, want zo kan het echt niet langer. Ze moet leren in haar eentje in slaap te vallen en in haar eentje door te slapen. Ik heb de zachte hand nu lang genoeg geprobeerd en ben het zo zat (en ben erg moe). Afgelopen met die onzin ze is oud genoeg om alles precies te snappen dus het moet gaan lukken. We hebben haar denk ik gewoon een beetje teveel verwend en zijn niet streng genoeg geweest, niet consequent genoeg en soms te makkelijk (als je dus al zo lang niet doorslaapt dat zeg je makkelijker, kom maar bij ons in bed voor een keer, dat is fout dat weet ik en daar ondervinden we dan ook de consequenties van maar als je soms zo moe bent....nou ja, ws hoef ik jullie dat niet uit te leggen. Sommige andere mensen zonder kinderen trouwens wel, rete irritant is dat)

In ieder geval heeft deze mama een goede les in consequent zijn geleerd. Op welk tijdstip van de dag/nacht dan ook. Hopelijk gaat het lukken.
Chica, ik heb bewondering voor je!!! Wij hadden het er deze week nog over, dat we zo verwend raken omdat ze allebei al een paar weken doorslapen, op een enkel slokje water voor Nelis na. Ik snap inderdaad heel goed dat je moe bent en dat consequent zijn dan het laatste is waar je puf voor hebt. Ook hier is het vandaag bijvoorbeeld al 2 keer een dvd´tje (ieder een kwartiertje) geweest. Eigenlijk wil ik overdag helemaal geen televisie. Maar ja, lekker even opruimen omdat je anders de hele dag in de troep van het ontbijt zit is ook wel lekker......... Mijn grenzen rekken ook op, hoe moe-er ik word.

En dank voor je woorden over lot en zo. Ik geloof altijd alleen maar in lot als het goed met me gaat. In tijden van weinig energie heb ik alleen maar puf om door te ploeteren.

b x,muie j+l]EM XBY6 O, code van Nelis, tijd om op te houden.
En nu ben ik nog meer aan vakantie toe.....

Vorige week heb ik met mijn suffe hoofd per ongeluk benzine in mijn diesel auto'tje gegooid. Zag het nog op tijd, dus niet gestart en daarmee mijn motor gered, maar al met al kostte het me niet alleen 3,5 uur tijd, maar ook de kosten van een volle tank benzine(78 euro), een nieuwe tank diesel (euro of 50) en extra kosten aan de anwb van 35 euro. Zucht.

Vervolgens wordt ik gister aangehouden terwijl ik zat te bellen in de auto. Stom, eigen schuld ("dikke bult" riep Bintje zeer vrolijk naast me uit toen ik dat zei tegen de agent), maar ik heb niet durven vragen wat het me ging kosten. Nou, dat heeft Vriend net maar even opgezocht: 150 euro !!!! Jezus, dat vindt ik echt buitenproportioneel!! Nouja, ik moet wel betalen uiteindelijk.

En net krijg ik een telefoontje: er is een foutje gemaakt met een uitbetaling van mijn salaris voor een festival, en ik heb teveel gekregen (waarom nou nooit te weing???). Moet dus geld terug gaan betalen.

Pfffff, binnen een week zo 500 euro kwijt zonder er iets voor te hoeven doen en zonder er iets leuks voor terug te krijgen!! Het is maar goed dat we goedkoop gaan kamperen, anders was ik helemaal niet op vakantie gegaan....

Het valt me wel slecht hoor, op een of andere manier ben ik er helemaal van in de put. Niks voor mij gewoonlijk. Bleh. Hopelijk ben ik er morgen een beetje overheen en kan ik me dan weer verheugen op de vakantie, want momenteel ben ik effe niet zo blij.....
Ach arme Binti dat is inderdaad wel erg veel geld zeg. Wat ontzettend balen. Zeker van die boete. Ja dat is inderdaad 150 euro en omdat ik die boetes zo belachelijk hoog vind (door rood rijden kost ook zoveel) rij ik tegenwoordig heeeel netjes. Zo zonde geld. Maar ja aan de andere kant Binti het is maar geld. Iedereen is nog gezond, auto rijdt nog en je gaat lekker op vakantie. Morgen gaat het vast weer beter. Even een knuffel voor je.

Nog even een vraagje. Hoe doen jullie kids het met eten? Anniek eet de laatste tijd echt bijna niks. Lust niks, wil niet proeven, niet eten enz enz. Ik heb me altijd voorgenomen om van het eten geen strijd te maken maar het loopt echt een beetje de spuigaten uit. Ze eet twee stukjes vlees (met moeite) soms wat visisticks en verder aardappels en pasta (kaal) dat is het. Verder wel gewoon brood en fruit (banaan, kiwi, aardbeien) dus ik maak me niet echt zorgen dat ze te weinig krijgt maar ik vraag me af of ik ook daar niet te gemakkelijk in ben. Ze krijgt trouwens niet iets anders als ze niet goed gegeten heeft hoor.

Herkennen jullie dit? En zo ja, wat doen jullie eraan? Groentes verstoppen enzo? Toch dwingen te eten? Omkopen? Ik wil eigenlijk dat ze in ieder geval proeft maar ze houdt haar mond stijf dicht.
quote:origineel schreef op 21 juli 2010 @ 11:42:

Chica, ik heb bewondering voor je!!! Wij hadden het er deze week nog over, dat we zo verwend raken omdat ze allebei al een paar weken doorslapen, op een enkel slokje water voor Nelis na. Ik snap inderdaad heel goed dat je moe bent en dat consequent zijn dan het laatste is waar je puf voor hebt. Ook hier is het vandaag bijvoorbeeld al 2 keer een dvd´tje (ieder een kwartiertje) geweest. Eigenlijk wil ik overdag helemaal geen televisie. Maar ja, lekker even opruimen omdat je anders de hele dag in de troep van het ontbijt zit is ook wel lekker......... Mijn grenzen rekken ook op, hoe moe-er ik word.

En dank voor je woorden over lot en zo. Ik geloof altijd alleen maar in lot als het goed met me gaat. In tijden van weinig energie heb ik alleen maar puf om door te ploeteren.

b x,muie j+l]EM XBY6 O, code van Nelis, tijd om op te houden.

Nou ja bewondering? Ik heb niet echt veel keus toch? Tenminste, ik ben het zo zat dat ik het dus nu anders aanpak. Maar bewondering is niet nodig hoor, het is de rekening van niet consequent zijn en dat is niet echt bewonderingswaardig.

En wat betreft TV ben ik ook strenger geworden. Max een uur in totaal per dag en ja, ook dat levert weer krijs- en gil partijen op. Zucht, ik wordt nog eens een hele strenge moeder met een peuter die alleen maar huilt . Maar blijkbaar heeft ze het nodig (grenzen enzo) Het kost alleen zoveel energie en mijn eigen hart huilt dan ook om haar zo te zien.

Ik geloof juist meer in het lot als het slecht gaat Er is achteraf nl vaak een reden te noemen waarom er dingen gebeuren. Het is alleen zo jammer dat je dit vaak pas achteraf ziet. En ja, dat doorploeteren als je moe bent ken ik ook hoor. Je bent gewoon te moe om te denken laat staan over dingen als het lot. Je bent dan alleen maar aan het overleven van uur tot uur. Dat wil ik niet meer, dat is geen leven en dat hou je niet vol. Alles voor mijn kinderen maar niet mijn eigen geluk en gezondheid. Daar trek ik dus ook de grens. Helaas duurt dit bij mij ook heel lang voordat ik die grens zelf heb bereikt. Te lang.
Binti, blegh!!!! Wat een hoop geld zeg. Ik snap dat je baalt. Het is maar geld, maar toch.

Chica, anniek eet veel. Neeltje eet echt niets anders dan frietjes, 1 keer in de week. En verder? Soms brood, een enkel lepeltje pap en banaan. Eigenlijk leeft ze op 1 banaan per dag tja, dat is dan zo. Ik hoop dat nelis haar overtuigt, die eet op het moment een doosje snoeptomaatjes per dag

En jouw verhaal over doorgaan: dito en herkenbaar. Ik weet 1 ding: 5 jaar geleden is het me niet gelukt professionele hulp te vinden toen ik met een Burn out een sabatical had. Ik ben toen van arren moede maar gewoon weer gaan werken toen ik naar mijn gevoel het niet kunnen krijgen van kinderen zelf had verwerkt. 2 kinderen en een zeer zware zwangerschap en bevalling later zit ik weer in dit schuitje. Ik hoop dat ik niet over een jaar helemaal in de kreukels lig omdat er niemand is doe me kan helpen. Eigenlijk ben ik het alleen doorploeteren helemaal beu.

Vol herkenning van jouw verhaal chica. Hoe ga jij je grenzen vinden?
Nou O ik weet ongeveer een beetje waar die grenzen ondertussen liggen. Door mijn ziekte en het feit dat ik regelmatig (een ezel stoot zich blijkbaar vaker dan 3x) over die grenzen ben gegaan herken ik een beetje de symptomen. Sta eens stil. Dat klinkt raar maar neem eens 10 min om weer eens naar je gevoelens te luisteren. Ben je happy? Ben je gelukkig? Kan je genieten? Kun je je ergens op verheugen? Wanneer heb je echt iets voor jezelf gedaan? Als je nu alle vrijheid had wat zou je dan gaan doen? Wat zou je nu a la minute willen veranderen? Hoe kun je dit veranderen? Voel je je vaak schuldig naar de kinderen? Heb je een realistisch beeld tav je kinderen? Worden je kinderen ongelukkiger als je eens doet wat jij wilt? Lopen ze daar langdurige schade van op?

Nou ja bovenstaande is maar een vb van de vragen die je jezelf in die stilte kunt vragen. Je MOET ergens iets veranderen want je lichaam geeft duidelijk aan dat het genoeg is. Je hebt dus GEEN keuze. Er moet iets veranderen. Aan jou de keus, wat dan. Aan jou de keus, hoe dan.

Dat dit wellicht volgens je gevoel ten koste zal gaan van de kinderen is een lastige. Want is dat: ten koste gaan van" wel echt waar? Klopt dit ook echt? of zijn dat je eigen normen en waarden die je jezelf oplegt. Waarom ben je zo perfectionistisch? Waarom kun je niet loslaten?

Ik denk trouwens wel dat je eens prof. hulp moet gaan zoeken. Eentje die meer in de sfeer van psychotherapeut ligt of anders echt een psychiater. Zoek goed naar eentje die je wel ligt, waar je je goed bij voelt en anders stap je gewoon weer op. Net zolang tot je eentje gevonden hebt die je wel kan helpen en die je goed ligt. Doe het nu maar. Bel eerst je verzekering, die geeft je een lijst met goedgekeurde die je ook nog betaalt krijgt en ga gewoon eens rondvragen.
Chica, Saar alweer 1 jaar!!! Gefeliciteerd nog! Vakantie klinkt super. En succes met het worden van een consequente moeder .

O, dikke knuffel voor jou. Je moet nu echt goede hulp krijgen, maar waar dan???

Binti, mocht het helpen, ik heb vorige week een boete gekregen voor fietsen door rood licht... Je bent dus niet de enige dombo. Morgen schijnt de zon vast weer een stuk beter en eenmaal op vakantie denk je er niet eens meer aan.

Eten: Eigenlijk eet Tessje gelukkig altijd goed. Als het dan een keer wat minder is kan ik het heel goed loslaten. Als ze gaat spelen met haar eten vraag ik of ze klaar is. Bij 'ja' haal ik haar eten weg, bij 'nee' krijgt ze haar eten terug met de mededeling dat eten om te eten is en niet om mee te spelen.

Lijnes, volgens mij zijn een heleboel kinderen in het zuiden des lands heel erg toe aan vakantie! Zuslief wordt op het moment stapelgek van haar klas en is ook hevig aan vakantie toe. Hoe kan een kind zich ook concentreren met dertig graden in de klas??

Gisteren met Stannetje bij het CB geweest en hij is weer goedgekeurd! Nog steeds keurig gemiddeld. We zijn sinds gisteren begonnen met provoceren, naast de pepti krijg hij ook kleine beetjes gewone (hypo allergene) voeding. Ondertussen heeft hij me al drie keer ondergespuugd. En zit hij onder de uitslag. Ik dacht eerst warmte uitslag, het kdv belde mij met de mededeling dat hij de vijfde ziekte heeft??? Lijkt mij niet. We kijken het nog heel even aan omdat ik zeker wil weten dat hij reageert op de melk en niet op de prikjes van gisteren. Ondertussen is vriendlief met het idee gekomen dat hij Stannetje bijvoeding wil geven (met vier maanden dus). Vrienden van ons met een zoontje dat 1 dag ouder is zijn namelijk al wel begonnen. Op de één of andere manier krijg ik het niet uit zijn hoofd gepraat. Wel aan de voeding van meer dan 20 euro per pak, en daarnaast dan lekker bij gaan voeden??? Zucht.
Chica, heel veel vragen die ik mezelf stel maar 1 van mijn probleempjes is dat ik het antwoord niet weet. Echt serieus weet ik niet wat ik wil, hoe ik me voel of waar ik sta. Laat staan wat ik zou willen veranderen. Dit soort vragen kost me regelmatig mijn nachtrust.

Dank voor je tips. Ik hoop dat de huisarts vrijdag meer weet. Voorlopig bolder ik maar even door.

En die nieuwe baan: re-integreren in een baan die niet meer bij me past kost me onevenredig veel energie. Dus ik weet het ook daar niet meer.
Tess, zelfs bij gezonde kindjes raden ze af om met 4 maanden te beginnen. Misschien helpt dat om te overtuigen?
Haha, al die vragen chica, daar word ik nou niet bepaald blij van :-)

Welkom terug van vakantie, en gefeliciteerd met Saar!

Vervelend die afwijzing O. En overspannen, tja. Wat voel je nou zelf? Het klinkt nog steeds alsof je dat niet helemaal gelooft. En als je echt overspannen bent, nou dan weet je het wel volgens mij. Maargoed, iedereen zit weer anders in elkaar.

Grappig trouwens van die poppenluiers, haha.

Babymoeder, dreumesmoeder, peutermoeder, tja, ik denk dat ik de babyfase moeilijker vond, maar dat lag meer aan de omstandigheden. Vaantje is altijd wel makkelijk geweest.

Ik zou er op dit moment, en in deze omstandigheden niet snel nog eens aan beginnen.

Al vind ik dat wel jammer voor Vaantje. En mezelf een beetje. Als ik nu iets gelukkiger was..

Maarja. Wie weet wat de toekomst nog brengt, ik geef het (nog) niet op.

Binti, wat balen van je tankfoutje en teveel ontvangen betaling.

Ik kan zelf ook heeeel chagrijnig worden van financiele tegenvallers. Klinkt wel heerlijk, lekker met zn drietjes in een tent (toch?).

Neeltje eet echt weinig zeg. Dat ze geen honger heeft. Word je er niet een beetje zenuwachtig van O.?

Eten gaat hier wel goed. Als ze niet meer wil dan geef ik gewoon een toetje. Er wordt zelden geklierd en ze probeert regelmatig iets nieuws. Op KDV eet ze twee boterhammen, en thuis altijd maar 1 tussen de middag.

's ochtends nog steeds pap.

En we geven nog een flesje met thee met melk voor het slapen gaan. Gewoon omdat dat ritueel er nog is.

Snoep geven we eigenlijk niet. Wel eens een koekje en wat nibbits. Maar die chips zijn allemaal zo zout, bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven