November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Films: Naast Pippi Langkous (jaja, nog stéééééds!!) is hier de film van Pluk van de Petteflat zeer favoriet. Ze is erg gek op het boek (we lezen het nu voor de 3e keer, elke avond een hoofdstuk) en ook op de film.

Disneyfilms maken enorm veel indruk, maar er zit altijd wel een eng stuk in, met een heks, een haai, een draak of weetikhet en dat vindt ze heel spannend, in de mate dat ze er echt maar over door blijft gaan. Dus die kijken we alleen als wij erbij zitten en de enge stukjes door kunnen spoelen.

Bintje kijkt 's ochtends bij mij in bed altijd eventjes naar Kindertijd. Verder af en toe Sesamstraat, tot zover het televisie kijken.

En een hele film kijken kan ze wel, als ze er echt aan toe is. Op een regenachtige zondagmiddag, met duim in de mond op de bank met papa en mama (wij met laptop/boek) stokbroodje, kaasje erbij en dan kan ze zo een hele film uitzitten. Doordeweeks is het korter, af en toe een sesamstraat DVD (omdat wij vaak uit ons werk komen als Sesamstraat al is geweest, en dan kunnen wij even rustig koken).

Misty: geen ervaring mee (moest even googlen wat het was). Maar Bintje slaapt goed en wordt altijd wakker als Vriend opstaat en gaat douchen. Die tijd houdt ze in de weekends ook aan natuurlijk, maar aangezien dat tussen half 8 en 8 uur is, vind ik het wel prima :-)
Films kijkt ze meestal in stukjes en gaat ze halverwege wat anders doen. Soms kijkt ze 'm wel helemaal. We hebben zo'n mediaplayertje met een schijf met van alles en nog wat erop, dus keus genoeg. Zappelin staat soms wel eens aan, meestal niet zo lang. Reclame zien wij dus ook haast nooit eigenlijk bedenk ik me nu. Commerciele zenders ook niet.

Ik heb nu net een iPhone en ben zo stom geweest om Suzy daar spelletjes op te laten spelen. Drie keer raden waar ze nu minimaal 3 keer per dag om vraagt .
Slaaptrainer trouwens ook geen ervaring mee. Maar dat komt ongetwijfeld nog als Suzoon wat ouder is . Suzy is meestal niet zo'n vroegspook gelukkig.
Hebben jullie trouwens aan Sint Maarten gedaan? Wij nu wel voor de eerste keer met Suzy en gelukkig konden we net tussen de buien door naar buiten.

Wat geweldig om zo'n hummel enthousiast bij de deuren horen zingen, ik heb me werkelijk bescheurd. Kleppert of kijkt ondertussen door de brievenbus, kijkt door raampjes naast de deur, leunt tegen de deur terwijl die open gaat, en elke keer weer even enthousiast zingen en dankuwel zeggen als ze een snoepje kreeg. Onbetaalbaar!
Leuk he dat sint maarten. We waren zeiknat, en voor dat we begonnen zag ik de bui al hangen dat ik mocht gaan zingen, maar dat viel mee. Op een gegeven moment ging ze zelfs heel hard zingen, maar verder dan 11 november kwamen we niet echt.
Beetje stil hier. Vandaag allemaal de sint verwelkomen?
Oeps, volgens mij zijn we allemaal de verjaardagen van Suzy en Seppe vergeten.............Sorry!

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Hebben jullie een fijne dag gehad en zijn jullie heerlijk verwend?

Wat leuk dat er sint maarten is gevierd. Ben ik wel gewend van thuis maar hier is het geen traditie. Balen dat het zo regenachtig was.

Binkie kijkt hier eigenlijk ook alleen maar televisie. Zou niet weten of hij een film aan zou kunnen. Denk meer dat hij na een tijdje het niet meer interessant vind.

Hier overdag ook een zindelijk mannetje! Ben wel bang dat het nog wel duurt voordat hij 's nachts ook zindelijk is. Maar goed hier ben ik al heel trots op.

Moest ook even googlen hoor Binti... Dus ook geen ervaring mee.

Scuba ben je te moe of gaan de nachten al wat beter?
*schaam* zijn we echt Suzy en Seppe vergeten. Sorry. Alsnog van harte gefeliciteerd!!!

Misschien moeten we toch nog de verjaardagen in de openingspost opnemen.

Wij hebben vanmiddag de tut ingeleverd bij zwarte piet. Met als bestemming de baby piet. Had het gisteren voor het naar bed gaan als optie gegeven, toen riep ze heel hard nee. Vanochtend begon ze er zelf over en bleef er over bezig. Vanmiddag in haar broekzak gedaan en mee genomen naar de sintviering in het dorp en ze bleef zelf aandringen dat ze hem af wilde geven, heeft hem ook zelf met uitleg (klein beetje hulp van mij) aan piet gegeven. Mama is helemaal trots. Ze heeft nu nog een ander merk speen in bed liggen, die vind ze niet fijn en wil ze niet op tutten, maar ik laat hem nog even liggen. Die kan op 5 dec wel mee naar Spanje hoop ik.
Ach hehe toch nog vergeten...

Suzy en Seppe van Harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Hebben jullie lekker feest gevierd?

hihi Lala moest lachen om jouw tutverhaaltje.. Raf hier zegt gewoon, dat sinterklaas en zwarte piet niet bestaan. Wij hebben hem dat niet vertelt maar hij maakt zelf dat schakel dat net zoals spoken en de boze wolf niet echt bestaan en dat hij er niet bang voor hoeft te zijn ook sinterklaas of zwarte piet nooit echt kan zijn want hij si er vreselijk bang voor
Ik hoop dat jullie alsnog een hele leuke verjaardag hebben gehad, zonder al onze felicitaties

Vandaag ook naar de intocht geweest, ze moest er eerst niets van hebben, maar toen al die andere kinderen zo enthousiast werden, vond ze het toch wel heel interessant. En toen ze er achter kwam dat elke zwarte piet pepernoten had, was het hek van de dam en ging ze zelf op schoot bij zwarte piet. Wat je al niet over moet hebben voor wat lekkers

Doen jullie trouwens aan schoen zetten? Volgens mij heeft ze dit jaar nog helemaal niet door of denken jullie van wel?
Verjaardag van Suzy vandaag gevierd en was super! Meisje lekker verwend, de pruik van Belle van het hoogtepunt van de kado's .

Verder een Mobigo (draagbaar spelcomputertje), barbies, handpop, Paard en koets voor de barbies, electrische tandenborstel, strijkplank met strijkbout en dan ben ik vast nog wel eea vergeten. O ja, ook nog kleding.

Sint intocht was bij ons ook vandaag en hebben we maar overgeslagen door de drukte. En het regende ook pijpestelen.

Seppe ook nog gefeliciteerd!

Ik houd het ook niet zo goed bij zonder tabel hoor.

Scuba; hoe gaan de nachten, of ben je te moe om te posten?
Oja schoen zetten gaan we dit jaar voor het eerst doen denk ik. Volgens mij beginnen ze dat nu wel door te krijgen en vind het ook wel gezellig!
Heel even ook de felicititaties. Ook ik dus vergeten..............

Wij hebben het andersom gedaan met de sint. Geen intocht (brrr, al die mensen ), maar wel de schoen zetten. Neeltje vond het helemaal geweldig. Ze vindt (ook voordat ze de schoen zette ) sinterklaas en zwarte piet super lief. Ik moet nog wel zien hoe ze ze vindt als ze ze in het echt ziet Maar dat devote gezichtje toen ze bij de schoen met brood erin voor Sinterklaas zong is onbetaalbaar Nelis snapt er niets van, maar geniet van de kadootjes. Gisteren nog op uitzending gemist de intocht bekeken en dat vond hij ook wel razend interessant. En natuurlijk de sint en piet verkleedkleren. Wij hebben een heel schattig sintje
Oei hier ook vergeten. Suzy en Seppe van harte. Klinkt als een leuke verjaardag Suzy. Seppe was die van jou ook leuk? Laat je je moeder nog af en toe posten?

Hier inderdaad tot nu toe te moe om te posten, maar...............nu al twee nachten doorgeslapen. Dus maw het ware twee erg zware nachten met die training maar het heeft hopelijk geholpen en ook al vrij snel. Ik ben dus licht positief. Ik durf het nog niet helemaal van de daken te schreeuwen maar het ziet er goed uit. En wat een verschil maakt dat zeg. Voel me echt zoveel beter. Ok, heb nog wel een maandje nodig om echt bij te komen Maar ik klaag niet, twee nachten is echt al heerlijk.

O: Je klinkt positief (ook op Hyves) Gaat het echt beter met je? Je hoeft niet alleen maar gezellig positieve verhalen te schrijven he dat weet je. Maar wel super om dit in ieder geval allemaal te lezen.

Binti: Je bedoelt toch zon slaapwekker? Ik heb er eentje. Met een schaapje die slaapt en een schaapje die loopt. Werkt hier goed. Mits we haar echt laten liggen totdat het schaapje loopt. Wij hebben volgens mij de reisvariant. Ietsje goedkoper, op batterijen en kan overal mee naar toe. Ik vind het wel een goede uitvinding.

Sint intocht was super leuk (geen sint maarten hier, helaas). Zo leuk om te zien dat ze het nu zo bewust meemaken. Opa en Oma waren er ook, Piet was niet eng want die gaf pepernoten en Sint hebben we zelfs een handje gegeven. Schoen zetten was ook al leuk. Ok, ze kent nog niet zoveel liefdjes (we oefenen druk met dat kapoentje maar ze zingt liever, lang zal ze leven ) maar ze snapt alles. Kadoos zijn ook allemaal al binnen. Heerlijk is dat, niet teveel meer over hoeven nadenken. Oh ja, tip het pratenschip van Little People is in de aanbieding bij Kruidvat nu. Ik heb getwijfeld want hij is zo leuk. Maar ik heb al zoveel. Ook van Little people en niet veel ruimte meer. Dus maar even niet. Heb tevens als het speelgoed weer eens goed opgeruimd. Weet iemand nog een goed doel in deze stad hiervoor? Ik zal zelf een googlen. Ruimt wel lekker op.

Lala: Goed van de speen hoor. Hier gaan we het ook doen maar dan op 4 dec als we sint vieren bij Opa en Oma. Daar komt de Sint ook echt (ingehuurd) en dan kan ze hem persoonlijk inleveren voor de babies in Spanje en krijg ze er meteeen een kadoo voor terug Ze wil best maar ik denk dat ze de consequenties niet helemaal overziet We zien wel hoe dat gaat.

Kijken jullie allemaal Sinterklaas Journaal? Ik vind het zon rottijd, precies tijden het eten bij ons dus voorlopig kijken we niet.
Da's beter Scuba; hopelijk heeft Muk de smaak van het slapen te pakken. Misschien hangt het in de lucht, Suzoon heeft vannacht ook weer eens doorgeslapen tot 5:30, toen fles erin en toen ik wegging vanochtend lag hij nog te pitten. Maar ik juich ook nog niet, elke nacht is weer een verrassing. Sinterklaasjournaal zag ik dit weekend toevallig in de herhaling. Maar we gaan er niet bewust voor zitten. Ik wil Suzy ook niet al te veel meegeven van het hele sinterklaasgebeuren, het is allemaal al spannend genoeg voor zo'n klein wijffie. Ik ga haar ook niet bang maken met zwarte piet als ze niet luistert, sinterklaasfeest moet gewoon ontspannend en gezellig zijn vind ik.
Nou, zul je net zien. Ben ik er niet, krijgt ons mannetje de waterpokken. Vanmiddag bij het zwemmen bleek hij opeens onder de uitslag te zitten op zijn rug. Gelukkig mag hij, gezien de situatie bij ons thuis, als hij koortsvrij is wel naar het kdv. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Vandaag heeft hij gewoon normaal gespeeld en zo. Bah, ik wil gewoon thuis zijn als mijn kindjes ziek zijn
Oei, da's balen O. Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Maar ze zijn in goede handen, dus probeer het van je af te zetten. Waterpokken kan meevallen, Suzy is er ook niet koortsig van geweest. Dikke voor jou.
Oei dat kan ik me ook voorstellen O dat is even een zware test. Maar inderdaad wat Suzaa ook zegt, ze zijn in goede handen daar moet je op vertrouwen (ook meteen een test denk ik). En bedenk ook maar dat ondanks dat zij misschien ziek zijn aan een "zieke" moeder thuis hebben ze ook niks.

Hier weer drama vannacht. Muk heeft dus weer niet doorgeslapen. Baal als een stekker en dus het beetje opgedane energie van twee dagen is meteen weer weg.
Balen is dat he Scuba. Denk je dat het de goede kant op gaat, is het weer helemaal niks. Ik herken het maar al te goed....

Slapen jullie nog steeds naast haar op het luchtbed? Heb je wel het idee dat dat helpt?
Lala, wat een goed idee om de tut aan de piet te geven!

Hier ging dat eigenlijk ook zonder problemen. Ze hebben de tut dus blijkbaar ook echt niet meer nodig. Binkie was ook echt speenverslaafd en ik was echt bang dat het een heel karwei zou worden. Maar hij heeft hem zelf weggedaan en daarna er ook niet meer om gevraagd.

Ik heb sinterklaas ook nog niet echt geintroduceert. Hij taalt er ook nog niet echt na. We liepen vandaag in de stad en ziet hij bij de opticien allemaal brillen in een ladder, de pieten de ze op hadden vond hij blijkbaar niet interessant genoeg.

Suzaa, wat een leuke cadeaus heeft Suzy gekregen. Voelde ze zich ook echt jarig? Heeft ze ook getrakteerd op het kdv?

Scuba, jammer dat deze nacht minder was. Maar blijf volhouden!! Er zaten ook 2 goede nachten bij.

Inderdaad O, balen dat Nelis ziek is. Maar wat de andere ook zeggen, gelijk een goede les. Hoe ga je hier mee om en hij zal thuis ook net zoveel liefde krijgen van manlief als die van jou zou krijgen. De volgende keer als hij weer ziek is kan je er misschien voor 200% tegenaan.
Neeltje is ondertussen natuurlijk ook ziek. Maar behalve dat ze niet eten merkt manlief er eigenlijk niets aan.

Neeltje vindt het sowieso een spannende periode nu. Op het kdv doen ze heel veel met de Sint, dus ze was voordat hij kwam al helemaal gek op sint en piet. En dan ook nog de verjaardag in het verschiet en mama weg, dus ze is iedere nacht wakker. Gelukkig helpt het om een lampje aan te doen, dan blijft ze verder rustig in bed liggen. Die speen inleveren doen we dus maar even niet. Misschien kan die in het voorjaar met iemand mee

Scuba, ik hoop echt voor je dat je kan gaan slapen. Want wat Suzaa zegt is waar, je hebt eigenlijk 3 nachten nodig om echt weer in een normale slaap te komen. *zegt iemand die al meer dan 3 jaar slecht slaapt en donderdag weer nieuwe medicatie daarvoor krijgt*
Speen weg ging bij Suzy ook zonder problemen. We hadden gezegd dat als haar speen kapot ging, we 'm weg gingen gooien. En het leek wel of ze er zelf klaar mee was, opeens was de speen kapot, terwijl ze meestal heel lang mee gaan. In de bak ermee en klaar. Af en toe loopt ze wel eens met een speen van Suzoon, maar geeft die ook net zo makkelijk weer af.

Suzy heeft vrijdag (op haar verjaardag zelf) getrakteerd (klein kartonnen boekje met dora koekje). We hebben een fototoestel meegegeven en de leidsters hebben hele leuke foto's gemaakt. Leuk om te zien!! Sowieso leuk om te zien hoe ze geniet van het verjaardag vieren, de kado's, gezelligheid, heerlijk.

O; hopelijk zijn Neeltje en Nelis snel weer beter, weer een zorg minder voor jou. Maar inderdaad, mooie testcase om de dingen los te laten. En ik hoop zo voor je dat je weer beter gaat slapen.

En Scuba; ik denk altijd maar zo; het gaat altijd weer even slechter voordat het beter gaat . Volhouden hoor, ooit komt de tijd dat ze door gaat slapen. Heb je nu niets aan, maarja. Het is irritant dat na een rotnacht je gelijk weer terug bij af bent qua moeheid. Na een paar goede nachten kun je de wereld aan, na een slechte nacht...foetsie.
Ach O, wat naar om te weten dat je kindjes ziek zijn. Gelukkig merkt manlief weinig aan ze. Hopelijk zijn ze gauw weer op de been!

En Scuba, ik hoop heel erg dat het bij jou onderhand ook eens wat beter gaat met slapen, zowel voor je meiden als voor jou!!

Nog felicitaties voor de jarige kindjes!! Ben nogal druk geweest, dus heb het een en ander gemist vrees ik.

Hier gaat het verder wel goed. Merk wel dat ik momenteel qua humeur nogal prikkelbaar ben (druk, veel gedoe op werk en horrrrrmonen door gebrek aan spiraal denk ik), en daardoor snel negatief reageer op Bintje, die daar uiteraard niet zo suikerzoet op reageert. We versterken elkaar nogal dus en dat is niet heel handig en zeker niet gezellig. Maar goed, ik ben me er inmiddels van bewust en doe mijn best om het gezellig te houden en anders over te dragen aan Vriend. Gaat al beter, maar we hebben een paar flinke botsingen gehad afgelopen weken...
Ff..voor mijn eigen 'dag'boek.

Brrr...weer een dramanacht. Heb vannacht 3 uur geslapen. Elfje het spookje lag te gillen en te krijsen. Ik weet het ook niet meer, vannacht weer 3x de fles gegeven. Hopelijk vannacht een betere?

Ik heb besloten dat ik toch eens naar de huisarts ga om een doorverwijzing te vragen voor Elfje naar de oogarts/kinderarts. Ze heeft al vanaf haar geboorte 1 kleiner oogje, met name als ze moe is is het goed te zien. Tot nu toe had ik altijd zoiets dat het bij haar hoort, maar steeds meer mensen beginnen er opmerkingen over te maken dat het toch wel raar is. Dus dan maar actie al ben ik er niet ongerust over, toch wil ik graag dat als de mogelijkheid er is om het op te lossen, het opgelost word. Zou vervelend zijn als ze er later mee gepest word ofzo.

Alissa is weer goedgekeurd op het cb. Ze is nu 94 cm en weegt 12,5 kg. Volgens de lijnen van het bureau wat te licht voor haar lengte, maar niets om me zorgen om te maken. Verder alle testen goed doorlopen, enkel de ogentest moet nog een keer opnieuw. Voor mijn gevoel duurde die test gewoon te lang en had ze geen zin meer, maar bij de onderste plaatje haakte ze af, dus ik wil volgende keer dat ze onderaan beginnen bij de kleine plaatjes.
Bah wat vervelend al die kindjes die zo moeilijk slapen... Mocht het helpen, mijn twee oudsten waren ook lastige slapers en dat levert nu geen enkel probleem meer op afgezien van het tijdstip waarop Madelief wakker is... Ik hoop dat jullie snel wat meer rust krijgen...

Lala goed at je er wel aktie op onderneemt Het is mij niet opgevallen op foto's van Elfje maar als mensen die haar zien er nu al opmerkiingen over gaan maken...

Wat een klein popje is Alissa Ik moet over een week of twee met Raf ben benieuwd maar volgens mij is ie allang voorbij de 15 kilo...

Wij hebben hier al een week of twee sensatie in de straat. Eerst stonden er allemaal bussen en een hele hoop auto's bij ons voor op een grasveldje. Madelief vooral is daar erg van geschrokken want ze gingen bij onze buurvrouw naar binnen. Nu blijkt dat zij 800.000 euro verduisterd heeft en ze zit dus gewoon in de gevangenis:-( Een heel aardig mens waar wij het altijd goed mee hebben kunnen vinden... Vandaag wordt het huis leeggehaald en worden al haar spullen opgeslagen in containers...

Een hele vreemde en nare gewaarwording in zoiets, ik heb het ook nog nooit van zo dichtbij meegemaakt. Dan denk je in een nette buurt te wonen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven