November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Op het terrein waar ik nu zit, zit een depot van de voedselbank. Misschien is dat bij jou ook wel in de buurt, lijkt me dat het dan op een goede plek komt. Of een niet commerciele tweedehands winkel?
Alle reacties Link kopieren
Suzaa:

Inderdaad, Taha.nl Was echt super. Ik zie nu dat "ons" huisje er wel weer bijstaat. "Casita Elefante" in Axarquia.Half uur rijden van Malaga en de kust (met hele stille mooie strandjes, waar we zelfs met Hond op konden!) en toch zaten we ontzettend mooi en stil op een berghelling, zonder naaste buren (de eigenares woont ernaast maar was zelf op vakantie). Elke avond een adembenemende zonsondergang. Echt super. Maar nog zonder kind, en dat huis was niet geschikt met kinderen. Veel trapjes enzo, tuin en terrassen op een helling, en maar 1 kleine slaapkamer. Maar met z'n tweeen echt geweldig, supervakantie.

Maar als je een huis in die buurt kan vinden (er zat er een verderop aan de weg, groter en met zwembad, maar kan me niet herinneren welk), DOEN!! De omgeving is geweldig en je maakt er zo uitstapjes naar prachtige steden in de omgeving. Wij zijn o.a. in Ronda geweest, echt heel mooi.
Even snel ego. We zitten in huis van schoonouders (zij zijn op vak) dit weekend. Even om te kijken of we het patroon van Muk kunnen doorbreken. Nachten gaan dus nog niet beter. Vannacht was wel redelijk moet ik zeggen. Snap er niks van, waarom gaat het hier dan wel beter? Puk ook nog ziek gister dus nacht was 2x zo zwaar. Nog geen tijd gehad om wijk pedagoog te bellen. Eerst nog even kijken of we dit kunnen doen en anders bel ik maandag meteen. Heel erg druk ook met de voorbereidingen voor bedrijf. We staan op de NOT beurs (is voor scholen in de jaarbeurs, iedereen van jullie die heen wil kan ik een gratis kaart sturen hoor) en dat is nogal een voorbereiding zo op het laatste moment. Snel weer verder nu.
Sterkte Scuba. Met een zieke Puk erbij is helemaal balen. Joh, bel die wijkpedagoog, misschien kan ze net het steuntje in de rug geven. Of als je het idee hebt dat het toch iets lichamelijks is, een check-up door een kinderarts? Of osteopaat, of was je daar laatst al geweest?

Succes ook met de voorbereidingen van de beurs, die drukte kan er ook nog wel bij .

Bedankt voor de tips Binti; heb het huisje bekeken, ziet er schattig uit. Wij willen waarschijnlijk wat meer in het binnenland (Antequera) en aan de kust bij Cadiz gaan verblijven en een paar dagen Sevilla. Maar alle opties staan nog open.

Ik heb zomaar het idee dat als we er eenmaal geweest zijn vaker heengaan. Voordeel is dat het in het voorjaar en najaar ook nog heerlijk weer is over het algemeen. Ik denk dat we nu in de loop van september of eind september gaan. Leuk hoor, de voorpret alleen al.

Voedselbank is een goede tip, ga ik even informeren of ze behoefte hebben aan knuffelbeesten!
Stom, ik kon gisteren en eergisteren met geen mogelijkheid op viva komen (ook niet via viva mobiel) en nu sta ik ineens weer aangemeld... nouja!

He Scuba, leuk dat jij ook op de NOT bent, ik ga zaterdag de 29ste met een paar collega's! Kregen er doordeweeks helaas geen vrij voor.

Wat een leuke site trouwens, dat taha! Zit nu ernstig te twijfelen of dat misschien niet leuker is dan Italië! Zwager vindt alles best en manlief valt ook wel te overtuigen denk ik.

Novem, irritant he, dat geteut met aankleden. Ik maak er vaak een spelletje van: wie het eerste... aan heeft (of gewoon tellen hoe snel hij het kan)...

Scuba een hele dikke knuffel nog voor al je slapeloze nachten!

Suzaa, asielzoekerscentra misschien ook wel. Fijn dat Suzoon weer opgeknapt is.

O, je klinkt heerlijk opgewekt
He leuk Lizzie. Ik zie je daar wel toch? Ik ben er ook zaterdag (en elke andere dag pffffff vermoeiend haha) wel even langs komen hoor.
Scuba, heel veel succes deze week!!! Lijkt me inderdaad vermoeiend, maar ook heel erg leuk! Hoe ging het slapen van Muk in het huis van je schoonouders?

Suzaa, knuffels kun je volgens mij ook in zo'n kledingbak voor tweedehands kleding kwijt. Irritant he, die overdaad aan stofnesten. Stannetje heeft bij zijn geboorte een mega grote hond en een mega grote beer gekregen. Beiden liggen nu op zonder achter schot, hij heeft nog niet eens een eigen kamer. Wat moet je er mee? En lente, wat zou dat fijn zijn!!!

Ik heb weer eens een buikgriep te pakken. En Stannetje heeft weer een dubbele oorontsteking. Sorry hoor, ik lijk wel een repeterende plaat . Maar goed, leuk is anders. Stannetje heeft nu weer een andere antibiotica gekregen (met de vorige is hij afgelopen zondag gestopt). En ik heb het ondertussen een beetje gehad. Gisteren nog kijkers gehad voor het huis, maar 'ze had er geen goed gevoel bij'. En dan loop je daarvoor je huis een hele dag op te ruimen met buikgriep en twee high maintenance kindereen... Vriend is vandaag en de komende twee dagen weg voor een training dus ik ben alleenstaande moeder. Adem in, adem uit. Gelukkig hebben we wel iets leuks om naar uit te koken, komend weekend gaan vriendlief en ik op wintersport!!!! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat bij Opa en Oma, en dan vooral met Stannetje. Maar ik ga er ook echt van genieten. Alleen een beetje jammer dat de auto eerst nog even gemaakt moet worden wat ook weer een bak geld kost.
Arme Tess, hoop dat jullie daar allemaal snel weer opknappen!

Je zegt het wel grappig met je repeterende plaat, maar het lijkt me knap balen voor je!

Scuba, ik kom bij je langs hoor (met nog wat collega's uit het hoge noorden). Heb wel zin in de beurs, even een uitje. We gaan waarschijnlijk beetje slenteren/ergens wat eten, slenteren en misschien wel tapas eten waar wij de vorige meet ook waren (hoe heet dat restaurant ook al weer???)

Heb drie slopende dagen gehad, elke dag na schooltijd nog een vergadering en daardoor tot 's avonds laat nog toetsen e.d. zitten nakijken.Blij dat ik morgen vrij ben! Wel nog even naar het ziekenhuis op bezoek bij pake (opa) die zijn heup heeft gebroken en zondag geopereerd is. Verder rust.... !

Leon is deze week ook voor het eerst begonnen met het derde dagdeel op school (voor driejarige peuters). Is natuurlijk weer een leuk stapje!
Scuba, je bent goed bezig! En je jurk gaat vandaag op de post hoor.

Hoe het met ons gaat? We hebben een hele heftige periode achter de rug. Bij ons gaat alles altijd in golven. J. is ontslagen op de school waar hij werkte. Niks smerigs, ze hadden er alleen geen vertrouwen in of hij volgend schooljaar een mooi rooster kon produceren. Hij heeft een aantal maanden mee gekregen en kan nu nog harder aan de slag met zijn fotografie. In een paar weken tijd heeft hij al vier opdrachten gescoord. Dus dat gaat lekker. Hij heeft ook last van een hernia. In september heeft hij bijna een maand thuis gezeten. De ene dag heeft hij meer pijn dan de andere dag, maar hij heeft er wel last van.

S. was in november naar een andere groep op de creche verhuisd, naar de grote peuters, sindsdien ging hij met nog meer tegenzin erheen. Huilen al de avond vooraf, heel verdrietig. En M miste S ook zichtbaar. Dus hebben we een zoektocht naar een gastouder gedaan om vervolgens te bedenken dat het misschien ook een goed idee was om S gewoon weer terug te laten gaan naar zijn oude groep. Gelukkig kon dit en was dit een succesvolle actie.

Met de kindjes gaat alles lekker zijn gangetje, op wat waterpokken na, niks bijzonders.

En met mij gaat het eigenlijk wel lekker. Ik heb mezelf na vijf sessies bij een therapeut ontslagen. Ik heb alleen wel in een halfjaar tijd rimpels gekregen bij mijn ogen, Oh Shock en realitycheck, ik wordt bijna 33!

En met de winkel gaat het eigenlijk ook wel goed. Niet dat ik er van kan leven hoor, maar ik verkoop best heel redelijk.

Eens kijken of ik weer een beetje kan bijlezen...
Hee Ibbel, leuk je weer eens te lezen!

Wat me doet afvragen waar Q is gebleven....

Ik heb vanochtend gewerkt met Stannetje in de Beco! Hij was nog lang niet in staat om naar het kdv te gaan en ik moest echt naar kantoor omdat ik volgende week ook al op vakantie ben. Hij heeft het goed gedaan, een halve vergadering liggen slapen tegen me aan en toen hij wakker werd heb ik hem gedumpt bij de dames op de administratie die hem met liefde een banaan hebben gevoerd. Nu zijn we weer thuis, ligt hij te slapen en ga ik me maar eens heel snel bezig houden met het meegebrachte werk
Hi Ibbel, fijn dat je weer eens komt posten! Hopelijk zien we je weer vaker hier (maar voel je uiteraard tot niets verplicht hoor).

Hopelijk komt de fotografie-carriere goed op gang, daar heeft hij nu wel mooi even de kans voor. Maar ontslag lijkt me hoe dan ook ontzettend klote. Fijn dat S weer terug op zijn plekje is! Suzoon en Suzy zitten allebei op een eigen groep, maar zodra Suzoon Suzy ziet dan wil hij gelijk naar haar toe, haha.

Tess; wat grappig, werken met Stannetje in de Beco! De aanleiding is alleen wel beroerd, hopelijk knapt hij en jij ook weer snel helemaal op.

Lizzie beterschap voor je opa.

Scuba heel veel succes op de beurs! En sterkte, op de beurs staan is slopend volgens mij. Hopelijk werken je kinderen een beetje mee 's nachts.
Heeeee Ibbel wat leuk dat je er weer bent. Oei dat klinkt best heftig allemaal. Maar ja, ik kan ook niet anders zeggen dat het met 2 kinderen ook heftig is allemaal. Op alle vlakken eigenlijk. Tenminste bij mij dan

En wat goed dat J zoveel opdrachten heeft. Zo zie je maar dat hoe meer je erin stopt hoe meer je ook eruit haalt. Hopelijk zet die trend zich door. En die hernia. kan daar niks aan gedaan worden dan? Of kan dat niet?

Hier trouwens ook weer afspraak gemaakt met therapeut. Voor de relatie (alweer) want dat is wel weer nodig (helaas)

En 33 hahaha man dat is nog piepjong. Op die leeftijd ging ik net op wereldreis hahaha.

Tess: Super die wintersport. Ben echt super jaloers, iedereen om me heen die gaat maar en ik zit maar thuis Maar heel veel plezier en geniet ervan. Die buikgriep is dan vast weer over en kan je heerlijk even met zn tweetjes genieten. En gewerkt met de Beco? Wauw respect en wat fijn dat dat kon zeg.

Lizzie: Leuk dat je langs komt, ik zet de koffie vast klaar hoor. En shit hoe heet dat restaurant nog maar waar we gegeten hebben. Weet Ibbel vast wel hahahaha. Je hebt er niet zoveel in Utrecht dus op google vind je hem vast wel.

Suzaa: Op de beurs is inderdaad slopend en ik zie er best tegenop. Ik heb al geen reserves maar ja, het moet maar even. Doorbijten dus. In principe hoef ik niet elke dag hoor. Bijna elke dag hahaha.

Hier gaan de nachten ietsje beter maar ik wil nog steeds niet juichen. 3 nachten nu goed (alhoewel ze vannacht wel wakker werd maar hebben laten huilen en na 15 min viel ze weer in slaap) ben maar weer eens met salie door het huis gegaan. Baat het niet............

Oh en Q hoe is het inderdaad met haar. Ik weet wel waar ze uithangt, denk ik dan. Op het forum vrouwenpeil. Ik ga er eens achteraan

Hadden wij nu alweer een meet gepland?
En O dan? Hoe is het met jou? Beredruk of niet? Maar gaat alles goed? Gaat het beter met je?
Haha 33, kan ik me al bijna niet meer herinneren. Oja, dat was de tijd dat wel nog lekker door konden slapen, uit konden slapen en doen waar we zin in hadden .

Balen Scuba van de therapeut. Slaapgebrek zal er zeker geen goed aan gedaan hebben, bah. Salie is dat om de boze geesten weg te jagen?

Hier gaan de nachten ook wel redelijk. Wel vaak nog 2 of 3 keer wakker per nacht, maar slaapt na 1 keer speentje/instoppen/toespreken weer verder, of slaapt zelf weer verder. Niet ideaal, maar is vol te houden. Ik blijf hoop houden op verbetering ooit.
Even kort, ga zo lekker slapen in mijn eigen bedje bij mijn eigen mannie

Ibbel, wat heerlijk om weer van je te horen. Het is wel heftig zo zeg! Hopelijk zijn je kindjes zo ook meer op hun plek.

Scuba, het gaat goed. Ik heb diverse therapieën geregeld voor na mijn ontslag. Nu nog even regelen dat ik een leuke, met privé regelbare, baan krijg Ach, dat komt wel. Even lekker thuiskomen woensdag, dan acclimatiseren en dan het werk. Ik kreeg vandaag mijn kerstpakket opgestuurd. Dat was wel weer leuk

Een echte update komt echt, maar ik weet nog niet wanneer.........................
Hey Ibbel laat zich even zien en ik ben ook weer eens op het forum, gezellig.

Dit topic volg ik eigenlijk niet meer intensief. Jammer want ik zie dat er wel veel wezenlijks wordt geschreven.

Sorry daarvoor.

Vriend zit in het buitenland sinds dinsdag en de digitale TV-box is stuk dus de laptop maar gepakt. Lekker 3FM op de achtergrond met Eric Corton.

Pak met amandelkoekjes van de banketbakker binnen handbereik..

Heb met gisteren en vandaag weer eens op de relatiepijler begeven met wat adviezen. Dat was ooit mijn favo pijler.

Maar alles wat ik typ lijkt hypocriet of cynisch, hahaha.

Alsof mijn eigen relatie zo geweldig is.

O, goed dat je weer lekker naast je man kan kruipen en thuis bent bij de kinderen. Hoop dat het je allemaal op een beter spoor heeft gezet.

Ibbel, dat klinkt als wat tegenvallers. Arme S. En arme vriend.

En arme jij. Dus wel 5 sessies nodig gehad om genezen te zijn. Zeker een goeie peut :-)

Je kan ook een groep proberen, das minder 1-op-1.

Onze junior begint nu eindelijk het potje door te krijgen. Was nog niet iets om me zorgen over te maken maar de tijd begint wel een beetje te dringen. Ligt toch denk ik aan die supercomfy Pampers. En verschonen is ook gewoon heel gezellig bij ons. Maar nu is het dus 'zelf doen'. Sokken, knoopjes, rits, snijden (met kleuterbestek), spelen, etc.

En vandaag hield ze vol dat ze een jongetje was. Voorheen vond ze zichzelf gewoon een meisje. Haha.

Nou ik hoop dat het een fase is en geen genderdysforie.
Vana meid leef je nog Leuk je weer eens te zien. Kom je ook vaker??????? Je gaat toch niet vertellen dat ons groepje na bijna 4 jaar uit elkaar valt? (voel je je al schuldig hahahaha)

Ok wie moeten we nog meer terug sleuren? missen we nog iemand al een tijdje?

Q heb ik nog even niet getraceerd
Op 1 maart 2007 testte ik positief van S. Da's al best heul lang geleden.

Ik ben me weer verdiepen in scholen. God, wat moeilijk zeg. Ik was er eerst helemaal uit dat het de Vrije School moest worden, nu val ik toch een beetje over de ouderbijdrage denk ik. Weten jullie iets van Montessori onderwijs af?
Ibbel, idem hier met de ouderbijdrage. Maar ook de afstand. Waarschijnlijk gaan we voor het gemak. De bso van de "normale" school ligt 50 meter van het kdv voor Nelis. Ook kan eventueel de buurvrouw bijspringen als de kinderen naar dezelfde school gaan. Jammer de pammer voor de vrije school, mama gaat voor minder stress in haar leven.........

Vana, trek je niets aan van Scuba hoor, je bent er toch op de ak? Ik zal Scuba wel even een lesje leren

Scuba, hou je in!!!

Q, waar ben je??

En wanneer is nu de volgende meet? Daarover voel ik me wel schuldig, wordt tijd dat ik me daar ook weer eens actief mee ga bemoeien, anders gebeurt er nooit wat
Heeeeeeee een paar dames die we al lang niet hebben gespot! Nu Q nog!

Ibbel mijn kinderen zitten op montessorionderwijs en dat bevalt tot nu toe prima! Ik vind het een enorm voordeel dat er heel individueel word gekeken naar waar een kind behoefte aan heeft. Ze gaan echt in op de gevoelige periodes in een kinderleven. Verder leren ze erg veel om zelf te plannen en werk in te delen. Vrijwel alle lesjes worden individueel of in kleine groepjes gegeven. Voor mijn kind met gebruiksaanwijzing (Tijn met Asperger) is dit type onderwijs een uitkomst. Hij kan hier gewoon zichzelf zijn en toch werken op een behoorlijk niveau. Ook voor Madelief past het heel erg goed. Ik geloof dat elk kind naar montessorionderwijs kan als het maar wel meteen vanaf het begin kan starten. Later instromen is best moeilijk omdat er toch wel enige mate van zelfstandigheid wordt verwacht van een kind en niet elk kind heeft dat van zichzelf.

Succes met het maken van je keuze!

Vana jouw meisje heeft volgens mij een heleboel andere talenten dan op een potje gaan! Ik zag op FB toch een mooie tekening voorbij komen! Dat lukt hier nog lang niet.
Zal het niet meer doen O, ben gewoon een beetje melig zo op mijn mamadag. Pffffff en moe en heb twee zeurende kindjes rond lopen die nog geen 5 min zonder mama kunnen en alleen maar speelgoed van elkaar afpakken en dan gaan huilen enz enz. Nou ja............zucht...........zijn ze al groot?
Lijnes, is die school voor jullie de dichtstbijzijnde? Bij ons zit hij op ongeveer 10 minuten fietsen, als ik zelf fiets tenminste. In hoeverre vinden jullie het belangrijk dat het kind op school zit met vriendjes uit de buurt? Hoe doe jij dat bijvoorbeelt als Madelief bij een vriendinnetje wil spelen dat aan de andere kant van de stad woont? Halen en brengen? Of speelt ze net zo lief met buurtkinderen?
Ibbel hier een school die dus niet in de buurt zit (20 min fietsen). Heb ik ook over getwijfeld ivm vriendjes. Maar ja, geen keus he? (rot stad) dus heb me er maar bij neergelegd. Hier dus een Daltonschool.
quote:origineel schreef op 21 januari 2011 @ 11:30:

En wanneer is nu de volgende meet? Daarover voel ik me wel schuldig, wordt tijd dat ik me daar ook weer eens actief mee ga bemoeien, anders gebeurt er nooit wat Ja hallo jij bent ook elke keer druk met breien. (Scuba hou je in, kijk, heb mezelf al gecorrigeerd )
Hé, ik brei tegenwoordig ook :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven