*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
HOERA!! Nog snel even voordat ik uitgeput mn mandje inrol: kloppend hartje gezien vandaag! Ruim 2 centimeter, en ben toch wat eerder uitgerekend dan ik dacht, nl op 23-11!! Dus ben echt direct in de eerste paar dagen na het stoppen met de pil zwanger geraakt, hoe bizar!

Ben erg blij! En hoe apart, zo'n klein boontje in je buik, kan het bijna niet geloven! Nu lekker slapen, vandaag weer 2 keer de toiletpot van dichtbij gezien, dus het is wel weer klaar voor vandaag. Slaap lekker voor iedereen!
Queenie, wat leuk dat jullie het nieuws hebben verteld. Ons mannetje is helaas nog een beetje te jong om het echt te beseffen denk ik. Maar goed, die kan er straks ook niet meer omheen haha! Je mag trouwens wel paracetamol nemen. Nou moet ik zeggen dat ik nogal een stresskip ben wat dat betreft. Toen ik van Evi-mannetje in verwachting was heb ik echt helemaal nooit iets tegen hoofdpijn genomen terwijl ik er toen wel last van had. Maar nu wel gedaan en dan helpt het ook wel moet ik zeggen.

Mereliena, werd ik inderdaad ook door een van mijn vriendinnen op gewezen op bloedarmoede. Maar op zich gaat het nu de laatste twee dagen weer beter. Ik heb flink gestoomd en zoutoplossing gebruikt en nu gaat het wel goed. Denk dus echt dat het mijn holtes waren die vol zaten. Maar ik hou hem wel in mijn achterhoofd. Hihi en niet in model skinnyjeans dus. Moet zeggen dat het hier ook veel harder gaat hoor. Vooral 's avonds is mijn buik al heel groot. Tenminste veel groter dan de eerste keer. Maar volgens Evi-man komt dat omdat er van mijn buikspieren na de eerste keer niets meer over is

Kersje, wat heerlijk. Gefeliciteerd! Wel balen zeg dat spugen. Hopen dat dat snel over is!

Gliene, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Helemaal bijzonder dan hè als het dan eindelijk gelukt is. Geniet ervan! Tenminste zolang je je niet zo beroerd voelt als je je nu omschrijft. Hopen dat dat snel over gaat meid. En volgende week dus je twaalf weken echo en dan het reguliere circuit in. Fijn hoor!

Glory, wat fijn dat alles er zo goed uit zag. En dus nog even afwachten of je eierstok zijn/haar gewone formaat weer heeft aangenomen. Was die heel groot dan? (misschien hele stomme vraag hoor!).

Elientje, wat vervelend dat je zo ziek bent. Maar wel fijn dat je daarna gewoon makkelijk je gewone dingen verder kunt gaan doen. Als ik moet overgeven dan is het daarna eigenlijk nooit klaar. Blijf ik zooooo beroerd. Dus ben blij dat ik er nu eigenlijk geen last van heb. Die krentebolletjes heb ik trouwens ook heel vaak in huis, die zijn ideaal inderdaad als je snel even iets móet eten. En wij hebben het nu trouwens eigenlijk aan iedereen verteld. Ik moet het alleen nog op mijn werk vertellen. En moet zeggen dat ik daar nogal tegenop zie. Maar aan de andere kant was het gesprek waarin ik vertelde dat ik zwanger was van Evi-mannetje zo ongeveer het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt, dus veel erger zal het niet worden

Hier gaat alles eigenlijk verder gewoon goed. Heel gek maar ik blijf steeds op mijn hoede voor de misselijkheid, waar ik eigenlijk nog steeds geen last van heb. Heerlijk dus!

Nou dames jullie ook allemaal een fijn weekend en tot snel weer!
Goedenmorgen:

Wat leuk, allemaal goede berichten hier! Ik hoop dat Repelsteelte ook binnenkort met goed nieuws komt!

Gefeliciteerd met de goed echo's etc.! Heel fijn allemaal weer!

en Gliene: leuk dat je er bij komt!

Morgen eerst naar mijn eigen fysio (heb een paar gevoelloze vingers dus m'n schouder wordt aldoor erg pijnlijk onder handen genomen) en daarna naar een spreekuur voor bekkenklachten. Ben benieuwd wat ze er van zegt. Dinsdag naar de bedrijfsarts, ook omdat ik toch af en toe wat harde buiken heb en dit eigenlijk geen goed teken is. Ik kan gewoon niet veel doen op een dag en voor een druk typetje als ik is dat best moeilijk. Ben ook altijd van het "doorgaan en niet zeuren" geweest maar nu met 2 kleintjes in m'n buik besef ik echt wel dat dat niet meer kan.

Net als Evi vind ik het ook moeilijk om paracetamol te nemen terwijl de hoofdpijn soms best erg is. Truttig he?

Verder ben ik donderdag 12 weken dus ik heb er nu wel vertrouwen in, al heb ik nog helemaal niets aangeschaft (zelfs het kleinste dingetje niet) hebben jullie dit ook?

Glory: je eierstok kan soms wat opzetten, bij mij is dat door de ivf behandeling (er zaten 9 grote eitjes) en de punctie.Ik voel hem nog steeds, maar het is niet iets om je zorgen te maken.

Elientje: zwangerschapsdementie is heel gewoon hoor! Haha!

En jij doet dus wel de combinatietest?

Eerste buikfoto genomen gisteren en ben er best trots op!
Hallo allemaal,

Na een drukke paas en een week. Heb ik weer eens eindelijk de tijd gevonden om te schrijven. Ik wil wel iedeeen beantwoorden alleen mijn hoofd werkt niet zo mee. Vergeet wel eens wat. Maar goed ik begin iets meer energie te krijgen en mijn misselijk gaat nu met vlagen. Wel moet ik nog steeds voor het opstaan een broodje eten, de kerentenbollen hebben nu plaats gemaakt voor Jam maar er staat nog altijd een fles cola bij me bed.

Wat wel grappig is dat mijn vriend en ik van de week mijn eigen wieg hebben in elkaar gezet. En we zijn vast besloten onze kleine komt daar in te liggen.Ik heb er altijd ook zo lekker ingeslapen.

Verder ziet mijn arm blauw van het bloedprikken, dus het is nu wachten op de uitslag en ik moet 27 april voor mijn tweede echo ivm de combinatie test.

Gefeliciteerd Gliene, wat wel grappig is al sta ik op 7 nov als uitgerekende data mijn verlos zegt dat het 5 nov wordt.

wel vervelend dat je s avonds zo ziek voelt. Ik denk dat een tandje lager werken heel goed idee is. Er gebeurd toch een hoop met je.

Heb je al eens geprobeert om meer tussen door te eten. Ik red het namelijk niet zonder te eten van mijn lunche tot aan het avond eten. Wel ben ik er achter gekomen dat bij mij een lege maag niet bevordelijk is. Probeer ook eens wat cola, helpt ook tegen de misselijkheid.

Elientje; bij mij weten al heel veel mensen het, kon het niet verborgen houden. Op mijn werk wisten ze het eerst. Kon me misselijkheid niet verbloemen. Nu mag iedereen het weten.Heb heel veel leuke en grappige reacties gehad van mensen.

Zo ik ga maar weer eens veder met het huishouden. Want er moet nu toch echt weer eens een dweil door heen, En ik kan het ook niet altijd aan vriendlief overlaten. Hij doet namelijk al zo veel.

Fijne zondag
Hallo allemaal,

Na een drukke paas en een week. Heb ik weer eens eindelijk de tijd gevonden om te schrijven. Ik wil wel iedeeen beantwoorden alleen mijn hoofd werkt niet zo mee. Vergeet wel eens wat. Maar goed ik begin iets meer energie te krijgen en mijn misselijk gaat nu met vlagen. Wel moet ik nog steeds voor het opstaan een broodje eten, de kerentenbollen hebben nu plaats gemaakt voor Jam maar er staat nog altijd een fles cola bij me bed.

Wat wel grappig is dat mijn vriend en ik van de week mijn eigen wieg hebben in elkaar gezet. En we zijn vast besloten onze kleine komt daar in te liggen.Ik heb er altijd ook zo lekker ingeslapen.

Verder ziet mijn arm blauw van het bloedprikken, dus het is nu wachten op de uitslag en ik moet 27 april voor mijn tweede echo ivm de combinatie test.

Gefeliciteerd Gliene, wat wel grappig is al sta ik op 7 nov als uitgerekende data mijn verlos zegt dat het 5 nov wordt.

wel vervelend dat je s avonds zo ziek voelt. Ik denk dat een tandje lager werken heel goed idee is. Er gebeurd toch een hoop met je.

Heb je al eens geprobeert om meer tussen door te eten. Ik red het namelijk niet zonder te eten van mijn lunche tot aan het avond eten. Wel ben ik er achter gekomen dat bij mij een lege maag niet bevordelijk is. Probeer ook eens wat cola, helpt ook tegen de misselijkheid.

Elientje; bij mij weten al heel veel mensen het, kon het niet verborgen houden. Op mijn werk wisten ze het eerst. Kon me misselijkheid niet verbloemen. Nu mag iedereen het weten.Heb heel veel leuke en grappige reacties gehad van mensen.

Zo ik ga maar weer eens veder met het huishouden. Want er moet nu toch echt weer eens een dweil door heen, En ik kan het ook niet altijd aan vriendlief overlaten. Hij doet namelijk al zo veel.

Fijne zondag
Leuk, gezellig om mee te schrijven,leven!

Hey Peggy Sue, wat vervelend dat je al veel klachten hebt.. Mijn beste vriendin is vorig jaar bevallen van een tweeling maar ik weet nog goed dat ze met een aantal weken huilend bij me zat om te snikken dat ze nog geen moment had genoten van haar zwangerschap, zo moe, ziek en beroerd voelde ze zich. Nu heb je daar natuurlijk ook vriendinnen voor en tuurlijk waren er ook goede dagen maar ik had wel medelijden met haar.. Ik vind 1 in de buik al behoorlijk heftig dit keer, laat staan 2!

Inderdaad, balans vinden, goed kijken hoever je kunt gaan is heel belangrijk en goed dat je de hulp van professionals inschakelt.

Travelgirl, dan zijn we al met zn drieen op 5 november al komen tweelingen wel vaak ietsjes eerder! Ben benieuwd, vorige keer was ik een dikke week overtijd.. Zegt niks natuurlijk. Bedankt voor de tips, ik probeer inderdaad voldoende te eten maar heb er erg veel moeite mee. Alles staat me ook tegen behalve brood, beschuit, appels en gelukkig ook het meeste avondeten. Vorige keer vrat ik alles wat ik zag op! Zo vreemd dat verschil...haha.

Dit wordt een heel gezond kind. Zo'n piepert dat verder niets lust waarschijnlijk ;)

Evi ik herken het. Nemen van medicijnen is lastig. Maar op advies vna dokter, apotheker en verloskundige neem ik nu ook maar lactulose (voor, of tegen obstipatie) en paracetamol. Van hoofdpijn maak je een stresshormoon aan wat veel slechter is voor je baby zei de vk. Dus.. Wie ben ik dan he?

Fijne dag nog!
Wat is er weer veel geschreven! Leuk!

Hier even een berichtje vanaf m'n werk.

Ik heb het vanochtend aan mijn baas verteld, hij was heel enthousiast en reageerde heel leuk!

Hij zei zelfs dat hij het al dacht. Heb 1x aangegeven dat ik misselijk was en hij heeft gelijk de link gelegd! :-)

Morgenmiddag een uitje met m'n werk. Kookcollege: we gaan tapas maken en daarna opeten.. Zal wel veel bijzitten wat ik niet mag. Dus dan hoef ik dit keer in ieder geval niet stiekem te doen.

Ik heb geen tijd om op iedereen te reageren. Dat doe ik de volgende keer zeker wel.

Ik ga weer aan 't werk.

Groetjes, Dromer
repelsteeltje: hoe is het? Je mocht gisteren of vandaag toch voor een echo? Heel veel sterkte en ik hoop dat je met goed nieuws komt!
hai dames,

Hier alles ok, energie neemt weer toe, maar nog niet zoals normaal. Over 1 week eindelijk weer een echo, hoop zo dat alles goed zit. Het is heel bizar, maar afentoe heb ik het gevoel dat ik iets voel...ik weet dat dat eigenlijk niet kan bij 11 weken, maar als ik het vergelijk met mn vorige zwangerschap is het wel hetzelfde plop plop gevoel zeg maar. (snappen jullie het nog???)

Zir nu lekker thuis te werken, dus dat scheelt met op en neer rijden, heb een lange reistijd. Vanmiddag haal ik zoon op de fiets op want het is echt lekker weer. Ik moet ook echt nieuwe kleren gaan kopen, pas nu bijna niets meer, heb echt teveel gegeten vanwege de misselijkheid. Het 2e trimester ga ik opletten, heel gezond doen en weinig snacken zeg maar

Op mijn werk weet alleen mijn teamleider het het, en toevallig vroeg een collega gister aan me of ik zwanger ben, tja dan zeg ik geen nee,. Het is ook zo overduidelijk inmiddels, het verbaast me ook dat niet meer mensen ernaar vragen hahaha

Heb geen puf om op iedereen te reageren....

Alleen even aan GLiene welkom!!

Ik zal de tabel vandaag of morgen ook even updaten.

Grtz
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, druk druk je weet het wel.

Gisteren voor het eerst een echo gehad. 1e keer een inwendige, en daarna een normale. Kloppend hartje gezien, en volgens de vk was ons kindje ( formaat cashewnootje ) al erg bewegelijk. Dat zien ze graag, want dat betekend dat hij of zij het naar z'n zin heeft. Ben nu ruim 9 weken, dus volgens de berekening klopt dat aardig. Vandaag heb ik een intake gesprek, om de gang van zaken door te nemen. Of ik mee ga doen aan de prenatale screening op downsyndroom weet ik nog niet helemaal zeker.

@ mereliena, dat snacken komt me bekend voor. Ik ben helemaal verslaafd aan frietjes, maar probeer het 2e trimester ook heel gezond te doen.

Aangezien ik geen fruiteter ben, heb ik een sinaasappelpers gekocht, om zo toch de nodige vitamines binnen te krijgen.

Verder elke ochtend een groot glas melk voor de calcium.

Deze week laatste week dat ik foliumzuur kan slikken, ga daarna over op zwangersuplimenten.

@ gliene, welkom en gefeliciteerd.
hoi hoi

Hoe is het met repelsteeltje ??

Hier een pc die er uren over doet om op te starten. Dus sorry dat ik er niet zo vaak ben.

Verder ben ik ook uitgeput !! De misselijkheid trekt al een beetje weg, wel krijg ik nog geen hap brood door mijn keel. De hoofdpijn is ook stukken minder maar nog wel aanwezig. Heeft met de hormonen te maken volgens HA want mijn HB was perfect. De vermoeidheid is gewoon erg. Bij mijn eerste had ik dat de hele zwangerschap door en kon ik op een gegeven moment echt geen stap meer zetten zo moe. En dat was een meisje. Nu heb ik sterk het gevoel dat ik weer een jongen krijg maar aan de sympthonen lijkt het erg op mijn eerste. We wachten af

kleine roept sorry, die is ziek
he dames,

ik merk dat ik nog geen trouwe schrijfster ben hier. Neem me niet kwalijk hoor! Alles gaat goed hier. Nu 11 weken zwanger en over het algemeen voel ik me prima. Hoef niet over te geven, niet misselijk, geen hoofdpijn. Alleen is mijn humeur wat wisselvalliger en ben ik sneller moe. Als ik zo doorga tot 12 november teken ik ervoor!

Zoon is op dit moment een enorme peuterpuber. Het is van nature al een pittig mannetje, maar met z'n "ik ben twee en zeg nee (en luister niet)" buien heb ik het nu al helemaal gehad. Wat een monster kan het zijn zeg!

Vandaag lekker vrij. Misschien dat we vanmiddag even naar de kinderboerderij gaan. Die is hier vlak in de buurt. Altijd leuk voor hem.

Willen jullie eigenlijk weten wat jullie krijgen? Bij zoon wisten we het niet. Nu willen we het wel graag weten.
Hoi allemaal,

Gliene, wat leuk dat je meeschrijft! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mereliena, wat bijzonder dat je al wat voelt! Voor mij is het de 1e dus alles is nieuw. Lijkt me wel heel bijzonder om dat voor het eerst te voelen.

Joanni, gefeliciteerd met jullie goede echo!

Repelsteeltje, hoe gaat het met je?

Miriam1974, gelukkig wordt de misselijkheid wat minder bij je. Ik had het in week 8/9 een beetje, daarna eigenlijk geen last meer gehad.

Krokusje, mijn vriend wilt graag weten wat het wordt. En ik ben natuurlijk ook super nieuwsgierig! Dus wij gaan er wel voor als het met de 20weken echo te zien is.

Maar toch heeft het ook zijn charme om het als een verrassing bij de bevalling te hebben.

Ach, het blijft sowieso een grote verrassing! :-)

Tip, bij prenatal zijn er de komende dagen, kortingsdagen! Wellicht heeft iemand wat nodig!

Ik zou al zoveel willen kopen, maar ik hou mezelf nog in bedwang.. Kan nog genoeg kopen... haha

Fijne avond allemaal!

Groetjes, Dromer
He meiden,

Gliene, dat is ook wel fijn om te horen dat jouw vk dat heeft gezegd dat hoofdpijn slechter is dan een paracetamol nemen. En lactulose ken ik. Heb ik een paar maanden gebruikt na de bevalling, omdat ik toen enorme last heb gehad van mijn ontlasting. Lekker, lekker, lekker maar niet heus.

Mereliena, ik ben ook zo ontzettend aan het kanen. Heb vooral trek in hartig. Gek hoor! Maar goed... ik moet ook maar proberen het een beetje in de hand te houden. En verder weer een beetje een hoger energielevel dus. Fijn! Tja wat een heerlijk weer he. Inderdaad lekker om dan op de fiets te gaan. Ik heb hier gisteren een heel eind gefietst met Evi-mannetje, ook echt lekker.

Joanni, fijn dat je het hartje hebt gezien. Hihi en ook frietjesverslaafd. Ik ben hier echt van de kindermenu's op het moment. Maar wel goed dat je ook een citruspers hebt gekocht. Dus ook goed bezig.

Miriam, nog steeds zo moe. Wat waardeloos joh. Gelukkig wel wat minder hoofdpijn dus. Hier is het gelukkig over, dus denk dat het bij mij echt te maken had met mijn holtes.

Krokusje, wij willen wel weten wat het wordt. Bij de eerste wilde ik het niet, maar Evi-man was zo vastberaden dat hij het wel wilde weten, dat ik heb toegegeven maar wel onder voorwaarde dat we het voor onszelf zouden houden. Nou wil ik het ook wel graag weten. Het blijft hoe dan ook een heel grote verrassing vind ik, net wat Dromer zegt en volgens mij doet het wel of niet weten niet aan de feestvreugde af. Maar goed, daar dacht ik met de eerste dus anders over.

Peggysue, hoe gaat het met jouw buikje. Nog steeds hard aan het groeien?

Dromer, wat leuk dat je baas zo leuk reageerde. Toen ik die van mij vertelde dat ik zwanger was, reageerde hij niet zo leuk. Of eigenlijk was dat een vreselijk gesprek. Hoop dat mijn baas nu wat normaler reageert, maar ben bang dat hij het ook echt niet verwacht. Ik heb vrijdag een gesprek met hem en dan ga ik het vertellen...

Nou hier verder van het heerlijke weer aan het genieten. Elke dag lekker naar buiten met Evi-mannetje en ik voel me superlekker. Als het wat zegt over het geslacht, dan wordt het hier een meisje denk ik. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik zo ziek ziek ziek geweest. En nu gaat het eigenlijk heel lekker, op af en toe die verminderde weerstand dan na. Dus genieten maar. Volgende week een weekje op vakantie met mijn moeder en Evi-mannetje dus dat is ook helemaal lekker.

Nou meiden fijne avond en tot later maar weer!
Oh ik vergeet te vragen hoe het met jou is Repelsteeltje? Goed nieuws hoop ik!
hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld, ik ben op 22 november uitgerekend, ik ben zwanger van de derde, ik heb al twee meisjes, vandaag voor het eerst het hartje zien kloppen, was erg opgelucht.

wie is er nog meer zwanger van de derde?
Hallo allemaal,

Vooe de tweede keer schrijf ik dit bericht, mijn computer doet het niet zoals ik wil.

Welkom Deirdre, en gefeliciteerd.

Repelsteeltje; heb je al nieuws?

Met mij gaat het prima, alleen die extreme moeheid. Komt mede door dat mijn Hb aan de lage kant is. Dus ik moet nu maar ijzer gaan eten. Iom de VK ben ik gestart met Floradix een ijzerhoudend kruidendrankje. Het is niet het meest smakelijke maar als het helpt. Ga van de week ook maar aan de Roosice ferro. Ik merk wel dat ik wat last begin te krijgen van mijn onder rug. Dus ben ook maar begonnen met wat oefeningetjes.

Krokusje; Wij willen niet weten wat het wordt, maar waarschijnlijk zal mijn kindje wel wijdbeens voor de echo gaan zwemmen.

Ik heb trouwens aan staande maandag mijn tweede echo ivm de combinatietest. Wie doet er nogmeer de combinatietest?

groetjes
Hoi meiden,

Travelgirl, vrijdag heb ik mijn tweede echo en ik ben echt heel benieuwd! Wij doen toch niet de combinatietest.. wel getwijfeld maar we weten absoluut niet wat we zouden doen als testen negatief zouden zijn. Aangezien we daar niet over uit zijn doen we het niet. Nu hebben we ook geen rare dingen in de famillie dus dat scheelt ook..

Daarentegen moet ik wel weten wat het wordt. bij de eerste uit pure nieuwsgierigheid. Ik ben nu minder nieuwsgierig merk ik, het maakt me ook niet uit terwijl ik de vorige keer een beetje stiekem hoopte op een meisje:)

Maar ik ben drager van factor 8. Dat houdt in dat ik een x chromosoom heb waar een foutje op zit. Het bloed stolt hierdoor niet of nauwelijks. Omdat ik nog een goede x chromosoom heb wordt dit gecompenseerd maar jongens missen net het stukje waar dit geregeld worden met hun andere y chromosoom. Krijg ik nu een zoontje dan heeft die 50% kans om de x chromosoom te krijgen met dat defect. En dan wil je absoluut geen vacuumpomp of tang gebruiken bij de bevalling want dat kan dus bloedingen opleveren. Het kan in heel ernstige mate voorkomen maar dat heb ik niet. Mijn zoontje kan het nooit erger krijgen dan mijn vader en die is inmiddels in de 60 dus ik maak me niet veel zorgen maar bij de bevalling kan je natuurlijk geen risico lopen.

en die lactulose.. BAHBAHBAH! Ik krijg die stroperige prut bijna niet weg. Maarja anders krijg ik iets anders niet meer weg dus ik zal wel moeten;)

Dag allemaal, ik moet slapen!
Ik weet het nog niet, of ik wil weten wat het wordt. Combinatietest hebben we niet gedaan, ook al ben ik 'al' 37.

Voor de tabel mag mijn uitgerekende datum naar 5 november.

Ik ben morgen 12 weken. Ben geloof ik ook wel wat minder moe en misselijk, maar ook weer en beetje grieperig geweest de afgelopen dagen.

Ik moet nog bloed laten prikken. Schuif dat steeds voor me uit ofzo, beetje eng. (slaat nergens op)
Goedemorgen!

Evi, wat belachelijk dat je baas er niet goed op reageerde bij de eerste! Ik denk dat meestal dat zo iemand zelf geen kinderen heeft..

Ik moet zeggen dat ik ook best zenuwachtig was hoor om het te vertellen. (je weet het nooit)

Gister aan baas2 verteld en hij was ook erg enthousiast. Hij zei zelfs dat ik het rustig aan moet doen als mijn lichaam erom vraagt. Vond ik erg lief dat hij dat zei.

Succes morgen, het zal vast meevallen!

En heerlijk zeg, lekker op vakantie! Ga je ver?

Deirdre3, welkom! Gefeliciteerd met je 3e zwangerschap. Voor mij is het de eerste.

Travelgirl, wat vervelend die vermoeidheid! Hopelijk wordt het met de inname van meer ijzer wat minder.

Wij hebben besloten geen combinatietest te doen.

Gliene, heerlijk dat je morgen een tweede echo krijgt! Altijd spannend! Nog nooit van factor 8 gehoord. Betekent dat ook dat je kindje met keizersnede geboren moet worden?

Pebbles, vandaag 12 weken!! Gefeliciteerd!

PeggySue, jij bent vandaag ook 12 weken!! Hoe voel je je nu?

Groetjes!
Deirdre, gefeliciteerd en welkom!

Gliene, die lactulose kun je toch verdund nemen in water? Dan vond ik het op zich wel meevallen. Puur zou ik er geloof ik ook niet vrolijk van worden.

Pebbles, 12 weken dus. Gefeliciteerd! En helemaal niet raar dat bloed prikken. Ik vind het ook vreselijk. Ik ben namelijk echt haast niet te prikken. Vorige keer hebben ze het acht keer geprobeerd en toen pas is het gelukt na een beetje borduren Zit er zelfs over te denken om te vragen of ze het dit keer niet over kunnen slaan. Bloedgroep en de rest weet ik volgens mij zelf wel. En hb kunnen ze toch gewoon uit je vinger prikken?

Dromer, ik vond dat ook belachelijk. En dus wel een man met twee kinderen, maar goed met weinig inlevingsvermogen denk ik. Hij had het totaal niet verwacht. Eerste vraag was of het in Godsnaam gepland was en verder zei hij alleen maar dat hij echt niet wist wat hij moest zeggen. Dat hij wist dat vrouwen kinderen kregen, maar zo jong (en ik was toen 25!!!!) Wel fijn dat jouw baas er zo ontzettend goed op heeft gereageerd. Hoop ik dus morgen ook op. En we gaan naar Griekenland. Hartstikke lekker dus!

Travelgirl, erg moe dus. Floradix is niet echt lekker he. Maar inderdaad het helpt wel. Wij doen trouwens niet aan de combinatietest. Wel leuk dat je dan weer een echo hebt of niet. Ik heb de volgende echo op 9 mei, dan ben ik haast 13 weken.

Nou hier vandaag een rustig dagje. Althans, moet nog even wat dingen voor de vakantie regelen. Wil het huis nog even aan kant maken, zodat vriendlief het weer kan bevuilen als hij alleen is :-) En nog een aantal boodschapjes doen.

Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal, even snel een berichtje vanaf mn werk. Lees wel alles mee maar regelmatig een berichtje achter laten is een beetje lastig, doe nl. momenteel niets anders dan werken en slapen ;)

Hier alles ok, nog steeds erg moe maar minder misselijk en eten gaat ook iets beter. Morgen 1e afspraak bij de VK. Ben benieuwd! Al is het volgens mij alleen een intakegesprek. Ik kijk steeds even naar mn echo, nog steeds zo'n gek idee dat er een heus mensje in mijn buik aan het groeien is.....! Het lijkt nog steeds zo onwerkelijk! Ik had de echo op advies van mn huisarts naar voren verschoven omdat ik wat last had van bloedverlies (weliswaar 'oud' bloed, sorry voor de details) dus heb daarom een hele vroege echo gehad. Hoop dat er nog een komt, maar dat ga ik maar even met de VK overleggen. Cruciale fase is immers nog niet voorbij (ben nu 9 weken 4 dagen)! En volgens de echoscopiste zit de placenta aan de voorwand. Baby snel horen middels doptone zal er dus niet snel inzitten, en wil natuurlijk wel graag weten of alles goed blijft gaan.

Wij willen trouwens niet weten wat het gaat worden, we laten ons verrassen!

En w.b. de combinatietest; denk niet dat we die gaan doen. Er komt niets voor in onze beide families wat daar aanleiding toe geeft en mijn leeftijd ook niet (nog net geen 30). maar ik ga me morgen maar eens laten voorlichten!

Tot zover, ik ga mezelf maar weer aan het werk zetten!
Kersje, ik heb een extra echo bij 12 weken op mijn eigen verzoek. Bij mijn eerste zwangerschap ging dat zo en nu eigenlijk weer. Ik heb bij beiden de eerste echo in het ziekenhuis gehad en bij allebei dachten ze eigenlijk dat ik al tien weken zou zijn in plaats van 9 weken. Heb het er toen en nu weer met de vk over gehad, dat ik het wel erg lang vond van 9 tot 20 weken. Misschien biedt een echo dan maar schijnzekerheid, maar ik vond het zooo lang en zij was het daarmee eens. Dus een extra echo. Misschien kun je dat ook overleggen?
Hi Evi, ja denk dat ik dat maar ga vragen morgen! Want van 8,4 weken tot 20 weken is wel erg lang idd, helemaal als het w.s. door die placenta aan de voorkant lang duurt voordat je een hartje kunt horen.....! En ja, ook met schijnzekerheid help je me tegenwoordig ;) !

Ben trouwens erg benieuwd hoe het met Repelsteeltje is... lees je nog mee?! Ik duim voor je!
Hello ladies! ik gebruik ook even mijn pauze om weer even bij te babbelen.

Repelsteeltje: Ik hoop echt zo van harte dat het goed gaat met jullie en dat je te moe en futloos bent om te forummen. dikke

Gliene: van harte welkom en gefeliciteerd!

Deirdre3: zo ook voor jou! welkom en gefeliciteerd.

Peggysue: hoest met de vingertjes en de schouder?

En ik heb ook al wat buikfoto'tjes geschoten hoor. en van de borsten maar die zijn voor eigen beheer, voor als ik straks niet meer kan geloven dat ik echt borsten had

En wij doen idd de combinatietest. Ik weet dat ik helemaal niet in een "risicogroep" val maar ik vind het toch op de een of andere manier fijn dat de mogelijkheid er is..

Dromer: relaxed he als je baas fijn reageert? ik had het ook en dat scheelt echt zoveel. ik vind het gewoon te schunnig voor woorden hoe de baas van Evi het onder woorden bracht zeg! wat een idioot. Iemand kan best schrikken maar kom op zeg, gedraag je gewoon!

Evi: waar woont die beste man?

En lekker man, Griekenland. Wij hebben in juni 3 weken vrijgenomen en we gaan die tijd gebruiken om lekker de tuin maar ook de bovenverdieping aan te pakken, nieuw laminaat en natuurlijk het kinderkamertje, en dan willen wij ook nog even een klein weekje naar de zon en zaten ook aan Griekenland te denken.

Dromer25: hoe waren de tappa's? ik ga 7 november heerlijk sushi eten, op een verantwoorde manier, dus niet de vissies maar gewoon de gefrituurde dingetjes en de advocatohapjes etc etc. verheug me erop En Hiephoi Prenatal! ook op de online shop dikke kortingen dus ik ga zeker eea aanschaffen.

Mereliena: bizar zeg! plop plop! echt bizar als je het gewoon echt kan voelen! Ik moet gewoon ook echt naar broeken gaan kijken want ik kan nog maar 1 spijkerbroek "normaal" aan en die moet ik steeds wassen en drogen, en volgens mij denken ze op mijn werk dat ik een viezerik ben met altijd maar dezelfde broek haha

Krokusje: oho, dat klinkt idd wel zalig, symptomen die enigzins binnen de perken blijven! nou moet ik ook wel zeggen dat ik ook niet mag klagen hoor, tenminste, met vlagen moet ik dus wel spugen in de ochtend en voel me heel vaak weeig maar in feite gaat het me vergeleken bij andere wel redelijk af. Bij ons is het de eerste en we hebben besloten ons te laten verrassen en niet te weten wat het wordt. Maar ik weet niet hoe ik daar verder in de zwangerschap over denk hoor.

Travelgirl33: ik maak morgen een afspraak voor de combinatietest. Wij moeten morgenmiddag naar het echo bureau voor de "echte" echo waarbij ze alles opmeten en meteen ook bloedprikken en dan maken we als het goed is dus ook de afspraak voor de combitest.

Dus hier zit ik dus af te tellen tot morgen, om 12:10 krijgen we de officiele echo, weliswaar de 2e maar nu dus met meting. Vind het zo spannend. Waar ik overigens echt doodmoe van wordt is van mensen die zogenaamd niets engs willen aanpraten maar ondertussen...

Nu heb ik zelf zoiets van; het loopt zoals het loopt en ik ga er gewoon vanuit dat alles goed blijft gaan. Dus wij vertellen het nu dus ook aan mensen. die vragen dan hoever ik ben en dan is het nu dan 9 weken en 2 dagen en ja, dat we beseffen dat het alle kanten nog op kan maar dat we gewoon genieten van de vreugde het te vertellen, en als het nou niet lekker loopt, we ook terecht kunnen bij de juiste mensen voor troost of om ons hart te luchten, en de overigen kennissen en "buitenstanders" horen dan ook wel of het wel of niet goed is gegaan, daar maken we ons niet echt druk om. en dan krijg je van die reacties: "nou, ik wil je niet bang maken hoor, maar bij die ging het niet goed bij 3 maanden, en bij die bij 2 en bij die blablablabla.......in hoeverre kan iets dan goedbedoeld zijn en niet om me bang te maken?

Maar goed, ik moet weer volop aan de slag, tenminste, ik ga het proberen! ok lien, forum uit en hop weer aan het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven