*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
quote:gliene schreef op 07 oktober 2009 @ 13:30:

Kun je daar iets tegen doen dan Krokusje? Voldoende slaap, goed eten misschien maarja, we weten allemaal dat vooral dat slapen makkelijker gezegd is dan gedaan!!

als je eenmaal ppd gehad hebt, schijnt de kans op herhaling relatief groot te zijn. Tegen de hormonen en of je een huilbaby oid krijgt, kun je op voorhand weinig doen. Heb nu gesprekken gehad met verloskundige om bijvoorbeeld te bespreken dat nu eerder een beslissing genomen wordt dat ik na het ziekenhuis ga. Bijvoorbeeld als na een x-aantal uren regelmatige weeen ontsluiting nog maar een paar cm is, gaan we naar het ziekenhuis. Vorige keer is die beslissing pas na 14 uur weeen genomen.

Met gyn mogelijkheden tot pijnbestrijding besproken, en wanneer die toegepast kunnen worden. Met kraamzorg mijn valkuilen besproken (te weinig rusten, muurtje opbouwen enz enz). Naja, heb er voor mijn gevoel nu alles aan gedaan wat mogelijk is. Nog 3 dagen werken en dan lekker verlof!
Hahaha wat lief dat jullie zo aan me gedacht hebben En zodra het kon heb ik natuurlijk meteen internet geregeld, dus hier ben ik dan tadaa!

Yamuna heeft inderdaad gelijk vwb de vliezen. Afgelopen vrijdag waren manlief en ik nog helemaal in de veronderstelling dat we binnen 48 uur na het breken van de vliezen een baby zouden krijgen maar dat is dus niet het geval. Als je nog geen 37 weken bent, dan is het beleid van dit ziekenhuis dat ze niks gaan doen. Met rust proberen ze het kindje zo lang mogelijk in je te houden, want elke dag is er eentje extra. Aan de andere kant is het ook weer zo dat ze niets doen om het tegen te houden als het wel komt. Je wordt alleen niet getoucheerd enzo ivm infectiegevaar.

Maar goed, ik had al een paar nachten heel onrustig geslapen en toen van maandag op dinsdag helemaal erg. Dinsdag ging Evi-man hier met Evi-mannetje weg en toen begon ik weeën te krijgen. Nog heel onregelmatig en er zat echt nog wel veel tijd tussen, maar na een uur toch maar de zuster gewaarschuwd. Toen is de arts komen toucheren en had ik 2 cm. Uiteindelijk is het echt supersnel gegaan, want om half vijf hadden we er een zoon bij. Heel erg rap dus, maar daardoor ook wel heeeel erg heftig. Maar goed, hij doet het goed en met mij gaat het ook goed. Ik loop hier alweer een beetje rond en wat dat betreft ben ik veel sneller weer op de been dan na de bevalling van Evi-mannetje. Het kleine mannetje maakt het goed en weegt nu al 2900 gram. Hij moet alleen wel nog op de kinderafdeling blijven omdat hij nu eenmaal prematuur is. Ik ben trouwens ook nog in het ziekenhuis en mag in principe tot en met maandag blijven. Hopelijk doet hij het zo goed dat hij snel mee naar huis mag. Daar hopen we op.

Nou even geen tijd om te reageren, tot later maar weer!
evi proficiat !

He Evi, gefeliciteerd met jullie zoon! En zo snel kan het dus allemaal gaan..... Ik hoop voor jullie dat jullie mannetje snel sterk genoeg is om mee naar huis te gaan!
Evi, gefeliciteerd!!

De tweede baby alweer! De jongetjes hebben haast hier;)

Je klinkt helemaal blij en terecht!! Geniet van jullie mannetje!!
Wat heerlijk evi!! VAn harte!! Geniet van elkaar en hopelijk snel met zijn allen naar huis!!

*Ik vind eigenlijk dat ik nu aan de beurt ben.....*
Gefeliciteerd met je zoon Evi! Super!

En ik hoop voor jullie dat jullie zo snel mogelijk naar huis mogen. Met zijn allen!
Cin, ik ben bang dat Peggy Sue je voor zal zijn ;)

Waarschijnlijk heeft die ook twee jongetjes

En niet overtijd gaan want dan ben ik ook voor!
Meiden bedankt!

En ik hoop natuurlijk op een voorspoedige bevalling voor jullie allemaal (niet te spoedig :-)). Hier weer aan het kolven, om mijn productie goed op gang te krijgen voor het geval dat Kleintje snel de smaak te pakken krijgt van de borst.
Oh Evi meid van harte hoor!! ook weer heel fijn nieuws om te horen dat jullie het goed maken. He lekker, nummer 2 alweer in goed gezondheid.

Peggy Sue, hoe gaat ie daar bij jou? En Queenie?

ik word overigens echt helemaal gestoord van dit forum, weet niet of jullie er ook last van hebben, maar mijn smileys doen het idd ook niet. Als ik niet ingelogd ben dan ga ik altijd naar de laatste pagina om de laatste dingen te lezen en dan neem ik me steeds voor in te loggen en p.p. te reageren op berichtjes om dan vervolgens mijn verhaaltje te doen, maar dan log ik in, heeft dit topic ineens 41 pagina's ipv 20 ofzoiets, en dan klopt de laatste pagina niet en vind ik sommige berichtjes ook niet meer terug!!! En dan blijft ie weer haperen en weet ik veel wat er allemaal gebeurt, andere pagina's werken prima!!

en bij gebrek aan smileys dus nog even: *een mega-booskijkende smiley met rook uit neusgaten en oortjes*

pfff, maar goed, voorlopig ben ik ook nog druk met de laatste 2 weken op kantoor en dan eindelijk verlof! ik moet nu ook weer snel afsluiten, want ik moet nog weg ook zucht, klaag klaag.

binnenkort meer hoor
Evi! Gefeliciteerd met je zoon! Toch nog snel gegaan hè, en fijn dat hij het goed doet.

Ik had ook gebroken vliezen met 25.4 en heb het nog met verblijf zhuis 3wkn kunnen rekken.Het vruchtwater bleef ook lopen/druppelen,het wordt ook wel aangemaakt. Mijn Qtje lag overdwars en door het weinige vruchtwater draaide hij niet meer. Na diverse bloedingen, ben ik uiteindelijk bevallen met een spoedks.

Het gaat met Q goed, maar verhuizen naar een gewoon zhuis is nog even uitgesteld.Het is druk, heel druk, ook omdat ik er nog 2 heb en met de reistijd naar het zhuis en dat ik zelf nog niet mag rijden. Soms begin ik pas te beseffen wat er is gebeurd en ik mis ook de voorbereidingstijd..

Sorry, effe dipje denk ik

Gr queenie
Even snel een berichtje voor jou Queenie, want hier moet weer gekolfd worden. Maar dat dipje daar heb je meer dan recht op hoor. En wat dat betreft kun je hier je hart luchten. Je bereidt je gewoon op iets heel anders voor dan wat je nu allemaal overkomt. En dat is gewoon heel naar. Het houdt me hier ook ontzettend bezig hoe ik het straks allemaal moet gaan doen en dan heb ik er nog maar eentje rondlopen. Maar hoe moet ik straks dagelijks meerdere keren heen en weer rijden, hoe ga ik dat doen in combinatie met Evi-mannetje enzovoort enzovoort. Dat zijn gewoon allerlei dingen waar je normaal gesproken helemaal geen rekening mee hoeft te houden. En het missen van de voorbereidingstijd, dat is ook gewoon heel erg jammer. Het is gewoon te hopen dat die kleine man van jullie straks naar een gewoon ziekenhuis mag. Ligt hij dan ook dichter bij jullie in de buurt?

Nou dames ik ga hier weer aan de slag. Tot later maar weer!
Evi, gefeliciteerd!!!!!!!!!! Ik hoop dat je jullie zoon snel mee naar huis mag nemen, dat heen en weer rijden lijkt me niets.

Queeni, hopenlijk mogen jullie snel naar een normaal ziekenhuis, elke stap is er 1. En ik had vorige keer al een dip na een normale bevalling en mijn kind gewoon thuis. Ik geloof dat jij hier dus nog wel een paar berichtjes bij elkaar mag klagen hoor.

Wij hebben net ons huis verkocht! Jippie! Moeten er wel begin januari uit, en we hebben nog geen ander huis. Daar gaat m'n relaxte verlof, moeten snel op zoek naar iets anders, pakken en verhuizen. Maar alsnog: jippie! Kan ik ook eindelijk over de babykamer na gaan denken (hier hadden we geen kamer over)
Hai

EVI gefeliciteerd! Ik hoop dat alles lekker loopt nu en dat ie snel mee naar huis mag. Wat is de datum datum dat hij is geboren dan ga ik de tabel aanpassen, zet het even vet in de tekst dan zie ik het beter.

En queenie, wat is de geboortedatum van jouw zoontje?

Darceltje fijn dat jullie huis verkocht is! dat geeft wel wat onrust in januari, maar in deze tijd wel super dat het gelukt is. Vrienden van ons hebben hun huis al 1,5 jr te koop staan....

Hier alles goed. De echo was prima, beebje is nu 2,5 kg en over week of 4 dus 1 a 2 pond erbij. Vanaf nu iedere week controle (ben nu 35 weken).

Daaaag,

Mereliena
Evi gefeliciteerd met je zoon. En ik hoop dat hij snel mee naar huis mag.

Queenie; Ik vind het heel erg normaal dat je een dipje hebt, Er is ook zoveel gebeurd de laatste tijd. En dat brengt een hoop spanningen met zich mee.

Darceltje; Wat fijn dat je huis is verkocht, Hopelijk vinden jullie snel een ander paleisje.

Cin, ik heb even naar de lijst gekeken, je bent nu wel de eerste die uitgerekend is. Maar begin november zijn er ook een aantal. Dus als jouw kleintje besluit om nog even te blijven. Dus het hangt erom.
Oh................wat gaat dat snel! Evi, gefeliciteerd met jullie zoon! En al 2900 gram, wat goed!! Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag en jullie lekker kunnen gaan genieten!

Queenie: is toch helemaal niet raar dat je even een dipje hebt..................jee, er gebeurd wel wat met je hoor! Het is allemaal helemaal niet makkelijk zo!

Iedereen zegt ook tegen mij: "het is voor het goede doel dat je in het ziekenhuis ligt" Nou, ik lig er vandaag 4 weken en jullie mogen best weten dat ik het zat ben! Mijn conditie is echt heel slecht aan het worden en ik voel me af en toe best eenzaam!

Ik ben heel blij dat de kleintjes er nog zitten en dat ze beter zijn gana groeien de afgelopen weken maar ik wil ze nu wel eens zien......................en ook weten of ze gezond zijn want ik (maar ook de dokters) maken zich nog best wel eens zorgen!

Maar tussen nu en 10 dagen zij de kleintjes er! Uiterlijk maandag de 19e wordt ik ingeleid!

Vor iedereen hier begint het spannend te worden, ik ben ook benieuwd wie de volgende wordt..............!
Peegy, Hou vol meid! Ik weet hoe zwaar het is om zolang in het zkh te liggen, vorige zwangerschap eindigde met 2,5 weken zkh. Afschuwelijk. Het vergt zowel lichamelijk als mentaal heel veel van je. Afentoe een potje huilen lucht dan wel op Ik kan me zo goed voorstellen dat je bezorgd bent om de kindjes, kunnen de artsen nog niets zeggen over de gezondheid van de kleintjes?

Je moet zeker ook rustig aan doen met visite enzo?

Heb je nog voldoende boekjes om te bladeren?

In welke regio lig je?
Peggy Sue, ik heb bewondering voor je. Dat je het zo goed volhoudt. Want al vier weken aan een ziekenhuis bed gekluisterd te zijn is zeker geen pretje. Ook al doe je het voor je kleintjes. Het is en blijft een hele opgave.

Maak je niet sappel om je conditie, dat komt goed.

Heb je wel iemand in je omgeving waaraan je je eenzaamheid, bezorgdheid en/of angst kan vertileren? Want ik kan me best in denken dat je ook niet alles tegen je man zegt omdat hij zich ook zorgen maakt. Als dit niet het geval is, zoek dan een verpleegkundige met een luisterd oor of vraag aan haar of ze iemand weet in het ziekenhuis die goed kan luisteren. Ik weet namelijk dat erin het ziekenhuis waar ik werk, 2 mensen zijn die ik altijd aanraad en die ik zelf ook aan me bed zou willen hebben.

Kop he meid.

Travelgirl
Peggy, je bent een volhouder hoor. Vind je echt wel stoer. Want inderdaad 4,5 week in het ziekenhuis poe.. Dan mag je jezelf af en toe echt wel zielig voelen. Ik ben er nu een week en heb me echt op meerdere momenten al zo alleen gevoeld. Je moet inderdaad blijven houden omdat het voor de kindjes beter is, maar neemt niet weg dat dat voor jezelf gewoon heel zwaar is. Voel je jezelf wel een beetje goed? Kan je een beetje slapen in het ziekenhuis. Ik merk namelijk dat ik hier helemaal niet goed slaap waardoor ik dan eigenlijk weer bang ben dat ik ziek word zeg maar. Maar goed, er is nu in ieder geval een einde in zicht. Kan me voorstellen dat dat je wel enigszins goed doet.

Darceltje, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd in deze tijden!

Mereliena, een mooi gewicht dus al voor jullie kleine. Wel grappig, want die van jou en die van mij zijn ongeveer even oud en zwaar op dit moment. Alleen die van jou zit nog lekker in je buik en die van mij is hier aan het worstelen met de fles. Wel een raar idee eigenlijk.

Hier al heel veel melkproductie op de vierde dag. Met nr 1 had ik al veel en het schijnt dat de productie sowieso erg snel op gang komt als je al eerder bv hebt gegeven. En vanochtend een klein mannetje dat probeerde uit de borst te drinken. Dat geeft dan wel weer moed. Wanneer hij namelijk alles gewoon kan drinken, mag zijn sonde er namelijk uit. En dat is wel een belangrijk iets voor het wel of niet mee naar huis mogen.
Jullie zijn heel lief..................en ik schaam me soms wel een beetje voor mijn geklaag! Maar het eind komt nu echt in zicht en ik had gewoon even een dipje (het dieptepunt van de week was toen ik buikgriep kreeg en naast de wc-pot lag te kotsen, maar ik kon niet meer overeind komen door mijn buik en doordat mijn bloeddruk even heel hoog was...........)

Vandaag wel weer een goede dag en heb mijn man net even naar de kroeg gestuurd, ik vond dat hij daar wel aan toe was!

Evi, wat goed dat je mannetje gaat drinken! Ik hoop dat de sonde er snel uit mag! Was de kinderarts ook bij jouw bevalling?

Travelgirl: de zusters zijn hier heel lief en komen vaak gewoon even met me kletsen, gelukkig kan ik mijn ei hier wel kwijt!

Groetjes!
Peggy sue, het is echt geen geklaag hoor. Het is echt niet niets wat je allemaal overkomt en je houdt je gewoon heel goed. De kinderarts was hier trouwens niet bij mijn bevalling. De arts die dienst had ook niet, die zat in een spoedkeizersnee. Dus hebben ze op het laatste moment iemand anders op moeten piepen. Had niet veel langer moeten duren want de baby was er toen ook echt meteen.
@PS, laat lekker gaan zeg. Kom, je hebt het pittig genoeg. Beter dat je hier op een forum lekker gaat lopen zeuren dan tegen familie toch!! Kom meid, je doe thet hartstikke goed. Laat die humpies nog maar mooi even zitten!

@evi, fijn dat het goed lijkt te gaan. Wat een sterke kereltjes zijn het dan ook he!

Mijn man is de 4 mijl van Groningen aan het lopen. Ik zit lekker met zoon op de bank, pepernoten te snoepen. Hij tv loeren en ik even laptoppen. Ga zo met hem naar de geitenboerderij en daarna naar schooonouders om mijn man weer op te halen. Zij wonen niet heel ver bij de finish van de 4 mijl vandaan, dus daar loopt hij naar toe.

Ik nog 2 DAGEN WERKEN!! Heb zooooooooo veel zin in mijn verlof. Gewoon helemaal niets moeten doen. Heb nu nog 2 hele drukke dagen op mijn werk, maar daar kom ik ook nog wel door.
Ach meid, dat lucht toch lekker op ! Af en toe moet er gewoon even lekker gezeurd worden ;) Dat is toch helemaal niet erg. De situatie is ook niet leuk. Even zeuren helpt toch ook om daarna weer te relativeren en door te gaan. En jij doet het fantastisch!

Ik hoop dat ze nu snel komen en helemaal happy en gezond zijn. Fijn dat ze nu wel goed groeien.

Evi, mooi dat de bv goed loopt! Ik hoop echt dat het hier ook goed gaat komen straks, maargoed, we zien wel.

Gaat iedereen hier trouwens bv geven?

JIj dan PS? Met twee lijkt het me echt een hele opgave..

Krokus, mooi nog 2 dagen werken! Ik vind het verlof echt zalig!

Dochter loopt mank, ze is vanochtend van het springkussen gedonderd, kon eerst niet staan.. ik zag de bui al hangen. Hoogzwanger met een kind van 15 kg dat niet zelf kan lopen, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.. Ze kan er wel op staan en loopt ook wel maar t'is net manke Nelis. Morgen maar even afwachten en anders maar even langs ome dokter.

Ik moet nu mee tekenen. Daag!
Hier een dubbel gevoel vanochtend. Ik ga straks naar huis en daar heb ik heel veel zin in. Heerlijk bij Evi-mannetje en grote Evi-man zijn. Lekker weer mijn eigen spullen, mijn eigen badkamer en wc. Maar Kleintje moet ik hier natuurlijk achterlaten, terwijl ik het liefst met z'n allen samen wil zijn.. Nou zo maar lekker naar hem toe en met hem knuffelen.

Meiden fijne dag vandaag.
pfoe.. valt niet mee Evi.. Dikke knuffel voor jou!

Zet hem op, ik hoop dat ie snel met jullie mee mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven